Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchaz12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-06 19:58
MozLaPunk schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 19:54:
[...]

Ik heb het 5ghz netwerk zojuist ingesteld op 20/40/80 ipv 20/40/80/160 en het kanaal 40 (die stond volgens mij op 60, waarop ook weerdata zit blijkbaar?). Ik ga kijken of het verschil maakt!

Edit: Heb nog steeds latency spikes een paar keer per multiplayerpotje..
Vergeet niet om ook kanaal 100 of hoger te proberen, dat zou best wel eens een compleet vrij kanaal kunnen zijn. Kanaal 40 ligt nog steeds binnen het bereik wat 20/40/80/160 MHz standaard gebruikt, met dezelfde stoorbronnen tot gevolg.

Het zou ook aan iets anders dan wifi zelf kunnen liggen, maar wie weet is het met een specifiek kanaal al opgelost :)

[ Voor 8% gewijzigd door Sanchaz12 op 18-11-2023 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MozLaPunk
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 27-02 19:12
Sanchaz12 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 21:30:
[...]

Vergeet niet om ook kanaal 100 of hoger te proberen, dat zou best wel eens een compleet vrij kanaal kunnen zijn. Kanaal 40 ligt nog steeds binnen het bereik wat 20/40/80/160 MHz standaard gebruikt, met dezelfde stoorbronnen tot gevolg :)
Thanks, ik kijk het even aan met de mogelijke oplossing die ik hierboven beschreef (dos-aanvalbescherming uit). So far so good maar de tijd gaat het leren. Komen er toch weer ping spikes dan probeer ik een kanaal boven 100!

Edit: nope, nog steeds ping spikes, sight…

[ Voor 3% gewijzigd door MozLaPunk op 18-11-2023 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-06 22:36

The Wrecker

Networking Rulez

Shifra schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 21:06:
Toevallig iemand in Dordrecht problemen met het netwerk van Odido ( KPN) Sterrenburg 1,2,3 speedtest snelheid slecht en ping hoog in games en problemen met de tv verbinding enz..

Pings in games 3 tot 10x slechter
Download schommelt tussen de 200 en 800Mbps maar meestal rond de 300 400.
Ja, ook hier. Ping het dubbele tot drie dubbel. Sinds gisteren.
Nog vervelender. Flinke packetloss 5 tot 15 % oid. Heb dit vandaag ook aangegeven bij de help-/service-desk.

Heb eigen apparatuur hangen, maar ook met de oorspronkelijike Zyxel zag ik hetzelfde (deze avond gecheckt).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z_4S77FouEoUR2d_O03v0XMEUGE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SDSZ6gYUU1wj6jhv4DdWBaj4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b7xX0DXrHiAcf6eX4XDQ8GzxWD4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mpmTjA4bm8LOuOtv0c5T2IgU.png?f=fotoalbum_large

Edit: even een recentere:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rpY0MmLNjCZHnMUq5mhdutNs1Bw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/we8tsA9S36Z1Yy5n1BRjZeKh.png?f=fotoalbum_large
Lege stuk tussen 17:00 en 18:00 was toen ik de Zyxel er voor de servicedesk even tussen heb gestoken als test.

Edit 2:
Ik lees dat dit bij jou over KPN loopt. Is denk ik bij mij niet het geval.

Speedtest op zich vaak ok-ish, Maar erg wisselend. Zeker niet wat het moet zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door The Wrecker op 18-11-2023 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MozLaPunk
The Wrecker schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 21:52:
[...]

Ja, ook hier. Ping het dubbele tot drie dubbel. Sinds gisteren.
Nog vervelender. Flinke packetloss 5 tot 15 % oid. Heb dit vandaag ook aangegeven bij de help-/service-desk.

Heb eigen apparatuur hangen, maar ook met de oorspronkelijike Zyxel zag ik hetzelfde (deze avond gecheckt).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Edit: even een recentere:

[Afbeelding]
Lege stuk tussen 17:00 en 18:00 was toen ik de Zyxel er voor de servicedesk even tussen heb gestoken als test.

Edit 2:
Ik vraag me af of jullie het misschien wel over hetzelfde hebben als ik hier in dit topic. Om de halve minuut een gigantische ping spike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wrecker

The Wrecker

Networking Rulez

@MozLaPunk Zou kunnen al heb ik het vooral over bedraad en de verbinding op de router zelf. Op WiFi zie ik uiteraard ook de packetloss en vetraging terug, aangezien de bron de lijn bij Odido lijkt te zijn.

Ik heb 3 punten die ik monitor:
  • De gateway op vlan 300
  • De gateway op Vlan 640
  • Mijn eigen VPN tunnel Site 2 Site.
Alle vertonen in elk geval in meer of mindere mate dezelfde cijfers. Lijkt echt de lijn te zijn. Kan regio gebonden zijn (ik zit ook regio Dordrecht). Hoorde dat er bij de servicedesk al meer meldingen vanuit Dordrecht waren.

Als ik een ping laat lopen op Tweakers zie ik duidelijk een 8% tot 10% loss of hoger. Dus daarmee kan je wellicht al even controleren of dit hetzelfde is(kwa symptoom dan).

Zie ook(let niet te veel op de status offline, dat is niet geheel waar (datr zegt hij bij mij bij loss boven de 10%):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9RM0-LdP0Orj-NzLzLZZUnmaDvw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tFPfCJJ7FT6jQvMKaRJkdkyh.png?f=user_large

Overigens zag ik ook dit:
https://community.odido.n...ernet-tv-van-odido-284385
[16-11-2023/08:00] We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen in regio Beverwijk en Heemskerk. Gisteren is er een monteur op locatie geweest. Het onderzoek gaat op de achtergrond verder. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte zodra er ontwikkelingen zijn.

Update [17-11-2023/07:30] We wachten op nieuwe informatie. Weet dat ons team druk bezig is met het vinden van de oplossing. Zodra er nieuwe informatie is plaatsen we dit in het topic.
Update [17-11-2023/09:30] Alle betrokken partijen zijn bezig dit opgelost te krijgen.
Update [17-11-2023/16:30] We hebben een kabelbreuk geconstateerd. We wachten nu op de onderaannemer voor een update over de status van het herstel.

Update [18-11-2023/9:00] Het is nog niet gelukt om de kabelbreuk te herstellen. Wij doen er samen met de onderaannemer alles aan om dit zo snel mogelijk aan te pakken.
Al weet ik niet of dit gerelateerd is regio Dordrecht, maar wel toevallig.

Edit: lijkt mij veel te ver weg eigenlijk.

[ Voor 37% gewijzigd door The Wrecker op 18-11-2023 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdstrike
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-06 12:19
jongetje schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:21:
[...]

Die monteurs zijn 95procent zeker ZZPer en krijgen betaald per gemaakte aansluiting en gaan deze dus echt wel afmelden 😉.
Klopt! Ik kreeg vrij snel al een e-mail dat de aansluiting gereed was voor de volgende stap. Tot nu toe loopt het soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52706

The Wrecker schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 21:52:
Bij jou is dat ook het geval, wat hij bedoelt is KPN-ODF (de oude Reggefiber infra),
The Wrecker schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 22:17:
Al weet ik niet of dit gerelateerd is regio Dordrecht, maar wel toevallig.

Edit: lijkt mij veel te ver weg eigenlijk.
Of ze zijn gewoon weer aan het klooien, kijkende naar de peerings is er weer e.e.a. verdwenen (24 left waarvan 3 Nederlandse). Misschien n's een traceroute check uitvoeren? Dat pingen is leuk en aardig, maar vandaag de dag met al die ICMP Filtering (die bijna overal gedraaid worden) nauwelijks meer betrouwbaar te noemen.

Het is sowieso 100% een Odido issue aangezien er bij andere providers geen (soortgelijke) problemen zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 52706 op 19-11-2023 04:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleekie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:20
jongetje schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:21:
[...]

Die monteurs zijn 95procent zeker ZZPer en krijgen betaald per gemaakte aansluiting en gaan deze dus echt wel afmelden 😉.
Bij mij is dit helaas toch fout gegaan.

Afspraak om de glasvezel binnen te brengen op 26-10 in de ochtend. Bij aankomst gaven ze gelijk aan dat de kabel nog een aantal meter omgegraven moest worden en dat ze daar geen tijd voor hadden. Ze zouden de dag erna eind van de dag terug komen om dat te doen.
Diezelfde dag stond er onaangekondigd een graafploeg op de stoep om de kabel om te graven, en heeft dat ook gedaan.

Toen de monteurs de 27e kwamen waren ze verbaasd dat dit al gedaan was, ze wisten er niks van! (Maar waren er wel heel blij mee)
Ze hebben toen de kabel binnengebracht, maar inmiddels was het een uur of 19:00 en konden ze niet meer testen. Het bedrijf dat de wijkkast(?) voor ze moest openmaken was al naar huis. Dus daar zou die maandag de 30e voor terugkomen.

Maandag alles doorgemeten, en het signaal was goed zei hij. En toen begon het wachten op de mail van guidon. En die kwam maar niet. Na een week of 1,5 maar eens gebeld met odido, en de lijn blijkt niet gereed gemeld te zijn. Dat zouden ze doorgeven aan odf, en die zouden dat dan snel regelen. Gister nogmaals gebeld, en er was nog niks veranderd, het wordt nogmaals doorgegeven en als ik donderdag nog niks gehoord heb moet ik weer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MozLaPunk
MozLaPunk schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 21:32:
[...]

Thanks, ik kijk het even aan met de mogelijke oplossing die ik hierboven beschreef (dos-aanvalbescherming uit). So far so good maar de tijd gaat het leren. Komen er toch weer ping spikes dan probeer ik een kanaal boven 100!

Edit: nope, nog steeds ping spikes, sight…
Weer een update over m’n ping spikes. Die blijven. Alles geprobeerd wat hier werd genoemd de afgelopen weken, van 2.4 en 5ghz netwerken scheiden tot ander kanaal kiezen.

Toch maar eens Odido zelf gebeld. Die zagen dat het internet qua snelheid goed werkte, maar dat er inderdaad ‘iets’ misgaat. Die erkenning is al een pak van m’n hart kan ik je vertellen

Ze gaan komende week de switchbox in mn wijk (volgens mij was dat de term?) controleren, alsmede m’n modem. Het is nu een kwestie van kijken waar het fout gaat. Hopelijk niet ergens in de grond, maar het klinkt alsof ze in ieder geval dit probleem gaan oplossen… fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:29
MozLaPunk schreef op zondag 19 november 2023 @ 14:38:
[...]

Weer een update over m’n ping spikes. Die blijven. Alles geprobeerd wat hier werd genoemd de afgelopen weken, van 2.4 en 5ghz netwerken scheiden tot ander kanaal kiezen.

Toch maar eens Odido zelf gebeld. Die zagen dat het internet qua snelheid goed werkte, maar dat er inderdaad ‘iets’ misgaat. Die erkenning is al een pak van m’n hart kan ik je vertellen

Ze gaan komende week de switchbox in mn wijk (volgens mij was dat de term?) controleren, alsmede m’n modem. Het is nu een kwestie van kijken waar het fout gaat. Hopelijk niet ergens in de grond, maar het klinkt alsof ze in ieder geval dit probleem gaan oplossen… fingers crossed.
Het kan ook komen dat de demping op de glasvezel te hoog is.
Door een slechte patch of dat deze niet schoon is.
Ik gebruik zelf altijd een one click cleaner bij elke patch.
Bij mij is het -10.7 dBm op GPON dat is goed.
Ik ondervind ook geen hinder met mijn verbinding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rp39Th4Qd9r6qLK1kRF_w784yqE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/THi2UMmcEElHBf0JwoAiHUo1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Anoniem: 52706 schreef op zondag 19 november 2023 @ 04:32:
[...]
Of ze zijn gewoon weer aan het klooien, kijkende naar de peerings is er weer e.e.a. verdwenen (24 left waarvan 3 Nederlandse). Misschien n's een traceroute check uitvoeren? Dat pingen is leuk en aardig, maar vandaag de dag met al die ICMP Filtering (die bijna overal gedraaid worden) nauwelijks meer betrouwbaar te noemen.
Peerings detecteren is een onbetrouwbaar trucje. Ik zou niet teveel waarde hechten aan een verandering die je op een website ziet tov iets wat je echt kan zien in traceroute. En zelfs dan: Als een peering link vol zit wil je juist dat het ander loopt.

@The Wrecker die packet loss is bizar hoog en op piektijden. Dat is hetzelfde als wat je zou zien als er een link ergens in het netwerk vol zit.

Gezien niet de hele thread vol staat met klachten verwacht ik een issue voordat verkeer bij het internet komt. Als jij problemen hebt met alles in plaats van met bepaalde sites dan is dat een tweede teken dat het "dichtbij" in het netwerk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MozLaPunk
peterbier schreef op zondag 19 november 2023 @ 15:04:
[...]

Het kan ook komen dat de demping op de glasvezel te hoog is.
Door een slechte patch of dat deze niet schoon is.

[Afbeelding]
Oke dit gaat m’n pet te boven. ‘Demping op glasvezel’ klinkt als iets fysieks. Hoe zou ik dit eventueel kunnen controleren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
MozLaPunk schreef op zondag 19 november 2023 @ 15:08:
[...]

Oke dit gaat m’n pet te boven. ‘Demping op glasvezel’ klinkt als iets fysieks. Hoe zou ik dit eventueel kunnen controleren?
Ik gebruik een Fritzbox 5590 direct op glasvezel.
Bij de spullen van Odido is het ook mogelijk.
Wel met een omweg.
Zie dit topic.

https://community.odido.n...huawei-hg8010h-ont-350570

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvanderS
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 20-11-2023
Shifra schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 21:06:
Toevallig iemand in Dordrecht problemen met het netwerk van Odido ( KPN) Sterrenburg 1,2,3 speedtest snelheid slecht en ping hoog in games en problemen met de tv verbinding enz..

Pings in games 3 tot 10x slechter
Download schommelt tussen de 200 en 800Mbps maar meestal rond de 300 400.
Ja, hier ook in Sterrenburg sinds Vrijdagmiddag problemen. In de avonduren nog zo weinig download speed dat zelfs het TV kastje erop vastloopt. Gek genoeg, als ik een speedtest doe op de Odido servers in Amsterdam volle bak snelheid??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:07
BvanderS schreef op zondag 19 november 2023 @ 15:57:
[...]

Ja, hier ook in Sterrenburg sinds Vrijdagmiddag problemen. In de avonduren nog zo weinig download speed dat zelfs het TV kastje erop vastloopt. Gek genoeg, als ik een speedtest doe op de Odido servers in Amsterdam volle bak snelheid??
Het is dan ook niet de downloadsnelheid die je nekt, maar de jitter en ping latency.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-06 16:37

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Sinds vorige week dinsdag over van KPN glasvezel naar Odido maar had ik het maar nooit gedaan. Wat een drama is deze verbinding. En de support desk is nog dramatischer. Die gast die ik als eerste sprak beweerde dat ik te veel apparaten had aangesloten en dat daardoor de verbinding overbelast/instabiel zou zijn. Maar als ik met een UTP kabel mijn PC direct op het Zyxel modem aansluit, heb ik nog steeds dezelfde puinzooiverbinding. Met name in de avonduren zoals nu is het heel erg. Overdag gaat het wel. De verbinding vliegt er om de haverklap uit of ik moet heel lang wachten. Pings van 2600+ ms enzo. Tweede keer dat ik belde kreeg ik een dame aan de lijn die erg ongeinteresseerd overkwam en in het Marokkaans of Arabisch met mensen praatte terwijl ik mijn verhaal aan het doen was. Schandalig gewoon. Het ligt nu bij back office heeft men mij verteld. Afgaande wat ik hier lees en op de Odido Community pagina's, ga ik morgenochtend mijn abonnement opzeggen en beroep ik mij op mijn herroepingsrecht. Ik ga hier niet weken tijd in steken om dit opgelost te krijgen. Echt een hele dikke afrader dat Odido!

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wrecker

The Wrecker

Networking Rulez

Anoniem: 52706 schreef op zondag 19 november 2023 @ 04:32:
[...]
Bij jou is dat ook het geval, wat hij bedoelt is KPN-ODF (de oude Reggefiber infra),
[...]

Het is sowieso 100% een Odido issue aangezien er bij andere providers geen (soortgelijke) problemen zijn.
Aha, ok KPN-ODF, check ik ben mee. Inderdaad de oude Reggefiber.

Naja, het is duidelijk dat er in elk geval wat mis is aan hun kant.

@ANdrode Inderdaad op momenten erg hoog. Het wisselt van moment tot moment. Ik krijg ook erg de indruk dat er inderdaad een lijn volloopt oid. En inderdaad een probleem met 'alles' zo lijkt het, ook het 'oude' IPTV netwerk (vlan 640).

Ik heb al wel iets van een trace gedaan, maar heel veel wijzer wordt ik daar niet van. Wel zie ik dat het bij de eerste hop eigenlijk al wel misgaat, dus het lijkt inderdaad dichtbij.

Zal morgen wel verder zien. Odido heeft in elk geval mijn bevindingen e.d.

Sinds de naamsverandering kan ik nu niet direct zeggen dat het allemaal beter is, op verschillende vlakken.

Edit 21:36:
Ik verbaas me dat ik uberhaupt nog iets kan. De packet loss gaat hier soms richting de 20%, zag die net op een 15% hangen. Bizar.

Ik ben het er wel mee eens dat het bij elke provider gebeuren kan. Ik zit nu al een hele tijd op glasvezel. Meestal is het gewoon wel goed. Ik begrijp de angst voor enige overstap naar Odido wel met dergelijke berichten, ik ben *nog* niet ontevreden, echter gezien de laatste ontwikkelingen ben ik ook niet enthousiast. Over KPN hoor ik ook verhalen vanuit mijn directe prive sfeer.
Het is wellicht een goed idee om aan te zien hoe Odido zich evolueerd. Beetje kat en boom kijken.

[ Voor 46% gewijzigd door The Wrecker op 19-11-2023 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:24

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Zitten de issues die hier langskomen met hoge pings s'avonds op alle netwerken? ODF, PDF of WBA?

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Oké, ik heb wel genoeg gezien. Ik zit nu bij KPN en had een overstap naar Odido in gang gezet. Maar eens zien of we dat kunnen annuleren. Ik heb bij KPN één keer een avond een IPTV storing gehad. De rest is hier al jaren super stabiel.

De besparing van Odido is leuk, maar ik zit echt niet op hoge latency, problemen met TV en traag internet te wachten. Dan betaal ik bij KPN wel wat meer, maar goedkoop lijkt weer duurkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Dennisweb schreef op zondag 19 november 2023 @ 19:36:
Oké, ik heb wel genoeg gezien. Ik zit nu bij KPN en had een overstap naar Odido in gang gezet. Maar eens zien of we dat kunnen annuleren. Ik heb bij KPN één keer een avond een IPTV storing gehad. De rest is hier al jaren super stabiel.

De besparing van Odido is leuk, maar ik zit echt niet op hoge latency, problemen met TV en traag internet te wachten. Dan betaal ik bij KPN wel wat meer, maar goedkoop lijkt weer duurkoop.
Je kunt vergelijkbare en andere problemen bij KPN vinden en elke andere provider. Dus dan blijft er niet zoveel keuze over ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
bjusterbaarlik schreef op zondag 19 november 2023 @ 20:01:
[...]

Je kunt vergelijkbare en andere problemen bij KPN vinden en elke andere provider. Dus dan blijft er niet zoveel keuze over ben ik bang.
Euh… ik zit al jaren bij KPN en dat is heel stabiel gebleken. Mijn idee: gewoon bij KPN blijven want dat werkt hier bewezen stabiel en vrijwel probleemloos. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Dennisweb schreef op zondag 19 november 2023 @ 20:02:
[...]

Euh… ik zit al jaren bij KPN en dat is heel stabiel gebleken. Mijn idee: gewoon bij KPN blijven want dat werkt hier bewezen stabiel en vrijwel probleemloos. ;)
Ja precies en dat zeggen anderen meestal ook over de andere providers. Alleen een heel klein deel heeft problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
bjusterbaarlik schreef op zondag 19 november 2023 @ 20:04:
[...]

Ja precies en dat zeggen anderen meestal ook over de andere providers. Alleen een heel klein deel heeft problemen.
Zou je denken? Ik lees hier de laatste paar pagina’s toch behoorlijk wat problemen van verschillende gebruikers, verspreid over het land. En dan nog veel dezelfde problemen op Odido Community.

Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik het dan niet aandurf. Ik werk volledig online en het is mijn enige bron van inkomen als zzp’er. Traag of instabiel internet kan dan echt niet. Dus dan maar gewoon laten zoals het is. Toch dank voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Nee dat is zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-06 16:37

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Doe het niet!

Ik ben zo pissed off dat ik nu helemaal niets meer kan doen behalve via hotspot op mijn telefoon. Jaaarenlang nooit problemen met internet gehad en nu dit... Iets wat normaal zo vanzelfsprekend is en nu in 1x niet meer werkt is echt superfrustrerend. :(

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Techno Overlord schreef op zondag 19 november 2023 @ 20:57:
[...]

Doe het niet!

Ik ben zo pissed off dat ik nu helemaal niets meer kan doen behalve via hotspot op mijn telefoon. Jaaarenlang nooit problemen met internet gehad en nu dit... Iets wat normaal zo vanzelfsprekend is en nu in 1x niet meer werkt is echt superfrustrerend. :(
En precies zulke berichten vindt je ook in de topics over KPN, Delta, Ziggo en andere providers. Maar een postduif en rooksignalen waren ook niet perfect hoor. Dus ook die zou ik niet aanraden. Dus tenzij je echte cijfers hebt voegt het bijzonder weinig toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online

Ik geef je groot gelijk. Als mn jaar voorbij is ga ik weer terug naar mn koperlijntje van kpn. Dat is tenminste wel stabiel!

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:54
Dennisweb schreef op zondag 19 november 2023 @ 20:08:
[...]

Zou je denken? Ik lees hier de laatste paar pagina’s toch behoorlijk wat problemen van verschillende gebruikers, verspreid over het land. En dan nog veel dezelfde problemen op Odido Community.

Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik het dan niet aandurf. Ik werk volledig online en het is mijn enige bron van inkomen als zzp’er. Traag of instabiel internet kan dan echt niet. Dus dan maar gewoon laten zoals het is. Toch dank voor je hulp.
Ik snap het wel, ik vond het ook spannend. Kom van Ziggo, dat werkte prima. Voor mijn voelde overstappen naar Odido als een gok en ik heb ruim een maand Ziggo gehouden.

Maar met Odido op een nieuw glasvezel netwerk tot nu toe geen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Ik overweeg ook de overstap naar Odido vanaf KPN( XS4ALL). Prijstechnisch ga ik €58 betalen voor 100/100 verbinding omdat ik nog onder XS4ALL val.

Enige wat me tegenhoud is al die wat negatieve verhalen over slechte verbinding. Ik ga alleen internet gebruiken. TV kijk ik via NLziet en streamingdiensten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Mooi dat er ook mensen zijn die geen problemen hebben. Maar ik durf het zelf gewoon niet aan. @pjot1, ik heb gewoon glasvezel van KPN nu. :-))

Ik zal het topic niet verder vervuilen. Maar het geeft wel rust om gewoon te blijven bij zoals het nu is. Als je van Ziggo overstapt, is glasvezel sowieso een mooien upgrade. Het zal ook wel aan mezelf liggen. Maar ik doe wat voor mezelf goed voelt.

Niks slechts over Odido. Ik heb ze ook als mobiele provider en dat bevalt inmiddels uitstekend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:50
Xmsnet naar kpn naar Odido over twee locaties verspreid en nooit issues gehad sinds 2010 met glasvezel. Die anderhalf jaar ADSL ussendoor was overigens ook goed te doen.

De periode van 2005 tot 2010 met Ziggo echter... Maar ook die zullen echt nu vast beter doen.

Het probleem is dat de problemen altijd vrij lokaal zijn. Wijk A heeft wel last, maar wijk B nooit.

Echt het enige wat landelijk speelt met Odido is hun dns servers, maar die zijn eenvoudig aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifra
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 31-05 01:15
BvanderS schreef op zondag 19 november 2023 @ 15:57:
[...]

Gaat lekker hier vanavond 1Gbps naar dit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j2In7utcKSmYRAnMKba8XnkoTJY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/faw4GxBo0Fp4TjSg8Pjt0Cle.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Laatst online: 22:14

nelizmastr

Goed wies kapot

pjot1 schreef op zondag 19 november 2023 @ 21:08:
[...]

Ik geef je groot gelijk. Als mn jaar voorbij is ga ik weer terug naar mn koperlijntje van kpn. Dat is tenminste wel stabiel!
Tenzij je glasvezel gelegd is door KPNNetwerkNL of Reggefiber, dan kun je vaarwel zeggen tegen je koperlijntje ;)

Hier (Apeldoorn ZO) is koper sinds dit jaar uit en niet meer bruikbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door nelizmastr op 19-11-2023 21:54 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12
Danfoss schreef op zondag 19 november 2023 @ 19:33:
Zitten de issues die hier langskomen met hoge pings s'avonds op alle netwerken? ODF, PDF of WBA?
Ik zou het dolgraag willen weten, ik krijg daar zelf de vinger niet achter. Als ik nu zou moeten kiezen is het zowel in nieuw aangelegde als bestaande wijken? Zou mijn eerste antwoord ja zijn, en dat is op zich bijzonder want dan zit je al heel dicht op de core.

@ANdrode tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MozLaPunk
Geen idee wat die termen zijn, maar hier is glasvezel eerder dit jaar aangelegd. De ping spikes zijn sinds vrijdag extreem en constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvandd
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:20
Shifra schreef op zondag 19 november 2023 @ 21:37:
[...]

Gaat lekker hier vanavond 1Gbps naar dit.

[Afbeelding]
Het is om te huilen, ook hier in Krispijn.
TV-box loopt constant vast 's avonds, streamen lukt niet zonder bufferen en online gamen begin ik maar niet aan.

Heb een beetje zitten neuzen op de Odido-community, ze geven het volgende aan over KPN NetwerkNL:
"Ze denken dat er een capaciteits issue zou kunnen spelen. Er is een uplink uitgevallen waardoor de resterende uplinks overbelast worden voor ongeveer 80%. Dit moet volgens KPN NetwerkNL 30 november opgelost worden."

Moe worden we er in ieder geval wel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-06 18:21
peterbier schreef op zondag 19 november 2023 @ 15:04:
[...]

Bij mij is dit -13.4 dBm. Denk dat het niet slecht is (ondervind in ieder geval geen problemen).
Zelf heb ik geen one click cleaner gebruikt, welke is dan goed voor een amateur? En is dat dan meerdere keren te gebruiken (naam suggereert van niet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifra
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 31-05 01:15
dvandd schreef op zondag 19 november 2023 @ 22:04:
[...]

Het is om te huilen, ook hier in Krispijn.
TV-box loopt constant vast 's avonds, streamen lukt niet zonder bufferen en online gamen begin ik maar niet aan.

Heb een beetje zitten neuzen op de Odido-community, ze geven het volgende aan over KPN NetwerkNL:
"Ze denken dat er een capaciteits issue zou kunnen spelen. Er is een uplink uitgevallen waardoor de resterende uplinks overbelast worden voor ongeveer 80%. Dit moet volgens KPN NetwerkNL 30 november opgelost worden."

30 November? Lekker zo. Net bij ziggo aangemeld voor de giga 2 weken opzegtermijn. ;) Dus dan zit ik tot 30 nov wel weer ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
mcmd schreef op zondag 19 november 2023 @ 22:12:
[...]

Bij mij is dit -13.4 dBm. Denk dat het niet slecht is (ondervind in ieder geval geen problemen).
Zelf heb ik geen one click cleaner gebruikt, welke is dan goed voor een amateur? En is dat dan meerdere keren te gebruiken (naam suggereert van niet)?
-13.4 dBm is netjes bij GPON.
Ik gebruik ze van Fluke.
Een one click cleaner kun je meestal een paar 100x gebruiken. (Zit een soort lint in)
Ff Googlen en je komt het wel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-06 14:04
Samueldw schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 18:03:
[...]

De DC plug die in de media converter past is 5.5x2.5mm.

De TP-Link splitter levert een kabeltje erbij met aan beide kanten 5.5x2.1mm.
apart, bij die van mij zat een kabeltje met aan de kanten 2 verschillende maten.

Maar gebruik hem niet meer, gebruik nu de Unifi media converter en die heeft PoE onboard, is weer wat netter :+

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
dvandd schreef op zondag 19 november 2023 @ 22:04:

Welke thread noemde dat? Het is een lange tijd voordat dit gefixed wordt 😐

Het antwoord voor @stormfly lijkt te zijn dat het in ieder geval in het KPN netwerk speelt (klinkt als de WBA transportdienst). Ik had als het echt veel klanten in een gebied raakte wel meer klachten verwacht.

@stormfly heb jij misschien een idee welke encapsulatie hier dan gebruikt wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
stormfly schreef op zondag 19 november 2023 @ 21:55:
[...]

Ik zou het dolgraag willen weten, ik krijg daar zelf de vinger niet achter. Als ik nu zou moeten kiezen is het zowel in nieuw aangelegde als bestaande wijken? Zou mijn eerste antwoord ja zijn, en dat is op zich bijzonder want dan zit je al heel dicht op de core.

@ANdrode tag
Om je even mee te helpen: zitten alle mensen met een hoge latency van vanavond in de richting van Dordrecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbika
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:34
Sinds een week maken wij gebruik van Odido glasvezel(nieuwbouw woning waar vanaf de oplevering KPN glasvezel lag). Tot nu geen enkel probleem met de verbinding gehad.
De latency is gemiddeld genomen 7ms (wordt constant gemeten door smokeping), bij KPN was dit altijd 5ms.
Relatief grote stijging, maar in de praktijk merk je er natuurlijk niets van. Daar staat een flinke kosten besparing tegenover. En waarschijnlijk volgend jaar worden we weer met open armen ontvangen (met incentive) door KPN. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvandd
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:20
ANdrode schreef op zondag 19 november 2023 @ 23:36:
[...]

Welke thread noemde dat? Het is een lange tijd voordat dit gefixed wordt 😐
Deze thread: https://community.odido.n...ostid=1746699#post1746699

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-06 16:54
Blackfriday deals staan online, maar is alles behalve super.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:33
Odido heeft al scherpe prijzen. Ik heb eerlijk gezegd liever een provider die gewoon lagere prijzen heeft dan dat je elk jaar over moet stappen om een scherpe aanbieding te krijgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-06 08:47
Dennisweb schreef op zondag 19 november 2023 @ 20:08:
[...]

Als je nu goed internet hebt zou ik niks veranderen als je er zo afhankelijk van bent. Maar goed, als er zoveel van je internet afhangt mag ik toch hopen dat je zorgt dat je voorrang krijgt op support of in ieder geval een backup lijn hebt?

Dat gezegd hebbende is het natuurlijk wel zo dat je hier vooral alleen de horrorverhalen hoort. Het is in de tussentijd wel duidelijk dat het heel erg uitmaakt wat het achterliggende netwerk is en wat de achterliggende techniek is of er meer of minder problemen zijn. Ikzelf zit nu ruim 2,5 jaar bij T-Mobile/Odido en ik heb echt nog nooit problemen gehad. Ik zit dan wel op AON en geen GPON, dat helpt mogelijk behoorlijk. De horrorverhalen waren er toen ook al. Dat betekent ook niet dat er niks mis gaat, maar over KPN/Ziggo/Delta/... kan je ook dezelfde horrorverhalen vinden.

Sinds T-Mobile overgegaan is op Odido is het ook veel drukker hier geworden op het forum met nieuwe mensen die de overstap wagen. Dus de kans dat er mensen zijn waarvan je hoort dat het mis gaat is denk ik daardoor ook groter. Maar realistisch, als je hier gaat tellen hoeveel mensen problemen hebben, dan kom je misschien op een paar tientallen mensen uit, wat natuurlijk peanuts is op het grote geheel. Als je dan meeneemt dat mensen eerder geneigd zijn slechte verhalen neer te zetten dan positieve, dan kan je bijna niet meer van provider wisselen. Ik vind elke overstap persoonlijk sowieso altijd best wel een spannend moment, ongeacht de provider :P

Dus als ik jou was zou ik gewoon blijven waar je zit als het nu goed is, gezien het belang van goed internet.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
@Luuk1983 Ga ik zeker doen, dankjewel!

Edit: Odido geannuleerd. Ze begrepen het wel. Bij KPN geen korting mogelijk. Snap ik ook wel, die miljarden aan investeringen moeten ook terugbetaald worden.

[ Voor 66% gewijzigd door Dennisweb op 20-11-2023 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-06 18:21
Bobbika schreef op maandag 20 november 2023 @ 06:48:
De latency is gemiddeld genomen 7ms (wordt constant gemeten door smokeping), bij KPN was dit altijd 5ms.
Zelf meet ik ook met smokeping. Je overgang van KPN naar Odido betekent ook een verandering van hoe je aan Internet bent aangesloten. Dat betekent dat er dingen wijzigen. Misschien gaan sommige of veel dingen trager, maar andere weer beter.
Bij mij meet ik bijvoorbeeld voor 9.9.9.9 een latency van ongeveer 3ms. En bij Google DNS richting 9ms. Alles, in ieder geval veel, hangt af van de peering arrangements van de provider. Die zijn waarschijnlijk beter bij KPN (weet ik echter niet).
Ik denk dat je conclusie wel correct is: het gemeten verschil zal je normaal niet merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-06 07:11

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Ineens ligt ons internet er uit. Als ik via een lankabel op mijn asus router inlog krijg ik de melding dat er vanuit de isp iets mis is met de DHCP.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iqVDu42yZiYejN19zUB_y6pV5jE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/65rEbFkBBunfwj0YoXXOLj9n.jpg?f=fotoalbum_large

Reset van alle hardware al geprobeerd. Converter, glasvezel, router. Fabrieksinstellingen etc.

[ Voor 62% gewijzigd door Tweakriez op 20-11-2023 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MozLaPunk
De ping spikes zijn hier inmiddels dusdanig regelmatig (elke 30 sec ong) dat ik niet meer fatsoenlijk online kan gamen (wat onderdeel van mn werk is). Ik hoop dat ze hier echt snel wat aan gaan doen want het lijkt dus met de dag erger te worden…

Mn internet connection monitor zegt daarbij ook dat mn internet vandaag al 7 keer disconnected is. Nogal frappant aangezien ik voor zakelijk betaal en daar dus een backup dongle voor ontvang, maar het zijn zulke korte momenten dat er waarschijnlijk geen tijd genoeg is om over te schakelen.

[ Voor 37% gewijzigd door MozLaPunk op 20-11-2023 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
MozLaPunk schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:06:
Mn internet connection monitor zegt daarbij ook dat mn internet vandaag al 7 keer disconnected is. Nogal frappant aangezien ik voor zakelijk betaal en daar dus een backup dongle voor ontvang, maar het zijn zulke korte momenten dat er waarschijnlijk geen tijd genoeg is om over te schakelen.
Kan je alleen de backup dongle pakken? 5G klinkt beter dan deze status quo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05:59
Tweakriez schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:12:
Als ik via een lankabel op mijn asus router inlog krijg ik de melding dat er vanuit de isp iets mis is met de DHCP.
Waarom met een kabel? Als het aan je provider ligt zou je gewoon draadloos op je router moeten kunnen inloggen?

Hier trouwens sinds vannacht ook geen internet, PON lampje knippert. Van de helpdesk 7 dagen onbeperkt internet op m’n odido mobiele abonnement gekregen als compensatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giant87
  • Laatst online: 02-06 10:10
Hier (1363) ook al de hele dag geen internet (gig glas) en geen voortgang…

20-11-2023/10:07] We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen in regio Almere, Alphen aan den Rijn, Wijchen, Soest, Dordrecht, 't Harde, Enschede, Nijmegen, Veldhoven en Bunschoten-Spakenburg. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte zodra er ontwikkelingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Hier (
Members only: postcode
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
) ook al sinds begin van de nacht geen glasvezel. PON-lampje knippert. Ook het LOS-lampje heeft even gebrand, maar nu is het weer PON dat knippert.

Vorige week kreeg ik deze mail... bijna te toevallig, niet?
We voeren daarom komende week onderhoud uit op ons netwerk.
Wanneer?
We doen het onderhoud ’s nachts tussen 01.00 en 06.00 uur. Je verbinding wordt dan kort onderbroken. Je kunt dan niet internetten, tv‑kijken en bellen. Dit duurt maximaal een kwartier, daarna werkt alles weer zoals voorheen.

[ Voor 3% gewijzigd door Kuhlie op 20-11-2023 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:45

knakworst

Get more sats!

Bij mij knippert het pon lampje sinds vrijdagmiddag. Zondag gebeld en er is een case aangemaakt en ik heb een driedubbele unlimited voucher gekregen. Verder geen nieuws...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iWebDev
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-05 21:06
Ede ook al de hele dag niet. Klantenservice geeft aan dat er een monteur langs moet komen.
Deze storing doet me veel denken aan eentje die we een paar maanden geleden ook hadden. Dat was bijna twee dagen geen internet, monteur moest ook langskomen. Maar nooit een afspraak gekregen en het internet deed het “magisch” weer.
Ik ga maar eens kijken naar een andere provider zo. Met hoe veel we nog thuis werken kan ik mij toch niet veroorloven om zo willekeurig zonder internet te zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MalleEppie71
knakworst schreef op maandag 20 november 2023 @ 17:31:
Bij mij knippert het pon lampje sinds vrijdagmiddag. Zondag gebeld en er is een case aangemaakt en ik heb een driedubbele unlimited voucher gekregen. Verder geen nieuws...
Wow, sinds vrijdagmiddag dus al en dan op maandag nog niet opgelost... Hier in huis een mobiel abbo van Ben en Odido, dus met die vouchers voor unlimited internet komen we een eind maar het is niet optimaal. In de afgelopen 25 jaar bij Casema / Ziggo nog nooit zo lang offline geweest.

[ Voor 3% gewijzigd door MalleEppie71 op 20-11-2023 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samueldw
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-06 14:20

Samueldw

ISO 516

Ik heb ook maar eens ingelogd in de ONT om even te kijken. Ziet er allemaal prima uit, dus dat komt overeen met dat ik een stabiele verbinding ervaar :) Maar misschien is het voor andere nog handig om een referentie te hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G9o8PzXKLGEuq003MrSFpbA5RwU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/s3lSyTJ0Vru0h7bepaqvFxhE.png?f=user_large

Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Hoe doe je dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:25
Soms ben ik zo blij dat ik AON verbinding heb.
Waar ik ook gewoon gbit mee kan krijgen als ik hier alle problemen met Gpon lees.

[ Voor 18% gewijzigd door leonbong op 20-11-2023 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprincky
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-06 21:31
Ik heb in mei glasvezel van Odido aangevraagd. Ze zijn momenteel in onze buurt glasvezel aan het aanleggen. Zoals ik nu kan inschatten gaat morgen/overmorgen de glasvezelkabel bij de voordeur gelegd worden. Ik krijg vandaag deze mail.

Goede dag,

Kunt u ons bellen op dit nummer om afspraak te maken voor glasvezel huisaansluiting. 0031 852087971

Wij zijn aannemers van Odido.

Fijne dag,

Freundliche Grüße / Best wishes

odf@mih-gmbh.de · www.mih-gmbh.de

Geschäftsführung: Hajriz Brcvak,
Jasmin Crnovrsanin, Dr. Stephan Zimmermann
Amtsgericht Steinfurt · HRB 12013
USt-IdNr. DE277029312

Is dit te vertrouwen en kan ik met het opgegeven telefoonnummer een afspraak maken?

[ Voor 0% gewijzigd door Sprincky op 20-11-2023 19:17 . Reden: Beetje leesbaarder maken. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-06 14:20
Heeft iemand al geprobeerd als bestaande klant black friday korting te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sprincky schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:16:
Ik heb in mei glasvezel van Odido aangevraagd. Ze zijn momenteel in onze buurt glasvezel aan het aanleggen. Zoals ik nu kan inschatten gaat morgen/overmorgen de glasvezelkabel bij de voordeur gelegd worden. Ik krijg vandaag deze mail.

Goede dag,

Kunt u ons bellen op dit nummer om afspraak te maken voor glasvezel huisaansluiting. 0031 852087971

Wij zijn aannemers van Odido.

Fijne dag,

Freundliche Grüße / Best wishes

odf@mih-gmbh.de · www.mih-gmbh.de

Geschäftsführung: Hajriz Brcvak,
Jasmin Crnovrsanin, Dr. Stephan Zimmermann
Amtsgericht Steinfurt · HRB 12013
USt-IdNr. DE277029312

Is dit te vertrouwen en kan ik met het opgegeven telefoonnummer een afspraak maken?
Ik kan alleen melden dat MIH inderdaad een glasvezel aannemer is. Ook voor Open Dutch Fiber. Zij hebben jouw gegevens ontvangen van Open Dutch Fiber (die jij dus als het goed is al eerder had doorgegeven), juist om die afspraak te kunnen maken.

Wat was het mailadres waar de mail vanaf verstuurd werd?

[ Voor 6% gewijzigd door Barre73 op 20-11-2023 19:36 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:50
iWebDev schreef op maandag 20 november 2023 @ 17:43:
Ede ook al de hele dag niet. Klantenservice geeft aan dat er een monteur langs moet komen.
Deze storing doet me veel denken aan eentje die we een paar maanden geleden ook hadden. Dat was bijna twee dagen geen internet, monteur moest ook langskomen. Maar nooit een afspraak gekregen en het internet deed het “magisch” weer.
Ik ga maar eens kijken naar een andere provider zo. Met hoe veel we nog thuis werken kan ik mij toch niet veroorloven om zo willekeurig zonder internet te zitten
Hmm ik had net even een minuutje onderbreking in Ede en dat was het wel. Ik werk overigens ook 9 van de 10 dagen vanuit huis. Wel vervelend dat het bij jou in de wijk zo rampzalig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MozLaPunk
MozLaPunk schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:06:
De ping spikes zijn hier inmiddels dusdanig regelmatig (elke 30 sec ong) dat ik niet meer fatsoenlijk online kan gamen (wat onderdeel van mn werk is). Ik hoop dat ze hier echt snel wat aan gaan doen want het lijkt dus met de dag erger te worden…

En weer een update, want nu blijf ik jullie op de hoogte houden ook.

Heb eindelijk een kabel door de muur van mn modem naar mn tv/consoles laten trekken en heb nu consistent 5 ms en word de hele tijd eerste in online matches lol. Vast internet lijkt dus goed te werken.

Er gaat dus iets mis met de wifi. Ondanks dat ik begrijp dat wifi minder betrouwbaar is, lijkt het mij niet te horen dat je elke minuut kort een giga ping spike hebt. Ik laat Odido dus lekker hun onderzoek plegen (zodra ze tijd hebben) en ben benieuwd wat daar uitkomt.

Wel blij dat dit gefixt is in ieder geval en dat gamen en streamen (so far) vlekkeloos werkt. Nu nog draadloos internet op m’n werklaptop en mobiel stabiel krijgen.

Edit: enige gekke is dat bij de internettest op de ps5 hij een uploadsnelheid van maar 14.5 mbit aangeeft. Weird vooral omdat gamen goed gaat. Mss een cap van sony?

[ Voor 5% gewijzigd door MozLaPunk op 20-11-2023 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:11
Vandaag heb ik mijn Odido glasvezelaansluiting in gebruik genomen na jaren bij Tweak gezeten te hebben. Aansluiting verliep redelijk soepel, echter de snelheid was volgens een speedtest 1000/500. De upload was gecapped. Na contact met het community forum hebben ze mijn ONT opnieuw geregistreerd. Daarna heb ik een paar uur van 1000/1000 mogen genieten maar nu is de upload cap ineens weer terug.
Hebben meer mensen daar last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10-06 18:48
MozLaPunk schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:29:
[...]

En weer een update, want nu blijf ik jullie op de hoogte houden ook.

Heb eindelijk een kabel door de muur van mn modem naar mn tv/consoles laten trekken en heb nu consistent 5 ms en word de hele tijd eerste in online matches lol. Vast internet lijkt dus goed te werken.

Er gaat dus iets mis met de wifi. Ondanks dat ik begrijp dat wifi minder betrouwbaar is, lijkt het mij niet te horen dat je elke minuut kort een giga ping spike hebt. Ik laat Odido dus lekker hun onderzoek plegen (zodra ze tijd hebben) en ben benieuwd wat daar uitkomt.

Wel blij dat dit gefixt is in ieder geval en dat gamen en streamen (so far) vlekkeloos werkt. Nu nog draadloos internet op m’n werklaptop en mobiel stabiel krijgen.
Dat is nu exact de reden dat ik het gebruik van Wi-Fi tot een minimum beperk - lees; als het echt niet anders kan.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Laatst online: 22:14

nelizmastr

Goed wies kapot

leonbong schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:06:
Soms ben ik zo blij dat ik AON verbinding heb.
Waar ik ook gewoon gbit mee kan krijgen als ik hier alle problemen met Gpon lees.
GPON werkt hier prima. Aantal storingen sinds de oplevering nog altijd op 1 hand te tellen over twee providers heen.

Weer zo’n typisch regio- en infragebonden verhaal dat het mee of tegenzit.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oehTie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-04 10:37
Dennisweb schreef op zondag 19 november 2023 @ 16:10:
[...]

Het is dan ook niet de downloadsnelheid die je nekt, maar de jitter en ping latency.
Hier in wielwijk overigens regelmatig speedtesten die niet boven de 20 mbit uitkomen..... terwijl ik 1 gbit moet hebben..... Geen tv meer te kijken, minimaal 15% loss, drama, al een week lang...

Wielwijk loopt over aon van kpn, zal wel een gpon splitter bij de odido pop zijn die zwaar overbelast is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giant87
Giant87 schreef op maandag 20 november 2023 @ 16:48:
Hier (1363) ook al de hele dag geen internet (gig glas) en geen voortgang…

20-11-2023/10:07] We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen in regio Almere, Alphen aan den Rijn, Wijchen, Soest, Dordrecht, 't Harde, Enschede, Nijmegen, Veldhoven en Bunschoten-Spakenburg. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte zodra er ontwikkelingen zijn.
Update, apart toch? ‘Getroffen wijkcentrales’

Update [20-11-2023/20:00] Een gedeelte van de getroffen wijkcentrales zijn gerepareerd. We werken hard om de rest online te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprincky
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-06 21:31
Barre73 schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:34:
[...]

Ik kan alleen melden dat MIH inderdaad een glasvezel aannemer is. Ook voor Open Dutch Fiber. Zij hebben jouw gegevens ontvangen van Open Dutch Fiber (die jij dus als het goed is al eerder had doorgegeven), juist om die afspraak te kunnen maken.

Wat was het mailadres waar de mail vanaf verstuurd werd?
odf@mih-gmbh.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is wel het juiste mailadres dus dit lijkt me bonafide te zijn.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub17
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:37
Giant87 schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:48:
[...]

Update, apart toch? ‘Getroffen wijkcentrales’

Update [20-11-2023/20:00] Een gedeelte van de getroffen wijkcentrales zijn gerepareerd. We werken hard om de rest online te krijgen.
Klinkt ongeveer als het oude glashart gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Is er iemand die het met OPNsense voor elkaar heeft om vanuit het LAN-netwerk bij de ONT te komen?
Technisch moet dat ook kunnen, dan hoef ik de ONT ook niet telkens los te koppelen van de router als ik zou willen kijken.

Ik heb een untagged interface gemaakt op de WAN-aansluiting en daar een IP-adres op gezet (192.168.100.2), maar ik krijg het met de NAT-rules e.d. nog niet voor elkaar om bij de ONT te komen. Ik kom nu uit op de inlogpagina van OPNsense als ik naar http://192.168.100.1 ga :/

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 21-11-2023 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:35
ThinkPad schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:40:
[...]

Is er iemand die het met OPNsense voor elkaar heeft om vanuit het LAN-netwerk bij de ONT te komen?
Technisch moet dat ook kunnen, dan hoef ik de ONT ook niet telkens los te koppelen van de router als ik zou willen kijken.

Ik heb een untagged interface gemaakt op de WAN-aansluiting en daar een IP-adres op gezet (192.168.100.2), maar ik krijg het met de NAT-rules e.d. nog niet voor elkaar om bij de ONT te komen. Ik kom nu uit op de inlogpagina van OPNsense als ik naar http://192.168.100.1 ga :/
Niet zelf getest, maar heeft dat niet te maken met deze regel in System --> Wizard?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fivHq9Fx6u0ToyvKeWPHLTgzThg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V3WSQnpPxvhgjiKA90GkPlNb.png?f=fotoalbum_large

Ook in te stellen per interface onder Interfaces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
awenger schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:13:
[...]

Niet zelf getest, maar heeft dat niet te maken met deze regel in System --> Wizard?

[Afbeelding]

Dit is hoogstwaarschijnlijk inderdaad de standaard RFC1918 filter van OpnSense, als je die uitzet op de interface werkt het hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewre
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 14:37
Ik ga over van KPN glas naar Odido Glas (ODF Reggefiber) op 21 december 2023.
Nu kan de monteur van Guidion pas op 2 januari langskomen. Kan ik dit zelf aansluiten? Ik ben niet geheel onbekend met de materie.

Mijn huidige FTU is deze: Egbert Jan in "Glasvezel kabel rechtstreeks aansluiten op Modem/router" (voorbeeld)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:52
rewre schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:56:
Nu kan de monteur van Guidion pas op 2 januari langskomen. Kan ik dit zelf aansluiten? Ik ben niet geheel onbekend met de materie.

Mijn huidige FTU is deze: Egbert Jan in "Glasvezel kabel rechtstreeks aansluiten op Modem/router" (voorbeeld)
Weet je het zeker, ik zou lekker bij KPN blijven als je ziet wat voor ellende je op he hals haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
awenger schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:13:
[...]

[Afbeelding]

Die setting staat alleen bij m'n WAN interface (VLAN300) aan, maar ook met die setting uit werkt het niet.
Plofkotje schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:46:
[...]

Dit is hoogstwaarschijnlijk inderdaad de standaard RFC1918 filter van OpnSense, als je die uitzet op de interface werkt het hier :)
Hoe heb jij het verder ingesteld? Ook een interface aangemaakt en nog een NAT-rule? Kun je wellicht wat screenshots delen?

Edit: Inmiddels gelukt, het toevoegen van een outbound NAT-rule bleek de truuk.
https://docs.netgate.com/...recipes/modem-access.html

Via https://192.168.100.1:80/ kan ik er nu bij.

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 21-11-2023 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
rewre schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:56:

Dan zou ik de overstap op 2 januari (of later) plannen, in de centrale moet ook wat omgezet worden, zit je straks rond de kerst en oudjaar zonder internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

MalleEppie71 schreef op maandag 20 november 2023 @ 17:46:
[...]

Wow, sinds vrijdagmiddag dus al en dan op maandag nog niet opgelost... Hier in huis een mobiel abbo van Ben en Odido, dus met die vouchers voor unlimited internet komen we een eind maar het is niet optimaal. In de afgelopen 25 jaar bij Casema / Ziggo nog nooit zo lang offline geweest.
Heb nu na nog steeds niet op mijn ticket (in het ticket staat: reactie binnen één werkdag) gehoord. Vandaag thuiswerken en iedereen klaagt dat mijn beeld blijft hangen. Niet gek want een speedtest doet 50/1 dus de upload van het mobiele internet is hier bagger.

De wachttijd bij de klantenservice is helaas ook rond de 30 minuten.

Overigens in oklober 2021 de overstap ODF -> GPON gemaakt, en toen 8 dagen downtime gehad en 4 monteurs gezien (3 Guidion en 1 KPN). Dat was mijn laatste storing sinds afgelopen vrijdag, dus niet per definitie negatief over GPON.

Edit: Contact met de helpdesk gehad. Volgens hun had ik een eigen modem en geen gelegenheid om te testen met het Odido modem. Ik heb met de medewerker zondag alle instructies opgevolgd. met het Odido modem 8)7

Allemaal opmerkelijk want met een kniperend PON-lampje kun je er honderd verschillende modems achter hangen, dat gaat nooit werken.

Helpdesk heeft het nu weer doorgezet om te voorkomen dat het weer meer tijd gaat kosten...

Overigens al bijna 70 GB verbruikt op het mobiele netwerk in 3 dagen. F1TV gaat hard :+

[ Voor 34% gewijzigd door knakworst op 21-11-2023 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewre
Internet is belangrijk maar niet kritisch voor mij... Maarrr een 5G speedtest op mijn locatie geeft mij momenteel maar een 20/1 verbinding dus ik ga maar even bellen met Odido morgenvroeg als ik er dan wel doorkom hopelijk.

(btw, de lijnomzetting gebeurt door een partij ingehuurd door kpn dus dat staat volledig los van bezoek Guidion monteur en zou dus niet uit mogen maken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Hier is het knipperen van PON wel gestopt. Maar Zyxel modem geeft nog steeds rode led bij internet, ondanks vd stroom af geweest te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Giant87 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 13:33:
Hier is het knipperen van PON wel gestopt. Maar Zyxel modem geeft nog steeds rode led bij internet, ondanks vd stroom af geweest te zijn..
De PON moet constant branden. Als die uit is, is al het contact met de centrale verloren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

rewre schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 13:32:

(btw, de lijnomzetting gebeurt door een partij ingehuurd door kpn dus dat staat volledig los van bezoek Guidion monteur en zou dus niet uit mogen maken?)
De GPON moet wel door Guidion geregistreerd worden. In theorie zou je die met de juiste helpdeskmedewerker wellicht ook lukken, maar ik zou er niet op rekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MalleEppie71
Giant87 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 13:33:
Hier knippert PON ook niet meer, constant nu. Zowel de mediaconverter als de fritzbox al vaak herstart echter zonder resultaat.
knakworst schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 13:16:
[...]

Overigens al bijna 70 GB verbruikt op het mobiele netwerk in 3 dagen. F1TV gaat hard :+
Net even gekeken, 41 GB sinds gisterochtend. Veel MS Teams en 's avonds NL Ziet. Tikt inderdaad lekker door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

MalleEppie71 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:06:
[...]

Hier knippert PON ook niet meer, constant nu. Zowel de mediaconverter als de fritzbox al vaak herstart echter zonder resultaat.
Dan zou het eigenlijk gewoon moeten werken. Geef het nog eventjes.

Fritzbox niet eventjes VLAN 300 uitgezet voor mobiel router?

[ Voor 8% gewijzigd door knakworst op 21-11-2023 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
ThinkPad schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:40:
[...]

Het is wel mogelijk om via router ook in de ONT te komen.
Dat is ook uitgelegd in mijn aangehaalde topic.
Aangezien ik een Fritzbox fiber gebruik gebruik ik geen ONT van de provider.
En niet voor toepassing voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewre
Ok, het is weer eens te wijten aan miscommunicatie. De datum van 21 december 2023 is een "first possible date" voor overstap van Kpn naar Odido. In mijn beleving was dit de datum einde levering diensten van kpn.

Onderstaande is een gedeelte van de betreffende mail en dit klopt feitelijk niet want de aansluiting wordt dus pas geactiveerd tijdens of na bezoek van de Guidion monteur.

We hebben goed nieuws over je glasvezelaansluiting!

De definitieve datum waarop onze netwerkpartner de glasvezelaansluiting in je huis gaat activeren is bekend. De glasvezelaansluiting wordt geactiveerd op 21-12-2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:54
vraag:

als men overstapt van kpn glas naar odido glas is het dan gewoon ethernet kabel uit de muur van de kpn modem in het odido modem pluggen en klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tick
  • Laatst online: 04-12-2024

Tick

Im that jerk,who wants to know

Tick schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 12:59:
Even mijn ervaringen tot dusver, Odido glas aangevraagd 3 oktober. Komende van XS4all (AON), voorheen Reggefiber.

5 oktober bericht van Guidion, voor een afspraak met de monteur te plannen. Pas 9 november is de eerste mogelijkheid! Waar de lijn al 25 oktober vrij komt, dat vond ik al vrij lange periode.... Maar goed, toch maar vast gezet.

Aangegeven bij Odido of aansluiten niet eerder mogelijk is? Ook voorgesteld dat ik het aansluiten in huis zelf kan verzorgen, desnoods dat ze het later komen controleren. (i.v.m. garanties?).

In het pakket is geleverd, een Huawei GPON media convertor.
Dus zeg maar dit verhaal, ombouw AON (Genexis) -> G-PON. (Huawei):
https://community.freedom...-ntu-door-sfp-module/2630

Ik heb alleen maar één extra koppelblokje nodig (deze zit niet in het installatie pakket). Maarja voor een paar euro heb je er al 1.

Dit contact met Odido loopt trouwens allemaal wel soepel en snel in het algemeen. Ze willen met je meedenken.

Maar daar komt het, van de week weer een SMS van guidion.....? Om een afspraak te maken. Ik had de hoop dat deze dan eerder mogelijk zou zijn... Maar de eerste keer inloggen via de telefoon gaf deze op zijn vroegst 17 november aan, dus maar even gelaten, later toen ik thuis wilde proberen. Is er helemaal geen afspraak moment meer beschikbaar?

Maar mijn originele afspraak voor 9 november is helemaal verdwenen.?!?!

Odido gebeld, ja die kunnen dit allemaal bevestigen. Zelf aansluiten zou niet tot de mogelijkheden behoren, hebben ze te horen gekregen van Guidion!

Maar ik moet dit zelf even met guidion regelen. Nou daar begint alle ellende....
Denk je dat er daar iemand telefonische bereikbaar is?!? Wachttijden van 45 minuten. Ik krijg niemand aan de lijn. Verschrikkelijk!
Nu maar een mail gestuurd, maar het vertrouwen dat we nog aangesloten worden binnen nu en een maand heb ik al niet meer.

Odido, toffe partij waar jullie mee samenwerken, die Guidion......

We wachten af, anders maandag maar weer bellen met Odido...

Of gaat het hier al helemaal mis, dat ik sowieso al de verkeerde media convertor ontvangen heb?!? Of doen ze dit wel vaker, AON omzetten naar G-PON? Ik heb namelijk een Huawei ontvangen.....
Even een update, door mij zelf te qouten.

Guidion heeft na 1 week pas gereageerd op mijn mail, dat ik ze toch maar moest bellen........, tel. contact is mezelf niet gelukt. Gelukkig had Odido al een afspraak op kortere termijn geregeld. Monteur heeft alles netjes in de meterkast aangesloten. (Gelijk aan de genoemde oplossing van het Freedom internet forum). Dat was mezelf ook wel gelukt, de patch in de centrale natuurlijk niet.

Snelheden allemaal goed.

Maar wat niet goed werkt, de Amino TV ontvanger. Als ik op mijn pc ook maar iets van een groter bestand download. Stokt de TV direct, zelfde met opnames. (Allemaal direct op UTP aangesloten).
Wifi apparaten werken dan ook gebrekkig....

Ik heb de vraag op het forum neergelegd. Benieuwd waar ze mee komen. Spanningsloos maken en alles opnieuw opstarten heeft nog geen oplossing geboden.

Zyxel t-56, Huawei Media convertor, en Amino ontvanger.

------------------------------------------------------------
Update: Inmiddels snelle reactie op Odido forum:
"Als de update download gaat dat toevallig op volledig lijn snelheid van 100Mbit?

In dat geval betekend het dat de update de volledige verbinding tot zich neemt en de rest geen bandbreedte meer over heeft voor bijvoorbeeld de tv stream.

Bij XS4all gaat Tv over een apart vlan waardoor deze geen last heeft als het internet volledig wordt benut. Bij ons gaat Tv over het internet, vergelijkbaar als netflix bijvoorbeeld. Als er dan geen bandbreedte over is om te gebruken zal de stream inderdaad stotteren.

Je kan eventueel in Steam als je dat gebruikt de download snelheid op 75mbit zetten dan is er nog genoeg over voor de rest van het huis."
------------------------------------------------------------

Nouja, volgend jaar toch maar weer terug naar de KPN, het is niet anders. Dan moet ik op alle apparaten / software een limiet gaan instellen.
De TV ontvanger vonden we al een kleine achteruitgang, maar met dit verhaal er bij is het wel een hele grote achteruitgang.

[ Voor 12% gewijzigd door Tick op 21-11-2023 20:43 ]

There are many mysteries in this universe, including me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
joey82 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 18:34:
vraag:

als men overstapt van kpn glas naar odido glas is het dan gewoon ethernet kabel uit de muur van de kpn modem in het odido modem pluggen en klaar?
Nee, je krijgt een nieuwe mediaconverter. En de monteur moet meestal het in de centrale omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tick
  • Laatst online: 04-12-2024

Tick

Im that jerk,who wants to know

jongetje schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 18:35:
[...]

Nee, je krijgt een nieuwe mediaconverter. En de monteur moet meestal het in de centrale omzetten.
En als je van AON -> G-PON gaat, willen ze deze mediaconvertor ook graag zelf aansluiten in de meterkast. "Ivm garanties op de verbinding" etc... :?

Zelf aansluiten was niet mogelijk bij mij.

[ Voor 5% gewijzigd door Tick op 21-11-2023 18:44 ]

There are many mysteries in this universe, including me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-06 07:11

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Gistermiddag internet uitgevallen hier (Veenendaal). In eerste instantie kreeg ik te horen dat het aan mijn lijn lag. Vanmiddag kreeg ik na het derde telefoontje te horen dat er toch een lokale storing was in een van de kasten buiten. Monteur zou al ter plaatse zijn. Helaas nog steeds geen internet. Als ik zo de verhalen hier en daar lees is het goed raak bij Odido de laatste week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
Hier nu sinds maandagochtend geen verbinding. Als je dan weet dat de overheid al 7 jaar (mobiel) internet ziet als een basisbehoefte dan vind ik zulke lange doorlooptijden eigenlijk niet kunnen.

[ Voor 7% gewijzigd door MalleEppie71 op 21-11-2023 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmpie1147
  • Laatst online: 20-06 14:39
Vandaag overgestapt van KPN naar Odido.
Het leek allemaal soepel te gaan. Wifi up-and-running. So far so good....

Is het mogelijk om een netgear switch simpel aan te sluiten op de Zyxel modem van Odido? Lijkt er op dat alles achter de switch niet verbonden is.

Ook stopt net ineens TV. Niet meer verbonden met het internet melding. Op nieuw opstarten van de tv-box loopt vast bij de melding: netwerk starten App: 20.2.91.1_build1-etv-vas-tvxagv

Zucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:31
Heb je die switch überhaupt herstart? Een simpele switch moet normaal geen problemen opleveren maar als je de router/DHCPserver vervangt (en waarschijnlijk een andere ip range gebruikt) moeten alle clients even een nieuw ip krijgen. Herstarten is het simpelste, voor een managed switch kan het anders zijn overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmpie1147
  • Laatst online: 20-06 14:39
Andros schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 21:20:
Heb je die switch überhaupt herstart? Een simpele switch moet normaal geen problemen opleveren maar als je de router/DHCPserver vervangt (en waarschijnlijk een andere ip range gebruikt) moeten alle clients even een nieuw ip krijgen. Herstarten is het simpelste, voor een managed switch kan het anders zijn overigens.
Het is een Netgear gs308e, volgens mij een managed switch.
Morgen maar weer verder prutsen.
Pagina: 1 ... 15 ... 117 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen