Qua facturering gaat er (on)bedoeld wat mis bij Odido. Mijn abonnement kostte €25 per maand voor unlimited. In de winter omlaag bijgesteld, in april verder omlaag vanwege een reis buiten Europa, bij terugkomst weer verhoogd naar unlimited.
Je zou denken dat de prijs voor unlimited weer terug zou gaan naar de originele €25 (€32,50 - €7,50 klantvoordeel). Op mijn nieuwe factuur stond echter een basisprijs van €40 ( -€7,50 = €32,50). M.i. klopt dat niet, binnen dezelfde contractperiode zou het prijsplan niet moeten wijzigen.
Ik bel met de klantenservice om aan te geven dat het niet klopt. De medewerker probeerde het af te doen door erop te wijzen dat de €7,50 klantvoordeel wel degelijk verrekend wordt (irrelevant), door in te gaan op een correctie van de maand ervoor toen de bundel werd gewijzigd (irrelevant), maar ontweek de vraag waarom de basisprijs excl klantvoordeel nu opeens €40 ipv €32,50 is. Na een tijdje doorzeuren kreeg ik mijn zin en wordt het 'uit coulance' gecorrigeerd, maar er werd niet toegegeven dat ik gelijk had.
Ik heb éxact hetzelfde liedje meegemaakt met KPN afgelopen jaar, daar deden ze net zo moeilijk. Dat maakt dat ik denk: dit is geen fout, maar een manier om de onoplettende klant meer geld af te troggelen? Zijn er meer met deze ervaring?