• ep667
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-06 21:47

ep667

It doesn't hurt to help

Ik heb hier ook last van. Maar kon net iemand op het Vodafone-netwerk te pakken krijgen, terwijl ik iemand die ook bij Odido zit niet te pakken kreeg (direct naar de voicemail). Heel vreemd.

Het niet werken van VoLTE of VoWifi en dus het terugvallen naar 3G is voor mij echt een vaker terugkerend probleem wat echt de laatste maanden al speelt. Soms helpt een restart, maar de afgelopen dagen niet.

EP

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:27
Ik vond 't al gek. M'n moeder belde mij op, maar had geen audio. Toen ik terug belde had ik geen beltoon.
Dit ging wel via VoWifi.

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:12
Dit zijn de laatste meldingen van Odido:

[24-06-2026, 10:35 uur] Op dit moment kun je problemen ervaren met Mobiel bellen en gebeld worden. We zijn op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte.

[Update 16:35 uur] Ons netwerkteam werkt nog hard aan een oplossing. Zodra er een update is, laten we het weten in dit topic.

https://community.odido.nl/netwerk-en-verbinding-559/is-er-een-storing-met-de-mobiele-diensten-van-odido-383670

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-07 11:29
In augustus en september verblijf ik een maand in Griekenland (Athene en Kreta), waar ik via Odido Unlimited Basis de beschikking heb over 60 GB aan EU-data via 5G. Heeft iemand recente ervaring met de mobiele verbindingen ter plaatse? Zijn de snelheden vergelijkbaar met wat we in Nederland gewend zijn, of verschilt de dekking sterk per lokale provider?

[ Voor 38% gewijzigd door Van der Berg op 24-06-2026 20:02 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB

• P-Rock
Waarom duren storingen bij Odido altijd meerdere dagen?

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-07 08:19
  • 20 GB + Onbeperkt Bellen/Sms'en.
  • Snelheid tot 300 Mbit/s.
  • Buitenland Internet + Bellen.
Ik kwam er van de week achter dat bellen vanuit Nederland naar Belgie dus niet inbegrepen is bij ODIDO.
Komende vanaf KPN waar binnen de EU bellen gewoon "gratis" is , las ik de abbo voorwaarden zoals hierboven beschreven anders.

In de PDF met veel tarieven staat "Bellen of SMS versturen binnen EU m.u.v. bellen vanuit NL naar EU"
Dus zal mijn fout zijn dat ik het niet goed gelezen heb.

[ Voor 20% gewijzigd door kevertje1977 op 25-06-2026 07:14 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:08
@kevertje1977 Dat was ooit 120 minuten maar is nu bij Odido met elk abonnement anders. Met Unlimited Snelst en premium is het onbeperkt, met unlimited basis en plus 120 minuten en anders idd niet.

Zo zie je maar dat.je bij elke provider goed de voorwaarden moet lezen. Netzoals dat de roaming met elk abonnement anders is.

• P-Rock
Het schijnt erg moeilijk te zijn voor Odido om erachter te komen wat er mis is:

[Update 25-06-2026/07:42]​​​​ Het onderzoek is nog in volle gang. Zodra er een concrete update is, plaatsen we deze meteen!

• P-Rock
Bellen via wifi werkt weer bij mij. Ik ben benieuwd voor hoe lang... :X

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:07

Steeffoon

Smartphone-nerd

P-Rock schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 08:01:
Het schijnt erg moeilijk te zijn voor Odido om erachter te komen wat er mis is:

[Update 25-06-2026/07:42]​​​​ Het onderzoek is nog in volle gang. Zodra er een concrete update is, plaatsen we deze meteen!
Bijzonder. Ik kreeg van mijn perscontact door dat de storing gisteravond om 20:00 uur is opgelost.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Oppo Find X9 Ultra, Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• P-Rock
Steeffoon schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:19:
[...]

Bijzonder. Ik kreeg van mijn perscontact door dat de storing gisteravond om 20:00 uur is opgelost.
Wellicht een andere storing? Ze hebben er meerdere op dit moment.

Het probleem waar ik over postte is volgens Odido iig opgelost:

[Opgelost 25-06-2026/11:00 uur] De problemen zijn opgelost. Mocht je nog problemen ervaren, start dan je telefoon opnieuw op of zet vliegtuigmodus aan en weer uit.

[ Voor 29% gewijzigd door P-Rock op 25-06-2026 13:30 ]

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

P-Rock schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:29:
[...]

Wellicht een andere storing? Ze hebben er meerdere op dit moment.

Het probleem waar ik over postte is volgens Odido iig opgelost:

[Opgelost 25-06-2026/11:00 uur] De problemen zijn opgelost. Mocht je nog problemen ervaren, start dan je telefoon opnieuw op of zet vliegtuigmodus aan en weer uit.
Denk dat het om dezelfde storing gaat, als het iig over het bellen ging...

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Oppo Find X9 Ultra, Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• P-Rock
Steeffoon schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:42:
[...]

Denk dat het om dezelfde storing gaat, als het iig over het bellen ging...
Als ik voor mezelf spreek dan was de storing gisteren iig nog niet opgelost om die tijd.

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

P-Rock schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:52:
[...]

Als ik voor mezelf spreek dan was die iig gisteren iig nog niet opgelost om die tijd.
Ik had er ook veel last van. Heb vandaag verspreid over de dag telefoontjes moeten plegen, en die gingen eindelijk helemaal goed. Hier werkt het gelukkig vooralsnog.

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-07 23:06
Dit zijn de laatste berichten die wij kregen op het werk via de accountmanager:

Beste klant,

Vannacht hebben wij een wijziging doorgevoerd in ons mobiele netwerk. We zien dat de netwerkprestaties hierdoor zijn verbeterd. De waarden in onze monitoring zijn echter nog niet op het gewenste niveau. We bereiden maatregelen voor om de resterende impact definitief op te lossen. Mobiel dataverkeer ondervindt hierbij geen hinder.

De volgende update volgt om 11:00 uur.

Onze excuses voor het eventuele ongemak

Beste klant,

Het onderzoek loopt nog. We zien dat de netwerkprestaties nu stabiel zijn echter nog niet op het gewenste niveau. We werken continue door om de resterende impact definitief op te lossen. Mobiel dataverkeer ondervindt hierbij geen hinder.

De volgende update volgt om 14:00 uur.

Onze excuses voor het eventuele ongemak.

STORING IS OPGELOST

Beste klant,

De oorzaak van het issue is vastgesteld en benodigde aanpassingen zijn doorgevoerd. Het aantal verbroken gesprekken beweegt zich momenteel tussen normaal en licht verhoogd, waarmee de situatie is gestabiliseerd. In de komende dagen voeren wij nog aanvullende optimalisaties door en blijven wij de situatie nauwlettend monitoren.

Onze excuses voor het ongemak.

• P-Rock
Sinds vanochtend wéér geen wifi bellen meer! Wat is dit voor shitprovider??? -O-

[ Voor 5% gewijzigd door P-Rock op 30-06-2026 18:48 ]

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:36
Hier werkt hij prima

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02:05
Hier met Ben ook.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS3.0.302.0.WNAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

• P-Rock
Waar is hier?

Regio Utrecht in ieder geval niet. Geprobeerd op mijn eigen Pixel 9 en de S25 van mijn moeder, die een BEN abo heeft. Werkt allebei niet hier, dus kan wel uitsluiten dat het aan het toestel zou liggen.

Op het Odido Community forum wordt iig bevestigd dat meer mensen er last van hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door P-Rock op 30-06-2026 21:36 ]

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07 16:21
Met Odido in Houten werkt WiFi bellen ook niet

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02:05
In Zuid-Limburg regio Heerlen wel.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS3.0.302.0.WNAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

• P-Rock
ikbenjoeri schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 21:39:
Met Odido in Houten werkt WiFi bellen ook niet
Werkt het inmiddels bij jou weer?

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07 16:21
P-Rock schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:06:
[...]

Werkt het inmiddels bij jou weer?
Bij mij in Almere werkt het weer

• P-Rock
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/e54IX9k.png

Eind van de week... Dit is de druppel. :X

[ Voor 10% gewijzigd door P-Rock op 01-07-2026 19:29 ]

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-07 08:19
kevertje1977 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 07:12:
  • 20 GB + Onbeperkt Bellen/Sms'en.
  • Snelheid tot 300 Mbit/s.
  • Buitenland Internet + Bellen.
Ik kwam er van de week achter dat bellen vanuit Nederland naar Belgie dus niet inbegrepen is bij ODIDO.
Komende vanaf KPN waar binnen de EU bellen gewoon "gratis" is , las ik de abbo voorwaarden zoals hierboven beschreven anders.

In de PDF met veel tarieven staat "Bellen of SMS versturen binnen EU m.u.v. bellen vanuit NL naar EU"
Dus zal mijn fout zijn dat ik het niet goed gelezen heb.
Teruggebeld door Odido
Je kan bij Extra's voor 1,50 een bundel nemen voor gratis bellen binnen EU en USA.

Dus je hoeft niet per se een veel duurder abbo te nemen.

• P-Rock
Ik zit nu op kantoor in het centrum van Utrecht en ook hier geen wifi-bellen.

Ik zeg jullie: Ga niet met Odido in zee. Goedkoop is duurkoop!

• wvg321
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 12:12
Ik ben anders erg tevreden over Odido. Op een kleine storing na al 8 jaar een stabiele verbinding. Ik gebruik geen Wifi bellen omdat ik overal gewoon goed bereik heb via het mobiele netwerk.

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:20
@P-Rock je hebt als sinds 2023 problemen met Odido lees ik in dit topic. Waarom ben je nooit overgestapt?

• P-Rock
Ping83 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 13:13:
@P-Rock je hebt als sinds 2023 problemen met Odido lees ik in dit topic. Waarom ben je nooit overgestapt?
Eind vd deze maand ga ik over naar KPN.

Thuis ben ik afhankelijk van wifi-bellen omdat ik bijna geen bereik heb, dus dat deze service van Odido er zo vaak uitligt bij zo'n beetje elke storing, en dan vaak ook nog meerdere dagen/weken... Ik heb er geen woorden voor. Ik had al veel eerder moeten overstappen, maar ik ben lui geweest. Geen zin in gedoe.

[ Voor 37% gewijzigd door P-Rock op 03-07-2026 13:50 ]

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:04
P-Rock schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 11:36:
Ik zit nu op kantoor in het centrum van Utrecht en ook hier geen wifi-bellen.

Ik zeg jullie: Ga niet met Odido in zee. Goedkoop is duurkoop!
Ik zit ook op kantoor in centrum van Utrecht, geen enkel probleem met Wifi bellen. Ik merk meer problemen met mijn KPN Zakelijk SIM in de regio Utrecht (en ook centrum) signaal, maar ook snelheid.

Succes met de overstap.

• P-Rock
boswandeling schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 15:32:
[...]

Ik zit ook op kantoor in centrum van Utrecht, geen enkel probleem met Wifi bellen. Ik merk meer problemen met mijn KPN Zakelijk SIM in de regio Utrecht (en ook centrum) signaal, maar ook snelheid.

Succes met de overstap.
Ik heb het over VoWiFi he? Niet dat ik niet op de wifi verbinding kan bellen via bv Whatsapp.

Overigens ben ik niet de enige die er last van heeft in mijn omgeving. Mijn moeder zit bij Ben NL en heeft ook geen VoWiFi op haar Samsung S25.

[ Voor 14% gewijzigd door P-Rock op 03-07-2026 19:58 ]

• boswandeling
P-Rock schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 19:56:
[...]

Ik heb het over VoWiFi he? Niet dat ik niet op de wifi verbinding kan bellen via bv Whatsapp.

Overigens ben ik niet de enige die er last van heeft in mijn omgeving. Mijn moeder zit bij Ben NL en heeft ook geen VoWiFi op haar Samsung S25.
Jeps VoWifi geen problemen.

• P-Rock
Heel vreemd. Welk postcodegebied hebben we het over in Utrecht? Ik zat in 3534.

• boswandeling
P-Rock schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 20:14:
Heel vreemd. Welk postcodegebied hebben we het over in Utrecht? Ik zat in 3534.
Nabij de Choorstraat

• P-Rock
Als ik in de IMS data kijk op mijn Pixel dan zie ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NPXOiU4.png

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-07 21:36
P-Rock schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 20:53:
Als ik in de IMS data kijk op mijn Pixel dan zie ik dit:

[Afbeelding]
Dit is inderdaad normaal gedrag voor een Pixel-toestel. Je hebt óf Voice over WiFi (VoWiFi) óf Voice over LTE (VoLTE) actief, maar nooit allebei tegelijk.

In de basis is de prioriteit vaak ingesteld op het mobiele netwerk (VoLTE). Dit kun je zelf aanpassen bij de SIM-instellingen van je Pixel. Zodra je de voorkeur op WiFi zet en je bent verbonden met een ondersteund WiFi-netwerk, zal de IMS-registratiestatus veranderen en spraakverkeer over WiFi gaan.

• P-Rock
BGLAdmin schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 21:13:
[...]

Dit is inderdaad normaal gedrag voor een Pixel-toestel. Je hebt óf Voice over WiFi (VoWiFi) óf Voice over LTE (VoLTE) actief, maar nooit allebei tegelijk.

In de basis is de prioriteit vaak ingesteld op het mobiele netwerk (VoLTE). Dit kun je zelf aanpassen bij de SIM-instellingen van je Pixel. Zodra je de voorkeur op WiFi zet en je bent verbonden met een ondersteund WiFi-netwerk, zal de IMS-registratiestatus veranderen en spraakverkeer over WiFi gaan.
Maar dat staat dus allemaal aan en ik ben verbonden met een wifi-netwerk. Op de Pixel activeer je wifi-bellen door m in de vliegtuigstand te zetten. Dan moet er na een paar seconden 'Odido Wifi Calling' in beeld verschijnen bovenin op het lockscreen. Dat komt hier thuis niet in beeld en vanmiddag op mijn werk ook niet. Tot dinsdagochtend had ik gewoon VoWiFi en rond het middaguur was er een storing bij Odido, en bij thuiskomst deed ie het niet meer. Dan moet het toch aan Odido liggen?? Er is niks veranderd op mijn telefoon. En zoals ik zei heeft mijn moeder hetzelfde probleem op haar Samsung.

• mrhp
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:22
Qua facturering gaat er (on)bedoeld wat mis bij Odido. Mijn abonnement kostte €25 per maand voor unlimited. In de winter omlaag bijgesteld, in april verder omlaag vanwege een reis buiten Europa, bij terugkomst weer verhoogd naar unlimited.

Je zou denken dat de prijs voor unlimited weer terug zou gaan naar de originele €25 (€32,50 - €7,50 klantvoordeel). Op mijn nieuwe factuur stond echter een basisprijs van €40 ( -€7,50 = €32,50). M.i. klopt dat niet, binnen dezelfde contractperiode zou het prijsplan niet moeten wijzigen.

Ik bel met de klantenservice om aan te geven dat het niet klopt. De medewerker probeerde het af te doen door erop te wijzen dat de €7,50 klantvoordeel wel degelijk verrekend wordt (irrelevant), door in te gaan op een correctie van de maand ervoor toen de bundel werd gewijzigd (irrelevant), maar ontweek de vraag waarom de basisprijs excl klantvoordeel nu opeens €40 ipv €32,50 is. Na een tijdje doorzeuren kreeg ik mijn zin en wordt het 'uit coulance' gecorrigeerd, maar er werd niet toegegeven dat ik gelijk had.

Ik heb éxact hetzelfde liedje meegemaakt met KPN afgelopen jaar, daar deden ze net zo moeilijk. Dat maakt dat ik denk: dit is geen fout, maar een manier om de onoplettende klant meer geld af te troggelen? Zijn er meer met deze ervaring?
Pagina: 1 ... 27 28 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het Odido mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes