Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:03
Incognitum schreef op woensdag 10 september 2025 @ 16:26:
[...]

De laatste dagen is het weer flink prijs. Geen buitenlandse nummers maar Nederlandse 06-nummers. Zowel privé als zakelijk. En zakelijk gebeurt bar weinig met dat nummer. Toch lijkt het nummer ergens ‘gelekt’ want zou wel heel toevallig zijn als ze meerdere malen dat nummer ‘gokken’.
Het kan gewoon op een lijst uit een datalek komen. Ik vul mijn nummer nooit ergens in en heb er ook geen last van, tot nu toe althans, *klopt af*, *gooit zout over de schouder*, *spuugt in vuur*, *kruist vingers*

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 00:41
Wellicht kunnen jullie mij helpen met het volgende. Ik heb recentelijk 2x een prepaid kaart gekocht bij Odido, in een van hun winkels. De eerste kaart werkte niet, omdat het een nummer was wat al uitgegeven was (vreemd, maar okay). De tweede keer is vooraf gecheckt of het nummer een duplicaat was, bleek niet zo te zijn. Sim kaart leek het te doen, kon ermee bellen, gebeld worden, etc. Maar: wat er niet werkt, is de 4G verbinding. Ik heb meerdere malen met de service desk gebeld, die mij weer naar de winkel verwezen, die mij weer naar de service desk verwezen. Echt om gek van te worden. Ik heb de volgende zaken geprobeerd:

* Sim kaart in een andere telefoon, zelfde situatie (wel bellen/smsen, geen internet)
* Checken of er genoeg tegoed op het kaartje zit, dat lijkt ook het geval.
* Geprobeerd om de prepaid aan mijn zakelijk account te koppelen, werkt niet (nummer is onbekend bij Odido, daar zijn ze nog wel naar aan het kijken).

Hebben jullie een idee wat ik nog kan proberen om 4G aan de praat te krijgen op mijn telefoon? Ik kan natuurlijk weer een andere simkaart gaan halen, eventueel van een andere provider, maar ik zie het niet zo zitten om weer een nieuw nummer door te moeten geven aan iedereen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:28
@Muncher mij lijkt de klantenservice toch de juiste manier. Als je een bundel hebt voor mobiel internet moet dit gewoon via 4 of 5g werken. Klinkt wel als allemaal pech achter elkaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:48
Als je bij odido met een Prepaid simkaart zit moet je het internetten per MB activeren, anders werkt het niet of je moet een internet bundel actief hebben.

Maar heb je geen bundel dan moet je dus het internet even eenmalig activeren anders werkt het niet.

Je kan het op de volgende manier activeren:
Ga naar: http://odido.nl/my/dashboard

Wanneer je naar de link gaat, let er dan wel op dat je Odido Prepaid simkaart in een toestel zit en aangemeld op het odido netwerk.

Scroll naar de bundels en dan zie je ergens een internet per mb bundel, die kan je gratis activeren, dan zou je internet het moeten doen.

Ik heb zelf ook een odido prepaid simkaart en 4g werkt ook gewoon.

[ Voor 45% gewijzigd door fl2001 op 17-09-2025 14:13 ]

• Pexow
  • Registratie: November 2024
  • Nu online
Pexow schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:40:
Voor mij is deze storing de welbekende druppel. Zakelijk urenlang niet bereikbaar (nog steeds niet) en kon vanmorgen de Greenwheels auto niet openen dus moest op de scooter door de regen naar mijn klant....

Hier thuis hebben we twee privé abonnementen, mijn zakelijk abonnement en mijn internet abonnement en ik ga alles opzeggen in de komende weken. Ben er helemaal klaar mee.
We zijn zes weken later, de privé abbonementen en het glasvezel internet zijn opgezegd. Kan niet wachten tot ik overgestapt ben.

Nu nog een oplossing vinden voor zakelijk, maar dat is wat minder makkelijk.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik heb mijn sim-only-abonnement verlengd, en moest kiezen tussen een fysieke sim of een eSim. Twee dagen later eSim in de post.

Nu heb ik van mijn vorige abo allang een eSim, en toen ik de nieuwe sim in m'n telefoon laadde, kreeg ik daarmee geen netwerk. Met de oude blijft alles gewoon werken...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Ik heb samen met mijn vrouw een Odido unlimited en unlimited samen abonnement op mijn naam.

Weet iemand of het gewoon mogelijk is om haar Odido unlimited samen abonnement om te zetten naar een nieuw 2-jarig abonnement met mobiel? Het liefst dat het dan ook weer op haar naam komt te staan.

Kan hier niks over vinden op de site van Odido zelf.

• jongetje
@-Edwin- Een samen abonnement is volgens mij per maand opzegbaar dus waarom niet? Je merkt vanzelf of de aanvraag goed gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:35
Zelfs als dat niet mogelijk is, is mij altijd gezegd dat ik tussendoor altijd een toestel bij mag nemen. Je betaald wel iets van €70 in mijn tijd was dat en nu weet ik de bedragen niet van het moment. Het is wel mogelijk om uit te breiden met een nieuwe toestel. Ik heb het niet meer gedaan sinds de S22 Ultra en koop sindsdien direct in bij Samsung. Succes!

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21:19
Het lijkt erop dat Odido is begonnen met uitrollen van HD voice naar vaste nummers. Heb kunnen testen met nummers van Voys 085-3033033, SpeakUP 085-7738895. (zijn 2 test nummers waarvan de 1e leuk is :+ )

Volgende nummers zijn ook in HD voice.

Klantenservice (1200)
Voicemail (1233)
Coolblue (010-7988999)
Ziggo (0900-1884)
KPN (0800-0402)

Helaas met KPN mobiel en Vodafone mobiel werkt nog niet vlekkeloos

[ Voor 11% gewijzigd door ikbenjoeri op 22-09-2025 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:06
ikbenjoeri schreef op maandag 22 september 2025 @ 12:29:
Het lijkt erop dat Odido is begonnen met uitrollen van HD voice naar vaste nummers. Heb kunnen testen met nummers van Voys 085-3033033, SpeakUP 085-7738895. (zijn 2 test nummers waarvan de 1e leuk is :+ )

Volgende nummers zijn ook in HD voice.

Klantenservice (1200)
Voicemail (1233)
Coolblue (010-7988999)
Ziggo (0900-1884)
KPN (0800-0402)

Helaas met KPN mobiel en Vodafone mobiel werkt nog niet vlekkeloos
Het kan aan mij liggen, maar er is geen sprake van HD voice hier met een iPhone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21:19
Naafkap schreef op maandag 22 september 2025 @ 12:45:
[...]

Het kan aan mij liggen, maar er is geen sprake van HD voice hier met een iPhone.
Ik heb met 2 verschillende telefoons en abonnementen (iPhone en Samsung) het kunnen testen waarbij HD voice actief is. Het zal dan nog niet uitgerold zijn voor iedereen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elponchis
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-09 09:23
jongetje schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 22:47:
@-Edwin- Een samen abonnement is volgens mij per maand opzegbaar dus waarom niet? Je merkt vanzelf of de aanvraag goed gaat ;)
Dat was in het begin dus zo, maar is niet meer zo. Je kiest nu voor 19,95 voor 2 jarig, 20,95 voor 1 jarig en 22,45 voor maandelijks opzegbaar bij samen unlimited.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Nu online
elponchis schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 20:45:
[...]

Dat was in het begin dus zo, maar is niet meer zo. Je kiest nu voor 19,95 voor 2 jarig, 20,95 voor 1 jarig en 22,45 voor maandelijks opzegbaar bij samen unlimited.
Merkte ik al inderdaad. Maar volgens mij kan je altijd upgraden naar een abonnement met telefoon.

• Redondo1982
  • Laatst online: 18:48
Bij Odido hebben ze wat nieuws, hou je vast. Het wordt echt met de dag gekker bij die grote bedrijven en de keuzes die ze maken.

Ik heb een privé abo ook maar gehaald naar zakelijk. Lekker alles in één account, prima. Dat liep al niet echt lekker en mijn multisim voor de Apple Watch was eruit gegaan. Het zal eens een keer goed verlopen. Na een paar dagen heb ik mijn contract verlengd via Belsimpel met een nieuwe iPhone 17 Pro. Nu komt het...
Ik gebeld met Odido dat ik mijn multisim nog steeds niet toe kan voegen. Alles uitgezocht en mevrouw komt er in ene keer achter dat ik mijn abo heb verlengd bij Belsimpel. Ik zit met zes nummers bij Odido en omdat ik nu één nummer via Belsimpel heb verlengd moet ik nu een beheerdersaccount via Belsimpel aan laten maken. Tijdens de verlenging ben ik daar niet van op de hoogte gebracht en ook Odido verteld dit pas als je gaat bellen. Schijnt dat veel mensen hierover bellen. Waarom nou dit soort moeilijke keuzes? Het is alleen een nummer toevoegen aan een bestaand klantnummer. Eentje eruit en de ander erin. Het mooie is nu nog, alle nummers gaan nu onder beheer bij Belsimpel via een account van hen. Dit is een nieuwe beleidskeus van Odido. Dus vijf abo bij Odido rechtstreeks gekocht en de laatste nu via Belsimpel en dan verhuisd alles dus naar Belsimpel. Odido is helemaal loco geworden.

I don't have dreams, I have goals!!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:51
Redondo1982 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 16:22:
Bij Odido hebben ze wat nieuws, hou je vast. Het wordt echt met de dag gekker bij die grote bedrijven en de keuzes die ze maken.

Ik heb een privé abo ook maar gehaald naar zakelijk. Lekker alles in één account, prima. Dat liep al niet echt lekker en mijn multisim voor de Apple Watch was eruit gegaan. Het zal eens een keer goed verlopen. Na een paar dagen heb ik mijn contract verlengd via Belsimpel met een nieuwe iPhone 17 Pro. Nu komt het...
Ik gebeld met Odido dat ik mijn multisim nog steeds niet toe kan voegen. Alles uitgezocht en mevrouw komt er in ene keer achter dat ik mijn abo heb verlengd bij Belsimpel. Ik zit met zes nummers bij Odido en omdat ik nu één nummer via Belsimpel heb verlengd moet ik nu een beheerdersaccount via Belsimpel aan laten maken. Tijdens de verlenging ben ik daar niet van op de hoogte gebracht en ook Odido verteld dit pas als je gaat bellen. Schijnt dat veel mensen hierover bellen. Waarom nou dit soort moeilijke keuzes? Het is alleen een nummer toevoegen aan een bestaand klantnummer. Eentje eruit en de ander erin. Het mooie is nu nog, alle nummers gaan nu onder beheer bij Belsimpel via een account van hen. Dit is een nieuwe beleidskeus van Odido. Dus vijf abo bij Odido rechtstreeks gekocht en de laatste nu via Belsimpel en dan verhuisd alles dus naar Belsimpel. Odido is helemaal loco geworden.
Bij KPN zakelijke abonnementen is er een beheerder, op wiens naam het abonnement staat, en zijn er gebruikers. Misschien is dat bij Odido ook zo? Dan kan ik mij voorstellen dat alles op 1 abonnement van de beheerder moet en er niet een gebruiker kan zijn via een een andere provider.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Laatst online: 18:48
ernstoud schreef op woensdag 24 september 2025 @ 16:29:
[...]

Bij KPN zakelijke abonnementen is er een beheerder, op wiens naam het abonnement staat, en zijn er gebruikers. Misschien is dat bij Odido ook zo? Dan kan ik mij voorstellen dat alles op 1 abonnement van de beheerder moet en er niet een gebruiker kan zijn via een een andere provider.
Alles staat op naam van de zaak en ik ben als enige gemachtigd voor dit account. Ik zit nu met Belsimpel aan de foon dus ben benieuwd. Ik vermoed dat ik gewoon een onwetend iemand aan de telefoon heb gehad van Odido. Ik kan dit gewoon niet geloven om eerlijk te zijn. Dit is echt moeilijkheden zoeken...

EDIT 1: Zoals verwacht weten ze helemaal van niks bij Belsimpel. Die Odido medewerker is echt gestoord.

EDIT 2: Wederom contact gehad met Odido en een andere collega was geschrokken van de uitingen en uitleg van de collega. Ze ging de band luisteren, toestemming voor gegegeven, en had nog nooit zoiets belachelijks gehoord. Verder nu prima geholpen, maar de nasmaak van een debiele medewerkster blijft. Dit is allemaal uit de duim gezogen zei de collega, hier is helemaal niets van bekend bij haar en intern ook niet. Hoe verzin je het?

De collega heeft nu gewoon de multisim aangezet voor de AW en mij aangeraden alles opnieuw te koppelen qua nummers voor een goed overzicht. Sommige dingen staan er namelijk dubbel in.

[ Voor 33% gewijzigd door Redondo1982 op 24-09-2025 18:16 ]

I don't have dreams, I have goals!!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:59
Ik ben van plan een telefoon met een Odido abonnement aan te schaffen, met een nieuw nummer.

Ik weet dat ik de telefoon 2 weken mag uitproberen en indien nodig retourneren wanneer deze me echt niet bevalt. Maar geldt de 14 dagen dan ook voor het nieuwe Odido abonnement, mocht ik deze al geactiveerd en gebruikt hebben op de nieuwe telefoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:51
Pierre_nr1 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 20:49:
Ik ben van plan een telefoon met een Odido abonnement aan te schaffen, met een nieuw nummer.

Ik weet dat ik de telefoon 2 weken mag uitproberen en indien nodig retourneren wanneer deze me echt niet bevalt. Maar geldt de 14 dagen dan ook voor het nieuwe Odido abonnement, mocht ik deze al geactiveerd en gebruikt hebben op de nieuwe telefoon?
In ieder geval is dat bij koop op afstand zo, die 14 dagen bedenktijd. Wel worden uiteraard de kosten die je maakt gedurende die 14 dagen in rekening gebracht.

RIPE Atlas probe: 1005104

• jongetje
Pierre_nr1 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 20:49:

Staat dat in de voorwaarden dat je de telefoon 14 dagen vrijblijvend mag proberen?
Als je doelt op de wka (wet koop op afstand), dan mag je het product, net als in de winkel, uit proberen. Maar is geen test-periode van 14 dagen.

Vraag me ook af wat je van een dergelijke test verwacht... er zijn letterlijk 100den reviews te vinden van elke telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:42
jongetje schreef op woensdag 24 september 2025 @ 21:29:
[...]

Staat dat in de voorwaarden dat je de telefoon 14 dagen vrijblijvend mag proberen?
Als je doelt op de wka (wet koop op afstand), dan mag je het product, net als in de winkel, uit proberen. Maar is geen test-periode van 14 dagen.

Vraag me ook af wat je van een dergelijke test verwacht... er zijn letterlijk 100den reviews te vinden van elke telefoon.
Ik heb dit gedaan, had een pixel 9 pro xl besteld maar kon na 10 dagen nog niet wennen aan Android en het toestel gewoon terug kunnen sturen.

• Pierre_nr1
jongetje schreef op woensdag 24 september 2025 @ 21:29:
[...]

Het was gewoon een vraag, meer niet.

• jongetje
Pierre_nr1 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 21:35:
[...]

Het was gewoon een vraag, meer niet.
Was ook gewoon een reactie ;) (en ook niet kwaad bedoelt ofzo). Maar dat abonnement heb je sowieso nodig toch, los van met welke telefoon? Misschien handig om juist in een winkel te kijken of de telefoon bij je past? In elke winkel kun je ermee spelen.

[ Voor 15% gewijzigd door jongetje op 24-09-2025 21:41 ]

• Pierre_nr1
jongetje schreef op woensdag 24 september 2025 @ 21:40:
[...]

Was ook gewoon een reactie ;) (en ook niet kwaad bedoelt ofzo). Maar dat abonnement heb je sowieso nodig toch, los van met welke telefoon?
Ja, dat klopt.

Maar het Odido abonnement is gekoppeld aan de aankoop van de telefoon. Dus ik neem aan dat het abonnement wordt geannuleerd mocht ik de telefoon retourneren?

• jongetje
Pierre_nr1 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 21:44:
[...]

Ja, dat klopt.

Maar het Odido abonnement is gekoppeld aan de aankoop van de telefoon. Dus ik neem aan dat het abonnement wordt geannuleerd mocht ik de telefoon retourneren?
Ik weet niet hoe dat werkt en hoe dat dan met je nummer zit.
Dat zou ik van te voren vragen aan de verkoper en/ of Odido.

Maar blijft mijn 2e deel staan, waarom denk je dat je de telefoon misschien gaat terug sturen? Ik heb al heel wat verschillend telefoons gehad van symbyan, Apple en veel merken met Android maar nog nooit terug gestuurd.

• Pierre_nr1
jongetje schreef op woensdag 24 september 2025 @ 21:48:
[...]

Maar blijft mijn 2e deel staan, waarom denk je dat je de telefoon misschien gaat terug sturen? Ik heb al heel wat verschillend telefoons gehad van symbyan, Apple en veel merken met Android maar nog nooit terug gestuurd.
Goed van je, maar mocht de telefoon me niet bevallen dan gaat deze gewoon terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Nu online
elponchis schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 20:45:
[...]

Ik was mij bij het verlengen naar Unlimited Samen (zelf niet goed gelezen en geïnterpreteerd) niet van bewust dat het inderdaad nu een 2-jarig abonnement is.

Best jammer, want mijn vrouw wil binnenkort verlengen met een iPhone 17 pro, dit is goedkoper dan toestel los kopen. Gevolg is dat, omdat het nu een lopend abonnement is, we bij mobiel.nl 40 euro extra voor toestelflexibiliteit moeten betalen. Daarnaast was het mij ook niet duidelijk dat het nummer van mijn vrouw nu compleet op mijn naam kwam te staan. Dit betekent dat we ook nog een contractovername a 25 euro naar haar naam weer moeten uitvoeren als we het op haar naam willen hebben weer.

Het abonnement annuleren binnen 15 dagen is mogelijk, maar dan raken we haar nummer kwijt omdat het abonnement van haar naam af is blijkbaar.

Al met al zitten er ook flink wat nadelen aan Samen Unlimited, deels zelf niet goed gelezen, maar moet zeggen dat het ook niet heel duidelijk is allemaal...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:37
Aangezien niet iedereen in deze thread in de Odido K&K thread zit ook even hier een melding: Odido is momenteel bezig met de landelijke uitrol van n1 (5G2100), waarbij 4G2100 wordt uitgeschakeld. Inmiddels is het live in een groot deel van Limburg, Brabant en Zuid-Holland. Als jullie op meer plekken n1 tegenkomen, laat het ons weten!

Daarnaast kwamen we er recent achter dat ze in Utrecht (stad) mogelijk een test aan het doen zijn met NRCA. We zien daar namelijk dat wanneer n78 primair actief is n28 er secundair naast gebruikt wordt (andersom gebeurde het al, met n28 primair en n78 secundair). Dit is gedrag wat tot nu toe niet plaatsvond op het Odido netwerk. Buiten Utrecht zien we dit ook niet, echt alleen in de stad. Meer mensen die dit hebben zien gebeuren?

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het Odido mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes