• ep667
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-06 15:59

ep667

It doesn't hurt to help

Ik heb hier ook last van. Maar kon net iemand op het Vodafone-netwerk te pakken krijgen, terwijl ik iemand die ook bij Odido zit niet te pakken kreeg (direct naar de voicemail). Heel vreemd.

Het niet werken van VoLTE of VoWifi en dus het terugvallen naar 3G is voor mij echt een vaker terugkerend probleem wat echt de laatste maanden al speelt. Soms helpt een restart, maar de afgelopen dagen niet.

EP


  • Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-06 16:50
Ik vond 't al gek. M'n moeder belde mij op, maar had geen audio. Toen ik terug belde had ik geen beltoon.
Dit ging wel via VoWifi.

  • P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:22
Dit zijn de laatste meldingen van Odido:

[24-06-2026, 10:35 uur] Op dit moment kun je problemen ervaren met Mobiel bellen en gebeld worden. We zijn op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte.

[Update 16:35 uur] Ons netwerkteam werkt nog hard aan een oplossing. Zodra er een update is, laten we het weten in dit topic.

https://community.odido.nl/netwerk-en-verbinding-559/is-er-een-storing-met-de-mobiele-diensten-van-odido-383670

  • Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:55
In augustus en september verblijf ik een maand in Griekenland (Athene en Kreta), waar ik via Odido Unlimited Basis de beschikking heb over 60 GB aan EU-data via 5G. Heeft iemand recente ervaring met de mobiele verbindingen ter plaatse? Zijn de snelheden vergelijkbaar met wat we in Nederland gewend zijn, of verschilt de dekking sterk per lokale provider?

[ Voor 38% gewijzigd door Van der Berg op 24-06-2026 20:02 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB


  • P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:22
Waarom duren storingen bij Odido altijd meerdere dagen?

  • kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-06 09:13
  • 20 GB + Onbeperkt Bellen/Sms'en.
  • Snelheid tot 300 Mbit/s.
  • Buitenland Internet + Bellen.
Ik kwam er van de week achter dat bellen vanuit Nederland naar Belgie dus niet inbegrepen is bij ODIDO.
Komende vanaf KPN waar binnen de EU bellen gewoon "gratis" is , las ik de abbo voorwaarden zoals hierboven beschreven anders.

In de PDF met veel tarieven staat "Bellen of SMS versturen binnen EU m.u.v. bellen vanuit NL naar EU"
Dus zal mijn fout zijn dat ik het niet goed gelezen heb.

[ Voor 20% gewijzigd door kevertje1977 op 25-06-2026 07:14 ]


  • jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:34
@kevertje1977 Dat was ooit 120 minuten maar is nu bij Odido met elk abonnement anders. Met Unlimited Snelst en premium is het onbeperkt, met unlimited basis en plus 120 minuten en anders idd niet.

Zo zie je maar dat.je bij elke provider goed de voorwaarden moet lezen. Netzoals dat de roaming met elk abonnement anders is.

  • P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:22
Het schijnt erg moeilijk te zijn voor Odido om erachter te komen wat er mis is:

[Update 25-06-2026/07:42]​​​​ Het onderzoek is nog in volle gang. Zodra er een concrete update is, plaatsen we deze meteen!

  • P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:22
Bellen via wifi werkt weer bij mij. Ik ben benieuwd voor hoe lang... :X

  • Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:21

Steeffoon

Smartphone-nerd

P-Rock schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 08:01:
Het schijnt erg moeilijk te zijn voor Odido om erachter te komen wat er mis is:

[Update 25-06-2026/07:42]​​​​ Het onderzoek is nog in volle gang. Zodra er een concrete update is, plaatsen we deze meteen!
Bijzonder. Ik kreeg van mijn perscontact door dat de storing gisteravond om 20:00 uur is opgelost.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Oppo Find X9 Ultra, Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air


  • P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:22
Steeffoon schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:19:
[...]

Bijzonder. Ik kreeg van mijn perscontact door dat de storing gisteravond om 20:00 uur is opgelost.
Wellicht een andere storing? Ze hebben er meerdere op dit moment.

Het probleem waar ik over postte is volgens Odido iig opgelost:

[Opgelost 25-06-2026/11:00 uur] De problemen zijn opgelost. Mocht je nog problemen ervaren, start dan je telefoon opnieuw op of zet vliegtuigmodus aan en weer uit.

[ Voor 29% gewijzigd door P-Rock op 25-06-2026 13:30 ]


  • Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:21

Steeffoon

Smartphone-nerd

P-Rock schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:29:
[...]

Wellicht een andere storing? Ze hebben er meerdere op dit moment.

Het probleem waar ik over postte is volgens Odido iig opgelost:

[Opgelost 25-06-2026/11:00 uur] De problemen zijn opgelost. Mocht je nog problemen ervaren, start dan je telefoon opnieuw op of zet vliegtuigmodus aan en weer uit.
Denk dat het om dezelfde storing gaat, als het iig over het bellen ging...

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Oppo Find X9 Ultra, Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air


  • P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:22
Steeffoon schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:42:
[...]

Denk dat het om dezelfde storing gaat, als het iig over het bellen ging...
Als ik voor mezelf spreek dan was de storing gisteren iig nog niet opgelost om die tijd.

  • Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:21

Steeffoon

Smartphone-nerd

P-Rock schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:52:
[...]

Als ik voor mezelf spreek dan was die iig gisteren iig nog niet opgelost om die tijd.
Ik had er ook veel last van. Heb vandaag verspreid over de dag telefoontjes moeten plegen, en die gingen eindelijk helemaal goed. Hier werkt het gelukkig vooralsnog.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Oppo Find X9 Ultra, Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het Odido mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes