• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:33
Raar dat Tweakers er nog geen bericht aan de storing heeft gewijd. Betreft toch een landelijke storing.

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Oompa-Loompa 💩

P-Rock schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 13:02:
Raar dat Tweakers er nog geen bericht aan de storing heeft gewijd. Betreft toch een landelijke storing.
De redactie moet ook lunchen en ook maar net het signaal binnen krijgen (of juist niet :P). Ik heb iig een nieuwssubmit gedaan, maar het feit dat het kon met een link van allestoringen betekent ook dat iemand anders dat nog niet had gedaan.

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04 11:04
Gropah schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 13:06:
[...]

De redactie moet ook lunchen en ook maar net het signaal binnen krijgen (of juist niet :P). Ik heb iig een nieuwssubmit gedaan, maar het feit dat het kon met een link van allestoringen betekent ook dat iemand anders dat nog niet had gedaan.
Ik heb ook een poging tot een nieuwssubmit gedaan, met een link naar de Odido pagina.
Maar deze kon ik niet submitten aangezien dit al gedaan was.

Het AD heeft het in ieder geval al opgepikt:
https://www.ad.nl/tech/st...-en-internetten~a68f123f/

[ Voor 10% gewijzigd door Eric H op 26-03-2026 13:10 ]

Eric, Signing off !!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
dit is nu in een klein half jaartje tijd zeker de 5e storing bij Odido Mobiel.

Nee, wil je een echt betrouwbare (in de meest brede zin van het woord) provider moet je in ieder geval niet bij Odido zijn.

Mijn thuis internet dienst via Odido gaat wel prima *knock on wood

Elk bedrijf heeft natuurlijk de behoefte en noodzaak om winst te maken. Maar bij Odido krijg ik wel echt het idee dat het hen alleen gaat om nieuwe producten/diensten te slijten en de service daarna is totaal irrelevant, het boeit ze simpelweg niet.

[ Voor 31% gewijzigd door _Bailey_ op 26-03-2026 13:19 ]

• buglife
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 14-04 13:27
Ik zit bij Ben (ook Odidonetwerk), maar heb sinds enkele minuten weer een mobiele dataverbinding. Was volledig verdwenen.

[ Voor 11% gewijzigd door buglife op 26-03-2026 13:24 ]

• P-Rock
_Bailey_ schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 13:16:
dit is nu in een klein half jaartje tijd zeker de 5e storing bij Odido Mobiel.

Nee, wil je een echt betrouwbare (in de meest brede zin van het woord) provider moet je in ieder geval niet bij Odido zijn.

Mijn thuis internet dienst via Odido gaat wel prima *knock on wood

Elk bedrijf heeft natuurlijk de behoefte en noodzaak om winst te maken. Maar bij Odido krijg ik wel echt het idee dat het hen alleen gaat om nieuwe producten/diensten te slijten en de service daarna is totaal irrelevant, het boeit ze simpelweg niet.
Een zeer onbetrouwbare partij inderdaad. Het is het laatste jaar altijd maar afwachten wanneer de volgende storing/hack zich aandient. De enige manier om Odido te raken is in hun portemonnee.

• P-Rock
Verbinding is hier ook weer terug. Ik heb iig weer wifi bellen. Het blijkt een probleem met een koelsysteem geweest te zijn: Odido-storing verholpen, oorzaak was probleem met koelsysteem in datacenter

[ Voor 86% gewijzigd door P-Rock op 26-03-2026 13:50 ]

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04 13:00
Hier kan ik nog steeds niet gebeld worden/bellen. Hebben anderen er ook nog last van? Is al wel een paar uren nu..

• racnor2
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-04 11:50
champion16 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 16:57:
Hier kan ik nog steeds niet gebeld worden/bellen. Hebben anderen er ook nog last van? Is al wel een paar uren nu..
Ja, hier ook last van gehad. Ik kon ook niet gebeld worden. Na een herstart van mijn toestel werkte het weer en ging de telefoon meteen over

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-04 14:03

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Sinds gisteravond toch al enkele malen een ontbrekende dataverbinding gehad bij Odido op diverse toestellen bij mij, mijn zus en werktelefoon. Dan open je de telefoon en blijkt er geen data binnen te komen als je een app opent: geen Whatsapps of bijvoorbeeld een offline kaart plots in Carplay.. frustrerend 🧐

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• unaco
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-03 07:08
Net een hilarisch gesprek met Odido. Ik gaf aan compensatie te willen voor de issues deze week.
Werd erkend door de technische dienst maar omdat ik het niet formeel gemeld heb tijdens de storing gaan ze niks betekenen.
Ik vroeg geïrriteerd maar rustig hoe en waar ik iets kon melden zonder bereik en terwijl hun support pagina plat lag (heb daar een screenshot van)…

Antwoord was: ja… goed punt maar ik kan niets doen.

Heb aangegeven dat ik bereid ben om voor €46 een case te starten die duizenden euro’s kan kosten omdat het nu om principes gaat.

Extra hilarisch; voordat ze je helpen moet je bizar veel vragen beantwoorden en sturen ze nu een OTP code naar je per sms om zeker te zijn dat jij het bent. - had eerder gemogen!

Wat een puinhoop.

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:09
unaco schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 15:48:
Net een hilarisch gesprek met Odido. Ik gaf aan compensatie te willen voor de issues deze week.
Werd erkend door de technische dienst maar omdat ik het niet formeel gemeld heb tijdens de storing gaan ze niks betekenen.
Ik vroeg geïrriteerd maar rustig hoe en waar ik iets kon melden zonder bereik en terwijl hun support pagina plat lag (heb daar een screenshot van)…

Antwoord was: ja… goed punt maar ik kan niets doen.

Heb aangegeven dat ik bereid ben om voor €46 een case te starten die duizenden euro’s kan kosten omdat het nu om principes gaat.

Extra hilarisch; voordat ze je helpen moet je bizar veel vragen beantwoorden en sturen ze nu een OTP code naar je per sms om zeker te zijn dat jij het bent. - had eerder gemogen!

Wat een puinhoop.
Kansloos voor je. Er is nl. een contract tussen Odido en jou dat meldt de wettelijke regeling: https://www.rijksoverheid...ternet-televisie-telefoon

Meer zit er niet in.

RIPE Atlas probe: 1005104

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:29
Er zijn weer een flink aantal nieuwe wijzigingen bij Antennekaart, maar het lijkt er een fout is bij het Antenneregister of het parseren ervan:
Afbeeldingslocatie: https://share.pilovali.nl/3Y882T9b.png

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:14

netblade

Sunrise

Pilovali schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 11:40:
Er zijn weer een flink aantal nieuwe wijzigingen bij Antennekaart, maar het lijkt er een fout is bij het Antenneregister of het parseren ervan:
[Afbeelding]
ja alle 5g masten met 3,5 ghz staan nu niet goed op de kaart inderdaad.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-04 11:34
Iemand enig idee waarom het niet lukt om via my odido 3 dagen unlimited te activeren? ( prepaid )

3 DAGEN sms naar 4000 werkt ook niet, krijg geen reactie op deze sms.

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-04 09:00

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

[Afbeelding]
Volgens mij heeft Odido de vermogens nu juist in het AR gezet (voorheen stond er vaak 22 dBW, kijk maar naar de vorige update van een specifieke mast). Daarom lijkt de update verkeerd maar klopt in feite ook.

Daarnaast was de n78 frequentie van Odido vorige keer 3600 MHz en staat er nu 3,6 MHz. Dat kan een fout van het AR zijn maar ook een fout van Odido. De scripts van Antennekaart kunnen dat blijkbaar niet lekker verwerken.

jk-5 van antennekaart.nl is nu even een paar weken op vakantie dus we moeten even wachten tot het opgelost kan worden!

Antenne en masten malloot

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:14
joey82 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 15:00:
Iemand enig idee waarom het niet lukt om via my odido 3 dagen unlimited te activeren? ( prepaid )

3 DAGEN sms naar 4000 werkt ook niet, krijg geen reactie op deze sms.
En via mijn Odido?

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:03
[Afbeelding]
Het is altijd een verrassing wat er weer mis is met de upload die de providers doen. Vaak vis ik dit soort gekkigheid er al meteen tussenuit maar dat lukt me de komende paar weken niet. Het komt sowieso goed erop

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:14
Ik weet niet wat ze bij Odido hebben gedaan maar een unlimited snelst abonnement kost nu geen €27 meer maar €42,50 met klanten voordeel. Ook de aansluit kosten lijken verhoogd naar €53,39

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZIm3OWiIoWwt_ab3Yx4ZxTXSYOw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BTwywj3qBxPKFGyHZ6ElGwdc.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fVmr6a2P1nEq_T4QHtVR2tZQ7jU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jgFisX6qhUi7xOZ8U3arH1zt.png?f=fotoalbum_large

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:12
Roy Tollenaar schreef op maandag 13 april 2026 @ 08:15:
Ik weet niet wat ze bij Odido hebben gedaan maar een unlimited snelst abonnement kost nu geen €27 meer maar €42,50 met klanten voordeel. Ook de aansluit kosten lijken verhoogd naar €53,39

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier ook maar lijkt een fout te zijn denk ik? Kan me niet voorstellen dat ze 53 euro aansluitkosten gaan vragen.

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:58
Het enige vreemde zijn de aansluitkosten. Dit zijn de normale prijzen voor dat abonnement zonder verdere acties of kortingen (buiten het klantvoordeel dan uiteraard).

Edit: oh, ik werd misleid door de naam, ik dacht dat het om het premium abonnement ging dat 50 euro kost.

[ Voor 24% gewijzigd door EDIT op 14-04-2026 10:35 ]

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Nu online

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik mag volgende maand verlengen, vier maanden van tevoren. Ik ga dan goed opletten. Ik heb al jaren Unlimited Basis (400 Mbit/s). In december heb ik mijn abonnement voor één maand verhoogd naar Unlimited Snelst (1 Gbit/s) omdat ik naar Amerika ging. Daarvoor betaalde ik € 23,48 per maand met klantvoordeel, en in januari betaalde ik € 27,08 voor Unlimited Basis. Vorige maand heb ik echter € 20 korting gekregen, omdat het systeem dacht dat het om een nieuw abonnement ging.

Ik heb het gecheckt bij Odido en volgens mij is dat inderdaad een foutje. In mei ga ik opnieuw verlengen met Unlimited Basis voor een tweejarig sim-only abonnement (mijn S26 Ultra heb ik los gekocht). Mijn vrouw zit ook bij Odido; zij heeft in februari al verlengd met een tweejarig sim-only abonnement van 20 GB 5G-data en onbeperkt bellen voor € 15,50 per maand met haar S24 Ultra

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aNYFSYGKsil35RFB_9R1kPBpGvY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qskeD8ox6g526of2DOnPCNqU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Van der Berg op 13-04-2026 12:08 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB

• ep667
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-04 22:00

ep667

It doesn't hurt to help

Ik merk de laatste tijd dat VoLTE in het buitenland niet of nauwelijks werkt, ook niet op netwerken waarvan Odido in deze lijst aangeeft dat je kunt bellen via 4G.

Voorbeeld: laatst in Frankrijk, roamend op Free dat geen 2G/3G meer heeft en waarbij VoLTE mogelijk moet zijn duurde het meerdere minuten voor ik verbinding kreeg omdat mijn telefoon eerst op zoek ging naar een ander netwerk. Kwam uiteindelijk op Bouygues 3G (terwijl op dat netwerk VoLTE ook mogelijk zou moeten zijn).

Iets langer gebeurde hetzelfde in België op Proximus, al ging de telefoon toen gewoon naar 2G.

In Nederland werkt wel alles prima, dus ik vermoed dat het geen setting op mijn iPhone is, dus ben vooral benieuwd hoe dit bij anderen werkt.

Het valt me ook op dat de enige PDF met roaming partners alweer 9 maanden oud is, dus misschien is er in de afspraken alweer van alles aangepast.

EP

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:32
Op een Pixel met 2G uit viel mij ook al op dat ik in bijvoorbeeld België alleen nog met Orange kon bellen. Rest deed het pas na aanzetten van 2G.

• Nulledbyte
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 15-04 16:40
Ik was afgelopen zondag in Baarle-Hertog/Nassau en viel mij op dat VoLTE gewoon werkte bij Proximus, Orange en BASE, overigens is er al een nieuwe roaming lijst beschikbaar die geüpdatet is op februari ;)

• ep667
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-04 22:00

ep667

It doesn't hurt to help

Nulledbyte schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:18:
Ik was afgelopen zondag in Baarle-Hertog/Nassau en viel mij op dat VoLTE gewoon werkte bij Proximus, Orange en BASE, overigens is er al een nieuwe roaming lijst beschikbaar die geüpdatet is op februari ;)
Is daar een linkje van? Enige die ik nú kan vinden is een versie die nog ouder is dan de door mij gelinkte versie ;-).

On-topic: wel bijzonder dat dit zo wisselend werkt. Vorig jaar in Finland had ik er bijvoorbeeld geen enkel probleem mee (zolang ik op een netwerk met VoLTE zat).

EP

• Nulledbyte
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 15-04 16:40
ep667 schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:20:
[...]

Is daar een linkje van? Enige die ik nú kan vinden is een versie die nog ouder is dan de door mij gelinkte versie ;-).

On-topic: wel bijzonder dat dit zo wisselend werkt. Vorig jaar in Finland had ik er bijvoorbeeld geen enkel probleem mee (zolang ik op een netwerk met VoLTE zat).
Jazeker, die is hier te vinden :)

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-04 14:28
Wellicht kunnen ze dan Oi in Brazilïe van de lijst halen, want die bestaat al jaren niet meer.

• Imre Himmelbauer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:43

Imre Himmelbauer

Redacteur

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb even contact gehad met de woordvoerder van Odido en dit was inderdaad een foute prijs, die werd weergegeven door onderhoud aan de website. De prijs van het abonnement is niet opeens verhoogd. :)
Pagina: 1 ... 26 27 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het Odido mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes