Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 15:06
Ik heb opeens sinds een half uurtje zeer slecht bereik met zowel mobiel als Klik&Klaar. Normaal zeer goede dekking hier in 2719 Zoetermeer met een mast op een paar honderd meter, maar plots -133 / -128 dBm signaalsterkte in Zyxel Klik&Klaar modem, 1 streepje op telefoon, en pakketjes komen druppelsgewijs binnen. Op de 2e etage krijg ik met moeite dit gepost en zie ik 2-3 Mbit/s op de telefoon hangend uit het raam. 🤪

Is wel weer iets aan de hand, maar kan lokaal zijn.

$ ping 8.8.8.8
PING 8.8.8.8 (8.8.8.8) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=1 ttl=248 time=1351 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=2 ttl=248 time=843 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=3 ttl=248 time=618 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=5 ttl=248 time=1882 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=6 ttl=248 time=1001 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=7 ttl=248 time=1704 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=8 ttl=248 time=1324 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=9 ttl=248 time=941 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=10 ttl=248 time=651 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=11 ttl=248 time=686 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=12 ttl=248 time=603 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=13 ttl=248 time=282 ms

(normaal 20-30ms)

Update: rond 12:05u is 5G weer terug en brandt het lampje niet meer rood op Klik& Klaar, maar is de signaalsterkte nog altijd belabberd. Op de 2e etage wel weer 100-150 Mbps (normaal heb ik dit op de begane grond en 2e etage 500+). Ping gezakt naar 30-35ms, het is werkbaar in elk geval.

Update 2: dit extra piekje in allestoringen.nl bovenop de erg hoge ruis tegen 12u komt wel overeen met de verstoring die ik ervaarde.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZNUiqQR55lHQEHzZfK8B212VJBc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/AO4bBTGGlWqnQFPKfi7xs17s.png?f=user_large

[ Voor 69% gewijzigd door gertvdijk op 02-08-2025 13:42 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-08 18:06
Gezien de vele reacties is er nog steeds iets aan de hand bij Odido:

https://community.odido.n...ostid=1882872#post1882872

Waarom heeft deze toko altijd problemen wanneer het weekend begint?? Wat een bende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stegosaurus
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:30
nou het heeft een halve dag goed gewerkt maar inmiddels is mn bereik op beide simkaarten weer foetsie. Heel soms heb ik 1 streepje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:22
Hier ook geen verbinding via Odido in regio Gouda. 4G deed niks, 5G deed het even. Het lijkt of sommige palen het nog wel doen, maar veel niet. Onderweg ging soms de verbinding even aan en daarna viel die weer weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
Goof2000 schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 12:50:
Hier ook geen verbinding via Odido in regio Gouda. 4G deed niks, 5G deed het even. Het lijkt of sommige palen het nog wel doen, maar veel niet. Onderweg ging soms de verbinding even aan en daarna viel die weer weg.
https://community.odido.n...ostid=1882868#post1882868

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naizzen
  • Laatst online: 31-08 22:11
Regio Velsen ook geen bereik meer. Gaat lekker zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:06
Alles is weer in orde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 00:16
Het valt me op dat als ik speedtest doe dat de snelheid flink uiteen loopt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZiHtUALLJzyAv4s8sRuu2UsEoVM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7uci67lq6fNGM4ZQMa9kh6gY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_36auIV1S0C3W1icH0h015dB9O4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Ugbq16EwdSI0eZsTd1cIm7W.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:04
ikbenjoeri schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 19:32:
Het valt me op dat als ik speedtest doe dat de snelheid flink uiteen loopt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je gebruikte ook twee verschillende SpeedTest servers. Maakt vergelijken moeilijk.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
ernstoud schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 19:42:
[...]

Je gebruikte ook twee verschillende SpeedTest servers. Maakt vergelijken moeilijk.
Doelde ik ook, Speedtest op Odido netwerk is snel, maar de andere zijn traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
ikbenjoeri schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 20:01:
[...]

Dat is het probleem met SpeedTest. Servers vaak overbelast, routering niet bekend etc.

IPerf3 naar eigen server in de cloud is veel betrouwbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Het wordt wel zaak dat Odido grip krijgt op de stabiliteit van hun netwerk, ook al heb ik weinig tot geen last van de storingen gehad, vind ik het wel zorgwekkend.
Voordeel gisteren was dat ik hier op voormalig Reggefiber zit bij Odido, heb geen downtime gehad met m'n vaste internet. Mobiele ontvangst was wel plat, 1 streepje en geen mobiele data... (maar heb Wifi thuis). Na 2u had ik wel weer 5G ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:44
ikbenjoeri schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 20:01:
[...]

Per keer kan het ook zo zijn dat weer net andere banden actief zijn. Een klein verschil in signaalsterkte kan in sommige situaties ook een groot effect hebben. Is lastig om echt goed te duiden.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 22:11:
[...]

Per keer kan het ook zo zijn dat weer net andere banden actief zijn. Een klein verschil in signaalsterkte kan in sommige situaties ook een groot effect hebben. Is lastig om echt goed te duiden.
Ik zit altijd vast op B7 B32 N78. Inmiddels gaat het wel weer goed

[ Voor 4% gewijzigd door ikbenjoeri op 02-08-2025 22:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Wel bijzonder, het lijkt alsof er op meerdere fronten dingen misgaan bij ze. Op IP-netwerk niveau, op mobiel netwerk niveau, en op HLR-niveau (mensen in het buitenland konden ook niets meer). Iemand die meer inzicht heeft hierin? Ze noemden wel een software-update als oorzaak maar ik vind het wel bijzonder.

Eerdere bug was al dat hun software iMessage-activatie sms'jes naar +44 nummers blokkeerde, de verklaring die ze daarvoor hadden was dat bepaalde "software om het netwerk te stabiliseren" overactief was geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:44
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 22:43:
Wel bijzonder, het lijkt alsof er op meerdere fronten dingen misgaan bij ze. Op IP-netwerk niveau, op mobiel netwerk niveau, en op HLR-niveau (mensen in het buitenland konden ook niets meer). Iemand die meer inzicht heeft hierin? Ze noemden wel een software-update als oorzaak maar ik vind het wel bijzonder.

Eerdere bug was al dat hun software iMessage-activatie sms'jes naar +44 nummers blokkeerde, de verklaring die ze daarvoor hadden was dat bepaalde "software om het netwerk te stabiliseren" overactief was geworden.
Hier inderdaad ook problemen gehad met iMessage in het buitenland een paar dagen geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-08 13:22
Na een maand wikken en wegen toch besloten dat ik komende week mijn sim only ga opzeggen in de contractperiode, ik neem hierin de prijs voor lief. los van de recente storingen blijft de dekking die ze hebben in de gebieden waar ik moet zijn een heel heikel punt, tot verlies van de hele verbinding aan toe. jammer, maar helaas, in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Sinds de storing van afgelopen vrijdag krijg ik alleen nog het bellen via wifi-ikoontje in beeld als ik mijn gsm opnieuw opstart. Vliegtuigmodus, wifi aan/uit en bellen via wifi aan/uit werkt niet. Bij mijn moeder thuis die Vodafone-Ziggo heeft verschijnt het ikoontje meteen zodra ik daar de drempel over stap.

Erg vervelend wanneer je meerdere keren per dag van huis bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:42
@P-Rock Heb je wel ingesteld staan dat je bij voorkeur altijd via WiFi wilt bellen? Kan zijn dat het signaal nu net iets beter is en er daarom voor 4/5g wordt gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:17

B2

wa' seggie?

Ik zit via Delta op het Odido netwerk. Op het moment ben ik in Zweden en ik ervaar enorm veel problemen met 4G/5G op mijn iPhone 13 Pro Max. Automatisch kwam ik op het Telia netwerk maar na een dag ofzo verdween mijn 5G verbinding en kreeg ik een PDP error. In Stockholm was het nog niet heel erg, en ik dacht dat het ook nog met de Odido storing in Nederland te maken zou kunnen hebben maar inmiddels heb ik met elke provider die ik (handmatig) selecteer problemen. Even is er 4G/5G voor een paar uur via een andere provider, daarna lijkt het wel alsof mijn telefoon op dat netwerk alleen nog maar met Edge (in het geval van Telia) of 3G (bij bv 3 SE) wil verbinden. Maar vervolgens is er geen data op Edge of 3G en krijg ik weer de PDP error.
Inmiddels ben ik door het aanwezige lijstje van providers heen en heb ik geen data verbinding meer. :-(

Wat ik zelf al gecheckt heb:
- Data roaming staat aan, zowel op de telefoon als in mijn Delta profiel.
- Herstart, vliegtuigmodus e.d.
- Andere telefoons die via KPN gaan en er naast liggen hebben een prima 5G verbinding
- KPN sim in mijn telefoon geeft ook een prima verbinding
- Andere plek, dus andere mast

[ Voor 4% gewijzigd door B2 op 04-08-2025 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
B2 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 08:45:
Ik zit via Delta op het Odido netwerk.
Je hebt een mobiel abonnement van Delta die in Nederland gebruik maakt van het Odido netwerk. Je kunt beter een eigen topic aanmaken of een Delta Mobiel topic starten als je er hiernover wilt discussiëren. Delta is namelijk verantwoordelijk voor roaming in het buitenland en niet Odido. Daar moet je dan ook heen met je vragen (en problemen/klachten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
jongetje schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 09:25:
[...]

Je hebt een mobiel abonnement van Delta die in Nederland gebruik maakt van het Odido netwerk. Je kunt beter een eigen topic aanmaken of een Delta Mobiel topic starten als je er hiernover wilt discussiëren. Delta is namelijk verantwoordelijk voor roaming in het buitenland en niet Odido. Daar moet je dan ook heen met je vragen (en problemen/klachten).
Nah, de achterliggende roaming-afspraken zijn gewoon die van Odido hoor dus logisch om hier te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Naafkap schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 09:35:
[...]

Nah, de achterliggende roaming-afspraken zijn gewoon die van Odido hoor dus logisch om hier te posten.
Hoe weet je dat? Simpel is een 100% Odido dochter en heeft ook andere roaming afspraken dan Odido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:17

B2

wa' seggie?

jongetje schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 10:01:
[...]

Hoe weet je dat? Simpel is een 100% Odido dochter en heeft ook andere roaming afspraken dan Odido.
Overal in mijn instellingen zie ik Odido staan. Daarnaast, het is gewoon een vraag. Ik wil niet discussiëren, maar wellicht heeft iemand dezelfde situatie gehad. Inmiddels contact gehad met Delta, die hebben het doorgezet naar….. Odido.

[ Voor 26% gewijzigd door B2 op 04-08-2025 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bocaj
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 09-08 16:53
Op 4G altijd vol bereik maar soms 'komt' er gewoon niets.
Dan na 15 of 20, 30 seconden is het internet er weer. (Intussen buffert de boel.)
Het is bijna elke dag wel aanwezig deze storing.
Soms is het ook zeer lange tijd stabiel.
Merk ook dat iPhone soms terug floept naar 3G en daar is altijd stabiel internet aanwezig.
(Een iPhone doet dat (zo lees ik) als er zeer veel mensen op de zendmast zitten en het gewoon te druk is.)
Of als het signaal slecht is, maar heb altijd vol bereik bij mij.
Er zijn dagen/avonden dat het bar en boos is en dan zet ik hem maar vast op 3G.

Ik houd het op een capaciteit probleem. (Wat jullie?)
5G kan ik nog niet testen want iPhone nog niet geschikt daarvoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carlpls
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 22:15
Keypunchie schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 10:59:
Ik heb al in het forum gezocht en zie dat zowel de APN "internet" als "internet.mobiel" voorbij zijn gekomen.

Sinds ik om ben naar een Unlimited abbonnement, heb ik dat mijn mobiele internet nogal "haperig" is. Lijkt erop dat er veel timeouts zijn, of dat het problemen heeft met DNS resolutie. Het opvragen van een site duurt soms lang, maar als 'ie eenmaal laadt, gaat het snel. Het is wat apart om te beschrijven, maar best irritant.

Omdat ik op Klik&Klaar het totaal niet had, dacht ik: ga even opzoeken of het zin heeft om de APN om te zetten.

Toen kwam ik deze pagina tegen: https://www.odido.nl/serv...t-apn-van-odido/000453837

"Wil je je sim speciaal gebruiken voor gaming?
Gebruik dan APN internet"

Omzetten van mijn APN van internet.mobiel naar gewoon "internet" lijkt heel prima te werken.

Maar wat is het verschil dan? En hoezo "gaming". Dat suggereert lagere latency, maar waarom zou ik dat niet altijd willen?

[edit] En ja, grotendeels denk ik "vraag niet hoe het kan, profiteer ervan", maar aan de andere kant, kost dit me bvb. meer batterij? Verlies ik andere functionaliteit?
Een beetje een necro bump, excuses daarvoor, maar ik heb voor mijzelf toevallig gisteravond een fix gevonden voor hoog batterij gebruik op mijn telefoon op het Odido netwerk.

Na het flashen van LineageOS op mijn telefoon viel het mij op dat deze veel sneller leegliep dan voorheen op de stock ROM. Na wat zoeken kwam ik mensen tegen die na het aanpassen van hun APN instellingen minder batterij gebruik hadden. Hierna ben ik mijn instellingen gaan vergelijken met die op de Odido site en kwam ik erachter dat LineageOS standaard de 'gaming' APN settings gebruikte. Deze heb ik aangepast naar de 'normale' en sindsdien is het hogere batterijgebruik weg bij mij.

Even voor de goede orde: hier had ik dus geen last van op de stock ROM van mijn telefoon, tegenwoordig proberen telefoons automatisch de juiste APN instellingen op te halen van het netwerk, mogelijk dat dit via proprietary applicaties gaat en dus niet in LineageOS zit. De oorzaak van bovenstaand probleem zijn dus de standaard APN profielen in LineageOS, niet het Odido netwerk.

Wat ik vermoed dat deze instellingen doen is iets vergelijkbaars als 'het KPN accu incident' uit 2023 (review: Hoe een tweaker uitploos waarom sommige telefoons op KPN snel leeg gi...), namelijk dat met deze instellingen je een publiek IP krijgt zonder CGNat (en mogelijk firewalls etc?), met als resultaat dat alles en iedereen je telefoon 'wakker' kan maken via het internet met poortscans, bruteforce aanvallen en andere ranzigheid.

Bovenstaande kan ik niet 100% valideren, ik heb namelijk geen inzicht in wat er precies anders is aan de kant van Odido met deze alternatieve APN instellingen. Wel kan ik zeggen dat in mijn geval dit de batterij duur heel erg ten goede is gekomen (van 15 tot 20% in een nacht van 7 á 8 uur naar 1% in 7 uur).

Om concreet je vraag te beantwoorden Keypunchie: ja dit zorgt voor meer batterijgebruik. Of dit erg is hangt natuurlijk af van hoe je dit gebruikt, als je de sim kaart in een 4G/5G wifi modem hebt zitten met een dikke batterij hoeft het niet veel uit te maken, in je telefoon mogelijk wel. Uiteraard kan je ook een extra APN profiel toevoegen in je telefoon en wisselen wanneer je denkt dat je profijt hebt van de Odido 'gaming' instellingen.

Ik hoop dat niemand hier momenteel last van heeft, mocht dat wel zo zijn, controleer de APN instellingen van je telefoon even. Odido heeft een best hippe 'toestelhulp' pagina op hun website die je door het instellen van de APN configuratie heen helpen: https://www.odido.nl/toestelhulp (selecteer toestel en dan Internet -> Handmatig instellen). Deze post dient verder vooral als iets wat hopelijk in verschillende zoekmachines naar boven kan komen als iemand gezeik heeft hiermee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
jongetje schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 08:33:
@P-Rock Heb je wel ingesteld staan dat je bij voorkeur altijd via WiFi wilt bellen? Kan zijn dat het signaal nu net iets beter is en er daarom voor 4/5g wordt gekozen.
Zeker, maar sinds de storing komt het ikoontje niet meer automatisch naar voren. Alles is goed ingesteld op mijn gsm en er is niks veranderd sinds de voorgaande storing. Toen die was opgelost deed alles het weer 100%, maar ja, de vreugde is bij Odido de laatste tijd van korte duur.

Klantenservice bellen is nutteloos: Eerst moet je je door die vervelende chatbot heen zien te worstelen en als je daarna eindelijk een echte medewerker aan de lijn krijgt, weten die vaak niet eens wat VoWiFi überhaupt is. Die mensen lijkt Odido ook zo van straat te hebben geplukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bocaj
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 09-08 16:53
Over APN gesproken.
Out of the box is APN: smartsites.t-mobile
Username and Password niet ingevuld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naafkap
Bocaj schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 12:44:
Over APN gesproken.
Out of the box is APN: smartsites.t-mobile
Username and Password niet ingevuld.
Inmiddels niet meer. Op de iPhone is het internet.mobiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gertvdijk
P-Rock schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 12:18:
Klantenservice bellen is nutteloos: Eerst moet je je door die vervelende chatbot heen zien te worstelen en als je daarna eindelijk een echte medewerker aan de lijn krijgt, weten die vaak niet eens wat VoWiFi überhaupt is. Die mensen lijkt Odido ook zo van straat te hebben geplukt...
Nou, zeg dat wel. Laatst in een Odido-winkel waar geen van de medewerkers ooit van IPv6 gehoord had. 😅

[rant]
Zodra ik van mijn Klik&Klaar-afhankelijkheid af ben en glas hier aangelegd is (hopelijk in september) ga ik alles opzeggen. Alles bij elkaar opgeteld met wat slechte ervaringen in de laatste 12 maanden vind ik het wel welletjes.
  • Buitenland EU-dataroaming slechte ervaringen met veel packet loss en onwerkbaar trage lijn overdag/piektijden. Lijkt een bottleneck te zijn bij Odido VPN-tunnel naar Nederland, want KPN-sims werken wel prima op dezelfde masten/aanbieders. Hele tijd moeten connecten op hotspot van partner word ik echt gek van. En Android Auto wireless kan niet tegelijkertijd met WiFi dus was elke keer helemaal kak met navigatie.
  • VoWiFi connect/disconnect in cirkeltjes thuis, dat soms resulteert in dat ik niet bereikbaar ben als het aan staat. En daar bovenop VoWiFi issues zoals hier ook genoemd door anderen.
  • Dekking blijft achter bij KPN op twee plekken waar ik regelmatig ben. Is niet onwerkbaar, maar gewoon irritant traag.
  • Rare 5G-issues op werk/kantoorgebouw Den Haag duurt al meer dan een jaar voort. Volle signaalsterkte en twee turbo-5G masten op <300m, maar als er 1-2 Mbit/s uit komt heb je geluk. KPN doet het met minder masten wel prima met 50-100 Mbit/s.
  • Geen modern internet: geen IPv6 en geen DNSSEC (ja DNS servers kan je evt zelf instellen maar toch erg knullig in 2025).
  • RCS is bij mij helemaal dood sinds vorige maand: gertvdijk in "[Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie"
  • Storingen op voor mij vervelende momenten. Ik ben voor werk on-call en heb gewoon een betrouwbaardere verbinding nodig.
[/rant]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-08 13:40
Naafkap schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 09:35:
[...]

Nee, Mvno’s kunnen heel andere roamingcontracten in het buitenland hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
pa2ra schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 14:20:
[...]

Nee, Mvno’s kunnen heel andere roamingcontracten in het buitenland hebben.
Kan, maar in de praktijk vaak niet. Soms krijgen ze alleen de budget-opties aangeboden vanuit de MNO.

Binnen MNO's kan het ook verschillen: bij KPN kreeg je een tijdje alleen Proximus in België als je een zakelijk abo had. Nu iedereen weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-08 13:40
Sorcerer8472 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 14:29:
[...]

Kan, maar in de praktijk vaak niet. Soms krijgen ze alleen de budget-opties aangeboden vanuit de MNO.

Binnen MNO's kan het ook verschillen: bij KPN kreeg je een tijdje alleen Proximus in België als je een zakelijk abo had. Nu iedereen weer :)
Er waren MVNO's waar Zwitserland in het pakket zat, maar bij T-mobile (Odido) zelf niet. Dus tja, "het hangt er vanaf". Aannames doen is niet verstandig, dat kan in de papieren lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 31-08 21:14
gertvdijk schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 13:47:
[...]
• Buitenland EU-dataroaming slechte ervaringen met veel packet loss en onwerkbaar trage lijn overdag/piektijden. Lijkt een bottleneck te zijn bij Odido VPN-tunnel naar Nederland, want KPN-sims werken wel prima op dezelfde masten/aanbieders. Hele tijd moeten connecten op hotspot van partner word ik echt gek van. En Android Auto wireless kan niet tegelijkertijd met WiFi dus was elke keer helemaal kak met navigatie.
In welk land was dit dan? Het is natuurlijk allemaal persoonlijke ervaring, maar ik heb werkelijk in geen enkel EU land problemen met roaming. Duitsland, België, Spanje, Frankrijk, Italië allemaal prima snelheden. Zelfs Turkije, Egypte, Mexico, Canada gaat prima. Ligt het niet aan je simkaart, toestel of iets anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gertvdijk
Incognitum schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 23:39:
In welk land was dit dan? Het is natuurlijk allemaal persoonlijke ervaring, maar ik heb werkelijk in geen enkel EU land problemen met roaming. Duitsland, België, Spanje, Frankrijk, Italië allemaal prima snelheden. Zelfs Turkije, Egypte, Mexico, Canada gaat prima. Ligt het niet aan je simkaart, toestel of iets anders?
België en Duitsland, eind 2024. Had toen KPN-simkaart van partner ook even erin gedaan (dual sim) en wisselen deed een wereld van verschil. In de nacht waren beide snel, maar zodra het piektijd was zoals begin van de avond en middag, was Odido belabberd (packet loss, hoge latency) en KPN nog gewoon helemaal prima. Maakte niet uit waar je was of welke signaalsterkte, Odido data leek gewoon verstopt op die tijden.

[ Voor 6% gewijzigd door gertvdijk op 05-08-2025 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verelias
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-08 16:58
gertvdijk schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 06:54:
[...]

België en Duitsland, eind 2024. Had toen KPN-simkaart van partner ook even erin gedaan (dual sim) en wisselen deed een wereld van verschil. In de nacht waren beide snel, maar zodra het piektijd was zoals begin van de avond en middag, was Odido belabberd (packet loss, hoge latency) en KPN nog gewoon helemaal prima. Maakte niet uit waar je was of welke signaalsterkte, Odido data leek gewoon verstopt op die tijden.
Ik denk dat het erg lastig is om dit soort dingen in algemene termen te vatten maar het kan goed zijn dat KPN voor deze locaties met andere operators samenwerkt die meer capaciteit beschikbaar hebben waardoor het roaming verkeer met KPN een merkbaar betere ervaring biedt. Daarnaast zitten er voor veel operators ook nog de roaming brokers tussen waardoor er een extra schakel wordt geintroduceerd waar het ook nog fout kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Er is serieus iets mis met het netwerk van Odido, want 4 grote storingen in 2-3 maanden tijd en die ook nog veelal tussen de 12 en 36 uur duren voordat het is opgelost, is wel erg veel. Maar Odido steekt de kop liever in het zand dan uit te zoeken waarom het de laatste tijd zo slecht gaat.

Na mijn vakantie stap ik in ieder geval over naar Vodafone. Nu maar hopen dat het overzetten van mijn telefoonnummer goed gaat, want daar lees ik ook een hoop horrorverhalen over op Trustpilot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:34
P-Rock schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 16:21:
Er is serieus iets mis met het netwerk van Odido, want 4 grote storingen in 2-3 maanden tijd en die ook nog veelal tussen de 12 en 36 uur duren voordat het is opgelost, is wel erg veel. Maar Odido steekt de kop liever in het zand dan uit te zoeken waarom het de laatste tijd zo slecht gaat.

Na mijn vakantie stap ik in ieder geval over naar Vodafone. Nu maar hopen dat het overzetten van mijn telefoonnummer goed gaat, want daar lees ik ook een hoop horrorverhalen over op Trustpilot...
Kan toch juist ook met innovatie te maken hebben, veranderingen die helaas anders uitpakte. Bekijk het eens positief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
P-Rock schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 16:21:

Ik hoop voor je dat het goed uitpakt. Mijn ervaringen met de systemen van Vodafone zijn beduidend slechter dan Odido. Het lijkt wel alsof ze de grote brand in Rotterdam tig jaar geleden nooit helemaal meer goed te boven zijn gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:34
Ja in die 2 euro cover je misschien die ene dag wettelijk maar niet de emotie van de afgelopen maanden met alle storingen. Dat bedrag had hoger mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
stormfly schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 16:50:
[...]

Ja in die 2 euro cover je misschien die ene dag wettelijk maar niet de emotie van de afgelopen maanden met alle storingen. Dat bedrag had hoger mogen zijn.
En in ieder geval een persoonlijk excuus. Niets van ze gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Naafkap schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 16:50:
[...]

Ik hoop voor je dat het goed uitpakt. Mijn ervaringen met de systemen van Vodafone zijn beduidend slechter dan Odido. Het lijkt wel alsof ze de grote brand in Rotterdam tig jaar geleden nooit helemaal meer goed te boven zijn gekomen
ik heb ook een gsm van mijn werk met een Vodafone abonnement. Daarmee heb ik thuis 4 streepjes 4G, terwijl ik met Odido blij mag zijn als ik 2 streepjes 3G heb... Sowieso is het Odido bereik hier vreselijk ruk, terwijl hun netwerkkaart zegt dat ik optimale dekking zou moeten hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-08 11:46

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

P-Rock schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 12:27:
[...]

ik heb ook een gsm van mijn werk met een Vodafone abonnement. Daarmee heb ik thuis 4 streepjes 4G, terwijl ik met Odido blij mag zijn als ik 2 streepjes 3G heb... Sowieso is het Odido bereik hier vreselijk ruk, terwijl hun netwerkkaart zegt dat ik optimale dekking zou moeten hebben...
Dekkingskaarten geven altijd een indicatie op basis van bekende factoren maar kunnen nooit exact aangeven wat het bereik is. En bovendien betreft het bereik tot aan de gevel, nooit binnen want de factoren binnen kennen ze niet.

Als jou woning heel erg dempt dan kan het buiten super zijn maar eenmaal binnen ruk.
IK ervaar dat zelf ook, ik heb een woning uit 2000. Buiten is bereik goed, binnen vreselijk want mijn woning dempt bovengemiddeld door goede isolatie van met name van de ramen.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pexow
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 10:40
Naafkap schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 16:50:
[...]

Daarom ga ik ook naar KPN. Deze laatst storing was de druppel zowel zakelijk als privé. In de komende weken ga ik voor drie mobiele telefoons plus glasvezel overstappen. Aanbod ligt al klaar en het is alleen nog de administratieve afhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:34:
[...]

Dekkingskaarten geven altijd een indicatie op basis van bekende factoren maar kunnen nooit exact aangeven wat het bereik is. En bovendien betreft het bereik tot aan de gevel, nooit binnen want de factoren binnen kennen ze niet.

Als jou woning heel erg dempt dan kan het buiten super zijn maar eenmaal binnen ruk.
IK ervaar dat zelf ook, ik heb een woning uit 2000. Buiten is bereik goed, binnen vreselijk want mijn woning dempt bovengemiddeld door goede isolatie van met name van de ramen.
Dat is het probleem, want buiten is het ook niet super hier in de wijk. Dat Odido niet op hun dekkingskaart kan voorspellen of mijn woning een goede verbinding heeft snap ik, maar een hele wijk? Mijn moeder woont een paar straten verderop en ook daar is de verbinding, zowel binnen als buiten, bagger. 0-1 streepje 4G en 1-2 streepjes 3G. En dat met een GSM mast die nog geen 200 meter verderop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Pexow schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 14:07:
[...]

Daarom ga ik ook naar KPN. Deze laatst storing was de druppel zowel zakelijk als privé. In de komende weken ga ik voor drie mobiele telefoons plus glasvezel overstappen. Aanbod ligt al klaar en het is alleen nog de administratieve afhandeling.
Denk niet dat je bij KPN geen storingen hebt. Ik heb het nog even nagekeken en ook KPN heeft dit jaar(medio mei en begin juli) enkele grote en best wel langdurende storingen gehad. Alle netwerken zijn bezig met hun netwerken te moderniseren en dan kunnen er wel eens dingen gebeuren die je van te voren niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

P-Rock schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:51:
[...]

Dat is het probleem, want buiten is het ook niet super hier in de wijk. Dat Odido niet op hun dekkingskaart kan voorspellen of mijn woning een goede verbinding heeft snap ik, maar een hele wijk? Mijn moeder woont een paar straten verderop en ook daar is de verbinding, zowel binnen als buiten, bagger. 0-1 streepje 4G en 1-2 streepjes 3G. En dat met een GSM mast die nog geen 200 meter verderop staat.
Ik kan niet zien hoe het bij jou is. De nabijheid van een mast(GSM is bij Odido al enige tijd uitgeschakeld) zegt niet altijd wat. Hoogte en zendrichtingen hebben ook invloed. En voor zenden is je eigen telefoon verantwoordelijk daarheeft een operator geen invloed op.

Als een mast trouwens zo dichtbij staat is het waarschijnlijk dat je op een hogere frequentie verbindt en die geven sneller een minder aantal streepjes.

Zoek je adres eens op op antennekaart.nl en zet links bovenin bij Layout de sectorlayout aan en dan kan je zien of een antenne in jouw richting staat te zenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:16:
[...]

Ik kan niet zien hoe het bij jou is. De nabijheid van een mast(GSM is bij Odido al enige tijd uitgeschakeld) zegt niet altijd wat. Hoogte en zendrichtingen hebben ook invloed. En voor zenden is je eigen telefoon verantwoordelijk daarheeft een operator geen invloed op.

Als een mast trouwens zo dichtbij staat is het waarschijnlijk dat je op een hogere frequentie verbindt en die geven sneller een minder aantal streepjes.

Zoek je adres eens op op antennekaart.nl en zet links bovenin bij Layout de sectorlayout aan en dan kan je zien of een antenne in jouw richting staat te zenden.
De dichtsbijzijnde zendmast van Odido geplaatst in een kerktoren tot mijn huis is 300m. Daar zit ie al jaren, ook toen Odido nog T-Mobile was. Toen had ik een veel beter bereik dan dat ik nu heb, nl. 3 streepjes 4G en 4 streepjes 3G. Sinds dat de naam is gewijzigd is de verbinding ruk, terwijl er hier niks is veranderd. Het vervangen van de Huawei apparatuur voor die van Ericsson in 2024 heeft ook niks geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peer_76
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06:07
P-Rock schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 21:18:
[...]

Sinds dat de naam is gewijzigd is de verbinding ruk, terwijl er hier niks is veranderd.
Kan het zijn dat er sinds die tijd meer klanten bij zijn gekomen die met zijn allen op diezelfde mast zitten?

Zoekerman, zoek op meerdere zoekmachines tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

[...]

De dichtsbijzijnde zendmast van Odido geplaatst in een kerktoren tot mijn huis is 300m. Daar zit ie al jaren, ook toen Odido nog T-Mobile was. Toen had ik een veel beter bereik dan dat ik nu heb, nl. 3 streepjes 4G en 4 streepjes 3G. Sinds dat de naam is gewijzigd is de verbinding ruk, terwijl er hier niks is veranderd. Het vervangen van de Huawei apparatuur voor die van Ericsson in 2024 heeft ook niks geholpen.
Kan je mij het nummer van de betreffende zendmast geven? Als je op de mast klikt, het nummer bij Site ID! Mag ook in DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

[...]

Kan je mij het SiteID van die mast eens geven? Als je op de site klikt staat het rechts. Mag ook via DM.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Naafkap
Even een ervaring delen qua roaming in Europa met Odido-abonnement. Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van Odido. In België, Duitsland en Oostenrijk had ik toegang tot alle netwerken en vrijwel alle netwerken hadden na 1 verzoek verbinding. Daarnaast alle netwerken 5G en bijna alle netwerken VoLTE. Petje af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:38

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Naafkap schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 19:59:
Even een ervaring delen qua roaming in Europa met Odido-abonnement. Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van Odido. In België, Duitsland en Oostenrijk had ik toegang tot alle netwerken en vrijwel alle netwerken hadden na 1 verzoek verbinding. Daarnaast alle netwerken 5G en bijna alle netwerken VoLTE. Petje af.
In Engeland ook geen enkel probleem op alle netwerken. Geen last van trage internet.
Was eerder een week in Schotland. Daar is het helaas wel stukken minder met bereik met alle netwerken (buiten steden en grote plaatsen).

Jamesbond007uk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Naafkap schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 19:59:
Hier ook snel in België en Frankrijk. Ook fijn om positieve geluiden te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Begur
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Ik kom al jaren, minimaal twee keer per jaar, soms drie keer per jaar, in Spanje. Heel soms vliegen we, maar meestal reizen we met de auto en dus ook op doorreis in België en Frankrijk. Ik heb werkelijk nog nooit problemen gehad met de verbinding.
Knock on wood. Maar het Is voor mij wel een reden om bij Odido te blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:49
Ik heb goede ervaringen met Odido Unlimited Basis in de EU. In Spanje, Engeland, Frankrijk, België en Duitsland goede bereik via 5G. Allemaal goed. Buiten de EU koop ik altijd een lokale simkaart. Vaak veel voordeliger dan via Odido zelf, en vaak een betere aanbod

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 22:45:
[...]

Kan je mij het SiteID van die mast eens geven? Als je op de site klikt staat het rechts. Mag ook via DM.
Site ID 1638

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 11:16
En weer een flinke storing, wanneer komt Odido eens met uitleg en excuses? Ben zelf al klant sinds de T-mobile telefoon tijd, jaren goed gegaan en nu is het echt bizar.

Zo’n verhaaltje kan beter natuurlijk: https://www.odido.nl/serv...n-onderhoud/uitleg#se1ro1

[ Voor 25% gewijzigd door -TheNose- op 11-08-2025 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Die is nog niet omgebouwd. Er staat nog een H'tje bij.
https://antennekaart.nl/k...se&tmobile-ericsson=false

Dat is een kerk en die moet door een vergunningstraject. Die is wel afgerond zie ik op overheid.nl dus zal wel komen in de komende maanden.
Het is een 4 sector locatie(want kerktoren) dus genoeg capaciteit en bereik beperkt tot 90° per sector i.p.v. de normale 120°
Het is de allerlaatste macro site in/om Zeist die nog omgebouwd moet worden.

De Odido shop moet ook nog gedaan worden maar dat is een indoor die geeft natuurlijk weinig tot geen bereik in de omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
The_Wireless_Guy schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 10:23:
[...]

Die is nog niet omgebouwd. Er staat nog een H'tje bij.
https://antennekaart.nl/k...se&tmobile-ericsson=false

Dat is een kerk en die moet door een vergunningstraject. Die is wel afgerond zie ik op overheid.nl dus zal wel komen in de komende maanden.
Het is een 4 sector locatie(want kerktoren) dus genoeg capaciteit en bereik beperkt tot 90° per sector i.p.v. de normale 120°
Het is de allerlaatste macro site in/om Zeist die nog omgebouwd moet worden.

De Odido shop moet ook nog gedaan worden maar dat is een indoor die geeft natuurlijk weinig tot geen bereik in de omgeving.
Raar, de netwerkspecialisten van Odido die me destijds (2023) te woord hebben gestaan over het slechte bereik hebben toen aangegeven dat deze mast snel zou worden omgebouwd.

Maar dan nog snap ik niet hoe het bereik ineens zo kan afnemen na een naamsverandering, en ik ben echt niet de enige daar last van heeft (gehad), getuige de berichten in dit topic. Ik had voorheen met T-Mobile prima mobiel bereik met zowel 3G als 4G en er is hier in huis niks veranderd de afgelopen 2 jaar.

De tips van Odido (nieuwe SIM, APN aanpassen) hebben ook niet geholpen bij het verbeteren van het bereik.

[ Voor 17% gewijzigd door P-Rock op 11-08-2025 10:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

P-Rock schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 10:44:
[...]

Raar, de netwerkspecialisten van Odido die me destijds (2023) te woord hebben gestaan over het slechte bereik hebben toen aangegeven dat deze mast snel zou worden omgebouwd.
Dat kan de bedoeling zijn geweest maar de realiteit is dat het nog niet is gebeurd. Het is pas een feit als de ombouw heeft plaatsgevonden. En dat is bij deze kerk nog niet het geval. Waar je nu dan last van kan hebben is de zeg maar samenwerking tussen de kerk met Huawei apparatuur en de overige sites met Ericsson apparatuur en je vaker op een Ericsson mast die wat verder weg staat word gepusht.
Maar dan nog snap ik niet hoe het bereik ineens zo kan afnemen na een naamsverandering, en ik ben echt niet de enige daar last van heeft (gehad), getuige de berichten in dit topic. Ik had voorheen met T-Mobile prima mobiel bereik met zowel 3G als 4G en er is hier in huis niks veranderd de afgelopen 2 jaar.
Dat zal echt niet gebeurd zijn, ik denk dat je vaker op een hogere frequentie word gezet en dan lijkt het alsof je minder bereik hebt. Men moet niet zo blind staren op streepjesbereik. Met frequenties tussen 700 en 3500 MHz(nou ja bij jou dan nog 2600 MHz) geeft een lagere frequentie minder streepjes dan een hogere maar vaak kan je met de hogere meer want meer bandbreedte.

Er is bij de naamsverandering netwerktechnisch niets veranderd. Wel waren ze toen al bezig met de ombouw en zullen mensen toevallig vanwege ombouw van een mast in hun omgeving verschil hebben gezien. Dat hebben ze later wel wat aan aangepast door minder masten in een zelfde omgeving tegelijk om te bouwen.

Wat er wel heeft gespeeld is dat ze bij naamsverandering ook meteen de naam in toestel hebben aangepast en dat pakte voor een aantal toestellen rampzalig uit. En dat was wel alleen in de eerste 2 weken na de naamsverandering.
De tips van Odido (nieuwe SIM, APN aanpassen) hebben ook niet geholpen bij het verbeteren van het bereik.
Die hebben mijns inziens ook helemaal geen invloed op het bereik. Bereik is voornamelijk afhankelijk van vermogen van de zendmast en of de antenne rechtstreeks op jouw toestel afstraalt. Zit er iets tussen dan wordt het pad via reflecties langer en dus signaal zwakker of simpel door demping zwakker. Zijn zeker nog andere factoren maar die maken vaak kleiner verschil.

Ik hoop voor jou dat de kerk spoedig word omgebouwd Voor zover ik kan zien mag Odido vergunningtechnisch aan de slag dus geen idee wat het nu nog tegenhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verelias
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-08 16:58
The_Wireless_Guy schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:22:
[...]

Dat kan de bedoeling zijn geweest maar de realiteit is dat het nog niet is gebeurd. Het is pas een feit als de ombouw heeft plaatsgevonden. En dat is bij deze kerk nog niet het geval. Waar je nu dan last van kan hebben is de zeg maar samenwerking tussen de kerk met Huawei apparatuur en de overige sites met Ericsson apparatuur en je vaker op een Ericsson mast die wat verder weg staat word gepusht.

[...]

Dat zal echt niet gebeurd zijn, ik denk dat je vaker op een hogere frequentie word gezet en dan lijkt het alsof je minder bereik hebt. Men moet niet zo blind staren op streepjesbereik. Met frequenties tussen 700 en 3500 MHz(nou ja bij jou dan nog 2600 MHz) geeft een lagere frequentie minder streepjes dan een hogere maar vaak kan je met de hogere meer want meer bandbreedte.

Er is bij de naamsverandering netwerktechnisch niets veranderd. Wel waren ze toen al bezig met de ombouw en zullen mensen toevallig vanwege ombouw van een mast in hun omgeving verschil hebben gezien. Dat hebben ze later wel wat aan aangepast door minder masten in een zelfde omgeving tegelijk om te bouwen.

Wat er wel heeft gespeeld is dat ze bij naamsverandering ook meteen de naam in toestel hebben aangepast en dat pakte voor een aantal toestellen rampzalig uit. En dat was wel alleen in de eerste 2 weken na de naamsverandering.

[...]

Die hebben mijns inziens ook helemaal geen invloed op het bereik. Bereik is voornamelijk afhankelijk van vermogen van de zendmast en of de antenne rechtstreeks op jouw toestel afstraalt. Zit er iets tussen dan wordt het pad via reflecties langer en dus signaal zwakker of simpel door demping zwakker. Zijn zeker nog andere factoren maar die maken vaak kleiner verschil.

Ik hoop voor jou dat de kerk spoedig word omgebouwd Voor zover ik kan zien mag Odido vergunningtechnisch aan de slag dus geen idee wat het nu nog tegenhoud.
Ik moet zeggen dat ik het niet helemaal eens ben met je stelling. Het is zeker waar dat de streepjes een vertekend beeld geven en dat het een goed idee is om je daar niet op blind te staren. Qua bereik is het zo dat met hogere frequenties bij gelijke outputpower aan de antenne je minder ver komt dan met de lagere frequenties. Nu is Odido enigzins aggresief in het frequency hoppen in idle/connected mode waardoor het best kan zijn dat je in idle best een goede verbinding lijkt te hebben maar als je capaciteit vraagt je gelijk in de cell edge belandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFrames
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 31-08 22:15
-TheNose- schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 09:34:
En weer een flinke storing, wanneer komt Odido eens met uitleg en excuses? Ben zelf al klant sinds de T-mobile telefoon tijd, jaren goed gegaan en nu is het echt bizar.

Zo’n verhaaltje kan beter natuurlijk: https://www.odido.nl/serv...n-onderhoud/uitleg#se1ro1
Volgens de Odido klantenservice weten ze van niets en krijg je het volgende geadviseerd:

- Reset je mobiel netwerk
- Stel je network operator in op Odido
- Zet je telefoon voor vijf minuten uit
- Probeer de SIM kaart in een ander toestel (mits deze fysiek is)
- Probeer een nieuwe SIM kaart

Terwijl op https://allestoringen.nl/storing/odido/ er aardig veel meldingen worden gedaan. Ik heb al jaren geen problemen en uit het niets is het ruk. Voorheen zat ik op de 200 - 300mbit per seconde. Nu zit ik op 10mbit en heel af en toe 100mbit. Vraag me oprecht af waarom ze doen alsof er niets aan de hand is.

Edit: Het kan trouwens ook gewoon mijn gebied zijn waarin ik mij bevind, maar ik vind het vooral bijzonder dat het verschil tussen toen en nu groot is.

[ Voor 7% gewijzigd door TheFrames op 11-08-2025 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

TheFrames schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 17:23:
[...]
Ik heb al jaren geen problemen en uit het niets is het ruk. Voorheen zat ik op de 200 - 300mbit per seconde. Nu zit ik op 10mbit en heel af en toe 100mbit. Vraag me oprecht af waarom ze doen alsof er niets aan de hand is.

Edit: Het kan trouwens ook gewoon mijn gebied zijn waarin ik mij bevind, maar ik vind het vooral bijzonder dat het verschil tussen toen en nu groot is.
Dat is inderdaad wel apart, de zendmasten worden alleen maar sneller alleen al door de toevoeging van de 100 MHz bandbreedte op 5G afgelopen jaar. Ik haal geregeld met speedtesten tussen de 800 en 1000 Mb/s.Daarnaast in Odido druk bezig om veel sites te verglazen. Want ze hadden in de T-Mobile tijd echt veel sites nog op straalverbindingen zitten en sommige daarvan waren echt langzaam.

Om welk postcodegebied gaat het? Dan wil ik wel eens kijken of het te verklaren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Vooral sites die nog op oude trage straalverbindingen lopen is het een soms dweilen met de kraan open...

Gelukkig wordt er inderdaad steeds meer glasvezel gebruikt.. En snellere straalverbindingen..

Al is het soms jammer dat een site welke via 3 anderen gechained is.. En een andere site welke eerst ook op een straal verbind zat en nu glas heeft niet gebruikt wordt om de chains te verkleinen

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
-TheNose- schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 09:34:

Of het een storing was, geen idee. Wat ik wel ervaarde vanmorgen tussen Eindhoven en Maastricht waren lage snelheden. Leek wel alsof er een cap op het abonnement zat. Ook veel momenten 4G ipv 5G. Viel me op. Thuis telefoon eenmalig in vliegtuigstand gezet en daarna was alles weer ok.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3wEHdEvUbJBlIPHDOjH26-LWzBc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/abaev6MQmsPKSjmonZ5kaPfH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 11:16
Incognitum schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 23:15:
[...]

Of het een storing was, geen idee. Wat ik wel ervaarde vanmorgen tussen Eindhoven en Maastricht waren lage snelheden. Leek wel alsof er een cap op het abonnement zat. Ook veel momenten 4G ipv 5G. Viel me op. Thuis telefoon eenmalig in vliegtuigstand gezet en daarna was alles weer ok.

[Afbeelding]
Hier regio zuid Limburg idd, netwerk aan uit, telefoon opnieuw etc helpt allemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

SMSfreakie schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 18:50:
Vooral sites die nog op oude trage straalverbindingen lopen is het een soms dweilen met de kraan open...

Gelukkig wordt er inderdaad steeds meer glasvezel gebruikt.. En snellere straalverbindingen..

Al is het soms jammer dat een site welke via 3 anderen gechained is.. En een andere site welke eerst ook op een straal verbind zat en nu glas heeft niet gebruikt wordt om de chains te verkleinen
Ja, dat daisy-chainen is ook niet zo best. Zo komt er steeds meer load op de volgende link en als de eerste link uitvalt ben je de hele daisy-chain kwijt. Hopelijk wordt dat ook wat minder nu er meer sites op glas komen.

Verglazen van sites is trouwens wel iets van de lange adem, aansluiten vergt graven en graven vergt vergunningen en vergunningen kosten tijd.
De snelle straalverbindingen (in de 70-80 GHz) kunnen niet overal ingezet worden omdat er een restrictie op de afstand zit maar waar ze ingezet kunnen worden behalen ze mooie snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Wat is dan ongeveer de maximale afstand die je met een 70~80ghz link kan doen? Uitgaande van normale condities..

En is zo'n link niet te combineren met een 18~22ghz link als backup voor slecht weer?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
SMSfreakie schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 18:43:
Wat is dan ongeveer de maximale afstand die je met een 70~80ghz link kan doen? Uitgaande van normale condities..

En is zo'n link niet te combineren met een 18~22ghz link als backup voor slecht weer?
Kwestie van het vermogen van de zender en de gevoeligheid van de ontvanger. En natuurlijk hoe goed de antennes op elkaar uitgericht zijn, winst van de antennes e.d.

https://www.researchgate....nZSI6InB1YmxpY2F0aW9uIn19

Figuur 11, bij regen vooral heel veel demping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Mja anders gesteld.. Tot hoeveel km durft odido ze in te zetten.. :)

Helaas wil het niet echt lekker filteren op de mobiel....

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

SMSfreakie schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 19:42:
Mja anders gesteld.. Tot hoeveel km durft odido ze in te zetten.. :)

Helaas wil het niet echt lekker filteren op de mobiel....
Weet het niet precies maar ik heb even wat linken bekeken op antennekaart.nl en daar is 7km wel zo'n beetje het langste wat ik zie. Zo'n verbinding heeft een bandbreedte van 750 MHz en kan zo'n 4Gb/s halen mits niet te lang pad.

Wordt de link langer dan gaan ze lagere frequenties gebruiken die dan minder bandbreedte hebben en dus minder snel.
Odido had ooit een straalverbinding van Delfzijl naar Groningen van 26.3km die draaide op een 12 GHz ferquentie,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
The_Wireless_Guy schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 13:17:
[...]

Weet het niet precies maar ik heb even wat linken bekeken op antennekaart.nl en daar is 7km wel zo'n beetje het langste wat ik zie. Zo'n verbinding heeft een bandbreedte van 750 MHz en kan zo'n 4Gb/s halen mits niet te lang pad.

Wordt de link langer dan gaan ze lagere frequenties gebruiken die dan minder bandbreedte hebben en dus minder snel.
Odido had ooit een straalverbinding van Delfzijl naar Groningen van 26.3km die draaide op een 12 GHz ferquentie,
NASA met beperkte bandbreedte in de jaren ‘60 naar/van de maan rond de 2 GHz. over 384400 km. Technisch kan alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
The_Wireless_Guy schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 13:17:
[...]

ja ik kwam tot een 5 hooguit 6km tegen... maar dat was ook met eigenlijk random straalverbindingen klikken......

maar goed er zijn nog genoeg links welke nu nog op 18~22ghz lopen en onder de 7KM blijven...
nu begrijp ik ook wel dat als er glas gepland staat en het op "redelijke" termijn overgaat van microwave naar glas je nu niet nog een 70~80ghz radio link gaat aanvragen en opbouwen... (immers kost dat ook tijd)

alleen wat je als "redelijke" termijn gaat hanteren is de grote vraag ;)
ernstoud schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 14:03:
[...]

NASA met beperkte bandbreedte in de jaren ‘60 naar/van de maan rond de 2 GHz. over 384400 km. Technisch kan alles.
gelukkig hadden ze toen ook minder andere storingsfactoren ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:43

greatgonzo

schit-te-rend!

Jassy schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:37:
[...]

Ik woon in hetzelfde grensgebied, en de dekking met Odido is in Noord-Oost Twente significant minder dan KPN en Vodafone.

KPN en VF hebben de laatste jaren maar liefst 11 masten bij geplaatst in het buitengebied, waar Odido niks heeft gedaan.

Odido is in Oldenzaal zelf prima, maar bijvoorbeeld in Centrum Denekamp heb je geen dekking. KPN en VF zitten daar in de C2000 mast die zorgt voor dekking.

Als dekking buiten de kernen om belangijk voor je is, dan moet je zeker niet naar Odido.
Geld dit nog steeds een beetje? Want ik zit in driehoek Deventer - Enschede - Winterswijk (zeg maar Achterhoek- Twente), en ben toch wat huiverig:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WDpx5KR0z9CKRJnxzREVRkZt7G0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/fuZPKOiO0h20VP4qrq5Zw0xS.jpg?f=user_large

Ook best wat lichtblauwe vlekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:25
Incognitum schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 23:15:
[...]

[Afbeelding]
Speelt dit nu nog? Of is dit nu verholpen? In zuid-Limburg wordt geëxperimenteerd met 5G2100. Als dit een probleem is die daaruit komt geef ik dat graag door naar iemand die heel dicht bij het vuur zit

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
jk-5 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 16:58:
[...]

Speelt dit nu nog? Of is dit nu verholpen? In zuid-Limburg wordt geëxperimenteerd met 5G2100. Als dit een probleem is die daaruit komt geef ik dat graag door naar iemand die heel dicht bij het vuur zit
Vandaag helaas niet op gelet. Wanneer ik weer op en neer moet, dan zal ik actief weer kijken. Nu in de regio Landgraaf geen problemen ervaren, gewoon zoals vanouds.

Wat me nu wel opvalt is dat er (bij mij) echt een harde cap op de snelheid zit. Voorheen bij masten waar ik de 900/1000 aantikte (voor even) kom ik nu eigenlijk nergens meer hoger dan 680. Snel genoeg verder.

[ Voor 17% gewijzigd door Incognitum op 25-08-2025 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname 88
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 26-08 16:16
Even mijn ervaring met jullie delen, ik ben heel benieuwd wat jullie hier van vinden

Wij waren in Italie en mijn dochter heeft mijn ipad die aan mijn telefoon gekoppeld is, gebruikt om een paar smsjes te sturen. (Haar telefoon, ook Odido deed het steeds niet, mijne ook heel vaak niet)
Die smsjes zijn niet afgeleverd. Daarvan heb ik bewijs.

Nu krijg ik een rekening dat ik €27.27 extra moet betalen voor smsjes. Dat zijn 107 extra smsjes.
Ik heb zelf 120 sms/belminuten per maand die waren nog lang niet allemaal gebruikt, dus volgens hun heeft ze dus zeker 150 smsjes gestuurd maar het waren er 12.

Ik heb ze gebeld, ik word steeds afgewimpeld met wacht het even af. Toen moest ik een mail sturen met foto's van de niet afgeleverde smsjes.
Dus gemaild 2x, geen reactie ook geen bericht we hebben het ontvangen we nemen het in behandeling. Gisteren weer gebeld, ze kon mij niet door verbinden met de afdeling die kon zien of mijn mail in goede orde was ontvangen en ik moet het 2 weken de tijd geven, maar ik moet wel vrijdag betalen??
En net via de community geprobeerd. Daar kreeg ik als antwoord dat je met een ipad niet kan smsen dat word als extra gezien?? Sinds wanneer is dat? Ik doe dit al meer dan 10 jaar en nooit problemen mee gehad. De ipad kan ik gebruiken als cloon van mijn telefoon, doe ik altijd al.
Verder zei hij dat als je een sms stuurt en het wordt niet afgeleverd het heel normaal is dat het in rekening word gebracht??
En... het is heeeel normaal dat een sms die verstuurd wordt daarna nog meerdere keren verstuurd word?

een stuk of hoeveel keer dan? Want als ze er 12 gestuurd heeft en er worden er 150 gerekend??

Ik ben nu al 11 dagen verder en nog geen idee hoe en wat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Nickname 88 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 12:52:
Even mijn ervaring met jullie delen, ik ben heel benieuwd wat jullie hier van vinden

Wij waren in Italie en mijn dochter heeft mijn ipad die aan mijn telefoon gekoppeld is, gebruikt om een paar smsjes te sturen. (Haar telefoon, ook Odido deed het steeds niet, mijne ook heel vaak niet)
Die smsjes zijn niet afgeleverd. Daarvan heb ik bewijs.

Nu krijg ik een rekening dat ik €27.27 extra moet betalen voor smsjes. Dat zijn 107 extra smsjes.
Ik heb zelf 120 sms/belminuten per maand die waren nog lang niet allemaal gebruikt, dus volgens hun heeft ze dus zeker 150 smsjes gestuurd maar het waren er 12.

Ik heb ze gebeld, ik word steeds afgewimpeld met wacht het even af. Toen moest ik een mail sturen met foto's van de niet afgeleverde smsjes.
Dus gemaild 2x, geen reactie ook geen bericht we hebben het ontvangen we nemen het in behandeling. Gisteren weer gebeld, ze kon mij niet door verbinden met de afdeling die kon zien of mijn mail in goede orde was ontvangen en ik moet het 2 weken de tijd geven, maar ik moet wel vrijdag betalen??
En net via de community geprobeerd. Daar kreeg ik als antwoord dat je met een ipad niet kan smsen dat word als extra gezien?? Sinds wanneer is dat? Ik doe dit al meer dan 10 jaar en nooit problemen mee gehad. De ipad kan ik gebruiken als cloon van mijn telefoon, doe ik altijd al.
Verder zei hij dat als je een sms stuurt en het wordt niet afgeleverd het heel normaal is dat het in rekening word gebracht??
En... het is heeeel normaal dat een sms die verstuurd wordt daarna nog meerdere keren verstuurd word?

een stuk of hoeveel keer dan? Want als ze er 12 gestuurd heeft en er worden er 150 gerekend??

Ik ben nu al 11 dagen verder en nog geen idee hoe en wat
Ik heb zelf paar keer gehad naar buitenlandse nummers dat mijn SMS berichten niet zijn ontvangen (niet extra betaald wegens unlimited) maar komt wel vaker voor dat SMS berichten niet goed gaan bij Odido. Ook met ontvangen (voor 2FA).

Misschien handig om het iPad verhaal weg te laten, waarschijnlijk snappen ze niet dat je via een MacBook en iPad etc berichten via je iPhone kan versturen. Omdat het onbekend is om dat de schuld te geven.

Ik ben bang dat je verlies moet nemen (gaat veel tijd kosten), tenzij je het echt principe kwestie van wilt maken.

[ Voor 3% gewijzigd door ikbenjoeri op 26-08-2025 15:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:25
Odido heeft weer een update gedaan op de Antennekaart. Nu niet zo veel ombouw door de vakanties, maar alsnog zo'n 10 nieuwe sites en een kleine 40 sites omgebouwd. Zie hier: https://antennekaart.nl/k....35034179&providers=odido

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

• P-Rock
Sinds dat T-Mobile is veranderd in Odido zijn de spam- en phishing berichten/telefoontjes verdrievoudigd bij mij. Dat kan geen toeval zijn. Hebben meer gebruikers hier last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
P-Rock schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 11:28:
Sinds dat T-Mobile is veranderd in Odido zijn de spam- en phishing berichten/telefoontjes verdrievoudigd bij mij. Dat kan geen toeval zijn. Hebben meer gebruikers hier last van?
Dat heeft niets te maken met de overgang van T-Mobile naar Odido. Het komt vooral doordat mensen in phishing trappen, omdat ze niet goed nadenken en alles klakkeloos vertrouwen. Veel jongeren onder criminelen willen snel geld verdienen, en blijkbaar hebben ze daar succes mee - anders zou het niet toenemen. Het kan ook te maken hebben met het type klanten dat mogelijk vaker bij Odido zit dan bij andere providers.

• Sorcerer8472
Het gebeurt bij alle providers hoor. Vind het bizar hoe er niks aan wordt gedaan ook. Heb al eerder opmerkingen gemaakt over STIR/SHAKEN en hoe dat in NL ook perfect zou kunnen om iig spoofing te voorkomen. Helaas levert het geen geld op dus doet men het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
ikbenjoeri schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 11:43:
[...]

Dat heeft niets te maken met de overgang van T-Mobile naar Odido. Het komt vooral doordat mensen in phishing trappen, omdat ze niet goed nadenken en alles klakkeloos vertrouwen. Veel jongeren onder criminelen willen snel geld verdienen, en blijkbaar hebben ze daar succes mee - anders zou het niet toenemen. Het kan ook te maken hebben met het type klanten dat mogelijk vaker bij Odido zit dan bij andere providers.
Dit ben ik toch niet helemaal met je eens. Ik merk ook sinds de overgang naar Odido meer telefoontjes vanuit exotische en Oostblok landen. Vooral in het begin was dit heel regelmatig, met wel meerdere malen per week. En ik trap echt niet snel in phishing.

Nu de laatste tijd is het stukken minder, maar wellicht omdat ik alles meteen blokkeer. Maar om het alleen maar op de ‘gebruiker’ af te schuiven vind ik te kort door de bocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Incognitum schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 15:25:
[...]

Dit ben ik toch niet helemaal met je eens. Ik merk ook sinds de overgang naar Odido meer telefoontjes vanuit exotische en Oostblok landen. Vooral in het begin was dit heel regelmatig, met wel meerdere malen per week. En ik trap echt niet snel in phishing.

Nu de laatste tijd is het stukken minder, maar wellicht omdat ik alles meteen blokkeer. Maar om het alleen maar op de ‘gebruiker’ af te schuiven vind ik te kort door de bocht.
Ja bij mij ook, echter dat hoeft niet aan Odido te liggen als het bij de andere providers ook zo'n stijging te zien is wat @Sorcerer8472 ook zegt.

Deze week een paar keer gebeld door +31 970 XXXXXX nummers en even gegoogled en dat zijn idd spam nummers, nu heb ik de spam filter van Samsung aan staan dus krijg dan een melding Possible SPAM te zien, maar zie ook regelmatig dat "normale" 06 nummers als Spam worden gemarkeerd. Als het echt belangrijk is dan spreken ze m'n voicemail maar in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdstrike
  • Laatst online: 31-08 10:13
Is het probleem met iMessage/ Facetime inmiddels opgelost? Ik krijg het hier nog niet aan de praat en ik zag ook een levendige discussie op het Odido forum.
Edit: de vraag moet eigenlijk zijn of het bij iemand wel werkt?

[ Voor 17% gewijzigd door Birdstrike op 30-08-2025 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ik heb sporadisch nog last van zulke spamcalls. maar goed nu bezit ik dit nummer ook al zeker 20 jaar dus dat heeft vast ook invloeden..

mijn 2de nummer (niet odido) heb ik veel korter (hooguit 2 jaar) en is duidelijk in het verleden al eens gebruikt, gezien daar de spamcalls, Whatsapp en Telegram oplichting bijna dagelijks.. ipv 1x per 2 a 3 maand bij mn Odido nr..

sowieso gebruik ik dat 2de nr ook meer voor alles wat ik niet op mijn hoofdnummer wens :P

[ Voor 12% gewijzigd door SMSfreakie op 30-08-2025 10:01 ]

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
Birdstrike schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 08:45:
Is het probleem met iMessage/ Facetime inmiddels opgelost? Ik krijg het hier nog niet aan de praat en ik zag ook een levendige discussie op het Odido forum.
Edit: de vraag moet eigenlijk zijn of het bij iemand wel werkt?
Ik heb dit probleem ook helaas en al meerdere keren aangekaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdstrike
  • Laatst online: 31-08 10:13
rjn27 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 11:25:Ik heb dit probleem ook helaas en al meerdere keren aangekaart.
Je zou zeggen "een Apple probleem", maar als ik het Odido Forum doorspit, zijn er talloze gelijkgestemden. Schijnbaar toch nog naweeën van de storingen afgelopen tijd. Ik heb een poging gewaagd daar wat te posten, lijkt erop dat ze het in het backend per persoon moeten bekijken.

Gek genoeg kan ik wel met andere eSims de boel activeren, maar zodra ik het Odido nummer gebruik, gaat de boel in een activatie-loop en krijg ik zelfs Apple registratrion response sms'jes (reg-resp).
Pagina: 1 ... 22 23 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het Odido mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes