Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:46
don spike schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 20:42:
[...]
  • Het klopt dat het per direct ingaat.
  • Over de eerlijkheid over behoud kortingen klopt na mijn ervaring niet.
Ik heb een maand een stap hoger gezet voor een vakantie, toen de maand erop een stap terug. Dus terug naar wat ik altijd had. Maar vanaf dat moment betaalde ik aanzienlijk meer. In de T-Mobile tijdperk ging dit altijd met behoud van de volledige korting, maar niet bij Odido.
Dan is bij deze mijn laatste zin bevestigd, namelijk dat de eerlijke korting voortkwam uit dat het een ex Tele2 abonnement was.
Jammer!

Ik maakte nl. veel gebruik van die mogelijkheid om te switchen bijvoorbeeld met vakantie. Nu wel een beetje spijt dat ik het Tele2 abonnement heb opgezegd voor Unlimited basis omdat dat voor €15 een mooie deal leek. Aan de andere kant werden de tarieven van het Tele2 abonnement ook elk jaar geïndexeerd inmiddels.

Op zich zijn er straks alternatieven met grote bundels zoals simpel of ben kost me dat mijn klantvoordeel ingeval van simpel omdat ik ook glasvezel van Odido heb.

Bedankt voor je bevestiging door het delen van je ervaring. Dat voorkomt dat ik in mijn onnozelheid ooit nog een switch maken en mijn korting kwijtraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kletskopje
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19-08 11:48
Ik wil een abonnement bij Odido afsluiten met een Samsung A56. Deze is geschikt voor e-sim echter via de website is het niet mogelijk om e-sim voor dit toestel te bestellen. Kan je tijdens het bestelproces een ander toestel selecteren of is dat echt toestel gericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 00:25

mv1

Krijgen mensen hier iMessage & Facetime ook niet meer geactiveerd? Ik krijg constant een draaiend wieltje of de melding dat de activatie mislukt is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:50
mv1 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 18:32:
Krijgen mensen hier iMessage & Facetime ook niet meer geactiveerd? Ik krijg constant een draaiend wieltje of de melding dat de activatie mislukt is..
Lijkt me meer een Appel probleem dat van Odido...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1

mv1

jongetje schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 21:14:
[...]

Lijkt me meer een Appel probleem dat van Odido...
Het is echt een Odido ding. Een Vodafone nummer activeert binnen enkele seconden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14
Om iMessage te activeren moet je telefoon sms'en naar een +44 nummer, daar zal wel iets misgaan?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:17
mv1 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 21:38:
[...]

Het is echt een Odido ding. Een Vodafone nummer activeert binnen enkele seconden.
Nee, echt niet. Ik heb dit juist andersom gehad voor meer dan een jaar. Altijd had ik een probleem met een Vodafone nummer en met Odido nooit.

Zet jij dit nummer weleens uit? Bij mij raakte die dan wel van slag, want ik heb twee nummers in mijn foon. Even ter info: Vodafone is fysieke sim en Odido e-sim. Misschien dat hier nog een verband in zit.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 10:56
Hier ook last van bij Odido-dochter Ben. Niet alleen op dit nummer maar ook bij een familielid.

Al het mogelijke geprobeerd, aan/uit, herstart, netwerkinstellingen resetten. Apple stuurt je door naar http://apple.co/IMFT-mac, die ingevuld maar lijkt (voorlopig) niks te doen.

Het is bij Odido de laatste maand vaker raak...
https://community.odido.n...377159?tid=377159&fid=552
https://community.odido.n...cetime-en-imessage-376885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1

mv1

Redondo1982 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 21:58:
[...]

Nee, echt niet. Ik heb dit juist andersom gehad voor meer dan een jaar. Altijd had ik een probleem met een Vodafone nummer en met Odido nooit.

Zet jij dit nummer weleens uit? Bij mij raakte die dan wel van slag, want ik heb twee nummers in mijn foon. Even ter info: Vodafone is fysieke sim en Odido e-sim. Misschien dat hier nog een verband in zit.
Nee heb een nieuwe sim van Odido gehad omdat mijn iPhone was vervangen en sindsdien wilt ie niet activeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:38
Als je overgestapt bent vanaf een andere provider kan het tot 24 uur duren totdat imessage en facetime geactiveerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ping83 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 23:28:
[...]

Als je overgestapt bent vanaf een andere provider kan het tot 24 uur duren totdat imessage en facetime geactiveerd wordt.
Ooh, is dat zo?
Is dat ergens terug te lezen of is het eigen ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:47
RoRoNL schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 00:09:
[...]

Ooh, is dat zo?
Is dat ergens terug te lezen of is het eigen ervaring?
Ik had dezelfde ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1

mv1

Ping83 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 23:28:
[...]

Ik ben niet overgestapt van een andere provider. Mijn telefoon was kapot en die was vervangen door Apple. Ik heb toen een nieuwe sim aangevraagd en deze wil dus maar niet geactiveerd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
mv1 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 06:29:
[...]

Ik ben niet overgestapt van een andere provider. Mijn telefoon was kapot en die was vervangen door Apple. Ik heb toen een nieuwe sim aangevraagd en deze wil dus maar niet geactiveerd worden.
Nieuwe sim is een nieuw simkaartnummer. Dat kan je qua proces vergelijken met een nieuw telefoonnummer.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 00:15
Odido heeft vanmorgen weer een update geplaatst. Ongeveer 80 omgebouwde locaties waar bij de meesten 3500MHz is toegevoegd. Ook weer wat nieuwbouw en ombouw van indoor sites naar Ericsson. De omgebouwde macro sites zijn nu voornamelijk bijzondere of lastige locaties. Bovengemiddeld veel kerken.

Zie hier: https://antennekaart.nl/k...1e-4140-bfb3-939e1a41ed81

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:32
Recent heb ik mijn abonnement een maand getest op "unlimited snelste" en heb ik deze weer teruggeplaatst naar een lagere optie met minder data/minuten. vanwege dekkingsproblemen heb ik besloten mn abonnement terug te schroeven naar een minimum om zo kosten te besparen, en het verschil op te vullen met een sim only van de groene concullega (aangezien zij wel een sluitende dekking kunnen leveren in mijn gebied).

de abonnementsspecificatie geeft 2gb+120min aan, krijg op basis van 1 ander odido abonnement op mn adres (1gb vast internet) 2,50 korting, 2gb als klantvoordeel bonus toegevoegd. dan zou ik in mijn hoofd 4gig per maand krijgen, in de specificatie staat 24 gigabyte als totale databundel. zijn hier nog bepaalde voorwaarden qua abonnement aan verbonden?

tl;dr: waarom komt de 20 gigabyte extra aan mijn databundel vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:48
Fiekert schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 21:39:
Recent heb ik mijn abonnement een maand getest op "unlimited snelste" en heb ik deze weer teruggeplaatst naar een lagere optie met minder data/minuten. vanwege dekkingsproblemen heb ik besloten mn abonnement terug te schroeven naar een minimum om zo kosten te besparen, en het verschil op te vullen met een sim only van de groene concullega (aangezien zij wel een sluitende dekking kunnen leveren in mijn gebied).

de abonnementsspecificatie geeft 2gb+120min aan, krijg op basis van 1 ander odido abonnement op mn adres (1gb vast internet) 2,50 korting, 2gb als klantvoordeel bonus toegevoegd. dan zou ik in mijn hoofd 4gig per maand krijgen, in de specificatie staat 24 gigabyte als totale databundel. zijn hier nog bepaalde voorwaarden qua abonnement aan verbonden?

tl;dr: waarom komt de 20 gigabyte extra aan mijn databundel vandaan?
Bij Unlimited krijg je per dag een limiet van 20GB steeds en als dit weer op is kan je blijven aanvullen met 2GB per keer tot de nieuwe dag begint om 00:00. Ik heb zelf bij Odido Unlimited Basis 400Mbit/s pakket en betaal nu €23,48 per maand vast. Mijn vrouw zit ook bij Odido en heeft 20GB data 5G met onbeperkt bellen Sim-Only. Wij krijgen korting per maand en bovendien krijgt mijn vrouw 2GB extra per maand.

Heb jij niet gewoon Unlimited maar dan op een lagere snelheid?

• Unlimited Start tot 20 Mbit/s
• Unlimited Basis tot 400Mbit/s
• Unlimited Snelst tot 1Gbit/s
• Unlimited Plus tot 700Mbit/s
En het loop zo door tot Unlimited Premium 1Gbit/s

[ Voor 7% gewijzigd door Van der Berg op 31-07-2025 01:24 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:32
Van der Berg schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 01:12:
[...]

Bij Unlimited krijg je per dag een limiet van 20GB steeds en als dit weer op is kan je blijven aanvullen met 2GB per keer tot de nieuwe dag begint om 00:00. Ik heb zelf bij Odido Unlimited Basis 400Mbit/s pakket en betaal nu €23,48 per maand vast. Mijn vrouw zit ook bij Odido en heeft 20GB data 5G met onbeperkt bellen Sim-Only. Wij krijgen korting per maand en bovendien krijgt mijn vrouw 2GB extra per maand.

Heb jij niet gewoon Unlimited maar dan op een lagere snelheid?

• Unlimited Start tot 20 Mbit/s
• Unlimited Basis tot 400Mbit/s
• Unlimited Snelst tot 1Gbit/s
• Unlimited Plus tot 700Mbit/s
En het loop zo door tot Unlimited Premium 1Gbit/s
Ik heb het er nogmaals op nagecheckt, dit is mijn huidige samenstelling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Vx0FQHyAXXKO0oQZIIYOPD3caI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/u6HZFraTCvqzjbuioUbAYGce.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VlhuXE1fxI8gHsgFf9FMyC4CK3A=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/mhkcqg1ZUfkbBOCgkrQzoGgw.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:48
Fiekert schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 12:46:
[...]

Ik heb het er nogmaals op nagecheckt, dit is mijn huidige samenstelling.

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik zie het misschien geldt ook een opzegtermijn van 1 maand? Dat was vroeger altijd zo geweest. Waarschijnlijk nu ook.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13:51
Alls hier (Voorthuizen) van Odido op het mobiele netwerk ligt eruit. Niet te geloven al die storingen.

[ Voor 7% gewijzigd door ikbenjoeri op 01-08-2025 06:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:49
ikbenjoeri schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 05:53:
Alls hier van Odido op het mobiele netwerk ligt eruit. Niet te geloven al die storingen.
Limburg ook plat.

Odido Prive; helemaal niks. Wel 1 streepje bereik, maar geen data.
Odido zakelijk: met pijn en moeite dit kunnen typen.
Klik en klaar: helemaal plat.

Dit is voor mij de druppel en ga straks bellen voor contractontbinding.

6:30 edit:
4G zakelijk lijkt goed te werken. De rest nog niks.

[ Voor 6% gewijzigd door Incognitum op 01-08-2025 06:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:18
Met eerdere storingen heb ik geen last gehad, maar nu inderdaad ook geen mobiel netwerk. Zowel spraak als data ligt er hier uit (Randstad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Regio Rotterdam ligrlt ook plat. Het zal dus wel een landelijke storing zijn.

Zo te zien vannacht begonnen: https://allestoringen.nl/storing/odido/

[ Voor 32% gewijzigd door PaT op 01-08-2025 06:52 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:31
Nu weer even mobiel internet, zojuist niks.
Wel maar 1 streepje bereik terwijl ik normaal volle bak bereik heb.
Ook vast internet lijkt er uit te liggen.

Bijna een jaar geen storingen en dan in een paar weken tijd ineens een stuk of 4.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijkeenolifant
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-08 11:26
Regio Tilburg ook plat, zelfde voor vast internet van Odido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-08 18:23

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Heeft Odido geen NOC (Network Operations Center) die dag en nacht het netwerk monitort?

Als ze die wel hadden had ik wel verwacht dat ze een storing die al 5-7 uur bezig is in het storings overzicht hadden vermeld...

Edit:
Als ik op het Odido forum kijk is het een storing die iedereen treft want ook mensen op vakantie geven aan geen verbinding meer te hebben

[ Voor 25% gewijzigd door Tetsuo55 op 01-08-2025 07:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
Hier vanuit België wakker geworden met Geen service op iPhone. Dacht al dat het aan BASE lag maar ook Proximus geeft geen internet. Wel 2G GSM maar geen data. Gaat lekker Odido…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:18
Het lijkt hier voorzichtig weer te gaan werken. Af en toe hapert de data wel nog (wel het data/5G icoontje, maar geen daadwerkelijke data), maar deze post plaats ik weer gewoon via het mobiele netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:02
Regio Den Haag (Zoetermeer) nog geen vast en mobiel netwerk

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Glasvezel van Odido werkt hier prima, mobiel kan ik uitgaand naar voicemail bellen. Inkomende berichten (zoals verificatie-sms om in te loggen op onze hypotheekpagina), werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-09 14:13
Zit in Venlo, had alleen problemen met Youtube op de smart tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patieh
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 20:26
Hier in Leeuwarden ook helemaal niets via mobiel internet. Vast internet via Odido is geen probleem.
Odido zelf heeft inmiddels ook een forumpost (met weinig info); https://community.odido.n...-problemen-netwerk-378115

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WalterEbbers
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:29
Regio Groenlo (achterhoek) vanochtend thuis geen internet op vast en mobiel, net op mijn werk aangekomen in Oldenzaal en hier ook geen internet op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Niet alleen landelijk, ook hier in Normandië doet Odido niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Laatst online: 04-09 14:55
In Monnickendam op dit moment ook nog steeds geen mobiel internet. Zowel m'n telefoon als het modem van Klik & Klaar hebben geen verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonathan-458
  • Laatst online: 31-08 16:02
Geen issue’s op vast, al helemaal niet met eigen hardware. Tot zover maar 1 echte storing gehad op het Odido Vaste netwerk.

Het mobiele netwerk lijkt langzaam weer online te komen echter met enorme responstijden als je eindelijk online bent. Maar is te verwachten omdat duizenden toestellen zich zsm willen aanmelden op het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cancelboy
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-09 20:38
Vanuit Papendrecht geen last met vast internet (glasvezelnetwerk van Delta).

Daarbij moet ik wel zeggen dat ik mijn UDM-Pro direct heb aangesloten en geen DNS servers van Odido heb ingesteld. Ook eerdere storingen in de afgelopen maanden herken ik niet, en dat zal met mijn monitoring wel zichtbaar geworden moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peternator
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:06

peternator

Shoop da whoop.

Hier in Smallingerland (Friesland) wel 5G via m'n mobiele telefoon, maar niet via Klik & Klaar (op dezelfde mast waar ik ~300m vandaan woon, haha) DNS is dit keer niet onderdeel van het probleem lijkt het want zowel m'n mobiel als thuisnetwerk loopt via Quad9 en die laatste doet het nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 11:14

Boost9898

Software developer

Vannacht heb ik vanuit m'n watchdog een mail gehad dat zowel mijn, als het netwerk elder eruit ligt. Beiden netwerken zijn van Odido en zijn tussen 3:15 en 3:20 down gegaan. Regio zuid-west Brabant.

[ Voor 6% gewijzigd door Boost9898 op 01-08-2025 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eilavid
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8tWijYPEbYBzZBz_jqKTPJpVC1U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x0OamCsOMJI0SKFpJ4U7c3kQ.jpg?f=fotoalbum_large
Sinds circa 3 uur vannacht geen Odido klik & klaar

[ Voor 9% gewijzigd door eilavid op 01-08-2025 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menonv
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 14:39

menonv

Beunhazerij?

Het is inderdaad weer klaar met het mobiele netwerk.
Mobiele netwerk doet hier in limburg bijna niets, het duurt zelfs minuten / tiental minuten voordat je telefoon een whatsappje erdoorheen krijgt geperst.

i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-09 09:29
033. Vast internet werkt nog prima (laatste 24 uur 100% uptime). Maar mobiel internet ligt eruit, wel volle streepjes, maar geen data.

[ Voor 12% gewijzigd door Hemingr op 01-08-2025 09:14 ]

Make Tweakers Great Again

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hier heeft vast internet het 5 minuten gedaan, mobiel is al vanaf 03:00 vannacht kapot. Is toch gewoon schofterig slecht zonder iets van communicatie vanuit die tent

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Hier in Frankrijk dus ook geen bereik. Dadelijk gaan we rijden, heb de kaart maar even binnengehaald via WiFi. Het zal wel niet nodig zijn, maar heeft er iemand nog tips voor het geval we echt even internet nodig hebben? Ander apn wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziecko
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:08
In Frankrijk ook drama!

Overigens ervaar ik regelmatig dat de data doorvoer erg traag is. D.w.z., bereik via orange/andere provider is prima maar de data doorvoer is slechts 1mbps. Drukke paal zou je zeggen maar pak ik m’n Vodafone sim… hoppaaaa 50mbps.

Ik ben ondertussen op het punt van contract ontbinding, heb ik daar recht op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tante Truus
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 30-08 16:48
Ik heb hier in Uitgeest zakelijk mobiel en klikklaar. 4g via mobiel doet het prima (na restart van mijn iphone).
Klikklaar doet het sinds vanmorgen niet.

Wat ik me afvraag is of de glasvezel het hier wel goed zou doen?

Is het alleen een 5g probleem, of is het probleem breder?

[ Voor 4% gewijzigd door tante Truus op 01-08-2025 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
tante Truus schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:17:
Ik heb hier in Uitgeest zakelijk mobiel en klikklaar. 4g via mobiel doet het prima (na restart van mijn iphone).
Klikklaar doet het niet, dat is 5g.

Glasvezel ligt er ook landelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBuijs91
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 27-08 07:21
DennusB schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:17:
[...]

Niet landelijk, in Noord-Holland werkt Odido glasvezel bij ons de hele ochtend gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
JBuijs91 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:19:
[...]

Niet landelijk, in Noord-Holland werkt Odido glasvezel bij ons de hele ochtend gewoon
Een groot deel van het land in ieder geval dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJVG
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09 17:34

DJVG

Gewoon DJVG

Andere kant van de wereld ook geen service sinds een uur of 6 geleden op mijn Odido sim.

Ik heb standaard doorschakelen op dit nummer aanstaan maar ook dat is kapot.

Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Internet komt hier net weer online, postcode 3133!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Delta Mobiel in Zutphen ook down. Zegt geen enkel nieuwsbericht, maar is ook echt ODIDO-infra :)
Mij bellen via WhatsApp dan ook ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AHA2j84R6sZDw0PyQ0DTbSYMuic=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Sx0OicxTs8WKmoFyj62mC8M1.png?f=user_large O-)

[ Voor 40% gewijzigd door Ulysses op 01-08-2025 09:42 . Reden: plaatje ]

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tante Truus
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 30-08 16:48
tante Truus schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:17:
Klikklaar doet het sinds vanmorgen niet.

Sinds een minuut lijkt de klikklaar het weer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 06:36

Sargan

Filmfreak...

Hier in zuid Limburg sinds een minuutje weer mobiel internet.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wscholten93
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 08:17
Klik en Klaar lijkt het hier in Utrecht weer te doen, alhoewel de snelheid momenteel wel wat traag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menonv
  • Laatst online: 09-09 14:39

menonv

Beunhazerij?

Even getest hier. onafhankelijk van 3G / 4G of 5G, krijg nu net extern ip 178.230.158.84
daar kwam geen .. *** doorheen.
Paar minuten later, alles werkt, 89.205.168.213

Kan irrelevant zijn maar wellicht hadden ze allocatie weer niet op orde. niet de eerste keer. :X

i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peternator
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:06

peternator

Shoop da whoop.

peternator schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 08:25:
Hier in Smallingerland (Friesland) wel 5G via m'n mobiele telefoon, maar niet via Klik & Klaar (op dezelfde mast waar ik ~300m vandaan woon, haha) DNS is dit keer niet onderdeel van het probleem lijkt het want zowel m'n mobiel als thuisnetwerk loopt via Quad9 en die laatste doet het nu niet.
Update: hier werkt Klik & Klaar ook weer sinds een minuut of 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:00
JBuijs91 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:19:
[...]

Hier op het oude Reggefiber netwerk werkte het ook nog gewoon.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincenta2
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 11:20
Hier in Rotterdam nog geen bereik. Telefoon opnieuw opgestart maar dit heeft niets uitgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
Hier in België weer 5G via Proximus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Klik en Klaar en Mobiel Odido sinds ong 20 minuten weer 100% werkend (Amsterdam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:35
Hier in Rotterdam is het Odido netwerk niet eens te vinden.. Ik reisde van Den Haag naar Rotterdam en bij Delft was het <ploef> weg Odido..

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Szaby
  • Laatst online: 16:24
Ik ben thuis actief op internet sinds +-7u deze ochtend, inclusief telefoneren met Odido 06-nummer.
Ik lees nu pas over deze storing en (gelukkig) niets gemerkt.

Locatie Hilversum, Odido glasvezel met Ubiquiti modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gholt
  • Laatst online: 02-08 15:32

Gholt

Oliebol

4G en 5G nogsteeds niet werkend bij mij, regio amsterdam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-09 09:29
DennusB schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:17:
[...]

Niet in 033. Sterkte verbinden, volle snelheid.

Make Tweakers Great Again

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yRMhyu7NP7gu7Fn_LY_jdzJVvto=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EjeE0Tk6ogeTzlLn1ZZcY1Oe.png?f=fotoalbum_large

Je kan goed zien dat het vannacht echt helemaal dood was, en vanochtend nog een keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Ik ben weer Mobiel bereikbaar in 0575. Wel zo fijn :-)

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Laatst online: 11-09 23:32
Vanochtend met Google Maps in Zaanstad en Purmerend, rond 8:30 slechte verbinding en na 9 uur totaal geen verbinding. Gelukkig werkt Google Maps ook offline en ouderwets borden op de snelweg volgen :)

Nu wel weer verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBuijs91
DennusB schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:25:
[Afbeelding]

Je kan goed zien dat het vannacht echt helemaal dood was, en vanochtend nog een keer
Vraagje; heb jij het modem van Odido er nog tussen zitten? Of zit je Unifi router direct op de glasvezel aangesloten?

Bij mij is dat laatste het geval en ziet het er zo uit (groen de hele nacht+ochtend):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FkFAvG4YR3jHgbJpcBEdXraPt5c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LyR9IZmTLy98rzWRRmItUsWh.png?f=fotoalbum_large

Kan aan de regio liggen, maar misschien ook doordat m'n setup die modem van hun niet gebruikt en ook niet de dns van Odido gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
JBuijs91 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:56:
[...]

Vraagje; heb jij het modem van Odido er nog tussen zitten? Of zit je Unifi router direct op de glasvezel aangesloten?

Bij mij is dat laatste het geval en ziet het er zo uit (groen de hele nacht+ochtend):
[Afbeelding]

Kan aan de regio liggen, maar misschien ook doordat m'n setup die modem van hun niet gebruikt en ook niet de dns van Odido gebruikt?
Nee modem van Odidio zit er niet meer tussen, nooit gezeten ook! Vanuit de glas converter met UTP naar de WAN van m'n UDMP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:50

SebasFM

BOFH

Bovenste lijn is Odido glasvezel op het voormalig Primevest netwerk Den Haag. Onderste lijn is Klik & Klaar.
Beide netwerken hebben 9.9.9.9 en 1.1.1.1 als DNS servers ingesteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UHK04VQWJWytpMeBluTOYlitS9k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hQVYtxA5ySl04nE2HF97x6pF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincenta2
  • Laatst online: 09-09 11:20
Krijg hier (Rotterdam) overigens nog steeds geen verbinding, kon net heel even bellen maar dat is nu ook weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 12:45
Rotterdam hier ook niet... Net een paar dagen K&K, goed begin zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gholt
  • Laatst online: 02-08 15:32

Gholt

Oliebol

Ligt nogsteeds compleet plat bij mijn werk hier in uitgeest/krommenie, denk niet nog lang bij Odido te zitten als dit nog een keer zo slecht gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watje4
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 20:03
Helaas in 3146 nog geen verbinding op glas. Unifi Cloud Gateway met Cloudflare DNS en Nokia ONT. Er staan geen storingen gemeld op de website van Odido voor mijn postcode, chatbot is garbage en viel telefoon zijn ze niet bereikbaar (niet eens een wachtrij, gewoon in gesprek toon). Tweede keer in korte tijd landelijk en derde keer in korte tijd in deze regio ...

Weet niet zo goed wat nu een goede volgende stap is, want ze doen dus net alsof het opgelost is en dat de storing zich met name op mobiel uitte. Dat er storing op glas is kan je nergens in de officiele berichtgeving zien ... gewoon wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obeja
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Gemeente Castricum nog steeds geen signaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:37
Ulysses schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:46:
Ik ben weer Mobiel bereikbaar in 0575. Wel zo fijn :-)
Hoi buurtgenoot. Hier ook 0575.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:29
Vanmorgen in bollendorf, Duitsland, op Luxemburgs netwerk ook eruit, sinds 8 uur doet alles het weer. Nu in Luxemburg stad ook prima verbinding met POST-Odido

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:06
alles is weer in orde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:22
Groningen

Ik heb zostraks iemand gebeld met mobiel bellen. Daar moest ik een paar keer over doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 11:13
Rotterdam/Maasvlakte is Odido ook nog steeds dood. Zelfs geen signaal. Eens kijken wanneer het weer online komt vandaag. Maar ben eigenlijk meer benieuwd wat nu de onderliggende oorzaak was voor deze storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
Ook hier in het westland nog steeds geen verbinding op het glasvezel netwerk, ondanks dat Odido zegt dat er geen storing is. Klantenservice is natuurlijk compleet onbereikbaar op het moment.

Mobiel internet werkt wel al weer een paar uurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardS
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 03-09 16:17
Ik zou iedereen aanraden het klachtenformulier in te vullen op

https://www.odido.nl/service/contactformulier

Heb ik ook gedaan met mijn huishouden.

4x ingevuld want 4 mobiele abonnementen.

Al 11 uur zonder mobiel internet.

Je hebt recht op compensatie .

https://www.juridischloke...antie/vergoeding-storing/

Heb geprobeerd te bellen met Onido maar 35 minuten minimaal wacht tijd .

[ Voor 29% gewijzigd door EdwardS op 01-08-2025 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBuijs91
Dan moet je nog even een uurtje wachten denk ik, uit de tekst van de link die je zelf deelde:
  • Storing duurt 0 tot 12 uur: u heeft geen recht op een vergoeding.
  • Storing duurt 12 tot 24 uur: u heeft recht op € 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardS
JBuijs91 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:37:
[...]

Dan moet je nog even een uurtje wachten denk ik, uit de tekst van de link die je zelf deelde:

[...]
De storing begon om 02.00 dus nog 13 minuten.

Als ze hem daarop afkeuren schakel ik een jurist in.

Genoeg gezeik met Onido gehad. Met zo'n simpel PR bericht neem ik geen genoegen.

Heb het klachtenformulier ook op Pepper de aanbiedingensite gezet .

Toen de NS staakte stond het ook daarop, toen zijn er 100.000 aanvragen ingediend.

Hoe meer formulieren zijn ingevuld op de website van Odido hoe beter

[ Voor 26% gewijzigd door EdwardS op 01-08-2025 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
  • Laatst online: 11-09 20:05
Regio Rotterdam ligt glasvezel er ook nog steeds uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pexow
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 23:36
Voor mij is deze storing de welbekende druppel. Zakelijk urenlang niet bereikbaar (nog steeds niet) en kon vanmorgen de Greenwheels auto niet openen dus moest op de scooter door de regen naar mijn klant....

Hier thuis hebben we twee privé abonnementen, mijn zakelijk abonnement en mijn internet abonnement en ik ga alles opzeggen in de komende weken. Ben er helemaal klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pexow
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 23:36
Vinny1 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:38:
Regio Rotterdam ligt glasvezel er ook nog steeds uit.
Hier in Rotterdam werkt het glasvezel wel. Wel dagelijks resetten en een hoop DNS-gezeur, maar vandaag werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rnej
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-08 15:01
Ben in Duitsland en nog steeds geen mobiel internet. Gek genoeg had m'n vriendin vanmorgen vroeg in NL geen internet, en ik wel. Nu in het buitenland is het omgekeerd.

Handig als je treintijden op moet zoeken etc... gelukkig heb ik iemand bij me die een hotspot kan maken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Unbelievabl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 12:45
Rotterdam K&K eindelijk online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:42

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Hier in gemeente Opmeer (NH) ook nog geen Odido Mobiele netwerk. Zowel op mobiele smartphone als Odido klik en klaar.

Ik verwacht nu wel een compensatie.

Gelukkig heb ik ook nog een zakelijke simkaart van VF

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-09 19:44
EdwardS schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:15:

Volgens mij heeft Odido alles gerelateerd aan klachten offline gezet. Zowel Chatbot als in contactformulier is onderwerp klacht nergens iets van terug te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14
Bpow schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:42:
[...]

Volgens mij heeft Odido alles gerelateerd aan klachten offline gezet. Zowel Chatbot als in contactformulier is onderwerp klacht nergens iets van terug te vinden
Hopen dat iedereen het snel vergeet ;)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
[...]

En de gemiddelde wachttijd voor de telefonische klantenservice is inmiddels ook 60+ minuten.

Gelukkig doet mobiel internet het wel in het westland. In ieder alvast mijn contract over kunnen zetten naar Delta :P

Op vaste (glasvezel) lijn nog steeds geen internet.
Je zou toch denken dat zo'n groot bedrijf in ieder geval iets aan communicatie doet over wat er gaande is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwardS
[...]

Die chatbot is hilarisch.😅

Er zijn geen adviseurs, dus ik moet bellen maar kan niet vanwege de storing.

Ik moet mijn ESIM kaart in een andere telefoon stoppen om te kijken of die werkt zegt Izzy de bot.

Maar ik weet als ik dat doe de ESIM onbruikbaar wordt.. en de kosten zijn voor mij.

[ Voor 4% gewijzigd door EdwardS op 01-08-2025 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:50
Nou, een kleine euro voor een dag storing klik&klaar en 1 euro voor je mobiele verbinding? Erachteraan kost al meer irritatie en tijd dan het oplevert. Het is iig wel irritant.

Hier in Den Haag gelukkig helemaal geen problemen. Niet met mijn Odido (primevest) glasvezel, niet met de Odido, BEN en Simpel mobiele abonnementen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravitar
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
EdwardS schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:15:

Heb wel even contact gehad met Odido, verder dan een script voorlezen en het checken van lampjes op de router kwam het niet. Kreeg onder andere te horen dat het minimaal 24 uur moet duren voordat er recht was op compensatie, en dat ik naar de dichtstbijzijnde odido winkel moet gaan om een bewijs te krijgen dat er een storing is op mijn adres. Deze staat uiteraard weer niet op de website als storing.

Ik vind het eigenlijk wel zonde, ik ben al sinds mijn eerste mobiele toestel indirect of direct klant geweest bij deze provider. En in die 20+ jaar is het tot dit jaar eigenlijk altijd goed gegaan, er was wel eens een storing, maar nooit op deze schaal en met deze regelmaat.

Voor het glasvezel zat ik voorheen bij Caiway/Delta, ook eigenlijk zelden een storing, en nooit langdurig. Sinds de overstap naar odido over dezelfde lijn ook telkens raak, nu 4de langdurige storing in 7 maanden.

Wanneer de contracten aflopen ben ik weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19:28
Als er nog storingen komen totdat mijn contract(en) zijn afgelopen, dan ga ik ook weg. Private equity maakt meer kapot dan je lief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0rt
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-08 17:43
Ik gebruikte Klik&Klaar vanaf dag één met volle tevredenheid, maar het wordt met elke storing bonter. Deze storing is de druppel, ik ben er nu echt Klik&Klaar mee. Daarnaast lijkt de snelheid sterk te lijden onder de vakantiedrukte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7iW-8D0WXTNi2VVaYxdfmMD5WG0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LaWMRSOHFeS57b6c4u7flgxo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watje4
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 20:03
Sinds 19:40 vanavond werkt glas weer hier in 3146. Wel nog wat hiccups qua latency maar verder okay. Geen mail van Odido, helemaal niets. Wat een kermistent is dat zeg … nu eerst op vakantie, dan opzeggen en naar een andere kermistent.

Iemand aanraders? (Glas 1 Gbit up/down of meer, eigen modem moet mogelijk zijn, geen verdere diensten nodig)
Pagina: 1 ... 22 ... 24 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het Odido mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes