Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-06 15:26
Ik heb een trage snelheid omdat mijn telefoon altijd op de 2100 band gaat terwijl er meerdere beschikbaar zijn.
Ik ben op zoek naar een oplossing.

Toestel: Samsung galaxy S20 (4G only dus geen 5G).

Ik zit op 500 meter van een mast.
De mast ondersteunt 800/900/1800/2100 Mhz.

Mijn telefoon kiest voor alleen 2100, zelfs als de verbinding bizar slecht is. De snelheid is ook erg matig.
Ga ik naar een plek aan de achterkant van mijn woning waar 2100 het niet meer redt, dan krijg ik ineens 4G+ op 900 en 1800 en haal ik hele mooie snelheden.

Ik wil dus dat de 2100 bij mij pas gebruikt wordt als de verbinding echt goed is. Of liever zelfs helemaal niet. Want buiten haal ik op 2100 weliswaar betere snelheden, maar op een ongunstige plek met 900+1800 haal ik 3x zo hoge snelheid.

Edit:
Het betreft deze mast mocht het relevant zijn:
Sportpark de Eikelhof, Bennekom
Provider Odido
Plaats Bennekom
Gemeente Ede
Postcode 6721VM
Site ID 1486
Type Vakwerkmast
Transmissie Glas (1Gbps)

Ik heb rondgezocht en blijkbaar kan een provider communiceren dat 2100 preferred is.
Ik kan op mijn S20 hier niks aan tweaken. De oplossing die ik had gevonden, installatie van Samsung Band Selector, helpt niet omdat Samsung dit in 2022 al geblokkeerd heeft.

Ik dacht eerst dat het aan telefoon (Poco X3) of oude SIM (Tele2) lag. Maar beide vervangen (S20 resp nieuw unlimited 400mbit abo). Probleem blijft.

Als ik op de telefoon niks kan doen (zonder te rooten) , kan ik dan nog iets aan mijn profiel bij Odido laten aanpassen? Zodat hij wel altijd de lagere frequentie banden erbij pakt, of alleen die pakt. 2100 only heb ik echt last van.

[ Voor 6% gewijzigd door Titusvh op 11-04-2025 15:26 . Reden: Mast info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLM1K
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04:08
Titusvh schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 12:35:
Ik heb een trage snelheid omdat mijn telefoon altijd op de 2100 band gaat terwijl er meerdere beschikbaar zijn.

Mijn telefoon kiest voor alleen 2100, zelfs als de verbinding bizar slecht is. De snelheid is ook erg matig.
Ga ik naar een plek aan de achterkant van mijn woning waar 2100 het niet meer redt, dan krijg ik ineens 4G+ op 900 en 1800 en haal ik hele mooie snelheden.

Ik wil dus dat de 2100 bij mij pas gebruikt wordt als de verbinding echt goed is. Of liever zelfs helemaal niet. Want buiten haal ik op 2100 weliswaar betere snelheden, maar op een ongunstige plek met 900+1800 haal ik 3x zo hoge snelheid.

Ik heb rondgezocht en blijkbaar kan een provider communiceren dat 2100 preferred is.
Ik kan op mijn S20 hier niks aan tweaken. De oplossing die ik had gevonden, installatie van Samsung Band Selector, helpt niet omdat Samsung dit in 2022 al geblokkeerd heeft.

Ik dacht eerst dat het aan telefoon (Poco X3) of oude SIM (Tele2) lag. Maar beide vervangen (S20 resp nieuw unlimited 400mbit abo). Probleem blijft.

Als ik op de telefoon niks kan doen (zonder te rooten) , kan ik dan nog iets aan mijn profiel bij Odido laten aanpassen? Zodat hij wel altijd de lagere frequentie banden erbij pakt, of alleen die pakt. 2100 only heb ik echt last van.
Nee, het netwerk bepaald welke band je wanneer krijgt toegewezen. Niet jouw telefoon. Wellicht upgraden naar een toestel die 5G ondersteund? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:19
NLM1K schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 14:32:
[...]

Nee, het netwerk bepaald welke band je wanneer krijgt toegewezen. Niet jouw telefoon. Wellicht upgraden naar een toestel die 5G ondersteund? :)
Deels toch? Het type modem op je toestel heeft ook invloed wat je wel en niet ontvangt, of wat sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
NLM1K schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 14:32:
[...]

Bij 5G Dan heb ik toch precies hetzelfde als het netwerk mij bij slechte verbinding toch een hoge frequentieband toewijst?

Het feit dat - voor Samsung dit begon tegen te houden - een tooltje was om de banden te selecteren zegt mij dat er deels invloed van de telefoon is.

Als het netwerk die (ongunstige) keuze maakt, dan kan dit een kwestie zijn van ongunstige instelling aan hun kant. Verkapt is mijn vraag wellicht ook, of de provider dat individueel wil aanpassen. Immers ook bandbreedte kan individueel worden aangepast afhankelijk van je abo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:50
Titusvh schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 12:35:

Edit:
Het betreft deze mast mocht het relevant zijn:
Sportpark de Eikelhof, Bennekom
Provider Odido
Plaats Bennekom
Gemeente Ede
Postcode 6721VM
Site ID 1486
Type Vakwerkmast
Transmissie Glas (1Gbps)

Hoe zie je dat je telefoon alleen 2100MHz gebruikt? Apps als Cellmapper/Netmonster kunnen namelijk alleen je primaire band zien, waardoor dat een logische conclusie lijkt. Echter is dat vaak niet compleet. Kijk eens in het Samsung service menu, op *#0011#. Daar staan ook alle secundaire banden. Kun je daar eens een screenshot van sturen?

Als je telefoon idle is (bijvoorbeeld wanneer hij niet actief iets doet op het netwerk, of wanneer je thuis met wifi bent verbonden) verbindt hij altijd maar met een enkele band. Je telefoon bepaalt nooit zelf hoe hij met het netwerk verbindt. Het netwerk bepaalt altijd wat je primarie band is, welke secundaire banden gekoppeld zijn, en met welke mast je verbindt. Je telefoon stuurt alleen door aan de mast hoe hard het signaal binnenkomt en welke andere masten hij in de buurt ziet, inclusief vermogen. Het netwerk bepaalt dan altijd waar je mee verbind.

Als het signaal sterk genoeg is om op 2100MHz te verbinden zou het ook sterk genoeg te zijn om meer aan te koppelen. Dat is dus bijzonder.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwaargeschapen
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 21-06 19:12
jk-5 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 15:39:
[...]

Het netwerk bepaalt altijd wat je primarie band is, welke secundaire banden gekoppeld zijn
Correct
en met welke mast je verbindt.
Gedeeltelijk correct denk ik (correct me if I'm wrong! :)). Als ik door m'n huis loop dan zie ik dat m'n telefoon switcht van mast zonder dat deze met het netwerk communiceert, de transmitter blijft namelijk idle. Zelfs als ik binnen de TAC-update een paar kilometer verder fiets dan nog blijft de transmitter idle (mobiele data staat uit) en kiest mijn telefoon zelfstandig met welke mast hij verbindt. Het zou wel goed kunnen dat bij een actieve dataverbinding het netwerk je naar een andere mast stuurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
zwaargeschapen schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 20:58:
[...]

Correct

[...]

Gedeeltelijk correct denk ik (correct me if I'm wrong! :)). Als ik door m'n huis loop dan zie ik dat m'n telefoon switcht van mast zonder dat deze met het netwerk communiceert, de transmitter blijft namelijk idle. Zelfs als ik binnen de TAC-update een paar kilometer verder fiets dan nog blijft de transmitter idle (mobiele data staat uit) en kiest mijn telefoon zelfstandig met welke mast hij verbindt. Het zou wel goed kunnen dat bij een actieve dataverbinding het netwerk je naar een andere mast stuurt.
Ja oké, ik had voor het gemak idle mode daar even achterwege gelaten. Maar het klopt inderdaad dat je telefoon in idle mode helemaal niet communiceert en daar wel zelf bepaalt met welke frequentieband en mast hij verbindt (in dat geval is het alleen passief luisteren). Hij monitort ook de TAC codes en zal alleen bij een TAC switch een korte update sturen

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
jk-5 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 15:39:
[...]

Hoe zie je dat je telefoon alleen 2100MHz gebruikt? Apps als Cellmapper/Netmonster kunnen namelijk alleen je primaire band zien, waardoor dat een logische conclusie lijkt. Echter is dat vaak niet compleet. Kijk eens in het Samsung service menu, op *#0011#. Daar staan ook alle secundaire banden. Kun je daar eens een screenshot van sturen?

Als je telefoon idle is (bijvoorbeeld wanneer hij niet actief iets doet op het netwerk, of wanneer je thuis met wifi bent verbonden) verbindt hij altijd maar met een enkele band. Je telefoon bepaalt nooit zelf hoe hij met het netwerk verbindt. Het netwerk bepaalt altijd wat je primarie band is, welke secundaire banden gekoppeld zijn, en met welke mast je verbindt. Je telefoon stuurt alleen door aan de mast hoe hard het signaal binnenkomt en welke andere masten hij in de buurt ziet, inclusief vermogen. Het netwerk bepaalt dan altijd waar je mee verbind.

Als het signaal sterk genoeg is om op 2100MHz te verbinden zou het ook sterk genoeg te zijn om meer aan te koppelen. Dat is dus bijzonder.
Ik gebruik inderdaad Netmonster. Naar aanleiding van je opmerking zie ik doorgaans één frequentie met veel info, en eronder summier de andere frequenties als ik data uitwissel.

Als ik een 1000MB bestand download ga ik uit dat er traffic is :-). Dan zie ik vaak ook andere frequenties erbij komen.

Mij valt op dat hij graag op 2100 zit, en ook bij een beroerde snelheid niks bij lijkt te schakelen. Als ik op 1800 of 900 zit pakt hij er bij downloaden vaak wel andere frequenties bij.

Soms heb ik ook wel mooie snelheid op 2100. Maar meestal niet. Sterker, soms haal ik 120Mbit als hij op de 900 zit, maar even later (op dezelfde plek) gaat hij naar 2100. Connectie leggen met bv een website duurt dan lang en bv speedtest kan regelmatig niet eens de 1e/2e poging connectie maken.

Bijgevoegde *H0011# screenshot is van het moment dat hij net van 120mbit snelheid op 900 geswitcht is naar 2100 en ik geen verbinding met speedtest krijg en zeer traag met een website.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D-reHeJMa-x0N4ZeZOH-v-l3VXU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oR8vZFsvopvAyBQrghXH9SPV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:18
@Titusvh zie je alleen 2100 MHz of 900 + 1800 MHz?

Geen 800? 1400? 2600 MHz ?

Ook wel eens KPN geprobeerd? Uit niewsgierigheid van de S20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
neeecht schreef op zondag 13 april 2025 @ 16:11:
@Titusvh zie je alleen 2100 MHz of 900 + 1800 MHz?

Geen 800? 1400? 2600 MHz ?

Ook wel eens KPN geprobeerd? Uit niewsgierigheid van de S20.
Bij 2100 pakt hij er meestal niks bij, ook niet bij grote download.
Bij andere banden pakt hij vaak een combi van 800/900/1800/1500.

KPN niet geprobeerd, geen abo!

Dat hij dus zo lang op 2100 only blijft hangen dat zorgt dus soms echt voor traag werkende websites. Ik hoef echt niet altidj mega-snelheden. Maar als er 3 andere banden zijn die mij 120mbit geven dan vind ik het onnodig om op 2100 er 5mbit te halen of soms zelfs echt verbindingsproblemen te hebben.

Heb wel eens gehoord dat 2100 hoge capaciteit heeft en een provider je graag daarom op die band dwingt. Maar dan moet het wel werken...

[ Voor 34% gewijzigd door Titusvh op 13-04-2025 20:00 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
@Titusvh klinkt alsof er iets raars aan de hand is met de site.
Gebeurt alleen op die site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
neeecht schreef op zondag 13 april 2025 @ 18:56:
@Titusvh klinkt alsof er iets raars aan de hand is met de site.
Gebeurt alleen op die site?
Ik heb nog niet uitputtend getest. Maar dat idee had ik al wel langer (op oude telefoon ook). Omdat ik op andere plekken veelal betere snelheden heb. Maar dat kan ook een indruk zijn omdat het een heel specifieke combi is van mast en lokatie.

Liefst zou ik de 2100 op telefoon gewoon uitzetten, want met de andere haal ik prima snelheid. Dat kan helaas niet meer :-(

[edit]

Bij verder experimenteren vanavond: als hij op 2100 zit wordt er nog steeds niks bijgeschakeld. Ook al zou dat hogere snelheden opleveren. (ik vidn eigenlijk dat dit altijd zou moeten zolang ik niet aan de maximale snelheid van mijn abonnement zit).
Als hij op een andere primaire frequentie zit wordt er bijna altijd wel bijgeschakeld. Soms ook die 2100!

Inmiddels ook nog een netwerkinstellingenreset gedaan. Geen andere uitkomst.

[ Voor 28% gewijzigd door Titusvh op 13-04-2025 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
@Titusvh daarom andere masten ook testen.
Ik ken ook enkele sites die een vage config hebben. Design of bugs, ze zijn er helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
Titusvh schreef op zondag 13 april 2025 @ 14:57:
[...]

Ik gebruik inderdaad Netmonster. Naar aanleiding van je opmerking zie ik doorgaans één frequentie met veel info, en eronder summier de andere frequenties als ik data uitwissel.

Als ik een 1000MB bestand download ga ik uit dat er traffic is :-). Dan zie ik vaak ook andere frequenties erbij komen.

Mij valt op dat hij graag op 2100 zit, en ook bij een beroerde snelheid niks bij lijkt te schakelen. Als ik op 1800 of 900 zit pakt hij er bij downloaden vaak wel andere frequenties bij.

Soms heb ik ook wel mooie snelheid op 2100. Maar meestal niet. Sterker, soms haal ik 120Mbit als hij op de 900 zit, maar even later (op dezelfde plek) gaat hij naar 2100. Connectie leggen met bv een website duurt dan lang en bv speedtest kan regelmatig niet eens de 1e/2e poging connectie maken.

Bijgevoegde *H0011# screenshot is van het moment dat hij net van 120mbit snelheid op 900 geswitcht is naar 2100 en ik geen verbinding met speedtest krijg en zeer traag met een website.

[Afbeelding]
Dit is wel heel gek. Ik zie het eigenlijk nooit dat een site niks wil koppelen via CA. Als je wilt, kun je in PM een tijdstip en mobiel nummer sturen waarop je dit ziet gebeuren? Geen belofte dat het wordt opgelost, maar ik kan wel even vragen of iemand ernaar wil kijken. Gaat om deze mast als ik de screenshot zo zie: https://antennekaart.nl/k...094&lng=5.664602603319873

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titusvh
jk-5 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 10:41:
[...]

Dit is wel heel gek. Ik zie het eigenlijk nooit dat een site niks wil koppelen via CA. Als je wilt, kun je in PM een tijdstip en mobiel nummer sturen waarop je dit ziet gebeuren? Geen belofte dat het wordt opgelost, maar ik kan wel even vragen of iemand ernaar wil kijken. Gaat om deze mast als ik de screenshot zo zie: https://antennekaart.nl/k...094&lng=5.664602603319873
Die mast is het!

Dank je voor je aanbod, ik ga PM sturen!

edit: zodra het zich voordoet, uiteraard pakt hij nu netjes de goeie...)

[ Voor 5% gewijzigd door Titusvh op 15-04-2025 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Ik heb internet van Odido, zelf een mobiel abo van Odido en partner heeft mobiel abo van Ben. Klantvoordeel is dus van toepassing. Nu is de pixel 8 vrij voordelig te krijgen, maar voor nieuwe klanten nog een stukje voordeliger dan voor bestaande klanten?
Toch jammer, bij bestellen loop je bij optie 1 uiteindelijk vast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dv7PBWGxs2JEkSE7LTeeKkVzIb4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I1SZJsAxsufUy3M3CYOSqcBv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Tehh op 21-04-2025 12:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:52
@Tehh Nieuwe klanten krijgen vaker hogere korting. Je kunt een beetje creatief zijn door het ene abonnement van Ben naar Odido te doen en andersom. Dan heb je opeens 2 nieuwe abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
jongetje schreef op maandag 21 april 2025 @ 12:16:
@Tehh Nieuwe klanten krijgen vaker hogere korting. Je kunt een beetje creatief zijn door het ene abonnement van Ben naar Odido te doen en andersom. Dan heb je opeens 2 nieuwe abonnementen.
Simpel en doeltreffend. Ik ging er even lekker voor zitten, maar voor nieuwe klanten ben je nu € 307 kwijt (de optie bij verlengen kost € 343). Wat een vaag gedoe zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procaliber
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 14:28
@Tehh
Wil je bij Odido zelf bestellen?
Ik bel dan altijd de klantenservice, en dan doen ze vaak een leuke aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 19-06 22:31
Zijn hier mensen die ervaring hebben met het Unlimited Start abonnement wat gecapt is tot 20Mbit/s. Kun je zonder problemen Navigeren, appen, facetimen (in HD)?

Simyo is de “helft goedkoper” en heeft 300Mbps maar uiteraard niet unlimited.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
FbdJ schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 10:27:
Zijn hier mensen die ervaring hebben met het Unlimited Start abonnement wat gecapt is tot 20Mbit/s. Kun je zonder problemen Navigeren, appen, facetimen (in HD)?
Ik heb het gister besteld maar gaat pas over ruim 2 maanden in. Een HD stream is maar een paar Mbps, en dat beetje data voor navigeren komt ook wel met die 20Mbps binnen. Ik voorzie zelf nul problemen en als ik iets groots (en vooral snel) wil downloaden heb ik thuis 400Mbps glasvezel en haal ik dat wel over de Wi-Fi binnen. 20Mbit/s is 150MByte per minuut en 9GByte per uur. Ik weet niet wat je van plan bent maar die 15Gbyte bundel aan data bij Simyo kun je met je 20Mbps abonnement ook in 2 uur erdoorheen jagen.

Dan kan een andere provider wel reclame maken met 10000TByte per seconde aan doorvoer, maar waarom zou je dat nodig hebben als je zelfs al met 20Mbps die bundel er in 2 uur doorheen kunt jagen en dan nog 30 (of 29) dagen en 22uur moet doen met die bundel....
(even in perspectief geplaatst). Bij Simyo kun je in theorie dus in 7 minuten die 15Gbyte bundel opmaken met die 300Mbps. Oftewel, leuk voor de marketing maar niemand gebruikt die snelheid.

[ Voor 35% gewijzigd door jongetje op 29-04-2025 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:52
jongetje schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 10:56:
[...]
Oftewel, leuk voor de marketing maar niemand gebruikt die snelheid.
Dat ben ik niet met je eens. Er zijn mensen die geen vaste internet verbinding hebben en alles via het mobiele netwerk doen. En wil je dan een grote update of DLC van een spel downloaden bijvoorbeeld, dan is het lang moeten wachten echt wel irritant.

Maar, voor 80% van de gebruikers is er inderdaad geen enkele noodzaak tot hogere snelheden. Daarbij baseer ik de 80% op het 80 20 Pareto-principe: Wikipedia: Pareto-principe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
swhnld schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 11:13:
[...]

Dat ben ik niet met je eens. Er zijn mensen die geen vaste internet verbinding hebben en alles via het mobiele netwerk doen. En wil je dan een grote update of DLC van een spel downloaden bijvoorbeeld, dan is het lang moeten wachten echt wel irritant.
Een mobiel telefoon abonnement is geen (en mag ook niet) ingezet worden om je woning/spelcomputer etc. mee van internet te voorzien. Daarvoor heeft Odido Klik&klaar voor 20euro in de maand (als je al een mobiel abonnement bij Odido of BEN hebt, anders 25euro).

Daarbij is zijn/haar alternatief een 15 of 20GB abonnement van Simyo en ik reken uit dat als je dit vergelijkt met unlimited 20Mbps van Odido de snelheid helemaal niet relevant maar puur marketing is omdat je die bundel in no-time op hebt gemaakt op volle snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 19-06 22:31
jongetje schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 11:35:
[...]

Een mobiel telefoon abonnement is geen (en mag ook niet) ingezet worden om je woning/spelcomputer etc. mee van internet te voorzien. Daarvoor heeft Odido Klik&klaar voor 20euro in de maand (als je al een mobiel abonnement bij Odido of BEN hebt, anders 25euro).

Daarbij is zijn/haar alternatief een 15 of 20GB abonnement van Simyo en ik reken uit dat als je dit vergelijkt met unlimited 20Mbps van Odido de snelheid helemaal niet relevant maar puur marketing is omdat je die bundel in no-time op hebt gemaakt op volle snelheid.
Ik heb nu 10GB en merk dat ik sommige maanden er net doorheen kom of net niet (+- 200MB) misschien maar de 15GB variant nemen is alsnog goedkoper als Odido en met 10GB is het niet zo dat ik einde van de maand er heel erg doorheen ben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:06
Ik betaal per maand €23,48,- Sim-Only voor Unlimited Basis 400Mbit/s. Ik vind 20Mbit/s toch riskant en het verschil is niet te groot. Wij hebben korting omdat mijn vrouw ook bij Odido zit met 20GB data met onbeperkt bellen op zelfde adres

[ Voor 3% gewijzigd door Van der Berg op 29-04-2025 17:44 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
FbdJ schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 10:27:

Simyo is de “helft goedkoper” en heeft 300Mbps maar uiteraard niet unlimited.
Moet prima werken, als het toch niet werkt kun je de volgende maand verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconian
  • Registratie: Februari 2022
  • Nu online
Tweakers,

Ik kom er niet meer uit. Vanaf dinsdag is het netwerk van Odido ineens heel slecht. Ik heb een Samsung S25 Ultra en mijn vrouw een S24. Beide hebben we last ineens. De helpdesk van Odido zegt dat er geen storing is. Ik moest de verbindingen resetten maar dat heeft niets geholpen. Herstart heeft ook niets uitgemaakt.

Gisteren was het zo erg dat met telefoneren ineens de verbinding meerdere malen werden verbroken waarna ik minuten onbereikbaar was. Als je wel verbinding had dan was het haperen of een robotstem. 5G klapt er ook iedere keer uit en dan staat er 4G maar is niet vooruit te branden.

Meer mensen last van? Nu is het nog steeds slecht. Continue van 5G naar 4G springen zie ik bovenin. Hoofdzakelijk is het 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Draconian Heb je hier in heel Nederland last van? Zonder specifieke locatie is dat anders erg lastig. Ik heb gister rondom Den Haag, Zoetermeer en Rijswijk geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconian
  • Registratie: Februari 2022
  • Nu online
jongetje schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 08:12:
@Draconian Heb je hier in heel Nederland last van? Zonder specifieke locatie is dat anders erg lastig. Ik heb gister rondom Den Haag, Zoetermeer en Rijswijk geen problemen gehad.
Het Westland. De rest van Nederland weet ik niet want ik werk in het Westland :P
Net weer telefonisch onbereikbaar helaas.

Update:

Ik heb net de eSIM geactiveerd en de SIM kaart eruit gehaald. Ik was het zat en dan maar op de nieuwe manier. Heeft uiteindelijk niets geholpen.

Mobiel internet klapt er iedere keer uit. In het Westland zijn er inderdaad problemen.
Net een collega ook gemeld met Odido. Flinke problemen met telefoneren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LhovP4tqKFNWiOFn1a8h_2VUNLM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/eOWv4EQowNWlDwRi18wItWRd.png?f=user_large

Helpdesk heeft net gemeld dat er werkzaamheden zijn in mijn omgeving aan de masten.

[ Voor 75% gewijzigd door Draconian op 01-05-2025 10:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennismsn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 13:21
Odido heeft een nieuw abonnement.

https://www.odido.nl/unlimited

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Krijg het alleen niet voor elkaar om mijn unlimited plus te upgraden naar unlimited snelst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik heb al Unlimited Basis 400Mbit/s via 5G Sim-Only. Ik mag volgende jaar vanaf Mei 2026 weer verlengen (4 maanden vooraf) Ik betaal nu voor dit pakket met korting €23,48 per maand (Het eerste jaar nog €22,50) Nu gebruik ik bijna nooit mijn pakket van 20GB data per dag en 50GB in de EU.

Dus ik verwacht bij de nieuwe Unlimited Snelste dat deze waarschijnlijk weer met 20GB per dag limiet is? En in EU ook? Snelheid hoef ik niet perse en bij mij is het al heel snel. Ik weet niet waar ik 1000Mbit/s internet via 5G nodig zou hebben?

Volgende jaar als ik ga verlengen, zal ik de prijs goed in de gaten houden. Waarschijnlijk weer Unlimited Basis voor 2 jaar Sim-Only.

Ik heb korting omdat mijn vrouw ook een abonnement heeft bij Odido met Sim-Only, ze heeft 20GB data via 5G met onbeperkt bellen

[ Voor 17% gewijzigd door Van der Berg op 12-05-2025 09:50 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
Roy Tollenaar schreef op maandag 12 mei 2025 @ 09:31:
[...]

Krijg het alleen niet voor elkaar om mijn unlimited plus te upgraden naar unlimited snelst.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat je echt het verschil gaat merken tussen 700Mbps of 1Gbps op je mobiele telefoon in dagelijks gebruik (hier met een heel huishouden stond door een verkeerde kabel het hele huis op 100Mbps ipv 1Gbps, heeft echt niemand gemerkt die week dat dat zo was). Ze zijn even duur en de plus heeft een extra die je kunt kiezen en de snelst 15GB extra in het buitenland.

Als je het echt wilt zou ik even 1 a 2 dagen wachten totdat alles goed is ingeregeld, het product is net een uur live...

[ Voor 9% gewijzigd door jongetje op 12-05-2025 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
jongetje schreef op maandag 12 mei 2025 @ 09:44:
[...]

Ik denk eerlijk gezegd niet dat je echt het verschil gaat merken tussen 700Mbps of 1Gbps op je mobiele telefoon in dagelijks gebruik (hier met een heel huishouden stond door een verkeerde kabel het hele huis op 100Mbps ipv 1Gbps, heeft echt niemand gemerkt die week dat dat zo was). Ze zijn even duur en de plus heeft een extra die je kunt kiezen en de snelst 15GB extra in het buitenland.

Als je het echt wilt zou ik even 1 a 2 dagen wachten totdat alles goed is ingeregeld, het product is net een uur live...
Speedtesten is wel leuk, en die 15GB er in de eu is ook meer dan welkom.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jongetje
Speedtesten, serieus? Daar zou ik geen extra geld voor over hebben.
Nouja, iedereen zijn hobby :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
jongetje schreef op maandag 12 mei 2025 @ 09:53:
Speedtesten, serieus? Daar zou ik geen extra geld voor over hebben.
Nouja, iedereen zijn hobby :).
Hier hetzelfde ik zou dat zeker niet doen :)
Je moet echt kijken wat je gebruikt. Unlimited is ook niet echt onbeperkt.

Ik heb nooit de behoefte gehad om hoger als Unlimited Basis te kiezen. Unlimited Start zou ik niet kiezen door de lage snelheid.

[ Voor 16% gewijzigd door Van der Berg op 12-05-2025 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Van der Berg schreef op maandag 12 mei 2025 @ 09:55:
[...]

Ik heb nooit de behoefte gehad om hoger als Unlimited Basis te kiezen. Unlimited Start zou ik niet kiezen door de lage snelheid.
Ik heb Unlimited start gekozen (nog niet actief), ik kan op dit moment geen enkele toepassing verzinnen waarvoor ik meer dan 20Mbps nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
jongetje schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:07:
[...]

Ik heb Unlimited start gekozen (nog niet actief), ik kan op dit moment geen enkele toepassing verzinnen waarvoor ik meer dan 20Mbps nodig heb.
Ik dacht aan een stabielere verbinding. Denk aan YouTube voor 1080p enzo of 1440p of stremmingdiensten. Downloaden enzo.

Daarnaast is het verschil vind ik wat ik nu per maand betaal €23,48, niet een groot verschil hebben met start. Maar goed ik ben benieuwd naar jou ervaring en heel veel plezier

[ Voor 12% gewijzigd door Van der Berg op 12-05-2025 12:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:44
Van der Berg schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:16:
[...]

Ik dacht aan een stabielere verbinding. Denk aan YouTube voor 1080p enzo of 1440p of stremmingdiensten. Downloaden enzo.

Daarnaast is het verschil vind ik wat ik nu per maand betaal €23,48, niet een groot verschil hebben met start. Maar goed ik ben benieuwd naar jou ervaring en heel veel plezier
Een 4K stream komt niet hoger dan dan zo'n 20-25 Mbit maximaal. Een verbinding met een hogere doorvoersnelheid is niet perse stabieler dan een met een lagere snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Hier nu om kunnen zetten naar het nieuwe abonnement. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8oKzOE8mS0xGOzlqtMxkpSFcczU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/clqT2jM2LAsEtHlCFNBg7SUu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@Roy Tollenaar Dan moet je wel je extra van Videoland verwijderen, anders ga je daarvoor 5,99 betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
jongetje schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:26:
@Roy Tollenaar Dan moet je wel je extra van Videoland verwijderen, anders ga je daarvoor 5,99 betalen.
Klopt maar dan is het nog goedkoper dan unlimited premium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:13
Ze zijn er zo te zien nog niet uit over de EU-bundel. Op die pagina staat: “Onbeperkt Internet + Bellen in NL en EU.” Maar, als je doorklikt naar de bestelpagina luidt het weer: “75 GB Internet in de EU, Zwitserland, VS en Turkije.”

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Lrrr schreef op maandag 12 mei 2025 @ 16:28:
[...]

Ze zijn er zo te zien nog niet uit over de EU-bundel. Op die pagina staat: “Onbeperkt Internet + Bellen in NL en EU.” Maar, als je doorklikt naar de bestelpagina luidt het weer: “75 GB Internet in de EU, Zwitserland, VS en Turkije.”
Het is volgens mij ook niet echt onbeperkt. Je krijgt per dag waarschijnlijk 20GB aan limiet en daarna steeds 2GB per keer met aanvullers, als 20GB op is. Zoals bij andere Unlimited pakketten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennismsn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cNkfiXEreL_NRKYpjInNvMzjS6k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8TyF42FlLlMAethsxRwWNqbJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Lrrr schreef op maandag 12 mei 2025 @ 16:28:
[...]

Dat EU gaat over bellen (dat zit er bij Basis niet bij). Er is geen provider met onbeperkt internet in de hele EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
jongetje schreef op maandag 12 mei 2025 @ 17:45:
[...]

Dat EU gaat over bellen (dat zit er bij Basis niet bij). Er is geen provider met onbeperkt internet in de hele EU.
Het staat er toch mega (on)duidelijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7JxNJ6zYtEztR2oaOgIhHwteAVI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IfNYUAYfUyHxwZJtz88nfKW4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennismsn
Alleen Vodafone heeft onbeperkt in de eu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RQuSKGy0_QfGcZ94GRajfy49CFo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YzJN1SED8tvrOoT8THfcQ3an.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Dennismsn schreef op maandag 12 mei 2025 @ 18:10:

[Afbeelding]
Zakelijk zie ik, maar je hebt een punt 😀.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:20
In het Vodafone-topic was er iemand wiens abo afgesloten werd bij iets van 10GB per dag gebruik (opzeggen mocht hij ook niet), dus het zou zomaar kunnen dat het niet zo onbeperkt is als je denkt ;)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:58
Sorcerer8472 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 19:45:
In het Vodafone-topic was er iemand wiens abo afgesloten werd bij iets van 10GB per dag gebruik (opzeggen mocht hij ook niet), dus het zou zomaar kunnen dat het niet zo onbeperkt is als je denkt ;)
Ging om > 60 Gb. in een paar dagen: toon700 in "[Vodafone] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Als nog niet hoe het hoort, bij Odido vorige periode 13TB gebruikt ja echt 13000gb dus 400GB+ per dag en niks gehoord. Hoe ik dat met de aanvullers doe is hier ook op tweakers te vinden 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Rub147 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 18:01:
[...]

Het staat er toch mega (on)duidelijk:
[Afbeelding]
Het onbeperkt slaat alleen op het bellen/smsen, niet op het internet... maar het staat er wel "verdacht" (bewust) onduidelijk op de hoofdpagina https://www.odido.nl/unlimited

Als je verder klikt krijg je volgende info te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KYULrG1-1GWKNO4TJgr04wwcNP4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5SfB2TGSHeWOGBlQMMQU0xC6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Ki0HvsEGzL2DoW3npL5z2UOra8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ans3vSS8rWCfwHpSD30zOznA.png?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door ArcticWolf op 12-05-2025 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:20
Ik gok dat er op bellen en sms'en ook wel een FUP zit ergens hoor :+

Maar geen limieten hebben buiten Nederland is wel heel uitzonderlijk, en iets dat Vodafone waarschijnlijk ook bij een bepaalde hoeveelheid niet toestaat. Binnen NL is het wel gewoon unlimited.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
Roy Tollenaar schreef op maandag 12 mei 2025 @ 21:53:
[...]

Als nog niet hoe het hoort, bij Odido vorige periode 13TB gebruikt ja echt 13000gb dus 400GB+ per dag en niks gehoord. Hoe ik dat met de aanvullers doe is hier ook op tweakers te vinden 😜
Ik vraag me überhaupt af wat je dan de hele dag doet met je mobiel als je 13TB per maand gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
jongetje schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 07:13:
[...]

Ik vraag me überhaupt af wat je dan de hele dag doet met je mobiel als je 13TB per maand gebruikt.
Simkaart zit in een router, op mijn mobiel is het hoogst verbruik ooit 210gb maar zit meestal rond de 150GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Roy Tollenaar schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 07:16:
[...]

Simkaart zit in een router, op mijn mobiel is het hoogst verbruik ooit 210gb maar zit meestal rond de 150GB.
Dat is tegen de voorwaarden van je abonnement (en dan vind ik 400GB per dag nog enorm).
Waarom neem je geen klik&klaar, ben je voor 20euro klaar icm je telefoon abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
jongetje schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 07:19:
[...]

Dat is tegen de voorwaarden van je abonnement (en dan vind ik 400GB per dag nog enorm).
Waarom neem je geen klik&klaar, ben je voor 20euro klaar icm je telefoon abonnement.
Klik en klaar is niet in de EU te gebruiken, nu kan ik in het buitenland gewoon op mijn laptop werken zonder dat het van de EU bundel van mijn telefoon gaat. En de prijs is toch gelijk. Normaal kom ik ook echt niet aan de 13TB maar vorige maand is die voor het hele huishouden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-06 15:23
Van der Berg schreef op maandag 12 mei 2025 @ 16:42:
[...]

Het is volgens mij ook niet echt onbeperkt. Je krijgt per dag waarschijnlijk 20GB aan limiet en daarna steeds 2GB per keer met aanvullers, als 20GB op is. Zoals bij andere Unlimited pakketten
Dan is het wel onbeperkt dus, alleen moet je er wat voor doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pa2ra
jongetje schreef op maandag 12 mei 2025 @ 17:45:
[...]

Ik heb nog Unlimited 17.1 en dat is gewoon onbeperkt in de EU. Al wil ik 150 GB per dag downloaden, dat mag gewoon…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Dennismsn schreef op maandag 12 mei 2025 @ 18:10:

[Afbeelding]
Nee, Odido ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennismsn
Maar niet in de EU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Hoe sluit ik dat abonnement af dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
jongetje schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:32:
[...]

Hoe sluit ik dat abonnement af dan?
Is al lang niet meer beschikbaar, ze kwamen er naar een aantal maanden al achter het toch iets te gek werd. Er zijn dus nog enkele mensen die nooit meer verlengd hebben en dit abonnement dus nog hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Zijn er hier mensen die met het nieuwe unlimited snelst ook het probleem hebben dat de verbinding even naar 600+ schiet en dan terug valt naar 300mbps? Lijkt de snelheid te pakken van een abonnement met datalimiet. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yp2x17b3jCM7w2Oeg1VnXnOoIwk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/V8zv6EqVfNCeIUQ2k7qNN7tZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-06 18:38

The Wizard

Moderator Mobile
Roy Tollenaar schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 07:44:
Zijn er hier mensen die met het nieuwe unlimited snelst ook het probleem hebben dat de verbinding even naar 600+ schiet en dan terug valt naar 300mbps? Lijkt de snelheid te pakken van een abonnement met datalimiet. [Afbeelding]
Op welke locatie test je? Je moet bij voorkeur een site hebben met 10 Gb glas (zie https://antennekaart.nl/kaart/4g voor de verbindingsdetails). Je upload is ook niet zo hoog, je hebt in dit geval geen line of sight met de mast, je download zal dan ook in de meeste gevallen lager zijn.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
The Wizard schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 08:14:
[...]

Op welke locatie test je? Je moet bij voorkeur een site hebben met 10 Gb glas (zie https://antennekaart.nl/kaart/4g voor de verbindingsdetails). Je upload is ook niet zo hoog, je hebt in dit geval geen line of sight met de mast, je download zal dan ook in de meeste gevallen lager zijn.
Bij 1 site getest met 10 gig glas en bij 1 met straalverbinding (waar ik met het 700mbps abonnement nog gewoon 650 haalde) hij begint ook wel even snel maar wordt daarna begrensd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Roy Tollenaar schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 08:17:
[...]

Bij 1 site getest met 10 gig glas en bij 1 met straalverbinding (waar ik met het 700mbps abonnement nog gewoon 650 haalde) hij begint ook wel even snel maar wordt daarna begrensd.
Dan lijkt er idd een cap op te zitten. Ik denk niet dat er al veel gebruikers zijn van dit nieuwe abbo. Ben benieuwd wat Odido helpdesk zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Jawel, ik heb zo'n abonnement. Alleen kun je dat niet meer afsluiten denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pa2ra
Roy Tollenaar schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:42:
[...]

Is al lang niet meer beschikbaar, ze kwamen er naar een aantal maanden al achter het toch iets te gek werd. Er zijn dus nog enkele mensen die nooit meer verlengd hebben en dit abonnement dus nog hebben.
Klopt, wat ik schreef: Unlimited 17.1 is dat abonnement. Echt onbeperkt in de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Zijn er hier mensen die met het nieuwe unlimited snelst ook het probleem hebben dat de verbinding even naar 600+ schiet en dan terug valt naar 300mbps? Lijkt de snelheid te pakken van een abonnement met datalimiet. [Afbeelding]
Ik merk dat af en toe als ik op 5G zit. Op 4G heb ik dat probleem niet, dan blijft de snelheid veel stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elponchis
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:55
Roy Tollenaar schreef op maandag 12 mei 2025 @ 21:53:
[...]

Binnen Nederland red je dat sowieso niet met Vodafone.. Zo belabberd is dat netwerk. Had uit Spanje een Orange kaart meegenomen, waarmee ik kon roamen op alle drie de netwerken en dus snelheid testen in dezelfde situatie. KPN en Odido rond de 700mbit/s en Vodafona 10mbit/s :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
mijn 400/100 abbo capt ook niet op 400/100 upload lijkt gewoon "zo snel als het maar wil" te zijn. en de downlink ligt op een 460mbit..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tv94
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21-06 17:46
Exact hetzelfde probleem gaat steeds terug rond de 300 mbp met unlimited snelst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
tv94 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 12:46:
[...]

Exact hetzelfde probleem gaat steeds terug rond de 300 mbp met unlimited snelst.
Bijzonder, ik heb een post gemaakt op Odido. Mocht je hier ook even willen melden want Odido probeert het nu af te schuiven op mijn telefoon) :(
https://community.odido.n...ostid=1867953#post1867953

[ Voor 17% gewijzigd door Roy Tollenaar op 16-05-2025 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-06 23:08

SebasFM

BOFH

Ik zie dat je 2 simkaarten actief hebt. Ik zou de test nog eens overdoen maar dan met slechts 1 geactiveerde simkaart. Wellicht dat het modem bepaalde banden voor de tweede simkaart 'reserveert' of in gebruik heeft die je telefoon niet kan inzetten voor je eerste simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
SebasFM schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 13:25:
[...]

Ik zie dat je 2 simkaarten actief hebt. Ik zou de test nog eens overdoen maar dan met slechts 1 geactiveerde simkaart. Wellicht dat het modem bepaalde banden voor de tweede simkaart 'reserveert' of in gebruik heeft die je telefoon niet kan inzetten voor je eerste simkaart.
Als je op Odido community kijkt ben ik zeker niet de enige en de N78 band wordt enkel gebruikt door de simkaart die actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
SebasFM schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 13:25:
[...]

Dat moet niks uitmaken, hier ook gewoon dual sim en haal gewoon 1 Gbit+ per sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Zojuist een test gedaan op mijn S24 Ultra. Ik heb Unlimited Basis 400Mbit/s en dit zijn mijn resultaten via 5G:

Op straat in de buitenlucht via 5G;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wmkACNRAQ6qfben0jhUcDPEvQpE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yxYaI6gI61r0hN2ez2Omrc40.jpg?f=fotoalbum_large

Thuis via Linksys EA6400 5GHz WiFi Ziggo Internet Elite 1100Mbit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dtYJLZu6nicgbIFafxnlkupXFPE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QEefUif8nSComcPZbDa29hyG.jpg?f=fotoalbum_large

Thuis via 5G:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1A9Loq9itc8PZ18ahKdbsCelzQM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8WcN0p5tSZmOH0Vqf1MdkOQn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door Van der Berg op 17-05-2025 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elponchis
Ik heb precies hetzelfde probleem met unlimited snelst. Hij capped op ongeveer 350mbit terwijl ik daarvoor richting de 700 ging met plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
elponchis schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:26:
Ik heb precies hetzelfde probleem met unlimited snelst. Hij capped op ongeveer 350mbit terwijl ik daarvoor richting de 700 ging met plus.
Op de odido community is gisteren niet meer door iemand van Odido gereageerd helaas. Mag hopen dat ze dit maandag direct oppakken dan zijn we een week verder na de introductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elponchis
Roy Tollenaar schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:32:
[...]

Op de odido community is gisteren niet meer door iemand van Odido gereageerd helaas. Mag hopen dat ze dit maandag direct oppakken dan zijn we een week verder na de introductie.
Ik heb ze de vraag gesteld via twitter en daar kreeg ik een reactie van:

¨Hi, je wilt natuurlijk gebruik maken van de snelste verbinding, dat snappen wij! De snelheid die we noemen, is de snelheid die je haalt als de omstandigheden ideaal zijn. Hou er rekening mee dat bijvoorbeeld de plek waar je bent, de drukte op het netwerk en de instellingen op je telefoon of tablet invloed hebben. Je wordt niet tegengehouden in je snelheid, maar dat is op dat moment de snelheid die je kan halen op de plek waar jij je bevindt!¨

Hopelijk komt het bij iemand terecht die het wél serieus neemt, want dit kan je geen serieuze reactie meer noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBee
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-06 14:28
Zijn er hier mensen die Odido mobiel hebben en daar extra’s bij hebben, bijvoorbeeld Apple One via het Unlimited Premium abo? Zo ja, kan iemand me vertellen hoe dat op de factuur staat uiteindelijk? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
elponchis schreef op zondag 18 mei 2025 @ 10:06:
[...]

¨Hi, je wilt natuurlijk gebruik maken van de snelste verbinding, dat snappen wij! De snelheid die we noemen, is de snelheid die je haalt als de omstandigheden ideaal zijn. Hou er rekening mee dat bijvoorbeeld de plek waar je bent, de drukte op het netwerk en de instellingen op je telefoon of tablet invloed hebben. Je wordt niet tegengehouden in je snelheid, maar dat is op dat moment de snelheid die je kan halen op de plek waar jij je bevindt!¨

Hopelijk komt het bij iemand terecht die het wél serieus neemt, want dit kan je geen serieuze reactie meer noemen.
Hopelijk krijg ik morgen reactie op hun forum van Odido zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLM1K
EfBee schreef op zondag 18 mei 2025 @ 11:21:
Zijn er hier mensen die Odido mobiel hebben en daar extra’s bij hebben, bijvoorbeeld Apple One via het Unlimited Premium abo? Zo ja, kan iemand me vertellen hoe dat op de factuur staat uiteindelijk? :)
Zo staat dit op de factuur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dk6WOv1jErN-70KgZValrw2aPKM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pFKlBRxzzJZnZkgrV3e84taX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwaargeschapen
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 21-06 19:12
elponchis schreef op zondag 18 mei 2025 @ 10:06:
[...]

8)7

Net zo lekker opgepakt als: https://community.odido.n...9/index4.html#post1830941

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBee
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-06 14:28
Dank! Is dit dan met extra mogelijkheden door Unlimited Samen? Want als ik Unlimited Premium af wil sluiten lees ik Tot 3 Extra's (t.w.v. max. €19,99, terwijl Apple One alleen al €19,95 is? Terwijl je ook nog visual voicemail, Videoland Plus en Prime hebt?

Dan een andere vraag nog over Odido, is het iemand gelukt meer korting te krijgen bij het afnemen van zowel mobiel als internet en tv in een keer? Bijvoorbeeld gratis wifipunten of het opnemen pakket gratis oid?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLM1K
EfBee schreef op maandag 19 mei 2025 @ 00:24:
[...]

Dank! Is dit dan met extra mogelijkheden door Unlimited Samen? Want als ik Unlimited Premium af wil sluiten lees ik Tot 3 Extra's (t.w.v. max. €19,99, terwijl Apple One alleen al €19,95 is? Terwijl je ook nog visual voicemail, Videoland Plus en Prime hebt?

Dan een andere vraag nog over Odido, is het iemand gelukt meer korting te krijgen bij het afnemen van zowel mobiel als internet en tv in een keer? Bijvoorbeeld gratis wifipunten of het opnemen pakket gratis oid?
Dit is inderdaad met 1 extra Unlimited Samen abonnement en de Apple One heb ik nu nog niet met punten maar de eerste 3 maanden gratis. Vandaar de korting op deze manier. En visual voicemail had ik eerst met 1 punt, maar nu eerste 2 maanden gratis en dan gewoon €1,98 per maand. Is goedkoper om die extra punt voor Amazon Prime te gebruiken in dit geval. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:13
EfBee schreef op maandag 19 mei 2025 @ 00:24:
Evt. kan je via Cashback XL cashback krijgen. Max. €50 voor een mobiel abo en €45 voor internet & tv samen.

[ Voor 24% gewijzigd door Lrrr op 19-05-2025 11:24 ]

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Even een update voor de mensen waarbij het nieuwe unlimited snelst abonnement gelimiteerd wordt op 300mbps. Er is net op de Odido community gereageerd dat het probleem onderzocht gaat worden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 15:59
Fijn dat het uitgezocht wordt, de snelheid is er gemiddeld niet beter op geworden na de upgrade.

[ Voor 87% gewijzigd door Fiekert op 19-05-2025 19:33 . Reden: Eerdere opmerking bleek mn bundel te zijn die op was 8)7 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jk-5
Odido heeft weer een nieuwe import naar het Antenneregister gedaan. Dit is ook de eerste import die uit het nieuwe antenneregister komt. Er staan dus wat revisies tussen waar niet daadwerkelijk iets aan het netwerk is aangepast. De datastructuur is een beetje anders.

Alsnog wel weer lekkere voortgang met de Ericsson ombouw. Ook vooral wat hoogspanningsmasten. Zie hier: https://antennekaart.nl/k...602&lng=6.11938476&zoom=8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Het is Odido gelukt het 300mbps limiet is van het unlimited snelst abonnement af. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bx2IFNWaiqQ443ChhemQqY1GcRQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Iu53sNSxXVDfqBWCBmoG4GVe.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-06 21:59
Wat halen jullie voor snelheid met Unlimited snel en welk speedtest programma kan ik het beste gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
babbi schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:21:
Wat halen jullie voor snelheid met Unlimited snel en welk speedtest programma kan ik het beste gebruiken.
Richting de 1 gig al gehaald in Wezep en Zwolle. Ik gebruik de app van Speedtest.net Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i1tbm3VS3S9S9y93NESLdE8fd7c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/V6TaskMn30rAFSD3pi6JHRQ9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RBO_EF-wlvvE5QFxdLcqfACSMow=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EJLmyz79OaUB77d8ytc6HwxV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:39
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:19

PeaceNlove

Deugleuter

Ja, maar dan wel op mijn KPN zakelijke nummer ipv privé Odido. Werd ook regelmatig zelf gebeld, zag dan dat het nummer op 4 posities afweek en op 4 posities gelijk was aan mijn nummer. Maar dat was een jaar geleden en is inmiddels weer gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:29
Roy Tollenaar schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:22:
[...]

Richting de 1 gig al gehaald in Wezep en Zwolle. Ik gebruik de app van Speedtest.net [Afbeelding]

[Afbeelding]
Weet je wat ik nu het frappante vind hieraan? Ik heb het Plus abonnement en haal vrijwel dezelfde snelheden. Wat is eigenlijk de meerwaarde van het 1gig abonnement dan? Ik vind het verder prima zo, maar ergens toch wel apart dat er geen cap zit op Plus.
Hoe zit dat bij de lagere abonnementsvormen? Ervaren die hetzelfde of echt een harde cap?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bSsPIs4XS5ROHMZh-fOfnbSfT0A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tzmwI6smYHW1td5pjFtdYdUl.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hPjRTjaUZPwr4t3K2mhibWMcaho=/x800/filters:strip_exif()/f/image/chD63BDr9M5dcPZ1fQR6esXX.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n8O4_U0NOi7IRXCey4r7UzAoSlE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9EcnYnFfnCRMxr61pbQPMlEv.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Incognitum op 21-05-2025 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:29
Ik heb dit met mijn zakelijke nummer van Odido. Een nummer wat puur gebruikt wordt voor de ‘baas’ en de whatsappgroepen. Verder doe ik er niks mee online. Toch word ik ook regelmatig ‘teruggebeld’ omdat ik gebeld zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Incognitum schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 20:41:
[...]

Weet je wat ik nu het frappante vind hieraan? Ik heb het Plus abonnement en haal vrijwel dezelfde snelheden. Wat is eigenlijk de meerwaarde van het 1gig abonnement dan? Ik vind het verder prima zo, maar ergens toch wel apart dat er geen cap zit op Plus.
Hoe zit dat bij de lagere abonnementsvormen? Ervaren die hetzelfde of echt een harde cap?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bij het 700mbps abonnement zul je na een tijdje altijd terug vallen naar die ~820mbps terwijl je bij Unlimited snelst terug zal vallen naar ~1100mbps. Daar ga je natuurlijk niet voor upgraden maar die extra 15GB in de EU is wel lekker.
Pagina: 1 ... 19 20 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het Odido mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes