Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:29
Odido ligt er hier (Zuid-Limburg) al sinds vanacht uit. Geen netwerk en in gedeeltes van Parkstad Duits netwerk zonder data. Alle zakelijke telefoons en laptops met Odido ook geen netwerk.

Klik&Klaar werkt wel naar behoren want daar typ ik nu dit bericht over. Wel sterk verlaagde snelheid. Maar het werkt.

[ Voor 24% gewijzigd door Incognitum op 22-05-2025 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-06 13:19
Nu snap ik waarom ik in het grensgebied ineens op het Duitse netwerk zit. Voordeel dat ik hier thuis nu wel mobiel bereik heb vanuit Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:12
Regio Boxmeer ook geen mobiele verbinding met Odido. Weet niet wanneer het begonnen is, maar om 7:00 was het al foute boel. Wel frapant dat de storing overal terug te vinden is (kranten websites, tweakers, alle storingen) maar niet op de website van Odido zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-06 17:46
Zou het misschien kunnen komen dat Enexis onderhoud heeft? Ik zie flink veel onderhoud in Limburg en omgeving.
UPS batterij leeg en nood-aggregaat (als ze die überhaupt hebben) niet aangeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:06
Heeft er iemand toevallig ervaring met Odido in Spanje? Wij gaan voor 6 dagen met vakantie naar Malaga. Ik en mijn vrouw hebben Odido, ik heb Unlimited Basis 400Mbit/s en mijn vrouw heeft 20GB data met onbeperkt bellen via 5G.

Hoe is de verbinding in Spanje en is dat net zo goed als bij ons in Nederland? Heeft Spanje ook al 5G beschikbaar. Ik kan 50GB per maand gebruiken in de EU. Ons hotel heeft wel snelle Wi-Fi stond er bij het boeken. Ik ben van plan om mijn eigen verbinding te gebruiken, zelfs in hotel

[ Voor 9% gewijzigd door Van der Berg op 22-05-2025 10:58 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:19
Van der Berg schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 10:50:
Heeft er iemand toevallig ervaring met Odido in Spanje? Wij gaan voor 6 dagen met vakantie naar Malaga. Ik en mijn vrouw hebben Odido, ik heb Unlimited Basis 400Mbit/s en mijn vrouw heeft 20GB data met onbeperkt bellen via 5G.

Hoe is de verbinding in Spanje en is dat net zo goed als bij ons in Nederland? Heeft Spanje ook al 5G beschikbaar. Ik kan 50GB per maand gebruiken in de EU. Ons hotel heeft wel snelle Wi-Fi stond er bij het boeken. Ik ben van plan om mijn eigen verbinding te gebruiken, zelfs in hotel
Werkt perfect in het hoogseizoen wil het netwerk op toeristische plekken nog wel eens druk zijn maar je kan dan altijd zelf nog een ander netwerk selecteren. 5G is niet landelijk maar heb je regelmatig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06:28
De roaming partners voor Odido in Spanje zijn Orange Spain, Telefónica Móviles España, Vodafone Spain en Xfera Móviles, S.A.U. .

Alleen Orange en Telefónica bieden 5G aan, dus dat zal wel prima werken verder.
De andere twee doen alleen 4G maar dat is ook nog snel zat natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub17
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:20
Beetje spuit 11, maar afgelopen week deed alles nog prima met Unlimited in Spanje. Telefonica stond er overigens als Movistar in mijn scherm, gaf prima 5G, geen speedtest gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb al in het forum gezocht en zie dat zowel de APN "internet" als "internet.mobiel" voorbij zijn gekomen.

Sinds ik om ben naar een Unlimited abbonnement, heb ik dat mijn mobiele internet nogal "haperig" is. Lijkt erop dat er veel timeouts zijn, of dat het problemen heeft met DNS resolutie. Het opvragen van een site duurt soms lang, maar als 'ie eenmaal laadt, gaat het snel. Het is wat apart om te beschrijven, maar best irritant.

Omdat ik op Klik&Klaar het totaal niet had, dacht ik: ga even opzoeken of het zin heeft om de APN om te zetten.

Toen kwam ik deze pagina tegen: https://www.odido.nl/serv...t-apn-van-odido/000453837

"Wil je je sim speciaal gebruiken voor gaming?
Gebruik dan APN internet"

Omzetten van mijn APN van internet.mobiel naar gewoon "internet" lijkt heel prima te werken.

Maar wat is het verschil dan? En hoezo "gaming". Dat suggereert lagere latency, maar waarom zou ik dat niet altijd willen?

[edit] En ja, grotendeels denk ik "vraag niet hoe het kan, profiteer ervan", maar aan de andere kant, kost dit me bvb. meer batterij? Verlies ik andere functionaliteit?

[ Voor 7% gewijzigd door Keypunchie op 23-05-2025 11:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bullpower
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-06 11:38
APN ''internet'' zit er geen NAT tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elponchis
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:55
Van der Berg schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 10:50:

Mijn ervaringen met Odido in Spanje zijn in ieder geval goed, in tegenstelling tot bijv Vodafone heb je daar beter bereik doordat je daar op alle netwerken kunt roamen, terwijl Vodafone NL is beperkt tot Vodafone Spanje. Heb wel eens gehad dat Orange het op de ene plek niet deed (of wel verbinding had, wat je aan de streepjes zag, maar verder niets kon doen op het internet) en ik switchte naar Movistar en andersom.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
Voor wie nog benieuwd was naar waar je met Odido nou precies wel en niet kunt roamen:
https://assets.odido.nl/x/635ec3fd4c/roaming-overzicht.pdf

Enige provider die dit online heeft gezet zover ik weet. Geen grote verrassingen, het meeste was al bekend geloof ik.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10:54
Sorcerer8472 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 13:51:
Voor wie nog benieuwd was naar waar je met Odido nou precies wel en niet kunt roamen:

Enige provider die dit online heeft gezet zover ik weet. Geen grote verrassingen, het meeste was al bekend geloof ik.
Ik hou ook een sheet bij met de roaming informatie op basis van welke informatie ik krijg van mensen. Mochten jullie op vakantie gaan ontvang ik graag input. Formulier staat er ook bij.

https://docs.google.com/s...salppQRE/edit?usp=sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
Sorcerer8472 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 13:51:

Vroeger had je toch deze site: https://www.t-mobile.nl/m...enland/dekking-buitenland kon je per land kijken wat mogelijk was. Dit kon toen het odido werd ook maar die functie lijkt nu wel eruit gesloopt. Bij Ben is die functie er kog wel :https://www.ben.nl/service/buitenland

[ Voor 5% gewijzigd door dutchnltweaker op 03-06-2025 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
dutchnltweaker schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 07:19:
[...]

Vroeger had je toch deze site: https://www.t-mobile.nl/m...enland/dekking-buitenland kon je per land kijken wat mogelijk was. Dit kon toen het odido werd ook maar die functie lijkt nu wel eruit gesloopt. Bij Ben is die functie er kog wel :https://www.ben.nl/service/buitenland
Ooit kon dit bij alle providers :)
Vooral toen je ook per provider per land per daluren/piekuren andere tarieven had.

Lijst bij Ben lijkt hetzelfde als de pdf inderdaad. Wat trouwens opvalt als de lijst een beetje klopt is dat je op heel veel plekken nog geen 4G hebt waar ik het via andere providers jaren geleden al had.

[ Voor 16% gewijzigd door Sorcerer8472 op 03-06-2025 07:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-06 18:05
Mobiele Providers lijken de roaming gegevens toenemend weg te stoppen op de website of zelfs volledig af te schermen. Met name het overzicht op welke netwerken je zou moeten kunnen roamen en welke diensten je dan beschikbaar hebt op die netwerken.
Het lijkt er ook op of het aantal echt bruikbare 4g/5g roaming partners per land eerder afneemt, dan toeneemt. Ook zie je dat er niet zo snel meer overeenkomsten gesloten worden met nieuwe aanbieders in een land. Vaak wel de netwerken die nog capaciteit over hebben op drukke tijden....

De start pagina voor tarieven buiten Europa en de roaming partners staat bij Odido op: https://www.odido.nl/zakelijk/service/buitenland#se5

Dus helemaal onzichtbaar voor gewone klanten is het niet.

Vodafone heeft voor zover ik weet inderdaad helemaal geen lijst meer online, waarop je kan zien welke netwerken je binnen en buiten de EU kan gebruiken. En ik hoor steeds meer geluiden dat je binnen de EU met een Vodafone abonnement ook steeds vaker alleen op de Vodafone netwerken komt.(Bij prepaid kon je in de meeste gevallen al alleen roamen op Vodafone netwerken in het buitenland in de Vodafone landen).

KPN heeft als je iets dieper de site in gaat nog een tool waar het per land op te vragen is. Dus niet zo'n mooie lijst als Odido: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland.

En dan nog het issue dat je soms pas na meerdere pogingen toegang krijgt tot een ander netwerk dan de voorkeurspartner van jouw mobiele netwerk. Zo kon ik bij Odido in Frankrijk niet op Orange komen. Dus kon ik alleen op Bouyges die bijna geen datadoorvoer gaf (alleen 3G ontvangt, de mast had geen 4g en geen 5g of liet mij daar niet op toe). En kwam je na meerdere pogingen wel op Orange, dan ging je verbinding binnen het uur alsnog weer terug naar de onbruikbare verbinding van Bouyges. Toen maar een Airolo e-sim gekocht voor mijn data. En 4g + 5g op Orange. Dus een roaming partner beschikbaar hebben betekent nog niet dat je een bruikbare verbinding tijdens roaming hebt. Daar zit je dan met je unlimited bundel.

[ Voor 11% gewijzigd door ucsdcom op 04-06-2025 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
ucsdcom schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 11:53:
Mobiele Providers lijken de roaming gegevens toenemend weg te stoppen op de website of zelfs volledig af te schermen. Het lijkt er ook op of het aantal echt bruikbare 4g/5g roaming partners per land eerder afneemt, dan toeneemt. Ook zie je dat er niet zo snel meer overeenkomsten gesloten worden met nieuwe aanbieders in een land. Vaak wel de netwerken die nog capaciteit over hebben op drukke tijden....

De start pagina voor tarieven buiten Europa en de roaming partners staat bij Odido op: https://www.odido.nl/zakelijk/service/buitenland#se5

Dus helemaal onzichtbaar voor gewone klanten is het niet.

Vodafone heeft voor zover ik weet inderdaad helemaal geen lijst meer online, waarop je kan zien welke netwerken je binnen en buiten de EU kan gebruiken. En ik hoor steeds meer geluiden dat je binnen de EU met een Vodafone abonnement ook steeds vaker alleen op de Vodafone netwerken komt.(Bij prepaid kon je in de meeste gevallen al alleen roamen op Vodafone netwerken in het buitenland in de Vodafone landen).

KPN heeft als je iets dieper de site in gaat nog een tool waar het per land op te vragen is. Dus niet zo'n mooie lijst als Odido: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland.

En dan nog het issue dat je soms pas na meerdere pogingen toegang krijgt tot een ander netwerk dan de voorkeurspartner van jouw mobiele netwerk. Zo kon ik bij Odido in Frankrijk niet op Orange komen. Dus kon ik alleen op Bouyges die bijna geen datadoorvoer gaf (alleen 3G ontvangt, de mast had geen 4g en geen 5g of liet mij daar niet op toe). En kwam je na meerdere pogingen wel op Orange, dan ging je verbinding binnen het uur alsnog weer terug naar de onbruikbare verbinding van Bouyges. Toen maar een Airolo e-sim gekocht voor mijn data. En 4g + 5g op Orange. Dus een roaming partner beschikbaar hebben betekent nog niet dat je een bruikbare verbinding tijdens roaming hebt. Daar zit je dan met je unlimited bundel.
Wel grappig, kpn had vroeger nooit zo een lijst. Dus ze zijn er op vooruit gegaan. Odido is juist lastiger geworden om te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
nog meer mensen met een slechte verbinding omgeving denbosch? al een paar dagen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
@ucsdcom de lijst van KPN is wel mooi maar ik zie meerdere landen met netwerken waar ik recent nog niet op kwam. Dit zijn vaak wel de netwerken waar ook bijv. alleen 2G, 3G bij staat, maar ook daar kwam ik niet op. Heeft mogelijk te maken met dat alleen grootzakelijk bepaalde netwerken mag gebruiken óf dat je als je een bundel aanzet bepaalde netwerken niet meer kan gebruiken (dit laatste heb ik nog nooit gezien, maar kan me voorstellen dat dat zo is ingericht).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:59

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Sorcerer8472 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 13:19:
@ucsdcom de lijst van KPN is wel mooi maar ik zie meerdere landen met netwerken waar ik recent nog niet op kwam. Dit zijn vaak wel de netwerken waar ook bijv. alleen 2G, 3G bij staat, maar ook daar kwam ik niet op. Heeft mogelijk te maken met dat alleen grootzakelijk bepaalde netwerken mag gebruiken óf dat je als je een bundel aanzet bepaalde netwerken niet meer kan gebruiken (dit laatste heb ik nog nooit gezien, maar kan me voorstellen dat dat zo is ingericht).
Dat zal waarschijnlijk te maken hebben met roaming steering. Ondanks dat er roaming overeenkomsten zijn zal je thuisnetwerk altijd proberen je weg te sturen van duurdere netwerken. Meestal kan je dat omzeilen door minimaal 5 x aan te melden op zo'n netwerk!

Antenne en masten malloot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 15:09:
[...]

Dat zal waarschijnlijk te maken hebben met roaming steering. Ondanks dat er roaming overeenkomsten zijn zal je thuisnetwerk altijd proberen je weg te sturen van duurdere netwerken. Meestal kan je dat omzeilen door minimaal 5 x aan te melden op zo'n netwerk!
Yes, dat weet ik. Soms helpt het ook om je telefoon te laten liggen en niet op een ander netwerk meer aanmelden maar dat werkte ook niet.

KPN liet ook particulieren een tijdje niet toe op Proximus maar zakelijke klanten wel dus dat zou het ook kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• POTMA
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22-06 17:06
dutchnltweaker schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 07:19:
[...]

In de app van Odido kan je zoeken op land; zie meer menu -> prijzen buitenland.
Feedback is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:14
POTMA schreef op maandag 16 juni 2025 @ 15:10:
[...]

In de app van Odido kan je zoeken op land; zie meer menu -> prijzen buitenland.
Feedback is welkom.
Helaas is daar geen gedetailleerde netwerk-info beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelino
  • Niet online
Heb dit ook gehad maand of 2 geleden, maar het was een prepaid simyo nummer dat ingeschreven staat bij de KVK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 15:59
Heb hier een aantal dagen het nieuwe "snelste" abonnement getest, binnen een aantal dagen teruggedraaid omdat het bereik echt om te huilen is. probeer te begrijpen waarom het ineens helemaal is ingekakt. vergeleken met de zakelijke kpn sim die ik ook in mijn telefoon heb zitten is het 1 streepje bereik vs 5 streepjes. Ter referentie, dit is in de buurt van het zwarte cross terrein in lichtenvoorde. vooralsnog ben ik me sterk aan het afvragen of ik wel unlimited data nodig heb, op de weg terug naar huis al menig keer gehad dat de muziek op 5g begon te bufferen halverwege het nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:34
Kan je met een Odido abonnement roamen op het nieuwe Duitse 1&1 netwerk?

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
MichielFRL schreef op maandag 16 juni 2025 @ 20:17:
Ik heb het nog niet kunnen testen, nog geen plek gevonden waar hun een eigen netwerk hebben. Maar ben zelf ook wel benieuwd of dit werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elponchis
MichielFRL schreef op maandag 16 juni 2025 @ 20:17:
Waarom wil je dat eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:34
elponchis schreef op maandag 16 juni 2025 @ 21:54:
[...]

Waarom wil je dat eigenlijk?
Ben benieuwd of er met dit nieuwe netwerk überhaupt verbinding gemaakt kan worden

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-06 18:38

The Wizard

Moderator Mobile
Fiekert schreef op maandag 16 juni 2025 @ 20:03:
Heb hier een aantal dagen het nieuwe "snelste" abonnement getest, binnen een aantal dagen teruggedraaid omdat het bereik echt om te huilen is. probeer te begrijpen waarom het ineens helemaal is ingekakt. vergeleken met de zakelijke kpn sim die ik ook in mijn telefoon heb zitten is het 1 streepje bereik vs 5 streepjes. Ter referentie, dit is in de buurt van het zwarte cross terrein in lichtenvoorde. vooralsnog ben ik me sterk aan het afvragen of ik wel unlimited data nodig heb, op de weg terug naar huis al menig keer gehad dat de muziek op 5g begon te bufferen halverwege het nummer.
De Achterhoek is niet het sterkste gebied voor Odido. Je kan het beste kijken op antennekaart.nl en selecteer dan bij layout sectorlayout.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
MichielFRL schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 05:46:
[...]

Ben benieuwd of er met dit nieuwe netwerk überhaupt verbinding gemaakt kan worden
Vermoed het niet, het is een erg beperkt netwerk met alleen wolkjes dekking in grote steden, dacht dat het ook alleen 5G was. Zijn nu net van O2 naar Vodafone aan het switchen qua roaming partner. Heeft was geen zin voor beide partijen om op te roamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:16
Volgens mij is er weer een storing bij Odido? Hier in Rotterdam geen bereik, en collega's ook met Odido ook niet.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:14
Soepstengel schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:10:
Volgens mij is er weer een storing bij Odido? Hier in Rotterdam geen bereik, en collega's ook met Odido ook niet.
Hier niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-06 18:24
Hier in Wateringen ook geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:16
En waar is "hier"?

Ik kan verder ook niets checken of contact opnemen met de service desk want ik heb echt 0 bereik. Inloggen bij Odido kan ook niet want ik krijg de verificatie code niet binnen 8)7

edit: ah, wat gevonden: https://community.odido.n...data-bellen-en-sms-376779

[ Voor 15% gewijzigd door Soepstengel op 17-06-2025 11:14 ]

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-06 21:10
Hier ook een storing, regio Beverwijk diverse collega's met hetzelfde probleem.

Volgens AlleStoringen.nl zijn we niet de enigste.

De website van Odido zelf geeft aan dat er geen storingen zijn. Krijg wel regelmatig een Gateway time-out van Azure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ocin32
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-06 16:19
yup hier ook in Rotterdam geen bereik meer, eigenlijk al sinds een uur of 10:30, althans, toen viel het mij voor het eerst op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:15
Hier in Haarlem merk ik ook storing. Ik kan wel via wifi bellen

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave1988
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-06 23:18
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 08:46:
[...]

Vermoed het niet, het is een erg beperkt netwerk met alleen wolkjes dekking in grote steden, dacht dat het ook alleen 5G was. Zijn nu net van O2 naar Vodafone aan het switchen qua roaming partner. Heeft was geen zin voor beide partijen om op te roamen.
Wat bedoel je precies met ''Zijn nu net van O2 naar Vodafone aan het switchen qua roaming partner. Heeft was geen zin voor beide partijen om op te roamen.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Dave1988 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 21:18:
[...]

Wat bedoel je precies met ''Zijn nu net van O2 naar Vodafone aan het switchen qua roaming partner. Heeft was geen zin voor beide partijen om op te roamen.''
1&1 klanten maakt voorheen gebruik van het O2 netwerk waar hun eigen netwerk nog niet dekkend was. Nu zijn ze hiervoor het Vodafone netwerk gaan gebruiken. Waarschijnlijk is het voor Odido dus niet echt interessant om hier een overeenkomst mee aan te gaan aangezien 1&1 klanten al roamen via Vodafone.de partners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave1988
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-06 23:18
Bedankt voor de uitleg, Roy.
Dat verklaart meer waarom roaming (wellicht) nog niet werkt op 1&1.

Andere vraag voor de kenners hier op het forum, mij is opgevallen dat ik met Odido 5G NSA op 2100 (Band 1) kom, in de regio van het Roda JC Stadion in Kerkrade.

Wist niet dat er 5G van Odido op Band 1 al actief was, dacht alleen bij KPN. Iemand een idee hoelang dit al mogelijk is? Misschien dat de volgende antenne register update ons meer kan vertellen. ☺️

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dr2KO_uFe2YZE18ok2m-quNG3kI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JMAcmDw437nqTo8NKcm3ky5y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Dave1988 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 22:22:
Bedankt voor de uitleg, Roy.
Dat verklaart meer waarom roaming (wellicht) nog niet werkt op 1&1.

Andere vraag voor de kenners hier op het forum, mij is opgevallen dat ik met Odido 5G NSA op 2100 (Band 1) kom, in de regio van het Roda JC Stadion in Kerkrade.

Wist niet dat er 5G van Odido op Band 1 al actief was, dacht alleen bij KPN. Iemand een idee hoelang dit al mogelijk is? Misschien dat de volgende antenne register update ons meer kan vertellen. ☺️

[Afbeelding]
Bijzonder hier in noord Gelderland nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 15:59
The Wizard schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 08:11:
[...]

De Achterhoek is niet het sterkste gebied voor Odido. Je kan het beste kijken op antennekaart.nl en selecteer dan bij layout sectorlayout.
Bedankt voor de tip, heb hier inderdaad even doorheeen gekeken en het gebied waar ik veel rijd is inderdaad een grote deadzone. bij mijn vorige werk was dit een minder groot issue. aangezien ik op een deel afhankelijk ben van de mobiele data heb ik een sim only van kpn erbij aangeschaft, en ga ik voorlopig dit testen als 2e sim. is niet optimaal omdat ik nu 3 e-sims ingesteld heb staan, waarvan er vaak 1 op inactief moet als ik op kantoor ben. medio volgend jaar kan ik gaan denken aan het porteren van mn prive nummer naar kpn van odido (en wie weet combineer ik dit met een vaste verbinding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:09
Hebben meer mensen problemen met roaming? Eerder gewoon 4G/5G, momenteel enkel nog 2G beschikbaar. Bereik is het probleem niet (iemand naast me met lokale sim heeft vol 5G bereik). Telefoon al herstart maar dat haalt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:52
Xandrios schreef op zondag 22 juni 2025 @ 16:25:
Hebben meer mensen problemen met roaming? Eerder gewoon 4G/5G, momenteel enkel nog 2G beschikbaar. Bereik is het probleem niet (iemand naast me met lokale sim heeft vol 5G bereik). Telefoon al herstart maar dat haalt niets uit.
Misschien handig als je het land en netwerk even vermeld? Kan me voorstellen dat bijv. roaming in België wel werkt en in de US problemen geeft?
Je kunt iig nog bellen dan 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Kan ik wel doen - Cosmote GR - maar gezien het algemene probleemniveau bij Odido de laatste tijd is het mijn vermoeden dat dit generiek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:13
Xandrios schreef op zondag 22 juni 2025 @ 17:21:
Kan ik wel doen - Cosmote GR - maar gezien het algemene probleemniveau bij Odido de laatste tijd is het mijn vermoeden dat dit generiek is.
Lekker van het zonnetje genieten daar in GR i.p.v. op je mobiel te zitten :P

(Geintje, je wil natuurlijk wel gewoon dat het werkt.)

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bombvis
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Twee geleden in Portugal hetzelfde issue gehad als ik m'n "Preferred network type" op 5G zetten, op 4G deed die het wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaikoW
  • Laatst online: 22-06 22:57

HaikoW

International man of mystery

Hebben meer mensen problemen met roaming?
Afgelopen week in UK en Duitsland geweest en werkte prima. Niet overal een geweldige snelheid maar wel gewoon 4G & 5G gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
Lrrr schreef op zondag 22 juni 2025 @ 19:59:
[...]
Lekker van het zonnetje genieten daar in GR i.p.v. op je mobiel te zitten :P
Helaas niet op vakantie en ben afhankelijk van een goede verbinding voor werk. Heb ook Vodafone maar bereik daarvan is belabberd.

Kwam zojuist een jaar-oud topic tegen op Odido's forums welke recentelijk weer actief is geworden, blijkbaar is dit bij iedereen een probleem. Slechte zaak dat dit zo lang blijft open staan (Nu al twee volledige dagen). Bel je Odido, hebben ze geen idee...en bij navragen hangen ze na 5 minuten in de wacht op. Wat een toko!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elponchis
Xandrios schreef op maandag 23 juni 2025 @ 09:51:
[...]

Helaas niet op vakantie en ben afhankelijk van een goede verbinding voor werk. Heb ook Vodafone maar bereik daarvan is belabberd.

Kwam zojuist een jaar-oud topic tegen op Odido's forums welke recentelijk weer actief is geworden, blijkbaar is dit bij iedereen een probleem. Slechte zaak dat dit zo lang blijft open staan (Nu al twee volledige dagen). Bel je Odido, hebben ze geen idee...en bij navragen hangen ze na 5 minuten in de wacht op. Wat een toko!
Het is natuurlijk niet de oplossing die u wenst om te betalen, maar als de nood hoog is en uw telefoon heeft een esim, dan kunt u ook een roaming bundel aanschaffen,

Op https://esimdb.com/greece kunt u zien welke er beschikbaar zijn (je kunt filteren op hoeveelheid data en duur)

Bij sommigen kan je ook info zien als op welke netwerken je kunt roaming bijv;

https://esimdb.com/greece/billionconnect (Vodafone en Wind netwerk)

of

https://esimdb.com/greece/linkesim (alle 3 de netwerken bij sommige bundels)
Pagina: 1 ... 19 20 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het Odido mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes