Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:50
Cardwizard schreef op maandag 20 januari 2025 @ 14:20:
Sinds kort heb ik ook weer een abonnement bij Odido maar wat is de ontvangst slecht hier kort bij de Duitse grens.... Met KPN had ik altijd 3 streepjes ontvangst binnen, met Odido meestal maar 1 en zit zelfs vaak op het Duitse netwerk die beter bereik heeft.

Op de antennekaart zie ik dat de Odido antenne wat verder weg staat dan die van KPN maar ik ervaar over het algemeen alleen maar slechter bereik, valt weg in de auto etc.

Helaas heb ik een 2 jarig contract afgesloten, iets anders dan afkopen zit er dan niet in, toch?
Ik zou Odido zelf even contacten.

Vroeger had T-Mobile goede regelingen voor bewoners in het grensgebied. Mijn ervaring is dan met de grens met België, maar de situatie is hetzelfde.

Mogelijk kan je zonder extra kosten van je abonnement af of komen jullie tot een andere regeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaikoW
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-10 20:10

HaikoW

International man of mystery

Sinds vorige maand over van Vodafone naar Odido. Het valt me op dat als ik naar buitenlandse nummers bel ik regelmatig lang moet wachten voor de verbinding opgebouwd is. Als ik aan het roamen ben is het me al een paar keer overkomen dat er geen verbinding tot stand komt. Bij Vodafone en KPN is met dit niet opgevallen.

Heeft Odido minder roaming capaciteit dan bv Vodafone? Is er een verschil in een zakelijk of privé abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-10 11:16
Cardwizard schreef op maandag 20 januari 2025 @ 14:20:
Sinds kort heb ik ook weer een abonnement bij Odido maar wat is de ontvangst slecht hier kort bij de Duitse grens.... Met KPN had ik altijd 3 streepjes ontvangst binnen, met Odido meestal maar 1 en zit zelfs vaak op het Duitse netwerk die beter bereik heeft.

Op de antennekaart zie ik dat de Odido antenne wat verder weg staat dan die van KPN maar ik ervaar over het algemeen alleen maar slechter bereik, valt weg in de auto etc.

Helaas heb ik een 2 jarig contract afgesloten, iets anders dan afkopen zit er dan niet in, toch?
Toevallig in Twente?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:13
Achterhoek, de hele regio is hier een heel stuk slechter dan het KPN netwerk helaas

Via de chat krijg ik uiteraard niemand te pakken behalve Izzi en ben inmiddels al een half uur an het luisteren naar het Odido wachtrij muziekje, en dan beëindigen ze de oproep zonder iemand aan de lijn te hebben gehad

Nieuwe poging: vriendelijk mevrouw aan de lijn die een ticket aanmaakt bij de technische afdeling........ ik gok dat ik zelf weer kan bellen later maar we wachten af.

[ Voor 49% gewijzigd door Cardwizard op 21-01-2025 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:24

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Weet iemand of je tegenwoordig als je een gsm bij een Odido abonnement bestelt, of je dan een Odido-firmware op je gsm krijgt? Of is dat gewoon exact dezelfde firmware als je de gsm gewoon los in een winkel koopt?

Vroeger (jaren geleden) ooit eens bij T-mobile een gsm bij mijn abo genomen, en toen kreeg je dus wel custom firmware. Ten eerste bij opstarten een vet irritant T-mobile filmpje en muziekje, maar ook nog eens constant vertraagde updates (maanden later) omdat T-mobile eerst de update van de fabrikant moest ombouwen naar een T-mobile firmwareupdate. Hoe zit dat anno 2025?

edit: simlockvrij stond daar helemaal los van

[ Voor 3% gewijzigd door Bart ® op 26-01-2025 12:12 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.A.477
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:49
Bart ® schreef op zondag 26 januari 2025 @ 12:10:
Weet iemand of je tegenwoordig als je een gsm bij een Odido abonnement bestelt, of je dan een Odido-firmware op je gsm krijgt? Of is dat gewoon exact dezelfde firmware als je de gsm gewoon los in een winkel koopt?

Vroeger (jaren geleden) ooit eens bij T-mobile een gsm bij mijn abo genomen, en toen kreeg je dus wel custom firmware. Ten eerste bij opstarten een vet irritant T-mobile filmpje en muziekje, maar ook nog eens constant vertraagde updates (maanden later) omdat T-mobile eerst de update van de fabrikant moest ombouwen naar een T-mobile firmwareupdate. Hoe zit dat anno 2025?

Dat doen ze al een aantal jaren niet meer het is nu gewoon de default software

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:04

Laatste keer bij tmobile gezien, zeker 10 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Top, dank voor de antwoorden!

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:57

Een GSM… ;) , dat is lang geleden dat iemand een smartphone zo noemde. Vraag me af hoeveel 20’ers, wellicht 30’ers zullen weten wat dat is.

Zelf vanaf het eerste begin van GSM nooit een “mobieltje” (om een andere aanduiding uit die tijd aan te halen) gezien met custom firmware.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
ernstoud schreef op zondag 26 januari 2025 @ 13:32:
[...]

Een GSM… ;) , dat is lang geleden dat iemand een smartphone zo noemde. Vraag me af hoeveel 20’ers, wellicht 30’ers zullen weten wat dat is.

Zelf vanaf het eerste begin van GSM nooit een “mobieltje” (om een andere aanduiding uit die tijd aan te halen) gezien met custom firmware.
Volgens mij noemen ze het in Vlaanderen nog best vaak zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

[...]

Als ik praat, zeg ik meestal telefoon, maar gsm typt sneller :P.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obeja
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
[...]

Knip, we blijven hier op Tweakers vriendelijk naar elkaar.

[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 27-01-2025 08:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernstoud
Knip, hiervoor hebben we de TR knop.

[ Voor 87% gewijzigd door 13art op 27-01-2025 08:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:13
Cardwizard schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 10:19:
[...]

Achterhoek, de hele regio is hier een heel stuk slechter dan het KPN netwerk helaas

Via de chat krijg ik uiteraard niemand te pakken behalve Izzi en ben inmiddels al een half uur an het luisteren naar het Odido wachtrij muziekje, en dan beëindigen ze de oproep zonder iemand aan de lijn te hebben gehad

Nieuwe poging: vriendelijke mevrouw aan de lijn die een ticket aanmaakt bij de technische afdeling........ ik gok dat ik zelf weer kan bellen later maar we wachten af.
Update: vandaag netjes een telefoontje gehad van Odido en mijn contract is opengebroken en vanaf morgen kan ik in principe overstappen naar een andere provider, hulde!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:50
Cardwizard schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 21:43:
[...]

Update: vandaag netjes een telefoontje gehad van Odido en mijn contract is opengebroken en vanaf morgen kan ik in principe overstappen naar een andere provider, hulde!
Fijn. Dan is in dat opzicht niet veel veranderd. Had eenzelfde ervaring met Belgische grens en T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Errieseeka
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-10 10:10
Hello

Sinds paar dagen over van KPN naar Odido.

Kan het me inbeelden maar heb het idee dat mn accu sneller leegloopt. Iets met andere band ofzo?

Geen idee.

Kan er ook niet perse iets over vinden maar dacht vraag het hier na. Iemand enig idee?

EDIT: of geplande veroudering ivm nieuwe S25 serie?

[ Voor 9% gewijzigd door Errieseeka op 08-02-2025 06:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racnor2
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-10 09:58
Errieseeka schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 18:45:
Hello

Kan het me inbeelden maar heb het idee dat mn accu sneller leegloopt. Iets met andere band ofzo?

Geen idee.

Kan er ook niet perse iets over vinden maar dacht vraag het hier na. Iemand enig idee?
Het klinkt misschien vreemd, maar ik heb hetzelfde 'probleem' sinds de overstap van KPN naar Odido begin januari dit jaar. Aan het einde van de dag is de batterij veel sneller leeg dan voorheen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20:02
Errieseeka schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 18:45:
Hello

Geen idee.

EDIT: of geplande veroudering ivm nieuwe S25 serie?
racnor2 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 19:30:
[...]

Het klinkt misschien vreemd, maar ik heb hetzelfde 'probleem' sinds de overstap van KPN naar Odido begin januari dit jaar. Aan het einde van de dag is de batterij veel sneller leeg dan voorheen.
Je kan eens kijken als je telefoon op 4G only zet of er verschil is. Wellicht is je telefoon meer met N78 (snelle 5G) verbonden waardoor de batterij sneller leeg raakt. Odido heeft veel meer N78 sites dan KPN.

[ Voor 28% gewijzigd door ikbenjoeri op 08-02-2025 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:27
Ik heb in het verleden een hoop gal gespuwd over Odido mbt de klantenservice en dat is nog steeds niet echt best, want heb ze net weer gesproken. Gewoon een simpele vraag konden ze niet beantwoorden en ik moest eerst weer eea doorlopen. Maar dat heb ik liever dan de waardeloze kwaliteit van Vodafone qua bereik. Dat is echt om te huilen. Ik heb diverse abo's en ik heb er twee van zakelijk Odido naar Vodafone gehaald. Gelukkig één van de twee nog binnen zichttermijn en dat is ook het belangrijkste abo. Ik ren dus gillend terug naar Odido, nooit issues met bereik gehad in de randstad. Met Vodafone wordt het steeds erger. Heb het zelf ervaren in Gouda en mijn collega's in Leiden en Leiderdorp. Met Odido volle bak bereik en snelheid op dezelfde locaties.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik ontvang de laatste tijd oproepen van onbekende nummers, en wanneer ik terugbel, blijken de mensen aan de andere kant nergens van af te weten. Dit gebeurt nu al zo’n drie weken, gemiddeld twee keer per dag.

Zijn er meer mensen die dit ervaren? Het begint behoorlijk vervelend te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ikbenjoeri
EValentino schreef op maandag 17 februari 2025 @ 13:18:
Ik ontvang de laatste tijd oproepen van onbekende nummers, en wanneer ik terugbel, blijken de mensen aan de andere kant nergens van af te weten. Dit gebeurt nu al zo’n drie weken, gemiddeld twee keer per dag.

Zijn oplichters die nummer spoofing gebruiken. Zelf al paar keer gehad dan bellen ze over mijn Revolut dat zou gehackt zijn. Of van een crypto exchange.

[ Voor 4% gewijzigd door ikbenjoeri op 17-02-2025 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:50
EValentino schreef op maandag 17 februari 2025 @ 13:18:

Ik werd 2 jaar geleden opgebeld door de internationale politie die mijn BSN wou veiligstellen en ik raakte eerst in paniek en verder in het gesprek kwam ik gelukkig tot het besef dat dit niet kan kloppen. Ze bleef maar hameren op mijn gegevens te willen.

Na die gesprek werd ik dagelijks 16 keer steeds gebeld. Door verschillende verhalen ook. Ik zei steeds ik heb geen interesse in dit onzin en verhalen. Toch werd ik steeds maar gebeld. Uiteindelijk heb ik om een nieuwe 06-nummer gevraagd bij Odido.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ernstoud
Van der Berg schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:11:
[...]

Ik werd 2 jaar geleden opgebeld door de internationale politie die mijn BSN wou veiligstellen en ik raakte eerst in paniek en verder in het gesprek kwam ik gelukkig tot het besef dat dit niet kan kloppen. Ze bleef maar hameren op mijn gegevens te willen.

Na die gesprek werd ik dagelijks 16 keer steeds gebeld. Door verschillende verhalen ook. Ik zei steeds ik heb geen interesse in dit onzin en verhalen. Toch werd ik steeds maar gebeld. Uiteindelijk heb ik om een nieuwe 06-nummer gevraagd bij Odido.
Ik heb eens de volgende tip gehoord: als je het nummer herkend en dus ziet dat het weer die stalker is, het gesprek openen met: “Hi, inspector Jansen, Police Amsterdam, can I help you?”

Ze bellen niet meer terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
Hmm oke, ik dacht inderdaad al zoiets, thanks heren voor de tips/ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
EValentino schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:26:
Hmm oke, ik dacht inderdaad al zoiets, thanks heren voor de tips/ervaringen.
Als je telefoon het ondersteund kun je die onzin ook filteren. Zoals bij m'n S24, ik heb ook de optie aangevinkt dat hij de blocked calls niet hoeft te laten zien (ander menu), werkt echt prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KyAsZF3HptKG1jAdvR_SvHvcLiU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Ehqww7FD5PnuAv8mn3i79U2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door ArcticWolf op 17-02-2025 21:14 ]

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
ArcticWolf schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:14:
[...]

Als je telefoon het ondersteund kun je die onzin ook filteren. Zoals bij m'n S24, ik heb ook de optie aangevinkt dat hij de blocked calls niet hoeft te laten zien (ander menu), werkt echt prima.

[Afbeelding]
Mijn iPhone heeft die functie ook, vervelende is alleen dat je hierdoor ook soms belangrijke telefoontjes mist, met 3 kids is dat niet handig…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:48
Zag op Pepper een korting voorbijkomen voor Odido abonnementen zo heb je nu €10 korting op unlimited abonnementen. https://www.odido.nl/shop...306a1d2039dd21199641c5ca9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004

PeaceNlove

Deugleuter

Roy Tollenaar schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:19:
Zag op Pepper een korting voorbijkomen voor Odido abonnementen zo heb je nu €10 korting op unlimited abonnementen. https://www.odido.nl/shop...306a1d2039dd21199641c5ca9
Telefonisch mijn oude Tele2 25+25 GB verlengd met deze deal. Ze moesten me zelfs nog even terugbellen erover want de klantenservice kreeg het ook niet direct voor elkaar, maar het woord service uit klantenservice maken ze bij mij wel waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Ik zag 'm ook al. Ik heb succesvol mijn oude Unlimited naar Unlimited basis verlengt voor 15 euro. Hele fijne aanbieding.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 20:33
Vraagje, wie weet weet iemand dit, zou mooi zijn.

Ik heb ik het jaar 2021 een thuis glasvezel 1gb afgesloten, en een onbeperkt internet mobiel simonly. Je kon op dat moment ook combi voordeel toepassen, en uit mijn hoofd, was dat dan beide 50% korting.
Ik heb dus erg lang in totaal €50 betaald voor 1gb glas+ onbeperkt mobiel.

Nu zijn ondertussen de prijzen elke keer verhoogd, en betaal ik nu:
1gb glas: €30,17
Onbeperkt mobiel: €30,21

Nu zag ik de mobiel aanbieding ook op pepper, en is het wel aantrekkelijk om over te stappen op unlimited basis a €15 per maand.

Heeft iemand een idee, als ik het mobiel abbo opnieuw verleng, of mijn thuis internet prijs blijft, of dat dat dan de mist in gaat? Omdat ik dus nog "geniet" van het 50% combi deal korting van vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:26
Wat ik begreep, ik heb hetzelfde abonnement, was dat wanneer je een van de 2 aanpast, het gehele oude voordeel vervalt.

Ik weet niet of inmiddels de prijzen al zo aantrekkelijk zijn om helemaal over te stappen elk jaar. Voor nu betaal ik ook 2x 29 en een beetje voor 1/1 (glas) gb thuis en onbeperkt mobiel.

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:33
Zeer fijne aanbieding. Zit helaas nog een half jaar vast aan Ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
groxgrox schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:56:
Wat ik begreep, ik heb hetzelfde abonnement, was dat wanneer je een van de 2 aanpast, het gehele oude voordeel vervalt.

Ik weet niet of inmiddels de prijzen al zo aantrekkelijk zijn om helemaal over te stappen elk jaar. Voor nu betaal ik ook 2x 29 en een beetje voor 1/1 (glas) gb thuis en onbeperkt mobiel.
Dat dacht ik al dus een beetje.. Ik heb zojuist het mobiel abbo verlengt, stel het oude combivoordeel vervalt, en ik ga €40 betalen voor 1gb glasvezel, dan ben ik alsnog goedkoper uit dan de huidige €60,38 die ik nu betaal.

In deze screenshot heb ik "eerste x maanden korting" van de 1gb glas niet meegenomen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3dUY0hT.png

[ Voor 5% gewijzigd door Dacuuu op 24-02-2025 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
Dacuuu schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:15:
[...]

Dat dacht ik al dus een beetje.. Ik heb zojuist het mobiel abbo verlengt, stel het oude combivoordeel vervalt, en ik ga €40 betalen voor 1gb glasvezel, dan ben ik alsnog goedkoper uit dan de huidige €60,38 die ik nu betaal.

In deze screenshot heb ik "eerste x maanden korting" van de 1gb glas niet meegenomen.
[Afbeelding]
Hier ben ik benieuwd naar! Kan je me een update geven wat het dan geworden is? Behoud je dan maximaal klant voordeel vanuit de oude situatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:55
Quad schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:17:
[...]

Ik zag 'm ook al. Ik heb succesvol mijn oude Unlimited naar Unlimited basis verlengt voor 15 euro. Hele fijne aanbieding.
Hoe heb je dat gedaan?

Wanneer ik de link volg en alles doorloop heb ik het gevoel een nieuw abonnement aan te gaan. Ik kan nergens kiezen voor verlengen.

Is dit niet alleen voor nieuwe klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
groxgrox schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:56:
[...]

Hier ben ik benieuwd naar! Kan je me een update geven wat het dan geworden is? Behoud je dan maximaal klant voordeel vanuit de oude situatie?
Ja ik ben ook benieuwd, twijfel even wat nu te doen, want stel het oude voordeel is weg, dan schiet de prijs van mijn bestaande glasvesel abbo omhoog, en dat wil ik natuurlijk niet betalen, want dan kan ik beter snel dat abbo opnieuw afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Incognitum schreef op maandag 24 februari 2025 @ 19:00:
[...]

Hoe heb je dat gedaan?

Wanneer ik de link volg en alles doorloop heb ik het gevoel een nieuw abonnement aan te gaan. Ik kan nergens kiezen voor verlengen.

Is dit niet alleen voor nieuwe klanten?
Ik was eerst ingelogd, en daarna op de link geklikt. Krijg ik de knoppen te zien om te verlengen.

Je moet wel binnen 4 maanden einddatum contract zitten, of contractvrij te zijn.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Quad schreef op maandag 24 februari 2025 @ 19:03:
[...]
Ik was eerst ingelogd, en daarna op de link geklikt. Krijg ik de knoppen te zien om te verlengen.

Je moet wel binnen 4 maanden einddatum contract zitten, of contractvrij te zijn.
EDIT:
Onderstaand klopt dus niet. Bij gegevens-check geeft de site aan dat het nummer al tot mijn klantbestand behoort. Ik doe dus iets fout. Ik ga nogmaals opnieuw beginnen.

EDIT 2:
Gelukt. Helemaal opnieuw begonnen en de link van pepper.com gebruikt ipv de link hierboven. Toen lukte het wel prima.

Ik krijg geen knoppen met verlengen. Wel staat er nu bij de bestelling: ‘Bijbestellen voor nummer **********’

Klopt het nu dan op deze manier?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xl-HrVu2WDNWtDqoT1ELwlD-_hI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KXT44Nu9mkuTfM5swnsFPjSK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Incognitum op 24-02-2025 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ik denk het niet. Kan je wel verlengen? Wanneer is je einddatum van je contract?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004

PeaceNlove

Deugleuter

Incognitum schreef op maandag 24 februari 2025 @ 19:18:
[...]

EDIT:
Onderstaand klopt dus niet. Bij gegevens-check geeft de site aan dat het nummer al tot mijn klantbestand behoort. Ik doe dus iets fout. Ik ga nogmaals opnieuw beginnen.

EDIT 2:
Gelukt. Helemaal opnieuw begonnen en de link van pepper.com gebruikt ipv de link hierboven. Toen lukte het wel prima.

Ik krijg geen knoppen met verlengen. Wel staat er nu bij de bestelling: ‘Bijbestellen voor nummer **********’

Klopt het nu dan op deze manier?

[Afbeelding]
Bel ze anders gewoon, ik kreeg direct een aardige medewerker aan de lijn en die maakte het allemaal netjes in orde inclusief bevestiging van nummerbehoud en de ingangsdatum. Kost wellicht wat meer tijd dan via internet, maar volgens mij kunnen ze aan de achterkant net wat meer regelen en zien dan wij dat kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Incognitum
Quad schreef op maandag 24 februari 2025 @ 19:33:
Ik denk het niet. Kan je wel verlengen? Wanneer is je einddatum van je contract?
Het is reeds gelukt met de link van pepper zelf en niet de link van hier. Allemaal in orde gekomen en reeds bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-10 22:50
Incognitum schreef op maandag 24 februari 2025 @ 20:03:
[...]

Het is reeds gelukt met de link van pepper zelf en niet de link van hier. Allemaal in orde gekomen en reeds bevestigd.
Ik krijg dezelfde pagina waar staat bijbestellen voor nr., maar als ik doorklik moet ik de gegevens invullen voor nummerbehoud. Had jij dat ook?

\\Edit 1

Als ik inlog en daarna op de pepper link klik wordt de prijs van exact zelfde abonnement (Unlimited basis) 20.50 per maand ipv de 15. Hier gaat denk ik iets fout :?. Heb ook maar niet doorgeklikt.

[ Voor 21% gewijzigd door Captain Planet op 24-02-2025 22:23 ]

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
groxgrox schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:56:
[...]

Kleine update, ik weet pas alles 100% zeker als ze volgende maand geld incasseren.. maar vooralsnog zie ik nu dit:

Oude situatie, met oud klanten voordeel:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qcBgfOH.png

Nieuwe situatie, na het afsluiten vandaag gms abbo met de pepper korting:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Q2CwX6A.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Captain Planet schreef op maandag 24 februari 2025 @ 20:27:
[...]

Ik krijg dezelfde pagina waar staat bijbestellen voor nr., maar als ik doorklik moet ik de gegevens invullen voor nummerbehoud. Had jij dat ook?

\\Edit 1

Als ik inlog en daarna op de pepper link klik wordt de prijs van exact zelfde abonnement (Unlimited basis) 20.50 per maand ipv de 15. Hier gaat denk ik iets fout :?. Heb ook maar niet doorgeklikt.
Ja ik had dat eerst ook. En inderdaad is dat niet correct.

Ik heb online ingelogd op mijn Odido. Daarna ben ik naar pepper gegaan en heb daar de link geopend (dus niet de link die hier wordt gegeven). Toen stond er wel onderaan ‘verlengen’ en kon ik wel door het proces heen.

Ik sla geen cookies op, dus wellicht moet je even je cookies verwijderen en dan nogmaals opnieuw proberen. Of andere browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-10 22:50
Uiteindelijk klantenservice gebeld, die hebben me aangemeld als nieuwe klant met nummerportering. Ik had een Tele2 abonnement met 2x25 GB

\\update 1

Nummerbehoud is goedgekeurd en per juni gaat het nieuwe abonnement in.

[ Voor 41% gewijzigd door Captain Planet op 25-02-2025 12:20 ]

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Dacuuu schreef op maandag 24 februari 2025 @ 22:39:
[...]

Kleine update, ik weet pas alles 100% zeker als ze volgende maand geld incasseren.. maar vooralsnog zie ik nu dit:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zou gewoon moeten werken. Had dit in het verleden ook. Als je enkel en alleen je mobiel verlengt en niks aanpast op je thuis abbo dan blijft het zo. Bij de klantenservice krijg je helaas wel wisselende antwoorden.

Had zelf het laten verlengen in de winkel met opname en toezegging dat ze het zouden terugdraaien of korting geven mocht het niet werken. Gelukkig werkte het gewoon direct zonder problemen :)

Betaal nu 23 voor unlimited Plus, is niet de 20 van de pepper deal nu - maar goed, was al beter dan 29.71

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzim
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-10 13:22
Ik heb met de Pepper link klantenkorting gekregen, maar was geen klant :)

Ben wel klant geweest met dit nummer dus wellicht komt het daardoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groxgrox
Dacuuu schreef op maandag 24 februari 2025 @ 22:39:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb zojuist ook online, door eerst in te loggen (wel op de laptop ipv mobiel) en vervolgens de link van pepper aan te klikken, mijn abonnement voor 15 Euro per maand kunnen verlengen.

Omdat ik nog een oud T-mobile abonnement heb, had ik al meerdere keren gevraagd aan Odido of mijn thuisvoordeel niet zou vervallen op mijn Premium Internet a 25 Euro (nu 29.59 Euro per maand na verschillende inflatiecorrecties, dit is een oud T-Mobile abonnement). Telkens gaf de klantenservice aan dat mijn thuisvoordeel dan zou vervallen. Maar nogmaals de stoute schoenen aangetrokken en opnieuw gebeld. Nu zelfs per mail bevestigd gekregen (door de klantenservice, met naam) dat mijn hoge klantvoordeel op Premium Internet niet zou komen te vervallen!

Direct de bestelling doorgezet (na eerst de bestelling door CashbackXL te halen, afwachten of deze geregistreerd wordt) en ik zou nu gaan betalen:

Internet Premium: 29.59 Euro per maand (1gbps, glasvezel)
Unlimited Basis: 15 Euro per maand (link van Pepper)

Top geregeld en mocht er toch iets niet goedgaan dan is het in ieder geval bevestigd door Odido per email en kan ik er eventueel op terugkomen bij ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
groxgrox schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:50:
[...]

Ik heb zojuist ook online, door eerst in te loggen (wel op de laptop ipv mobiel) en vervolgens de link van pepper aan te klikken, mijn abonnement voor 15 Euro per maand kunnen verlengen.

Omdat ik nog een oud T-mobile abonnement heb, had ik al meerdere keren gevraagd aan Odido of mijn thuisvoordeel niet zou vervallen op mijn Premium Internet a 25 Euro (nu 29.59 Euro per maand na verschillende inflatiecorrecties, dit is een oud T-Mobile abonnement). Telkens gaf de klantenservice aan dat mijn thuisvoordeel dan zou vervallen. Maar nogmaals de stoute schoenen aangetrokken en opnieuw gebeld. Nu zelfs per mail bevestigd gekregen (door de klantenservice, met naam) dat mijn hoge klantvoordeel op Premium Internet niet zou komen te vervallen!

Direct de bestelling doorgezet (na eerst de bestelling door CashbackXL te halen, afwachten of deze geregistreerd wordt) en ik zou nu gaan betalen:

Internet Premium: 29.59 Euro per maand (1gbps, glasvezel)
Unlimited Basis: 15 Euro per maand (link van Pepper)

Top geregeld en mocht er toch iets niet goedgaan dan is het in ieder geval bevestigd door Odido per email en kan ik er eventueel op terugkomen bij ze.
Ik hoop dat het goed gaat want in de voorwaarden (https://assets.odido.nl/x...waarden-klantvoordeel.pdf) staat dat bij verlengen e.d., bestaande voordelen vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
ernstoud schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:14:
[...]

Ik hoop dat het goed gaat want in de voorwaarden (https://assets.odido.nl/x...waarden-klantvoordeel.pdf) staat dat bij verlengen e.d., bestaande voordelen vervallen.
We gaan het zien, ik heb het per email van de klantenservice bevestigd gekregen. Die mail maar even goed bewaren ;)

@Dacuuu heb jij nummerbehoud moeten aanvragen? Hij staat nu binnen mijn odido als abonnement. Ik heb nummerbehoud aangeklikt en mijn oude odido nummer, nieuwe simkaart nummer en tijdelijk nummer ingevoerd en ik kreeg net een sms dat nummerbehoud goedgekeurd was.

[ Voor 24% gewijzigd door groxgrox op 25-02-2025 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
groxgrox schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:56:
[...]

We gaan het zien, ik heb het per email van de klantenservice bevestigd gekregen. Die mail maar even goed bewaren ;)

@Dacuuu heb jij nummerbehoud moeten aanvragen? Hij staat nu binnen mijn odido als abonnement. Ik heb nummerbehoud aangeklikt en mijn oude odido nummer, nieuwe simkaart nummer en tijdelijk nummer ingevoerd en ik kreeg net een sms dat nummerbehoud goedgekeurd was.
Ben benieuwd! Nee ik heb kunnen verlengen, ik moet zeggen dat het allemaal rommelig verliep, heb vaak browser weg geklikt, weer geopend etc. Maar ik heb dus echt kunnen verlengen, zonder tijdelijk nummer enzo.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
Odido heeft vanmorgen weer een update geüpload met alle aanpassingen van de laatste anderhalve maand. Relatief veel nieuwbouw en weinig ombouw. In Januari/Februari zijn de metingen voor de Umlaut test weer gedaan. In die periode leggen alle providers het onderhoud aan het netwerk vrijwel stil. De tests zijn inmiddels klaar dus het ombouwen is weer begonnen. Ik verwacht de resultaten zeer binnenkort.

Zie hier: https://antennekaart.nl/k...2.04235543&lng=5.44921875

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:26
Ik heb nu ruim een jaar Odido mobiel en ben erg tevreden over de snelheid en het bereik.

Het enige probleem is dat ik vaak handmatig een netwerk moet selecteren in het buitenland. Zowel op m'n laatste reis naar Griekenland als Duitsland had ik hier last van op m'n iPhone 15 pro. Na handmatig verbinden (met Vodafone) werkt het weer. Jullie hier ook last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:35
sheepdog schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 12:54:
Ik heb nu ruim een jaar Odido mobiel en ben erg tevreden over de snelheid en het bereik.

Het enige probleem is dat ik vaak handmatig een netwerk moet selecteren in het buitenland. Zowel op m'n laatste reis naar Griekenland als Duitsland had ik hier last van op m'n iPhone 15 pro. Na handmatig verbinden (met Vodafone) werkt het weer. Jullie hier ook last van?
staat je netwerk selectie voor roaming wel op automatisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sheepdog
boyette schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 13:05:
[...]

staat je netwerk selectie voor roaming wel op automatisch?
Ik zie nu dat dit uit staat, maar waarschijnlijk omdat ik het de laatste keer in het buitenland heb uitgezet.. volgende reis nog maar eens testen op automatisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:35
sheepdog schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 13:19:
[...]

Ik zie nu dat dit uit staat, maar waarschijnlijk omdat ik het de laatste keer in het buitenland heb uitgezet.. volgende reis nog maar eens testen op automatisch!
Dit is dus geen probleem van Odido mobiel maar een probleem met gebruikersinstellingen van je iphone.

Je bericht staat daarmee in het verkeerde topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlesT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:48
Dat klopt niet want op iPhones kan je niet apart een netwerkselectie maken voor roaming, daar wordt geen onderscheid in gemaakt in je handmatige netwerkselecties voor 'thuis' (NL) en roaming.

Ik vermoed dat @sheepdog doelt op de instelling voor dataroaming, en dat dit uitstond. Maar dat heeft geen invloed op het kunnen verbinden met roaming netwerken, je iPhone verbindt dan alsnog gewoon, je kan dan enkel geen data gebruiken (en geen kosten maken wanneer buiten de EU/EEA).

Je kan natuurlijk wel handmatig zoeken naar (roaming) netwerken, maar je ziet daar enkel de netwerken die je iPhone op die locatie kan ontvangen.

Als je dus tijdens het roamen je iPhone handmatig op een ander netwerk zet, kan het dus voorkomen dat je bij terugkomst in Nederland geen service hebt, omdat je iPhone nog aan het zoeken is naar dat buitenlandse netwerk (en vice versa als je 'm op een NL netwerk vast laat zetten, voor de meesten vrij nutteloos imo).
Meestal heeft je iPhone dat overigens wel door nadat ie enkele minuten op 'Geen Service' staat.
Je krijgt dan een notificatie dat het handmatig gekozen netwerk niet meer beschikbaar is (en krijg je de optie om naar netwerkinstellingen te gaan en daar een ander netwerk te kiezen, of terug te gaan naar Automatisch). In mijn herinnering moet je dat wel handmatig doen en gaat je iPhone niet automatisch terug naar Automatische netwerkselectie of naar je 'thuis' netwerk.

Ik vraag me ook af hoe dit dan anders is op Android telefoons, want hoe kan je in Nederland je roaming netwerk voor het buitenland instellen, als je telefoon niet weet waarheen je gaat roamen en welke netwerken daar beschikbaar zijn?
Of kan je op Android volledig roaming uitzetten? (dus ook geen spraak & SMS?).
iPhones kunnen dat niet, enige methode is vliegtuigmodus aanzetten (of geen (e)SIM hebben). :P

[ Voor 39% gewijzigd door AlesT op 04-03-2025 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
boyette schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 13:20:
[...]

Dit is dus geen probleem van Odido mobiel maar een probleem met gebruikersinstellingen van je iphone.

Je bericht staat daarmee in het verkeerde topic.
Uh nee, want toen ik nog Vodafone had heb hier nooit mee moeten pielen. De reden dat ik nu met de instellingen heb gerommeld is dus omdat het niet automatisch werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:52

DaRoot

Some say...

ik heb thuis glasvezel internet van Odido, dus ik kreeg ook het aanbod voor die actie met mobiel met korting.
Ik heb nu KPN mobiel (zo'n 25 jaar) en dekking is daarmee nooit een issue eigenlijk.
We wonen in de grensstreek (Oldenzaal, Twente). Hoe is de dekking daar van Odido? Ik kom ook nog wel regelmatig in Denekamp, af en toe in Duitsland..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• procaliber
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20:49
DaRoot schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:52:
ik heb thuis glasvezel internet van Odido, dus ik kreeg ook het aanbod voor die actie met mobiel met korting.
Ik heb nu KPN mobiel (zo'n 25 jaar) en dekking is daarmee nooit een issue eigenlijk.
We wonen in de grensstreek (Oldenzaal, Twente). Hoe is de dekking daar van Odido? Ik kom ook nog wel regelmatig in Denekamp, af en toe in Duitsland..
Dekking Enschede / Oldenzaal / Losser vind ik goed, vlak ook de grens heb ik nooit problemen.
(alleen bellend de grens over moet je niet doen, maar dat heeft elke provider denk ik :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
Ik woon in hetzelfde grensgebied, en de dekking met Odido is in Noord-Oost Twente significant minder dan KPN en Vodafone.

KPN en VF hebben de laatste jaren maar liefst 11 masten bij geplaatst in het buitengebied, waar Odido niks heeft gedaan.

Odido is in Oldenzaal zelf prima, maar bijvoorbeeld in Centrum Denekamp heb je geen dekking. KPN en VF zitten daar in de C2000 mast die zorgt voor dekking.

Als dekking buiten de kernen om belangijk voor je is, dan moet je zeker niet naar Odido.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
Over het algemeen ondervind ik geen problemen in de grensstreek, maar wil je het echt zeker weten dan zou ik een Odido prepaid simkaartje van €10 aanschaffen en gewoon even testen in de gebieden waar je het meest komt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:52

DaRoot

Some say...

Jassy schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:37:
[...]

Ik woon in hetzelfde grensgebied, en de dekking met Odido is in Noord-Oost Twente significant minder dan KPN en Vodafone.

KPN en VF hebben de laatste jaren maar liefst 11 masten bij geplaatst in het buitengebied, waar Odido niks heeft gedaan.

Odido is in Oldenzaal zelf prima, maar bijvoorbeeld in Centrum Denekamp heb je geen dekking. KPN en VF zitten daar in de C2000 mast die zorgt voor dekking.

Als dekking buiten de kernen om belangijk voor je is, dan moet je zeker niet naar Odido.
Ik zie via Antennekaart.nl dat er wel 2 masten in de buurt van Denekamp staan, en volgens de Odido dekkingskaart zou er dekking genoeg moeten zijn.
Richting Noord-Deurningen / Duitsland is het wel snel gebeurd in vergelijking met KPN zag ik.. maar dat vind ik nog niet zo'n issue.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
DaRoot schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:39:
[...]

Ik zie via Antennekaart.nl dat er wel 2 masten in de buurt van Denekamp staan, en volgens de Odido dekkingskaart zou er dekking genoeg moeten zijn.
Richting Noord-Deurningen / Duitsland is het wel snel gebeurd in vergelijking met KPN zag ik.. maar dat vind ik nog niet zo'n issue.
KPN en VF hebben er nog een opstelpunt in de rotonde richting het centrum, die mist Odido. Indoor is het dus snel gedaan in kern Denekamp. Het gemeentehuis heeft daarom ook een indoor voor Odido, geen idee of die nog aan staat.

Richting Duitsland doet het elkaar niet veel, qua roaming maakt het ook weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procaliber
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20:49

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
989 vs 987 van de mogelijke 1000 punten. Marginaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:17
Dan vind ik deze nog dubieus. Als je veel klanten hebt die speedtesten met brakke wi-fi en/of DSL lijnen krijg je onbetrouwbare resultaten. Maar goed, alle awards zijn voor marketing doeleinden in de hoop dat het extra bezoek naar de website genereert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
jongetje schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:21:
[...]

Dan vind ik deze nog dubieus. Als je veel klanten hebt die speedtesten met brakke wi-fi en/of DSL lijnen krijg je onbetrouwbare resultaten. Maar goed, alle awards zijn voor marketing doeleinden in de hoop dat het extra bezoek naar de website genereert.
Dit gaat alleen om mobiele speedtest, Odido heeft wel de meeste locaties met N78 (3.5Ghz) dus opzich ook wel logische dat ze het hoogste score. Je zou kunnen denken mensen testen alleen als ze problemen hebben dus dan zouden de testen weer veel langzamer uitvallen dan de gemiddelde snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:33

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Roy Tollenaar schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:27:
[...]

Dit gaat alleen om mobiele speedtest, Odido heeft wel de meeste locaties met N78 (3.5Ghz) dus opzich ook wel logische dat ze het hoogste score. Je zou kunnen denken mensen testen alleen als ze problemen hebben dus dan zouden de testen weer veel langzamer uitvallen dan de gemiddelde snelheid.
Ik doe juist speedtesten om te kijken hoe snel het kan. En met N78 kan het soms als de site goede backhaul heeft kan je wel eens boven de 1 Gb/s komen

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:49
jongetje schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:21:
[...]

Als Odido-klanten vaker testen gaat het gemiddelde misschien ook omhoog?

En geknepen abo's (bij KPN max 600 Mbps consumentenabo's dus) trekt dat het gemiddelde ook omlaag.
Een gefaalde test ivm geen dekking of niet-responsief netwerk wordt dan weer helemaal niet meegeteld.

Dus tja, zegt niet per se zo veel nu we zo veel overcapaciteit hebben :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Odido roaming lijst is weer flink bijgewerkt voor EU + Rest

https://docs.google.com/s...salppQRE/edit?usp=sharing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-10 15:43
Wat wordt bedoeld met “Zweden is alleen inbegrepen bij nieuwe Odido Unlimited-abonnementen”?

Voor zover ik op de site van Odido zie staat Zweden gewoon in de lijst ‘landen in zone EU’. Dat is ook logisch, want Zweden is naar mijn weten nog altijd lid van de EU…

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Lrrr schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 19:49:
[...]

Wat wordt bedoeld met “Zweden is alleen inbegrepen bij nieuwe Odido Unlimited-abonnementen”?

Voor zover ik op de site van Odido zie staat Zweden gewoon in de lijst ‘landen in zone EU’. Dat is ook logisch, want Zweden is naar mijn weten nog altijd lid van de EU…
Je hebt gelijk, ik heb het aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:11

Yucko

One clown to rule them all !

en als bij Zwitserland staat bijgewerkt per 18-6-2024 en alleen inbegrepen bij nieuwe abonnementen, moet je dan 1 van 4 unlimited abo's hebben zoals ze op dit moment aangeboden worden (dus unlimited start, basis, plus of premium) ?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
ikbenjoeri schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:56:
[...]

Je hebt gelijk, ik heb het aangepast :)
Top! Overigens klopt het volgens mij nog steeds niet helemaal, althans volgens de site van Odido:
  • Zwitserland, Turkije en USA zijn inbegrepen bij Unlimited Plus of Premium (maar niet bij Unlimited Start of Basis)
  • Zwitserland (maar niet Turkije of USA) is ook inbegrepen bij oud-Tele2-abonnementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
(Edit: Had die vraag al eens gesteld, blijkbaar)

[ Voor 82% gewijzigd door epoman op 16-03-2025 16:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
epoman schreef op zondag 16 maart 2025 @ 16:25:
Staat Odido bij de Unlimited-abo's het downloaden van iOS-updates via 5G toe?
Zou een provider dit kunnen blokkeren? Ik kan met Odido gewoon iOS updaten en er wordt ook gewoon elke nacht een iCloud back-up gemaakt (ben thuis niet met wifi verbonden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Niet online
Roy Tollenaar schreef op zondag 16 maart 2025 @ 16:28:
[...]

Zou een provider dit kunnen blokkeren? Ik kan met Odido gewoon iOS updaten en er wordt ook gewoon elke nacht een iCloud back-up gemaakt (ben thuis niet met wifi verbonden).
Zie steevast een melding (ondanks '5G aan' en 'meer data toestaan') dat ik 'wifi danwel 3G of sneller' nodig heb om die te mogen downloaden. Individuele apps updaten gaat wel, iOS-updates niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
epoman schreef op zondag 16 maart 2025 @ 16:33:
[...]

Zie steevast een melding (ondanks '5G aan' en 'meer data toestaan') dat ik 'wifi danwel 3G of sneller' nodig heb om die te mogen downloaden. Individuele apps updaten gaat wel, iOS-updates niet.
Ik heb daar onder ook nog sta meer data toe geselecteerd. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JZWE3uik0Lg53OgJZ8oyk_v6Ygg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aUiovE7Nk86GR57UjXAEUkAN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Niet online
Roy Tollenaar schreef op zondag 16 maart 2025 @ 16:45:
[...]

Ik heb daar onder ook nog sta meer data toe geselecteerd. [Afbeelding]
Die had ik hier ook al aanstaan, maar dataroaming stond bij mij wel uit. Met dataroaming aan opnieuw gecheckt en kan nu wel de os-updates downloaden :'). Zit gewoon in NL. Apart.

Dus dank voor je screenshot, had 't nooit in roaming gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
epoman schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:01:
[...]

Die had ik hier ook al aanstaan, maar dataroaming stond bij mij wel uit. Met dataroaming aan opnieuw gecheckt en kan nu wel de os-updates downloaden :'). Zit gewoon in NL. Apart.

Dus dank voor je screenshot, had 't nooit in roaming gezocht.
Bijzonder, daar had ik ook niet in gezocht (tijdens roaming update hij trouwens niet maar dat is misschien maar goed ook met die magere roaming bundel's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzim
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-10 13:22
Ben recent overgestapt van Simyo (KPN) naar Odido en het valt mij direct op dat het bereik in gebouwen minder goed is en soms zelfs wegvalt, terwijl ik dat niet had via het KPN netwerk. Nu wist ik vroeger dat je dit weleens had met Chinese telefoons en missende 4G frequencies, echter gebruik ik nu een iPhone 15 Pro via 5G. Dan is dit toch gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wazzim schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 17:52:
Ben recent overgestapt van Simyo (KPN) naar Odido en het valt mij direct op dat het bereik in gebouwen minder goed is en soms zelfs wegvalt, terwijl ik dat niet had via het KPN netwerk. Nu wist ik vroeger dat je dit weleens had met Chinese telefoons en missende 4G frequencies, echter gebruik ik nu een iPhone 15 Pro via 5G. Dan is dit toch gek?
Als ik naar de frequentie verdeling kijk zou het inderdaad niet uit moeten maken:
https://antennekaart.nl/page/frequencies

Echter het kan zijn dat bepaalde Odido masten op een andere locatie staan tov. KPN masten waardoor je weldegelijk verschil merkt.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jk-5
Odido heeft gisteren weer een update geplaatst op Antennekaart. Weinig bijzonderheden, wel weer flink wat ombouw naar Ericsson. Zie: https://antennekaart.nl/k...972397680&providers=odido

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-10 00:48
Technische vraag:

Ik heb nog een 13 tal maanden abonnement lopen bij Odido, alleen wil ik nu mijn abonnement afkopen en bij Youfone doorgaan met nummerbehoud. Odido zegt dat ik daarvoor bij Youfone moet zijn, en dat die een afkoop moeten doorgeven incl. nummerbehoud. Youfone zegt weer dat ik eerst bij Odido moet afkopen voordat ze een nummerbehoud aanvraag kunnen doen. Wie heeft er nou gelijk?

Moet wel zeggen dat Odido erg lastig is. Alle keuzemenu's verbinden je direct door naar een medewerker, maar zodra je inspreekt "opzeggen" ga je in een oneindige wachtrij. (en ja, ik heb alle andere opties geprobeerd..) ze verbinden je altijd weer door naar de never ending rij.

[ Voor 48% gewijzigd door Basxt op 28-03-2025 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Basxt schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 11:39:
Technische vraag:

Ik heb nog een 13 tal maanden abonnement lopen bij Odido, alleen wil ik nu mijn abonnement afkopen en bij Youfone doorgaan met nummerbehoud. Odido zegt dat ik daarvoor bij Youfone moet zijn, en dat die een afkoop moeten doorgeven incl. nummerbehoud. Youfone zegt weer dat ik eerst bij Odido moet afkopen voordat ze een nummerbehoud aanvraag kunnen doen. Wie heeft er nou gelijk?

Moet wel zeggen dat Odido erg lastig is. Alle keuzemenu's verbinden je direct door naar een medewerker, maar zodra je inspreekt "opzeggen" ga je in een oneindige wachtrij. (en ja, ik heb alle andere opties geprobeerd..) ze verbinden je altijd weer door naar de never ending rij.
Als ik het goed heb moet Youfone nummerbehoud aanvragen bij Odido en daarbij doorgeven dat je bereid bent het contract af te kopen. Odido komt dan bij je terug met wat het kost en als je dat accepteert wordt het nummer overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Basxt schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 11:39:
Technische vraag:

Volgens mij kan je bij een nieuwe provider aangeven dat je jouw nummerbehoud eerder wil laten starten, als het goed is koop je daarmee de resterende maanden af. Volgens de tekst ga ik ervan uit dat jij een 2 jarig contract hebt? Besef wel dat als je 13 maanden erop heb zitten je nog 11 maanden mag ophoesten. Ik weet niet wat voor overweging je hebt, maar economisch gezien duur grapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-10 00:48
Correct. Ik heb nog 33,54 × 13 maanden = €436,02 / 2 = €218,01 afkoopsom.
Bij Youfone betaal ik de eerste 12 jaar €5,- p/m voor hetzelfde abonnement en daarna 10,- p/m. Dat is een verschil van 70%. Dus daar maak ik geen verlies op.

Over het algemeen zeer tevreden over Odido, alleen dit soort prijsverschillen zijn voor mij wel even het overwegen waard. Maar ik merk nu al... pay peanuts, get monkeys. Die lui bij youfone snapper er niks van. Net weer met odido gebeld en idd bevestigd gekregen dat het dus alleen kan via de nieuwe provider.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Basxt schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 11:59:
Correct. Ik heb nog 33,54 × 13 maanden = €436,02 / 2 = €218,01 afkoopsom.
Bij Youfone betaal ik de eerste 12 jaar €5,- p/m voor hetzelfde abonnement en daarna 10,- p/m. Dat is een verschil van 70%. Dus daar maak ik geen verlies op.

Over het algemeen zeer tevreden over Odido, alleen dit soort prijsverschillen zijn voor mij wel even het overwegen waard. Maar ik merk nu al... pay peanuts, get monkeys. Die lui bij youfone snapper er niks van. Net weer met odido gebeld en idd bevestigd gekregen dat het dus alleen kan via de nieuwe provider.
YouFone heeft wel wat rare fratsen... Zoals data afronden per 100 kb. Toen ik klant bij ze was werden er ook rare bedragen in rekening gebracht in het buitenland, zelfs als roaming uitstond. Ik heb daar echt van geleerd en ben alleen nog klant bij de grote drie. Nu heel tevreden met Odido dus _/-\o_

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Bijzonder om te zien hoeveel impact kozijn/raam isolatie heeft op mobiele netwerk performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
jk-5 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:14:
Odido heeft gisteren weer een update geplaatst op Antennekaart. Weinig bijzonderheden, wel weer flink wat ombouw naar Ericsson. Zie: https://antennekaart.nl/k...972397680&providers=odido
Is er eigenlijk een manier / app waarmee je zou kunnen zien met welke mast je telefoon verbonden is? (Android / Samsung)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jk-5
Lrrr schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 22:13:
[...]

Is er eigenlijk een manier / app waarmee je zou kunnen zien met welke mast je telefoon verbonden is? (Android)
Zeker! NetMonster is gekoppeld aan Antennekaart, en laat je dat precies zien. Je wordt tijdens het opstarten gevraagd of je de database wilt downloaden. Je kunt zelfs gescande data weer teruggeven, want misschien is bij jou in de omgeving sinds de laatste update iets veranderd, en kan dat meteen worden doorgevoerd op de kaart.

Lees hier voor meer: https://antennekaart.nl/netmonster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
jk-5 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 22:14:
[...]

Zeker! NetMonster is gekoppeld aan Antennekaart, en laat je dat precies zien. Je wordt tijdens het opstarten gevraagd of je de database wilt downloaden. Je kunt zelfs gescande data weer teruggeven, want misschien is bij jou in de omgeving sinds de laatste update iets veranderd, en kan dat meteen worden doorgevoerd op de kaart.

Lees hier voor meer: https://antennekaart.nl/netmonster
Wow, dat noem ik nog eens een razendsnelle reactie! Binnenkort maar even in verdiepen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
Lrrr schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 22:17:
[...]

Wow, dat noem ik nog eens een razendsnelle reactie! Binnenkort maar even in verdiepen :)
Roep/PM gerust als je vragen hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
jk-5 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 22:17:
[...]

Roep/PM gerust als je vragen hebt
Hmm, ik heb NetMonster geïnstalleerd, maar ik vind het toch complexe materie.

In het hoofdscherm van de app zie ik bovenaan ‘Odido 4G - LTE 1800’. So far, so good. Vervolgens komt er echter een blok gegevens waarvan ik geen flauw benul heb wat het allemaal betekent. De waarde bij ‘eNb’ lijkt wel overeen te komen met dezelfde waarde van een mast bij mij in de buurt, als ik op de antennekaart kijk.

Onder dat blok gegevens is er dan een lijst met nog meer gegevens (nog meer masten? Geen idee…)

Vervolgens is er een knop ‘locate transmitters’, maar als je daarop drukt moet je een abonnement afsluiten, dus dat schiet ook al niet op.

Tenslotte laat ‘ie in het scherm ‘log’ nog een aantal masten zien die niet op de antennekaart zouden staan (?), alleen lijken deze er wel op te staan? Deze informatie lijkt wel overeen te komen met wat ik op het hoofdscherm zie, maar ook hier is het me weer totaal onduidelijk wat de getallen al dan niet betekenen…

Heb je een handleiding voor me? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
Lrrr schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 23:34:
[...]

Hmm, ik heb NetMonster geïnstalleerd, maar ik vind het toch complexe materie.

In het hoofdscherm van de app zie ik bovenaan ‘Odido 4G - LTE 1800’. So far, so good. Vervolgens komt er echter een blok gegevens waarvan ik geen flauw benul heb wat het allemaal betekent. De waarde bij ‘eNb’ lijkt wel overeen te komen met dezelfde waarde van een mast bij mij in de buurt, als ik op de antennekaart kijk.

Onder dat blok gegevens is er dan een lijst met nog meer gegevens (nog meer masten? Geen idee…)

Vervolgens is er een knop ‘locate transmitters’, maar als je daarop drukt moet je een abonnement afsluiten, dus dat schiet ook al niet op.

Tenslotte laat ‘ie in het scherm ‘log’ nog een aantal masten zien die niet op de antennekaart zouden staan (?), alleen lijken deze er wel op te staan? Deze informatie lijkt wel overeen te komen met wat ik op het hoofdscherm zie, maar ook hier is het me weer totaal onduidelijk wat de getallen al dan niet betekenen…

Heb je een handleiding voor me? :P
Al die nummers op het 'Live' hoofdscherm zijn waarschijnlijk niet heel interessant. eNodeB is inderdaad het nummer van de baseband die onder de mast hangt, sommige masten hebben meerdere (meestal twee). TAC is een soort regiocode in het netwerk. Als je telefoon idle is (wel verbonden met het netwerk, maar niet actief aan het communiceren) en je wordt gebeld of er staat data voor je klaar wordt in die hele regio een pagingbericht gestuurd om je te bereiken. Verder zie je een aantal signaalsterktes. de EARFCN is een kanaalnummer, dat is in feite gewoon de frequentie. TA is Timing Advance, die geeft aan hoeveel eerder je telefoon mag zenden zodat je geen synchronisatieproblemen krijgt met andere telefoons. Hieraan kun je meestal vrij goed zien wat je afstand tot de mast is.

Onderaan zie je een lijst met neighbor cells. Dat zijn andere cellen die je telefoon in de gaten houdt en waarvan hij de signaalsterkte doorgeeft aan het netwerk. Je telefoon zal nooit uit zichzelf bepalen om met een andere mast te verbinden, dit wordt allemaal gestuurd vanuit het netwerk.

Als je op het hamburgermenu linksonder drukt heb je ook een kaart, daarin zie je alle sites waar je zelf verbonden mee bent geweest, met alle gevonden cellen. Het 'Log' overzicht geeft gewoon een logboek van locaties waarmee je verbonden bent geweest. Je kunt in dat 'Log' overzicht de knop 'All cells' ook aanpassen naar 'New and modified', daar zie je alle cellen waar iets lijkt te zijn veranderd. Dit kan betekenen dat de antennes op de site zijn aangepast, maar kan ook betekenen dat hij gewoon een ander nummertje uitzendt. Die gegevens kun je doorsturen naar Antennekaart, wat staat beschreven op de bovenstaande link.

Die 'Locate transmitters' feature heb je eigenlijk niet zo veel aan. Dat is alleen nuttig wanneer je met een nieuwe en onbekende mast bent verbonden. Je kunt hem met die feature dan helemaal uitpijlen. Voor jou waarschijnlijk niet interessant, en de extra data die ik van betalende gebruikers krijg vind ik ook niet heel interessant. NetMonster is niet door mij ontwikkeld, dus de verdiensten uit die functie gaan niet naar mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Zijn er anderen die problemen ervaren met Odido. Performance is minder en hoge ping en packet loss.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TflnEYQYGmheiSk9U8jLfGUw9Hs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qW1ZZMoJtmeLFDTnaFbUwmVC.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aic54IKRYBDCvXn3DW-M24cCCSs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1l5LHt0ziBkHi6eJpiyftJSR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PCHYTNrOgK3fLxA92ux7HQ6iS_s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VzKqPDQL6vaGcVtKk2PpsgSB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
ikbenjoeri schreef op donderdag 10 april 2025 @ 08:35:
Zijn er anderen die problemen ervaren met Odido. Performance is minder en hoge ping en packet loss.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier ook wel wat hogere ping. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D4lSajFbdwGt0ZSwRGQGJa8DxZI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YmSwMzVNc2DHSj8z53CgHdDM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QmKn0Ea66EDr75tnRYMD3itXa0I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/77lhVPIDwIHikRLoQKQ6LJGx.png?f=fotoalbum_large
En dit via de 5G router Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/88EoAPNt60uvgfrpIHwcDapM3ZQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7CGtoOXxQD2e3c0e3Dq55TfP.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Roy Tollenaar op 10-04-2025 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:17
ikbenjoeri schreef op donderdag 10 april 2025 @ 08:35:
Ja, 1315 hier...

Lijkt inmiddels weer ok

[ Voor 5% gewijzigd door DanielAlm op 10-04-2025 09:52 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 24 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het Odido mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes