...na het klikken op de link komen we je bankpas zo snel mogelijk ophalen....oh nee dat is weer wat anders, deze link is wel oké.peptalk schreef op woensdag 20 november 2024 @ 14:14:
[...]
Even op de link klikken en daar staat het uitgelegd;-)
Wat ik bij de storing bijzonder vind is dat Odido nu als update naar Tweakers communiceert dat het alleen een 3g probleem was, terwijl de hele boel plat lag voor een groot aantal klanten, want wie zit er nu nog op 3g!
Zeg gewoon eerlijk dat een groot deel van je klanten niet kon bellen, niet bereikbaar was EN geen dataverbinding had.
Vaak kan je met een dure e-sim op alle netwerken en met een goedkopere op 1 of 2 netwerken. Probleem is dat de meeste aanbieders hier niet transparant over zijn VOOR je de e-sim koopt. Bij sommigen zie je wel na aankoop op welke netwerken je met jou tarief kan. Maar als je een nieuw tarief neemt met nieuwe e-sim bij dezelfde aanbieder kan dat totaal anders zijn.Sorcerer8472 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 12:55:
Airalo werkt idd vrij goed, over andere aanbieders hoor ik toch regelmatiger wat negatieve dingen (maar er zijn er inmiddels zo veel nu...)
In meerdere landen in Azië en Zuid-Amerika gebruikt, alleen in de VS had hij een sterke voorkeur voor T-Mobile (wat vaak ruk is, zeker met Europees toestel zonder band 71) dus moest hem vastzetten op Verizon.
In Nederland lijkt het erop dat je enkel nog KPN kunt gebruiken met Airalo ($4.50 voor 1GB/7dgn, $7 voor 2GB/15dgn, $9 voor 3GB/30dgn). Hun wereldsim (2x zo duur) kan wel op alle netwerken in NL. Wel bijzonder dat dit een goedkopere optie is dan bij je eigen provider data bijkopen (voor hen zonder onbeperkte bundel)
En een aantal kleinere aanbieders laten de e-sim alleen via een QR of zelf handmatige codes invoeren. Ook is de kans groot dat zij beperkingen hebben met het netwerktype (geen 5g etc.)
Bij de betere kan je de e-sim direct uit de app downloaden, installeren en activeren. Het hielp mij in Frankrijk toen mijn toenmalige NL provider Odido mij heel hard telkens van Orange 4g/5g naar een ander netwerk met alleen edge 2g bleef trekken. De Airalo e-sim maakte dat ik strak Orange 4g had.
En bij KPN kost een GB extra voor niet-unlimited klanten 7,99 per GB (dit was vorig jaar nog 7,50 per 1GB).. Dan kan je beter naar zo'n e-sim aanbieder inderdaad. Unlimited klanten hebben trouwens een lager tarief voor extra MB's bij KPN (voor als je buitenland EU bundel op is: kosten 1,99 per 1 GB.
Bij Odido is het beeld trouwens niet veel anders:: 500 MB kost al 6,-. ;1GB is zelfs 8,- en 2GB betaal je zelfs 12,- euro voor. Onrealistisch veel. https://www.odido.nl/gb-aanvuller Inderdaad heel gek dat je data met een e-sim van de buitenlandse concurrent goedkoper is dan wat je zelf aan je klanten berekend.
Of inderdaad een 50+ mobiel simmetje met 12 mnd voor 1,- bij 2 jaar abo.(Vodafone 4g) als backup nemen. Wel eventueel voor 50 cent per maand dan het dataplafond aanzetten is mijn tip. 500 MB extra en geen kans op discussies over data meerverbruik.
[ Voor 78% gewijzigd door ucsdcom op 20-11-2024 16:06 ]