Guus... schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:30:
Node-RED ziet er interessant uit maar ben ik niet mee bekend. Een integratie maken is het implementeren van de API voor zover ik kan zien. Als iemand daar handig mee is is het misschien mogelijk om een integratie te maken.
Ik wil mijn Node-Red flow wel delen als daar belangstelling voor is maar het past niet in 1 reactie dus dan moet ik kijken hoe ik dat in github kan posten
Ik gebruik alleen basis elementen van Victron-large-os dus geen externe libraries of extra nodes.
Dit is een klein deel van de flow:
Met de functie 'create Entsoe request' haal ik de entsoe prijzen voor morgen op.
Je moet hierin alleen je eigen token kopieeren over de XXXX heen.
In de functie 'calc_charge_discharge_schedule' reken ik een schedule uit voor het laden/ontladen.
Die zou je kunnen vervangen door je eigen functie
De mijne is redelijk rudimentair. Ik bekijk het alleen voor die dag.
Ik reken de gemiddelde prijs uit, als er een piek boven uitkomt ga ik aan het net leveren en laden voor pieken naar beneden.
Mijn batterij is klein dus op vol vermogen kan ik ruim 1 uur laden/ontladen, dat is hard gecodeerd in de functie
Als dat 's nachts is temper ik het vermogen ivm het geluid. Dat is ook een feature wat ik mis in de standaard flow van Victron
Met het schedule ga ik op elk heel uur de Victron instellingen aanpassen
er is ook een basis UI om e.e.a. aan/uit te zetten en om de schedules te zien.
en ik ben begonnen om enkele parameters te exporteren via MQTT
Ik wil de vermogens regeling nog wat fijnmaziger maken, nu in stappen van 600W.
Ik wil ook de berekening slimmer maken zdd de periode vanaf het moment dat de nieuwe prijzen bekend zijn ook meegenomen wordt.