Zoals bijna elke open wereld spel anders dan een Witcher/KCD of zo. Denk meer aan Skyrim of de moderne Zelda spellen.Timothy3000 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 14:29:
Het klinkt een beetje als een offline MMO. Veel te doen, maar een goed verhaal of een main quest richting een endgame hoef je niet te verwachten. Gaat vooral om levelen en ontdekken.
Klopt dat wat?
Dat is zeker nieuw! Ze hebben ook de menu's iets aangepast, guides zit voortaan bij OthersRicmaniac schreef op maandag 23 maart 2026 @ 14:41:
Je ziet nu ook op documents en/of recipies in je inventory of je de knowledge al hebt of niet zodat je ze veilig kan droppen of verkopen. Dit is ook nieuw volgens mij want is me de afgelopen dagen niet opgevallen toen ik juist bekeek of ik dingen veilig kon weggooien uit mijn inventory
Nah vroeger had ik die mening wel gedeeld, alleen tegenwoordig is er een enorme Review cijfer inflatie gaande waardoor het helaas wel vaker klopt dat een game die "Maar" een 7.x scroort niet zo goed is. Een slag om de arm is dus zeker een goeie tactiek.MrGizMo schreef op maandag 23 maart 2026 @ 14:38:
[...]
Jawel maar was meer voor de zekerheid dat ik het vroeg.
Denk namelijk dat je best een paar goede games kan mislopen als je blijft vasthouden aan een "cijfer"
Thanks!
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Dat is wel wat ik uit veel reviews haalde en wat mij dus juist deed besluiten de game te kopen.Timothy3000 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 14:29:
Het klinkt een beetje als een offline MMO. Veel te doen, maar een goed verhaal of een main quest richting een endgame hoef je niet te verwachten. Gaat vooral om levelen en ontdekken.
Klopt dat wat?
Ik spoel in 90% van de games het verhaal altijd door, dus dat dit hier wat minder lijkt te zijn kan mij persoonlijk niet boeien
Ik zag bijvoorbeeld op MetaCritic deze en daar voelde ik wel wat voor:
As an open world game Crimson Desert feels like next gen, but lame story telling makes it feel quite hollow.
[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 23-03-2026 15:09 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
nou... TW3 en KCD zijn juist heel erg story driven open wereld games. Uiteraard is er veel in de wereld te doen, maar de game draait uiteindelijk om de mainquest.mister_S schreef op maandag 23 maart 2026 @ 14:42:
[...]
Zoals bijna elke open wereld spel anders dan een Witcher/KCD of zo. Denk meer aan Skyrim of de moderne Zelda spellen.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Blijft mooi om te zien dat userreviews wel gewoon steeds omhoog gaan. Denk dat patches daar zeker mee helpenDonstil schreef op maandag 23 maart 2026 @ 15:04:
[...]
Nah vroeger had ik die mening wel gedeeld, alleen tegenwoordig is er een enorme Review cijfer inflatie gaande waardoor het helaas wel vaker klopt dat een game die "Maar" een 7.x scroort niet zo goed is. Een slag om de arm is dus zeker een goeie tactiek.
[...]
Thanks!
Ja dat bedoelde ik. Beetje vreemde zinsopbouw van mijn kant zie ik nuChaoss schreef op maandag 23 maart 2026 @ 15:05:
[...]
nou... TW3 en KCD zijn juist heel erg story driven open wereld games. Uiteraard is er veel in de wereld te doen, maar de game draait uiteindelijk om de mainquest.
@mister_S ah check ik zie wat je bedoeld.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Wat maakt deze game 18+? Mijn zoontje(15) is fan van de souls like games (Elden ring, demons souls en ook Valheim vond hij geweldig). Ik begrijp dat in Crimson Desert af en toe expliciete gewelddadige scènes voorkomen wat 18+ zou verklaren. Is het hiermee echt een 18+ game in de categorie GTA of is dat niet te vergelijken?
Puur door het geweld denk ik. Redelijk wat bloed hier en daar, bounties die je op de grond heb getackled een keer in hun gezicht meppen voordat je ze vast bind en mee neemt zulke dingen. Vrouw, man maakt niet uit.Folkert schreef op maandag 23 maart 2026 @ 16:17:
Wat maakt deze game 18+? Mijn zoontje(15) is fan van de souls like games (Elden ring, demons souls en ook Valheim vond hij geweldig). Ik begrijp dat in Crimson Desert af en toe expliciete gewelddadige scènes voorkomen wat 18+ zou verklaren. Is het hiermee echt een 18+ game in de categorie GTA of is dat niet te vergelijken?
Het is in geen geval erger dan wat wij vroeger al deden en zagen toen we zijn leeftijd hadden
GTA is groffer denk ik.
Maar een typische soulslike is het niet. Als je dat specifiek zoekt is dit misschien niet de juiste game.
[ Voor 6% gewijzigd door Ricmaniac op 23-03-2026 16:46 ]
Is op de ps5 pro een 120 hertz optie toegevoegd. Very nice. Zeker voor mensen met een goede tv of monitor....
Weet er iemand hoe je deze vijf zaken kan verkopen. Unpacked trade goods....
Weet er iemand hoe je deze vijf zaken kan verkopen. Unpacked trade goods....
[ Voor 66% gewijzigd door Wolverine9000 op 23-03-2026 16:51 ]
Na de patch voelt het spel echt veel beter aan.
De responsiveness is goed verbeterd.
De shimmering is er op PC nog wel een beetje maar stoor me er niet per sé aan.
Stoor me meer aan het feit dat ik iedere keer mijn paard sla als ik wil mounten, druk iedere keer op Y, haha.
Nu kan ik echt volle bak gaan genieten van deze game.
Heb het idee dat ik wat stukjes mbt inventory gemist heb? Ik raap wel her en der wat items op maar ik doe er eigenlijk nog niets mee. Misschien dat daar verder in de game nog wat uitleg over komt. Ben in ieder geval bij Chapter 2, nu wat sides gaan doen en exploreren want ik had al ergens opgevangen dat de eerste boss vrij pittig is als je enkel de main gevolgd hebt.
Edit: Als matthias de eerste boss was dan stelde deze niks voor.
De responsiveness is goed verbeterd.
De shimmering is er op PC nog wel een beetje maar stoor me er niet per sé aan.
Stoor me meer aan het feit dat ik iedere keer mijn paard sla als ik wil mounten, druk iedere keer op Y, haha.
Nu kan ik echt volle bak gaan genieten van deze game.
Heb het idee dat ik wat stukjes mbt inventory gemist heb? Ik raap wel her en der wat items op maar ik doe er eigenlijk nog niets mee. Misschien dat daar verder in de game nog wat uitleg over komt. Ben in ieder geval bij Chapter 2, nu wat sides gaan doen en exploreren want ik had al ergens opgevangen dat de eerste boss vrij pittig is als je enkel de main gevolgd hebt.
Edit: Als matthias de eerste boss was dan stelde deze niks voor.
[ Voor 4% gewijzigd door NICKS_AAN op 23-03-2026 17:00 ]
Gisteren de 1e boss in 1x verslagen (die in het eerste stadje).
Ik had daar eerst een hard hoofd in omdat ik 't meestal niet goed doe bij boss fights de eerste keer en ik had gelezen dat boss fights in het algemeen erg moeilijk zijn in dit spel.
Dat viel dus reuze mee voor mij
(dit was nog voor de patch die boss fights wat makkelijker maakt)
En ik ben HEEL blij dat ik nu op i kan drukken voor mijn inventory, j voor journal etc
Ik had daar eerst een hard hoofd in omdat ik 't meestal niet goed doe bij boss fights de eerste keer en ik had gelezen dat boss fights in het algemeen erg moeilijk zijn in dit spel.
En ik ben HEEL blij dat ik nu op i kan drukken voor mijn inventory, j voor journal etc
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Waa de naam matthias van de eerste boss. Ja die is heel easy iddVortigen schreef op maandag 23 maart 2026 @ 16:58:
Gisteren de 1e boss in 1x verslagen (die in het eerste stadje).
:strip_exif()/f/image/IoxN5KY5EEzixCUCWUi0775J.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5gB6n3It7bdBhJBxyHWeJvQ8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Al9knc8muR1jd0H5o2ksBqam.jpg?f=fotoalbum_large)