• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

justifire

Shut up and squat !!

Mime010 schreef op maandag 6 april 2026 @ 09:46:
[...]

Zal wel aan mij liggen… maar wat is er allemaal te doen dan. Ben nu in chapter 4 geloof ik, maar moest laatst even wachten tijdens de main quest en kon niet zo snel bedenken wat ik nou allemaal in Hernand verder kon doen..
Jounal -> quests
Of op de map kijken naar de quest markers.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Mime010
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-04 15:05
Zal vanavond nog eens kijken. Had meer het gevoel dat de beschikbare sidequests meer bounties waren.

• di-Rossi
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 06:01
Mime010 schreef op maandag 6 april 2026 @ 09:52:
Zal vanavond nog eens kijken. Had meer het gevoel dat de beschikbare sidequests meer bounties waren.
Bekijk ook de diverse aankondigings borden bij de stadjes en kampen. Daar pik je ook veel posters met sidequests op

Blizzard: Speakerrrr#2714

• justifire
  • Nu online

justifire

Shut up and squat !!

Heeft iemand nog tips voor in de puzzel dungeons mbt de
spoiler:
muurschilderingen met locaties ?
Is vaak zo moeilijk te zien.
Zie de kruizen al amper en dan moet je er ook nog een locatie op de kaart uit op maken…
Heb er al wel één op weten te lossen maar lijkt of ik een mechanic mis die het iets makkelijker zou moeten maken ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TvEMUd_R-O7dE41VD00X0yuOmzU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dJkY1AFhNcrvx1GhGmqDXGFN.png?f=fotoalbum_large

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Wimpie79
  • Registratie: April 2026
  • Nu online
Kom ik tijdens exploren per ongeluk in deminis. Was daar rap weg. Ben nog niet sterk genoeg om 10 man met schuld aan te vallen. Zijn stuk sterker daar

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:21
@justifire
spoiler:
Op de locaties aangegeven op de kaart kun je aanwijzingen vinden voor de puzzel.
In het geval van deze puzzel zijn er op de locaties: een paardenstal, wijngaard, etc..

Met deze informatie kun je de rest van de puzzel denk ik wel zelf ;)

• Wimpie79
  • Nu online
Nieuw pakje voor mij en mijn paard. Gekocht met contribution punten. Gratis dus....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KDMC4vxzJfjirl_rX-Esy5llH44=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8mgUA8v9aakvMQvbnieAEEJh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RX3KKRnOqR696TvEVwmB7pdo71U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EtCLQGiHy3dg5GoY3wBSFR3l.jpg?f=fotoalbum_large

• justifire
  • Nu online

justifire

Shut up and squat !!

Psyx88 schreef op maandag 6 april 2026 @ 10:18:
@justifire
spoiler:
Op de locaties aangegeven op de kaart kun je aanwijzingen vinden voor de puzzel.
In het geval van deze puzzel zijn er op de locaties: een paardenstal, wijngaard, etc..

Met deze informatie kun je de rest van de puzzel denk ik wel zelf ;)
Sorry, misschien niet helemaal duidelijk beschreven wat ik bedoel.
Ik begrijp hoe ik de puzzels op moet lossen, heb de eerste die ik tegen kwam dan ook al opgelost.
Echter loop ik tegen de ZICHTBAARHEID van de puzzels op, zoals te zien op de screenshot die ik gepost had.
Kan een Series X graphics dingetje zijn, dat weet ik niet, of is er soms een manier om de
spoiler:
muurtekening
iets duidelijker zichtbaar te krijgen ?
Heb nu twee dungeons gevonden
spoiler:
waarbij het echt niet te zien is.

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06-04 20:59
Is er nergens een overzicht van alle tips hier? Na een week verlof vermoed ik minstens 20 pagina's te moeten lezen :)

• Psyx88
@justifire Ah oké. Ja zichtbaarheid van die dingen is wel een dingetje.
Ik gebruik vaak photomode om de camera te positioneren en in te zoomen... dit helpt ietwat.

• Wimpie79
  • Nu online
Psyx88 schreef op maandag 6 april 2026 @ 11:36:
Ik gebruik vaak photomode om de camera te positioneren en in te zoomen... dit helpt ietwat.
Klopt doe ik ook soms. Anders is het mi te zien soms...

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:17
Haha mijn vrouw is ook helemaal hooked aan dit spel, we hebben in het verleden al samen Red Dead Redemption 2 helemaal 100% gespeeld. Ene keer kijk ik met haar mee en de andere keer zij met mij, door de verschillende speelstijlen ontdekken we de wereld echt op alle fronten :p. Ze heeft gisteren alle drie de legendarische paarden weten te temmen _/-\o_

Ik zeg het misschien te vaak, maar dit spel geeft mij een gevoel dat dicht in de buurt komt met wat ik toen ook bij Red Dead Redemption 2 had <3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GenCHeORq3FYYz21dFQWoEuo-wU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ytm9P7OIlJ1vBAtIbDsKTFbM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-wsooUpmwLZdPL96ovOY06ZDc7k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Hpa6stV9Vlvx2tIyhJVr0J9Y.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r4XEyWw4kM1xRZlhaLNscSp2g8I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E6EK6k4837QDsnpey0vWOX95.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vMR5C5JgrnC7sJj6P4u19v1IAl0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1uDMpGmqGuQthJWgqCP3Mz8S.png?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• justifire
  • Nu online

justifire

Shut up and squat !!

Psyx88 schreef op maandag 6 april 2026 @ 11:36:
Ah goede tip!
Ga ik proberen d:)b

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:16
Ik heb helaas niet zo heel veel kunnen spelen, maar het spel is wel enorm verslavend. Het verhaal en Kliff vind ik trouwens ook wel prima, ik had niet veel meer verwacht van zo'n spel. Begin is wel vreemd, maar het past in de wereld. Kliff is ook de silent en strong type, dus ik zie het probleem niet helemaal. Ik moet wel zeggen dat ik Aziatische verhaal style wel gewend ben van andere Japanse spellen, ze hebben vrijwel allemaal het "huh wat gebeurt er nou precies!?" gevoel in het begin.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:35
Timothy3000 schreef op maandag 6 april 2026 @ 08:53:
Voor 30 euro op Vinted op de kop getikt. Ben benieuwd hoe hij op XSX draait en of ik het een leuke game ga vinden.
Ben benieuwd! Op de base PS5 vond ik de game vrij ruw aanvoelen. Op de Pro is t wel serieus genieten

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:37
[...]

Zal wel aan mij liggen… maar wat is er allemaal te doen dan. Ben nu in chapter 4 geloof ik, maar moest laatst even wachten tijdens de main quest en kon niet zo snel bedenken wat ik nou allemaal in Hernand verder kon doen..
verborgen geheimen, puzzels, bounties, sidequests/faction quests, kampjes clearen, open world Bosses bevechten, verborgen armor en wapens vinden etc. Is wat me zo te binnen schiet

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Mime010
Ben pas sinds gisteren in een gebied met allerlei bandit camps. Voorheen alleen wat groepjes tegengekomen.

• Wimpie79
  • Nu online
Ga ik achter een bounty Alessio is de naam die er niet is trouwens.
Kom ik deze puzzel tegen...
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hg_WQOC4JQKjRWJLrhZqPr06rOE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EuueKGkse7ToBccX9M7UXEQA.jpg?f=fotoalbum_large

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-04 12:30
Wimpie79 schreef op maandag 6 april 2026 @ 12:07:
Ga ik achter een bounty Alessio is de naam die er niet is trouwens.
Kom ik deze puzzel tegen...
spoiler:
Deze is niet moeilijk, alleen moet je weten hoe dit te bedienen en dat wordt bij een andere puzzel uitgelegd.

Google het dus even, je hoeft je er niet voor te schamen.

• Wimpie79
  • Nu online
friketje1 schreef op maandag 6 april 2026 @ 12:30:
[...]

Deze is niet moeilijk, alleen moet je weten hoe dit te bedienen en dat wordt bij een andere puzzel uitgelegd.

Google het dus even, je hoeft je er niet voor te schamen.
Gelukt zonder Google....

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:55
mister_S schreef op maandag 6 april 2026 @ 11:54:
Ik heb helaas niet zo heel veel kunnen spelen, maar het spel is wel enorm verslavend. Het verhaal en Kliff vind ik trouwens ook wel prima, ik had niet veel meer verwacht van zo'n spel. Begin is wel vreemd, maar het past in de wereld. Kliff is ook de silent en strong type, dus ik zie het probleem niet helemaal.
Het hoeft ook geen probleem te zijn, de sandbox alleen al biedt honderden uren vermaak. Ik mis een beetje een 'ziel' in het geheel en een drang/behoefte om de verhaallijn te volgen of motivatie om quests te doen. Ook NPC's/dialogen lijken soms uit een soort randomizer te zijn gerold, er is weinig memorabel aan. Pearl Abyss erkent zelf ook dat gameplay prevaleert boven storytelling.

Mag voor mij de pret niet drukken verder. Ik vind de bossfights erg tof en gewoon lekker ronddwalen/zweven :9~ Ik kan zo drie uur lang bezig zijn met resources farmen zonder me te vervelen. Het is gameplay-technisch (movement/parkouren/knokken) gewoon uitmuntend wmb

• Wimpie79
  • Nu online
Mijn kamp begint iets of wat ok te komen. Nog steeds nog niet aan chapter 5. Be ogen geweest met het kamp.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/is5gvsnSwD1Sicx62BRLZLdRPgc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jw4SJywPTsqXiWCzqO7wpfNQ.jpg?f=fotoalbum_large

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:05
Drials schreef op maandag 6 april 2026 @ 00:35:
Is de hornsplitter einde van chapter 2? Ik krijg deze niet eens gedaan…
Tijd om gear te upgraden dan. En food natuurlijk
[...]

Gekke is dat quest zomaar uit het niks kunnen komen. Zit ook in chapter 4 en niet verder gegaan met de main. Maar kreeg ineens 2 nieuwe quests uit begin stad zelf. Ineens krijg je quest prompt aan de rechterkant van je scherm

• Wimpie79
  • Nu online
Zo de ranch en farm zijn ook functioneel. Zo goed als alles gedaan wat er voorlopig te doen is in mijn kamp. Tijd voor puzzels zoeken side quest en vooral Hernand te verkennen te voet. Want anders loop ik er zo voorbij. Stulk voor stuk met markeringen etc

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Spelen er hier nog meer met Frame Gen (pc)? Sinds wat updates loopt het beter maar ik merk een 0.100 seconden input lag. Valt mee te leven, maar beter ga je het ook niet krijgen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e5Ys0GP0dUGcFkcGwcmJyAdwSXE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DokUoSL2eAqSuWfQBppnEPZ2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5C2XEOx8hq_K296RzB3vYqnv0rY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1nxHsCe2MjAWGOqWt7QqLSfK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gxGMXDlHo_guQozl5060md4WQes=/800x/filters:strip_exif()/f/image/C5cXaeO4qD5W1esh6k2JjMQ2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S89Uqi5M8ARTtHQliH_3T-MOA9o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RQHQGtDd8UYah7p9auXALbfg.png?f=fotoalbum_large

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-04 21:42

DarkSide

theres no place like ::1

Deze stond op mijn radar met name om de grafische pracht.
Qua gameplay wist ik het nog niet zo zeker.
Maar dit weekend toch maar gehaald voor de PS5 pro

Een ding: WOW.
Het is echt een hele mooie game.
Het verhaal voelt nog een beetje als allemaal losse stukjes. Nog niet echt verbonden met het verhaal zoals bv Witcher 3 of RDR2.
Maar toch vermaak ik me meer dan prima. Het rondlopen en zoeken en vinden van spullen, quests etc vullen de uren zo.

Zelf pas net in chapter 3 en krijg genoeg te doen.
Volgens mij heeft de game nog vele "secrets" om te ontdekken. Blij dat ik hem gehaald heb.
Voor nu maar eens weer verder ontdekken van deze prachtige wereld

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Mime010
MrGizMo schreef op maandag 6 april 2026 @ 13:48:
[...]

Tijd om gear te upgraden dan. En food natuurlijk

[...]

Gekke is dat quest zomaar uit het niks kunnen komen. Zit ook in chapter 4 en niet verder gegaan met de main. Maar kreeg ineens 2 nieuwe quests uit begin stad zelf. Ineens krijg je quest prompt aan de rechterkant van je scherm
Ja soms zie ik iets rechtsonder, maar nooit goed naar gekeken wat het precies is.

2 personen hebben me wel een briefje random gegeven.

• Wimpie79
  • Nu online
Altijd goed zoeken ...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sf4ySWZpYeHt5KnOaY2W3bqgb1Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cg3dGQhextAMg6nuy0VOekxi.jpg?f=fotoalbum_large

• Psyx88
Ik met Damiane helemaal naar het andere einde van de map voor die outfit...
spoiler:
Kan ik alleen bij de chest met een ability die alleen Kliff heeft... en Kliff is ff 'not available' en geen mogelijkheid om met Damiane door die muur heen te komen.

Dus je hebt een 'guy' nodig om 'girl's clothes' the regelen...
Echt sommige dingen zijn echt zooo onlogisch in deze game :(

[ Voor 3% gewijzigd door Psyx88 op 06-04-2026 16:39 ]

• Psyx88
Hebbes :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i7Ivl35-d9_pH9w95SktEXZB5Bc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4nXZZsNK5sVRfCvFDyuLq3LZ.png?f=fotoalbum_large

• Westland1940
  • Nu online
Parkour is uitgebreider en werkt beter dan de gemiddelde Assassins Creed game :+
Mooi hoe hier ook geen vrijheid beperkingen zijn. Ook ramen kunnen openen tijdens het klimmen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xebTFXTu7dh7WmY9mb6l84jw64A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NQOYOy5OF7VXeh0YsTi5H3VL.png?f=fotoalbum_large

• Wimpie79
  • Nu online
Vol op verkenning
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RD6fCeM6QbUrqgdZzaKA8qb0jcs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/52p1bwcnG2IGIVki01WE2j6X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3f0kM64EVKXyk_eBIzReG2CmGwU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9siCxOAE45374w7TKWwKtLgs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OuqerTSc9qxJxoIwNJq90EW3ObM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pjSRzmje3N55nDwRXfhUjBAz.jpg?f=fotoalbum_large

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:05
House Roberts questline is wel tof _/-\o_

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:00
Ricmaniac schreef op maandag 6 april 2026 @ 12:00:
[...]
verborgen geheimen, puzzels, bounties, sidequests/faction quests, kampjes clearen, open world Bosses bevechten, verborgen armor en wapens vinden etc. Is wat me zo te binnen schiet
En level je dan ook als je dingen tegenkomt of puzzels oplost? Of krijg je er betere gear voor terug enzo? Bij Zelda BOTW gaven de Shrines veel reden om op pad te gaan maar op een gegeven moment vond ik het oeverloos ronddwalen wat saai worden. Hoe zit dat hier? Geeft het veel rewards of moet je het zelf leuk maken?

• Psyx88
Ik moet zeggen dat Damiane ook wel lekker speelt... als dual wielding tornado of death ;)

• Psyx88
@Timothy3000 Exploration geeft skillpoints in de vorm van (sealed) abyss artifacts, items, abyss gears (socketables), faction reputation, silver, crafting recipes en materials, nieuwe abilities, hidden bosses en quests. Dus ja dit is zeker de moeite waard.

Het is immers een 'open world sandbox', waar exploration en experimentation wordt beloond.

[ Voor 5% gewijzigd door Psyx88 op 06-04-2026 19:13 ]

• Wimpie79
  • Nu online
Wild paard temmen poging nummer 5 lol
Eindelijk gelukt. Kleine tip voor de controllers gebruikers. Richt de l3 naar het gat van het paard en done....

[ Voor 60% gewijzigd door Wimpie79 op 06-04-2026 19:27 ]

• Ricmaniac
Kan je de bounties nog ergens anders inleveren of moeten ze echt allemaal naar die jail in Hernand city?

• Wimpie79
  • Nu online
Zo zijn mijn stats. Nog maar begonnen en nog heel veel te ontdekken. I love it
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EAZGQ3SQxdyRvJRhRkGaAERpzIg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1MkGjbBa5PXbgKExdcLoMNKh.jpg?f=fotoalbum_large

• Wimpie79
  • Nu online
Ricmaniac schreef op maandag 6 april 2026 @ 19:58:
Kan je de bounties nog ergens anders inleveren of moeten ze echt allemaal naar die jail in Hernand city?
Geen idee moet er nog 3 inleveren. Denk idd bij Hernand city. Waar is trouwens de 9ste bounty zie er maar 8 in mijn quest list staan

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-04 08:23
Voor mij een reden om die even te skippen. Ga geen 3km met mijn paard rijden ;(

• Wimpie79
  • Nu online
thecompany schreef op maandag 6 april 2026 @ 20:41:
[...]

Voor mij een reden om die even te skippen. Ga geen 3km met mijn paard rijden ;(
Das zo gedaan. En je levelt uw paard erook mee vind ik....

• G_Dragon
Psyx88 schreef op maandag 6 april 2026 @ 18:41:
Ik moet zeggen dat Damiane ook wel lekker speelt... als dual wielding tornado of death ;)
Maar hoe hou je twee daggers vast? Wij kunnen haar steeds maar eentje vast laten houden...

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• G_Dragon
Heb nu meer dan 10 bounties gedaan, je moet ze inderdaad eerst vangen en dan levend heenbrengen. Als je ze dood krijg je maar de helft van het prijzengeld.

• Westland1940
  • Nu online
Wat een sfeer blijft dit zeg, niet meer gehad sinds Red Dead II.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jAlQ0itOc4L-eGyAPPHFoEW8w9A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/a5ugnwLjYo0RjC8MfjyxIdAl.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PaMkMf0iUvmcKwrMdT1XZ26k8tU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hGGwH8k18bn9eBwc163guKUA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ov-s8BlTqTJDpHAhqfklE1gDHSw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SXvCl0daVCCP3eWwIN4DvSvp.png?f=fotoalbum_large

• Wimpie79
  • Nu online
He nu 30 comrades in mijn kamp. Maat krijg nu een missie in een andere regio. Effe links laten liggen en verder side quest doen in hernard. Nog geen verdere progressie met main quest.

• Psyx88
G_Dragon schreef op maandag 6 april 2026 @ 20:56:
[...]

Maar hoe hou je twee daggers vast? Wij kunnen haar steeds maar eentje vast laten houden...
Daggers? volgens mij kun je die niet dual wielden.

Wel 2x een rapier ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/waBL2FEFjgLtmhkFTRKBZdoaXKE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wIxpyuus0AIQ2pVYQsVFHJvG.png?f=fotoalbum_large

F2 menu -> switch shield naar off-hand rapier

De off-hand Grace Rapier kun je craften bij de blacksmith

[ Voor 28% gewijzigd door Psyx88 op 06-04-2026 21:35 ]

• Wimpie79
  • Nu online
Effe een koe oppakken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e2vY3fCvj8q8pazHH2TpEOXng4A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vj8CsP951B1MEH0Gb42gYisf.jpg?f=fotoalbum_large

• Wimpie79
  • Nu online
Er is een barber in je kamp. Wat een mogelijkheden...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NTyjfaL6Lw8H93UThCX6B7hu9HY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ElzavdXISJZTsC6bBW1YhSQn.jpg?f=fotoalbum_large

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:12
Is het een idee om de afbeeldingen (weer) in spoiler tags te plaatsen? Er komen nu toch wel aardig wat zaken voorbij die - zeker in deze game - te leuk zijn om zelf te ontdekken ...

Edit:

Vanavond weer een mooi avontuur in Hernand achter de rug. Ik probeerde Pororin Village in te komen. Na twee keer
spoiler:
bijna gedood te zijn door de kids, verschijnt er een ander kind dat me wil helpen om binnen te komen. Maar, uiteraard, eerst moet hij geholpen worden. Zo kom ik een kilometer verderop de Ent tegen die een item draagt dat de jongen nodig heeft, en mag Kliff inderdaad het dorp in.

Na daar wat rond te hebben gekeken en katten te hebben geaaid, zie ik dat er vlakbij een bounty op de kaart staat. Deze verschijnt echter niet (verkeerde tijd?), dus ik loop wat verder door het bos en kom bij een toren uit die bezet is door goblins die razendsnel bewegen. Uiteindelijk leggen ze het loodje en zoek ik de ingang van de toren.

Die wordt versperd door wortels met stekels, dus ik denk, eens kijken of die in brand vliegen met Blinding Flash. En ja hoor, daar is die ingang. Althans, verscholen achter een raadsel. Even nadenken en rondkijken ... opgelost! De deur gaat open en binnen in de toren (Spire of Insight) moet op iedere verdieping een raadsel worden opgelost, om uiteindelijk de bovenste verdieping te bereiken. Ik verwacht een mooi wapen of een artifact, maar nee ... een deur naar de Abyss, waar weer een nieuwe puzzel wacht!
Inmiddels een paar uur verder, maar wat een speelsessie. _/-\o_ 24 uur onderweg inmiddels en de game wordt alleen maar leuker!

[ Voor 79% gewijzigd door easygoingfox op 06-04-2026 22:57 ]

• Wimpie79
  • Nu online
easygoingfox schreef op maandag 6 april 2026 @ 22:29:
Is het een idee om de afbeeldingen (weer) in spoiler tags de plaatsen? Er komen nu toch wel aardig wat zaken voorbij die - zeker in deze game - te leuk zijn om zelf te ontdekken ...
Ok snap ik. Gewoon landschappen dan publiek. De rest met spoiler.

• G_Dragon
Psyx88 schreef op maandag 6 april 2026 @ 21:25:
[...]

Daggers? volgens mij kun je die niet dual wielden.

Wel 2x een rapier ;)
[Afbeelding]

F2 menu -> switch shield naar off-hand rapier

De off-hand Grace Rapier kun je craften bij de blacksmith
Dan moet ik op Xbox nog een keer goed het menu in gaan duiken, want wij konden het vanmiddag niet vinden :p

• Wimpie79
  • Nu online
Hoever staan de meesten met hun kamp. Ik ben al de hele tijd bezig met request etc.
spoiler:
is ondertussen twee keer uitgebreid of upgrade gehad

• G_Dragon
Wimpie79 schreef op maandag 6 april 2026 @ 23:35:
Hoever staan de meesten met hun kamp. Ik ben al de hele tijd bezig met request etc.
spoiler:
is ondertussen twee keer uitgebreid of upgrade gehad
Haha ik ben nadat die opgezet is niet meer verder gegaan met de hoofdmissies dus heb nog een lange weg te gaan als ik je spoiler zo lees :p

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-04 23:48

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Bizar... 51 uur gespeeld en nu nét aan het weggaan uit Hernand (althans dat moet nu voor de main). Heb nog zat dingen die ik in Herhand moet doen maar even blocked zijn. Damn wat een grote game..

Also: kun je ergens uitzetten dat camp missies zich blijven herhalen? Ik wil gewoon 1x doen en dan klaar.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:46
Nieuwe variant van rondreizen en m'n outfit aangepast daar op.
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6sIEw49TFtdJuM08E_0ejSJNoG0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XFlzrapjV9px3G9O4a9nnTDA.jpg?f=fotoalbum_large

Grote jongen, dit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tJwvTmR5Af-cuDsXXanc0CafOfA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yC3S2j54diiL34QMJLUlmiis.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Poops_McGhee op 07-04-2026 05:49 ]

• Wimpie79
  • Nu online
Poops_McGhee schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 05:42:
Nieuwe variant van rondreizen en m'n outfit aangepast daar op.
spoiler:
[Afbeelding]

Grote jongen, dit.

[Afbeelding]
Amai nice. Zo ver ben ik nog niet ze...

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:56
Ik heb er nu bijna 90 uur in zitten, maar kwam er zaterdag achter dat The Abyss een stuk groter is dan ik dacht. Ben zaterdag zeker 4 uur bezig geweest, maar ben nog lang niet klaar met The Abyss heb ik het idee.

Het kamp kan ik volgens mij nog 1 keer upgraden, want ik zit nu op een stash van 640 (volgende is dan 1000?). Ik ben nu zo druk met side quests, m'n vee en mijn tuintje dat ik niet aan de main quest toe kom :D .

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

• Hulleman
Ricmaniac schreef op maandag 6 april 2026 @ 12:00:
[...]
Ik heb het Elden Ring gevoel met deze game. Uiteraard niet qua combat, maar wel qua pure avontuur, vrijheid en dat je weinig aan het handje wordt gehouden. Deze game heeft wel veel meer te doen dan Elden Ring qua mechanics, maar het exploren en mysterie vind ik wel heel vergelijkbaar. Erg gaaf.

Gisteren kwam ik erachter dat je houten raampanelen kan openen om zo grote manors binnen te dringen. Hele zooi leeg looten }) Kwam zelfs mooie chests met zwaarden tegen in Hernand City. Prima upgrade voor mijn character. Dus nu ben ik vooral daar op zoek naar haha.

Vervolgens lekker zuidwaarts cruisen op je paard en kwam ik in een toffe havenplaats terecht. Super mooi ver gezicht met dat schip. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zh3bJxabx3XIv-2hwpLBg3OUEfc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wb0NLhTcCFy0NG7GQapQiruS.jpg?f=fotoalbum_large

Onderstussen qua mainstory aan belandt bij de Hornsplitter. Nog niet geprobeerd, maar ben benieuwd hoe moeilijk de eerste echte boss is. Normale vijanden zijn totaal geen uitdaging.

[ Voor 16% gewijzigd door Hulleman op 07-04-2026 09:55 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Hulleman
Wimpie79 schreef op zondag 5 april 2026 @ 10:57:
[...]

Ik heb v sync off. Maakt dat verschil uit?
TL;DR V-sync uit in jouw geval.

Volgens mij zit het zo met V-sync (correct me if i'm wrong); V-sync is een hele oude techniek die vroegah gebruikt werd om de framerate te locken op de verversingssnelheid van je beeldscherm, toen schermen nog geen variabele refreshrate hadden (VRR en/of G-sync). Als de framerate niet aansluit (of goed past) op de verversingssnelheid van je scherm krijg je stutter en screentearing. V-sync lost dat probleem op ten koste van wat extra inputlag. Dus het ligt een beetje aan het scherm wat je hebt en de console. Tegenwoordig hebben we schermen die de verversingssnelheid aan kunnen passen aan het aantal frames wat de GPU levert in de vorm van VRR/G-sync. Heb je een scherm met VRR (meeste mensen hebben dat), dan V-sync uitlaten.

In jouw geval met PS5 Pro V-sync dus uitlaten of je moet echt über gevoelig zijn voor framerate fluctuaties, ook al valt dat binnen de VRR window. In balanced en performance mode is de fps op de Pro in de meeste gevallen boven de locked v-sync variant (balanced 40fps en performance 60fps) en binnen de VRR window (48 fps op de PS5), zodat VRR er een vloeiende ervaring van maakt. Dus dan heb je een hogere framerate en minder input lag. Je zult af en toen screentearing krijgen, omdat de fps onder de VRR window van je console duikt. Ik merk dat op de Pro met name in drukkere steden. Met V-sync aan zal de framerate in die situaties ook onder de 40fps (balanced) of onder de VRR window in de performance mode duiken (want CPU limited), dus ga je ook dan tearing en stutter ervaren.

[ Voor 38% gewijzigd door Hulleman op 07-04-2026 10:52 ]

• Ricmaniac
Hulleman schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 09:39:
[...]

Vervolgens lekker zuidwaarts cruisen op je paard en kwam ik in een toffe havenplaats terecht. Super mooi ver gezicht met dat schip. [Afbeelding]
Nice man! snap wat je zegt mbt Elden Ring ja.
en ik heb op diezelfde spot een paar screenshots gemaakt toen ik daar kwam hahah. mooie plek

• justifire
  • Nu online

justifire

Shut up and squat !!

G_Dragon schreef op maandag 6 april 2026 @ 22:56:
[...]

Dan moet ik op Xbox nog een keer goed het menu in gaan duiken, want wij konden het vanmiddag niet vinden :p
Volgens mij gewoon snelmenu armor, schild selecteren, RT/LT, wapen selecteren.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Nog 2 plaatjes van gister:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q3CO1bCfmKxr_PjxrqAURYtwS3c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OVvlLARf412EvbKxV3LLxNAF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M7lljpzSQPHbHTnsZBNCAfjElWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WI2bSUxR3Zv7hi0tqjTe7088.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels 44 uur in de game zitten. Functionele minpunten tot nu toe:
Tijdens het freeroamen mis ik regelmatig van die fasttravel punten. Ik loop er dan langs maar omdat ze niet opvallen op de minimap mis ik ze.

Het tracken van quests kon beter, ik zoek me soms echt een slag in de rondte in die categorieën. E de minimap werkt ook hier niet echt mee, ik loop soms zo voorbij een quest objectieve omdat alleen de active quest opvalt op de minimap.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Hulleman
Chaoss schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 12:56:
Tijdens het freeroamen mis ik regelmatig van die fasttravel punten. Ik loop er dan langs maar omdat ze niet opvallen op de minimap mis ik ze.

Het tracken van quests kon beter, ik zoek me soms echt een slag in de rondte in die categorieën. E de minimap werkt ook hier niet echt mee, ik loop soms zo voorbij een quest objectieve omdat alleen de active quest opvalt op de minimap.
Die fasttravel points is wel een ding ja. Ik heb nog maar 10 uur in de game zitten, maar was er tot het 10e uur nog geen één tegengekomen. In het laatste uurtje vond ik er 3 op rij, maar dat was echt bij dom geluk. Ze liggen in mijn beperkte beleving ook vaak wat verdekt, zodat je ze niet goed ziet als je L1 + R1 indrukt.

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-04 16:39
Die fast travel points zijn toch makkelijk te vinden? Ze zijn zichtbaar op je map met een groot vraagteken en er staat bij 'mysterious energy' oid.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper? - R.I.P. Pricewatch

• Ricmaniac

Dit is wel een ding ja. Vond dat ook vervelend en als ik ergens ben waar ik geen fast travel in de buurt heb ga ik voordat ik door of weg ga maar even kijken op een online map of er fast travels in te buurt zijn.

Gebruik de map alleen daarvoor. rest allemaal uitgezet anders information overload.

• Poops_McGhee
Als je de klokken luidt, dan worden oa de abyss FTP’s op de kaart aangegeven met een ‘mysterious energy’ ding.

• Ricmaniac
Poops_McGhee schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 14:12:
Als je de klokken luidt, dan worden oa de abyss FTP’s op de kaart aangegeven met een ‘mysterious energy’ ding.
Klopt dit had ik bij de eerste area gedaan met die eerste bell.
Maar toen kwam ik er gelijk achter dat ik dat helemaaal niet fijn vind na even spelen :P Vind het fijner om op de map te kunnen zien waar ik wel en niet geweest ben middels de fog of war.

Ga de rest van de bellen pas gebruiken wanneer ik een keer het grootste deel van een map discovered heb denk ik om dat de resterende waypoints te zien

• Poops_McGhee
Ricmaniac schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 14:18:
[...]

Klopt dit had ik bij de eerste area gedaan met die eerste bell.
Maar toen kwam ik er gelijk achter dat ik dat helemaaal niet fijn vind na even spelen :P Vind het fijner om op de map te kunnen zien waar ik wel en niet geweest ben middels de fog of war.

Ga de rest van de bellen pas gebruiken wanneer ik een keer het grootste deel van een map discovered heb denk ik om dat de resterende waypoints te zien
Die fog houdt je sowieso. Ik heb nu 3 klokken gevonden en nog altijd is mijn map alleen open daar waar ik geweest ben.
Voor mij is navigeren al uitdaging genoeg. Ik ben zo iemand die met navigatie ook gewoon verkeerd kan rijden 😂
Dus extra bekende FTP’s is wel een must voor mij. Gelukkig is het een keuze om de klok te luiden, dus ieder z’n eigen playstyle. En dat is een goed ding in deze game.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-04 14:56
Hebben jullie ook last van het gevoel 'wat moet ik doen' in de game? Het is zo groot dat ik echt richting en sturing mis in de game. Ik heb niet veel tijd om te gamen en merk dat ik vaker aan het uitpluizen ben waar ik heen moet of wat ik moet doen dan echt het gevoel te hebben dat ik aan het gamen ben.

• Ricmaniac
Poops_McGhee schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 14:24:
[...]

Die fog houdt je sowieso. Ik heb nu 3 klokken gevonden en nog altijd is mijn map alleen open daar waar ik geweest ben.
Voor mij is navigeren al uitdaging genoeg. Ik ben zo iemand die met navigatie ook gewoon verkeerd kan rijden 😂
Dus extra bekende FTP’s is wel een must voor mij. Gelukkig is het een keuze om de klok te luiden, dus ieder z’n eigen playstyle. En dat is een goed ding in deze game.
hoe dan? bij mij werd de hele map discovered voor die area toen ik dat gedaan had

• Demonicbrood
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:27
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 14:30:
Hebben jullie ook last van het gevoel 'wat moet ik doen' in de game? Het is zo groot dat ik echt richting en sturing mis in de game. Ik heb niet veel tijd om te gamen en merk dat ik vaker aan het uitpluizen ben waar ik heen moet of wat ik moet doen dan echt het gevoel te hebben dat ik aan het gamen ben.
Ja, dat had ik aan het begin ook.
Voor mij help het om gewoon de campaign te doen. Hierdoor kom je vanzelf in de gebieden terecht en krijg je de verschillende elementen onder de knie.
Daarnaast zijn bounties en errands een goede manier om wat coin te krijgen en ook wat meer te exploren.

• Ricmaniac
Probeer anders meer via je journal te doen.(mocht je dat niet doen) Kijk in je journal of je quests of sidequests actief hebt. En zo niet dan is het aan jezelf zeg maar om dat uit te zoeken. Je hebt vooral in het begin vaker dat je ineens meerdere quests unlocked als je 1 bepaalde interactie gedaan hebt met een NPC bijvoorbeeld.

• 2dope
Het is heel simpel: wat je moet doen is je main quest (menu > journal > main quest). Vrijwel al het andere is optioneel. Er is ook geen druk, dus "uitpluizen wat je MOET doen" zou eigenlijk geen issue mogen heten. Waar de meeste mensen plezier uit halen bij dit spel is op de bonnefooi de wijde wereld intrekken en gewoon ter plekke ervaren wat die wereld biedt.

Nu moet ik wel zeggen dat ik persoonlijk iets minder lyrisch ben over de "enorme hoeveelheid content" waar steeds mee geschermd wordt, omdat ik heel veel side quests ("faction quests") gewoon saai vind en een groot deel ervan meer een soort MMO-achtige radiant quests betreffen. Maar ook bij faction quests zitten er leuke, unieke missies tussen. Je kunt ook op je dooie gemak aan je kamp/thuisbasis werken bijvoorbeeld.

Die mindset van 'moeten' past niet zo bij dit spel :) Maar als je maar een paar uur per week tijd hebt om te gamen dan snap ik dat het lastig is om je 'bearing' te vinden.

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:44

On_E

Housemusic

Eigenlijk niet, ik volg de main questline vooral en die is vrij duidelijk in wat de volgende quest is.

Moet wel vaak iets online opzoeken, voor sommige puzzels bv.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• Poops_McGhee
Ricmaniac schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 14:33:
[...]
hoe dan? bij mij werd de hele map discovered voor die area toen ik dat gedaan had
👀

Bij mij niet hoor. Ik kreeg alleen de locaties van eventuele FTP's te zien. Verder was de map alleen ont-fogged waar ik geweest was 👀

• Chaoss
  • Registratie: December 2000

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Remy!!!! schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 13:35:
Die fast travel points zijn toch makkelijk te vinden? Ze zijn zichtbaar op je map met een groot vraagteken en er staat bij 'mysterious energy' oid.
Moet je wel de map openen :+ Ik loop vaak wat rond en na een tijd open ik de map en dan ineens zie ik meerdere 'gemiste' vraagtekens. Via de minimap vallen die veel minder op

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-04 16:39
Chaoss schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:02:
[...]

Moet je wel de map openen :+ Ik loop vaak wat rond en na een tijd open ik de map en dan ineens zie ik meerdere 'gemiste' vraagtekens. Via de minimap vallen die veel minder op
Hahaha ja de map openen is af en toe wel handig idd :P
Ik gebruik het vaak als terug fast travel naar m'n kamp, vanaf m'n kamp naar locatie X ga ik bijna altijd lopend. Maar de terugweg heb ik nooit zin om te lopen :+

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper? - R.I.P. Pricewatch

• Ricmaniac
Eindelijk die cloudcart eens gebouwd ook trouwens :P Wat een lijp ding :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_5Q9ZtHXFaurhG6Jl2zymjAwY3Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LXHcnkMkA0gF8INj6sjm6otb.png?f=fotoalbum_large

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:08

npolm

P8

Ik zit nu in begin chapter 4, maar ben nog helemaal niet teruggeweest in the abyss. Dat wordt later unlocked hoop ik? Of moet ik zelf actie ondernemen hierop?
spoiler:
Ik dacht door de Spires te doorlopen?

|- Rotterdam -|

• Wimpie79
  • Nu online
Sommigen zitten al heel ver zie ik....
Doen jullie enkel de main of ook side stuff....
Kruipt heel veel tijd in deze game idd...

• Ricmaniac
npolm schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:32:
Ik zit nu in begin chapter 4, maar ben nog helemaal niet teruggeweest in the abyss. Dat wordt later unlocked hoop ik? Of moet ik zelf actie ondernemen hierop?
spoiler:
Nope dat moet je zelf ondernemen :P je kan al een heel stuk verder nu zonder dat je het door had haha. een fout van vele van ons.

Het hoort gewoon bij het exploration.. later ga je voor de main story wel weeer naar de abyss ja

• 2dope
Wimpie79 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 16:00:
Sommigen zitten al heel ver zie ik....
Doen jullie enkel de main of ook side stuff....
Kruipt heel veel tijd in deze game idd...
In het begin een deuk slaan in de main quest is wel een goed advies omdat via de main quest vaak nieuwe (gameplay-)elementen worden geïntroduceerd/uitgelegd :) Verder wissel ik zelf veel af tussen faction quests, exploren zonder doel, camp management en MQ (nu chapter 8 ). Ook wil ik graag alle optionele bosses ontdekken, daar zijn er best veel van :o

• Wimpie79
  • Nu online
2dope schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 16:50:
[..

In het begin een deuk slaan in de main quest is wel een goed advies omdat via de main quest vaak nieuwe (gameplay-)elementen worden geïntroduceerd/uitgelegd :) Verder wissel ik zelf veel af tussen faction quests, exploren zonder doel, camp management en MQ (nu chapter 8 ). Ook wil ik graag alle optionele bosses ontdekken, daar zijn er best veel van :o
Ik zit nu begin chapter 5. Kamp zit ik met 37 comrades en ik dacht twee keer upgrade gehad...

• Wimpie79
  • Nu online
Ricmaniac schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 16:20:
[...]

Nope dat moet je zelf ondernemen :P je kan al een heel stuk verder nu zonder dat je het door had haha. een fout van vele van ons.

Het hoort gewoon bij het exploration.. later ga je voor de main story wel weeer naar de abyss ja
Moet ik ook nog aan beginnen maar geraak er voorlopig niet. Veronderstel dat ze moeilijker worden high in the sky...

• Wimpie79
  • Nu online
Nog 2 plaatjes van gister:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-gPYMFpjlYdrcrp-v5hRCNt4MRE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YvEs4w7kB6KGxOMTCvBtA6UG.jpg?f=fotoalbum_large
Op controller l1 en r1 dacht ik. In de nacht vallen ze goed op. Zijn ofwel puzzels. Fast travel of sealed abyss artifacts...

• Wimpie79
  • Nu online
Derde uograde voor het kamp beschikbaar. Zo blijven we bezig iol
Zal nog effe moeten wachten. Heb 100k resources ofzoiets nodig. Wat mannen op mussie sturen

[ Voor 42% gewijzigd door Wimpie79 op 07-04-2026 18:26 ]

• G_Dragon
offtopic:
@Chaoss Gefeliciteerd met je verjaardag

• Wimpie79
  • Nu online
Sneaky developers
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TdBgmoR2JExiAPn04OZRykosRzE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M8kbz9hVc7m4ZVGQdYF3xlsw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gUVtZ5yyZ_zoAdwMJlp8TLuqjQs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/spU1OhCeb3puWUZHLsob5VBW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N7WG9zfWMtWbgsWsOhuGYLRmkO4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MYiWvIr2AoaJVwlTJ5kvJZ6K.jpg?f=fotoalbum_large

• Westland1940
  • Nu online
Is dit hieronder echt een ding? ... ik zag het 1x voorbij komen op Steam maar daar lopen mensen altijd te bitchen om niks. Want ik vraag mij echt af, hoe is dit überhaupt een issue? Elke single player game eindigt ergens. En zo ver ik kan zien heeft CM meer content dan de gemiddelde game in deze klasse. Ik noem een RDRII als mooi voorbeeld. Zeer goed spel uiteraard maar daar is de side content o.a. veertjes zoeken en dergelijke.

• Ricmaniac
Westland1940 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 20:35:
Is dit hieronder echt een ding? ... ik zag het 1x voorbij komen op Steam maar daar lopen mensen altijd te bitchen om niks. Want ik vraag mij echt af, hoe is dit überhaupt een issue? Elke single player game eindigt ergens. En zo ver ik kan zien heeft CM meer content dan de gemiddelde game in deze klasse. Ik noem een RDRII als mooi voorbeeld. Zeer goed spel uiteraard maar daar is de side content o.a. veertjes zoeken en dergelijke.

[YouTube: Crimson Desert – The REAL Endgame Problem Explained]
Heb de video niet gekeken maar wat vooral een probleem is voor mensen is dat als je de game 100% achievements wilt halen op steam of console dan moet je heel veel weapon challenges completen. als er geen enemies meer zijn is dit dus een heel groot probleem 8)7

Maar gezien meer en meer spelers hier tegen aan beginnen te lopen nu de story voor vele af begint te ronden zullen ze er denk ik wel vast wat aan doen. Lijkt me opzich vrij makkelijk te patchen.

• Psyx88
Inmiddels in Crimson Desert aangekomen (Chapter 9)... man wat voel ik me klein als ik daar rond loop :)
Ook maar gelijk de oversteek gemaakt richting het noorden... wat een pracht (ivm spoilers ben ik hier maar even heel vaag over).

Ook Damiane wat verder geupgrade en van jewelry voorzien en veel met haar op pad geweest.
Dan komt hier ook gelijk 1 van mijn minpunten van deze game: de side characters zijn niet voldoende uitgewerkt. Ze hebben een skilltree en eigen abilities, maar missen een aantal zaken die Kliff wel heeft, waardoor je soms tijdens explorations en quests vast loopt.
spoiler:
Zo kan ze de Visione helmet niet gebruiken, heeft ze geen axiom en geen (nature) force powers. Hierdoor loop je toch wel vaak vast, waardoor je moet switchen naar Kliff.
Ook continue de melding 'this is Kliff's story' als je maar enigzins in de buurt komt van een quest locatie/NPC is behoorlijk irritant.
Dit vind ik toch wel een gemiste kans van Pearl Abyss en ik hoop dat ze in toekomstige patches de side characters wat meer uitwerken.

Daarnaast moet ik bekennen dat nu ik in zone 4 weer de hele riedel: main quest -> side quests + bounties aan het doen ben, de sleur er langzaam aan wel in begint te komen.

Gelukkig is er nog genoeg andere content, dus die quests + bounties... die komen nog wel een keer.

Wbt het camp, ik heb nu de 2e uitbreiding voltooid en heb 30 greymanes.
spoiler:
Inclusief een goed gevulde ranch en een farm met wel heel merkwaardige bomen ;)
Anyway er valt nog genoeg te doen en te ontdekken, dus ik spring weer op mijn paard en trek de natuur weer in :)

• Wimpie79
  • Nu online
Psyx88 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 21:07:
Inmiddels in Crimson Desert aangekomen (Chapter 9)... man wat voel ik me klein als ik daar rond loop :)
Ook maar gelijk de oversteek gemaakt richting het noorden... wat een pracht (ivm spoilers ben ik hier maar even heel vaag over).

Ook Damiane wat verder geupgrade en van jewelry voorzien en veel met haar op pad geweest.
Dan komt hier ook gelijk 1 van mijn minpunten van deze game: de side characters zijn niet voldoende uitgewerkt. Ze hebben een skilltree en eigen abilities, maar missen een aantal zaken die Kliff wel heeft, waardoor je soms tijdens explorations en quests vast loopt.
spoiler:
Zo kan ze de Visione helmet niet gebruiken, heeft ze geen axiom en geen (nature) force powers. Hierdoor loop je toch wel vaak vast, waardoor je moet switchen naar Kliff.
Ook continue de melding 'this is Kliff's story' als je maar enigzins in de buurt komt van een quest locatie/NPC is behoorlijk irritant.
Dit vind ik toch wel een gemiste kans van Pearl Abyss en ik hoop dat ze in toekomstige patches de side characters wat meer uitwerken.

Daarnaast moet ik bekennen dat nu ik in zone 4 weer de hele riedel: main quest -> side quests + bounties aan het doen ben, de sleur er langzaam aan wel in begint te komen.

Gelukkig is er nog genoeg andere content, dus die quests + bounties... die komen nog wel een keer.

Wbt het camp, ik heb nu de 2e uitbreiding voltooid en heb 30 greymanes.
spoiler:
Inclusief een goed gevulde ranch en een farm met wel heel merkwaardige bomen ;)
Anyway er valt nog genoeg te doen en te ontdekken, dus ik spring weer op mijn paard en trek de natuur weer in :)
Ik ben nu aan het wachten voor upgrade 3. Ga u zeggen die is kostelijk. Stuur tussen door mensen op missies. G
oede tip... zit zelf chapter 5 half weg.
spoiler:
de heks en sanctums ontdekt. De game blijft mij verbazen...

• Ricmaniac
Psyx88 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 21:07:

Er zijn inmiddels mods die het volgens mij al mogelijk maken om als andere characters te spelen.
Bijvoorbeeld: https://www.nexusmods.com/crimsondesert/mods/793

Maar inderdaad met je eens hoor. had mooi geweest als je in ieder geval hetzelfde met alle 3 kon doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Ricmaniac op 07-04-2026 21:43 ]

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:08

npolm

P8

npolm schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:32:
spoiler:
spoiler:
Eerste Spire gedaan. Spire of Insight. Heel leuk allemaal en ben tot exact het einde gekomen, maar er is toch letterlijk NIEMAND die eraan denkt om dat blok onder die deur te klemmen zeker? Of ben ik nou gek?

|- Rotterdam -|

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:16
Westland1940 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 20:35:

[YouTube: Crimson Desert – The REAL Endgame Problem Explained]
Hier flippen ze in een reddit thread ook over, gaat vooral om mensen die na 200-300 uren vinden dat er niet genoeg content meer is. Als je dat punt bereikt lijkt me doorgaan naar een ander spel de beste keuze. Als je na honderden uren nog klaagt over content, dan zeik je om te zeiken vind ik.

• justifire
  • Nu online

justifire

Shut up and squat !!

Heb de orb die je krijgt van
spoiler:
Crowcaller’s zwaard
op mijn zweihander geplaatst, dat werkt best goed :D

https://www.xbox.com/play/media/GdsZxDcwcF

• Ricmaniac
mister_S schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 22:16:
[...]

Hier flippen ze in een reddit thread ook over, gaat vooral om mensen die na 200-300 uren vinden dat er niet genoeg content meer is. Als je dat punt bereikt lijkt me doorgaan naar een ander spel de beste keuze. Als je na honderden uren nog klaagt over content, dan zeik je om te zeiken vind ik.
Hoewel ik helemaal snap wat je zegt ben ik het er niet mee eens. Je moet een spel gewoon kunnen 100%'en .. ze hebben de achievements niet voor niks gemaakt.

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 03:19
Ricmaniac schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 22:36:
[...]

Hoewel ik helemaal snap wat je zegt ben ik het er niet mee eens. Je moet een spel gewoon kunnen 100%'en .. ze hebben de achievements niet voor niks gemaakt.
Ja onbegrijpelijk. Zeker na 300 uur heb je een vrij .. uitgebreide singleplayer gemaakt. Hats off. Het is geen MMO of multiplayer met expansions.

Ik ben inmiddels 70 u verder en nog geen teken van vermoeidheid :p

[ Voor 7% gewijzigd door jellybrah op 07-04-2026 23:09 ]

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste

Let op:
Verhalende elementen etc de komende periode graag even in spoilers zetten :).