• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:58

Fanta

FordPerformance™️

LvMaij88 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 13:33:
[...]

Had het inderdaad beter moeten verwoorden, maar als ik eten op de grond zet dan gaat die kat er gewoon niet naartoe. NPC's pakten wel het eten voor mijn neus op maar een kat weigert te eten.
Heb je zelf ervaring met katten?

Dan zou je kunnen begrijpen dat de devs dit eigenlijk dus heel realistisch hebben ontworpen.. :+

Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
M.I.A.T.A. Is Always The Answer

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:03
[...]

Had het inderdaad beter moeten verwoorden, maar als ik eten op de grond zet dan gaat die kat er gewoon niet naartoe. NPC's pakten wel het eten voor mijn neus op maar een kat weigert te eten.
Lol en zo leer ik ook weer wat, nooit geweten dat je iets kan neerzetten boor de beestjes. Kende alleen de gift optie bij npc 's 😀

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:01
[...]

Als je ze het eten geeft wat ze willen eten, dan pakken ze het wel. Kip, vis rauw of gegrild.

• Poops_McGhee
2dope schreef op donderdag 23 april 2026 @ 12:57:
[...]

Yann is ook weer zo'n nietszeggend personage dat dan als 'unieke' karaktereigenschap opvliegendheid heeft. Zie idd meer klachten over hem, ik had een post op Reddit gemaakt in een thread over hem, ik schreef "AI, please create a character that's a real hothead" en die had 70 upvotes na een uur :D Wat ik daarmee bedoel is dat Yann ook weer zo'n vergeetbaar, cliché, pre-fabricated personage is, kennelijk delen meer mensen dat sentiment.

Meer NPC's hebben daar last van, het lijken een beetje massaproductiepersoonlijkheden alsof ze allemaal uit een soort "AI character generator" komen
Yann is filler die ze beter konden weglaten. Of de dev die met zijn quests is beziggeweest, is een sadist. Die wagon ride quest verhoogd het vermoeden dat dat ook zo is.
Heb zelf meerdere posts gezien met de vraag of we Yann niet kunnen killen. Ik steun dit initiatief 😄

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-04 20:16
Over die wagons gesproken. wat moet je daar doen? Ik heb nu de vraag afgerond en een kar laten bouwen maar dan?
Ik had hem helemaal volgepropt met van die items die je inpakt, maar niemand wil ze? moet je dan eindeloos rondrijden of hoe trigger je iets?

• Bas81
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:47
mike0001 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 14:03:
Over die wagons gesproken. wat moet je daar doen? Ik heb nu de vraag afgerond en een kar laten bouwen maar dan?
Ik had hem helemaal volgepropt met van die items die je inpakt, maar niemand wil ze? moet je dan eindeloos rondrijden of hoe trigger je iets?
Kijk naar de tradepoints (weegschaal) op de map. Als je die locaties bekijkt kun je zien welke goederen ze kopen/verkopen en wat de markt doet. Daar moet je dan dus heen met je kar. Let wel dat er minimum hoeveelheden zijn om te verkopen (anders rijd je voor niks heen... wat ik al 2x heb gedaan).

• Wimpie79
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 22:23
Hoeveel kost de nieuwe kist bij de vendors. Al iemand deze gekocht?

• VirgoMossel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:37
[...]

Je moet onbewerkt eten geven, volgens mij voor katten rauwe visfilet als ik me niet vergis

Xbox: Virgo Mossel

• Wimpie79
29 gb op ps5. Nog redelijk groot qua update....

• RaXz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 21:59
Angeloonie schreef op donderdag 23 april 2026 @ 09:40:
NOG ERGER: Ze worden ook niet meer in de compass getoond.. What the hell?
Daar ben ik erg blij mee want minimap clutter was de hoofdzakelijke reden dat ik die markers niet gebruikte.

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:23
Wimpie79 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 14:43:
29 gb op ps5. Nog redelijk groot qua update....
Tx voor de heads-up.. Zal hem thuis vast aanzetten :9

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-04 19:18
[...]

Nee was prima hoor. Maar kat vreet niet alles en de zwervers wel :D

• MrGizMo
https://x.com/CrimsonDesert_/status/2047327481389277216

https://crimsondesert.pea...Notice/Detail?_boardNo=85
Patch Notes Version 1.04.01
[Controller] Changed the button used to change the names of pets and horses from (R3/RS) to (L3/LS).
Fixed an issue where certain owned mounts were not appearing in the Quick Slot, preventing them from being summoned.
[PlayStation/Xbox] Changed the "Change Preset" option to be displayed the same way as on PC.
Fixed an issue where pets would eat wood or ore gathered with a logging axe or pickaxe.
[Keyboard/Mouse] Fixed an issue where furniture could not be placed while using housing mode in certain situations.
Fixed an issue where crashes could occur while dyeing or changing customization.
Fixed an issue where stamina would recover when sheathing and unsheathing certain weapons while sprinting.
[Damiane] Fixed an issue where Blinding Flash was canceled in safe zones.
[Kliff] Fixed an issue where the flight speed of Focused Aerial Roll became slower than intended.
[Oongka/Damiane] Fixed an issue where ranged weapons could not target anything other than bosses during boss battles.
Fixed an issue where the game would return to the title screen when observing a skill that had already been acquired by consuming an Abyss Artifact while the inventory was full.
Please note that if you were unable to recover an Abyss Artifact by observing an already acquired skill while your inventory was full, you can recover the Abyss Artifact by using the Reset All function.
Fixed an issue where hit effects were displayed when attacking NPCs that could not be attacked while wearing a Mask.
Fixed an issue where the game would crash during combat with a certain boss when using a customized character. (To avoid spoilers, the relevant boss is listed in the dropdown menu below.)
Je kan voortaan ook zien of trust opbouwen nut heeft bij NPC's en map heeft filters. Stond niet in de notes volgens mij?

[ Voor 3% gewijzigd door MrGizMo op 23-04-2026 17:16 ]

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:58

JanAd

Wind’s howling

[...]

Oppakken, aaien, 4 dagen op een rij en je hebt de kat. Ik wist van dat eten geven niks af, ik heb die quest met de hond pas iets later gedaan :P

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

• Wimpie79
500 markers kan je oo de map zetten nu. Ook goede verbetering. Juust getest voor refinement en idd je moet niet meer heen en weer lopen veey handy.

• Wimpie79
Niet dat ik van kerk muziek houd. Toch leuk om naar te kijken en te luisteren...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GWj6aAG37XIxHAxz8mAckDg3BQk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9HMrXZPUBFYMMzJDXJpt43fb.jpg?f=fotoalbum_large

• Jeroenske
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-04 20:37
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l7GyTxNsaWSgEJ8bdEgoq1mS52c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3y6OwzbdAcUIiAjigf7ece6H.jpg?f=fotoalbum_large

De cloud ballon doet het eindelijk maar valt een beetje tegen. Veel ruimte nodig om hem te kunnen spawnen en bij landen knalt ie gewoon in elkaar om vervolgens veel te lang te moeten wachten om hem weer te kunnen spawnen. Oh en die deurtjes vind ik maar gevaarlijk zo :+

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 29-04 13:55
Jeroenske schreef op donderdag 23 april 2026 @ 20:44:
[Afbeelding]

De cloud ballon doet het eindelijk maar valt een beetje tegen. Veel ruimte nodig om hem te kunnen spawnen en bij landen knalt ie gewoon in elkaar om vervolgens veel te lang te moeten wachten om hem weer te kunnen spawnen. Oh en die deurtjes vind ik maar gevaarlijk zo :+
haha vet zeg! ik heb ook een enhanced cloud cart blueprint gevonden, maar wat zou er beter worden?

en wat een gigantisch grote patch weer vandaag, alles werkt net weer een stukje beter.
Wat gelijk opvalt is de bird-stand (om vogels als companions te krijgen) kuku cooler en een valuables chest (beide via een quest).

[ Voor 13% gewijzigd door jellybrah op 23-04-2026 21:02 ]

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 29-04 13:09
Ligt het aan mij of lijkt er meer pop-in? Er was natuurlijk al pop-in met kleinere textures zoals plantjes etc, maar nu lijken de grotere bomen ook soms zomaar in te laden, het lijkt minder consistent dan voor de update? (pc)

edit: Op pc kan je nog vrij makkelijk terug naar oudere versies?

[ Voor 13% gewijzigd door Westland1940 op 23-04-2026 21:35 ]

• Jeroenske
jellybrah schreef op donderdag 23 april 2026 @ 21:00:
[...]

haha vet zeg! ik heb ook een enhanced cloud cart blueprint gevonden, maar wat zou er beter worden?

en wat een gigantisch grote patch weer vandaag, alles werkt net weer een stukje beter.
Wat gelijk opvalt is de bird-stand (om vogels als companions te krijgen) kuku cooler en een valuables chest (beide via een quest).
Ik meen dat je dan hoger kan vliegen ofzo.

Ja grote patch maar zijn ook weer nieuwe bugs, Ik heb bijvoorbeeld greymane mensen van mijn kamp vast zitten in een missie die ik niet kan cancelen. Dus nu hangen ze maar wat rond in kamp zonder dat ik ze weer op pad kan sturen.

[ Voor 19% gewijzigd door Jeroenske op 23-04-2026 21:35 ]

• Tri Force
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-04 10:58
2dope schreef op woensdag 22 april 2026 @ 18:41:
[...]

Had wat moeite om deze zin te begrijpen maar volgens mij snap ik je: ja je kunt voor zover bekend álle abyss gear recipes uiteindelijk krijgen maar het duurt lang en er komt RNG bij kijken (even onder een spoiler just in case):
spoiler: abyss gear recipes + farms/exploits
Via dispatch missions kun je dig site / ruins / excavation site missions doen met een vraagteken, die geven abyss cells, abyss artifacts, abyss gears óf abyss gear recipes. RNG dus. Dit vereist veel tijd, véél camp resources en de kans is groot dat je shitty gears krijgt. Maar er zijn een paar handige trucjes - als deze missies bijna voorbij zijn maak je een save. Vervolgens ga je slapen (duur afhankelijk van hoe lang de missie nog duurt) en zodra je wakker wordt is de missie klaar en heb je je reward in je chest zitten. Is het niet het item wat je wil? Load game > sleep > repeat. Daarnaast is er ook een item die álle camp mission rewards verdubbelt - dus ook eventuele abyss gears/recipes. Dan gaat het al een stuk sneller.

Tenslotte is er een exploit (die vorige week iig nog steeds werkte) waarbij je in zeer korte tijd een hele vracht abyss gears kunt farmen. Dat zijn matige gears maar kun je natuurlijk omsmelten. Mogelijk weet je die al omdat je het hebt over "overvloed aan gears" maar zo niet, laat maar weten, dan leg ik 'm ff uit (Icewatch Altar). Met die methode wordt het heel eenvoudig om via special synthesis top-tier gears te craften bij de witches. Vorige week getimed, 14 abyss gears en 110 silver in anderhalve minuut. Op die manier had ik na een paar uur al een flink aantal tier 2 bane gears en een bescheiden aantal tier 3.
Hey 2dope ^^

Bedankt en dan ga ik straks op expedities voor recipes en ja die Ice Watchers leveren veel Gears op maar op één of andere manier is er nog maar één groep over want die archers en of die wizards beschadiging hunzelf met ijs.. ik heb niemand aangevallen maar toch is er nog maar 30% over.. vindt het vreemd waarom vijanden niet resetten maar hopelijk komen er updates om te grinden.

Oh en het zal misschien al eens gezegd zijn maar tijdens Chapter 8 mission ''Podium of Hope'' is het mogelijk om oneindig te slapen en die chapter wil ik zsm halen om weer met Damiane verder te kunnen spelen :$ haar character en speelstijl is een 10 out of 10!

Veel plezier en groetjes,

T.F

[ Voor 5% gewijzigd door Tri Force op 23-04-2026 22:29 ]

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-04 11:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

smaiden schreef op woensdag 22 april 2026 @ 09:50:
[...]

Als dit het gedeelte in chapter 7? of 8? is, speel dan even een paar quests door...
Ben er inmiddels voorbij. Was een heel gedoe.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:53
Tri Force schreef op donderdag 23 april 2026 @ 22:22:
[...]

Hey 2dope ^^

Bedankt en dan ga ik straks op expedities voor recipes en ja die Ice Watchers leveren veel Gears op maar op één of andere manier is er nog maar één groep over want die archers en of die wizards beschadiging hunzelf met ijs.. ik heb niemand aangevallen maar toch is er nog maar 30% over.. vindt het vreemd waarom vijanden niet resetten maar hopelijk komen er updates om te grinden.

Oh en het zal misschien al eens gezegd zijn maar tijdens Chapter 8 mission ''Podium of Hope'' is het mogelijk om oneindig te slapen en die chapter wil ik zsm halen om weer met Damiane verder te kunnen spelen :$ haar character en speelstijl is een 10 out of 10!

T.F
Heyhey, je moet even voorbij die wizards, die moeten echt de-aggro'en anders werkt het niet. Het gaat om deze groep:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8lRqzYtIMHqnfImhwlVY0oWRDo8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wii5CdRykRTmvPekhxEhSY2i.png?f=fotoalbum_large

Dat is hier op de map:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mBmyYjrh61M39DrfoM6K9ZTrOo4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1xc0aj5HJzL2GKc105h49SZw.png?f=fotoalbum_large

Zoals je ziet heb ik ook nog maar 11% van de skull knights over maar dat is prima, het is puur disarmen > oprapen > wegrennen tot despawn/respawn > repeat.

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:49

Vis

Gisteravond flink wat uurtjes met de nieuwe patch gespeeld, fijn die inventory upgrade met categorieën etc.
Ook voelt het navigeren door de menus op de PS5 Pro nu veel vlotter aan.

Waar ik wel een beetje op gehoopt had is dat ze het licht van de dag tussen 5pm en 8pm hadden gefixt, en in de ochtend vlak voor zonsopgang. Nu is het visuele verschil nog altijd te groot en doet qua beleving onder aan de zonnige momenten in het spel. Eventueel een slider toevoegen zoals ze nu gedaan hebben voor difficulties, dat ze dat doen met 'weather/time in day' dat je zelf kan bepalen hoelang het bijvoorbeeld mooi weer is etc.
Nu ga ik vaker maar opzoek naar een bed om 12 uur te slapen vanaf 5pm.

Pearl Abyss, fix this please.

Voor de rest, genieten geblazen en ik kijk altijd ontzettend uit naar het moment van de dag dat de zon weer opkomt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V5WhYlxdOTO_s1jBcAfplARqKj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IYJ2H8jtgrjHaEXqvRJpUHMO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Vis op 24-04-2026 09:10 ]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• MrGizMo
https://x.com/CrimsonDesert_/status/2047579497235624340
Hear the world of Pywel come alive 🎵🎶
#CrimsonDesert Original Soundtrack Vol. 1 has arrived!
Consisting 75 tracks, the OST is available for free on Steam, or you can vibe to the tunes on the Pearl Abyss Music YouTube channel: https://pearlabyss.info/cdplaylist1

Also coming soon to Epic Games Store and major streaming platforms 🎧
_/-\o_

• Tri Force
2dope schreef op donderdag 23 april 2026 @ 23:11:
[...]

Heyhey, je moet even voorbij die wizards, die moeten echt de-aggro'en anders werkt het niet. Het gaat om deze groep:

[Afbeelding]

Dat is hier op de map:

[Afbeelding]

Zoals je ziet heb ik ook nog maar 11% van de skull knights over maar dat is prima, het is puur disarmen > oprapen > wegrennen tot despawn/respawn > repeat.
Ah die groep ben ik weleens tegen gekomen dus erg bedankt want in de chaos is mij het nooit opgevallen dat er een groep is zonder die irritante ijs spuwers en ja ik gebruik alleen maar Disarm maar toch blijft het percentage van de vijanden naar beneden gaan..

Inmiddels een stapel gears met 7x Aptitude lv 3 maar inmiddels zijn exp farms zoals Ice Walker gepatched maar er is nog dat dorp met potten en ketels maar als dat ook gepatched wordt dan blijft de konijnen jacht over.. blijf het vreemd vinden waarom ontwikkelaars de speler en de exploitatie niet met rust kunnen laten.

• 2dope
Tri Force schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 11:32:
[...]

Ah die groep ben ik weleens tegen gekomen dus erg bedankt want in de chaos is mij het nooit opgevallen dat er een groep is zonder die irritante ijs spuwers en ja ik gebruik alleen maar Disarm maar toch blijft het percentage van de vijanden naar beneden gaan..
Die vliegende ijsspuwers blijven je inderdaad achtervolgen helemaal tot aan de Icewatch Altar. Je moet dan óf even doorrennen tot ze opgeven en terugkeren, zodat je zonder geouwehoer naar de Icewatch Altar kunt. Je kunt je desnoods ook even dood laten gaan; je spawnt dan namelijk op een gunstigere plek vlakbij de skull knights en hoeft dan niet meer langs die vliegende etterbakken.

Dat het percentage naar beneden gaat klopt niet, dan gaat er toch iets mis: ik kan letterlijk uren farmen terwijl die 11% bij mij, 11% blijft. Waar ik het bij andere mensen vaak fout zie gaan is dat ze shield bash verkeerd gebruiken. En dat is logisch, want de uitleg van "Shield Bash" in de skilltree is: "Press LB + RT to strike the enemy with your shield". In een normale situatie doet dit damage. Maar, wat ze er dus niet bij vertellen, is dat wanneer je een inkomende aanval blockt met je schild en dáárna RT/R2 (heavy attack) gebruikt, je de vijanden disarmed.
Inmiddels een stapel gears met 7x Aptitude lv 3 maar inmiddels zijn exp farms zoals Ice Walker gepatched maar er is nog dat dorp met potten en ketels maar als dat ook gepatched wordt dan blijft de konijnen jacht over.. blijf het vreemd vinden waarom ontwikkelaars de speler en de exploitatie niet met rust kunnen laten.
Ohja bij die Ice Walkers was een exploit voor Abyss Artifacts toch? Heb dat nooit geprobeerd. Gisteravond in ieder geval bovenstaande exploit nog getest en dat werkt nog steeds :) Mocht het jou nog steeds niet lukken, laat maar weten. Ik had nog ff gekeken en ik heb meerdere Greater Bane gears uit die methode kunnen farmen (Greater Bloodbane, Greater Beastbane, Hexbane III etc.)

• Westland1940
Westland1940 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 21:23:
Ligt het aan mij of lijkt er meer pop-in? Er was natuurlijk al pop-in met kleinere textures zoals plantjes etc, maar nu lijken de grotere bomen ook soms zomaar in te laden, het lijkt minder consistent dan voor de update? (pc)

edit: Op pc kan je nog vrij makkelijk terug naar oudere versies?
Niemand hier die dit ook heeft, of opvalt? De patch heeft de graphics niet veel goeds gedaan.

• 2dope
Westland1940 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 13:22:
[...]

Niemand hier die dit ook heeft, of opvalt? De patch heeft de graphics niet veel goeds gedaan.
Niets van gemerkt. Van anderen hoor ik juist weer dat het "er nu nog mooier" uitziet maar ook dat merk ik niet. Er is kennelijk gewerkt aan nog meer/betere draw distance. Leek mij persoonlijk niet iets wat nou echt prio zou moeten krijgen maar wie ben ik :+

• Westland1940
2dope schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 13:25:
[...]

Niets van gemerkt. Van anderen hoor ik juist weer dat het "er nu nog mooier" uitziet maar ook dat merk ik niet. Er is kennelijk gewerkt aan nog meer/betere draw distance. Leek mij persoonlijk niet iets wat nou echt prio zou moeten krijgen maar wie ben ik :+
Mooier zeker niet. Ik zie nu allerlei textures inpoppen of veranderen naar betere kwaliteit wat voorheen niet was. Doeken die door de wind bewegen zie ik nu van statisch naar animatie veranderen meters voor mijn personage.

• 2dope
Westland1940 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 13:31:
[...]

Mooier zeker niet. Ik zie nu allerlei textures inpoppen of veranderen naar betere kwaliteit wat voorheen niet was. Doeken die door de wind bewegen zie ik nu van statisch naar animatie veranderen meters voor mijn personage.
Jammer, zal er vanavond eens op letten. Speel je op console of op pc?

• MrGizMo
https://crimsondesert.pea...Notice/Detail?_boardNo=87
Improved the game so that changes to the Minimum Font Size settings are applied immediately.
Fixed an issue where starting a new game while a separate save file existed applied a game difficulty setting apart from the one actually selected.
Fixed an issue where some parts of the Guides UI were disabled.
Fixed an issue where parts of the fishing dock vendor's and tanner's shop UI were displayed awkwardly.
Fixed an issue where changing a Pet's name would change the name of a non-Pet animal in the trust increase notifications.
[Keyboard/Mouse] Fixed an issue where key inputs would not work while adjusting Others > Video > HDR.
Fixed an issue where, when the Extra Rewards List and Content Guide UIs overlapped, the Content UI in the back would be interacted with first.
Fixed an issue where the fadeout in some shop cutscenes occurred too slowly.
Fixed an issue where horse gear could not be dyed.
Fixed various localization errors across all languages.
Slightly increased character movement speed. (This change was applied in Patch Version 1.04.00)
[PlayStation 5 Pro] Fixed an issue where screen brightness would become unstable when "PSSR Sharpness" was enabled.
Added a Greymane Contribution Shop with Carl at the Greymane Camp. (This change was applied in Patch Version 1.04.00.)
When expanding the camp, furniture placed in the house will no longer be retrieved. (This change was applied in Patch Version 1.04.00)
However, if the house layout is changed through housing mode, all placed furniture will be retrieved.
Improved the Greymane Camp. (To avoid spoilers, changes related to this content are listed in the dropdown menu below.)

• Westland1940
2dope schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 14:27:
[...]

Jammer, zal er vanavond eens op letten. Speel je op console of op pc?
PC. Ik ga hem downgraden als dat lukt, vorige versie was prima.

• LvMaij88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:51
VirgoMossel schreef op donderdag 23 april 2026 @ 14:28:
[...]

Je moet onbewerkt eten geven, volgens mij voor katten rauwe visfilet als ik me niet vergis
Ik had letterlijk een bug denk ik voor deze update want dat beest at zelfs de golden fish niet die ik op de grond gooide. Gisteren hup in 1x een kat getamed.

Dit weekend een vogeltje tamen en verder met puzzelen in de abyss :)

• Jeroenske
LvMaij88 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 15:47:
[...]

Ik had letterlijk een bug denk ik voor deze update want dat beest at zelfs de golden fish niet die ik op de grond gooide. Gisteren hup in 1x een kat getamed.

Dit weekend een vogeltje tamen en verder met puzzelen in de abyss :)
Zeg maar gerust bakken met vogels want ze blijven maar komen hier :*)

• Poops_McGhee
Wilde vanavond aan Chapter X beginnen, maarja..... dat liep anders...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BG3iStkRqEi6VDtXWMAfoM9I8yM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f9QJlwBVtl4pao0Oq0xieFw9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hXvD1vfgf2-43Mvm-Z6cc3ceVOw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kfr5g9GNn5EhggZJbNaa7AYk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/quFb_SmLKhF_ccwPKw8aPe3RBjk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6w3crTIZPQg90Is7nBlsvFOc.jpg?f=fotoalbum_large

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:02

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Nice, vooral die uil is cool. Wat doet zo'n vogel? Ook loot oprapen net als je hond?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Westland1940
Het lijkt weer beter te draaien na een hotfix van gisteren. Het was bijna onspeelbaar voor mij, zoveel pop-in naast de pop-in die het spel al had. Blijf gewoon van die grafische dingen af ;)

• Wimpie79
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2cvn4zjOu-XciL_qDheklJz8GjM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gDWl1mV4QUCuqJIBAEb7lzr4.jpg?f=fotoalbum_large

• Tri Force
2dope schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 12:43:
[...]

Die vliegende ijsspuwers blijven je inderdaad achtervolgen helemaal tot aan de Icewatch Altar. Je moet dan óf even doorrennen tot ze opgeven en terugkeren, zodat je zonder geouwehoer naar de Icewatch Altar kunt. Je kunt je desnoods ook even dood laten gaan; je spawnt dan namelijk op een gunstigere plek vlakbij de skull knights en hoeft dan niet meer langs die vliegende etterbakken.

Dat het percentage naar beneden gaat klopt niet, dan gaat er toch iets mis: ik kan letterlijk uren farmen terwijl die 11% bij mij, 11% blijft. Waar ik het bij andere mensen vaak fout zie gaan is dat ze shield bash verkeerd gebruiken. En dat is logisch, want de uitleg van "Shield Bash" in de skilltree is: "Press LB + RT to strike the enemy with your shield". In een normale situatie doet dit damage. Maar, wat ze er dus niet bij vertellen, is dat wanneer je een inkomende aanval blockt met je schild en dáárna RT/R2 (heavy attack) gebruikt, je de vijanden disarmed.

[...]

Ohja bij die Ice Walkers was een exploit voor Abyss Artifacts toch? Heb dat nooit geprobeerd. Gisteravond in ieder geval bovenstaande exploit nog getest en dat werkt nog steeds :) Mocht het jou nog steeds niet lukken, laat maar weten. Ik had nog ff gekeken en ik heb meerdere Greater Bane gears uit die methode kunnen farmen (Greater Bloodbane, Greater Beastbane, Hexbane III etc.)
Excuus voor de late reactie en erg bedankt voor de tijd en info en inderdaad die Ice Walkers gaven ongeveer één artifact per 3 of 4 keer doden vandaar dat ik probeerde om 7x Aptitude lv 3 te krijgen want dan is de bonus 7x 30% is 210% dus dan ongeveer 1 of 2 keer doden voor één artifact.

Inmiddels hebben alle Ice Watchers zelfmoord gepleegd en misschien heb ik een hand geholpen door te laat blocken want dan gooi je hun soms en ben er ook achter dat Hexe Sanctuary ook weer achter het verhaal gesloten is.. Pearl Abyss is mij teveel bezig om het plezier te bederven dus het spel staat even op non-actief.

Het gaat niet om makkelijk ik wil gewoon de characters hun skills en uitrusting klaar hebben om dan te kunnen focussen op exploratie maar het spel is veel te chaotisch en te opdringerig om focus te hebben dus geen idee wat ik ermee moet.. het enige plezier tot nu toe waren de Witch quests en de Shai (kokiri) quests.

T.F

• Poops_McGhee
Chaoss schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 08:53:
Nice, vooral die uil is cool. Wat doet zo'n vogel? Ook loot oprapen net als je hond?
Ja. Die raapt ook loot op. Schijnen dat net ff beter te doen dan honden en katten. De Phoenix is wel een beetje een blokkade op je scherm tijdens combat, dus die is er alleen maar voor de mooi 😄

• Wimpie79
Zou er bijna voorbij lopen..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J5vZkliLmSEU2myxd08jy-hlgpQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/klVmau33qtEOK0Tt3px7Amy1.jpg?f=fotoalbum_large

• Wimpie79
Eindelijk een betere bow gevonden. NiceAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RzgOf6RuQ9R3KnMvZ8vLlnYbcp0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QKsluaN7cgaadVJYEwCOGbTs.jpg?f=fotoalbum_large

• janus_freggel
Hebben jullie ook last dat sommige questlijnen niet doorlopen?

Ik wil de koelkast hebben voor mijn ingrediënten, maar daarvoor heb ik een quest nodig, die kan je blijkbaar pas activeren na house sekris quest 4, echter ik krijg na quest1 in die lijn geen vervolg meer... beetje vreemd, zit wel half chapter 8, dus daar ligt het niet aan.

Soms is gewoon niet duidelijk wat je moet doen om bepaalde quests te activeren

• Wimpie79
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0b8GzbPewKFEjEYGdBHkbohWyik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/biahXxX7hLERuVe6L9hoagQn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N34tdZvmAObOQevrA1UxWNrcdh4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j4KyoWoUhfX28DVkPrh01Ail.jpg?f=fotoalbum_large

Juist deze gevonden. Wow

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:43
Vandaag de focus wat meer op het verhaal gezet, ben van chapter 4 naar bijna eind chapter 6 gegaan. Maar alle bossfights die ik had waren in twee klappen dood met de moeilijkheidsgraad op hard :9

Nog wat leuke shots van onze speelsessie van vandaag;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MvNbMHP1XwtHdQEuj-Y7HNkx23Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q3bVfosZrKol9Bi7OjN50TSZ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wMIFjPFxePa9cH_xGaSpqTyTs2s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OQ6LtLmmfLGmmWlGGaeMq60s.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r3UWt9EvfFDdCZoSgMD55eI6D-4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/suKka2pJtI3h6hKZ05atLyUv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UJMG66R14m0zjUtpXzCQAJ_SxdA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Qlo9hzlKVC6URtXhDisvpS74.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/drsVzcHjG7ONDlwgnZhlMCPJe7E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1KWOfebGf5CNgi8jJ6Wqs51M.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qe8X4NqptLZR-s7CfFdGzV-eACw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1ZMmvTePxikypuThswyPg3yC.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lDTa0Ug41O0KGPqZaDuRpKeFxuQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TD9Q65VTBNOjqCNqeEZbdeSX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y11gIfbgjwU1Gnn0CJN6EK-007Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/l8CVkJ7btA2871378ARqYOsq.png?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Wimpie79
Abyss gears duplicaten bij de heks krijg je echt veel betere abyss gears als je ze combineerd. Oh boy.

• Wimpie79
Deze bow is echt insane. Zeker als ik ongelimiteerde explosiv arrows heb. Nu nog wat upgraden. En mss nog wat betere stats op
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Dt1BpXj8GX7c5EdrIlMq9ecJs8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FqDtf8fHRMZ3tWBUR7MQJhQr.jpg?f=fotoalbum_large

• G_Dragon
Wimpie79 schreef op zondag 26 april 2026 @ 11:40:
Abyss gears duplicaten bij de heks krijg je echt veel betere abyss gears als je ze combineerd. Oh boy.
Dupliceren?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Wimpie79
Als je vb 2 gears hebt met defense1. Haal due van het wapen bij de heks. Combineer ze en je hebt betere defense abyss gear....

• G_Dragon
Wimpie79 schreef op zondag 26 april 2026 @ 12:33:
[...]

Als je vb 2 gears hebt met defense1. Haal due van het wapen bij de heks. Combineer ze en je hebt betere defense abyss gear....
Oeh dat is handig, ik heb er super veel doordat ik die ijsboss meerdere malen verslagen heb.

• Wimpie79
G_Dragon schreef op zondag 26 april 2026 @ 12:48:
[...]

Oeh dat is handig, ik heb er super veel doordat ik die ijsboss meerdere malen verslagen heb.
Pas op na 200 uur nu pas mee bezig geweest... nu volop verkenning in pailune. En heb nog veel werk. Niet normaal

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18:17
Ik wordt steeds neergeschoten door 2 kabouters in een bos als ik daar een quest wil doen. Iemand di weet hoe ik daar ongedeerd kan komen?

• janus_freggel
Drials schreef op zondag 26 april 2026 @ 13:39:
Ik wordt steeds neergeschoten door 2 kabouters in een bos als ik daar een quest wil doen. Iemand di weet hoe ik daar ongedeerd kan komen?
Ja blijf hoog, praat daar met 1 van die kids rn let op de wandelende tak :) als je er bent snap je het ;)

• janus_freggel
Ik had de red crimson boss dus even gelaten voor wat het was, was een side story en op het moment dat ik er kwam te moeilijk voor kliff.. blijkt die dus wel echt nodig te zijn om verder te komen in de hernand quests... wel jammer dat ze dat niet iets duidelijker laten weten. Ik maar denken dat alle quests gebugged waren bij me....

• Drials
janus_freggel schreef op zondag 26 april 2026 @ 14:43:
[...]

Ja blijf hoog, praat daar met 1 van die kids rn let op de wandelende tak :) als je er bent snap je het ;)
Werd net zelfs van de Berg geschoten, heel irritant. Denk dat ik al 30 keer opnieuw geprobeerd heb

• Drials
Drials schreef op zondag 26 april 2026 @ 14:54:
[...]

Werd net zelfs van de Berg geschoten, heel irritant. Denk dat ik al 30 keer opnieuw geprobeerd heb
Moest nog met Arkin praten….

• Wimpie79
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DCA0vfQgx0Wh_W1PVXnPXE-GaNg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QeGwGcuu6L626d69CLa0G5ta.jpg?f=fotoalbum_large

• Wimpie79
De boog hierboven op de foto is zalig. Met ongelimiteerd explosive arrows. Voor matierialen zoals Copper en iron ore.gaat veel rapper nl

• Wimpie79
De laatse twee zijn vernietigd en zijn weg. Heb ik te lang mee gespeeld of is dit normaal...dju eAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jgPjmzuFZJy1ZNx-MzstD5ryb-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UlcSHz2N2yp1I5YNsh4ZObBA.jpg?f=fotoalbum_large

• Poops_McGhee
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IF8Le_vQeDWk_wu_7uaQmVN-TI8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5lqbcuTGrxDYxMYQVv9i1oCf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HNBU4Ul2NCgp4l-UxLlWHucOvzc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2WQTJonovwdXJZ76PEqES5Ao.jpg?f=fotoalbum_large

• G_Dragon
Vanavond heeft mijn vrouw weer flink wat missies gehaald maar ook flink wat uren in fotomodus gestoken;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yuDxNSC_DcMdsmy24VOjLXGqsWs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kMD6Ntag6DUIHrEOoMtiJ27I.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ACJiDYjNSTWoS9AVQRVUpusfuGo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m76HUH6x5xFwED5v2E3S1MF9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BUak4ZwH4Pw_nhdzpPsIwcPuDhE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JRQRfQfqHiwqS0yoJn1mAvav.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RZTwpfDfjyvcCjfIC6bZKK-BDaw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FazFWSZL1odzyZqwXjaNle96.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/23lJbMJPN1cZBfHMkXQJa7vODRU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vAD4iLLsDxTv6Fvx7JZgyYa6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XRMP0UBgaFgZ5WMTBQhkk8NxDvc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4YEFTXKi65Y5reFIdbvv2aDx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ArH1rhybabpxp_np_Qcu_yL2rYg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RvnOmoWwpkhi3kGQqhUbgCYL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0SZVyH00Jpe6iBVUgkMrjIyt6Rc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MsDOVvh03Xa8ZkcWjN366FP0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qp5bQJiQ5upEy_hVotfDlv_9Hes=/800x/filters:strip_exif()/f/image/akH9QhQQCbKq78VZ8n5sPZmb.png?f=fotoalbum_large

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:46
Wauw prachtige foto’s

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Heerlijke gast dit.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Wimpie79
Deze avond eens wat ahuss cell bomen planten. En wat besproeing. Stuk of 8 bomen. Is 40 abyss cells. En dan de witch bezoeken...
spoiler:
Heb gisteren trouwens de secret witch gevonden maar daarvoor moet je eerst alle sanctums clearen.

• Wimpie79
Heb sinds gisteren een bug denk ik. Als ik een abyss cell tegen kom en wil deze in mijn kuku pot doen. Kan ik deze niet naar binnen trekken met de optie seal. Iemand oplossing voor

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 00:01
Ik zat afgelopen week meer op de fiets dan achter de PC, maar gisteren de main story uitgespeeld.... euhm... wat een matig einde zeg! Ik vond de kwaliteit enorm inkakken vanaf chapter 9. En de laatste bossfight 🙈🙈🙈🙈 It could have been a cutscene.

Dat je vervolgens
spoiler:
Via boeken op de 3e verdieping van de Axiom archive
erachter moet komen wat nu het verhaal is... Het lijkt meer op 'patchwerk van de developers' om een enorm onsamenhangend verhaal en een gebrek aan character development context en diepgang te geven.

Ik had liever gezien dat dit via Visione callbacks in de main story missies zat verwerkt.

'Ja maar in Elden Ring...'... daar is de story volledig optioneel. Hier moet je verplicht door een hoop onsamenhangende story beats heen en mis je uiteindelijk nog steeds de context en structuur om te begrijpen wat er nu werkelijk aan de hand is...

Final verdict: 7/10. Een game met veel potentie... maar dit komt er in de meeste aspecten helaas niet uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Psyx88 op 27-04-2026 15:31 ]

• steenbok
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:37
Je moet crimson desert niet spelen om het verhaal, daar zijn betere games voor.

• Psyx88
Ik vind dit echt altijd zo'n dooddoener van een reply @steenbok.

Ik snap dat het een sandbox game is. Echter zit er echt wel een aardig verhaal in, maar hoe dit tot de speler komt is gewoon ruk. Stop er dan gewoon geen story in en leun volledig op environmental storytelling.

En ik maak niet voor niets de vergelijking met Elden Ring, en eerder al Zelda BOTW/TOTK... die games speel je ook niet 'voor het verhaal'.

Helaas laat Crimson Desert ook op het vlak van bossfights, quests, gameplay systemen en combat de nodige steken vallen. Het voelt enorm MMO-achtig aan... kwantiteit boven kwaliteit (niet zo verwonderlijk, want hun vorige game was/is een MMO) Anyway... dit is mijn mening, doe ermee wat je wilt.

Dat gezegd hebbende heb ik me echt wel 180u vermaakt met deze game. Al was de motivatie om verder te spelen halverwege chapter 9 wel aardig ingekakt...

Pywel is/was een fantastische wereld om in te verdwalen, tho 😉

[ Voor 3% gewijzigd door Psyx88 op 27-04-2026 16:17 ]

• G_Dragon

• Poops_McGhee
Zo. Dat is de main story done. Kan ik morgen tenminste met een geruster hart naar de Diablo IV expansion kijken, zonder dat dat stukje nog aan me knaagt.
Ben nog niet klaar met Crimson Desert. Er is nog veel te doen.

• G_Dragon
De missie Calphade Castle in Crimson Desert is een goudmijn voor geld en je camp provisions, ik ben al 5 keer op en neer gereisd met een volle inventory. Heb 300k aan geld erbij en de missie is nog steeds actief, ben er nu al 3 uur mee bezig.

Edit: nog bezig en inmiddels bijna 600k aan geld en om super veel gedoneerd, doe het steeds om en om wanneer een inventory vol is en heb nu 10 volle inventories gehad.

[ Voor 26% gewijzigd door G_Dragon op 27-04-2026 19:35 ]

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:36
Poops_McGhee schreef op maandag 27 april 2026 @ 17:07:
Zo. Dat is de main story done. Kan ik morgen tenminste met een geruster hart naar de Diablo IV expansion kijken, zonder dat dat stukje nog aan me knaagt.
Ben nog niet klaar met Crimson Desert. Er is nog veel te doen.
Ja die heb ik ook nog klaar liggen :+ maar maak eerst crimson dessert maar is af. 2 spellen tegelijkertijd werkt niet voor mij. Zit nu ergens in chapter 9. Merk wel dat ik bepaalde side quests nu skip zoals bounties heeft echt 0 toegevoegde waarde met dat terugreizen. Dus wordt wel selectief daarin.

• G_Dragon
Weer flink wat uren gespeeld vandaag.. nog steeds bezig met de hoofdmissie Calphade Castle, om zoveel mogelijk geld en kamp donaties eruit te grinden. Ben nu 11 keer met een volle inventory (144 slots) heen en weer geweest, mijn vrouw heeft het op een gegeven moment overgenomen en is zij-missies gaan doen. Waar we ook al bijna geen een meer van hebben :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-g5EAyvkPaNRUsdKqeWr43zDcL4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/keMS2vi1cBvKCz9WkPBm2U2N.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m6-0ICeapLmlfKS1dySNq6_5VxU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T3ijoMRgKKVx4jww5YddNVDg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/teWCbYF333YsGIhCaqgOgIBDwV0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pJ2X8ckOa0bdaQ6oMkfbUVVP.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/43Nd_4KhsiFkpdBQ1H2lz9Nqj58=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q1RYGg0ucpNNZz0N1ipY4YXn.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4-iwTsv9BeBnjC66fk0dURA4g5w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ltTq2RW14828TkzWYfIxVwa0.png?f=fotoalbum_large

• 2dope
FidoDido schreef op maandag 27 april 2026 @ 19:40:
[...]

Ja die heb ik ook nog klaar liggen :+ maar maak eerst crimson dessert maar is af. 2 spellen tegelijkertijd werkt niet voor mij. Zit nu ergens in chapter 9. Merk wel dat ik bepaalde side quests nu skip zoals bounties heeft echt 0 toegevoegde waarde met dat terugreizen. Dus wordt wel selectief daarin.
Ja echt ontzettend dom hoe dat werkt. Je schijnt overigens wel de bounty bij iedere constabulary te kunnen inleveren (iedere 'major' settlement heeft zo'n gevangenis), niet alleen die in Hernand ondanks dat de quest marker daarheen wijst. Maar dan nog had ik het na 5x wel gezien met die quests, weer zo'n typische 'afvinklijst-quest' zonder wezenlijk verhaalelement of variatie.

Heb iig wel bijna mijn speer-arsenaal compleet. Heb nu de Kuku Flame Spear, Kuku Bizmuth Spear en de Kuku Lightning Spear maximaal geüpgraded. Ben er nog niet achter welke het beste bevalt, hangt ook af van het type vijanden. Zoek nu alleen nog de "Laser Cannon Spear" om een Kuku Laser Cannon Spear te maken. Ben wel benieuwd hoe die zich verhoudt tot de rest van de Kuku spears :P De Kuku Spears staan iig min of meer op gelijke voet met gewone speren van hetzelfde refinement level en volgepropt met Abyss Gears...

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:05
Vis schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 08:54:
Waar ik wel een beetje op gehoopt had is dat ze het licht van de dag tussen 5pm en 8pm hadden gefixt, en in de ochtend vlak voor zonsopgang.

Pearl Abyss, fix this please.

Voor de rest, genieten geblazen en ik kijk altijd ontzettend uit naar het moment van de dag dat de zon weer opkomt!
Met elke open wereld game met dynamisch dag/nacht cyclus vind ik dat de beelden overdag veel mooier zijn dan 's avonds/'s nachts. Ik hoop dan ook altijd op een makkelijke manier om de tijd vooruit te spoelen. Helaas heeft CD dat niet. Altijd weer een bonfire/bed op zoeken. Ik speel bij dergelijke open wereld games nooit in de nacht. Ik vind de avond/nacht in Crimson Desert overigens niet lelijker dan in andere open wereld games.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Wimpie79
Weet iemand wat dit is. Is in pailune. Ben er al zo een paar tegen gekomen... mss side quest of story related. Geen idee...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DhS9LWZFrhzKDoLhxiO_WpMT_GQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/txPLdc3X5jnCTk250V2f5dNY.jpg?f=fotoalbum_large

• MrGizMo
G_Dragon schreef op maandag 27 april 2026 @ 00:12:
Vanavond heeft mijn vrouw weer flink wat missies gehaald maar ook flink wat uren in fotomodus gestoken;

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En dit is op de XsX he? Insane

• G_Dragon
MrGizMo schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 14:39:
[...]

En dit is op de XsX he? Insane
Correct :), ja het ziet er insane uit op de screenshots. Maar het is nog niks vergeleken bij hoe het eruit ziet in HDR op onze Sony Oled, want dat is nog zoveel mooier.

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:49

Vis

Ja de foto modus is echt vooralsnog minstens de helft van mijn speeltijd op de PS5 Pro hier ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EJwGeySARjYFsolfOqr29-ZjjIE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8cT7ci4fObG7cho2GMUWPBJ8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s47J4Pf071EFsu9MPgwE3iLQwNc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B0BMUO8UqBgisMvCLovuE2MA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/igjn1dSFl5Z92_DEEqa6sMFeMX0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ihCAyeOUiSNZfO0HfPxwrKd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Ty4oEZXti9sqf7cwicgQK5khCI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j4bOsqkU33PUVS3QwFIzzYxK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LWikM6dwjTFirG0oLldVKhV3eoA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/clGj8Wqvr3hXCLrS0RWf7KMX.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een fabelachtige sfeer heeft deze game toch keer op keer als ik hem opstart.

Geweldig, voor mij sowieso al Game of the Year.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-04 05:09

kingfriko

100 % BULLY

Main story voltooid , maar nog een hoop te ontdekken . Zit rond de 190 uur nu 8)

kingfriko

• Poops_McGhee
Vis schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 17:26:
Ja de foto modus is echt vooralsnog minstens de helft van mijn speeltijd op de PS5 Pro hier ook.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat een fabelachtige sfeer heeft deze game toch keer op keer als ik hem opstart.

Geweldig, voor mij sowieso al Game of the Year.
Photomode heeft nog wel wat liefde nodig. Tuurlijk is het nog steeds een Beta, maar geen inverted Y-axis is voor mij geen werken. Ik kan daar nog steeds niet aan wennen. En er mogen wel een hoop meer opties bij.
In een game met zoveel foto gelegenheidjes, is het best raar dat ze nog steeds geen goeie photomode hebben. Staat bij mij bovenaan de wensenlijst. Oh, en die domme summon cooldowns en restricties voor mechanical mounts en Black Star. Die dingen vind ik leuk om te gebruiken, maar ze zijn best nutteloos. Zonde van de mats. En waarom van die cooldowns en beperkingen in een single player sandbox? Echt een dronken dev's beslissing.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Gisteravond Pailune bevrijd ben nu dus net aan chapter 8 begonnen. Kan naast mijn kamp nu blijkbaar Pailune ook upgraden... en natuurlijk weer een shitload aan fetchquests erbij... moet zeggen dat outlaws en die minor sidequests nu wel echt mijn neus uitkomen, ik denk niet dat ik die ga volhouden de hele game.

Ben ook benieuwd of ik mijn greymane kamp nog verder kan upgraden maar ik durf daar niet echt op te googlen ivm spoilers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mo53YDmK4qcvFRN9Wgur7oCY5eM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mQHjJYOCCHS1LGCxRBZnaKB5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s15dNF4gxCRzgUjz_58I-i8JNpk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c10Sjhk5T1xcw2ee6EPprCvZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NzN2no91sYfhkQabpOT11v8L7SM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3VMIjVq2xp72aJKriVv8zT1n.jpg?f=fotoalbum_large

• 2dope
Chaoss schreef op woensdag 29 april 2026 @ 07:39:
Gisteravond Pailune bevrijd ben nu dus net aan chapter 8 begonnen. Kan naast mijn kamp nu blijkbaar Pailune ook upgraden... en natuurlijk weer een shitload aan fetchquests erbij... moet zeggen dat outlaws en die minor sidequests nu wel echt mijn neus uitkomen, ik denk niet dat ik die ga volhouden de hele game.

Ben ook benieuwd of ik mijn greymane kamp nog verder kan upgraden maar ik durf daar niet echt op te googlen ivm spoilers.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Haha ja ik doe ik ook vrijwel alleen maar side quests als ze toevallig op m'n pad komen. Als je faction quests één voor één bij langs gaat als een soort afvinklijstje wordt het heel saai, er zit heel af en toe een vermakelijke bij.

• 2dope
Black & Gold :9 Blijft mooi om te klooien met outfits, dyes en materialen. Vooral in de laatste screenshot zie je hoe donkerzwart de true black dye is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fK_ZMgTDDGuWL2IHju4x2rH5G_k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fLFnsXDTmy04hmRRhCvQeMjY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jlAH8qmYdZzR300WVFg0J46SSH0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kyam8MdryoQEK4t0u8iMYNiA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nBFVmIdIIdH-ABSob-kSSizwDzI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fcFEvwSTmtqEQGXqMXDJnakb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HBs4peRs4G-NmTzsgB5d0yulvUg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DeQKhwwCkH60ZGvmYPV6WEW8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YiGMf33to2WHADifs5s4AMKpp_k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dvg4d7JJYTS1chFdvsMcn6sU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/exzEN0eyX9Cc1weqRLpZJes2bkY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xvwXioqENxzIyIg4pYjiw7y8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lc_hRkXTdJD1DJe4WYTZdM7ICsE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QMOpGlK74IjNVXxXwRBnYz6Y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CxHTlJQHP7QEpFm234hYJVf41HQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/McAIRec7lg00Q84cRtM75Myq.jpg?f=fotoalbum_large

• G_Dragon
Gisteren nog even een paar uurtjes gespeeld, maar nog steeds in chapter 6 bij de hoofd missie "Calphade Castle" aan het looten voor spullen. Zit denk ik nu rond de 16 volle inventories die ik naar het kamp heb gebracht, gisteren het doneren van die 12,500 wapens voltooid. Dus vanaf nu ga ik ze verkopen :).

• 2dope
Mocht iemand moeite hebben met vliegende etters zoals Priscus the Ancient, afgelopen weekend no-hit voltooid, zonder cheese :+ Alles is prima te ontwijken en bij z'n "ultimate" gewoon rondjes rennen. Ook wellicht goed om te weten, met Turning Slash kun je'm alsnog raken in de lucht (iig met speer, andere wapens niet getest):
Alternatief kun je cheesen door continu Focus te activeren en met Nature's Snare de projectiles op te vangen en indien unlocked, met Nature's Retribution retour-afzender te sturen voor mega posture damage. Vergt alsnog wel wat oefening omdat je de telegraphs moet leren om te weten welke aanval hij doet.

• Wimpie79
G_Dragon schreef op woensdag 29 april 2026 @ 09:34:
Gisteren nog even een paar uurtjes gespeeld, maar nog steeds in chapter 6 bij de hoofd missie "Calphade Castle" aan het looten voor spullen. Zit denk ik nu rond de 16 volle inventories die ik naar het kamp heb gebracht, gisteren het doneren van die 12,500 wapens voltooid. Dus vanaf nu ga ik ze verkopen :).
Ik moet enkel nog enkel timber em stones doneren. Ik ga voor de Stones naar de gold ore mines. Doneer ze aan het kamp. Na een tijdje soawnen de grotten met ore in toch terug. Vraag mij niet om de hoeveel tijd. Geen idee

• 2dope
Wat móet je met al dat geld :P ik zie een klassiek scenario aankomen waarin je de credits straks ziet rollen terwijl je multi-triljonair bent :+

• G_Dragon
2dope schreef op woensdag 29 april 2026 @ 11:03:
[...]

Wat móet je met al dat geld :P ik zie een klassiek scenario aankomen waarin je de credits straks ziet rollen terwijl je multi-triljonair bent :+
Ik doe het meer voor die donatie missies, nu ik toch veel loot krijg tijdens die grote slagvelden en het mooi lang kan uitstellen om de missie te halen.

• G_Dragon
Wimpie79 schreef op woensdag 29 april 2026 @ 10:58:
[...]

Ik moet enkel nog enkel timber em stones doneren. Ik ga voor de Stones naar de gold ore mines. Doneer ze aan het kamp. Na een tijdje soawnen de grotten met ore in toch terug. Vraag mij niet om de hoeveel tijd. Geen idee
Oeh heb je nog een paar leuke locaties voor ons waar van die goudmijnen zitten? :) zulke tips zijn natuurlijk van harte welkom!

[ Voor 38% gewijzigd door G_Dragon op 29-04-2026 11:22 ]

• 2dope
G_Dragon schreef op woensdag 29 april 2026 @ 11:21:
[...]

Ik doe het meer voor die donatie missies, nu ik toch veel loot krijg tijdens die grote slagvelden en het mooi lang kan uitstellen om de missie te halen.
Ahja. Ik ging op een gegeven moment richting de half miljoen met camp funds en toen dacht ik wel wtf moet ik daarmee. Maar inmiddels doe ik aan de lopende band van die excavation missies en sommige daarvan zijn behoorlijk prijzig. Heb nu bijv. standaard een missie aan staan bij de Timeworn Ruins, kost volgens mij 20k of 30k, maar wel een 'steady' income van Abyss Artifacts

• Wimpie79
[...]

Oeh heb je nog een paar leuke locaties voor ons waar van die goudmijnen zitten? :) zulke tips zijn natuurlijk van harte welkom!
Zijn er twee in pailune tussen de sneeuwbergen. Weet niet van buiten. Maar ze brengen wel veel op qua donaties. Zit nu aan 10.000 stenen. Maar moet nog meer. Wapens had ik redelijk rap. Timber gaat heel traag. Zou eens moeten bezig houden uur of twee bomen hakken lol...

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Wimpie79 schreef op woensdag 29 april 2026 @ 10:58:
[...]

[...]

Vlakbij je kamp zit een diamond mine, die tellen ook als stone.

spoiler:
https://gamerant.com/crimson-desert-diamond-cave-location/

[ Voor 28% gewijzigd door Chaoss op 29-04-2026 13:00 ]

• G_Dragon
Chaoss schreef op woensdag 29 april 2026 @ 12:53:
[...]

[...]

Vlakbij je kamp zit een diamond mine, die tellen ook als stone.

spoiler:
https://gamerant.com/crimson-desert-diamond-cave-location/
Oh shit! Thanks, die had ik nog niet gevonden :)

• Poops_McGhee
Ik doe gewoon camp missions die wapens of wat ik nodig heb geven. Heb je geen omkijken naar en kost je nagenoeg niks, als je ook al missies uit hebt staan die geld opleveren.
Dan kun je in de tussentijd wat anders gaan doen, ipv alles leegroven en heen en weer teleporteren.

• Bas81
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:47
Poops_McGhee schreef op woensdag 29 april 2026 @ 15:23:
[...]

Ik doe gewoon camp missions die wapens of wat ik nodig heb geven. Heb je geen omkijken naar en kost je nagenoeg niks, als je ook al missies uit hebt staan die geld opleveren.
Dan kun je in de tussentijd wat anders gaan doen, ipv alles leegroven en heen en weer teleporteren.
Ik weet bijna zeker dat die missies niet meetellen voor de quest waarbij je moet doneren (geld, goederen, wapens, stenen)

• Poops_McGhee
Bas81 schreef op woensdag 29 april 2026 @ 18:19:
[...]

Ik weet bijna zeker dat die missies niet meetellen voor de quest waarbij je moet doneren (geld, goederen, wapens, stenen)
Oh, maar die quests zijn optioneel. Die hoef je niet eens te doen. Is dat voor 'A Better Tomorrow'?
Daar krijg je helemaal niets voor, behalve nog meer van alles leveren.

• G_Dragon
@Chaoss Bedankt voor de tip over die diamanten :)

Ben net aangekomen in chapter 7

• Psyx88
(reactie verwijderd)

[ Voor 108% gewijzigd door Psyx88 op 29-04-2026 23:39 ]

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste

Let op:
Verhalende elementen etc de komende periode graag even in spoilers zetten :).