G_Dragon schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 19:11:
Vandaag nog even wat video's gekeken over dit spel, begint toch ergens wel mijn interessant te wekken. Ben zelf een groot groot fan van Skyrim , Red Dead Redemption 2 en vond The Witcher 3 ook altijd best leuk om te spelen. Hou van vrijheid en grote open werelden om op een rustig tempo te ontdekken, je eigen weg te volgen in een wereld waarbij je mond telkens weer open valt van de grafische pracht + de random events die je ook Red Dead Redemption 2 zag (zoals mensen helpen).
Ik merk aan de preview vaan IGN dat Crimson Desert dit ook bied? Heb ik dit goed?

Ben heel benieuwd naar jullie mening..
Yup dit past mits het thema je ligt wat dan toch wel hoog fantasie is volledig in dat straatje van open world games.
Ik ben vooral benieuwd hoe groot het uiteindelijk daadwerkelijk voelt.
Je ziet online wel al die berichten van de gehele map hoe groot dat lijkt op de kaart enzo maar je weet nooit hoe het voelt tijdens spelen natuurlijk.
Dit staat online wat dus zou betekenen dat het 2 keer zo groot is als Skyrim maarja dat zegt niets als vervolgens de helft bijvoorbeeld een dode woestijn is
Game - Estimated Playable Map Area
Skyrim - 37km2
Red Dead Redemption - 75km2
Crimson Desert - 80-110 km2
Van de ene kant naar de andere kant reizen zou volgens de developers 2 uur duren op een ground mount en 6 uur als je het zou lopen.. Nou zijn er ook vliegende mounts die dat nog veel meer reduceren.
En je hebt ook gadgets wat traversal ook veel vloeiender en sneller maakt maargoed vind het altijd lastig als devs zelf zo'n statement maken

gaan het wel zien.