[Multi] Crimson Desert

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:14

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Rox92 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 06:49:
Grappig dat dit topic zo rustig is, maar snap ik ergens wel. Ik ben zojuist pas wat tegen gekomen over deze game en wat ziet het er vet uit. Pre-order prijs is momenteel ook maar 60 euro. Vind ik tegenwoordig toch best goedkoop. Ga er nog even een nachtje over slapen, maar denk dat ik deze game wel ga pre-orderen.
Is een prima prijs voor een full game zonder mtx enzo ja Op pc is die 70 via de legale kanalen. Kijk er ook wel erg naar uit hoor maar dit is voor mij een soort van stille release :P Ben er totaal niet mee bezig dus dan is het alleen maar mooi dat die al bijna komt haha.

Nog maar een maandje wachten.

[ Voor 3% gewijzigd door Ricmaniac op 18-02-2026 08:25 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• So_Surreal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:19
Ik vind de game er heel interessant uit zien en heb daarom vorig jaar op Gamescom in de rij gestaan om een uur te kunnen spelen.
Maar wat me gigantisch tegenstond was hoe complex en uitgebreid de controls waren.
Je moest een combinatie van iets van 3 of 4 knoppen indrukken om een vlag op te pakken bijvoorbeeld.

• VirgoMossel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-03 14:45
Dit spel heeft zeker mijn aandacht, maar net zo voorzichtig als velen hier..
Kan super zijn, maar kan ook echt een flop worden..

Beetje huiverig om te pre-orderen.. ook benieuwd naar de performance en besturing bij consoles (zelf xbox gebruiker).

Xbox: Virgo Mossel

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-03 09:10
Ik ben enorm benieuwd, heb nog niks aangeschaft wilde eigenlijk de CE maar die is voor PC niet beschikbaar in Nederland en helaas niet meer beschikbaar bij Amazon DE en UK.

Wat extra knoppen is niet erg, persoonlijk is de moeilijkheidsgraad van veel games vaak matig

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik ben een loser en heb hem wel gepre-ordered :P
Nu al zin in haha :D

Jaren BDO gespeeld en heb gewoon een vermoeden dat het goed gaat komen met deze game
Maarja ik zou er beter aan doen om ook verstandiger te zijn en het niet te pre-orderen... 8)7

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:55

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Markozv schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 15:06:
Wat extra knoppen is niet erg, persoonlijk is de moeilijkheidsgraad van veel games vaak matig
Als developers extra onnodige knoppen combinaties gaan toevoegen om de moeilijkheidsgraad omhoog te krijgen dan is er zeker iets mis met de game..

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:04
Grote kans dat ik hem ook op pak, maar wacht even de reviews af. Ongekend dat er zoveel elementen inzitten van elk ander spel. Je zou dan je eigen identiteit verliezen, van wat wil het spel nou zijn?

Complexe knoppen combinaties en UI's zijn voor mij ook een minpunt. Dit heeft Where Winds Meet ook, zo onnodig frustrerend en totaal niet relaxt spelen.

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-03 08:43
https://www.youtube.com/watch?v=BTQ06_DmOSU Nog niet gezien hier denk ik. De opmerkingen over wat beter kan waren ook een beetje wat ik dacht.
Maar ziet er wel leuk uit :)

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-03 08:34
Westland1940 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 12:05:
Grote kans dat ik hem ook op pak, maar wacht even de reviews af. Ongekend dat er zoveel elementen inzitten van elk ander spel. Je zou dan je eigen identiteit verliezen, van wat wil het spel nou zijn?

Complexe knoppen combinaties en UI's zijn voor mij ook een minpunt. Dit heeft Where Winds Meet ook, zo onnodig frustrerend en totaal niet relaxt spelen.
Hmm ik heb eerder het gevoel dat FUN en uitgebreide gameplay bovenaan staat. Zeg maar, zowat elke classic PS2 game. Ik heb er daarom het volste vertrouwen in _/-\o_

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Derbiss schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 17:03:
https://www.youtube.com/watch?v=BTQ06_DmOSU Nog niet gezien hier denk ik. De opmerkingen over wat beter kan waren ook een beetje wat ik dacht.
Maar ziet er wel leuk uit :)
COOL!

wat tof dat je helemaal kan inzoomen voor first person. Dat had ik nog niet gezien.

Deze video is echt nice. Gewoon de mogelijkheden om het op je "eigen manier" te spelen. Mogelijk nog steeds te vroeg om te oordelen maar het ziet er echt naar uit IMO dat dit een hele toffe sandbox singleplayer wordt.

[ Voor 24% gewijzigd door Ricmaniac op 21-02-2026 14:42 ]

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:47
Ik vraag me toch wel erg af of de game niet teveel wil en dat het daarmee te uitgebreid word. (Althans voor mij) Ben heel benieuwd naar de reviews.

• VirgoMossel
Toch maar gepre-ordered, kriebelde toch teveel.
Erg benieuwd naar!

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:10
Waarom zou je in hemelsnaam tegenwoordig nog een game preorderen? Het is niet dat de kopietjes ineens op zijn ofzo.

Ik wacht de eerste paar dagen wel even af. :)

• Dunello
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:19
Heb het pas 2weken op mijn game radar.

Ziet er allemaal leuk en tof uit.

Zelf ben ik ook bang dat het te groot is. Teveel getravel, verplicht moeten vissen, koken, huis bouwen etc.

Als deze dingen geen invloed hebben, dan kan het wat worden.

Eerst me huis verder afbouwen en de gameroom klaar maken =]

En dan voor het verhaal gaan!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 13:27
Nieuwe DF video is uit: 4k native+ ray tracing + ultra settings op 60fps confirmed (7900x3d+7900xtx)

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:40

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• VirgoMossel
preload op console is op dit moment maar 340 mb.. is er bekend hoeveel het nog gaat worden?

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

VirgoMossel schreef op maandag 2 maart 2026 @ 08:01:
preload op console is op dit moment maar 340 mb.. is er bekend hoeveel het nog gaat worden?
48 uur voor de release zou de preload beschikbaar worden als het goed is.
Verschillende reports zeggen dat het +- 135Gb zou zijn

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Goeie video! Ben wel benieuwd hoe reliable de video footage is die ze ontvangen hebben gezien hun requests enzo. Verwacht dat het wel goed zit maar je weet het nooit helemaal zeker omdat ze het niet zelf gemaakt hebben :P

Ik kijk echt heel erg uit naar het spel.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik ben vooral benieuwd naar de performance en beelden op de PS5 Pro. Sowieso ben ik benieuwd naar de eerste reviews... ben ook een beetje bang dat het teveel een 'van alles wat' game wil zijn. En ik blijf nog wat huiverig voor de omslachtige controls wat ik al vaker voorbij heb horen komen in previews. Nog 2 weekjes dan weten we het.

• VirgoMossel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YxaU4EC415hMo2YPQCk7mIZc7i4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ys9vqMCa0bEYg1mnoWj7iEb.jpg?f=fotoalbum_large

Wordt toch pas de 20ste spelen vrees ik.

• Derbiss
Preview van Fightingcowboy -< hij is soms 'arrogant' in zijn kunde maar imo zeer geloofwaardig. Zijn opmerkingen inzake controls is hetgeen waar ik het meest schrik van heb maar we zien wel :) https://www.youtube.com/watch?v=GtIVVQSyjSM

[ Voor 6% gewijzigd door Derbiss op 05-03-2026 13:33 ]

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:47
Weer wat nieuwe beelden. Heel tof sfeertje maar ben bang dat deze game te groot word voor mij. Jammer maar het zij zo.

YouTube: I Played 6 Hours Of Crimson Desert - The Good & Bad... (Crimson Dese...

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:40
Derbiss schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 13:32:
opmerkingen inzake controls is hetgeen waar ik het meest schrik van heb maar we zien wel :)
Ook mijn grootste angst voor dit spel. Kijk er echt naar uit maar omslachtige controlls zijn vaak een dooddoener.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik heb er in ieder geval echt zin in om dat zelf te ontdekken :P ben wel wat gewend met moeilijke of veel controlls dus verwacht dat het wel goed komt haha

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 00:29
Is er een soms een didcord voor deze game voor belgie en Nederland. De officiële discord heb ik al.

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:52
Fijn dat er voor deze game hier een topic is (y)

Het staat op mijn verlanglijst bij Steam en heb wat preview/hands-on video's gekeken.
De meningen zijn verdeeld zag ik.
Ik wacht de reviews af die 19 en 20 maart komen en maak dan een beslissing om het wel of niet te kopen.
Met 70 euro is het ook flink aan de prijs dus ik wacht ff af.

De game spreekt mij wel enorm aan moet ik zeggen. ALS het echt wordt wat ik hoop dat het wordt, dan is het een single player game waar ik mij helemaal in kan verliezen. En weer te veel tijd in zal steken ;)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• P3rf3ct1on
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20:16
Ik weet echt niet wat te doen:
Ik hou echt van open wereld games zoals bijna alle assasins creed, rdr1/2, ghost of tsushima/yotei,… die ik tot in elk hoekje uitkam,
Maar ik hou niet van fantasy achtige open wereld games zoals elden ring en dat soort games….
Deze ligt er precies zowat middenin volgens de beelden die ik al gezien heb?
Ben ik mis of waar ligt de waarheid nu ergens?

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

P3rf3ct1on schreef op zondag 8 maart 2026 @ 08:58:
Ik weet echt niet wat te doen:
Ik hou echt van open wereld games zoals bijna alle assasins creed, rdr1/2, ghost of tsushima/yotei,… die ik tot in elk hoekje uitkam,
Maar ik hou niet van fantasy achtige open wereld games zoals elden ring en dat soort games….
Deze ligt er precies zowat middenin volgens de beelden die ik al gezien heb?
Ben ik mis of waar ligt de waarheid nu ergens?
Het is beide. Ja het is een grote open world game maar ja het is ook Fantasy :P

Ik zou in jou geval gewoon wachten dan toch.. kijk als de game uit is wat je er van vind op streams of youtube en bepaal na meer berichtgevingen of het je wat lijkt. Pre-orderen is optioneel.. hoeft niet haha

• Thrazorath
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 13-03 07:58
Wolverine9000 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 14:46:
Is er een soms een didcord voor deze game voor belgie en Nederland. De officiële discord heb ik al.
Ik ben lid van een Nederlandse discord. Die is wel meer voor gamen in het algemeen, maar we hebben wel een kanaal aangemaakt voor Crimson desert.

• Vortigen
Ook wel grappig : op 19 maart komt Crimson Desert uit (23.00 onze tijd) en precies op die datum - ergens in de avond - loopt mijn World of Warcraft abonnement af :D

Dus ik wacht eventjes met verlengen van 't abo en ga de Steam reviews goed lezen!

Ook hoop ik dat er dan stiekem reviews komen van mensen die het al veel langer hebben kunnen spelen zodat ik hopelijk een beter beeld ga krijgen of deze game wat voor mij is.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• Wolverine9000
Thrazorath schreef op maandag 9 maart 2026 @ 08:24:
[...]

Ik ben lid van een Nederlandse discord. Die is wel meer voor gamen in het algemeen, maar we hebben wel een kanaal aangemaakt voor Crimson desert.
Zoek meer een discord voor deze game enkel. En Nederlands gesproken taal. Zal mss wel komen dichter bij release....

• Rob1717
  • Laatst online: 12-03 20:05
Vortigen schreef op maandag 9 maart 2026 @ 08:39:
Ook wel grappig : op 19 maart komt Crimson Desert uit (23.00 onze tijd) en precies op die datum - ergens in de avond - loopt mijn World of Warcraft abonnement af :D

Dus ik wacht eventjes met verlengen van 't abo en ga de Steam reviews goed lezen!

Ook hoop ik dat er dan stiekem reviews komen van mensen die het al veel langer hebben kunnen spelen zodat ik hopelijk een beter beeld ga krijgen of deze game wat voor mij is.
De review embargo verloopt op 18 Maart, één dag voor release krijg je dus al reviews :)

• Vortigen
Rob1717 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 10:29:
[...]

De review embargo verloopt op 18 Maart, één dag voor release krijg je dus al reviews :)
Oh geweldig! Dankjewel voor die informatie :)

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-03 08:44
[...]

Op Reddit lees ik dat het alleen om de PC versie gaat. De consoleversies gaan 19 maart pas naar de reviewers. Als dat zo is, dan hou ik mijn hart vast voor de technische staat van de consoleversie.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Mr-Music
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Toch maar weer een preorder delux gedaan, gewoon omdat het kan.... :P

• Jack_Mojo
Hulleman schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 14:05:
[...]

Op Reddit lees ik dat het alleen om de PC versie gaat. De consoleversies gaan 19 maart pas naar de reviewers. Als dat zo is, dan hou ik mijn hart vast voor de technische staat van de consoleversie.
Same, inderdaad nog geen beeld gezien hoe de prestaties zijn op console. Weet niet of het gebruikelijk is maar het wekt toch een beetje argwaan.

Maar even afwachten.

• Vortigen
Hulleman schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 14:05:
[...]

Dat is inderdaad nadelig voor console gamers en ik kan mij voorstellen dat die daar dan ook geen prettig gevoel bij hebben. Als dat dus echt zo is dan hebben ze daar een reden voor en dat is waarschijnlijk geen goede.

Zelf als PC gamer ben ik dan in de fortuinlijke positie om een dag voor release al de reviews te kunnen lezen.
En daar ben ik ook HEEL benieuwd naar!

Bijvoorbeeld:

Hebben de reviewers het onbeperkt kunnen spelen?
Hoeveel uur hebben ze er in kunnen steken?
Is de game nog steeds boeiend na die 6 uur die veel mensen hebben gehad voor de hands-on?
Zijn de controls met muis en keyboard net zo lastig als op een controller?
Is het in de praktijk echt mogelijk om het met de recommended specs te spelen?
Veel bugs of val het mee?
Etc. etc.

Hopelijk krijg ik antwoorden op de 18de :*)

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W57qo2zjfJh3gfIk5WvlwncUILA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3u5cBTFY41HBtLTEi4bk2i9t.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ot7hNK-lwVPlUvZsxzkfsMBlP5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xbh8GSyXlSLEwibUIqmKyfxx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZnSCIET4uBsOLSFEQmu5-fwUi6Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t0jPH1LGzs8tMidxMP23rYwd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AwQ0Dm6v3FB14fIE15OXU7MZ1m8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DkDnsYkFiBsHFIPtxd9OMELA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door G_Dragon op 10-03-2026 18:02 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-03 08:44
Mooi dat er een 40fps optie in zit voor de consoles. De PS5pro krijgt zo te zien een behoorlijke specbump!

Benieuwd naar de reviews!

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 10-03-2026 21:06 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Timothy3000
  • Laatst online: 23:40
[...]

Best laat weer.

• Rickpm1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:33
Dit zijn echt hele nette specificaties als het native resoluties betreft.

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:55
Pearl Abyss heeft Digital Foundry blijkbaar de game gegeven om te reviewen op elk platform.
YouTube: Yes, We Are Looking At Crimson Desert On Consoles

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Duikt echt meer en meer footage al op de hele tijd omdat er veel console spelers zijn die de fysieke kopieën al hebben kunnen ophalen.

Ben bewust de footage niet meer aan het kijken om niet de hele game gespoilered te krijgen haha maargoed het ziet er allemaal dik uit!

• Wolverine9000
Ricmaniac schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 07:12:
Duikt echt meer en meer footage al op de hele tijd omdat er veel console spelers zijn die de fysieke kopieën al hebben kunnen ophalen.

Ben bewust de footage niet meer aan het kijken om niet de hele game gespoilered te krijgen haha maargoed het ziet er allemaal dik uit!
Ik ben voorlopig nog niets tegen gekomen qua leaks. Wel al veel mensen die de game in handen hebben, dat wel....

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Wolverine9000 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 09:17:
[...]

Ik ben voorlopig nog niets tegen gekomen qua leaks. Wel al veel mensen die de game in handen hebben, dat wel....
Vooral veel facebook posts met clips en dergelijke.

• Wolverine9000
Ricmaniac schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 09:40:
[...]

Vooral veel facebook posts met clips en dergelijke.
Op twitter wel al paar dingen gezien. Maar weg geklikt. 1 week tot release. Gaan veel uren in kruipen in deze game.

• Wolverine9000
Er is trouwens een launch trailer op youtube. Half uurtje geleden. Wow

• VirgoMossel
Ziet er wel echt ziek uit! Nog een weekje uitzitten en kwijlen naar deze beelden.

• Wolverine9000
VirgoMossel schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 10:21:
[...]

Ziet er wel echt ziek uit! Nog een weekje uitzitten en kwijlen naar deze beelden.
Nieiwe beelden ook. Damn

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

• Vortigen
Ontzettend gave beelden met net zulke gave muziek!
Ik zou liegen als ik zou zeggen dat het mij niks doet ;)

Maar ondanks de hype die ik wel degelijk voel, kijk ik toch eerst naar de PC reviews op de 18de. Ik heb namelijk sterke twijfels of ik de controls wel ga trekken op muis en keyboard ... uit ervaring weet ik dat als die TE gecompliceerd zijn, ik afhaak, hoe mooi de game ook er uit ziet.

Spannende tijden voor een gamer 8)

• Wolverine9000
Vortigen schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 11:20:
[...]

Ontzettend gave beelden met net zulke gave muziek!
Ik zou liegen als ik zou zeggen dat het mij niks doet ;)

Maar ondanks de hype die ik wel degelijk voel, kijk ik toch eerst naar de PC reviews op de 18de. Ik heb namelijk sterke twijfels of ik de controls wel ga trekken op muis en keyboard ... uit ervaring weet ik dat als die TE gecompliceerd zijn, ik afhaak, hoe mooi de game ook er uit ziet.

Spannende tijden voor een gamer 8)
Ik speel dit op ps5 pro. Heb geen gaming pc dus ja

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ze hebben blijkbaar Denuvo nu ineens toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u1bmvuqcTWZtyNcLkbAyvCbI9FQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/LhzBKiEtI8k0defqsG0hmREU.png?f=user_large

Vermoed ergens dus dat de review copies van de laatste periode zonder Denuvo was en dus niet accuraat kunnen representeren hoe de performance is voor PC specs.

In deze video een paar weken terug van ItsmeJP, Cohhcarnage en Ezekiel die de Director of Marketing hadden geïnterviewd zei hij nog dat er geen Denuvo in zou zitten of in ieder geval had hij daar niks over gehoord... Wat mij betreft al zijn credibility verloren :P Of hij het nou wist of niet haha

Nou vind ik het opzich nog niet zo erg dat een game denuvo heeft maar gezien mijn rig niet high end is kanik er nog wel eens last van gaan hebben.

• Vortigen
Ricmaniac schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 13:04:

[Afbeelding]

Vermoed ergens dus dat de review copies van de laatste periode zonder Denuvo was en dus niet accuraat kunnen representeren hoe de performance is voor PC specs.

In deze video een paar weken terug van ItsmeJP, Cohhcarnage en Ezekiel die de Director of Marketing hadden geïnterviewd zei hij nog dat er geen Denuvo in zou zitten of in ieder geval had hij daar niks over gehoord... Wat mij betreft al zijn credibility verloren :P Of hij het nou wist of niet haha

Nou vind ik het opzich nog niet zo erg dat een game denuvo heeft maar gezien mijn rig niet high end is kanik er nog wel eens last van gaan hebben.
Hmmm, dit is nu precies zo'n ding wat bij mij argwaan opwekt ... ja, ik ben hyped maar nee, dit bevalt mij niet :(
Zomaar out of the blue Denuvo toevoegen (wat inderdaad wel degelijk de PC performance negatief kan beïnvloeden) en de Director of Marketing die daar zogenaamd niks van wist ...

• Rob1717
  • Laatst online: 12-03 20:05
Vortigen schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 13:55:
[...]

Hmmm, dit is nu precies zo'n ding wat bij mij argwaan opwekt ... ja, ik ben hyped maar nee, dit bevalt mij niet :(
Zomaar out of the blue Denuvo toevoegen (wat inderdaad wel degelijk de PC performance negatief kan beïnvloeden) en de Director of Marketing die daar zogenaamd niks van wist ...
Daarom toch maar ff wachten op de reviews de 18e.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:11

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Oogt heel erg 'black desertig', in een hele positieve manier. Niet onlogisch natuurlijk, maar lijkt er wel op dat ze het beste uit die game hebben gehad en dat in dezelfde style hebben neergezet. Zie alleen nog niet veel 'over the top' explosies en animaties, hopelijk zit dat er wel ergens nog in :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• HWSHHZ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-03 12:17
Ricmaniac schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 13:04:

[Afbeelding]

Hier geen goed gevoel bij, zo op het laatst stilletjes dit toevoegen. Was errug hyped maar dit is wel ff een domper. Maar misschien valt et wel mee O-)

[ Voor 5% gewijzigd door HWSHHZ op 12-03-2026 14:42 ]

• Vortigen
Rob1717 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 14:08:
[...]

Daarom toch maar ff wachten op de reviews de 18e.
Dat sowieso ja, maar zoals @Ricmaniac al zei, is er een reële kans dat Denuvo dus niet bij de PC reviews zat.
Misschien ben ik te cynisch geworden door de gamejaren heen en draait het gewoon goed; ik wacht in ieder geval tot na release voor een eventuele aankoop :)

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Vortigen schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 13:55:
[...]

Op zich logisch dat er wel iets van DRM in een singleplayer game zit, anders kost dat ze geheid ook veel verkopen. De Director of Marketing gaat daar natuurlijk ook niet over.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

dutchgio schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 14:59:
[...]

Op zich logisch dat er wel iets van DRM in een singleplayer game zit, anders kost dat ze geheid ook veel verkopen. De Director of Marketing gaat daar natuurlijk ook niet over.
Het is logisch en zoals ik zei niet onverwachts. Maar vind het wel een "bijzondere actie" dat het nu is toegevoegd nadat de reviews in principe al geschreven en gespeeld zijn :P

• Vortigen
dutchgio schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 14:59:
[...]

Ja, helemaal mee eens dat er beveiliging op zit. Dat helpt goed tegen de piracy.
Maar wees daar dan transparant over van af het begin en voeg het niet 1 week voor release stilletje toe vind ik dan. Dat wekt argwaan, in ieder geval bij mij. Zeker omdat we dan nu niet weten of de PC reviews met of zonder Denuvo zijn gedaan.

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-03 15:59

Dhrax

Prog Lord

Rickpm1 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 22:50:
Dit zijn echt hele nette specificaties als het native resoluties betreft.
Dit moet je echt met een hele dikke korrel zout nemen. De 'gaps' tussen hardware is wel heel erg groot dat ik weinig tot geen vertrouwen in dit overzicht heb. Tussen 'aanbevolen' en 'Ultra' zitten 2 GPU generaties. Blijkbaar als je nu een 2070 of 2080 hebt, kun je dit nog prima spelen. Ik ga je verzekeren dat dit niks word. Dit is door een stagiair gemaakt die wat tijd over had.

Gewoon rustig de reviews afwachten en hier en daar wat gameplay bekijken.

• Wolverine9000

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gm3-oTE06WhW9z5F9Cnc_LHK0Wc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oZCW90F4OCc7VZMynPkfp9ax.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door G_Dragon op 12-03-2026 17:44 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Wow de PS5 Pro versie ziet er goed uit. Na de laatste PC analyse kreeg ik toch het idee dat er voor de console versies flinke consessies gedaan zouden worden. Maar dat blijkt heel erg mee te vallen. Ik zie op 3 meter afstand vanaf de bank geen verschil met de pc beelden.

Jammer dat DF nog niet met PSSR2 kon testen. Maar Playstation schijnt die update uit te brengen voor of tegelijk met Crimson Dessert.

• Wolverine9000
Chaoss schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 19:44:
Wow de PS5 Pro versie ziet er goed uit. Na de laatste PC analyse kreeg ik toch het idee dat er voor de console versies flinke consessies gedaan zouden worden. Maar dat blijkt heel erg mee te vallen. Ik zie op 3 meter afstand vanaf de bank geen verschil met de pc beelden.

Jammer dat DF nog niet met PSSR2 kon testen. Maar Playstation schijnt die update uit te brengen voor of tegelijk met Crimson Dessert.
Ik kan bevestigen dat ik de pssr 2 nog niet heb gekregen op ps5. Verwacht hem wel heel binnenkort. En ziet er idd mooi uit op de ps5 pro.

• Rickpm1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:33
Dhrax schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 15:58:
[...]

Dit moet je echt met een hele dikke korrel zout nemen. De 'gaps' tussen hardware is wel heel erg groot dat ik weinig tot geen vertrouwen in dit overzicht heb. Tussen 'aanbevolen' en 'Ultra' zitten 2 GPU generaties. Blijkbaar als je nu een 2070 of 2080 hebt, kun je dit nog prima spelen. Ik ga je verzekeren dat dit niks word. Dit is door een stagiair gemaakt die wat tijd over had.

Ja ik wacht even rustig af, wat Digital Foundry tot nu toe allemaal laat zien stemt wel positief. Overigens zijn de 20xx en 30xx kaarten nog prima wanneer je ray tracing niet gebruikt.

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:41

MazeWing

The plot thickens...

Dhrax schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 15:58:
[...]

Vergeet niet dat er een aardig verschil zal zitten tussen "medium" en "ultra" preset. Zeker op het gebied van draw distance, shadow resolution, etc.
En dan heb je nog het enorme verschil in resolutie. 4k/60 is 4x de resolutie van 1080p/60.

Als de enige fatsoenlijk geoptimaliseerd is dan is er echt veel mogelijk. Kijk naar spellen rond 2017-2020 en wat er toen allemaal mogelijk was met de hardware uit die tijd. We zijn letterlijk verpest door de vele Unreal Engine 5 spellen die voor geen meter lopen op oude hardware.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• npolm

npolm

P8

Longtime-volger van dit spel en HYPED!
Over Denuvo: deze tweet is gerepost door de Director of Marketing (Will Powers):
this is what Pearl Abyss told me about the Crimson Desert Denuvo stuff:

"The benchmark videos and performance specs we released were all created with the exact same implementation of denuvo that is in the launch build. This includes the performance videos by Digital Foundry. It's important that reviewers and benchmarkers' experience with the game is ultimately representative of the final consumer's experience."

|- Rotterdam -|

• Vortigen
npolm schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:42:
Longtime-volger van dit spel en HYPED!
Over Denuvo: deze tweet is gerepost door de Director of Marketing (Will Powers):
this is what Pearl Abyss told me about the Crimson Desert Denuvo stuff:

"The benchmark videos and performance specs we released were all created with the exact same implementation of denuvo that is in the launch build. This includes the performance videos by Digital Foundry. It's important that reviewers and benchmarkers' experience with the game is ultimately representative of the final consumer's experience."
Dank voor het posten, dat is goed nieuws.
Dat geeft de burger moed :P

• Jack_Mojo
Mensen hypen elkaar echt gigantisch op, het is niet normaal. Reddit staat er helemaal vol mee en overal heerst een soort hosanna stemming. Dit kan eigenlijk alleen maar verkeerd aflopen lol.

Desalniettemin kijk ik ook erg uit naar deze game. Wel weer zin om mezelf te verliezen in een 100+ uur open wereld avontuur. Eerst de consolebeelden, reviews en de eerste paar dagen maar eens afwachten :)

• npolm

npolm

P8

De beelden van DF zijn echt fenomenaal. Ik heb zelf een PS5 (base) dus ik hoop dat het goed gaat, maar ik zit er echt klaar voor de 19/20e!

|- Rotterdam -|

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:30
Jack_Mojo schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 13:19:
Mensen hypen elkaar echt gigantisch op, het is niet normaal. Reddit staat er helemaal vol mee en overal heerst een soort hosanna stemming. Dit kan eigenlijk alleen maar verkeerd aflopen lol.
Dit vermoeden heb ik ook. Ik ben al een tijd erg benieuwd, maar meer vanwege het concept. Mijn verwachting is concept 10/10, gameplay 6/10. Mocht de game toch erg goed zijn haal ik hem zeker maar van alles wat ik heb gezien ben ik wel huiverig. Afwachten dus.

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-03 08:34
Mutatie schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 13:44:
[...]

Dit vermoeden heb ik ook. Ik ben al een tijd erg benieuwd, maar meer vanwege het concept. Mijn verwachting is concept 10/10, gameplay 6/10. Mocht de game toch erg goed zijn haal ik hem zeker maar van alles wat ik heb gezien ben ik wel huiverig. Afwachten dus.
Ik heb zelf het gevoel dat de gameplay echt top is, en dat ze 8/10 super goed uit hebben gewerkt. Gebaseerd natuurlijk op wat er te zien valt.. ik hoop meer dat er ook goed leveldesign is, er zijn duidelijk wat dungeons te zien. Als ze dat goed voor elkaar krijgen en een redelijk verhaaltje neerzetten dan kan het echt een topgame worden. Maar zoals altijd, even wat user reviews afwachten..

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:30
jellybrah schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 13:54:
[...]

Ik heb zelf het gevoel dat de gameplay echt top is, en dat ze 8/10 super goed uit hebben gewerkt. Gebaseerd natuurlijk op wat er te zien valt.. ik hoop meer dat er ook goed leveldesign is, er zijn duidelijk wat dungeons te zien. Als ze dat goed voor elkaar krijgen en een redelijk verhaaltje neerzetten dan kan het echt een topgame worden. Maar zoals altijd, even wat user reviews afwachten..
Ik hoop het, gameplay 8/10 zou nice zijn icm met alle concepten die ze in de game hebben gestopt.
Ik heb het vermoeden dat er allerlei teams aan verschillende systemen hebben gewerkt maar weinig samenwerking/streamlining hebben gedaan. Dit idee heb ik vanwege dat mensen in de previews allemaal vertellen hoe de controls en puzzels allemaal totaal anders werken met andere knoppen zonder uitleg, en mensen hulp nodig hadden van personeel die zelfs soms ook niet begrepen hoe bepaalde dingen werkten.

Ik wacht dus even de ervaringen en reviews af, maar de game heeft epic potentie en ik hoop op het beste :)

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-03 13:20
Ik geloof er ook wel in. Benieuwd hoe het werkt met de Dualsense. Controls kan een dingetje worden, maar ik heb vertrouwen dat dit ook goed uitgewerkt is. Ik spring ook op de hypetrain. Disc besteld. De PS5 Pro weet hier wel raad mee d:)b

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Wat ik vervelend vind is dat ze een controller aanraden bij dit spel haha.. Ik ben gewoon een M/K speler altijd en hoop dat ze dat hier toch wel redelijk werkend hebben gekregen met de controlls :P je zou toch denken dat het makkelijker moet zijn dan controller om de juiste knopjes te keybinden enzo haha

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:38
Ik kijk de kat wel even uit de boom totdat de hypetrain voorbij gereden is.

PSN : Geraedus

• Derbiss
Mutatie schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 14:01:
[...]

Ik hoop het, gameplay 8/10 zou nice zijn icm met alle concepten die ze in de game hebben gestopt.
Ik heb het vermoeden dat er allerlei teams aan verschillende systemen hebben gewerkt maar weinig samenwerking/streamlining hebben gedaan. Dit idee heb ik vanwege dat mensen in de previews allemaal vertellen hoe de controls en puzzels allemaal totaal anders werken met andere knoppen zonder uitleg, en mensen hulp nodig hadden van personeel die zelfs soms ook niet begrepen hoe bepaalde dingen werkten.

Ik wacht dus even de ervaringen en reviews af, maar de game heeft epic potentie en ik hoop op het beste :)
Ik heb het hier al is gezet maar ivm de controls.. zelfde conclusie van Fightingcowboy https://www.youtube.com/watch?v=GtIVVQSyjSM

• Vortigen
Ricmaniac schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 14:33:
Wat ik vervelend vind is dat ze een controller aanraden bij dit spel haha.. Ik ben gewoon een M/K speler altijd en hoop dat ze dat hier toch wel redelijk werkend hebben gekregen met de controlls :P je zou toch denken dat het makkelijker moet zijn dan controller om de juiste knopjes te keybinden enzo haha
Same. Ik ben ook een M+K speler (ben hopeloos in de meeste games met een controller ;) ) en hoop ook dat het te doen is.
Ik verwacht wel een steile leercurve daarmee en zeker in het begin veel momenten van verwarring qua buttons.

Maar zoals hier al is gezegd: deze game is potentieel epic.
Wat dat betreft ga ik mee met de mening van de hierboven gelinkte preview van Youtuber FightingCowboy: ik ben voorzichtig optimistisch 8)

• Wolverine9000
Mensen op ps5 die disc hebben kunnen de game niet spelen. Day one patch nodig. Dus verwacht niet al te veel leaks

• P3rf3ct1on
  • Laatst online: 20:16
Iemand al ergens base ps5 beelden gevonden?

• remco2706
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:49
Ik zit deze game al een tijdje te volgen,maar het pakt me totaal niet.Ten eerste de hoofdpersonage heeft al iets irritants met zijn strak gekamde haar naar achteren met die te grote achterlijke schild op zijn rug,op de 1 of andere manier irriteert mij dit en dat is geheel persoonlijk en ligt puur aanmezelf,kan er niks aan doen.
De wereld lijkt me id erg mooi,tot ik ineens die achterlijke puzzels zag op zwevende kubussen en metalen hightech zooi erin wat voor mij echt een totale afknapper was en vloekte met de rest van de wereld.Uit wat engelse amerikaanse foraas heb ik ook al weleens gelezen bij previews,dat er ook zat npcs zijn die een beetje dom zitten te staren ala ubisoft enz..
Buiten het feit dat deze game op werken begint te lijken,pakt het mij totaal niet.Ik vind het jammer dat ontwikkelaars een game vaak wel weer vakkundig weten te pesten door deze zooi erin te doen.Had het alleen op een fantasy middeleeuws avontuur gelaten zonder die achterlijke hoge platform delen en hightech sci fi onzin,dan had ik er wel oren naar gehad.
Maar geheel mijn mening persoonlijk,ben wel benieuwd wat men ervan vind als mensen dit spelen,klein slagje om de arm hou ik nog even..

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

P3rf3ct1on schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 06:49:
Iemand al ergens base ps5 beelden gevonden?
Zijn er nog niet. DF geeft in hun PS5 pro review aan dat ze alleen de Pro versie hebben gekregen.

• Wolverine9000
Chaoss schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 10:44:
[...]

Zijn er nog niet. DF geeft in hun PS5 pro review aan dat ze alleen de Pro versie hebben gekregen.
Volgende week waarschijnlijk. Ben wel content dat ik ern pro heb...

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Wolverine9000 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 17:45:
Mensen op ps5 die disc hebben kunnen de game niet spelen. Day one patch nodig. Dus verwacht niet al te veel leaks
Daar zou ik niet zo zeker van zijn DF heeft ook de Pro versie gekregen en gespeeld. Die reviewers krijgen gewoon een disc of download code opgestuurd dus die game wordt op de normale manier geïnstalleerd.

• Wolverine9000
Chaoss schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 10:47:
[...]

Daar zou ik niet zo zeker van zijn DF heeft ook de Pro versie gekregen en gespeeld. Die reviewers krijgen gewoon een disc of download code opgestuurd dus die game wordt op de normale manier geïnstalleerd.
Die natuurlijk wel. Maar de normale gamers kunnen de gane ni spelen zonder day1 patch.

• Wolverine9000
Want ne maat van mij heeft sinds gisteren de game op disc gekregen. Game is gedownload. Day one patch van 40 gb

• Wolverine9000
Weet er iemand hoe je kan veranderen naar deluxe digitale version. Vroeger kon je het bedrag opleggen en was ok. Mas pas als de game uit is.... ps5 pro normale versie gekocht

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

remco2706 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 10:22:
Ik zit deze game al een tijdje te volgen,maar het pakt me totaal niet.Ten eerste de hoofdpersonage heeft al iets irritants met zijn strak gekamde haar naar achteren met die te grote achterlijke schild op zijn rug,op de 1 of andere manier irriteert mij dit en dat is geheel persoonlijk en ligt puur aanmezelf,kan er niks aan doen.
De wereld lijkt me id erg mooi,tot ik ineens die achterlijke puzzels zag op zwevende kubussen en metalen hightech zooi erin wat voor mij echt een totale afknapper was en vloekte met de rest van de wereld.Uit wat engelse amerikaanse foraas heb ik ook al weleens gelezen bij previews,dat er ook zat npcs zijn die een beetje dom zitten te staren ala ubisoft enz..
Buiten het feit dat deze game op werken begint te lijken,pakt het mij totaal niet.Ik vind het jammer dat ontwikkelaars een game vaak wel weer vakkundig weten te pesten door deze zooi erin te doen.Had het alleen op een fantasy middeleeuws avontuur gelaten zonder die achterlijke hoge platform delen en hightech sci fi onzin,dan had ik er wel oren naar gehad.
Maar geheel mijn mening persoonlijk,ben wel benieuwd wat men ervan vind als mensen dit spelen,klein slagje om de arm hou ik nog even..
Haha zou deze dan inderdaad lekker aan je voorbij laten gaan als je er bij voorbaat al tegenop kijkt :P

Maarja het meeste wat je beschrijft is eigenlijk gewoon een al bedacht iets
omdat de game zich afspeelt in een al bestaand universum (Dat van Black Desert Online). Het speelt zich wel los af en is geen continuation (al was dat wel eerst de bedoeling) maar heeft wel een delend thema en vijanden en een gedeelde design filosofie.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Vandaag nog even wat video's gekeken over dit spel, begint toch ergens wel mijn interessant te wekken. Ben zelf een groot groot fan van Skyrim , Red Dead Redemption 2 en vond The Witcher 3 ook altijd best leuk om te spelen. Hou van vrijheid en grote open werelden om op een rustig tempo te ontdekken, je eigen weg te volgen in een wereld waarbij je mond telkens weer open valt van de grafische pracht + de random events die je ook Red Dead Redemption 2 zag (zoals mensen helpen).

Ik merk aan de preview van IGN dat Crimson Desert dit ook bied? Heb ik dit goed? :) Ben heel benieuwd naar jullie mening..

• Wolverine9000
G_Dragon schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 19:11:
Vandaag nog even wat video's gekeken over dit spel, begint toch ergens wel mijn interessant te wekken. Ben zelf een groot groot fan van Skyrim , Red Dead Redemption 2 en vond The Witcher 3 ook altijd best leuk om te spelen. Hou van vrijheid en grote open werelden om op een rustig tempo te ontdekken, je eigen weg te volgen in een wereld waarbij je mond telkens weer open valt van de grafische pracht + de random events die je ook Red Dead Redemption 2 zag (zoals mensen helpen).

Ik merk aan de preview vaan IGN dat Crimson Desert dit ook bied? Heb ik dit goed? :) Ben heel benieuwd naar jullie mening..
Deel volledig uw mening. Nu donderdag om 23 uur kunnen we eraan beginnen. Om beetje in de sfeer te geraken. Beetje elden ring aan het spelen. Dinsdag is de preload. Ook om 23 uur dacht ik.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

G_Dragon schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 19:11:

Ik merk aan de preview vaan IGN dat Crimson Desert dit ook bied? Heb ik dit goed? :) Ben heel benieuwd naar jullie mening..
Yup dit past mits het thema je ligt wat dan toch wel hoog fantasie is volledig in dat straatje van open world games.

Ik ben vooral benieuwd hoe groot het uiteindelijk daadwerkelijk voelt.

Je ziet online wel al die berichten van de gehele map hoe groot dat lijkt op de kaart enzo maar je weet nooit hoe het voelt tijdens spelen natuurlijk.

Dit staat online wat dus zou betekenen dat het 2 keer zo groot is als Skyrim maarja dat zegt niets als vervolgens de helft bijvoorbeeld een dode woestijn is :P

Game - Estimated Playable Map Area
Skyrim - 37km2
Red Dead Redemption - 75km2
Crimson Desert - 80-110 km2

Van de ene kant naar de andere kant reizen zou volgens de developers 2 uur duren op een ground mount en 6 uur als je het zou lopen.. Nou zijn er ook vliegende mounts die dat nog veel meer reduceren.
En je hebt ook gadgets wat traversal ook veel vloeiender en sneller maakt maargoed vind het altijd lastig als devs zelf zo'n statement maken :P gaan het wel zien.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Dit soort grafische kracht en schoonheid hadden we al jaren geleden moeten hebben op de huidige generaties consoles, maar helaas kregen we dit niet door luie ontwikkelaars. Ik ben echt heel positief verrast over de gameplay dat ik tot nu heb bekeken, eindelijk een spel dat gebruik maakt van de hardware zoals het hoort.

Ik hoop oprecht dat de release soepel verloopt zonder teveel bugs, want dan hebben ze bijna zeker een meesterwerk weten neer te zetten.

@Wolverine9000 Bedankt voor je reactie, laat je weten hoe hij bevalt? Post vooral veel mooie shots die je weet te maken met fotomodus als die er hopelijk in zit :)

@Ricmaniac Bedankt voor je reactie! Ik ben groot fan van Draken en andere sciencefiction dus dat zit wel goed. Die video is echt om te kwijlen, al speel ik zelf op Xbox Series X.

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 14-03-2026 20:38 ]

• Wolverine9000
G_Dragon schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 20:38:
Dit soort grafische kracht en schoonheid hadden we al jaren geleden moeten hebben op de huidige generaties consoles, maar helaas kregen we dit niet door luie ontwikkelaars. Ik ben echt heel positief verrast over de gameplay dat ik tot nu heb bekeken, eindelijk een spel dat gebruik maakt van de hardware zoals het hoort.

Ik hoop oprecht dat de release soepel verloopt zonder teveel bugs, want dan hebben ze bijna zeker een meesterwerk weten neer te zetten.

@Wolverine9000 Bedankt voor je reactie, laat je weten hoe hij bevalt? Post vooral veel mooie shots die je weet te maken met fotomodus als die er hopelijk in zit :)

@Ricmaniac Bedankt voor je reactie! Ik ben groot fan van Draken en andere sciencefiction dus dat zit wel goed. Die video is echt om te kwijlen, al speel ik zelf op Xbox Series X.
Photo mode zit er ni in bij launch. Komt later hebben ze gezegd

• Timothy3000
  • Laatst online: 23:40
G_Dragon schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 20:38:
Dit soort grafische kracht en schoonheid hadden we al jaren geleden moeten hebben op de huidige generaties consoles, maar helaas kregen we dit niet door luie ontwikkelaars.
Heh? We hebben zat prachtige games gehad. En los daarvan gameplay > graphics.
Pagina: 1 2 Laatste