• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:40

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6w4N_6EaVCmDyK9k35zLw9c-hK0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uJrfbakVEXuGNytuKjH28eSB.png?f=user_large

Ontwikkelaar: Pearl AbyssUitgever: Pearl Abyss Releasedatum: 19-03-2026Officiële website
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wc073hbybvIGsQ9OUAXD3vL1RoQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/dRLp18qBT5AxKAZD1hYOi3aX.webp?f=user_large Xbox Series X|S | Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lPOiExsxdP4Mybu9PF74m-eMG0o=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/tVz4RcWPFgSCe00B4exuW5uC.webp?f=user_large PS5 | Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yIz3QCwseBfn4ojAm6GC_KV6kp8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/ao8cHhkY16Vj7J9MLDz9sjAG.webp?f=user_large Windows

📑 Inhoudsopgave

Crimson Desert is een open-wereld actie-avonturenspel dat zich afspeelt op het prachtige maar wrede continent Pywel. Kruip in de huid van Greymane Kliff en ga op reis door het continent, om alles wat je bent kwijtgeraakt terug te winnen. Verken onbekende gebieden, ontmoet mysterieuze facties en ervaar zelf een wereld die even adembenemend als meedogenloos is.

Tijdens een wrede aanval van de Black Bears verliest Kliff zijn Greymane-kameraden, zijn familie in alles behalve naam.

Te midden van de onrust die het continent Pywel in zijn greep houdt, waar talloze verhalen zich langs uiteenlopende paden ontvouwen, gaat hij op zoek naar de verspreide overlevenden, bouwt hij de gevallen Greymanes weer op en herovert hij het thuisland dat ze ooit het hunne noemden.

Een uitgestrekte, naadloze wereld
Het continent Pywel, tot leven gebracht als een naadloze open wereld, zit vol met talloze lotgevallen die wachten om ontdekt te worden.

De ene dag word je misschien geconfronteerd met een beproeving die zo zwaar is dat je erdoor op je knieën wordt gedwongen. De volgende dag word je misschien betoverd door de zachte blik van een onschuldig wezen. In dit grenzeloze land kan zelfs het eenvoudigste verzoek je op het pad brengen naar een noodlottige ontmoeting en een onverwachte waarheid onthullen. Moge de zegen van Solumen je leiden op je reis door het levendige, ademende landschap van Pywel.

Meedogenloze actie, brute gevechten
Op de genadeloze slagvelden van Crimson Desert is er niet één weg naar de overwinning. Van zwaarden, speren en bogen tot krachtige vaardigheden en elementaire verbeteringen: maak gebruik van het uitgebreide arsenaal aan wapens en vaardigheden dat tot je beschikking staat en creer dodelijke combinaties om nog meer kracht te ontketenen. Met elke slag en beweging baan je jezelf een weg in een wereld waar een fractie van een seconde uw lot kan bepalen in snelle, viscerale gevechten.

Het lot breekt aan
Op het continent Pywel hielden de rivaliserende facties van Pailune een gespannen evenwicht in stand. Aan de zijde van Kliff stonden zijn trouwe Greymane-kameraden: Oongka, Yann en Naira. Die fragiele vrede werd verbroken door de plotselinge aanval van de Black Bears.

Degenen die vechten om te beschermen, en degenen die vechten om te kwellen
De Greymanes vallen één voor één in hun strijd tegen de Black Bears. In een wanhopige strijd tegen hun gevreesde leider Myurdin worden Kliff en de weinige Greymanes die het overleven, alle kanten opgeslingerd.

Het begin van een nieuwe reis
Kliff, die de namen van zijn gevallen metgezellen in zijn hart graveert, zweert de Greymanes te herbouwen en wraak te nemen op de Black Bears. Op deze weg ontmoet hij degenen die de orde op het continent willen omverwerpen en krijgt hij te maken met een missie die hij nog nooit eerder heeft meegemaakt.

Editie
Inhoud
Prijs / Status
Day One Edition
Volledige game + exclusieve Day One content:
  • Exclusieve in-game items
  • Pre-order bonussen
Deluxe Edition
(Fysiek)

Deluxe Pack
  • Kairos-plaathelm
  • Kairos-plaatschoenen
  • Kairos-plaatlaarzen
  • Kairos-mantel
  • Kairos-plaatpantser
  • Balgran-schild
  • Exclaire-champron
  • Exclaire-barding
  • Exclaire-zadel
  • Exclaire-stijgbeugels
Pre-order Crimson Desert nu om exclusieve bonussen te ontvangen.

Exclusieve bonus bij pre-order
  • Khaled Shield
Fysieke items Deluxe Edition
  • Deluxe Edition Exclusive SteelBook® & Crimson Desert (volledige game)
  • Brief van de ontwikkelaar
  • Greymane brochepin
  • 3 fotokaarten van personages
  • 3 patches
  • Kaart van Pywel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iCGdUx3kuTf0pEeZEeXrSOOaPHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NUFOmvvdN3VEfEA51nujE4L7.jpg?f=fotoalbum_large

Collector's Edition
(Fysiek)

Ultimate Pack
  • Tormented Soul-boog
  • Derictus-speer
  • Sielos-langzwaard
  • Shroud-lantaarn
  • Hyperion Champron
  • Hyperion Barding
  • Hyperion Saddle
  • Hyperion Stirrups
  • Exclusief diorama
Fysieke items Collector's Edition
  • Exclusief diorama
  • Collector's Edition Limited SteelBook® & Crimson Desert (volledige game)
  • Stoffen kaart van Pywel
  • Brief van de ontwikkelaar
  • Greymane-broche
  • 3 fotokaarten van personages
  • 3 patches

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/li82pU5kMEWWV0H_mBeRoAH3TS4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/co9bHwZfcBNYR9xv0Vahjs93.jpg?f=fotoalbum_large

⚙️ Systeemeisen
MINIMUM
AANBEVOLEN
OSWindows 10 64‑bitOSWindows 10 64‑bit
CPUi5‑8500 / Ryzen 5 2600XCPUi5‑11600K / Ryzen 5 5600
RAM16 GB RAMRAM16 GB RAM
GPUGTX 1060 / RX 6500 XTGPURTX 2080 / RX 6700 XT
DirectXVersie 12DirectXVersie 12
Opslag135 GB (SSD vereist)Opslag135 GB (SSD vereist)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GrlQuQjcTa7m8QBPtmYyp3sLbCc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hqwclipAFdZdKqeAYvNn8YEs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/91SH73KpSaqWhaU737q59GYo3SA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S2LhgyEDZVstOqU0XiU0G4cd.jpg?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SqVAx13akPaaiBv7BGmmMGQom3c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RFTuHTpxDiTwcO5JH4or0yXQ.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GeS2sXJB2eQcUGAmGVDGZ32ejP0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BlrUuu49bG57o2ghjDNiipL2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tuHX0IKebo_nVhHCGsImJlTchEQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KrqhjQrUWzrxgYpi5Rbttsxt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X7KKniknjDO9c2l6JjaNtBNa92U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2R53J9NLKU1oxhddUyiM8J8J.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wh6Cw_ttvdFTFw9PD2PKKD4ns7M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9E4H2yC2LzpaTFUU2ySwdg75.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i_AdKZDZoVgdikyKYlMmermTtMQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MJA2STi9KgjmxQgg1mDnQ8xN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iZgWYInHH2mVDUFHqy1OQ9ltk3c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dSQhx7EUMpOxSRHHmQhIoUDf.jpg?f=fotoalbum_tile

Wil je mede-auteur worden? Doe gerust een PM!
⬆️ Terug naar boven ⬆️

[ Voor 170% gewijzigd door G_Dragon op 24-02-2026 11:39 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-03 10:46
Nog geen releasedate?

Kijk erg uit naar deze game. :)

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:40
Over twee maanden zou dit spel uit moeten komen. Ik merk dat ik wat huiverig ben. Het spel lijkt zo veel te willen doen, dat ik niet meer begrijp waar ik nou naar zit te kijken.

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:04
De hype is hier nergens te bekennen ;) Dit kan zomaar één van de grootste releases worden van 2026 als ik het mag geloven. Het is heel lastig te pijlen wat het precies is, het heeft van elk spel wel een element. Verhaal technisch verwacht ik geen oscar-waardig script als je kijkt naar Black Desert Online, maar gameplay-technisch wordt dit wel genieten denk ik.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Westland1940 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:17:
De hype is hier nergens te bekennen ;) Dit kan zomaar één van de grootste releases worden van 2026 als ik het mag geloven. Het is heel lastig te pijlen wat het precies is, het heeft van elk spel wel een element. Verhaal technisch verwacht ik geen oscar-waardig script als je kijkt naar Black Desert Online, maar gameplay-technisch wordt dit wel genieten denk ik.
Er is inderdaad niet veel animo, merk sowieso dat het steeds rustiger word in game-topics op Tweakers. Lijkt wel dat er steeds minder mensen actief zijn of het forum achter zich laten. Ik hoop dat een verbeterde TS helpt om mensen enthousiast te maken :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13-03 11:06
Deze staat zeker op de radar hier. Wel nog een beetje wait and see (zoals @Westland1940 al zegt zitten er misschien iets te veel verschillende elementen in) en zeker geen day one, maar ik hou deze absoluut in de gaten.

• Westland1940
G_Dragon schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 14:32:
[...]

Er is inderdaad niet veel animo, merk sowieso dat het steeds rustiger word in game-topics op Tweakers. Lijkt wel dat er steeds minder mensen actief zijn of het forum achter zich laten. Ik hoop dat een verbeterde TS helpt om mensen enthousiast te maken :D
Is dat zo? Ik dacht dat het altijd wel actief was hier, in ieder geval heel erg op andere Tweakers forum topics. Misschien dat ze elders gegaan zijn.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Westland1940 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 10:11:
[...]

Is dat zo? Ik dacht dat het altijd wel actief was hier, in ieder geval heel erg op andere Tweakers forum topics. Misschien dat ze elders gegaan zijn.
Ja ik merk het persoonlijk in alle onderwerpen, maar kan ook aan mij liggen :)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:34
Ik had gehoord dat reviewers al een maand van te voren review-codes zouden krijgen. Dat zegt wel iets.

• Westland1940
@G_Dragon Tja, lastig te meten hoe dat komt. Ik vind Tweakers het beste NL forum in het algemeen :)

@418O2 Dat zegt zeker iets, een goed teken. Was met Kingdom Come II ook het geval en ik heb het zelf ervaren op release. Liep als een zonnetje bij mij.

• 418O2
Westland1940 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 15:05:
@418O2 Dat zegt zeker iets, een goed teken. Was met Kingdom Come II ook het geval en ik heb het zelf ervaren op release. Liep als een zonnetje bij mij.
De gameplay van een jaar geleden zag er ook al goed uit, wat dat betreft heb ik wel vertrouwen. Of het helemaal mijn game gaat zijn weet ik niet, maar ik ga het wel volgen

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:55
Ben heel benieuwd naar deze game. BDO zag er bij mij prachtig uit en draaide prima dus ik heb er wel vertrouwen in!

• frank131331
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:54
Dit wordt of een grote hit of een gigantische mis.. ik hoop op het eerste want het ziet er wel erg goed uit👌🏻 hoop dat alle elementen goed worden uitgewerkt en niet dat het één onder gaat doen voor het ander.. even een volgje op dit topic.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:55

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Het ziet er inderdaad goed uit. Reviews afwachten.

Gamekings had een speelsessie op de Gamescom en die waren toen enthousiast maar gaven wel aan dat de game qua besturing nogal ingewikeld is, zaken als 6 knoppen moeten indrukken om iets op te pakken:

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• 418O2
Chaoss schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 10:59:
Het ziet er inderdaad goed uit. Reviews afwachten.

Gamekings had een speelsessie op de Gamescom en die waren toen enthousiast maar gaven wel aan dat de game qua besturing nogal ingewikeld is, zaken als 6 knoppen moeten indrukken om iets op te pakken:

[YouTube: Crimson Desert Preview [Gamescom 2025]]
"Ja ik was haske brak". Lekker profi.

Zes knoppen is wat overdreven. Twee voor focus time, dan 1 om op te pakken,1om in de lucht te gooien en dan x spammen om te tillen. Dat is ook een specifiek event in de game lijkt het, niet elke keer dat je iets op moet oppakken

Sowieso zijn dit meergames voor mkb natuurlijk

[ Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 31-01-2026 11:58 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

418O2 schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 11:55:
[...]

"Ja ik was haske brak". Lekker profi.

Zes knoppen is wat overdreven. Twee voor focus time, dan 1 om op te pakken,1om in de lucht te gooien en dan x spammen om te tillen

Sowieso zijn dit meergames voor mkb natuurlijk
Dan zit je dus op 5 knoppen, waar het bij veel games 1 max 2 knoppen is ;) zo overdreven is dat dus niet. En ze geven dus aan dat dit in de tutorial zat om je te leren hoe je dingen op moet pakken.

Ik vind het wel een afknapper als controls niet intuatief zijn. Ik wil gewoon spelen zonder dat je er bij na hoeft te denken die controls moeten grotendeel automatisch gaan. Hopelijk hebben ze nog wat optimalisaties doorgevoerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 31-01-2026 12:04 ]

• 418O2
Als ik het in de context van de game plaats is dit een liberation event van een regio en heb je dat maar paar keer in de hele game. Maar we zullen het zien. Zulke games hebben helaas altijd wat complexe keymaps, dat krijg je als je veel kan. Beter dan qte imo

• SinergyX
  • Laatst online: 23:11

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Chaoss schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 12:01:
[...]
Ik vind het wel een afknapper als controls niet intuatief zijn. Ik wil gewoon spelen zonder dat je er bij na hoeft te denken die controls moeten grotendeel automatisch gaan. Hopelijk hebben ze nog wat optimalisaties doorgevoerd.
Deze game komt vanuit Black Desert, waar combat alleen al behoorlijk complex kan gaan worden (combinaties van ctrl, shift, Q E F Z X, naast je muiskliks), als je daar bekend in bent is deze game vrij goed benaderbaar. Dat gaat geen A voor attack en B voor block zijn :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-03 08:34
Het ziet er tof uit, de gameplay redelijk arcady (nog even afwachten of dit positief is). Als het rpg systeem maar helemaal klopt want de hack n slash ziet er een beetje janky uit. Verder een vrij aanwezig hoog Witcher gehalte, ben benieuwd!

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21:19
jellybrah schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 21:28:
Het ziet er tof uit, de gameplay redelijk arcady (nog even afwachten of dit positief is). Als het rpg systeem maar helemaal klopt want de hack n slash ziet er een beetje janky uit. Verder een vrij aanwezig hoog Witcher gehalte, ben benieuwd!
Ik denk dat het meer hack n slash is dan RPG hoor. Tuurlijk kan je dingen unlocken, maar volgens mij kan je niet echt met classes en attributen ergens in gooien.

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:38
jellybrah schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 21:28:
Het hoge "The Witcher" gehalte klinkt als muziek in me oren. Wat heb ik veel uren daar in zitten.

PSN : Geraedus

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:52
Ik twijfel nog. De gevechten zien er te Aziatisch uit met al die glitters en ontploffingen en alles voelt een beetje clunky. De opzet lijkt mij wel gaaf, maar het lijkt door veel keuzes niet echt mijn type game.

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-03 08:43
Ik heb er - hoe raar het ook klinkt - een red dead redemption-vibe mee :D. Hoe de wereld eruit ziet, het mapje met vijanden..
Eerst wel kijken hoe het kwa gameplay gaat enzo want trailers en realiteit..

• 418O2
Orangelights23 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 08:49:
Ik twijfel nog. De gevechten zien er te Aziatisch uit met al die glitters en ontploffingen en alles voelt een beetje clunky. De opzet lijkt mij wel gaaf, maar het lijkt door veel keuzes niet echt mijn type game.
Vind dat an sich wel een goed teken. Een game voor iedereen is een game voor niemand.

(Ik heb ook mijn twijfels, maar ik zie liever een goede game die zijn eigen plan trekt dan Ubisoft meuk dat iedereen probeert te pleasen)

• Derbiss
SinergyX schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 12:40:
[...]

Deze game komt vanuit Black Desert, waar combat alleen al behoorlijk complex kan gaan worden (combinaties van ctrl, shift, Q E F Z X, naast je muiskliks), als je daar bekend in bent is deze game vrij goed benaderbaar. Dat gaat geen A voor attack en B voor block zijn :P
Hoe ga je dat dan doen op de consoles? :)
Zoals Hogwarts Legacy waar je R2 moet combineren met buttons voor spreuken ed..

• 418O2
Derbiss schreef op maandag 2 februari 2026 @ 16:28:
[...]

Hoe ga je dat dan doen op de consoles? :)
Zoals Hogwarts Legacy waar je R2 moet combineren met buttons voor spreuken ed..
Dat zeggen ze letterlijk in die clip. Controllers hebben ook gewoon 14 knoppen minimaal

• Derbiss
418O2 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 16:43:
[...]

Dat zeggen ze letterlijk in die clip. Controllers hebben ook gewoon 14 knoppen minimaal
Ah sorry.. niet helemaal gezien.
Dan wacht ik met veel nieuwsgierigheid af .
Daarbij.. beter sowieso even wachten, ze gaan er nog werk mee hebben imo https://www.ign.com/artic...ossibly-can-before-launch. De woorden 'as good as it possibly can'..

• 418O2
Derbiss schreef op maandag 2 februari 2026 @ 16:48:
[...]

Ah sorry.. niet helemaal gezien.
Dan wacht ik met veel nieuwsgierigheid af .
Daarbij.. beter sowieso even wachten, ze gaan er nog werk mee hebben imo https://www.ign.com/artic...ossibly-can-before-launch. De woorden 'as good as it possibly can'..
De game was een jaar geleden speelbaar en anderhalve week geleden gold gegaan. Wat meer moet je nog doen dan optimaliseren:)

• Derbiss
418O2 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 18:50:
[...]

De game was een jaar geleden speelbaar en anderhalve week geleden gold gegaan. Wat meer moet je nog doen dan optimaliseren:)
Zeg dat tegen Cyberpunk ;).
Nee serieus, noem me een oude zak maar ik heb tegenwoordig de neiging om nog even een weekje te wachten ipv direct bij launch een game te kopen. Die first-day-patches zijn soms zo groot dat je beter nog even wacht. Uitgezonderd een nieuwe God of war..
Maar ik ga dit spel dus intenser gaan volgen, als het kan waarmaken wat het zogezegd kan..

• 418O2
Derbiss schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 09:24:
[...]

Zeg dat tegen Cyberpunk ;).
Nee serieus, noem me een oude zak maar ik heb tegenwoordig de neiging om nog even een weekje te wachten ipv direct bij launch een game te kopen. Die first-day-patches zijn soms zo groot dat je beter nog even wacht. Uitgezonderd een nieuwe God of war..
Maar ik ga dit spel dus intenser gaan volgen, als het kan waarmaken wat het zogezegd kan..
Cyberpunk was een jaar voor release ook nog niet speelbaar natuurlijk. We gaan t zien :)

• Derbiss
418O2 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 09:53:
[...]

Cyberpunk was een jaar voor release ook nog niet speelbaar natuurlijk. We gaan t zien :)
Dit bedoel ik dus, is weliswaar van augustus vorig jaar etc maar toch.
Hopelijk is het speelbaar.
https://nl.ign.com/crimso...ew-mag-ik-een-andere-demo

• Derbiss
Bon.. als dit allemaal kan ben ik wel hyped aan het worden.
https://www.youtube.com/w...tps%3A%2F%2Finvader.be%2F

• Piet_Piraat7
Orangelights23 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 08:49:
Ik twijfel nog. De gevechten zien er te Aziatisch uit
Voor mij is dat dus in games ook een afknapper. Games uit de Oosterse landen vind ik persoonlijk vaak ingewikkeld met overdreven animaties, controls die niet intuitief werken en overdreven diepgaande menu's.

Ik kijk uit naar de game maar ben vooral huiverig voor dit aspect.

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:14

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Features Overview #3: Life in Pywel | Crimson Desert
Heel tof :D
Kijk er zo erg naar uit.

Het worker systeem doet me wel heeeel erg denken aan BDO :P weet niet of ik daar zin in heb though haha
De rest lijkt me echt tof worden. Houden fingers crossed want ben wel een beetje sceptisch op 1 of andere manier. Vooral omdat het zo lang duurt.

Al is over het algemeen uitstel bij aziatische studio's daadwerkelijk om veel verbeteringen toe te voegen :P

[ Voor 9% gewijzigd door Ricmaniac op 12-02-2026 15:28 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-03 08:44
Ricmaniac schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 15:28:
Features Overview #3: Life in Pywel | Crimson Desert
[YouTube: Features Overview #3: Life in Pywel | Crimson Desert]

Heel tof :D
Kijk er zo erg naar uit.

Het worker systeem doet me wel heeeel erg denken aan BDO :P weet niet of ik daar zin in heb though haha
De rest lijkt me echt tof worden. Houden fingers crossed want ben wel een beetje sceptisch op 1 of andere manier. Vooral omdat het zo lang duurt.

Al is over het algemeen uitstel bij aziatische studio's daadwerkelijk om veel verbeteringen toe te voegen :P
Ziet er goed uit. Hou m'n hart vast voor de performance/beeldkwaliteit op de consoles :P

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ja ziet er wel goed uit vooral dat systeem met een camp wat uitbreid en waar steeds meer mensen bijkomen voelt voor mij altijd wel goed. Dan heb je tenminste het gevoel dat je iets opbouwd ipv alleen maar quest na quest af te vinken.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Hulleman schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 15:40:
[...]

Ziet er goed uit. Hou m'n hart vast voor de performance/beeldkwaliteit op de consoles :P
Ach KCD2 doet 60fps op de pro dan moet deze game dat ook kunnen, het ziet er ok/goed uit maar het is grafisch geen RDR2 of Horizon Zero dawn

• Hulleman
Chaoss schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 19:49:
[...]

Ach KCD2 doet 60fps op de pro dan moet deze game dat ook kunnen, het ziet er ok/goed uit maar het is grafisch geen RDR2 of Horizon Zero dawn
Ik moet het nog zien. De game lijkt me qua gameplay wel erg gaaf

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:47
Grappig dat dit topic zo rustig is, maar snap ik ergens wel. Ik ben zojuist pas wat tegen gekomen over deze game en wat ziet het er vet uit. Pre-order prijs is momenteel ook maar 60 euro. Vind ik tegenwoordig toch best goedkoop. Ga er nog even een nachtje over slapen, maar denk dat ik deze game wel ga pre-orderen.

• Piet_Piraat7
Ik merk dat ik toch wel steeds meer zin krijg in deze game :) als die maar niet te vaag wordt. Ik krijg er soms een Dragon's Dogma 2 gevoel bij. Wat ook een leuk spel was maar ook duidelijk zijn vage kanten had qua gameplay.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Rox92 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 06:49:
Grappig dat dit topic zo rustig is, maar snap ik ergens wel. Ik ben zojuist pas wat tegen gekomen over deze game en wat ziet het er vet uit. Pre-order prijs is momenteel ook maar 60 euro. Vind ik tegenwoordig toch best goedkoop. Ga er nog even een nachtje over slapen, maar denk dat ik deze game wel ga pre-orderen.
Is een prima prijs voor een full game zonder mtx enzo ja Op pc is die 70 via de legale kanalen. Kijk er ook wel erg naar uit hoor maar dit is voor mij een soort van stille release :P Ben er totaal niet mee bezig dus dan is het alleen maar mooi dat die al bijna komt haha.

Nog maar een maandje wachten.

[ Voor 3% gewijzigd door Ricmaniac op 18-02-2026 08:25 ]

• So_Surreal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:19
Ik vind de game er heel interessant uit zien en heb daarom vorig jaar op Gamescom in de rij gestaan om een uur te kunnen spelen.
Maar wat me gigantisch tegenstond was hoe complex en uitgebreid de controls waren.
Je moest een combinatie van iets van 3 of 4 knoppen indrukken om een vlag op te pakken bijvoorbeeld.

• VirgoMossel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-03 14:45
Dit spel heeft zeker mijn aandacht, maar net zo voorzichtig als velen hier..
Kan super zijn, maar kan ook echt een flop worden..

Beetje huiverig om te pre-orderen.. ook benieuwd naar de performance en besturing bij consoles (zelf xbox gebruiker).

Xbox: Virgo Mossel

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-03 09:10
Ik ben enorm benieuwd, heb nog niks aangeschaft wilde eigenlijk de CE maar die is voor PC niet beschikbaar in Nederland en helaas niet meer beschikbaar bij Amazon DE en UK.

Wat extra knoppen is niet erg, persoonlijk is de moeilijkheidsgraad van veel games vaak matig

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik ben een loser en heb hem wel gepre-ordered :P
Nu al zin in haha :D

Jaren BDO gespeeld en heb gewoon een vermoeden dat het goed gaat komen met deze game
Maarja ik zou er beter aan doen om ook verstandiger te zijn en het niet te pre-orderen... 8)7

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Markozv schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 15:06:
Wat extra knoppen is niet erg, persoonlijk is de moeilijkheidsgraad van veel games vaak matig
Als developers extra onnodige knoppen combinaties gaan toevoegen om de moeilijkheidsgraad omhoog te krijgen dan is er zeker iets mis met de game..

• Westland1940
Grote kans dat ik hem ook op pak, maar wacht even de reviews af. Ongekend dat er zoveel elementen inzitten van elk ander spel. Je zou dan je eigen identiteit verliezen, van wat wil het spel nou zijn?

Complexe knoppen combinaties en UI's zijn voor mij ook een minpunt. Dit heeft Where Winds Meet ook, zo onnodig frustrerend en totaal niet relaxt spelen.

• Derbiss
https://www.youtube.com/watch?v=BTQ06_DmOSU Nog niet gezien hier denk ik. De opmerkingen over wat beter kan waren ook een beetje wat ik dacht.
Maar ziet er wel leuk uit :)

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-03 08:34
Westland1940 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 12:05:
Grote kans dat ik hem ook op pak, maar wacht even de reviews af. Ongekend dat er zoveel elementen inzitten van elk ander spel. Je zou dan je eigen identiteit verliezen, van wat wil het spel nou zijn?

Complexe knoppen combinaties en UI's zijn voor mij ook een minpunt. Dit heeft Where Winds Meet ook, zo onnodig frustrerend en totaal niet relaxt spelen.
Hmm ik heb eerder het gevoel dat FUN en uitgebreide gameplay bovenaan staat. Zeg maar, zowat elke classic PS2 game. Ik heb er daarom het volste vertrouwen in _/-\o_

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Derbiss schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 17:03:
https://www.youtube.com/watch?v=BTQ06_DmOSU Nog niet gezien hier denk ik. De opmerkingen over wat beter kan waren ook een beetje wat ik dacht.
Maar ziet er wel leuk uit :)
COOL!

wat tof dat je helemaal kan inzoomen voor first person. Dat had ik nog niet gezien.

Deze video is echt nice. Gewoon de mogelijkheden om het op je "eigen manier" te spelen. Mogelijk nog steeds te vroeg om te oordelen maar het ziet er echt naar uit IMO dat dit een hele toffe sandbox singleplayer wordt.

[ Voor 24% gewijzigd door Ricmaniac op 21-02-2026 14:42 ]

• Rox92
Ik vraag me toch wel erg af of de game niet teveel wil en dat het daarmee te uitgebreid word. (Althans voor mij) Ben heel benieuwd naar de reviews.

• VirgoMossel
Toch maar gepre-ordered, kriebelde toch teveel.
Erg benieuwd naar!

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:10
Waarom zou je in hemelsnaam tegenwoordig nog een game preorderen? Het is niet dat de kopietjes ineens op zijn ofzo.

Ik wacht de eerste paar dagen wel even af. :)

• Dunello
  • Laatst online: 19:19
Heb het pas 2weken op mijn game radar.

Ziet er allemaal leuk en tof uit.

Zelf ben ik ook bang dat het te groot is. Teveel getravel, verplicht moeten vissen, koken, huis bouwen etc.

Als deze dingen geen invloed hebben, dan kan het wat worden.

Eerst me huis verder afbouwen en de gameroom klaar maken =]

En dan voor het verhaal gaan!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 13:27
Nieuwe DF video is uit: 4k native+ ray tracing + ultra settings op 60fps confirmed (7900x3d+7900xtx)

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

• VirgoMossel
preload op console is op dit moment maar 340 mb.. is er bekend hoeveel het nog gaat worden?

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

VirgoMossel schreef op maandag 2 maart 2026 @ 08:01:
preload op console is op dit moment maar 340 mb.. is er bekend hoeveel het nog gaat worden?
48 uur voor de release zou de preload beschikbaar worden als het goed is.
Verschillende reports zeggen dat het +- 135Gb zou zijn

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Goeie video! Ben wel benieuwd hoe reliable de video footage is die ze ontvangen hebben gezien hun requests enzo. Verwacht dat het wel goed zit maar je weet het nooit helemaal zeker omdat ze het niet zelf gemaakt hebben :P

Ik kijk echt heel erg uit naar het spel.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik ben vooral benieuwd naar de performance en beelden op de PS5 Pro. Sowieso ben ik benieuwd naar de eerste reviews... ben ook een beetje bang dat het teveel een 'van alles wat' game wil zijn. En ik blijf nog wat huiverig voor de omslachtige controls wat ik al vaker voorbij heb horen komen in previews. Nog 2 weekjes dan weten we het.

• VirgoMossel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YxaU4EC415hMo2YPQCk7mIZc7i4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ys9vqMCa0bEYg1mnoWj7iEb.jpg?f=fotoalbum_large

Wordt toch pas de 20ste spelen vrees ik.

• Derbiss
Preview van Fightingcowboy -< hij is soms 'arrogant' in zijn kunde maar imo zeer geloofwaardig. Zijn opmerkingen inzake controls is hetgeen waar ik het meest schrik van heb maar we zien wel :) https://www.youtube.com/watch?v=GtIVVQSyjSM

[ Voor 6% gewijzigd door Derbiss op 05-03-2026 13:33 ]

• Rox92
Weer wat nieuwe beelden. Heel tof sfeertje maar ben bang dat deze game te groot word voor mij. Jammer maar het zij zo.

YouTube: I Played 6 Hours Of Crimson Desert - The Good & Bad... (Crimson Dese...

• Piet_Piraat7
Derbiss schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 13:32:
opmerkingen inzake controls is hetgeen waar ik het meest schrik van heb maar we zien wel :)
Ook mijn grootste angst voor dit spel. Kijk er echt naar uit maar omslachtige controlls zijn vaak een dooddoener.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik heb er in ieder geval echt zin in om dat zelf te ontdekken :P ben wel wat gewend met moeilijke of veel controlls dus verwacht dat het wel goed komt haha

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 00:29
Is er een soms een didcord voor deze game voor belgie en Nederland. De officiële discord heb ik al.

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:52
Fijn dat er voor deze game hier een topic is (y)

Het staat op mijn verlanglijst bij Steam en heb wat preview/hands-on video's gekeken.
De meningen zijn verdeeld zag ik.
Ik wacht de reviews af die 19 en 20 maart komen en maak dan een beslissing om het wel of niet te kopen.
Met 70 euro is het ook flink aan de prijs dus ik wacht ff af.

De game spreekt mij wel enorm aan moet ik zeggen. ALS het echt wordt wat ik hoop dat het wordt, dan is het een single player game waar ik mij helemaal in kan verliezen. En weer te veel tijd in zal steken ;)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• P3rf3ct1on
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20:16
Ik weet echt niet wat te doen:
Ik hou echt van open wereld games zoals bijna alle assasins creed, rdr1/2, ghost of tsushima/yotei,… die ik tot in elk hoekje uitkam,
Maar ik hou niet van fantasy achtige open wereld games zoals elden ring en dat soort games….
Deze ligt er precies zowat middenin volgens de beelden die ik al gezien heb?
Ben ik mis of waar ligt de waarheid nu ergens?

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

P3rf3ct1on schreef op zondag 8 maart 2026 @ 08:58:
Ik weet echt niet wat te doen:
Ik hou echt van open wereld games zoals bijna alle assasins creed, rdr1/2, ghost of tsushima/yotei,… die ik tot in elk hoekje uitkam,
Maar ik hou niet van fantasy achtige open wereld games zoals elden ring en dat soort games….
Deze ligt er precies zowat middenin volgens de beelden die ik al gezien heb?
Ben ik mis of waar ligt de waarheid nu ergens?
Het is beide. Ja het is een grote open world game maar ja het is ook Fantasy :P

Ik zou in jou geval gewoon wachten dan toch.. kijk als de game uit is wat je er van vind op streams of youtube en bepaal na meer berichtgevingen of het je wat lijkt. Pre-orderen is optioneel.. hoeft niet haha

• Thrazorath
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 13-03 07:58
Wolverine9000 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 14:46:
Is er een soms een didcord voor deze game voor belgie en Nederland. De officiële discord heb ik al.
Ik ben lid van een Nederlandse discord. Die is wel meer voor gamen in het algemeen, maar we hebben wel een kanaal aangemaakt voor Crimson desert.

• Vortigen
Ook wel grappig : op 19 maart komt Crimson Desert uit (23.00 onze tijd) en precies op die datum - ergens in de avond - loopt mijn World of Warcraft abonnement af :D

Dus ik wacht eventjes met verlengen van 't abo en ga de Steam reviews goed lezen!

Ook hoop ik dat er dan stiekem reviews komen van mensen die het al veel langer hebben kunnen spelen zodat ik hopelijk een beter beeld ga krijgen of deze game wat voor mij is.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• Wolverine9000
Thrazorath schreef op maandag 9 maart 2026 @ 08:24:
[...]

Ik ben lid van een Nederlandse discord. Die is wel meer voor gamen in het algemeen, maar we hebben wel een kanaal aangemaakt voor Crimson desert.
Zoek meer een discord voor deze game enkel. En Nederlands gesproken taal. Zal mss wel komen dichter bij release....

• Rob1717
  • Laatst online: 12-03 20:05
Vortigen schreef op maandag 9 maart 2026 @ 08:39:
Ook wel grappig : op 19 maart komt Crimson Desert uit (23.00 onze tijd) en precies op die datum - ergens in de avond - loopt mijn World of Warcraft abonnement af :D

Dus ik wacht eventjes met verlengen van 't abo en ga de Steam reviews goed lezen!

Ook hoop ik dat er dan stiekem reviews komen van mensen die het al veel langer hebben kunnen spelen zodat ik hopelijk een beter beeld ga krijgen of deze game wat voor mij is.
De review embargo verloopt op 18 Maart, één dag voor release krijg je dus al reviews :)

• Vortigen
Rob1717 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 10:29:
[...]

De review embargo verloopt op 18 Maart, één dag voor release krijg je dus al reviews :)
Oh geweldig! Dankjewel voor die informatie :)

• Hulleman
[...]

Op Reddit lees ik dat het alleen om de PC versie gaat. De consoleversies gaan 19 maart pas naar de reviewers. Als dat zo is, dan hou ik mijn hart vast voor de technische staat van de consoleversie.

• Mr-Music
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Toch maar weer een preorder delux gedaan, gewoon omdat het kan.... :P

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:10
Hulleman schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 14:05:
[...]

Op Reddit lees ik dat het alleen om de PC versie gaat. De consoleversies gaan 19 maart pas naar de reviewers. Als dat zo is, dan hou ik mijn hart vast voor de technische staat van de consoleversie.
Same, inderdaad nog geen beeld gezien hoe de prestaties zijn op console. Weet niet of het gebruikelijk is maar het wekt toch een beetje argwaan.

Maar even afwachten.

• Vortigen
Hulleman schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 14:05:
[...]

Dat is inderdaad nadelig voor console gamers en ik kan mij voorstellen dat die daar dan ook geen prettig gevoel bij hebben. Als dat dus echt zo is dan hebben ze daar een reden voor en dat is waarschijnlijk geen goede.

Zelf als PC gamer ben ik dan in de fortuinlijke positie om een dag voor release al de reviews te kunnen lezen.
En daar ben ik ook HEEL benieuwd naar!

Bijvoorbeeld:

Hebben de reviewers het onbeperkt kunnen spelen?
Hoeveel uur hebben ze er in kunnen steken?
Is de game nog steeds boeiend na die 6 uur die veel mensen hebben gehad voor de hands-on?
Zijn de controls met muis en keyboard net zo lastig als op een controller?
Is het in de praktijk echt mogelijk om het met de recommended specs te spelen?
Veel bugs of val het mee?
Etc. etc.

Hopelijk krijg ik antwoorden op de 18de :*)

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W57qo2zjfJh3gfIk5WvlwncUILA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3u5cBTFY41HBtLTEi4bk2i9t.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ot7hNK-lwVPlUvZsxzkfsMBlP5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xbh8GSyXlSLEwibUIqmKyfxx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZnSCIET4uBsOLSFEQmu5-fwUi6Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t0jPH1LGzs8tMidxMP23rYwd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AwQ0Dm6v3FB14fIE15OXU7MZ1m8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DkDnsYkFiBsHFIPtxd9OMELA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door G_Dragon op 10-03-2026 18:02 ]

• Hulleman
Mooi dat er een 40fps optie in zit voor de consoles. De PS5pro krijgt zo te zien een behoorlijke specbump!

Benieuwd naar de reviews!

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 10-03-2026 21:06 ]

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:40
[...]

Best laat weer.

• Rickpm1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:33
Dit zijn echt hele nette specificaties als het native resoluties betreft.

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:55
Pearl Abyss heeft Digital Foundry blijkbaar de game gegeven om te reviewen op elk platform.
YouTube: Yes, We Are Looking At Crimson Desert On Consoles

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Duikt echt meer en meer footage al op de hele tijd omdat er veel console spelers zijn die de fysieke kopieën al hebben kunnen ophalen.

Ben bewust de footage niet meer aan het kijken om niet de hele game gespoilered te krijgen haha maargoed het ziet er allemaal dik uit!

• Wolverine9000
Ricmaniac schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 07:12:
Duikt echt meer en meer footage al op de hele tijd omdat er veel console spelers zijn die de fysieke kopieën al hebben kunnen ophalen.

Ben bewust de footage niet meer aan het kijken om niet de hele game gespoilered te krijgen haha maargoed het ziet er allemaal dik uit!
Ik ben voorlopig nog niets tegen gekomen qua leaks. Wel al veel mensen die de game in handen hebben, dat wel....

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Wolverine9000 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 09:17:
[...]

Ik ben voorlopig nog niets tegen gekomen qua leaks. Wel al veel mensen die de game in handen hebben, dat wel....
Vooral veel facebook posts met clips en dergelijke.

• Wolverine9000
Ricmaniac schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 09:40:
[...]

Vooral veel facebook posts met clips en dergelijke.
Op twitter wel al paar dingen gezien. Maar weg geklikt. 1 week tot release. Gaan veel uren in kruipen in deze game.

• Wolverine9000
Er is trouwens een launch trailer op youtube. Half uurtje geleden. Wow

• VirgoMossel
Ziet er wel echt ziek uit! Nog een weekje uitzitten en kwijlen naar deze beelden.

• Wolverine9000
VirgoMossel schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 10:21:
[...]

Ziet er wel echt ziek uit! Nog een weekje uitzitten en kwijlen naar deze beelden.
Nieiwe beelden ook. Damn

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

• Vortigen
Ontzettend gave beelden met net zulke gave muziek!
Ik zou liegen als ik zou zeggen dat het mij niks doet ;)

Maar ondanks de hype die ik wel degelijk voel, kijk ik toch eerst naar de PC reviews op de 18de. Ik heb namelijk sterke twijfels of ik de controls wel ga trekken op muis en keyboard ... uit ervaring weet ik dat als die TE gecompliceerd zijn, ik afhaak, hoe mooi de game ook er uit ziet.

Spannende tijden voor een gamer 8)

• Wolverine9000
Vortigen schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 11:20:
[...]

Ontzettend gave beelden met net zulke gave muziek!
Ik zou liegen als ik zou zeggen dat het mij niks doet ;)

Maar ondanks de hype die ik wel degelijk voel, kijk ik toch eerst naar de PC reviews op de 18de. Ik heb namelijk sterke twijfels of ik de controls wel ga trekken op muis en keyboard ... uit ervaring weet ik dat als die TE gecompliceerd zijn, ik afhaak, hoe mooi de game ook er uit ziet.

Spannende tijden voor een gamer 8)
Ik speel dit op ps5 pro. Heb geen gaming pc dus ja

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ze hebben blijkbaar Denuvo nu ineens toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u1bmvuqcTWZtyNcLkbAyvCbI9FQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/LhzBKiEtI8k0defqsG0hmREU.png?f=user_large

Vermoed ergens dus dat de review copies van de laatste periode zonder Denuvo was en dus niet accuraat kunnen representeren hoe de performance is voor PC specs.

In deze video een paar weken terug van ItsmeJP, Cohhcarnage en Ezekiel die de Director of Marketing hadden geïnterviewd zei hij nog dat er geen Denuvo in zou zitten of in ieder geval had hij daar niks over gehoord... Wat mij betreft al zijn credibility verloren :P Of hij het nou wist of niet haha

Nou vind ik het opzich nog niet zo erg dat een game denuvo heeft maar gezien mijn rig niet high end is kanik er nog wel eens last van gaan hebben.

• Vortigen
Ricmaniac schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 13:04:

[Afbeelding]

Vermoed ergens dus dat de review copies van de laatste periode zonder Denuvo was en dus niet accuraat kunnen representeren hoe de performance is voor PC specs.

In deze video een paar weken terug van ItsmeJP, Cohhcarnage en Ezekiel die de Director of Marketing hadden geïnterviewd zei hij nog dat er geen Denuvo in zou zitten of in ieder geval had hij daar niks over gehoord... Wat mij betreft al zijn credibility verloren :P Of hij het nou wist of niet haha

Nou vind ik het opzich nog niet zo erg dat een game denuvo heeft maar gezien mijn rig niet high end is kanik er nog wel eens last van gaan hebben.
Hmmm, dit is nu precies zo'n ding wat bij mij argwaan opwekt ... ja, ik ben hyped maar nee, dit bevalt mij niet :(
Zomaar out of the blue Denuvo toevoegen (wat inderdaad wel degelijk de PC performance negatief kan beïnvloeden) en de Director of Marketing die daar zogenaamd niks van wist ...

• Rob1717
  • Laatst online: 12-03 20:05
Vortigen schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 13:55:
[...]

Hmmm, dit is nu precies zo'n ding wat bij mij argwaan opwekt ... ja, ik ben hyped maar nee, dit bevalt mij niet :(
Zomaar out of the blue Denuvo toevoegen (wat inderdaad wel degelijk de PC performance negatief kan beïnvloeden) en de Director of Marketing die daar zogenaamd niks van wist ...
Daarom toch maar ff wachten op de reviews de 18e.

• SinergyX
  • Laatst online: 23:11

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Oogt heel erg 'black desertig', in een hele positieve manier. Niet onlogisch natuurlijk, maar lijkt er wel op dat ze het beste uit die game hebben gehad en dat in dezelfde style hebben neergezet. Zie alleen nog niet veel 'over the top' explosies en animaties, hopelijk zit dat er wel ergens nog in :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• HWSHHZ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-03 12:17
Ricmaniac schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 13:04:

[Afbeelding]

Hier geen goed gevoel bij, zo op het laatst stilletjes dit toevoegen. Was errug hyped maar dit is wel ff een domper. Maar misschien valt et wel mee O-)

[ Voor 5% gewijzigd door HWSHHZ op 12-03-2026 14:42 ]

• Vortigen
Rob1717 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 14:08:
[...]

Daarom toch maar ff wachten op de reviews de 18e.
Dat sowieso ja, maar zoals @Ricmaniac al zei, is er een reële kans dat Denuvo dus niet bij de PC reviews zat.
Misschien ben ik te cynisch geworden door de gamejaren heen en draait het gewoon goed; ik wacht in ieder geval tot na release voor een eventuele aankoop :)

Pagina: 1 2 Laatste