Kun je verkopen. Scheelt weer inventory, en levert wat geld opWolverine9000 schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 12:39:
Recepten die je gekocht hebt en dan exame gedaan hebt. Mag je die verkopen of moet je eerst 1 maken.
edit:
Heb nu zo'n 7 uur gespeeld. Veel rond aan het lopen en wat bounties gedaan. Ontwikkelaars lijken goed te luisteren naar commentaar. Zo hebben ze nu in de stad een teleport point toegevoegd (bij de blacksmith het trapje op). Die zat vroeger net buiten de stad.
[ Voor 32% gewijzigd door turambar op 21-03-2026 12:58 . Reden: eigen ervaring toegevoegd ]
Thx voor de tip.turambar schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 12:54:
[...]
Kun je verkopen. Scheelt weer inventory, en levert wat geld op
Wat is oud?038Zwolle schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 12:44:
Uurtje of 2 gespeeld maar kan er nog niet echt inkomen. Misschien word ik gewoon oud, maar denk dat ik dit niet veel ga spelen.
Zit er vijf uur in nu. En alleen nog maar de eerste stad verkend. Wat shops gedaan et cetera. Looten verkopen. En drie keer na elkaar gewonnen met arm wresrling voor een challange. I love this game.turambar schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 12:54:
[...]
Kun je verkopen. Scheelt weer inventory, en levert wat geld op
edit:
Heb nu zo'n 7 uur gespeeld. Veel rond aan het lopen en wat bounties gedaan. Ontwikkelaars lijken goed te luisteren naar commentaar. Zo hebben ze nu in de stad een teleport point toegevoegd (bij de blacksmith het trapje op). Die zat vroeger net buiten de stad.
Mijn enige kritiekpunt is dat de schaduwen af en toe erg blokkerig zijn, maar verder ben ik tevreden. Tot nu toe heeft het spel op mij hetzelfde effect als Skyrim, waarbij ik gewoon af en toe zin heb om het op te starten en een uurtje (of meer) de wereld te verkennen.
Niets...
:strip_exif()/f/image/h9UbCEJjCoVD1jJL7q8bIgx7.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn bonus vader wou het spel ook graag gaan proberen, waardoor het aankoop bedrag maar 35 p.p is door de game sharing
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Proficiat. Je gaat veel werk hebben hoor. Ben dan ook iemand die alles uitzoekt en loot. Ideale game voor mij dus....G_Dragon schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 13:20:
[Afbeelding]
Mijn bonus vader wou het spel ook graag gaan proberen, waardoor het aankoop bedrag maar 35 p.p is door de game sharingdus direct gekocht, als ik uitgespeeld ben met Car Dealer Simulator dan gaan we er maar even mee aan de slag!
Ik ben iemand die vaak voor de 100% gaat, elk stukje loot wil hebben en 99% van de tijd afgeleid raak een echte autist op dat gebiedWolverine9000 schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 13:22:
[...]
Proficiat. Je gaat veel werk hebben hoor. Ben dan ook iemand die alles uitzoekt en loot. Ideale game voor mij dus....
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Wat zijn de beste grafische instellingen met een 9800X3D, 64GB RAM en RTX 5090 op een 4K 32 inch OLED (240Hz)?
Uiteraard al veel YouTube filmpjes gekeken, en heb het idee dat alles op Cinematic settings met DLSS 4.5 L en DLAA de game er het beste uit ziet en het scherpst, maar dan krijg ik helaas maar rond de 30fps dus totaal niet lekker speelbaar.
Met een 5090 zou dit toch prima mogelijk moeten zijn lijkt mij?
Iemand anders met PC die daar wellicht wat over kan zeggen?
Heb ik ergens een bottleneck zitten? 😐
Dus nu alles op 4K met DLSS 4.5 L en Quality upscale en Ray Reconstruction, maar dan is het toch iets meer blurry ofzo, dat vind ik wel jammer.
Verder dijk van een game, hier ga ik mezelf heel wat uur in verliezen. Nu net zo'n beetje 5 uur aan de gang maar nog amper voortgang gemaakt omdat ik continue wordt afgeleid door alles wat er te doen is, geweldig! 🤩
Heb zelfde probleem als u. Amper voorruit gang omdat ik alles wil verkennen...HWSHHZ schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 13:48:
Geen idee of de vraag hier al gesteld is, maar voor ik alle pagina's door moet lezen:
Wat zijn de beste grafische instellingen met een 9800X3D, 64GB RAM en RTX 5090 op een 4K 32 inch OLED (240Hz)?
Uiteraard al veel YouTube filmpjes gekeken, en heb het idee dat alles op Cinematic settings met DLSS 4.5 L en DLAA de game er het beste uit ziet en het scherpst, maar dan krijg ik helaas maar rond de 30fps dus totaal niet lekker speelbaar.
Dus nu alles op 4K met DLSS 4.5 L en Quality upscale en Ray Reconstruction, maar dan is het toch iets meer blurry ofzo, dat vind ik wel jammer.
Verder dijk van een game, hier ga ik mezelf heel wat uur in verliezen. Nu net zo'n beetje 5 uur aan de gang maar nog amper voortgang gemaakt omdat ik continue wordt afgeleid door alles wat er te doen is, geweldig! 🤩
Ik heb veel zin om het spel te gaan spelen, kijk er al een tijd naar uit.
Echter ben ik ook weer bang dat ik 60 euro uit geef aan een spel dat ik bijna niet speel.
Begrijp me niet verkeerd, maar dat is ook gebeurd bij RDR2 en bijvoorbeeld AC Odessey. Het is te open, te veel vrijheid en te veel te doen dat je alles tegelijk wilt doen en eigenlijk niets er van komt op dat moment.
Zijn er mensen die dit ook ervaren maar bij CD niet?
Lol geen bottleneck hoor die 5090 + 9800X3D is gewoon een beest. Je mist alleen Frame Generation (2x) aanzetten bij DLSS 4.5 Quality + Ray Reconstruction. Dan zit je zo op 110-130 FPS, scherp en smooth op je OLED.HWSHHZ schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 13:48:
Geen idee of de vraag hier al gesteld is, maar voor ik alle pagina's door moet lezen:
Geen blur meer, wel lekker spelen. Game is inderdaad verslavend, ik heb hem inmiddels gekocht en geen last van denuvo.
Dat vond ik dus ook en heb een "fysieke" code in doos versie gekocht voor 59 euro.Westland1940 schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 09:45:
[...]
Ik zal eens kijken. Via Steam vind ik het wel heel duur voor 70 euro!
Toch iets om in het schap te zetten
Het is vooral die Ray Reconstruction die de fps halveert.HWSHHZ schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 13:48:
Ik zat dit te spelen en moest meteen aan jou denken. Je schreef gisteren nog dat je twijfelde of je het moest kopen.G_Dragon schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 13:33:
[...]
Ik ben iemand die vaak voor de 100% gaat, elk stukje loot wil hebben en 99% van de tijd afgeleid raak een echte autist op dat gebied. Daarom hou ik ook zo van open wereld spellen zoals Skyrim, Dead Island 2 / Dying Light, Red Dead Redemption 1 en 2, Assassin's Creed, The Witcher 3.
Aangezien je vaak aangeeft fan te zijn van AC en RDR, kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat dit niets voor jou is.Ik ben zelf pas zo’n twee uur onderweg, maar de sfeer en wat ik tot nu toe zie, maken veel indruk. In het donker met HDR vind ik het kleurenpalet niet altijd even sterk, maar dat is voor mij geen dealbreaker.
Voor nu speel ik met plezier verder. Ben benieuwd wat jij ervan vindt!
ik vind dat juist de charme van dit spel, maar als je daar gevoelig voor bent, dan is dit niet de game voor jou denk ik.Demonicbrood schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 14:21:
Hi.
Echter ben ik ook weer bang dat ik 60 euro uit geef aan een spel dat ik bijna niet speel.
Begrijp me niet verkeerd, maar dat is ook gebeurd bij RDR2 en bijvoorbeeld AC Odessey. Het is te open, te veel vrijheid en te veel te doen dat je alles tegelijk wilt doen en eigenlijk niets er van komt op dat moment.
Overigens als je het echt wil kun je alle exploration wel zo'n beetje overslaan, alle keymoments zitten in quests die je gewoon sequentieel kan afwerken, en dan is het een redelijk verhaallijnend opvolging van quests. Belangrijk is wel gear management, maar ook daar wordt je wel op geattendeerd in de quest lines.
Ik heb er nu meer dan 10 uur inzitten en kan me eigenlijk op heel veel punten niet vinden in de kritiekpunten in de reviews. Het lijkt bijna wel of ik een andere game soms zit te spelen. Nu heb ik wel veel ervaring in dit soort spellen zoals skyrim, elden ring, souls games, etc. Maar dan nog, hoe kan ik zo'n andere ervaring hebben, ik vraag me echt af of die review versie toch een stuk beperkter / ruwer was dan de versie die wij spelen met de day one patch.
Wat voorbeelden van kritiekpunten uit reviews waar ik het echt niet mee eens ben:
Review punt: je wordt totaal niet begeleid in de game en hebt geen idee wat je moet doen.
Mijn ervaring: totale onzin, praktisch alles wordt uitgelegd in de game en je kunt de exploration praktisch volledig overslaan en alleen maar je lijstjes wegwerken
Review punt: het is vaak onduidelijk bij puzzels wat je moet doen
mijn ervaring: er komen letterlijk hint regels voorbij tijdens de puzzels wat je moet doen (bijvoorbeeld die eerste abyss puzzel, schijnt iedereen moeite te hebben met het feit dat je op dat element moet springen en een power bash moet geven, dat wordt letterlijk in de zin ervoor gewoon verteld, hoe moeilijk kan dat nu zijn).
Andere puzzels (met name de nature puzzels lijken op elkaar, als je eenmaal het mechanisme weet uit de eerste uitgelegde puzzel (bijvoorbeeld met het optillen van natuurlijke materialen of het connecten van energy flows, dan kan dat toch niet meer moeilijk zijn lijkt me).
Review punt: De bosses zijn te moeilijk (waarbij met name de eerste echte boss genoemd wordt in de reviews (horn master)).
mijn ervaring: Als je gewoon je gear en armor gerefined hebt dan is het simpelweg kijken naar het aanvals pattern en dan versla je hem best wel snel met de juiste combo's. Elden ring is echt vele malen moelijker.
En zo kan ik nog wel even doorgaan, ik denk dat je pas echt een mening kan vormen na zo'n 10 uur gameplay, dat is een beetje het kantelpunt na de tutorial, dan heb je de abyss gear vrijgespeeld (tenzij je geen idee hebt waarom die vogel met je mee vliegt) en krijg je wat meer vrijheid in de game. De eerste 10 uur zijn meer een tutorial.
Exploration hoeft eigenlijk niet echt, maar dan mis je wel de grootste fun van de game, want dat is naar mijn mening wel het leukst om te doen, overal vindt je wel wat en je maakt echt wel grappige dingen mee.
Nu na een aantal dagen hoe ervaren jullie de game?
Kan het alleen met denovo aan testen maar met een 5800X3D/ 32GB/ 9070 XT / 990 PRO 2TB NVME SSD en alles op MAX met FSR4.1 Quality 4K of FSR4.1 Native AA 1440P geen enkel probleem met performance of stutters. rond de 80 ~ 110 fps. Dit is met HDR en Raytracing aan. Alleen geen ray reconstruction dat vraagt om FSR performance en dat levert te veel kwaliteit in naar mijn mening.PacinoAllstars schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 13:18:
Beste mensen ik twijfel om het te kopen door denuvo anti cheat. Me rig is prima. Ervaren jullie performance issues door denuvo? Ik overweeg om de game op steam te kopen.
Jaa niet normaal zoveel als er te doen en te zien is, het duizelt af en toe wel een beetje. En de controls heb ik nog lang niet onder de knie (speel met muis en toetsenbord) dus het vechten is nog flink ingewikkeld. Maar hopelijk komt dat steeds een beetje meer met muscle memory na verloop van tijdWolverine9000 schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 13:52:
[...]
Heb zelfde probleem als u. Amper voorruit gang omdat ik alles wil verkennen...
Thanks, tis inderdaad een beest van een PC maar juist daarom vind ik het een beetje vreemd dat het met DLAA totaal niet speelbaar is. En DLAA geeft het scherpste beeld ook in de randjes etc., dat mis ik nu dus een beetje. Maar inderdaad met de instellingen die jij ook aangeeft is het verder prima speelbaar en ziet het er alsnog grandioos uit, dus moet ook niet teveel klagenPacinoAllstars schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 14:33:
[...]
Lol geen bottleneck hoor die 5090 + 9800X3D is gewoon een beest. Je mist alleen Frame Generation (2x) aanzetten bij DLSS 4.5 Quality + Ray Reconstruction. Dan zit je zo op 110-130 FPS, scherp en smooth op je OLED.
Geen blur meer, wel lekker spelen. Game is inderdaad verslavend, ik heb hem inmiddels gekocht en geen last van denuvo.
Jaa dat lees ik online nu ook best veel inderdaad, die zet ik voorlopig ook wel even uit dan. Hopelijk kunnen ze daar met een update nog wat aan verbeteren.Jeroenske schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 14:42:
[...]
Het is vooral die Ray Reconstruction die de fps halveert.
Dat komt mede omdat ray reconstruction/regeneration automagisch de lighting quality op max vast zet ipv cinematic.mister_S schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 15:03:
De ray reconstruction, of wat het ook heet bij AMD, ziet er wel verdomd goed uit. Alsof je bij een Cyberpunk ofzo normale Raytracing aanzet, zo groot vind ik het verschil. Ik moet even kijken of ik wat settings gewoon lager ga zetten zodat ik er 60fps uit kan persen met FSR quality.
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Heb ergens gezien dat DLSS 4 minder blurry is dan DLSS 4.5. (bugje volgens mij)HWSHHZ schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 13:48:
Mss kan je dat eens proberen (overriden via de driver of met bijv nvInspector).
Idd. Edit: maar volgens mij kan je dan ray reconstruction eerst wel even aan laten want dat schijnt wel echt veel mooier te zijn dan zonder. Volgens mij haal je met een 5090 met DLSS4 quality wel genoeg FPS (op 4k cinematic)Vortigen schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 15:10:
@HWSHHZ dlss 4 blijkt veel beter te werken dan 4.5 of 4.5L hoor ik van streamers en gamers. En inderdaad Ray Reconstruction uit.
[ Voor 16% gewijzigd door Format-C op 21-03-2026 15:46 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Dan hoef je hier niet aan te beginnen want dit is nog veel groter en open dan die games die je net op noemtDemonicbrood schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 14:21:
Hi.
Maar snap wel wat je bedoeld dat games soms TE open zijn. dan wil je gewoon wat meer on rails hebben dat je gewoon van a naar b naar c gaat zonder te veel omwegen
Moet wel zeggen dat Crimson Desert het wel levendig houd in de zin van dat er veel te vinden is enzo. Je bent niet op heel veel stukken leegte aan het lopen waar je niks kan vinden. Iig niet in het eerste deel van de wereld.
Maarja als je Open World moe bent op het moment dan is CD geen goeie voor nu denk ik
Ben gek van KCD2 & RDR2 dus hoop dat dit ook een schot in de roos gaat zijn.
Twijfel nog wel of ik met een controller of M&K ga spelen.
Wat zijn jullie ervaringen die met beide hebben gespeeld?
Ik ben bang dat dit spel afgezien van de grote voor mij te ingewikkeld is? Lees vooral veel knoppen combinaties etc etc, veel zelf uitzoeken etc en dat het gewoon erg veel tijd kost. Spellen als Elden Ring niet gespeeld veel te moeilijk en dan heb ik er geen zin in, is voor mij niet leuk in iedergeval.
Witcher 3 ben ik ook eens aan begonnen, maar moet je ook best veel onthouden 🤣 daarnaast moet ik al veel leren wat betreft het beter maken van je characters enz wat dat heb ik dus ook nog niet echt eerder gedaan.
Beide gespeeld en speel nog steeds soms beide maar M/K vind ik superieur hier in.NICKS_AAN schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 15:40:
Zojuist het spel gekocht.
Het is maar net wat je gewend bent. Ik speel met controller. Dit raad de ontwikkelaar ook zelf aan. Er zijn genoeg shortcuts en quick menus met controller. Ook evt combo's vind ik makkelijker en sneller zo. Met KB zul je ws wel dingen willen rebinden want sommige default keybinds slaan nergens opNICKS_AAN schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 15:40:
Zojuist het spel gekocht.
snap ik helemaal DLAA is inderdaad het scherpst (vooral die randjes), maar het is puur native-resolutie met AI-AA, dus zelfs een 5090 zakt naar 30 FPS in Cinematic + RT. Normaal hoor, dat ding vreet gewoon meer dan Quality.HWSHHZ schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 14:56:
[...]
Thanks, tis inderdaad een beest van een PC maar juist daarom vind ik het een beetje vreemd dat het met DLAA totaal niet speelbaar is. En DLAA geeft het scherpste beeld ook in de randjes etc., dat mis ik nu dus een beetje. Maar inderdaad met de instellingen die jij ook aangeeft is het verder prima speelbaar en ziet het er alsnog grandioos uit, dus moet ook niet teveel klagen![]()
[...]
Probeer DLAA aan te zetten binnen DLSS 4.5 + Frame Generation 2x aan. Dan heb je die ultra-scherpe look terug en 70-90 FPS. Geen blur, wel lekker.
Verder prima toch? Game is gewoon te vet om over te zeuren 😂 Geniet van die uren!
https://crimsondesert.pea...Notice/Detail?_boardNo=68
Als je dus dacht om de game te kopen op PS5, even wachten tot na een patch.
ik heb dit zelf ook gehad (daar hoefde ik overigens geen 8 uur voor te spelen, ik had dat al vrij in het begin regelmatig), maar als je de graphics settings in de game op performance of quality zet, dan werkt de map wel weer. Dus totdat die patch er is, kun je in ieder geval verder als je hier last van krijgt.TeaTotaller schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 17:11:
Grote waarschuwing: De game is niet meer speelbaar na verloop van tijd op Playstation 5. Na een 8-10 uur in de game zal de game elke keer crashen bij het openen van de kaart nabij Hernand. Zelf hier inmiddels ook last van.
https://crimsondesert.pea...Notice/Detail?_boardNo=68
Als je dus dacht om de game te kopen op PS5, even wachten tot na een patch.
Hey dat helpt inderdaad. Thanks.robinez schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 17:14:
[...]
ik heb dit zelf ook gehad (daar hoefde ik overigens geen 8 uur voor te spelen, ik had dat al vrij in het begin regelmatig), maar als je de graphics settings in de game op performance of quality zet, dan werkt de map wel weer. Dus totdat die patch er is, kun je in ieder geval verder als je hier last van krijgt.
Geniet erg van het spel, was bang dat ik het allemaal niet kan volgen maar met beetje zoek werk, Reddit post af en toe erbij is het erg vermakelijk. Hoe verder je komt hoe leuker ik het vind worden!
Alleen die vreemde donkere plekken zo nu en dan...
Bedankt voor de tip, dit had ik nog niet geprobeerd. Maar vindt het er bij mij toch merkbaar slechter uitzien dan op de 4.5L versieVortigen schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 15:10:
@HWSHHZ dlss 4 blijkt veel beter te werken dan 4.5 of 4.5L hoor ik van streamers en gamers. En inderdaad Ray Reconstruction uit.
Jaa dat Ray Reconstruction voegt wel echt wat toe, en in combinatie met 4.5L op Cinematic gaat dat prima. Maar die DLSS 4 vindt ik er bij mij toch minder uitzien dan 4.5L.Format-C schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 15:13:
[...]
Heb ergens gezien dat DLSS 4 minder blurry is dan DLSS 4.5. (bugje volgens mij)
Mss kan je dat eens proberen (overriden via de driver of met bijv nvInspector).
[...]
Idd. Edit: maar volgens mij kan je dan ray reconstruction eerst wel even aan laten want dat schijnt wel echt veel mooier te zijn dan zonder. Volgens mij haal je met een 5090 met DLSS4 quality wel genoeg FPS (op 4k cinematic)
Jaa thanks die optie heb ik ook geprobeerd en dat gaat prima, dan is het inderdaad precies zoals ik hebben wil met extreem scherp beeld. Tot aan ongeveer 3 minuten spelen met dit ingeschakeld, daarna krijg ik helaas in de bovenste ongeveer 2 centimeter van mijn scherm een zwarte balk die constant flikkkert en beweegtPacinoAllstars schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 16:17:
[...]
snap ik helemaal DLAA is inderdaad het scherpst (vooral die randjes), maar het is puur native-resolutie met AI-AA, dus zelfs een 5090 zakt naar 30 FPS in Cinematic + RT. Normaal hoor, dat ding vreet gewoon meer dan Quality.
Probeer DLAA aan te zetten binnen DLSS 4.5 + Frame Generation 2x aan. Dan heb je die ultra-scherpe look terug en 70-90 FPS. Geen blur, wel lekker.
Verder prima toch? Game is gewoon te vet om over te zeuren 😂 Geniet van die uren!
About timeG_Dragon schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 13:20:
[Afbeelding]
Mijn bonus vader wou het spel ook graag gaan proberen, waardoor het aankoop bedrag maar 35 p.p is door de game sharingdus direct gekocht, als ik uitgespeeld ben met Car Dealer Simulator dan gaan we er maar even mee aan de slag!
Je zal het al wel gedaan hebben maar je hebt Blur Intensity (of iets wat zo heet) al op 0 gezet? Ik weet niet zeker of dat is wat je bedoelt maar ik denk ik meld het evenHWSHHZ schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 18:21:
[...]
Bedankt voor de tip, dit had ik nog niet geprobeerd. Maar vindt het er bij mij toch merkbaar slechter uitzien dan op de 4.5L versie
[...]
Jaa dat Ray Reconstruction voegt wel echt wat toe, en in combinatie met 4.5L op Cinematic gaat dat prima. Maar die DLSS 4 vindt ik er bij mij toch minder uitzien dan 4.5L.
[...]
Jaa thanks die optie heb ik ook geprobeerd en dat gaat prima, dan is het inderdaad precies zoals ik hebben wil met extreem scherp beeld. Tot aan ongeveer 3 minuten spelen met dit ingeschakeld, daarna krijg ik helaas in de bovenste ongeveer 2 centimeter van mijn scherm een zwarte balk die constant flikkkert en beweegt![]()
. Dus nu moet ik toch terug naar de iets meer blurry settings. Als iemand dit bekend voorkomt en een oplossing weet dan graag
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Kan je coole shots mee maken. Niet zo uitgebreid helaas en zit veel verbetering in om dat nog toffer te maken maar wel leuk
Werkt soms niet helemaal mee, snap ik wel omdat het nog in beta isRicmaniac schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 18:42:
Vergeet niet dat er ook een photomode is heBij Start (ESC) > Other > Photomode.
Kan je coole shots mee maken. Niet zo uitgebreid helaas en zit veel verbetering in om dat nog toffer te maken maar wel leuk
Thanks voor de tip, had dat geprobeerd idd. Maakt helaas geen verschil, beeld wordt er zelfs iets fletser door helaas.Vortigen schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 18:28:
[...]
Je zal het al wel gedaan hebben maar je hebt Blur Intensity (of iets wat zo heet) al op 0 gezet? Ik weet niet zeker of dat is wat je bedoelt maar ik denk ik meld het even
Ja op 1440p. De fps heb ik via Steam nu in beeld gekregen. Dat kan je vinden bij Settings -> In game -> dan scrollen naar Performance Monitor.Westland1940 schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 18:35:
Speelt lekker weg.
[Afbeelding]
@Vortigen Speel jij trouwens op 1440p? Heb je de fps ook al in beeld?
zelfde dilemma als jij, ben gek op RDR2 maar ik twijfel bij deze game heel erg.. Net als wat jij zegt de knoppen combinaties een heel gedoe is. Ik ga./wil deze spelen op de ps5 ProDM89 schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 15:40:
Ik twijfel ook sterk of ik dit spel moet gaan kopen, ziet er zo vet uit maar wil eigenlijk wel een (goed) verhaal er in hebben zitten zodat ik ook een doel heb om verder te spelen. Rdr2 is op het begin ff traag maar naar de eerste paar uur als je uit de sneeuw bent zeg maar, echt geweldig.
Ik ben bang dat dit spel afgezien van de grote voor mij te ingewikkeld is? Lees vooral veel knoppen combinaties etc etc, veel zelf uitzoeken etc en dat het gewoon erg veel tijd kost. Spellen als Elden Ring niet gespeeld veel te moeilijk en dan heb ik er geen zin in, is voor mij niet leuk in iedergeval.
Witcher 3 ben ik ook eens aan begonnen, maar moet je ook best veel onthouden 🤣 daarnaast moet ik al veel leren wat betreft het beter maken van je characters enz wat dat heb ik dus ook nog niet echt eerder gedaan.
Jaa gaat veel tijd in zitten, maar ben blij dat we nog dics hebben dus koop heb wel over van iemand en mocht het niks zijn kan ik het weer doorverkopen 🤣harley2009 schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 19:23:
[...]
zelfde dilemma als jij, ben gek op RDR2 maar ik twijfel bij deze game heel erg.. Net als wat jij zegt de knoppen combinaties een heel gedoe is. Ik ga./wil deze spelen op de ps5 Pro
It has been a little over 36 hours since launch, and we would like to start with a sincere thank you to everyone who has been playing Crimson Desert.
Since launch, we have been listening closely to your feedback and doing our best to make improvements to the game. In particular, we are aware of the discomfort many players have experienced with the controls, and we are currently preparing a patch to address this. We also want to apologize for not providing keyboard and mouse players with a satisfactory gameplay experience.
Please know we are taking your feedback seriously and working to improve your gameplay experience as quickly as possible.
If you encounter any other issues while playing, please refer to the notice below for information on how to submit a report: pearlabyss.info/crimsondeser…
We’re following your experiences across issue reports, videos, livestreams, and community discussions. Every report and shared experience helps us make the game better, and we truly appreciate the time you take to share them with us.
We'll keep working to make your adventure in Pywel even more enjoyable, and thank you again for your continued support.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
GOATED! heel nice dat ze daar zo snel feedback op geven. Wel vreemd natuurlijk dat dat nu pas wordt gedaan want lijkt mij dat elke individu die het op pakt met muis keyboard merkt dat het niet normaal speelt zoals je zou willen qua controlsjustifire schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 19:48:
Since launch, we have been listening closely to your feedback and doing our best to make improvements to the game. In particular, we are aware of the discomfort many players have experienced with the controls, and we are currently preparing a patch to address this. We also want to apologize for not providing keyboard and mouse players with a satisfactory gameplay experience.
Please know we are taking your feedback seriously and working to improve your gameplay experience as quickly as possible.
Ik vind het fijner spelen met M+T dan met controllerRicmaniac schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 20:09:
[...]
GOATED! heel nice dat ze daar zo snel feedback op geven. Wel vreemd natuurlijk dat dat nu pas wordt gedaan want lijkt mij dat elke individu die het op pakt met muis keyboard merkt dat het niet normaal speelt zoals je zou willen qua controlsDat moeten de devs toch zelf zeker ook aanvoelen.
Maar ook M+T mag wel meer liefde krijgen van de devs, want de map openen gaat wel met M, maar inventory niet met I en Journal ook niet met J.
Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper? - R.I.P. Pricewatch
Ik kwam via de main quest in de Abyss in de lucht en kreeg de mogelijkheid om te vliegen nadat ik naar beneden was gesprongen.
Dat vond ik toch ff supergaaf man!!
Full disclosure: er gaat een puzzel aan vooraf voor dat je daar komt. En ik heb een guide daarvoor gekeken. Zelfs met de aanwijzingen ingame snapte ik er niks van ...
Maar tijdens het volgen van de YT guide begon ik er een bepaalde logica in te zien.
Het is ook ZO overweldigend allemaal
Geen tutorial gebruikt maarVortigen schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 20:31:
Net mijn eerste "WOW" moment gehad
Ik kwam via de main quest in de Abyss in de lucht en kreeg de mogelijkheid om te vliegen nadat ik naar beneden was gesprongen.
Full disclosure: er gaat een puzzel aan vooraf voor dat je daar komt. En ik heb een guide daarvoor gekeken. Zelfs met de aanwijzingen ingame snapte ik er niks van ...
Maar tijdens het volgen van de YT guide begon ik er een bepaalde logica in te zien.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Maar ik ervaar een rare soort van input delay of is dit gewoon hoe het spel werkt?
Wanneer ik een zwaard in m'n hand heb voelt alles heel responsive en wanneer ik zonder zwaard loop lijkt er wel 0.5 sec delay te zijn bij springen / bewegen.
Ervaar het zowel op M&K als controller.
Misschien dat dit de oplossing is?NICKS_AAN schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 20:55:
Speel op PC met zowel M&K en controller (nog even uitvogelen wat het nu gaat worden).
Maar ik ervaar een rare soort van input delay of is dit gewoon hoe het spel werkt?
Wanneer ik een zwaard in m'n hand heb voelt alles heel responsive en wanneer ik zonder zwaard loop lijkt er wel 0.5 sec delay te zijn bij springen / bewegen.
Geen tutorial gebruikt maar ben daar ook net door maar het is idd niet heel logischVortigen schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 20:31:
Net mijn eerste "WOW" moment gehad
Dat maakt de ervaring wel al beter! Dank daarvoor.
Alleen die input delay bij het springen en sprinten + springen blijft apart.
Wanneer ik het zwaard vast pak voelt het veel beter aan.
Nu maar gestopt met deze missie en maar gaan oriënteren op verhogen van mijn armor etc. Dat zal vast wel de manier zijn (hoop ik).
Nee wel per ongeluk hard tegen een kind aangelopen die dan echt op zn muil gaat niet normaalRicmaniac schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 21:54:
Hebben jullie ook al meerdere keren geld gewaste omdat je met een NPC wil praten maar dan iets koopt wat op zijn toonbank ligt >_<
Maar dat is toch ook het enige doel in dit spel?Jeroenske schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 21:57:
[...]
Nee wel per ongeluk hard tegen een kind aangelopen die dan echt op zn muil gaat niet normaal
Nee; alle katten oppakken en honden knuffelenRemy!!!! schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 21:59:
[...]
Maar dat is toch ook het enige doel in dit spel?
Mooie damsel in distress maar dan tackle je haar en zegt ze met die zieligge puppy ogen dit is een mistake blabla en vervolgens ram je haar een paar keer op der muil en bind je der op je schouder hahah
Leveren ook goed geld op sommigen e...Ricmaniac schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 22:10:
Net ook even zo'n eerste immorele bounty tegen gekomen![]()
Mooie damsel in distress maar dan tackle je haar en zegt ze met die zieligge puppy ogen dit is een mistake blabla en vervolgens ram je haar een paar keer op der muil en bind je der op je schouder hahah
/f/image/q6uoLHhkc4fRyRgHewIGOk2H.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/4OUzUNXqyKqhww9mi7Hlp8K9.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/9N9TMFj98pDTTDHUaFzw6Grv.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/RIDbu2VBSisYy8xY0fslR7ji.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/6mUHqcjt4e1dcjN1888oOSgh.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/eg8pAp2elF0gE3e5myrYc5to.png?f=fotoalbum_large)
Er is zoveel te doen en de wereld nodigt je uit om op verkenning te gaan; het is moeilijk om op het 'lineare' pad te blijven.
[ Voor 4% gewijzigd door Yonix op 21-03-2026 22:20 ]
Ook als ik ALT+Tab doe, dan schiet het ook omhoog.
En opzich niet perse erg, maar m'n GPU fans gaan dan als een malle blazen...
Ik dacht nog, dat zal wel een bug zijn oid. Dus ik respawn en loop weer naar het kasteel, wordt ik niet binnen gelaten omdat m'n outfit niet goed genoeg is... Ik snap dat het een bepaalde eigenschap is van m'n Hernandian Attire. Maar ik heb met bloed zweet en tranen voldoende Contribution points bij elkaar gesprokkeld voor locatie X, zodat ik eindelijke fatsoenlijke armor heb, maar heb je daarmee geen toegang?
Achja, de komende tijd heb ik daar toch niets te zoeken
Nope, de eerste had ik makkelijk gewonnen, maar de keren daarop lukte het totaal niet...Wolverine9000 schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 23:15:
Archery contest us nog ni zo simpel
Ja er is een giga jank aan de gang. Je went er aan en dan maakt het niet of minder uit maar daar mogen ze echt iets aan gaan doen. Soms werkt space (springen) niet eens. Zeker die double jump is bijzonder kut. En beginnen te sprinten (mash shift) werkt gewoon niet naar behoren.NICKS_AAN schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 20:55:
Speel op PC met zowel M&K en controller (nog even uitvogelen wat het nu gaat worden).
In ieder geval goed te lezen dat ze direct met de controls aan de gang gaan.
Zojuist een geniale mask gevonden "helm of ignition". Steekt alle nabije kaarsen, torches etc aan.. pluim voor degene die dat bedacht
Na vele pogingen de 3 winning streaker gehaald...Remy!!!! schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 23:41:
[...]
Nope, de eerste had ik makkelijk gewonnen, maar de keren daarop lukte het totaal niet...
Wolverine9000 schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 23:15:
Archery contest us nog ni zo simpel
3x achter elkaar gewonnen, maar de champion spawned niet. Lijkt een bug te zijn, lees er online veel klachten over. Of is ie bij jullie wel gespawned?[Remy!!!! schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 23:41:
[...]
Nope, de eerste had ik makkelijk gewonnen, maar de keren daarop lukte het totaal niet...
Heb ook 3 keer gewonnen en dan gewoon vertrokken...HWSHHZ schreef op zondag 22 maart 2026 @ 00:12:
[...]
[...]
3x achter elkaar gewonnen, maar de champion spawned niet. Lijkt een bug te zijn, lees er online veel klachten over. Of is ie bij jullie wel gespawned?[
Ja alleen dan moet je de champion nog verslaan anders complete de challenge niet. Maar die spawned dus niet dus kun je die niet voltooienWolverine9000 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 00:20:
[...]
Heb ook 3 keer gewonnen en dan gewoon vertrokken...
Als ik bij challenges kijk staat er groen vinkje complete bij mij... zal morgen nog eens kijken voor de zekerheidHWSHHZ schreef op zondag 22 maart 2026 @ 00:36:
[...]
Ja alleen dan moet je de champion nog verslaan anders complete de challenge niet. Maar die spawned dus niet dus kun je die niet voltooien
Ja ben benieuwd dan, bij mij komt ie iig niet dus ik krijg em niet voltooid. Benieuwd of dat bij jou wel zo is.Wolverine9000 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 00:39:
[...]
Als ik bij challenges kijk staat er groen vinkje complete bij mij... zal morgen nog eens kijken voor de zekerheid
:strip_exif()/f/image/HCp0EJEYDKJwaoRBL6g7PyJE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZcZeVzvop3dEkJchkvyOk9qS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GeOwmgRvr0vnBN1GZm7vRVxY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7cicO2NpCfKZPIv7Cz3Y63lI.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/AD5G4cv8RUX7bo7axxC6gP5P.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/X7kvPfxpGvCBs4at0nfEp96f.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HcIVmmCaBsZU9rKrR0rWZpZP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/velU0tAK1FEb6m0AZ2QQEUKo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JoMtDj0uOia0ZeQbgD1JmmWQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lHyezLhr4UxYWUYEI8uVRTRE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DGYWsIqC7DytWTKHwfrlTx7n.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WpZMmS5btTRLC829gmyWDsCD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kCpL6IoTdqE64eSatERHOQcO.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/gpzjWL4pUP7CLsNfX4uhcA7R.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cbMmUwflBw9s4MOnit28qxiR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xGr2djlWBZtrLU71IaOCwXQU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SAZbZRiuVUEgSJ288nlvHmr8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/e4Vj3XkU2P0HaeeEfNIw6Hja.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vUclL4tM7ObyKPRmaZ6zjPlj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vZXzws0hi0ZsrRnCg7WeA66G.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uJwQliENII1fJit3TZOiOblY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KawgC8toAPucImgqN3ki2m2T.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/YrDkuDyrfsamtETJfMMr2aLJ.png?f=fotoalbum_large)