• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:52

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

robinez schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 09:53:
[...]

Wat simpele voorbeelden die je wel of niet in het eerste uur tegenkomt (afhankelijk van of je je alleen op de main quest stort of niet)
spoiler: simpele_voorbeelden
Zo loop je in de eerste uren in dat stadje / dorpje en sta je het ene moment een recept te koken voor een diner waarbij de kok blijkbaar niet weet hoe je een visgerecht moet maken,

vervolgens help je iemand die afgeperst wordt door bandieten,

het volgende moment zie je in de verte met een hoop bombarie een waarschijnlijk getrouwde man en vrouw enorme ruzie hebben met elkaar en die man tegen de grond wordt gemept door zijn vrouw, omdat die vrouw haar man een klaploper vindt die geen moer uitvoert, dan loop je daar heen en blijkt dat hun woning vol met rook staat en de schoorsteen geveegd moet worden en sta jij daar met een veger op die schoorsteen hun te helpen zodat zij daarna gezamenlijk even wat 'me time' kunnen hebben in hun huis.
De manier waarop je dit soort dingen allemaal toevallig tegenkomt (en het zijn er echt heel veel),
Zo had ik zelf ook een encounter idd. Random zwerver die op de grond lag in de eerste stad
spoiler:
Ik gaf wat geld aan die arme man en kreeg ik ineens een Key waarbij hij zegt dat ik hem wie weet ooit weer tegen kom en die sleutel nodig ga hebben. Toen verdween hij met magie en stond er quest complete terwijl ik geen quest geaccepteerd had en kreeg ook nog eens +3 inventory slots. Voor hetzelfde geld had ik hem niks gegeven en doodgemaakt weet je wel :P
Zulke random open world encountered doet het echt super goed bij mij.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:53

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ricmaniac schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 10:06:
[...]

Zo had ik zelf ook een encounter idd. Random zwerver die op de grond lag in de eerste stad
spoiler:
Ik gaf wat geld aan die arme man en kreeg ik ineens een Key waarbij hij zegt dat ik hem wie weet ooit weer tegen kom en die sleutel nodig ga hebben. Toen verdween hij met magie en stond er quest complete terwijl ik geen quest geaccepteerd had en kreeg ook nog eens +3 inventory slots. Voor hetzelfde geld had ik hem niks gegeven en doodgemaakt weet je wel :P
Zulke random open world encountered doet het echt super goed bij mij.
spoiler:
Dat is de main quest :P
Heb er uurtje in zitten, combat/graphics zijn erg Black Desert, verhaal/progressie is nog 1 gradaties 'meh just roll with it' dan Where Winds Meet, ik ga gewoon rustig hier en daar uurtje spelen en we zien wel hoe het loopt.

Grootste minpunt op het moment, Steam geeft groot aan 'speel met controller', maar eerlijk, de game speelt beter met M/K als je andere RPG-achtige games gewend bent. De RB/LB combinaties, later L3 en R3 erbij, d-pad erbij, dan nog de combinaties indrukken, vasthouden, loslaten en vasthouden, ik ben wel wat gewend qua exotische inputs, maar vaag is het zeker.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

SinergyX schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 10:17:
[...]
spoiler:
Dat is de main quest :P
Whaha meen je niet had ik niet door :P
SinergyX schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 10:17:
[...]maar eerlijk, de game speelt beter met M/K als je andere RPG-achtige games gewend bent.
Dit gevoel kreeg ik dus ook eigenlijk al ja door je combo's met linker en rechtermuisknop etc werkt dat gewoon prima en de clunkyness ervaar ik niet zo als BDO speler. maar snap die kritieken zeker wel hoor. Het zijn geen intuitieve controls.

[ Voor 53% gewijzigd door Ricmaniac op 20-03-2026 10:26 ]

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Mooie handige tips als nieuwe speler (geen spoilers)

[ Voor 4% gewijzigd door Ricmaniac op 20-03-2026 10:22 ]

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:54
G_Dragon schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 08:31:
Hoe ervaren de Xbox Series X spelers dit spel?
Keek net wat footage van the games tester op de series X. Balanced mode vind ik er echt prima uitzien. Iets minder dan quality mode, maar op zitafstand zie je het verschil niet. 40fps vind ik echt top om op te spelen

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Hulleman
shineonu schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 09:14:
[...]
Ik zit te overwegen of dit het moment is voor een overstap naar de PS5 pro...]

Het uitzetten van 120hz had bij mij alleen een negatief effect: Balanced mode speelde minder soepel.
Ja de Pro laat in RE9 en deze game wel echt zn ballen zien tov base PS5. Zit ook wel een beetje in dubio nu. Ook omdat de PS6 mogelijk nog wel wat jaartjes op zich laat wachten en PSSR 2.0 is wel echt interessant. Op marktplaats staan zat pro’s voor ca €650 te koop. Mijn 1,8tb PS5 levert nog wel wat op, waardoor je voor een relatief klein bedrag de pro kunt kopen.

Wat betreft 40fps en 120hz optie. Zonder 120hz geeft 40fps stutter. Met 120hz ervaar ik 40fps als soepel genoeg. Zoveel beter dan 30fps

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• HeRSteiN
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18:57
Hulleman schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 10:34:
[...]

Ja de Pro laat in RE9 en deze game wel echt zn ballen zien tov base PS5. Zit ook wel een beetje in dubio nu. Ook omdat de PS6 mogelijk nog wel wat jaartjes op zich laat wachten en PSSR 2.0 is wel echt interessant. Op marktplaats staan zat pro’s voor ca €650 te koop. Mijn 1,8tb PS5 levert nog wel wat op, waardoor je voor een relatief klein bedrag de pro kunt kopen.

Wat betreft 40fps en 120hz optie. Zonder 120hz geeft 40fps stutter. Met 120hz ervaar ik 40fps als soepel genoeg. Zoveel beter dan 30fps
Zucht, een GamePC zal het niet worden... De kost is totaal onverantwoord.
Een PS5 Pro lijkt mij in deze een betere optie :D

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:26

npolm

P8

[...]

Jij speelt op de base ps5? Ben je dan niet tevreden met die 40fps?
Ben vooral benieuwd naar het eerste stuk in het donker als je tegen de BlackBeards vecht, want dat schijnt een fps-gevoelig stuk te zijn?

|- Rotterdam -|

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:54
Ik zit te twijfelen tussen de PC en de Xbox Series X, de controls op de PC is wat me nogal tegen staat.
Kan je het spel op de PC spelen met de Xbox controller en scheme?

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Persoonlijk nog een truukje gevonden wat voor mij (iig met de basic logging axe) beter werkt is als een boom nog rechtop staat gebruik dan je special attack om hem in 1 keer om te laten vallen :P en dan kan je op de grond gewoon wel normaal hakken maar scheelt wat tijd :P

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18:25
Mensen die op ps5 pro spelen. Ik heb een Samsung 4k oled monitor. Welke in game settings zijn volgens de ps5 pro gebruikers de beste of aan te raden. V sync staat allersinds off bij mij. Lees hier en daar dat je 120 hrz moet afzetten op je consoles settings. Mijn oled kan 120 hrz draaien. Dus weet eigenlijk niet of dit nodig is. Deze avond effe testen of er een verschil in zit....

[ Voor 34% gewijzigd door Wolverine9000 op 20-03-2026 11:08 ]

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18:46
npolm schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 10:53:
[...]

Ben vooral benieuwd naar het eerste stuk in het donker als je tegen de BlackBeards vecht, want dat schijnt een fps-gevoelig stuk te zijn?
Heb net dat eerste stukje in het donker gespeeld.. geen problemen gehad hoor met mijn oud bakbeest. Het is niet altijd even scherp maar voor mij is gameplay op dit moment belangrijker. En dat klikt wel. Oude gewoontes (kuch L3 sprinten) afleren lukt op den duur wel ;)

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18:09
Tot nu toe geen ander woord voor deze game kunnen bedenken dan: wauw.

Het is verhalend gezien niet zo "doorlopend" als een Witcher of RDR2, maar dat kan niet want er is zóveel te doen bij verschillende characters, factions. Zoveel random gebeuren. Hier kan de echte openwereld fan mee aan de gang! Wat een game, een classic in wording.

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:09
Ricmaniac schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 10:55:
Persoonlijk nog een truukje gevonden wat voor mij (iig met de basic logging axe) beter werkt is als een boom nog rechtop staat gebruik dan je special attack om hem in 1 keer om te laten vallen :P en dan kan je op de grond gewoon wel normaal hakken maar scheelt wat tijd :P
Ja was ik ook achter gekomen vanochtend, ben jij al tegen gekomen waar je die stenen kunt vinden voor die grondstoffen (die opdracht van die reus die buiten de smit staan), ik ben al een uur aan het zoeken (en ondertussen spinnen vangen)

• jellybrah
robinez schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 11:18:
[...]

Ja was ik ook achter gekomen vanochtend, ben jij al tegen gekomen waar je die stenen kunt vinden voor die grondstoffen (die opdracht van die reus die buiten de smit staan), ik ben al een uur aan het zoeken (en ondertussen spinnen vangen)
Er staat een marker op je map, naar de ore vein ;) als dat de quest tenminste is.
Daaromheen kun je trouwens nog Copper ore vinden (even zoeken).

[ Voor 3% gewijzigd door jellybrah op 20-03-2026 11:20 ]

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:02
Voor de PC spelers: als je ESC ingedrukt houdt dan verschijnt er aan de rechterkant van je scherm een rij opties. Je kan daar doorheen scrollen met je muiswiel.
Op die manier kom ik nu bv makkelijker naar m'n map, maar ook sneller naar andere menu's :)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:51
Op de PS5 pro met een samsung S95D draait deze game niet echt lekker bij mij.

Balanced mode / performance mode met 120hz en VRR aan (vsync uit) geeft echt heel veel screen tearing, de game bar van de tv zegt dat VRR aan staat :-(

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Vortigen schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 11:42:
Voor de PC spelers: als je ESC ingedrukt houdt dan verschijnt er aan de rechterkant van je scherm een rij opties. Je kan daar doorheen scrollen met je muiswiel.
Op die manier kom ik nu bv makkelijker naar m'n map, maar ook sneller naar andere menu's :)
Klopt ja :D duurde mij ook anderhalf uur om daar achter te komen hahaha maakt het veel sneller en makkelijker om menu’s te openen.

Maar nog steeds is het omslachtig natuurlijk. Laat mij gewoon i drukken voor inventory 😝

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

robinez schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 11:18:
[...]

Nee nog niet mee bezig geweest die ores

• Wolverine9000
ShininNL schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 11:49:

Balanced mode / performance mode met 120hz en VRR aan (vsync uit) geeft echt heel veel screen tearing, de game bar van de tv zegt dat VRR aan staat :-(
Strange ik heb nergens last van op de ps5 pro. Loopt zo soepel als iets...

• Derbiss
Wolverine9000 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 11:58:
[...]

Strange ik heb nergens last van op de ps5 pro. Loopt zo soepel als iets...
Ik ken er zelf niets van maar.. speelt de tv op zich ook een rol? Ik heb nog een LG die 6j oud is.
Met andere woorden (niet dat ik het direct van plan ben maar alla).. scheelt het veel dat ik een nieuwe tv zou kopen of koop ik dan best ook direct een ps5 pro om iets van effect te hebben?

• Wolverine9000
Derbiss schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 12:03:
[...]

Ik ken er zelf niets van maar.. speelt de tv op zich ook een rol? Ik heb nog een LG die 6j oud is.
Met andere woorden (niet dat ik het direct van plan ben maar alla).. scheelt het veel dat ik een nieuwe tv zou kopen of koop ik dan best ook direct een ps5 pro om iets van effect te hebben?
Ik 32 inch Samsung oled monitor mss zit daar het verschil . Zo technisch begaafd ben ik nu ook weer niet....

• REV1703
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:19
Ik speel zelf op een 85 inch sony Z9J, de Quality mode met 30 fps ziet er echt merkelijk het beste uit met de ps5 pro. En de 30 fps speelt soepel dus heb niet echt behoefte aan de balanced mode.

[ Voor 4% gewijzigd door REV1703 op 20-03-2026 12:19 ]

• robinez
jellybrah schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 11:19:
[...]

Er staat een marker op je map, naar de ore vein ;) als dat de quest tenminste is.
Daaromheen kun je trouwens nog Copper ore vinden (even zoeken).
thanks, het is gelukt!

ik krijg toch wel de nodige freezes / crashes nu op de ps5 pro als je naar die map gaat, vandaag al 4 keer gehad , daar zit echt wel een grote bug in.

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:49

justifire

Shut up and squat !!

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Hulleman
npolm schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 10:53:
[...]

Ik speel op de PS5 en ben altijd tevreden met de 40fps optie. Onlangs ghost of yotei ook volledig uitgespeeld op 40fps. Crimson desert laat ik nog even aan me voorbij gaan.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Onder accessibility de blur op 0 gezet ?
Screen tearing houd je helaas wel in dit spel.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Derbiss schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 11:01:
[...]

Heb net dat eerste stukje in het donker gespeeld.. geen problemen gehad hoor met mijn oud bakbeest. Het is niet altijd even scherp maar voor mij is gameplay op dit moment belangrijker. En dat klikt wel. Oude gewoontes (kuch L3 sprinten) afleren lukt op den duur wel ;)
Dark Souls : A, RB, LT >:)

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:47
Op de PS5 Pro net juist v sync aan moeten zetten en dan is screen tearing verdwenen.

PSN : Geraedus

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Single Player MMO is de genre .

[ Voor 4% gewijzigd door LadyVodka op 20-03-2026 13:06 ]

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:00
Letterlijk, doet mij daarom ook zoveel denken aan Where Winds Meet en Black Desert (logisch).

@Vortigen Hou mij graag op de hoogte hoe het wegspeelt op de 6700 XT. Ik zag al ergens anders dat iemand hem speelt met een 6750 XT en het prima draait (60fps) zonder RT.

[ Voor 26% gewijzigd door Westland1940 op 20-03-2026 13:28 ]

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:02
Westland1940 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 13:22:
[...]

Letterlijk, doet mij daarom ook zoveel denken aan Where Winds Meet en Black Desert (logisch).

@Vortigen Hou mij graag op de hoogte hoe het wegspeelt op de 6700 XT. Ik zag al ergens anders dat iemand hem speelt met een 6750 XT en het prima draait (60fps) zonder RT.
Doe ik Westland. Tot nu toe krijg ik in het eerste stadje tussen de 55 en 75 fps. En dat is dus met alle settings op Cinematic (de allerhoogste stand) en Ultra (daar net onder).
En ik heb FSR 3 aanstaan op performance en Frame Generation uit.
Raytracing staat trouwens gewoon aan 8)

Later vandaag ga ik testen met wat lagere grafische settings om te kijken of dat misschien beter voelt (ik verwacht dan wat hogere fps) en b.v. Raytracing uit.

Maar voor nu - en ik ben dus nog echt helemaal in het begin - draait het als een zonnetje !!

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

Ik heb dezelfde combi en de tearing is echt heel lelijk. Vsync aan lijkt de enige manier. Echter word ik ook vrij misselijk van dit spel, heb dat nog nooit gehad.

Inhoudelijk vind ik er ook nog vrij weinig aan, sowieso is het begin super onduidelijk, maar ook de controls en menu's werken totaal niet voor mij.

• swoutr
  • Laatst online: 14:30
Grappige game, speelt enorm als een MMO qua mechanics, combat voelt best oke aan. Grafisch ook dik in orde, wel vind ik de game wat oversharpened. Mag van mij allemaal wat softer, ook vind ik het contrast wat overdreven in HDR. Speel op een OLED 32'' 4k monitor met 4k DLSS op performance icm. met een Nvidia 3080. Alles maxed out maar zonder ray reconstruction en draait heel stabiel op 60/70 fps in de eerste stad.

Denk dat ik me prima ga vermaken met de game. Ondanks dat het verhaal tot nu toe kant nog wal slaat. Gaat alle kanten op, van een zwerver op straat naar een riool en kasteel om vervolgens ineens in de lucht te hangen op een soort skybridge om daarna wat te puzzelen en vervolgens na 5 zinnen uitleg naar beneden te duiken met een magische cape.

Maargoed, daar speel ik de game in principe niet voor, dus als je daar doorheen kunt kijken heb je volgens mij een leuke game op wat clunky controls en mechanics na.

• Jeroenske
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18:48
swoutr schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 14:09:
Grappige game, speelt enorm als een MMO qua mechanics, combat voelt best oke aan. Grafisch ook dik in orde, wel vind ik de game wat oversharpened. Mag van mij allemaal wat softer, ook vind ik het contrast wat overdreven in HDR. Speel op een OLED 32'' 4k monitor met 4k DLSS op performance icm. met een Nvidia 3080. Alles maxed out maar zonder ray reconstruction en draait heel stabiel op 60/70 fps in de eerste stad.

Denk dat ik me prima ga vermaken met de game. Ondanks dat het verhaal tot nu toe kant nog wal slaat. Gaat alle kanten op, van een zwerver op straat naar een riool en kasteel om vervolgens ineens in de lucht te hangen op een soort skybridge om daarna wat te puzzelen en vervolgens na 5 zinnen uitleg naar beneden te duiken met een magische cape.

Maargoed, daar speel ik de game in principe niet voor, dus als je daar doorheen kunt kijken heb je volgens mij een leuke game op wat clunky controls en mechanics na.
Dat oversharpened had ik ook met FSR 4.1 Native AA en HDR aan. Zet ik HDR uit dan ziet het er prima uit.

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:04
Niet in je Map kijken

• robinez
ik ben er wel achter inmiddels hoe ik die crashes in de map voorlopig kan voorkomen op een ps5 pro, als je hem op performance mode of op quality mode zet dan werkt de kaart wel goed en stabiel.

ik heb hem nu maar op performance mode staan, ik vind de graphics in 4K quality mode eerlijk gezegd niet zo mooi als op balanced met pssr2, op balanced met die pssr2 routine eroverheen ziet het er naar mijn mening het mooist uit.

Performance mode ziet er ook wel goed uit, en daar crashed die niet in tot nu toe, dus dan doe ik dan voor nu maar, maar balanced mode is toch nog wel een heel stuk mooier.

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:00
@Vortigen
Totaal niet verwacht deze performance!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SXN23NoJg7vZeXLXAXOnFaZ5FTU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ht1ZMnG9fvFlTCXps47mezi.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Derbiss
Mooi, het is verre van perfect maar ik ga hier toch massa's uren insteken :). Blij dat SP-games nog deze impact kunnen hebben !

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:05

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

[...]

Ja de Pro laat in RE9 en deze game wel echt zn ballen zien tov base PS5.
In andere games is het verschil ook best wel groot. Tijdens het spelen van KCD2 ben ik geswitched naar de Pro, die game loopt ook zoveel beter (stabiel 60fps) op de pro. Yotei zag er ook beter uit 60fps met RT.

Ik heb ook via marktplaats voor 700,- een pro met disk gehaald en mijn base met disc verkocht voor 400. Inho de investering dik waard.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• MrGizMo
  • Laatst online: 18:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Hh5L0s4duIOVcP60AGGAMoadWM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FfoQKUjnl9WQ5yi2XdoF8eAP.png?f=fotoalbum_large

_/-\o_ O+

• jellybrah
Derbiss schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 16:14:
[...]

Mooi, het is verre van perfect maar ik ga hier toch massa's uren insteken :). Blij dat SP-games nog deze impact kunnen hebben !
Echt wel!, het echte RPG gevoel. Beste elementen van andere games (Zelda, Witcher 3, RDR en zelfs wat MGS V). Ontdekkingsgevoel zoals ik eerder had bij Skyrim.Een prachtige mix van genres ook maar vooral een openworld RPG.

Game draait bij mij overigens als een zonnetje. Ik speel op 1440P met een 9800X3D, RTX 3090 (wat een beest) en 32 GB 6400 DDR5. Settings op high met alle raytracing foefjes, blur teruggeschroefd. Ik haal op de meeste stukken in de 90 fps, geregeld boven de 100.

[ Voor 21% gewijzigd door jellybrah op 20-03-2026 18:09 ]

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Als groot fan van Red Dead Redemption, Assassin's Creed, Skyrim en ook wel fan van The Witcher 3 twijfel ik nog altijd best wel of dit een spel voor mij is... :X

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Looney1984
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:41
Ook meer mensen die het op de pc er zo af en toe blurry vinden uit zien?

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Looney1984 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 18:10:
Ook meer mensen die het op de pc er zo af en toe blurry vinden uit zien?
Dat had ik ook, dit heb ik gedaan tegen de blurry beelden, en om het spel wat soepeler te laten lopen en om m'n GPU een beetje te ontlasten (anders staat ie als een malle te blazen).
- In het Nvidia config scherm, specifiek dit spel forceren op max 72fps
- DLSS op 4.0 instellen ipv 4.5 of 4.5L
- En dan heb ik settings op cinematic behalve DLSS Ray Reconstruction, want die vergt iets teveel van m'n GPU, en dat maakt alles blurry.

Het enige waar ik nog een beetje mee stoei zijn de controls, met m'n Xbox controller op de PC vind ik het wat sloom (?) spelen, en ik kan niet A + X gelijk indrukken om te rennen en te springen. Ik moet dan eerst al aan het rennen zijn (door A 2x in te drukken), en dan kan ik springen.
Als ik muis en toetsenbord gebruik heb ik daar geen last van.
Net de eerste paar uur met controller gespeeld, ga het dadelijk een paar uur met muis en toetsenbord spelen, eens zien hoe dat bevalt.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper? - R.I.P. Pricewatch

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:47
G_Dragon schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 18:03:
Als groot fan van Red Dead Redemption, Assassin's Creed, Skyrim en ook wel fan van The Witcher 3 twijfel ik nog altijd best wel of dit een spel voor mij is... :X
Daar kom je maar op 1 manier achter he? 😉

PSN : Geraedus

• Looney1984
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:41
Remy!!!! schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 18:15:
[...]

Dat had ik ook, dit heb ik gedaan tegen de blurry beelden, en om het spel wat soepeler te laten lopen en om m'n GPU een beetje te ontlasten (anders staat ie als een malle te blazen).
- En dan heb ik settings op cinematic behalve DLSS Ray Reconstruction, want die vergt iets teveel van m'n GPU, en dat maakt alles blurry.

Het enige waar ik nog een beetje mee stoei zijn de controls, met m'n Xbox controller op de PC vind ik het wat sloom (?) spelen, en ik kan niet A + X gelijk indrukken om te rennen en te springen. Ik moet dan eerst al aan het rennen zijn (door A 2x in te drukken), en dan kan ik springen.
Net de eerste paar uur met controller gespeeld, ga het dadelijk een paar uur met muis en toetsenbord spelen, eens zien hoe dat bevalt.
Ga ik eens proberen! Ligt het aan mij of geeft de xbox controller ook weinig rumble effecten in deze game?

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Remy!!!! schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 18:15:
[...]

En nog een kleine toevoeging, ik heb ik accessibility blur en DOF uit staan.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper? - R.I.P. Pricewatch

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:54

Dhrax

Prog Lord

G_Dragon schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 18:03:
Zelfde gedachten hier. Inmiddels genoeg content gezien en zaken gelezen. Ik laat deze aan mij voorbij gaan. Dit is qua grootte gewoon teveel voor mij, waardoor andere games die ik ook graag wil spelen, blijven liggen.

Zit nog volle bak in World of Warcraft, wat al bijna niet te combineren is met wat anders en Resident Evil: Requiem staat ook nog heel erg hoog op mijn lijstje.

• Derbiss
Ik heb het moeten screenshotten maar dit vat het spel op dit moment samen voor mij. Leer genieten Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iWoAEpWgFH-luN6dQF55yY7Vn9c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a3noF9XTAoOQxEXFHMQDNFdL.jpg?f=fotoalbum_large en de link https://www.pushsquare.co...but-what-about-that-intro

[ Voor 12% gewijzigd door Derbiss op 20-03-2026 18:46 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste