Zo had ik zelf ook een encounter idd. Random zwerver die op de grond lag in de eerste stadrobinez schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 09:53:
[...]
Wat simpele voorbeelden die je wel of niet in het eerste uur tegenkomt (afhankelijk van of je je alleen op de main quest stort of niet)spoiler: simpele_voorbeeldenDe manier waarop je dit soort dingen allemaal toevallig tegenkomt (en het zijn er echt heel veel),Zo loop je in de eerste uren in dat stadje / dorpje en sta je het ene moment een recept te koken voor een diner waarbij de kok blijkbaar niet weet hoe je een visgerecht moet maken,
vervolgens help je iemand die afgeperst wordt door bandieten,
het volgende moment zie je in de verte met een hoop bombarie een waarschijnlijk getrouwde man en vrouw enorme ruzie hebben met elkaar en die man tegen de grond wordt gemept door zijn vrouw, omdat die vrouw haar man een klaploper vindt die geen moer uitvoert, dan loop je daar heen en blijkt dat hun woning vol met rook staat en de schoorsteen geveegd moet worden en sta jij daar met een veger op die schoorsteen hun te helpen zodat zij daarna gezamenlijk even wat 'me time' kunnen hebben in hun huis.
spoiler:
Zulke random open world encountered doet het echt super goed bij mij.
Ik gaf wat geld aan die arme man en kreeg ik ineens een Key waarbij hij zegt dat ik hem wie weet ooit weer tegen kom en die sleutel nodig ga hebben. Toen verdween hij met magie en stond er quest complete terwijl ik geen quest geaccepteerd had en kreeg ook nog eens +3 inventory slots. Voor hetzelfde geld had ik hem niks gegeven en doodgemaakt weet je wel 
:strip_exif()/f/image/6ht1ZMnG9fvFlTCXps47mezi.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/FfoQKUjnl9WQ5yi2XdoF8eAP.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/a3noF9XTAoOQxEXFHMQDNFdL.jpg?f=fotoalbum_large)