• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:05

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik weet nog steeds niet of ik de game ga halen. De wereld lijkt me fantastisch om te ontdekken, de wat tragere gameplay kom ik ook wel door want RDR2 vond ik prima. Maar de toch wel ergerlijke controls wat in nagenoeg elke review terug komt ga ik me wel aan storen. Dat er veel combo's zijn tijdens het vechten is 1 ding dan heb je altijd nog de keuze om er maar een beperkt aantal te gebruiken. Maar ik lees/hoor ook veel slechte ontwerpkeuze's. Voor hetzelfde is de game over 3 updates een stuk beter :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
MrGizMo schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 20:47:
[...]

Haha vinden de mensen leuk die hem fysiek gekocht hebben vandaag :+
Hoezo? Die kunnen hem toch net zo laat als de digitale bezitters spelen of mis ik de grap? :o

Er zijn gewoon serieus mensen die dit soort release tijden helemaal prima vinden omdat er zo geen spoilers op het internet komen, sprak vanmiddag nog een maat van me die helemaal pro wereldwijde launch is. Zelfs met deze late tijden :X

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:42
G_Dragon schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 20:57:
[...]

Hoezo? Die kunnen hem toch net zo laat als de digitale bezitters spelen of mis ik de grap? :o

Er zijn gewoon serieus mensen die dit soort release tijden helemaal prima vinden omdat er zo geen spoilers op het internet komen, sprak vanmiddag nog een maat van me die helemaal pro wereldwijde launch is. Zelfs met deze late tijden :X
Nee geen grap eigenlijk (En anders een slechte ;) )
Maar die hebben hem evt netjes gekocht in de store, komen thuis en kunnen niet spelen :P

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:52

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Chaoss schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 20:54:
Ik weet nog steeds niet of ik de game ga halen. De wereld lijkt me fantastisch om te ontdekken, de wat tragere gameplay kom ik ook wel door want RDR2 vond ik prima. Maar de toch wel ergerlijke controls wat in nagenoeg elke review terug komt ga ik me wel aan storen. Dat er veel combo's zijn tijdens het vechten is 1 ding dan heb je altijd nog de keuze om er maar een beperkt aantal te gebruiken. Maar ik lees/hoor ook veel slechte ontwerpkeuze's. Voor hetzelfde is de game over 3 updates een stuk beter :P
Ja voor die combo's ben ik ook benieuwd naar. Ik ben vooral beniewd of het voor mij juist misschien "vertrouwd" voelt omdat ik 1000+ uur in BDO heb zitten :P Maar heb eigenlijk totaal niet bekeken in hoe verre het vergelijkbare combat is.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• sjufke
  • Registratie: September 2009
Ik ga me sterk houden en nog een week of wat wachten. Even de boel wat verder laten optimaliseren en wat extra ps5pro reviews afwachten. Grafisch geloof ik het wel. Wil vooral duidelijk hebben of niet voor iedere simpele handeling een mortal combat combo nodig is.

PSN: bollsie

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-03 22:56
Ik dacht dat ik rond 19.00u kon spelen. Release om 23.00u voelt wel gek. Zeg dan dat de game op 20 maart uitkomt. Nouja bijna Dispatch uitgespeeld, daarna ga ik beginnen. Ben toch wel erg benieuwd.

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:56
Westland1940 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 20:48:
@Jeroenske @Vortigen Nou... ik laat hem dus voorlopig links liggen. Ik ga niet alles zo erg tunen om het normaal te kunnen spelen. Een spel als dit wil ik graag in pracht en praal kunnen ervaren.
Heb je de video wel bekeken? Je hoeft amper iets te tweaken. Als je ray reconstruction niet gebruikt draait het erg goed blijkbaar.
Wel jammer dat tegenwoordig "it doesn't run like crap!?" een grote verbazing is.

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18:25
Ik ben er klaar voor. Juist op de bank na het werk. Nog klein half uurtje....

• shineonu
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Krijgen we dan straks om 23:00u eerst de day one patch? Dan wordt het echt nachtwerk.

• Wolverine9000
shineonu schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 22:26:
Krijgen we dan straks om 23:00u eerst de day one patch? Dan wordt het echt nachtwerk.
Zullen het rap genoeg weten e...

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:02
shineonu schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 22:26:
Als het goed is wel.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• Wolverine9000
Ik heb nog altijd maar 83 gb gedownload op ps5 pro. Terwijl anderen 123 gedownload hebben. Mss op de gewone ps5. Bunnen 20 min gaan we het weten

• shineonu
  • Niet online
Het spel is op te starten op PS5 :)

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Veel plezier zo iedereen die gaat spelen :D Ik refresh mijn mailbox elke 5 seconden 8)7 Nog steeds de key niet :r

• Wolverine9000
shineonu schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 22:48:
Nog 10 min bij mij hoor...

• shineonu
  • Niet online
Hmm apart. Hier loop ik inmiddels als door de wereld. En zonder update vooralsnog.

• Wolverine9000
Raar. Maar heb geduld ik hoor

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:49

justifire

Shut up and squat !!

shineonu schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 22:48:
Xbox nog niet: ‘you are too early’
Nog 8 minuutjes :9

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• MrGizMo
Steam begint ook wat te doen

• Wolverine9000
Ik kan bevestigen dat ik op ps5 pro geen day one patch gezien heb. De game start op. Veel plezier allemaal

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Yaay code is binnen :D

• Wolverine9000
Correctie heb een day one patch van 20 gb op ps5 pro.

• TRK
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:05

TRK

Ik heb hier ook een 20GB patch die binnen is gekomen op de PS5 (base).

• Wolverine9000
Is zo gedownload. Valt nog mee

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:39
Steam: Installing files. Duurt lang! :P

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Xbox even opnieuw opstarten :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FA16WyeEo0q3cW4LrwCeWxCn5PA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zCjsfDNxaieOMw9f6dVROyGd.jpg?f=fotoalbum_large

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Wolverine9000
Day one patch gedownload. Lets go...

• Yonix
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z6F-IOaLuSTO__F68_7vNnOa_mE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yUpzZWgNfyuWI6AhZXXCUerM.jpg?f=fotoalbum_large

Here we go! 8)

• Wolverine9000
En nog een update erbij van 1.88 gb lol

• MrGizMo
Check dadelijk de speeds maar eens, is gewoon aan het uitpakken

• Wolverine9000
Settings ok. Eerste beelden op de ps5 pro performance met een oled monitor En de pssr 2.0. 1 woord wauw.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:19
have fun iedereen, morgen ga ik pas spelen. op pc, wel met controller :)

nothing stops this train

• Wolverine9000
Er zit toch een photo mode in. Dacht dat deze pas later zou toegevoegd worden

• shineonu
  • Niet online
Het ziet er echt goed uit. Ik speel op een base PS5. Ik vind de performance mode net wat te blurry. Balanced is scherper en voelt qua framerate goed.

Je moet wel eerst van quality mode switchen naar balanced mode om de goede framerate te triggeren… bugje denk ik. Ik heb voor zover ik weet geen parch gehad nog. Misschien omdat ik al kon opstarten voor 23:00.

• Wolverine9000
Op de ps5 fantastisch beeld....

• TRK
  • Laatst online: 11:05

TRK

Ik heb denk ik net wat pech… de 20GB patch leek gedownload en geïnstalleerd maar is nu vrolijk opnieuw begonnen. Weer 12 minuten wachten. 😅

• HeRSteiN
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18:57
shineonu schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 23:28:
Het ziet er echt goed uit. Ik speel op een base PS5. Ik vind de performance mode net wat te blurry. Balanced is scherper en voelt qua framerate goed.

Je moet wel eerst van quality mode switchen naar balanced mode om de goede framerate te triggeren… bugje denk ik. Ik heb voor zover ik weet geen parch gehad nog. Misschien omdat ik al kon opstarten voor 23:00.
Hou ons op de hoogte :D Zo weet ik of ik morgen de aankoop ga doen ja/nee :p

• Keesknd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07:59
Even kwartiertje gespeeld ziet er goed uit en voelt goed. Wel gekozen op de ps5 pro voor optimale grafische instellingen, balanced en quality gaat de frame rate best achteruit. Als je je beeld draait met quality lijkt het heel traag te gaan. Morgen avond meer! :)

• Wolverine9000
Keesknd schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 23:38:
Even kwartiertje gespeeld ziet er goed uit en voelt goed. Wel gekozen op de ps5 pro voor optimale grafische instellingen, balanced en quality gaat de frame rate best achteruit. Als je je beeld draait met quality lijkt het heel traag te gaan. Morgen avond meer! :)
Ik speel ook op performance oo de Pro.

• MrGizMo
Wolverine9000 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 23:26:
Er zit toch een photo mode in. Dacht dat deze pas later zou toegevoegd worden
Zit er al in!

Oh en patch notes :

https://crimsondesert.pea...Notice/Detail?_boardNo=69

• Rickpm1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:03
Had vanochtend alles al gedownload maar hij is nu al een tijd aan in het installeren, duurt lang 💩

• Yonix
Hot damn, speel hier op 1440p met alles op 'Cinematic' + RT en DLSS 4.5 en wat een schoonheid! :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AILhIkofAQQysa3CMFumAeTIq80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DItLiyLQ6GVJKX5hfBcjzERk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vckoVYm0_tIy8u2BXevxRzvMTak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3pAPyKhWdeyxBUQ66Ozd7R5X.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste indruk? Er komt in het begin best veel op je af, letterlijk. Combat voelt nog niet intuïtief en heeft een learning curve, maar dat mag. Controls zijn even wennen (bijv. light en heavy attack op RB en RT). Er lijkt veel interactie mogelijk met de omgeving, kan voor leuke momenten zorgen. :) Over het geluid ben ik niet te spreken, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik Dolby Atmos forceer via Windows. Kan dus ook daaraan liggen.

Voor nu nog véél te weinig gezien, maar m'n bed roept en een nieuwe werkdag staat voor de deur. Morgenavond gaan we verder! Veel plezier aan hen die doorspelen! (y)

• Wolverine9000
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Go_XJLY7gCIbvzwtERhymF_JgHg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ezy3AVwxH3IqmqhBzin39KOR.jpg?f=fotoalbum_large
Ben tot hier geraakt. Maar nu ook bedje in. Want morgen laatste werkdag...

• Techkeizer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17:19
Ziet er cool uit, combat voelt ook goed en heavy aan. Alleen krijg ik op alles max graphics op 4k, quality dlss 4.5 L en zelfs met frame generation 2x maar 60fps. Dit met een 5070ti. Erg apart. Terwijl ik op youtube mensen al 50fps zie hebben zonder frame generation en dlss quality.

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:17

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

Met Ultra graphics zit ik op 4K op 60 FPS met een 5080. Cinematic net iets lager, maar nog geen DLSS geprobeerd. Die eerste area, van Wolverine zn screenshot, is ook wel tof. Voelt ook wel bekend als Black Desert speler. Ben nu net in eerste stadje beland, maar morgen wat uitgebreider spelen.

Tot dusver heel blij met de game en visueel echt heel top.

Uplay: Red--Death

• Wolverine9000
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xfONxvuIoslf4YwZQrI_CbQ3J7k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LmmecVbyt0vBgn4TtxR14lQZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yvaZfiK4GEb-UH-YiX3_y-dl9zs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/moc9iaQFjCXeY5zsIhouA9PX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iAflmPb4b_1AQUoQQzvfPI6PHmY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RbLRrAKUfmlP1OHnX7XoRBf6.jpg?f=fotoalbum_large

• Techkeizer
rsnubje schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 00:18:
Met Ultra graphics zit ik op 4K op 60 FPS met een 5080. Cinematic net iets lager, maar nog geen DLSS geprobeerd. Die eerste area, van Wolverine zn screenshot, is ook wel tof. Voelt ook wel bekend als Black Desert speler. Ben nu net in eerste stadje beland, maar morgen wat uitgebreider spelen.

Tot dusver heel blij met de game en visueel echt heel top.
Heb je ook Ray reconstruction aan? Ik zie op youtube dat die 50% van je fps opslokt. Ik zit aan 30fps zonder dlss met alles op max met een 5070 ti..

• Looney1984
  • Laatst online: 18:41
Ik speel op 1440p met een 4070 super. Zit in de 70 fps en 80 + aan met alle toeters en bellen aan.
DLLS 4.5 L op quality.

[ Voor 11% gewijzigd door Looney1984 op 20-03-2026 00:29 ]

• robinez
  • Laatst online: 19:09
Ik speel hier op de ps5 pro. Ik kreeg om 11 uur wel een 21 gigabyte first day patch binnen. Daarna kreeg ik de ps5 system update na het starten van de game die PSSR2 settings aan de ps5 pro toevoegde.

Ik speel nu op balanced mode, beetje raar dat HDR standaard uit staat, maar goed, dat was simpel aan te zetten. Ik moest wel 120 Hz en VRR aanzetten in de system settings om balanced een goede framerate te laten krijgen overigens.

Ik heb de eerste quests afgerond en ben ook buiten, ik sluit me aan bij de reviews en posts hierboven, er komt in dat eerste uur al erg veel op je af kwa controls, dit is geen game die je er even bij speelt. Maar tot nu toe voelt het allemaal wel intuitief aan.

Ik heb mijn eerste crash ook al gehad, bij de eerste persoon buiten (de cartograph) drukte ik op map bekijken, alles bevroor in de map en de controller deed het niet meer, ik moest de ps5 pro op de hardware resetten om de game weer op te starten.

Maar daarna liep het gewoon weer goed verder, dus komt vast wel goed.

In balanced mode met die pssr 2 graphics is het echt mega scherp, lijkt wel 4K maar dan met betere framerate als in quality mode. Erg indrukwekkend allemaal.
De combat vind ik ook vloeiend aanvoelen.

Tot nu toe afgezien van de freeze een enorm goede eerste indruk van deze game.

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:17

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

Techkeizer schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 00:23:
[...]

Heb je ook Ray reconstruction aan? Ik zie op youtube dat die 50% van je fps opslokt. Ik zit aan 30fps zonder dlss met alles op max met een 5070 ti..
Not sure? Wel Raytracing aan staan iig. Gewoon de Ultra preset.

Uplay: Red--Death

• Techkeizer
rsnubje schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 00:31:
[...]

Not sure? Wel Raytracing aan staan iig. Gewoon de Ultra preset.
Ja die staat uit op default. Brengt wel veel verschil indoors, maar buiten minder. Raytracing is niet zo zwaar meer als vroeger. Ik ga morgen even met de settings spelen voor een gezonde 60fps

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Oooh speelt lekker weg hoor :D!

En gebeurd nu dus precies wat ik een beetje verwacht had en dat is dat mijn combat al gelijk lekker gaat met de combo's enzo. Heeel erg BDO vibes met vechten. Heb nog niet eens de combo's geleerd maar merk direct bepaalde toetsencombinaties etc wat intuitief werkt. Maar denk oprecht alleen doordat ik veel BDO heb gespeeld. (uiteraard niet zo uitgebreid als die game maar voornamelijk met de muis)

Dat heb ik eigenlijk in geen enkele review terug gehoord.

Draait als een zonnetje voor het begin gebied. Nu helaas afsluiten en morgen avond laat pas weer verder :(

[ Voor 6% gewijzigd door Ricmaniac op 20-03-2026 00:40 ]

• Wolverine9000
Ricmaniac schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 00:36:
Oooh speelt lekker weg hoor :D!

En gebeurd nu dus precies wat ik een beetje verwacht had en dat is dat mijn combat al gelijk lekker gaat met de combo's enzo. Heeel erg BDO vibes met vechten. Heb nog niet eens de combo's geleerd maar merk direct bepaalde toetsencombinaties etc wat intuitief werkt. Maar denk oprecht alleen doordat ik veel BDO heb gespeeld. (uiteraard niet zo uitgebreid als die game maar voornamelijk met de muis)

Dat heb ik eigenlijk in geen enkele review terug gehoord.

Draait als een zonnetje voor het begin gebied. Nu helaas afsluiten en morgen avond laat pas weer verder :(
Deel je mening. Heb meer zitten prutsen in de menu's. Aangekomen in het dorp en da is het . Morgenavond verder doen...

• Rickpm1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:03
Uurtje kunnen spelen nu toch echt bedtijd. Goede eerste indruk, vloeiende combat, grafisch prachtig en het draait als een zonnetje hier op 1440p, cinematic, ray tracing met DLSS 4.5 L (5070 Ti).

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Pff en toen waren we al weer twee uur verder :X
Komt veel op je af, even de weg vinden in alle controls en weet ik veel wat.
Maar damn wat een vette game!
En loopt best goed op balanced mode (Series X)

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Grafisch is het ingame zo nice met de omgeving etc! Ik kan geen screenshot maken die het waardig laat zien hoe nice het ingame oogt :P Oh my wat ga ik hier veel plezier mee maken komende weken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DhxiFag8UrmH59vDHzso5HI3lZo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/idYFBmFe1AqnoZABy9JSn3ax.png?f=fotoalbum_large

• _VooDooMen_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:23
Lig net in bed maar wat een intro en een grafische pracht. Speel op de ps5 pro en had echt een wow gevoel. Morgen ff werken en dan weer verder. Ben echt onder de indruk wil eigenlijk verder spelen!

Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |

• robinez
wat een game, zodra je in dat eerste stadje komt is het wel heel erg lastig om dan nog de main quest te blijven volgen, ik maak daar zoveel mee, enorm lachen ook soms en wat een hoop secrets daar,zoals:
spoiler: secret
dat assassins creed momentje
of te wel, ik ben continu afgeleid door andere dingen daar :)

Maar als dit pas het begin is, dan gaat dit echt een grote ontdekkingstocht worden. Nu al zin in. Maar nu toch maar even naar bed want het is lastig weg te leggen die game.

• rstift
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:40
1,5 uur gespeeld op de ps5 pro. Game ziet er fantastisch uit. Komt veel op je af, maar ga lekker op mijn gemak alles ontdekken. Helaas al wel 3 crashes gehad. Telkens wanneer ik op de map zat te kijken.

• Vortigen
Op mijn PC met een 6700XT en in 1440p loopt het uitstekend tot nu toe. Ik gebruik de settings van de Hardware Unboxed video, wat neerkomt op een mix van heel veel op Cinematic, de rest op Ultra en dacht ik eentje op High.
Ik kan zo gauw even niet vinden hoe ik in de game de FPS zichtbaar kan maken maar dat zoek ik later wel uit.

Heb er anderhalf uur in zitten en er komt inderdaad HEEL VEEL op je af! Wat dat betreft had ik beter morgen kunnen beginnen na een nacht slapen ;)
Ik heb gelezen dat dat de eerste 8 uur ofzo zo blijft. Poehee.

De controls zijn inderdaad enorm wennen. Voelt voor mij niet intuïtief dus daar zal ik flink wat uren in moeten steken om muscle memory op te bouwen. Gezien hoe complex de combat moves kunnen zijn verwacht ik eerlijk gezegd niet dat ik alle moves onder de knie zal krijgen en dat ik "in the heat of the moment" foutjes zal maken. Dat is niet erg, zolang ik maar plezier blijf hebben :)

Nu naar bed en morgen weer verder.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• cptbuttlick
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01:44

cptbuttlick

Team green

Prachtige game op de pc met erg hoge fps.
Niet aan te raden op linux/proton ben zelf terug naar Windows geswitched

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tPj0ApKhZa7eADKVy7I06uZR2z0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rQWKSv9LNLcgKVwXEjdkVkVV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door cptbuttlick op 20-03-2026 01:42 ]

• Jeroenske
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18:48
AMD heeft een nieuwe driver Adrenalin 26.3.1 voor Crimson Desert op de website staan.

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:04
Ben heel erg benieuwd ga vanmiddag ook beginnen op de PS5 pro en lees ondertussen lekker hier mee 👍

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:54
robinez schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 00:29:
Ik moest wel 120 Hz en VRR aanzetten in de system settings om balanced een goede framerate te laten krijgen overigens.
De 40fps mode zit in een 120hz container. Zonder 120hz scherm kun je in geen enkele game voor de 40fps setting kiezen. VRR is overigens niet nodig.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Yonix
Daarnet nog héél even kunnen spelen. Zit nu nog vooral in de tutorial fase van het spel, dus er is veel interactie en dynamiek, maar ik ben benieuwd hoe dat later in het spel zal zijn. Ik vermaak me er, in ieder geval, mee. :*)

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:54
robinez schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 00:29:
Ik moest wel 120 Hz en VRR aanzetten in de system settings om balanced een goede framerate te laten krijgen overigens.
De 40fps mode zit in een 120hz container. Zonder 120hz scherm kun je in geen enkele game voor de 40fps setting kiezen. VRR is overigens niet nodig.

Edit: ik lees her en der dat de balanced mode op de Pro rond de 48fps draait. Meer open framerate zo lijkt het. Dan is VRR wel een must ja.

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 20-03-2026 07:09 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 18:26
Zijn er hier mensen met ervaringen op de base PS5?

• Y.Zigrin
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11:00
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 07:12:
Eerste uur ging prima, wel op balanced omdat performance blurry voelt.

Iemand enig idee waar de balken langs je minimap voor staan?

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18:09
Eerste uurtjes erin zitten, het is wel erg tof allemaal. De ene verassing na de andere. Het stijltje, de wereld (high fantasy, cyber-steampunky, goden en andere werelden) doet mij erg denken aan die van Divinity original sin 2. Dat was al een geweldige combo in die game, en het lijkt hier ook heerlijk te werken. Echt megabenieuwd naar de rest!

[ Voor 4% gewijzigd door jellybrah op 20-03-2026 07:23 ]

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:00
mister_S schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 22:18:
[...]

Heb je de video wel bekeken? Je hoeft amper iets te tweaken. Als je ray reconstruction niet gebruikt draait het erg goed blijkbaar.
Wel jammer dat tegenwoordig "it doesn't run like crap!?" een grote verbazing is.
En op welke settings, resolutie, en frames doel jij dan?

• MrGizMo
Y.Zigrin schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 07:14:
[...]

Eerste uur ging prima, wel op balanced omdat performance blurry voelt.

Iemand enig idee waar de balken langs je minimap voor staan?
Temp? Tenminste denk dat je doelt op dat groene?

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:56
Westland1940 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 07:29:
[...]

En op welke settings, resolutie, en frames doel jij dan?
Dat je met een 5070ti of 9700xt 60fps krijgt op 2160p native op de hoogste settings, vind ik behoorlijk indrukwekkend. Zeker voor wat er gerenderd wordt op het scherm. Enige probleem lijkt pop-in te zijn.

• Westland1940
mister_S schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 07:41:
[...]

Dat je met een 5070ti of 9700xt 60fps krijgt op 2160p native op de hoogste settings, vind ik behoorlijk indrukwekkend. Zeker voor wat er gerenderd wordt op het scherm. Enige probleem lijkt pop-in te zijn.
Ik heb een 6700 XT, geen 5070 ti haha.

• Mr-Music
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Jeroenske schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 02:03:
AMD heeft een nieuwe driver Adrenalin 26.3.1 voor Crimson Desert op de website staan.
ja klopt maar bij mij start het spel niet op
dll hel melding: Logboeknaam: Application

Toepassingsnaam met fout: CrimsonDesert.exe, versie: 1.0.0.427, tijdstempel: 0x69b3a1b3
Naam van foutmodule: ntdll.dll, versie: 10.0.26100.7920, tijdstempel: 0x5ffc11eb
Uitzonderingscode: 0xc0000374
Foutoffset: 0x00000000001176e5
Foutproces-id: 0x95C
Begintijd van foutieve toepassing: 0x1DCB833ECBA41D7
Faulting-toepassingspad: C:\Program Files\WindowsApps\PearlAbyss.CrimsonDesert_1.0.92.0_x64__bs8qf1ajnj9cw\packages\bin64\CrimsonDesert.exe
Faulting-modulepad: C:\WINDOWS\SYSTEM32\ntdll.dll
Rapport-id: 828ee090-c08d-4c7f-9937-eb41a635f3d6
Faulting-pakket volledige naam: PearlAbyss.CrimsonDesert_1.0.92.0_x64__bs8qf1ajnj9cw
Faulting-pakket-relatieve toepassings-id: packages.bin64.CrimsonDesert

heb al vanalles geprobeerd. Game opnieuw geïnstalleerd. AMD drivers opnieuw geïnstalleerd.
een hoop script gedraaid voor verificatie van dll.
Maar helaas.....

• Vortigen
Westland1940 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 07:52:
[...]

Ik heb een 6700 XT, geen 5070 ti haha.
Ik heb die kaart ook en het draait uitstekend tot nu toe. Bekijk hier mijn post daarover:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/84889134

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Hoe ervaren de Xbox Series X spelers dit spel?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• shineonu
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 07:12:
Op mijn base PS5 kan ik er nog niet helemaal lekker inkomen. Performance mode draait op 60fps en dipt in drukkere omgevingen naar 40 - 50 voor mijn gevoel. Maar ik ben inmiddels tot de conclusie gekomen dat performance mode er echt niet uitziet. Erg blurry en duidelijk lage resolutie.

Balanced ziet er wat mij betreft al direct een stuk beter uit, scherper en acceptabel. Maar daar loop ik wel tegen de framerate (van 40 fps?) aan. In combinatie met de wat trage beweging van je character (net als RDR2) vind ik dat niet zo lekker spelen.

Ik voel mij nu een Base PS5 peasant :+

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Oh cool! je hebt ook gewoon mounted combat dus. Je kan je boog en arrow of je zwaard enzo ook gewoon pakken op de rug van het paard.

• Timothy3000
  • Laatst online: 12:22
Reddit is her en der niet zo positief. Veel comments dat de quests ook wat nonsensical zijn en ze weinig motivatie geven om dingen te doen. Fetch spul, van hot naar her spul. Hoe ervaren jullie dat?

• Westland1940
Vortigen schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 08:21:
[...]

Ik heb die kaart ook en het draait uitstekend tot nu toe. Bekijk hier mijn post daarover:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/84889134
Dit meen je? Dan hoor ik graag meer van je hoe de kaart het doet, en de fps uiteraard. Positief verrast zo :D .

• MrGizMo
Timothy3000 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 08:51:
Reddit is her en der niet zo positief. Veel comments dat de quests ook wat nonsensical zijn en ze weinig motivatie geven om dingen te doen. Fetch spul, van hot naar her spul. Hoe ervaren jullie dat?
We hebben gister al die discussie gehad over reviews en dat gepraat van mensen. Veilguard right?
Mensen die klagen zie je gewoon sneller online en mensen die het tof vinden zijn aan het spelen

• HeRSteiN
shineonu schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 08:39:
[...]

Op mijn base PS5 kan ik er nog niet helemaal lekker inkomen. Performance mode draait op 60fps en dipt in drukkere omgevingen naar 40 - 50 voor mijn gevoel. Maar ik ben inmiddels tot de conclusie gekomen dat performance mode er echt niet uitziet. Erg blurry en duidelijk lage resolutie.

Balanced ziet er wat mij betreft al direct een stuk beter uit, scherper en acceptabel. Maar daar loop ik wel tegen de framerate (van 40 fps?) aan. In combinatie met de wat trage beweging van je character (net als RDR2) vind ik dat niet zo lekker spelen.

Hmmm, dat is niet zo goed nieuws...
Ikzelf ben van PC gaming overgestapt op PS5 voor het couch gevoel. Zetel zitten, controller pakken, piep, spelen. Wat hem dan vertaald in het feit dat ik altijd +144fps had in games. Ben te verwend en in merk elke frame drop dan ook heel sterk :(

Weet niet goed wat doen nu :D

• Timothy3000
MrGizMo schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 09:05:
[...]
We hebben gister al die discussie gehad over reviews en dat gepraat van mensen. Veilguard right?
Mensen die klagen zie je gewoon sneller online en mensen die het tof vinden zijn aan het spelen
Nee, dit zijn users. Mensen die spelen en het met elkaar hebben over hun ervaringen. Vandaar dat ik het hier ook even vraag. :) Benieuwd hoe jullie de quests ervaren. Is het allemaal goed verhalend zoals Witcher of meer wat Xenoblade?

[ Voor 15% gewijzigd door Timothy3000 op 20-03-2026 09:10 ]

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:26

npolm

P8

shineonu schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 08:39:
[...]

Totale leek hier, maar ik lees dit:
If you are playing Crimson Desert on PS5 disable 120hz in your system settings immediately! It is LOCKING the games resolution to 1080p! Game is CLEAR now
Dat schijnt de game meer 'clear' te maken? Kun je dat eens proberen?

|- Rotterdam -|

• HeRSteiN
Klopt, ik lees ook veel terugkomen dat dat een fix zou zijn.
Alsook was er deze nacht nog een patch? Mss dat die ook nog iets gedaan heeft :D
:vingersgekruist

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Oke je kan dus echt letterlijk bijna alles oppakken haha wat erg :P daar ben ik gevoelig voor. Je wilt het ook oppakken als je het nog nooit gedaan hebt want dan "weet je niet wat het is" en als je het op pakt krijg je knowledge. daarna gewoon weer te droppen of te verkopen natuurlijk.

Ga me denk ik specialiseren in een range build. Vind het vet om gewoon op me paard rond te rennen en pijlen vanaf de rug te schieten haha.

Ook wel benieuwd naar die Hand to hand combat tree waarbij je voornamelijk wrestling moves enzo leert :D

mbt negativiteit online: Veel mensen die nu negatief zijn, zijn de enige die wat gaan posten idd.
Enige wat voor mij (tot nu) negatief is of tegen verwachting in is dat de controls idd niet goed zijn voor je standaard gamer. Ik heb er persoonlijk geen last van en pas me altijd snel aan maar snap de kritiek volledig.
We hebben het er hier ook vaak over gehad: De game was TE hyped om voor iedereen te liggen want het is uberhaupt al een game wat niet voor iedereen is. Trekt heel veel mensen aan omdat het er zo cool uit zag.

Voor mij voldoet het early game zelfs boven mijn verwachting en ben daar super blij mee.

• shineonu
  • Niet online
HeRSteiN schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 09:06:
[...]

Hmmm, dat is niet zo goed nieuws...
Ikzelf ben van PC gaming overgestapt op PS5 voor het couch gevoel. Zetel zitten, controller pakken, piep, spelen. Wat hem dan vertaald in het feit dat ik altijd +144fps had in games. Ben te verwend en in merk elke frame drop dan ook heel sterk :(

Weet niet goed wat doen nu :D
Haha ja, ik vind het ook pijnlijk. Normaal is performance mode voor mij the way to go, maar bij dit spel moet ik echt teveel beeldkwaliteit inleveren (en alsnog beste fps dips accepteren).

Ik zit te overwegen of dit het moment is voor een overstap naar de PS5 Pro...
Dat had ik vanmorgen (incl. updates) ook gedaan, maar geen verschil gemerkt.
EDIT: Ik las het verkeerd. Er was ook een post die zei dat ik de PS5 naar 4K moest forceren via de PS settings. Dat gaf bij mij geen verbetering. Het uitzetten van 120hz had bij mij alleen een negatief effect: Balanced mode speelde minder soepel.

[ Voor 24% gewijzigd door shineonu op 20-03-2026 09:17 ]

• So_Surreal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:42
Hoe zijn die lastige/onligische controls met M/K?

• MrGizMo
Timothy3000 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 09:08:
[...]

Nee, dit zijn users. Mensen die spelen en het met elkaar hebben over hun ervaringen. Vandaar dat ik het hier ook even vraag. :) Benieuwd hoe jullie de quests ervaren. Is het allemaal goed verhalend zoals Witcher of meer wat Xenoblade?
Ja precies, en gister bij Veilguard deden die users er niet toe toch? ;)

Maar goed, ontopic.
Niet alle quest zullen het niveau aantikken van The Witcher (Xenoblade nooit gehad)
Al is de
spoiler:
Glenbright Manor chain
wel weer goed te doen, zoals Bloody Baron

• HeRSteiN
shineonu schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 09:14:
[...]

Haha ja, ik vind het ook pijnlijk. Normaal is performance mode voor mij the way to go, maar bij dit spel moet ik echt teveel beeldkwaliteit inleveren (en alsnog beste fps dips accepteren).

Ik zit te overwegen of dit het moment is voor een overstap naar de PS5 Pro...

[...]

Dat had ik vanmorgen (incl. updates) ook gedaan, maar geen verschil gemerkt.
EDIT: Ik las het verkeerd. Er was ook een post die zei dat ik de PS5 naar 4K moest forceren via de PS settings. Dat gaf bij mij geen verbetering. Het uitzetten van 120hz had bij mij alleen een negatief effect: Balanced mode speelde minder soepel.
Hahaha, ik was hier naar de PC builds van Tweakers aan het zien xD
Oh god, what am i doing

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

So_Surreal schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 09:18:
Hoe zijn die lastige/onligische controls met M/K?
Ik pas me snel aan en ben er al vrijwel aan gewend dat ik geen eens meer controller wil proberen (omdat ik het dan opnieuw moet leren) maar het klopt wel dat het "slecht" is zeg maar van hoe je normaal met zulke games gewent bent. het is veelal een beetje GTA controlls zeg maar.

Voorbeeld: Shift is sprint maar als je echt hard wil rennen moet je eerst een paar keer shift spammen zoals bij GTA.

Maar je consumables en usable items zitten bijv op F2 en F3.. dat zijn hele vervelende knoppen voor als je midden in een bossfight zit en je snel een consumable wil eten bijv. Rebinden werkt niet altijd even goed voor alle dingen maar dat is vast te hotfixen.

Er zijn gewoon veel van die onlogische dingen maar als je het weet stoor ik mij er niet aan.
Ook zijn er al in de day one patch veel dingen verbeterd zoals hotkeys voor bepaalde dingen die niet in de review copy zaten.

• Timothy3000
MrGizMo schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 09:19:
[...]
Ja precies, en gister bij Veilguard deden die users er niet toe toch? ;)
Ha, nee, dat was niet ik die dat zei. Ik ben juist voorstander van alle reviews. Hoe meer ervaringen hoe meer je een beeld krijgt.

En thanks! Dat klinkt goed.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Jullie in de steden ook in First person aan het rondlopen? Ben eigenlijk continue aan het in en uitzoomen haha. Voelt heel nice om in de steden zo rond te lopen vind ik :P

Weet niet of dat makkelijk is met controller maar met M/k doe je dat gewoon met scrollwheel

[ Voor 3% gewijzigd door Ricmaniac op 20-03-2026 09:36 ]

• sjufke
  • Registratie: September 2009
Timothy3000 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 09:08:
[...]

Er is al best vaak naar boven gekomen dat het verhaaltechnisch allemaal een stuk minder is dan bv The Witcher en RDR2. Je zult voor jezelf moeten bepalen hoe erg jij je dan gaat storen aan de "breng iets van A naar B" quests.

PSN: bollsie

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:38
Ricmaniac schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 09:26:
[...]

Ik pas me snel aan en ben er al vrijwel aan gewend dat ik geen eens meer controller wil proberen (omdat ik het dan opnieuw moet leren) maar het klopt wel dat het "slecht" is zeg maar van hoe je normaal met zulke games gewent bent. het is veelal een beetje GTA controlls zeg maar.

Voorbeeld: Shift is sprint maar als je echt hard wil rennen moet je eerst een paar keer shift spammen zoals bij GTA.

Maar je consumables en usable items zitten bijv op F2 en F3.. dat zijn hele vervelende knoppen voor als je midden in een bossfight zit en je snel een consumable wil eten bijv. Rebinden werkt niet altijd even goed voor alle dingen maar dat is vast te hotfixen.

Er zijn gewoon veel van die onlogische dingen maar als je het weet stoor ik mij er niet aan.
Ook zijn er al in de day one patch veel dingen verbeterd zoals hotkeys voor bepaalde dingen die niet in de review copy zaten.
leuk voor de 70%kb users :D

Ik volg het allemaal vanaf de zijkant. Vind het heel tof dat ze dit hebben kunnen opleveren, maar het is voor mij te diepgaand (ik game niet zoveel dus dan kom je er nooit lekker in). Maar als ik mensen zie klagen over het verhaal of raar controlscheme... Dat had ik overal ook al 100x gelezen, hoe kan je daar nog over verrast zijn als je een beetje hebt gelezen over de game

• robinez
Timothy3000 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 08:51:
tot nu toe ervaar ik dat totaal niet zo. Ik denk dat het van je verwachtingen afhangt. Je loopt gewoon rond zonder veel hulp van de game in een open wereld waarin hele vreemde gasten wonen, dus je komt ook hele rare dingen tegen die soms kant nog wel raken.

Je hebt een aantal hoofd mechanismen die je een beetje helpen met de quests (zoals de main quest en de side quests op de bulletin boards), maar veel leuker is om je maar gewoon over te geven aan die idioten daar in die wereld en gewoon wat rond te lopen, dan krijg je de ene 'quest' / taak na de andere en voelt die wereld echt wel levendig aan.

Wat simpele voorbeelden die je wel of niet in het eerste uur tegenkomt (afhankelijk van of je je alleen op de main quest stort of niet)
spoiler: simpele_voorbeelden
Zo loop je in de eerste uren in dat stadje / dorpje en sta je het ene moment een recept te koken voor een diner waarbij de kok blijkbaar niet weet hoe je een visgerecht moet maken,

vervolgens help je iemand die afgeperst wordt door bandieten,

het volgende moment zie je in de verte met een hoop bombarie een waarschijnlijk getrouwde man en vrouw enorme ruzie hebben met elkaar en die man tegen de grond wordt gemept door zijn vrouw, omdat die vrouw haar man een klaploper vindt die geen moer uitvoert, dan loop je daar heen en blijkt dat hun woning vol met rook staat en de schoorsteen geveegd moet worden en sta jij daar met een veger op die schoorsteen hun te helpen zodat zij daarna gezamenlijk even wat 'me time' kunnen hebben in hun huis.
De manier waarop je dit soort dingen allemaal toevallig tegenkomt (en het zijn er echt heel veel), vind ik zelf hilarisch en geeft wel een gevoel dat je daar als voorbijganger echt in een levendige wereld leeft.
Het is overigens wel raadzaam om dat soort dingen te doen want je krijgt er soms echt wel waardevolle dingen voor terug.

Ik denk wel dat als je een assassins creed achtige game verwacht dat dit niet een game is die je leuk gaat vinden, je moet echt wel veel zelf uitvinden (zoals dat hele recipe mechanisme of dat build mechanisme, dat wordt niet uitgelegd en zeker voor boss fights moet je gewoon je wapons upgraden (xp lijkt daar minder van belang als je gear management / upgrade systeem)).

Daarnaast zijn dingen gewoon onlogisch, zo kwam ik er bij toeval achter door in de menus te klikken dat op de ps5 blijkbaar een hele dikke armor set voor je beschikbaar is, maar om die te krijgen moet je dus op menu drukken, daarna naar others / options gaan, daar de add-on tile indrukken en dan kun je daar per item deze toevoegen aan je inventory om vervolgens in je inventory zelf dan dat pak (met alle bonussen) aan te trekken. Dat ligt zo niet voor de hand, dat veel mensen dat ongetwijfeld over het hoofd gaan zien. Overigens zie je er dan wel megacool uit als je het wel lukt en je defense stats vliegen omhoog!

Maar tot nu toe loop ik gewoon lekker in die wereld rond en zie wel wat er allemaal op mijn pad komt.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Open World is ook wel echt Open world volgens mij bij deze game. Je kan echt overal op komen volgens mij als je wat stamina hebt en movement abilities. (leuk detail dat je gewoon op muurtjes en randjes kan zitten etc)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KWBcWw4r6ehKuGE0X8ADgkgr7ZA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/w91yGP87kywyk2zZeCu99Nk9.png?f=fotoalbum_large

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:20
https://www.forbes.com/si...0-pearl-abyss-stock-drop/

Beleggers zijn niet zo blij met de ontvangst van Crimson Desert. Bovenstaand artikel sluit mooi af:
"That said, there are plenty of games with a score like a 78 that gamers like. I am most recently reminded of Black Myth Wukong, a game that barely stayed out of the 70s with an 81 score, went on to sell 25 million copies, and landed a GOTY nomination. I don’t think Crimson Desert’s fortunes will turn out quite that well, but this score is hardly some guarantee of failure. We’ll see what the stock does once actual sales numbers come in after launch."

Los van het (beurs)sentiment: uiteindelijk zie ik genoeg aanknopingspunt voor een ruwe diamant. Ondanks de wat lagere Metacritic score van 78. Ik vermoed dat met wat patches en wellicht mods dit zomaar eens een (cult) klassieker kan worden. De basis van de game lijkt me prima op orde. De setting en wereld zullen velen aanspreken. En ook grafisch ziet het er uitstekend uit. Ik ben er heilig van overtuigd dat deze game me gaat aanspreken en goed zal vallen. Ik twijfel alleen of even wachten (maandje) niet verstandiger is...

• Wolverine9000
Ricmaniac schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 09:32:
Jullie in de steden ook in First person aan het rondlopen? Ben eigenlijk continue aan het in en uitzoomen haha. Voelt heel nice om in de steden zo rond te lopen vind ik :P

Weet niet of dat makkelijk is met controller maar met M/k doe je dat gewoon met scrollwheel
Met controller op ps5 pro is het ook heel gemakkelijk om te switchen van first person naar derde etc. Moet helaas werken nu. Dus deze avond doe ik verder. Ben nog maar juist toegekomen in het eerste stadje hoor... dus nog volop in verkenning met alles in deze mooie wereld. Heb enkel op performance gespeeld. Ga deze avond eens kijken hoe het speel op quality en balanced. Mss kleine tip. In de instellingen kan je blur optie verminderen. Die staat standaard op 100. Heb deze aangepast naar 30....

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18:49
Ik ben aan het denken om deze game aan te schaffen... Kan iemand een paar vragen voor mij beantwoorden?

- Hoe is de kwaliteit van sidequests en enviromental story telling? Zijn het MMO style fetchquests? Of hebben vertellen ze goede verhalen.
- In hoeverre is exploration echt rewarding? Is die vergelijkbaar met Skyrim?? Kan ik goede unieke loot/cosmetics en sidequests tegenkomen? Of vind je vooral kistjes met random materials zoals in Dragon Age Veilguard.
- Hoe is de enemy variety? Of tref je vooral dezelfde bandits en wolven zoals Dragons Dogma?
- De game kwam erg immersive op mij over. Zoals een Red Dead 2. Klopt dit? Of speelt het erg als een MMO.

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste