tot nu toe ervaar ik dat totaal niet zo. Ik denk dat het van je verwachtingen afhangt. Je loopt gewoon rond zonder veel hulp van de game in een open wereld waarin hele vreemde gasten wonen, dus je komt ook hele rare dingen tegen die soms kant nog wel raken.
Je hebt een aantal hoofd mechanismen die je een beetje helpen met de quests (zoals de main quest en de side quests op de bulletin boards), maar veel leuker is om je maar gewoon over te geven aan die idioten daar in die wereld en gewoon wat rond te lopen, dan krijg je de ene 'quest' / taak na de andere en voelt die wereld echt wel levendig aan.
Wat simpele voorbeelden die je wel of niet in het eerste uur tegenkomt (afhankelijk van of je je alleen op de main quest stort of niet)
spoiler: simpele_voorbeeldenZo loop je in de eerste uren in dat stadje / dorpje en sta je het ene moment een recept te koken voor een diner waarbij de kok blijkbaar niet weet hoe je een visgerecht moet maken,
vervolgens help je iemand die afgeperst wordt door bandieten,
het volgende moment zie je in de verte met een hoop bombarie een waarschijnlijk getrouwde man en vrouw enorme ruzie hebben met elkaar en die man tegen de grond wordt gemept door zijn vrouw, omdat die vrouw haar man een klaploper vindt die geen moer uitvoert, dan loop je daar heen en blijkt dat hun woning vol met rook staat en de schoorsteen geveegd moet worden en sta jij daar met een veger op die schoorsteen hun te helpen zodat zij daarna gezamenlijk even wat 'me time' kunnen hebben in hun huis.
De manier waarop je dit soort dingen allemaal toevallig tegenkomt (en het zijn er echt heel veel), vind ik zelf hilarisch en geeft wel een gevoel dat je daar als voorbijganger echt in een levendige wereld leeft.
Het is overigens wel raadzaam om dat soort dingen te doen want je krijgt er soms echt wel waardevolle dingen voor terug.
Ik denk wel dat als je een assassins creed achtige game verwacht dat dit niet een game is die je leuk gaat vinden, je moet echt wel veel zelf uitvinden (zoals dat hele recipe mechanisme of dat build mechanisme, dat wordt niet uitgelegd en zeker voor boss fights moet je gewoon je wapons upgraden (xp lijkt daar minder van belang als je gear management / upgrade systeem)).
Daarnaast zijn dingen gewoon onlogisch, zo kwam ik er bij toeval achter door in de menus te klikken dat op de ps5 blijkbaar een hele dikke armor set voor je beschikbaar is, maar om die te krijgen moet je dus op menu drukken, daarna naar others / options gaan, daar de add-on tile indrukken en dan kun je daar per item deze toevoegen aan je inventory om vervolgens in je inventory zelf dan dat pak (met alle bonussen) aan te trekken. Dat ligt zo niet voor de hand, dat veel mensen dat ongetwijfeld over het hoofd gaan zien. Overigens zie je er dan wel megacool uit als je het wel lukt en je defense stats vliegen omhoog!
Maar tot nu toe loop ik gewoon lekker in die wereld rond en zie wel wat er allemaal op mijn pad komt.