• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Nu online
Het is allersinds geen game datt je hand vast houd en zegt wat je moet doen. En ook ni waar je moet gaan. Das niet iedereeen zen ding. Maar het mijne allersinds wel. Deze avond na het werk om 23u begin ik er aan

• Wolverine9000
  • Nu online
De review van wolfheartFPS is ook erg goed en uitgebreid.

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:24

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Het feit dat het geen difficulty setting heeft kan voor vele die vaak wat relaxter of casual willen spelen ook een afknapper zijn denk ik. Ik hou er wel van om een vaste difficulty te hebben maarja als je de game vervolgens echt heel moeilijk vind kan dat heel vervelend zijn natuurlijk.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Wolverine9000
  • Nu online
Ricmaniac schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 09:15:
Het feit dat het geen difficulty setting heeft kan voor vele die vaak wat relaxter of casual willen spelen ook een afknapper zijn denk ik. Ik hou er wel van om een vaste difficulty te hebben maarja als je de game vervolgens echt heel moeilijk vind kan dat heel vervelend zijn natuurlijk.
Klopt met elden ring had ik da ook . Int begin lastig maar je wordt sterker met explorstion

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Nu online
Wolverine9000 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 09:01:
Fightingcowboy eerlijke review. Zegt ook dat hij 78 abyss artefact had en sommige reviewer maar 20 en dat die het lastig hadden met de game daardoor....
Ik ben van mening en schiet mij niet af daarvoor. Revuews moet je met een korreltje zout nemen. Kunnen 10 mensen de game slecht vinden en ik vind de game juist goed. Kan ook omgekeerd zijn. 10 reviewer die het goed vinden en ik slecht....
Het geeft mij een eerste kijk op een game. Dat zal ik aanvullen met gameplaybeelden en reviews van gamers zelf. Daarna maak ik de beslissing of ik de game koop en zo ja, wanneer.

Het lijstje met games wat ik nog wil spelen is ontzettend lang dus ik zet deze er denk ik wel bij, maar wel onderaan.

Alleen moet ik een beetje in m’n vuistje lachen doordat de game online zo enorm gehyped werd, terwijl de ontwikkelaar base ps5 beelden achterhoudt en pas laat het embargo lift. Dan vraag ik me toch af of men nou niks van het verleden heeft geleerd, bijvoorbeeld Cyberpunk. Kennelijk niet, want het hypen bleef maar doorgaan.

Het zal best een goede game zijn hoor en zeker na wat patches, maar zoals gezegd wacht ik het nog even af :)

• Wolverine9000
  • Nu online
Jack_Mojo schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 09:34:
[...]

Het geeft mij een eerste kijk op een game. Dat zal ik aanvullen met gameplaybeelden en reviews van gamers zelf. Daarna maak ik de beslissing of ik de game koop en zo ja, wanneer.

Het lijstje met games wat ik nog wil spelen is ontzettend lang dus ik zet deze er denk ik wel bij, maar wel onderaan.

Alleen moet ik een beetje in m’n vuistje lachen doordat de game online zo enorm gehyped werd, terwijl de ontwikkelaar base ps5 beelden achterhoudt en pas laat het embargo lift. Dan vraag ik me toch af of men nou niks van het verleden heeft geleerd, bijvoorbeeld Cyberpunk. Kennelijk niet, want het hypen bleef maar doorgaan.

Het zal best een goede game zijn hoor en zeker na wat patches, maar zoals gezegd wacht ik het nog even af :)
Dat is een keuze dat iedereen moet maken. Ik ga ook geen game spelen dat mij niet aanspreekt...

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-03 12:09
Wolverine9000 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 09:05:
[...]

Dat je moet Explorer etc. Hoe meer abyss artifacts je vind hoe sterker je wordt . Side quest geven je betere gear. Etc
Dit is precies de manier waarop ik soortgelijke games speel. Lekker door de wereld banjeren en een paar uur later bedenken dan je eigenlijk met een (side-)quest bezig was.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:52

npolm

P8

Ongekend, Media Markt meldt even dat de game vertraagd is. Heb ik hier nu de pre-order voor gedaan op 3 februari?!

|- Rotterdam -|

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Jack_Mojo schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 09:34:
[...]
Terwijl de ontwikkelaar pas laat het embargo lift. Dan vraag ik me toch af of men nou niks van het verleden heeft geleerd, bijvoorbeeld Cyberpunk. Kennelijk niet, want het hypen bleef maar doorgaan.

Azie gaat heel anders om met zulke zaken dan het weste.

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:46
FightinCowboy zegt het mooi:
I'll tell y'all outright this game will be divisive as hell because it requires you to commit. There's no easy paths forward, no free boss fights. You're gonna struggle learning controls at first, getting upgrades, getting stat points, but for those that dive deep it truly is one of the most rewarding games I've played. I never expected the Metacritic score to be high because frankly, it's anti-"traditional media reviewer". I saw people in the review discord complaining about boss fights, meanwhile they had 26 skill points to my 78 and they were trying to blast through the game.

Reviewers that spent 2 weeks in review feeling rushed to reach an ending will absolutely resent it. Meanwhile I spent my 2 weeks enjoying the hell out of the game at my own pace, going on adventures, solving puzzles, and upgrading my dude to become a god in combat. This is the kind of game you'll see streamers playing for 6 months straight still discovering new shit and having a blast, but people that approached it as "I need to review this" rather than for the love of the game were never going to enjoy it.

If you're the type of player that wants that big ass adventure that you get completely lost in, you will absolutely find it here.
Anyway, ik ga me er vanavond, na m'n avonddienst, heerlijk mee vermaken!

• REV1703
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02:59
Deluxe Edition net binnen, is aan het installeren.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

superbassie schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 09:56:
FightinCowboy zegt het mooi:

[...]

Anyway, ik ga me er vanavond, na m'n avonddienst, heerlijk mee vermaken!
Klinkt goed idd en in lijn van mijn persoonlijke verwachting.

En ForceGaming kaarte dat ook aan inderdaad dat je voor bossfights soms echt je character wel eerst moet progressen en sterker moet maken voor je verder gaat met de story en moeilijkere bosses gaat doen.

Datzelfde is ook heel erg met KCD2.
In het begin is het erg moeilijk als je nog geen character development hebt en later was het zelfs wat te makkelijk. Vind dat juist wel cool dat je merkt dat je sterker wordt en progressie maakt.

[ Voor 19% gewijzigd door Ricmaniac op 19-03-2026 10:08 ]

• nis156
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:39
Rob1717 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 14:36:
Heeft iemand toevallig z'n game al binnen die via bol.com is besteld? Heb de deluxe edition voor pc besteld maar nog niks binnen of gehoord van verzending.
Ik heb hem ook via Bol.com besteld (ook de PC versie), maar heb nog geen bevestiging gekregen dat hij vandaag wordt geleverd.

• REV1703
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02:59
nis156 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 10:06:
[...]

Ik heb hem ook via Bol.com besteld (ook de PC versie), maar heb nog geen bevestiging gekregen dat hij vandaag wordt geleverd.
Deluxe versie PS5 om 9:20 hier binnengekregen, zal hem spelen op de PS5 Pro. Ook via Bol.com besteld, had gisteren al een mail van verzending.

[ Voor 3% gewijzigd door REV1703 op 19-03-2026 10:16 ]

• HeRSteiN
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12:03
Sinds 3 dagen geleden ook op mijn radar. Ik was gisteren een review aan het bekijken voor het slapen gaan.
Ik zei tegen mijn vrouw tijdens het bekijken van de review: Amaaaai, als hier dan nog eens vissen en boompje omhakken inzit koop ik dit instant... 4min later in het filmpje,....(je kan het wel raden xD)

Echter heb ik mezelf toch moeten inhouden en wacht ik toch op base PS5 reviews.
Gezien ik uitsluitend op PS5 speel.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Hier een mooie AMA op reddit.
Zie er wel wat goeie antwoorden tussen hoor holy moly :D Zoo zin in

"Some random 4K screenshots for your enjoyment."
https://imgur.com/a/6dfjUXb

[ Voor 25% gewijzigd door Ricmaniac op 19-03-2026 10:20 ]

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Is er al iets bekend over de HUD en welke opties je op console hebt om het te minimisleren?

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

En een keer een team dat VOOR de release de photo modus al implementeerd :P Wanneer veel mensen spelen is dit een systeem wat je wilt hebben als je al van plan was dit te implementeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6E6x50ureclSknAMpf1rTsePvFg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/SCh8qcF4JVX9AmozztMgkxk9.png?f=user_large

Maar heel vaak zie je dat Photo mode pas later toegevoegd wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door Ricmaniac op 19-03-2026 10:46 ]

• Jeroenske
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 00:06
Ik heb een paar reviews gekeken waaronder die van Force en Luke Stephens.
Ik neem aan dat hun en andere reviewers nog niet over de day-one-patch beschikken die een hoop bugs gaat fixen ?

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:21
Geen difficulty setting vind ik wel jammer. Ben zelf een zeer casual gamer en heb geen behoefte aan zeer lastige boss fights in die paar uurtjes gamen die ik per week heb.

• Wolverine9000
  • Nu online
Mensen die weinig tijd hebben om heel veel te kunnen gamen, dan zal deze game niets voor hen zijn. Want hier gaat heel veel tijd inkruipen. Kleine 12 uur te gaan tot we los kunnen gaan. Zal maar een uurtje of twee kunnen zijn vanwege het tijdstip van release.

• Wolverine9000
  • Nu online
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 10:53:
Geen difficulty setting vind ik wel jammer. Ben zelf een zeer casual gamer en heb geen behoefte aan zeer lastige boss fights in die paar uurtjes gamen die ik per week heb.
Klopt dat bedoel ik juist met mijn post hieronder. Het is niet voor iedereen weg gelegd idd

• superbassie
Timothy3000 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 07:44:
[...]

IGN is niet de enige outlet die het over grote bugs en onlogische controls heeft. Vind het wel mooi dat ze zich nooit door een hype laten meesleuren.

Reviews zijn all over the place dus vooral benieuwd naar de userreviews. Ik blijf nieuwsgierig maar op basis van de recensies nu wacht ik nog even op een paar fikse patches en een mooie pricedrop.
IGN moet je nooit serieus nemen als het om reviews gaat, die hebben altijd een dubbele agenda.
Of je moet hun ratings anders zien, hoe hoger hoe slechter de game en vice versa.

• Wolverine9000
  • Nu online
Kleine tip voor de mensen die gaan spelen, draag een mask als je gaat stelen. Anders heb je het hele dorp op uw kap

• Piet_Piraat7
Wolverine9000 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 10:56:
[...]

Klopt dat bedoel ik juist met mijn post hieronder. Het is niet voor iedereen weg gelegd idd
Ergens veel tijd in steken is niet automatisch een no-go voor gamers met weinig tijd. Mijn favoriete games of all time zijn the Witcher 3, Zelda, Baldur's Gate 3, Skyrim :) stuk voor stuk enórm veel tijd in zitten.

Ook stuk voor stuk games die goed snel op te pakken zijn en toch diepgang hebben. Iets wat zo te horen bij deze game minder makkelijk kan omdat het zeer complexe en lastig te leren mechanics heeft. Dat vind ik jammer.

[ Voor 20% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 19-03-2026 11:03 ]

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-03 19:47
justifire schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 22:12:
[...]

Hier 121GB pre-load binnen gehengeld.
Icoon staat vervolgens weer op 304MB (placeholder) maar data staat dus wel klaar :)

[Afbeelding]
Oh thanks, ga zo even kijken

• npolm

npolm

P8

Jeroenske schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 10:48:
Ik heb een paar reviews gekeken waaronder die van Force en Luke Stephens.
Ik neem aan dat hun en andere reviewers nog niet over de day-one-patch beschikken die een hoop bugs gaat fixen ?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar!
PS. Ik heb zelf maar weinig tijd per week om te spelen, maar dat zal niets afdoen aan mijn spelplezier lijkt mij.

|- Rotterdam -|

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-03 20:10
Review van IGN en FightingCowboy bekenen. Nu vooral benieuwd wat de day 1 patch opgelost heeft. Zitten wel echt bugs in die vrij snel je spelplezier bederven.

Gebrek aan een goed verhaal zou me nog wel eens op kunnen breken. Het ziet er allemaal repetitief uit en als het verhaal dan flinterdun is haak ik snel af.
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 10:53:
Als ik de reviews goed begrijp is het wat dit betreft simpel. Zijn de boss fight te lastig, dan heb je simpelweg nog wat te groeien als character.

PSN: bollsie

• Jeroenske
Wolverine9000 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 11:00:
Kleine tip voor de mensen die gaan spelen, draag een mask als je gaat stelen. Anders heb je het hele dorp op uw kap
Een andere tip die ik tegenkwam is hou je inventory in de gaten. Je hebt niet veel ruimte in het begin en heel veel rommel neemt elk een slot in beslag. Waaronder bijvoorbeeld een wanted poster waarvan je de informatie/quest al geleerd hebt.

• Wolverine9000
  • Nu online
Jeroenske schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 11:17:
[...]

Een andere tip die ik tegenkwam is hou je inventory in de gaten. Je hebt niet veel ruimte in het begin en heel veel rommel neemt elk een slot in beslag. Waaronder bijvoorbeeld een wanted poster waarvan je de informatie/quest al geleerd hebt.
Met side quest krijg je meer ruimte ook in je inventory....

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20-03 14:44
Jeroenske schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 11:17:
[...]

Hoorde al dat inventory management nog wel wat qol improvements kan gebruiken. Niet alleen weinig storage op je character zelf, maar ook binnen je base weinig mogelijkheden voor storage.
Dat lijkt me in een open world game, waarin ik eigenlijk altijd wel tegen storage issues aanloop, wel een beetje een dingetje.
Die quest items issue lijkt me sowieso een bug die ze wel patchen.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Schijnt ook dat je echt bijna alles gewoon kan oppakken en/of iets mee doen wat je als object ziet liggen. Dan kan je dus inderdaad heel snel je inventory vullen :P

Heel irritant eigenlijk om het er zo over te hebben en dan alleen maar af te gaan van wat andere zeggen ipv zelf kunnen ervaren hahah 8)7 Zo zin in morgen avond (dan pas kan ik spelen)

[ Voor 36% gewijzigd door Ricmaniac op 19-03-2026 11:35 ]

• Wolverine9000
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/je1FT6LRXm6pdfi2RI__ZEDEfKY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tw5L6CUQ27MVBF3l4N3PAwKr.jpg?f=fotoalbum_large

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09:31

• Wolverine9000
  • Nu online
Derbiss schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 12:15:
[...]

Maak er een spoilerke van? :)
Is niet echt een spoiler want de map kan je overal vinden. Was gewoon om aan te tonen hoe groot de map en game is. Maar zal er volgende keer een spoiler post van maken. Mijn excuses :)

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Spel ontvangen en nu luisteren naar een ps5 disc drive die 35 minuten herrie maakt om het spel te installeren.🤣

PSN : Geraedus

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-03 21:24
Geraedus schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 12:46:
Spel ontvangen en nu luisteren naar een ps5 disc drive die 35 minuten herrie maakt om het spel te installeren.🤣
Staat er iig wat op de disc :P

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-03 18:42
Timothy3000 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 08:16:
[...]

Veilguard kreeg echt een terechte negen. Fantastische game.

Zo zie je maar. Reviews zijn subjectief. ;)
Ja en van users weer een 4 na 8700 ratings 8)7
Maar helemaal eens met subjectief hoor, daarom ook minder vasthouden aan cijfers ;)

• Hulleman
Ricmaniac schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 23:26:
Metacritic daalt ietsje hoe meer er komen. De hype was TE real zoals velen van ons al dachten waarschijnlijk :P

Desondanks een game in mijn straatje en ga ik er van genieten waarschijnlijk. Neem niet veel van de non-user reviews aan

[Afbeelding]
Gezien de hype best wel slechte scores. Ik lees ook veel 'diamond in the rough' reviews. Deze game pak ik over een jaar (of twee) wel een keer op als de game echt af en gepolijsd is.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Hulleman schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 12:58:
[...]

Gezien de hype best wel slechte scores. Ik lees ook veel 'diamond in the rough' reviews. Deze game pak ik over een jaar (of twee) wel een keer op als de game echt klaar is.
Denk dat dit te overdreven is. De reviews van gamers hebben mij juist extra enthiousiast gemaakt.

Mooie comment ook in de info van Luke Stephens video: Crimson Desert amazed me, and even though I haven't seen everything yet I'm convinced this game is something special... Game journalists will probably hate it though... ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Ricmaniac op 19-03-2026 13:01 ]

• Hulleman
Ricmaniac schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 13:00:
[...]

Denk dat dit te overdreven is. De reviews van gamers hebben mij juist extra enthiousiast gemaakt.
Metacritic scores van critici neem ik altijd wel serieus. Die van gamers dan juist weer minder. Daar zit te veel emotie/hype in. De game scoort nu gelijk aan games als Star Wars Outlaws of Avatar frontiers of Pandora. Best prima games, maar toch wel serieuze tekortkomingen in gameplay en/of technische staat.

De technische staat op de PC schijnt heel goed te zijn, maar over de consoleversie (PS5/Series X) weten we eigenlijk nog steeds niks. Iemand hier de game al op de base consoles gespeeld?

• HeRSteiN
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12:03
Dat is zo 2026 "Wat zegt iemand anders? Die zal wel gelijk hebben" Betrap mezelf daar op. En dat is jammer.
Want de enige menig dat er toe doet is die van jezelf :D Toch niet makkelijk in deze tijd. (Voor mezelf dan)

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Heb toch wat reviews gekeken (eigenlijk meer geluisterd) en vind deze een van de betere. Kan me excitement niet weerhouden om het niet te kijken haha.

YouTube: I "Finished" Crimson Desert - My Full Review Wat mij vooral bij deze guy opviel was dat hij bij zijn review toch een stuk andere combat style dan andere laat zien. Hij kan wel een potje gamen denk ik en dan zie je dat skill ook wel mee weegt in hoe je ervaring is denk ik :P

YouTube: 'Crimson Desert' amazed me... [REVIEW]
YouTube: I’ve Played 80 Hours of Crimson Desert (Review)
YouTube: Crimson Desert Review - Close to Perfection
YouTube: Crimson Desert Is Probably Game of the Year for Many (100 Hour Review)

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:23
Is het al avond?! Ik wil spelen! :*)

• npolm

npolm

P8

FightinCowboy: "Crimson Desert is the GTA for Fantasy gamers"
Denkt ook dat als de bugs eruit zijn dit een generational game gaat zijn en GOTY.

|- Rotterdam -|

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:53
Ik ben juist positief verrast als ik de reviews goed lees, ik vind de games die te verhalend zijn met 100en cutscenes of de hele tijd quick times events juist irritant. Ik wil gewoon goede gameplay en een grote wereld om in te verdwalen. Deze fantasy setting met uitgebreide combat en waar je de gekste dingen kan doen is alles wat deze nerd wilt:)

Playstation 5

• superbassie
De game is aan het preloaden, zo ff werken tot 23:00, en dan los! Komt goed uit zo haha.

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:35
Ik ga deze game en dit topic eens even in de gaten houden ... ben wel benieuwd namelijk. :)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:35

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Sterkte voor iedereen die aan wachten is om te mogen gaan spelen :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Piet_Piraat7
Spel werd net bezorgd, ik denk yes spelen! Maar moet wachten tot een tijd waarop ik allang op bed lig :+

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 14:33:
Spel werd net bezorgd, ik denk yes spelen! Maar moet wachten tot een tijd waarop ik allang op bed lig :+
Huh als je de fysieke versie hebt, kan je toch gewoon spelen?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:57
G_Dragon schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 14:31:
Sterkte voor iedereen die aan wachten is om te mogen gaan spelen :)
Bedankt, het valt niet mee inderdaad ... ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tU8rr3ADdDqjVl54rxC9ufGDiSE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/QWroTqPxCmaxfVsDOoSINBiW.gif?f=user_large

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• MrGizMo
G_Dragon schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 14:36:
[...]

Nee zeker niet. Game gaat hier pas om 23h "live"

• Piet_Piraat7
G_Dragon schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 14:36:
[...]
Op de PS5? Nee

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hqf1f6iAxPNRBKrTIvVFz6lAK-U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oPn1viiCCJbT9vkeEDbO8ECe.jpg?f=fotoalbum_large

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
MrGizMo schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 14:42:
[...]

Nee zeker niet. Game gaat hier pas om 23h "live"
Huh het is een single player game? Disc is toch gewoon spelen!?

• MrGizMo
G_Dragon schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 15:12:
[...]

Dat zou je idd wel denken (en hopen) maar het is toch echt niet zo :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FVc9CBBSVxXr2Iw6p93_qn8ENvQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jlMN2EgmGlvizNZqaC7hM3ft.png?f=fotoalbum_large

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

[...]

Nope global release voor iedereen gelijk. (tenzij je review copy hebt)

• Wolverine9000
  • Nu online
[...]

Zit een day one patch op disk versie. Iedereen gelijk qua uur

• Derbiss
Wolverine9000 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 12:23:
[...]

Is niet echt een spoiler want de map kan je overal vinden. Was gewoon om aan te tonen hoe groot de map en game is. Maar zal er volgende keer een spoiler post van maken. Mijn excuses :)
Geen probleem ze. Maar sommige zien dit liever niet ;)

• Piet_Piraat7
Ik snap het nut niet zo van een global timer. Reviews zijn al live, het is een singeplayer game.. laat men gewoon gamen.

• Geraedus
  • Nu online
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 14:33:
Slapen is overrated 😆

• Geraedus
  • Nu online
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 15:21:
Ik snap het nut niet zo van een global timer. Reviews zijn al live, het is een singeplayer game.. laat men gewoon gamen.
De reviewers worden betaald om het spel te promoten.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Mensen zeuren er altijd over als het niet tegelijk voor iedereen is :P maar mensen zeuren ook als het wel tegelijk is en dat betekend dat wij pas 23:00 kunnen spelen.. 8)7

Weet dat ik in het verleden ook vaak genoeg truukjes had gebruikt om games eerder te kunnen spelen om je systeem bijv op nieuw-zeeland te zetten etc.

Vind global release "eerlijker" maarja je zou denken dat het toch niet uit maak voor een singleplayer :P

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11:59
Voor iedereen die nog "gelooft" in media reviews, dit is zo achterhaald en zo gestuurd (ofwel eigenbelang, ofwel betaald gekregen, ofwel een te moeilijk spel voor ze)
In dit geval lijkt het spel voor de media te moeilijk, te weinig tutorials te bevatten en zonder (te) helder doel. Je leest over twee extremen. Een groot deel vind het een nieuwe benchmark voor open-wereld games, de ander vind dat alles faalt.

Laten we niet vergeten dat DA Veilguard een bovengemiddeld goede score kreeg van de media, een game waarbij ik zelf heb kunnen ervaren dat écht alles een complete aanfluiting was.
Het is de media hun schuld dat we nu met gele verf besmeerde kratten opgescheept zitten, randen met verf/aanduidingen etc etc want het is allemaal oh zo moeilijk te begrijpen.

Vanavond lekker zelf aan de gang en zien wat de kwaliteit is.

• MrGizMo
Als je echt niet kan wachten tot je zelf kan spelen

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Wolverine9000 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 15:19:
[...]

Zit een day one patch op disk versie. Iedereen gelijk qua uur
Ah zelfs fysieke single player spellen worden dus al tegen gehouden door een patch, dit wist ik serieus niet. Want ik heb zo vaak spellen een of twee dagen eerder kunnen spelen omdat hij fysiek te vroeg binnenkwam, slim van de ontwikkelaar dat ze dit hebben aangepakt. Jammer voor de spelers.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Precies!

• Geraedus
  • Nu online
Als wacht wel op de gameplay van de YouTuber TheRadbrad

• npolm

npolm

P8

Ben extreem benieuwd naar de console ervaringen, graag zsm delen als het kan?

PS. Er zitten ook olifanten in het spel :o

[ Voor 23% gewijzigd door npolm op 19-03-2026 16:23 ]

|- Rotterdam -|

• Piet_Piraat7
npolm schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 16:18:
Ben extreem benieuwd naar de console ervaringen, graag zsm delen als het kan?
Zal het morgen delen, nu kan niemand nog er in.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik raak wel een beetje getriggered, Heb me key nog niet binnen :P Ze zeggen dat pre-orders op de dag van release worden uitgegeven bij Eneba.. Nou kan ik dus nog niet preloaden haha. Hoop dat wel nog even VOOR 23:00 komt maar zou me niks verbazen als ik hem pas na de release krijg

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Blijkbaar is inventory waar je veel over in reviews las ook al geen issue meer als je deze post moet geloven

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/al7q-bqvoXlRKFKAIlLHwEqujJw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/zqdxmqU9gK6QXuav8ViAIlE2.png?f=user_large

[ Voor 80% gewijzigd door Ricmaniac op 19-03-2026 17:03 ]

• MrGizMo
Xbox PC versie is voor sommige mensen wel al released. Dus doe je ding

• cptbuttlick
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 20-03 23:41

cptbuttlick

Team green

Benieuwd of hij op linux werkt

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
op de steam deck nog niet, fwiw

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
G_Dragon schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 15:57:
[...]

Ah zelfs fysieke single player spellen worden dus al tegen gehouden door een patch, dit wist ik serieus niet. Want ik heb zo vaak spellen een of twee dagen eerder kunnen spelen omdat hij fysiek te vroeg binnenkwam, slim van de ontwikkelaar dat ze dit hebben aangepakt. Jammer voor de spelers.
En jammer voor de retro gamers die in 2057 een PlayStation 5 van zolder halen en deze game disk erin stoppen terwijl de server al offline is.

Ik koop alles digitaal maar dit is wel weer een bevestiging dat het niet meer uitmaakt tegenwoordig.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Techkeizer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 20-03 17:19
Net gekocht, ik lees veel verschillende reviews. Het komt dus uit op een verhaal dat mid is, graphics geweldig zijn, combat cool maar clunky is en de wereld groot is.

Ik ben echt een RPG fan, dus helaas is dit minder RPG dan ik dacht. Maarja we gaan het zien. Even lekker spelen voordat die nieuwe Starfield update komt.

• Jeroenske
Ricmaniac schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 16:53:
Blijkbaar is inventory waar je veel over in reviews las ook al geen issue meer als je deze post moet geloven

[Afbeelding]
Oh beter ! Als ik ergens een hekel aan heb in een spel is het wel een te kleine inventory. Vooral bij een game waar je elk klein dingetje of beestje kan oppakken. Bij Resident Evil of Dead Space dan weer niet maar daar heeft inventory tetris zo z'n charme.

• Derbiss
Geraedus schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 15:58:
[...]

Als wacht wel op de gameplay van de YouTuber TheRadbrad
Ik kijk nu al uit naar het moment dat hij weer iets doet zonder het door te hebben :) .

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09:55
jellybrah schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 15:42:
Voor iedereen die nog "gelooft" in media reviews, dit is zo achterhaald en zo gestuurd (ofwel eigenbelang, ofwel betaald gekregen, ofwel een te moeilijk spel voor ze)
In dit geval lijkt het spel voor de media te moeilijk, te weinig tutorials te bevatten en zonder (te) helder doel. Je leest over twee extremen. Een groot deel vind het een nieuwe benchmark voor open-wereld games, de anders vind dat alles faalt.

Laten we niet vergeten dat DA Veilguard een bovengemiddeld goede score kreeg van de media, een game waarbij ik zelf heb kunnen ervaren dat écht alles een complete aanfluiting was.
Het is de media hun schuld dat we nu met gele verf besmeerde kratten hebben, randen met verf/aanduidingen etc etc want het is allemaal oh zo moeilijk te begrijpen.

Vanavond lekker zelf aan de gang en zien wat de kwaliteit is.
Veilguard was fantastisch. Die score was meer dan verdient. :)

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:12
*knip* offtopic

Ontopic: Ik laat het spel voorlopig nog even aan mijn voorbij gaan en hou de user reviews in de gaten. Ik hoor/lees teveel frustratie in meerdere reviews.

[ Voor 67% gewijzigd door Chaoss op 19-03-2026 20:15 ]

• Vlaanderen1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 11:33
Pre-order geplaatst voor de PS5 Pro versie.
Wellicht nog voor de laptop, maar ben even benieuwd als er benchmarks zijn voor een 4070 Laptop.

Toch lekker mee met de hype, de open wereld spreekt me erg aan en er lijkt zoveel in te zitten.
Deze stond niet echt op mijn radar tot 2 weken geleden, dus hij is ook nog eens lekker snel released voor mijn gevoel.

• Donstil
  • Niet online
mister_S schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 18:56:
Haha, in elke grote game topic komt weer die "reviewers zijn allemaal nep/gekocht" opmerkingen boven. Ik vond Elden Ring zelf middelmatig, maar dan ga ik niet gelijk zeggen dat alle reviewers gekocht zijn en iedereen die het spel geweldig vond een fanboy is :/
Jij hebt de Gamer memo nog niet gehad zo te lezen, het werkt zo: Als je uitkijkt naar een game en de reviews zijn niet goed (genoeg), dan zeg je dat reviews niets waard zijn. Kijk je uit naar een game en de reviews zijn wel goed dan laat je dat achterwege en ga je met de reviews mee :+

• MrGizMo

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:53
Ook wel grappig dat mensen de game laten liggen omdat het zogenaamd geen goede reviews heeft. Beste mensen het staat een 7.8 op metacritic, dat is zo goed als een 8 is toch een best hoog cijfer... als je dat op school kreeg was je rete blij. Spelen de meeste mensen dan alleen nog maar games van een 9 of hoger?

[ Voor 9% gewijzigd door Stylze op 19-03-2026 19:48 ]

Playstation 5

• Donstil
  • Niet online
Stylze schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 19:47:
Ook wel grappig dat mensen de game laten liggen omdat het geeb goede reviews heeft, het staat een 7.8 beste mensen dat is zo goed als een 8 is toch een best hoog cijfer... als je dat op school kreeg was je rete blij. Spelen de meeste mensen dan alleen nog maar games van een 9 of hoger?
Vroeger werkte dat zo inderdaad, alleen er zit al jaren een enorme inflatie in de reviews cijfers.

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:45

justifire

Shut up and squat !!

Grote minpunt schijnt (het gebrek aan een goede) story te zijn.
Wat mij betreft totaal geen minpunt zolang de gameplay maar leuk is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YJxxusjJyP9uDZXv8klyO6ZF2Wg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/6vHM8JcqvaN590ETKn9BMUni.png?f=user_large

Nog drie uurtjes mensen :)

[ Voor 4% gewijzigd door justifire op 19-03-2026 19:52 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Hoe is het spel met een 6700 XT?

• MrGizMo
Stylze schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 19:47:
Ook wel grappig dat mensen de game laten liggen omdat het zogenaamd geen goede reviews heeft. Beste mensen het staat een 7.8 op metacritic, dat is zo goed als een 8 is toch een best hoog cijfer... als je dat op school kreeg was je rete blij. Spelen de meeste mensen dan alleen nog maar games van een 9 of hoger?
Elke keer als mensen enthousiast worden over iets, is er een groep die als hongerige wolven zit te wachten tot het mislukt.
Ook geen interesse hebben in de game maar gewoon zieken
Is al een tijdje aan de gang hoor.

Stel je voor dat je helemaal naar een restaurant rijdt omdat je het eten daar haat alleen maar om andere mensen te zien eten en te hopen dat ze er niet van genieten :?

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:23
Damn, ik had de releasetijden helemaal niet bekeken. Ik was in de veronderstelling dat ik rond 19:00 al los kon gaan. Helaas pindakaas. 8)7

Morgen gewoon een werkdag, dus het wordt vanavond waarschijnlijk even kort proberen, als ik het volhoud om zo lang wakker te blijven. :P

Dan maar pre-loaden. ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xOzsJ4HDAjZ2CBhaMoMIgwhxHYc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tZF5S2dJsgskaSGjt9RtT2S1.png?f=fotoalbum_large

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Dat had je hier ook al indirect gevraagd :P
Westland1940 in "[Multi] Crimson Desert"

• Westland1940
  • Nu online
Klopt maar nu het spel uit is kunnen de mensen het echt testen. Ik zag al wat voorbij komen en het is wel heel krapjes met deze kaart... ;(

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:30

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Mensen doe eens lief. Discussiëren over reviews is iig offtopic. Aantal reacties verwijderd.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:30

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ricmaniac schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 16:53:

[Afbeelding]
In de Gamekings review geven ze aan dat er 4 dagen geleden een update is geweest die de inventory +20 groter gemaakt heeft. Maar aangezien je alles kunt oppakken, er veel verschillende crafting mechanics en je ook nog eens costa.etics voor het huis kunt verzamelen is je inventory nog steeds snel vol :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Jeroenske
Hardware Unboxed heeft even snel 40 gpu's getest 8)7
Lijkt erop dat je toch wel wat moet tweaken.
Maar ook voor het tweaken hebben ze al een guide _/-\o_

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:57
Westland1940 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 19:59:
[...]

Klopt maar nu het spel uit is kunnen de mensen het echt testen. Ik zag al wat voorbij komen en het is wel heel krapjes met deze kaart... ;(
Het spel is nog niet uit. Zometeen om 23.00 gaat het open.

Ik heb ook een 6700XT en had veel aan deze video:

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OViqCZwqiBlhZo_L2TUJI-AhSz8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dKUDDYmO34l4aycCRuJu6RG1.png?f=fotoalbum_large

• MrGizMo
Haha vinden de mensen leuk die hem fysiek gekocht hebben vandaag :+

• Westland1940
  • Nu online
@Jeroenske @Vortigen Nou... ik laat hem dus voorlopig links liggen. Ik ga niet alles zo erg tunen om het normaal te kunnen spelen. Een spel als dit wil ik graag in pracht en praal kunnen ervaren.
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste