• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:10
Sinds de laatste update is bij ons de mechanische paraplu van Damiane onzichtbaar :p

[ Voor 16% gewijzigd door G_Dragon op 19-04-2026 14:16 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Wimpie79
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 20:13
Ludwig fight chapter 7 wow.

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 00:20
Ik ben nu druk quests aan het doen en aan het ontdekken in 'The Crimson Desert'. Gave quests wel weer, met een hoop unieke enemy types.

Wel maf dat het dan ineens enorm gaat regenen in de woestijn 🙈🤔

• Psyx88
@G_Dragon Ik heb een soortgelijk issue met spear + cloak. Volgens mij zijn dit bugs die door de 'Hide Weapons' feature komen. Ik heb hier al een bugreport voor aangemaakt. Dus doe dit ook even. Hoe meer mensen dit soort issues melden, hoe sneller ze het fixen. Althans, dat is mijn hoop.

• G_Dragon
Wij hebben net een hond vrijgespeeld *O*

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Wimpie79
Is mij eindelijk gelukt. Wel met drie palmar pills ... leuk wapen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rq5iuYzOjNaTjn784isCOD5OhJw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EJvadWu1fbG8W3wYKPIInm24.jpg?f=fotoalbum_large

• Wimpie79
G_Dragon schreef op zondag 19 april 2026 @ 16:47:
Wij hebben net een hond vrijgespeeld *O*
Dit is de mijne...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3lf9dFK8l9SfSIhWRhSx6SMLmoA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p3XqLDFisS0Njq1KBdZYimdr.jpg?f=fotoalbum_large

Heb er nu 5...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHicRnrClEsdCyp3B7HhuMWpEmU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QoN0lf86gMedWJeT2kZYC7ZM.jpg?f=fotoalbum_large

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 08:25

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Wimpie79 schreef op zondag 19 april 2026 @ 08:59:
Zo goed als alle mogelijke quest gedaan in hernard. Bijna niets meer te doen. Wat ik nog kan doen in hernard. Juist begonnen aan chapter 7. Eerste voorzichtige stapjes in deminis gezet omdat daar chapter 7 start..
Ben het volledig met je eens, het constante heen en weer brengen van alles.
Bounty, waarom moet je die gast inleveren kop eraf en gaan.
Quests waar je iemand mee moet nemen achterop echt ruk.

Al meerdere bugs, kiln fixen dat stukken in de lucht hangen waar je niet bij kan, meerdere save reloads..

En de controls zijn echt ruk, echt een hele quest chain met guides moeten doen omdat dingen gewoon niet werken, forcepalm om spul af te breken werkte gewoon niet. Puzzles zonder uitleg, niet eens een dingetje van "begin hier".

Ga maar weer Witcher 3 spelen ben er ff klaar mee.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 28-06 14:34
Kom je door simpelweg te spelen nog leuke armor of dyes tegen? Ik zit er nu dus wat uurtjes in maar ben nog niet echt dikke items tegen gekomen. Verschillende guides gekeken maar die sturen je een heel eind verderop in de map op plekken die je niet zo maar zelf tegen zou komen... tips?

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-06 16:51
Westland1940 schreef op zondag 19 april 2026 @ 18:40:
Kom je door simpelweg te spelen nog leuke armor of dyes tegen? Ik zit er nu dus wat uurtjes in maar ben nog niet echt dikke items tegen gekomen. Verschillende guides gekeken maar die sturen je een heel eind verderop in de map op plekken die je niet zo maar zelf tegen zou komen... tips?
Je komt wel wat tegen maar heel mondjesmaat. Sowieso werkt het allemaal wat overgecompliceerd want je moet eerst de dye vinden, dan unlocken, dan een dyer zoeken die de kleur kan zetten. Ik heb een paar kleuren die ik graag wilde specifiek opgezocht. Moest daarvoor wel de nodige kevercollecties bij elkaar sprokkelen, was nog aardig wat werk :+

• Wimpie79
Kan je eigenlijk pakjes vinden voor de twee andere characters. Wat een battle in chapter 7. Nu pailune exploreren. Heel veel te ontdekken..

• Westland1940
2dope schreef op zondag 19 april 2026 @ 18:54:
[...]

Je komt wel wat tegen maar heel mondjesmaat. Sowieso werkt het allemaal wat overgecompliceerd want je moet eerst de dye vinden, dan unlocken, dan een dyer zoeken die de kleur kan zetten. Ik heb een paar kleuren die ik graag wilde specifiek opgezocht. Moest daarvoor wel de nodige kevercollecties bij elkaar sprokkelen, was nog aardig wat werk :+
Dye kom ik echt zelden tot niet tegen, toevallig 1 rode pot gevonden. Wat armor betreft, nog geen side quests of iets gehad die je daar heen leiden. Daarom zijn die Guide video's niet leuk, die vertellen natuurlijk natuur lijk van 'achter deze waterval zit een chest'. Maar hoe kom je daar achter in-game? Puur exploration of via een quest?

• Wimpie79
Westland1940 schreef op zondag 19 april 2026 @ 20:05:
[...]

Dye kom ik echt zelden tot niet tegen, toevallig 1 rode pot gevonden. Wat armor betreft, nog geen side quests of iets gehad die je daar heen leiden. Daarom zijn die Guide video's niet leuk, die vertellen natuurlijk natuur lijk van 'achter deze waterval zit een chest'. Maar hoe kom je daar achter in-game? Puur exploration of via een quest?
Als er een klein torentje voor waterval staat kan je er in. En qua gear tja in het begin is het minder idd . Maar na tijdje komt dit wel goed. Gewoon. Een exploreren en rustig. Niet de main story pushen. Anders ben je veel te zwak.

• Psyx88
@Westland1940 Sommige quests, contracts, vendors en bosses geven key items/treasures (paarse journey items in je inventory). Sommige van deze treasures hebben een 'use' functie. De treasure beschrijving geeft aan wat de use doet. Dit kunnen buffs of camp resources ziin, maar ook hints naar secrets.
Als je de treasure met hints gebruikt, worden de locaties aangegeven op de map.

Het is per toeval dat ik hier achter ben gekomen... het zit goed verstopt, zoals wel meer in deze game.

Open je inventory en zoek naar de 'Treasures'-groep... hier zitten als het goed is al items in. Check de 'use' voor deze items.
spoiler:
Die voor Hernand heet 'Memories of Abundance': A crystal formed from the layered memories of countless souls over the ages. It is imbued with memories of hidden locations within Hernand'.

Je krijg deze door het oplossen van de puzzel in de 'Dragon's Stone Chamber Ruins' (De ruins in de pit voor je huis).
En wat @Wimpie79 al postte: elke waterval met een stapeltje stenen er voor heeft een chest met een item en een perfect palmer pill.

[ Voor 27% gewijzigd door Psyx88 op 19-04-2026 20:43 ]

• Wimpie79
Als ik in deminis kom werd ik constant aan gevallen. Na chapter 7 afgerond te hebben. Kan ik daar rustig rond lopen of heb ik gewoon geluk....

• Psyx88
@Wimpie79 Wat betreft Demeniss hostility:
spoiler:
De Demenisso militia verdwijnt pas nadat je Demeniss hebt bevrijdt (chapter 8 ).

Je kunt tot die tijd wel bij de backalley merchant een civilian disguise kopen.

• Wimpie79
Psyx88 schreef op zondag 19 april 2026 @ 20:48:
@Wimpie79 Wat betreft Demeniss hostility:
spoiler:
De Deminiss militia verdwijnt pas nadat je Demeniss hebt bevrijdt (chapter 8 ).

Je kunt tot die tijd wel bij de backalley merchant een civilian disguise kopen.
Dan had ik gewoon geluk. Ja heb die laatste gestolen ergens...

• Westland1940
Dit is de look waar ik voor wil gaan ;) Die heavy armor sets zijn hard, maar ben liever light.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WYXttypDozS45Xpl9lkZkJyjqSY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QZw6pUJTeFmz5SSuJVMwvnNK.webp?f=fotoalbum_large

• Wimpie79
Westland1940 schreef op zondag 19 april 2026 @ 21:00:
Dit is de look waar ik voor wil gaan ;) Die heavy armor sets zijn hard, maar ben liever light.

[Afbeelding]
Tip sla alle outfits op in je storage. Zelfde met wapens. Ga je nog goed kunnen gebruiken...

• Wimpie79
Is er maar 1 bank in de game. Geen in pailune?

• Wimpie79
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g1nES2XdvyvCsvexKNgiAXDCe1Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/30SZ9CKbMZOszcKPQvFa9AXI.jpg?f=fotoalbum_large

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-06 14:02
Vis schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 22:57:
Ik doe eigenlijk niet veel in game, geniet alleen maar van alle pracht.

Moet ook wel zeggen dat ik hem vooral speel om te relaxen na een drukke dag (jaja papa ook en druk qua werk)

Dan is een uurtje of 2 wegdromen en exploren wel heel gaaf. Af en toe een missie, maar geen moetje. Dat is ook wel zo fijn aan deze game wat mij betreft: je hoeft niks.

[Afbeelding]

Proost.
Deze is wel heel vet hoor _/-\o_

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:51
whaha ik kom er nu dus pas achter hoe je kan zien dat iemand cheat in dat "poker" spel :P
Zo kan je veel sneller al het geld aftroggelen..

Als met het delen van de kaarten de elleboog laag blijft zijn ze aan het cheaten. Als ze de elleboog omhoog doen is het normaal.

Had me heeeel veel geld en tijd gescheeld als ik dit day 1 wist 8)7

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Psyx88 schreef op zondag 19 april 2026 @ 20:32:
Het is per toeval dat ik hier achter ben gekomen... het zit goed verstopt, zoals wel meer in deze game.

Open je inventory en zoek naar de 'Treasures'-groep... hier zitten als het goed is al items in. Check de 'use' voor deze items.
Pfffff ook nooit geweten. Zit bijna op 50 uur dus ik had daar iets van 4 treasures die ik nog moest 'usen'... 8)7

Ik kwam er ook pas na 30 uur achter dat je de coin zakjes die je loot ook moet usen voordat de inhoud aan credits wordt toegevoegd... zo nutteloos die extra handelingen :P

[ Voor 15% gewijzigd door Chaoss op 20-04-2026 00:28 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-06 15:27
Chaoss schreef op maandag 20 april 2026 @ 00:26:
[...]

Pfffff ook nooit geweten. Zit bijna op 50 uur dus ik had daar iets van 4 treasures die ik nog moest 'usen'... 8)7

Ik kwam er ook pas na 30 uur achter dat je de coin zakjes die je loot ook moet usen voordat de inhoud aan credits wordt toegevoegd... zo nutteloos die extra handelingen :P
Die zakjes zou ik dus bewaren en als gift aan vendors uitgeven om trust op te bouwen. Voor dieren in je boerderij heb je dat o.a nodig dat unlocked extra items in shops bij een vendor.
Ik opende ze ook maar bewaar ze nu daarvoor.

Ze geven +5 trust dus je hebt er al 20 nodig per vendor

[ Voor 4% gewijzigd door FidoDido op 20-04-2026 06:07 ]

• 2dope
FidoDido schreef op maandag 20 april 2026 @ 06:05:
[...]

Die zakjes zou ik dus bewaren en als gift aan vendors uitgeven om trust op te bouwen. Voor dieren in je boerderij heb je dat o.a nodig dat unlocked extra items in shops bij een vendor.
Ik opende ze ook maar bewaar ze nu daarvoor.

Ze geven +5 trust dus je hebt er al 20 nodig per vendor
Als je ff een vijandig gebied betreed, waar dan ook, en je een tijdje op bandits of ander tuig uitleeft, heb je binnen mum van tijd talloze materialen die je kunt gebruiken voor het opkrikken van vertrouwen. Ik heb bijv. iets van 300 thin hides en die kun je daar ook voor gebruiken, kost volgens mij maar 6 of 7 (+15 trust per hide als ik me niet vergis).

Misschien ook als tip voor mensen die weinig wapens en armor kunnen vinden: maximaliseer de trust van de wapen/armor verkopers in steden, dan krijgen ze aanzienlijk meer inventaris incl. crafting books/recipes voor uniekere uitrusting.

• 2dope
Afgelopen weekend ff flink geïnvesteerd in Oongka. Hij was even wennen (vooral navigatie is bagger als je Kliff gewend bent) maar na wat goeie tweaks in skills en gear ging het erg lekker, vond het bijna jammer dat ik terug moest naar Kliff.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p7L4b9ahSrEUb5CL8_Mclgj0IcQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pLtOA0q4pwwpNFF8IB4G0Led.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zzUZQX5sY_fRytDoAJXv3zcHe_4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RtblzyfJ7nBK3yB8KsFNGGqD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TqSnbUlgr3st-xSXMWwxiVqH_d0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dxnTpcHYitCPoEQuGuMi03Im.jpg?f=fotoalbum_large

Beetje Fallout vibes :D Vond deze helm wel goed passen bij de rest van de outfit (Helmet of Knowledge, niet per se goede defense stats).

Oongka blinkt voor mij tot nu toe uit met Dual Wield Mastery. Die skill is een beetje onduidelijk, maar zodra je Dual Wield Mastery unlocked hebt, kan Oongka met twee specifieke andere skills (Rampage en Raging Lightning) 2 two-handed weapons gebruiken. Vooral Raging Lightning is fantastisch voor crowd control en stun.

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22:41
2dope schreef op maandag 20 april 2026 @ 08:47:
[...]

Als je ff een vijandig gebied betreed, waar dan ook, en je een tijdje op bandits of ander tuig uitleeft, heb je binnen mum van tijd talloze materialen die je kunt gebruiken voor het opkrikken van vertrouwen. Ik heb bijv. iets van 300 thin hides en die kun je daar ook voor gebruiken, kost volgens mij maar 6 of 7 (+15 trust per hide als ik me niet vergis).

Misschien ook als tip voor mensen die weinig wapens en armor kunnen vinden: maximaliseer de trust van de wapen/armor verkopers in steden, dan krijgen ze aanzienlijk meer inventaris incl. crafting books/recipes voor uniekere uitrusting.
Nice, zo ver ben ik nog lang niet. Ben mijn hand combat nog aan het oefenen in de eerste levels, vindt ik ook het meest bevredigend tot nu toe.

• 2dope
Drials schreef op maandag 20 april 2026 @ 09:59:
[...]

Nice, zo ver ben ik nog lang niet. Ben mijn hand combat nog aan het oefenen in de eerste levels, vindt ik ook het meest bevredigend tot nu toe.
Bevalt mij ook erg goed, je kunt heel veel CQC ook combineren met wapens. Oongka heeft ook hele vette unarmed moves. Met A+X een suplex, daarna follow-up met wederom A+X voor een elbow drop, dan nog Y voor een curb stomp O+ Er zijn echt superveel combi's

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-06 15:29
Zo nou dit weekend het grote moment. Ik ben nu echt begonnen. Beter laat dan nooit he.

Alles op max staan. Quality-4K-120Hz. Moet zeggen. Spel is een plaatje hoor. Strak. Ziet er echt puik uit.

Start is wel lastig. Echt overweldigend soms. Tis veel. Maar op 1 of andere manier is rondlopen, beetje hier en daar rondsnuffelen zelfs rustgevend haha. Zie wel in dat dit een tijdrovende game gaat worden. Dus dat is een zeer goed teken. Nu kijken dat ik er lekker in kan komen.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Gisteravond nog een kamp upgrade gedaan, viel een beetje tegen, kreeg er welgeteld 1 tent bij (tegenover je slaaptent en de smid. Al zoveel moeite in mijn kamp gestoken en het ziet er nog steeds uit als een vluchtelingenkamp :P
FidoDido schreef op maandag 20 april 2026 @ 06:05:
[...]

Ik heb mijn dieren tot nu toe 'gratis' opgehaald. :P

[ Voor 24% gewijzigd door Chaoss op 20-04-2026 12:57 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

2dope schreef op maandag 20 april 2026 @ 08:47:
en jezelf aanwennen om elke keer ff iets te zeggen tegen de vendor, is toch +5 trust. :P

• LvMaij88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-06 11:23
Westland1940 schreef op zondag 19 april 2026 @ 21:00:

[Afbeelding]
Sick!
Hoe heet deze strider outfit???

• Ricmaniac
2dope schreef op maandag 20 april 2026 @ 09:16:
Afgelopen weekend ff flink geïnvesteerd in Oongka. Hij was even wennen (vooral navigatie is bagger als je Kliff gewend bent) maar na wat goeie tweaks in skills en gear ging het erg lekker, vond het bijna jammer dat ik terug moest naar Kliff.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Beetje Fallout vibes :D Vond deze helm wel goed passen bij de rest van de outfit (Helmet of Knowledge, niet per se goede defense stats).

Oongka blinkt voor mij tot nu toe uit met Dual Wield Mastery. Die skill is een beetje onduidelijk, maar zodra je Dual Wield Mastery unlocked hebt, kan Oongka met twee specifieke andere skills (Rampage en Raging Lightning) 2 two-handed weapons gebruiken. Vooral Raging Lightning is fantastisch voor crowd control en stun.
Lijp outfitje zeg! heel dik

• 2dope
Ricmaniac schreef op maandag 20 april 2026 @ 13:08:
[...]

Lijp outfitje zeg! heel dik
Thanks :Y) Ik was mede vanwege verschillende commentaren her en der nogal skeptisch en Oongka was t.o.v. Kliff ook wel een stap terug met z'n starter gear/skills, maar na de nodige investeringen zijn ze bij mij nu aan elkaar gewaagd.

• Wimpie79
Effe wat abyss puzzels oplossen ...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a9DU-DUbvQG5RzAxj0gAt-TE0vk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TOv9WCx5albuioOHPHbadycb.jpg?f=fotoalbum_large

• Wimpie79
spoiler:
in de vault of vengeance krijg ik deze kist niet open. Is in de abyss. Nog mensen die dit voor hebben gehad...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eteUMVcaFXunECS6ADWfLXTs9dI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jYc3uW5HC4PwtbEjTPn2rpQv.jpg?f=fotoalbum_large

• Psyx88
Sanctums done:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hTIbcwlE2D0mTNHprug-hx63Dfs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/trUvaw7UDdWXeWKlU4l80bcX.png?f=user_large
Kleine tip: vergeet de core niet mee te nemen bij elke sanctum.
spoiler:
Als je een sanctum restored hebt, met je Blinding Flash op de gem richten en de puzzel oplossen.
Up next.. de Abyss puzzles, ik zit al op 29/40, dus ben al aardig op weg.

• Wimpie79
Psyx88 schreef op maandag 20 april 2026 @ 20:02:
Sanctums done:
[Afbeelding]
Kleine tip: vergeet de core niet mee te nemen bij elke sanctum.
spoiler:
Als je een sanctum restored hebt, met je Blinding Flash op de gem richten en de puzzel oplossen.
Up next.. de Abyss puzzles, ik zit al op 29/40, dus ben al aardig op weg.
Juist bliksem unlocked in de abyss.... nog 3 te gaan.... wat een puzzels daar. Goed voor mijn hersenen

• Wimpie79
Heb er nu 14 van de 40. Begint ook oo te schieten. Alhoewel....

• Wimpie79
Zit nu in de ice cradle abyss. Wtf da liedje haha

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-06 05:46
Meer dan 100uur onderweg, tegen einde chapter 6 en ik heb nu pas door hoe ik door de watervallen heen kom. Even daar alles looten en dan een beetje grinden om mijn gear te upgraden.
De boss van chapter 6 is niet te doen met standaard gear :)

[ Voor 4% gewijzigd door janus_freggel op 20-04-2026 22:21 ]

• 2dope
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xz1trvB.gif

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-06 18:21
De support characters, Damiane en Oongka, kunnen de laatst toegevoegde legendary mounts niet oproepen, maar er is een manier om ze wel te kunnen gebruiken, heb ik ontdekt. Als je, met Kliff, de mount vóór het huis naast je camp parkeert en als Kliff het huis ingaat, dan switched naar bijv. Damiane, dan kan Damiane de mount daar ook ophalen en meenemen. Je kan alleen niet fast travellen en dan de mount oproepen, want dan krijg je je toegewezen paard weer. Dus, je moet je mount wel bij je houden. Hopelijk worden deze speciale mounts een keer op de normale manier beschikbaar voor alle characters.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KZoDZeUvwV-Kxx1fwdVavZrJFac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I7nKfPuY276vBXwqfHXNBDbD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cqa7j_vxO0-RreV4aIJYyqRAYdI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZVPbuvRBcmvxhz5kJg66W615.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Poops_McGhee op 21-04-2026 06:13 ]

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 12:21
janus_freggel schreef op maandag 20 april 2026 @ 21:05:
Meer dan 100uur onderweg, tegen einde chapter 6 en ik heb nu pas door hoe ik door de watervallen heen kom. Even daar alles looten en dan een beetje grinden om mijn gear te upgraden.
Uh kan je door watervallen? Hoe?

• 2dope
mike0001 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 09:16:
[...]

Niet allemaal, je moet goed opletten op gestapelde stenen:

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/74vsi0v4h0rg1.png

Als je die ergens voor een waterval ziet staan zit er een geheim achter. Je kunt er doorheen geraken met de thrust move RB+Y / R1+driehoek.

• Psyx88
Op PC is het shift + rechtermuis knop om te chargen en dan loslaten. Positionering is wel een ding: zorg dat je goed recht en dicht bij de waterval staat.

Gisteren druk bezig geweest met Abyss puzzels...
Helaas kun je de laatste pas doen na het uitspelen van de main story :'(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EUpywMPW3RUZHitaUzD8YMZeewc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/eJdQHV42objKSnztBaOSYfmX.png?f=user_large

Nog een ander dingetje:
Voeren op de farm lijkt niet goed te werken, althans ik krijg het niet voor elkaar dat mijn beesten wat eten, zeker niet via de voeder-optie. Je moet het voer echt voor hun neus droppen, willen ze het eten. En dan nog reageren de beesten vaak niet. Zijn er meer mensen waarbij dit het geval is?

• LvMaij88
Psyx88 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 12:25:
Op PC is het shift + rechtermuis knop om te chargen en dan loslaten. Positionering is wel een ding: zorg dat je goed recht en dicht bij de waterval staat.

[Afbeelding]

Nog een ander dingetje:
Voeren op de farm lijkt niet goed te werken, althans ik krijg het niet voor elkaar dat mijn beesten wat eten, zeker niet via de voeder-optie. Je moet het voer echt voor hun neus droppen, willen ze het eten. En dan nog reageren de beesten vaak niet. Zijn er meer mensen waarbij dit het geval is?
Ik stop het in de voederbak en laat het dan met rust. Soms bijvullen met eten en dan gaan ze vanzelf ernaartoe.

• janus_freggel
2dope schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 09:36:
[...]

Niet allemaal, je moet goed opletten op gestapelde stenen:

[Afbeelding]

Als je die ergens voor een waterval ziet staan zit er een geheim achter. Je kunt er doorheen geraken met de thrust move RB+Y / R1+driehoek.
Kijk even op je map, daar zie je een teken van een grot, waarbij je direct kan lezen of er iets achter zit. Je ziet ook een vinkje erdoor staan als je hem al gedaan hebt.

• Wimpie79
Psyx88 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 12:25:

[Afbeelding]

Nog een ander dingetje:
Ik heb er ondertussen 15 en kan niet meer verder denk ik daar of zie het mis. Moet ook nog pailune en deminis verder ontdekken. Mss daarmee..

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-06 06:42
Ik merk toch dat deze game echt veel te veel tijd in beslag neemt om ook maar een beetje progressie te boeken. Zelfs de simpelste dingen kosten enorm veel tijd en er blijven maar mechanics bij komen. Helaas heb ik niet zo veel tijd om te gamen, waardoor ik deze game voorlopig weer onder op de stapel leg.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Ik speel nog geregeld, maar ik vind het wel vervelend dat ik veel moet opzoeken. Kan ook aan mij liggen. Soms mag ik een bepaald gebied niet in omdat ik de verkeerde pet op heb oid. Puzzels zijn onduidelijk, dus ook weer opzoeken.
Ook qua armor en weapons zit er weinig vooruitgang in, tenzij ik een guide zoek om er er fatsoenlijk uit te zien. Maar gevoelsmatig loop ik nog altijd in extreem basis gear.

Op een bepaald moment dacht ik.. ik ga gewoon de wereld in en ik zie wel. Niet perse oog voor quests log oid, maar gewoon exploreren. na 2 uur had ik voor mijn gevoel vrijwel niets groots gevonden of afgerond. Wel wat recepten of een vis gevangen voor een quests. Maar voelde niet echt progressie.

Ik ben een stuk in chapter 3, maar er moet wel spoedig iets gebeuren wat me in de game zuigt, zodat ik het haast niet meer weg kan leggen. Ben nog in het begin van deze game, ik voel nog niet dat ik bijzondere dingen aan het doen ben. Het ziet er allemaal super leuk en interessant uit. Daar ligt het niet aan.

• Psyx88
@Wimpie79 Als je meer Abyss islands wilt doen, moet je inderdaad Hernand uit en de andere zones gaan ontdekken.
spoiler:
Elke spire in een zone geeft toegang tot de volgende set Abyss islands.

• 2dope
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 16:42:
Ik speel nog geregeld, maar ik vind het wel vervelend dat ik veel moet opzoeken. Kan ook aan mij liggen. Soms mag ik een bepaald gebied niet in omdat ik de verkeerde pet op heb oid. Puzzels zijn onduidelijk, dus ook weer opzoeken.
Ook qua armor en weapons zit er weinig vooruitgang in, tenzij ik een guide zoek om er er fatsoenlijk uit te zien. Maar gevoelsmatig loop ik nog altijd in extreem basis gear.

Op een bepaald moment dacht ik.. ik ga gewoon de wereld in en ik zie wel. Niet perse oog voor quests log oid, maar gewoon exploreren. na 2 uur had ik voor mijn gevoel vrijwel niets groots gevonden of afgerond. Wel wat recepten of een vis gevangen voor een quests. Maar voelde niet echt progressie.

Ik ben een stuk in chapter 3, maar er moet wel spoedig iets gebeuren wat me in de game zuigt, zodat ik het haast niet meer weg kan leggen. Ben nog in het begin van deze game, ik voel nog niet dat ik bijzondere dingen aan het doen ben. Het ziet er allemaal super leuk en interessant uit. Daar ligt het niet aan.
Kan ook zijn dat het simpelweg niet je cup of tea is, zelfs als je 'dit soort games' normaliter wél waardeert, dat lees je wel meer. Vergelijkingen met games als Skyrim, Witcher 3, Dragon's Dogma 2 zijn talrijk maar ik denk tegelijk ook dat gamers die titels om verschillende redenen leuk vinden.

Zou 't idd nog een kans geven maar ik denk dat als er na chapter 3 nog steeds niks 'klikt' en irritaties prominent blijven, die klik er dan ook niet meer gaat komen. Overigens heb je wat mij betreft gewoon een punt m.b.t. de (min)punten die je noemt, maar daar kijk ik persoonlijk juist makkelijk doorheen omdat de game heel veel andere dingen weer wél steengoed doet.

• Wimpie79
Psyx88 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 20:25:
@Wimpie79 Als je meer Abyss islands wilt doen, moet je inderdaad Hernand uit en de andere zones gaan ontdekken.
spoiler:
Elke spire in een zone geeft toegang tot de volgende set Abyss islands.
Ja klopt had de eerste voor de main story gedaan en pas later ontdekt dat je hier terug kan komen. Dacht kan er niet in . Maar gewoon een klein brandje veroorzaken en je bent er idd...

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08-06 08:55
2dope schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 20:28:
[...]
Vergelijkingen met games als Witcher 3 zijn talrijk maar ik denk tegelijk ook dat gamers die titels om verschillende redenen leuk vinden.
Die snap ik niet helemaal. Witcher 3 is echt een giga verhalende rpg vol boeiende sidequests en quests. Dit is een sandboxgame waarin je vooral je eigen avonturen beleeft. Beide open werelden maar verder appels met peren.

• janus_freggel
Is het trouwens normaal dat ik niet meer kan switchen naar Damiane in c5 en c6? C7 begin ook niet. Of ik ben op een important missie, of zij of ze is gewoon unavailable....

• 2dope
Timothy3000 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 20:37:
[...]

Die snap ik niet helemaal. Witcher 3 is echt een giga verhalende rpg vol boeiende sidequests en quests. Dit is een sandboxgame waarin je vooral je eigen avonturen beleeft. Beide open werelden maar verder appels met peren.
Mwah ik zie wel meer overeenkomsten dan alleen 'open wereld', met name de setting maar ook bepaalde gameplay mechanics. Ik zeg ook niet "Crimson Desert is een soort Witcher 3", het laat zich tot op zekere hoogte / in bepaalde opzichten vergelijken met een hele rits (fantasy)titels.

• 2dope
janus_freggel schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 20:40:
Is het trouwens normaal dat ik niet meer kan switchen naar Damiane in c5 en c6? C7 begin ook niet. Of ik ben op een important missie, of zij of ze is gewoon unavailable....
Dat staat er bij als je dat wieltje ervoor haalt toch? "This person is on an important mission" oid (maar, ja dat is normaal)

[ Voor 3% gewijzigd door 2dope op 21-04-2026 21:04 ]

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:57

Vis

2dope schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 20:55:
[...]

Mwah ik zie wel meer overeenkomsten dan alleen 'open wereld', met name de setting maar ook bepaalde gameplay mechanics. Ik zeg ook niet "Crimson Desert is een soort Witcher 3", het laat zich tot op zekere hoogte / in bepaalde opzichten vergelijken met een hele rits (fantasy)titels.
Voor mij zie ik vooral gelijkenissen met de Zelda games.
Ik heb bij Zelda, vooral BotW, altijd het gevoel gehad na een tijdje spelen dat het te kinderlijk speelt. En naarmate je zelf ouder wordt verwacht je meer realisme en vooral betere grafische visuals. Dit miste ik altijd bij de Zelda games en daarom heb ik ze ook nooit langer dan 100 uur gespeeld omdat ik me op een gegeven moment verveelde omdat alles hetzelfde leek.
Die Zuid Koreanen hebben het geperfectioneerd om een volwassen Zelda te maken, door veel mechanics te kopiëren en een prachtige realistische open wereld te bouwen waarin je kan verdwalen.

Mijn game plezier is weer helemaal teruggekeerd met dit pareltje van Pearl Abbys. En ze hebben aangegeven alle toekomstige DLC gratis uit te brengen voor bezitters van de game. Machtig!
Ubisoft en Bethesda en consorten: eat your heart out.

[ Voor 4% gewijzigd door Vis op 22-04-2026 08:59 ]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• Ricmaniac
janus_freggel schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 20:40:
How to tell me you skipped the cutscenes without telling me you skipped the cutscenes :P

Maarja het klopt idd
spoiler:
Je krijgt haar weer terug in chapter 9

• 2dope
Vis schreef op woensdag 22 april 2026 @ 08:56:
[...]

Voor mij zie ik vooral gelijkenissen met de Zelda games.
Ik heb bij Zelda, vooral BotW, altijd het gevoel gehad na een tijdje spelen dat het te kinderlijk speelt. En naarmate je zelf ouder wordt verwacht je meer realisme en vooral betere grafische visuals. Dit miste ik altijd bij de Zelda games en daarom heb ik ze ook nooit langer dan 100 uur gespeeld omdat ik me op een gegeven moment verveelde omdat alles hetzelfde leek.
Die Zuid Koreanen hebben het geperfectioneerd om een volwassen Zelda te maken, door veel mechanics te kopiëren en een prachtige realistische open wereld te bouwen waarin je kan verdwalen.

Mijn game plezier is weer helemaal teruggekeerd met dit pareltje van Pearl Abbys. En ze hebben aangegeven alle toekomstige DLC gratis uit te brengen voor bezitters van de game. Machtig!
Ubisoft en Bethesda en consorten: eat your heart out.
Haha ben zelf nooit groot fan geweest van Zelda-games behalve die op de SNES (niet omdat ik ze niet leuk vind maar ik had zelden Nintendo's in huis :) ). BotW ken ik dan weer redelijk en ik snap die herkenning wel inderdaad, ook dat is een grote open zandbak met verschillende biomes waar je lekker op je eigen tempo los kunt.

Zelf heb ik echt wel het nodige aan te merken op CD, 't is jammer dat ze zo'n slap verhaal en zulke 'vergeetbare' personages hebben neergezet wat mij betreft. Ook vind ik veel side activities saai, maar dat kon je al een beetje zien aankomen. De gameplay maakt echter zó veel goed dat ik daar makkelijk doorheen kijk. Daarnaast, ik speelde Skyrim ook niet 1000 uur omdat ik nou zo ontzettend in het verhaal gezogen werd :+

Ben wel benieuwd met voor DLC ze dan gaan komen, ik hoop natuurlijk op een omvangrijke uitbreiding maar begreep al dat die kans klein is. Wat nieuwe horse armor en een paar nieuwe zwaardjes loop ik niet zo warm voor :P

[ Voor 6% gewijzigd door 2dope op 22-04-2026 09:54 ]

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 08:25

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Is er een manier om ondanks wat het spel wil kliff weer terug te krijgen? Moet nu ongka spelen en kan er niets mee gewoon oefening in frustratie. IK HAAT het wanneer een spel dit soort dingen forceerd.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• smaiden
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:19
prutser001 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 09:48:
Is er een manier om ondanks wat het spel wil kliff weer terug te krijgen? Moet nu ongka spelen en kan er niets mee gewoon oefening in frustratie. IK HAAT het wanneer een spel dit soort dingen forceerd.
Als dit het gedeelte in chapter 7? of 8? is, speel dan even een paar quests door...

• Vis

Vis

2dope schreef op woensdag 22 april 2026 @ 09:44:
[...]

Haha ben zelf nooit groot fan geweest van Zelda-games behalve die op de SNES (niet omdat ik ze niet leuk vindt maar ik had zelden Nintendo's in huis :) ). BotW ken ik dan weer redelijk en ik snap die herkenning wel inderdaad, ook dat is een grote open zandbak met verschillende biomes waar je lekker op je eigen tempo los kunt.

Zelf heb ik echt wel het nodige aan te merken op CD, 't is jammer dat ze zo'n slap verhaal en zulke 'vergeetbare' personages hebben neergezet wat mij betreft. Ook vind ik veel side activities saai, maar dat kon je al een beetje zien aankomen. De gameplay maakt echter zó veel goed dat ik daar makkelijk doorheen kijk. Daarnaast, ik speelde Skyrim ook niet 1000 uur omdat ik nou zo ontzettend in het verhaal gezogen werd :+

Ben wel benieuwd met voor DLC ze dan gaan komen, ik hoop natuurlijk op een omvangrijke uitbreiding maar begreep al dat die kans klein is. Wat nieuwe horse armor en een paar nieuwe zwaardjes loop ik niet zo warm voor :P
Ik had dan ook weer niet echt iets met Skyrim, maar meer met Oblivion. Dat was mijn eerste open wereld fantasy game waar ik me echt dagen/weken op verheugde om het op te starten.. dat heb ik nu ook nog steeds met Crimson Desert.

Ik vermoed dat ze CD blijven optimaliseren en uitbreiden om de speler vertrouwen te behouden, en om toekomstige spelers weer naar hun franchise te trekken. Ze gaan het gewoon winnen van de grote jongens ala Bethesda en Project Red, dat merk je aan alles.

Witcher 4 zal bijvoorbeeld echt torenhoge verwachtingen hebben en de druk ligt inmens hoog om beter te worden. Maar nogmaals, Project Red en een Bethesda zijn wel iets betere storytellers inderdaad. Dus daarmee kunnen ze wellicht de race weer mee inhalen.

Mooie tijden.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08-06 08:55
Vis schreef op woensdag 22 april 2026 @ 09:58:
[...]
Maar nogmaals, Project Red en een Bethesda zijn wel iets betere storytellers inderdaad.
Iets betere? :p

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-06 06:42
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 16:42:
Vanaf chapter 4 kun je het greymane kamp echt gaan uitbouwen en comrades zoeken. Dat is leuk om te doen.

Maar verder snap ik je punt volledig. Het heeft wat dat betreft wel wat weg van een game van Fromsoftware. We leggen zo weinig mogelijk uit en je ziet maar. Dat heeft zijn charme, maar kan ook wel doelloos aanvoelen. Nu moet ik zeggen dat bij een game als Elden Ring de sidequests echt vollledig onnavolgbaar waren, doordat je geen melding kreeg dat je een quest aannam als je eens een NPC sprak, niet duidelijk was wat je moest doen en er geen quest log was. Die sidequests heb ik echt allemaal met een walkthrough in de hand moeten doen. Zo erg is dat hier gelukkig weer niet.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |

• Vis

Vis

Ja flink betere. Maar nogmaals, ik hou er ook wel van dat je een beetje in het mysterie blijft door het zelf te ontdekken in een game en je gaandeweg erachter komt wat er speelt in de wereld. Het exploren zonder uitleg en verhaallijn heeft bij mij de voorkeur in dit soort open werelden.

• MrGizMo
janus_freggel schreef op maandag 20 april 2026 @ 21:05:
mike0001 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 09:16:
[...]

Dit is toch mooi O+

• Tri Force
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-05 13:44
Heeft ook iemand een idee of het mogelijk is om Abyss Gear Banes te maken via "Recipes" omdat je meer kans hebt met random om gewone gears te krijgen is er een overvloed aan bijv. Destruction Gears maar veel te weinig aan ''Steel Banes'' om dan weer level 2 en level 3 te maken..

Nog bedankt Justifire ^^ Damiane was ok na een 5 minuten daar zat een timer op.

Groetjes,

T.F

• 2dope
Tri Force schreef op woensdag 22 april 2026 @ 16:52:
Heeft ook iemand een idee of het mogelijk is om Abyss Gear Banes te maken via "Recipes" omdat je meer kans hebt met random om gewone gears te krijgen is er een overvloed aan bijv. Destruction Gears maar veel te weinig aan ''Steel Banes'' om dan weer level 2 en level 3 te maken..
Had wat moeite om deze zin te begrijpen maar volgens mij snap ik je: ja je kunt voor zover bekend álle abyss gear recipes uiteindelijk krijgen maar het duurt lang en er komt RNG bij kijken (even onder een spoiler just in case):
spoiler: abyss gear recipes + farms/exploits
Via dispatch missions kun je dig site / ruins / excavation site missions doen met een vraagteken, die geven abyss cells, abyss artifacts, abyss gears óf abyss gear recipes. RNG dus. Dit vereist veel tijd, véél camp resources en de kans is groot dat je shitty gears krijgt. Maar er zijn een paar handige trucjes - als deze missies bijna voorbij zijn maak je een save. Vervolgens ga je slapen (duur afhankelijk van hoe lang de missie nog duurt) en zodra je wakker wordt is de missie klaar en heb je je reward in je chest zitten. Is het niet het item wat je wil? Load game > sleep > repeat. Daarnaast is er ook een item die álle camp mission rewards verdubbelt - dus ook eventuele abyss gears/recipes. Dan gaat het al een stuk sneller.

Tenslotte is er een exploit (die vorige week iig nog steeds werkte) waarbij je in zeer korte tijd een hele vracht abyss gears kunt farmen. Dat zijn matige gears maar kun je natuurlijk omsmelten. Mogelijk weet je die al omdat je het hebt over "overvloed aan gears" maar zo niet, laat maar weten, dan leg ik 'm ff uit (Icewatch Altar). Met die methode wordt het heel eenvoudig om via special synthesis top-tier gears te craften bij de witches. Vorige week getimed, 14 abyss gears en 110 silver in anderhalve minuut. Op die manier had ik na een paar uur al een flink aantal tier 2 bane gears en een bescheiden aantal tier 3.

• Wimpie79
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CGZirXz1_jSp_WKL6xbRUDaHHok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T9S0tptXYVxtrPKjNU8Ttx2p.jpg?f=fotoalbum_large
Kijk eens wat ik gevonden heb....

• Wimpie79
Boss dight met de vrouw in chapter 8 toch paar golden palmar pills gebruikt. Was een sterke vent die boss pfff. Nu geen main quest meer en gewoon pailune en deminis verkennen.

• MrGizMo
Die Yann quests ben ik wel beu :w

• Ricmaniac
Ja rete irritant soms haha.
Net zoals die quests dat je eerst een stuk mee moet rijden op je paard en vervolgens zoiets hebt van: ik kon hierheen fasttravelen >_> :P

• Wimpie79
De update is er guys. Amai serieuze positieve aanpassingen. Sterk. Voor veel mensen diffuculty settings maar ik ga deze voorlopig laten staan op normal. Hou wel van een goede challenge. De storage is ook deftig. Je kan nu een chest kopen tot 1000 slots. En als je craften of refinement moet doen. Moet dit item niet in je inventory zitten. Zeer goede verbetering. Nog niet getest de update. Eerst nog wat werken natuurlijk. Laat maar weten wat jullie ervan vinden... moet het zelf nog downloaden en de patch notes eens goed lezen...

[ Voor 6% gewijzigd door Wimpie79 op 23-04-2026 04:42 ]

• MrGizMo
https://crimsondesert.pea...Notice/Detail?_boardNo=84

Komt vast wel weer een mooi lijstje van iemand haha
Added birds as pets. You can encounter these new companions throughout Pywel.
Added the Sotdae of Bond item which allows you to gain Trust with birds.
Place various types of food that birds might like on the Sotdae of Bond to feed them and gain Trust.
The Sotdae of Bond can be obtained through a quest.
Added 5 new types of cat pets.
Improved the Abyss Heuklang so that it can become your pet.
Added a function to change the names of horses and pets.
Fixed an issue where cats could remain on the player's shoulder indefinitely, contrary to the intended design. However, considering that many Greymanes actually liked these cats' behavior, we have added an item that allows cats to stay on the shoulder for a longer period of time.
Added an accessory slot for pets, which will allow pets to now take on a wider variety of roles.
Sigil of Bonding: Equipping this item on a pet cat ensures it to stay longer on your shoulder.
Toch wel de belangrijkste :P

[ Voor 92% gewijzigd door MrGizMo op 23-04-2026 07:06 ]

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:10

justifire

Shut up and squat !!

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 12:21
Wimpie79 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 04:35:
De update is er guys. Amai serieuze positieve aanpassingen. Sterk. Voor veel mensen diffuculty settings maar ik ga deze voorlopig laten staan op normal. Hou wel van een goede challenge. De storage is ook deftig. Je kan nu een chest kopen tot 1000 slots. En als je craften of refinement moet doen. Moet dit item niet in je inventory zitten. Zeer goede verbetering. Nog niet getest de update. Eerst nog wat werken natuurlijk. Laat maar weten wat jullie ervan vinden... moet het zelf nog downloaden en de patch notes eens goed lezen...
craften vanut je voorraad kist is wel echt een fijne. Zal dat ook gelden voor food? Want met je camp leden al die opdrachten doen dan zit heel mn voorraad vol eieren of appels en die vergeet ik steeds :P

• Ricmaniac
Grote patch weer hoor!
Ben benieuwd naar die difficulty slider. Denk dat ik hem op normaal laat staan. Vond de moeilijkheidsgraad prima hoe het was.

Verschillende storage chests zijn gewoon super! En vooral dat de ingredienten enzo ook rechtsreeks gebruikt kunnen worden.

Ben ook wel heel benieuwd naar die Boss rematches die ze binnekort gaan toevoegen. Daar hebben ze nu wat voorbereidingen op gedaan maar wordt binnenkort toegevoegd.

Echt nice hoe veel ze gewoon frequent kunnen updaten.. is echt mooi om te zien in vergelijking met veel games waar patches vaak toch gewoon veels te laat pas komen :P

Leuk ook dat ze housing aanpakken met improvements en verschillende type huisjes enzo
Selectable house types unlock based on the Greymane Camp expansion level.
- Compact House
- Standard House
- Spacious House
- Spacious Pailunese House

En uiteraard niet vergeten vogels als pets :P

[ Voor 4% gewijzigd door Ricmaniac op 23-04-2026 08:29 ]

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-06 18:56
Heel blij te lezen dat er nu een difficulty sliders is. Daar ik meerdere rage quits had toen ik het spel aantal weken geleden speelde en ik niet door bepaalde bosses kwam (ook met redelijke gear imo.).
Ik zocht geen Souls / Eldenring game. Ik hoopte dat Crimson Desert mij een soort Diablo, Dynasty Warriors playstyle zou geven in een 3th person view, hele grote mooie open wereld zoals Skyrim en veel te doen.
Die laatste twee punten klopten, maar het hele RPG, Crafting en vecht systeem dat deed bij mij de das om.
Toch laat ik de game nog een jaar liggen, want het staat nog vers in mijn geheugen dat ik die stomme puzzels in een wereld hoog in de wolken moest gaan doen om verder te komen alsook die vreselijke vliegende bosses die je met verschrikkelijke controls eerst moest tetheren, naar beneden halen en dan een paar tikjes uitdelen.
Ook dat lange paardrijden met die quests, dat moeten ze echt eruit slopen of skippen enablen.
Wellicht na 1 jaar is het spel dusdanig goed aangepast en zijn er mods, dat ik het spel zo kan maken dat ik het leuk ga vinden.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

• 2dope
Ricmaniac schreef op donderdag 23 april 2026 @ 08:29:
Leuk ook dat ze housing aanpakken met improvements en verschillende type huisjes enzo
Selectable house types unlock based on the Greymane Camp expansion level.
- Compact House
- Standard House
- Spacious House
- Spacious Pailunese House
Ja grappig, ik ben daar zelf niet echt mee bezig (mijn huis is leeg op een grote caldron midden in de woonkamer na). Maar ik zag op Reddit een filmpje voorbij komen van iemand die z'n hut tot in de puntjes had ingericht en dat zag er gewoon echt heel puik uit: https://www.reddit.com/r/...ing_the_house_or_just_me/

• Ricmaniac
Ja die had ik ook gezien, heel vet ja!

Weer typisch gewoon zo'n ding in de game van: Je kan het doen en kan er uren en uren aan spenderen maar compleet optioneel als je het wilt :D

• 2dope
Ricmaniac schreef op donderdag 23 april 2026 @ 08:56:
Ja die had ik ook gezien, heel vet ja!

Weer typisch gewoon zo'n ding in de game van: Je kan het doen en kan er uren en uren aan spenderen maar compleet optioneel als je het wilt :D
Haha ja, wat ik er ook leuk aan vind is dat je allerlei zooi uit de gamewereld mee kunt grissen en gebruiken als decoratie, maar er daarnaast ook meerdere meubelmakers zijn die een enorm scala aan meubilair verkopen (van pauper tot luxe). Misschien op een regenachtige zondagmiddag toch ook maar eens mijn crib pimpen :+

• janus_freggel
2dope schreef op donderdag 23 april 2026 @ 08:54:
[...]

Ja grappig, ik ben daar zelf niet echt mee bezig (mijn huis is leeg op een grote caldron midden in de woonkamer na). Maar ik zag op Reddit een filmpje voorbij komen van iemand die z'n hut tot in de puntjes had ingericht en dat zag er gewoon echt heel puik uit: https://www.reddit.com/r/...ing_the_house_or_just_me/
Ik had begrepen dat je huis verplaatst naar ene andere regio op een gegeven moment, k9mt de inrichting dan mee? Zit nu nog in camp 1, beetje zonde om alles opnieuw te moeten doen :)

• 2dope
Gisteren weer een nieuwe challenge run afgemaakt, dit was wel een pittige - Chapter 8 boss verslagen met een bezem

• 2dope
janus_freggel schreef op donderdag 23 april 2026 @ 09:01:
[...]

Ik had begrepen dat je huis verplaatst naar ene andere regio op een gegeven moment, k9mt de inrichting dan mee? Zit nu nog in camp 1, beetje zonde om alles opnieuw te moeten doen :)
Geen idee, ik zit nog op Howling Hill, maar ik las elders dat er wel bepaalde zaken "ongedaan gemaakt" worden als je met je kamp verhuisd, weet eigenlijk niet of dat ook het geval is met je huisraad

• Wimpie79
Dacht dat je ook een food kist kunt kopen... waar of hoe. Geen idee. Weet er iemand hoeveel deze kusten kosten in het algemeen. Met de kuku potten is er ook iets veranderd dacht ik.

• G_Dragon
Wat een update weer! Respect voor de snelheid waarmee ze dit weten te flikken, dit spel blijft maar mooier en mooier worden. Eindelijk weer z'n titel waar je u tegen zegt :)

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-06 22:08

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik vind dit wel echt een downgrade, alle markers hetzelfde en dezelfde kleur.. WTF. Dat is echt niet handig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UZQz74ANwVw5avkb0DfFqB4akas=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/2hrHuhek6EIhi5DkB2BnXb3a.png?f=user_large
Ja je kunt ze gaan customizen, maar dat is onnodig veel werk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_lH5Ee0jc_bVsYmc-_SORvrvPAo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/xp4AfHZRZM9nNK9lIZniqcTO.png?f=user_large

NOG ERGER: Ze worden ook niet meer in de compass getoond.. What the hell?

[ Voor 35% gewijzigd door Angeloonie op 23-04-2026 09:48 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• janus_freggel
Angeloonie schreef op donderdag 23 april 2026 @ 09:40:
Ik vind dit wel echt een downgrade, alle markers hetzelfde en dezelfde kleur.. WTF. Dat is echt niet handig.
[Afbeelding]
Ja je kunt ze gaan customizen, maar dat is onnodig veel werk.
[Afbeelding]

NOG ERGER: Ze worden ook niet meer in de compass getoond.. What the hell?
Fijn, kan ik eindelijk zelf bepalen welke marker ik waarvoor gebruik en deze later terugvinden. Ik miste deze optie eerder :)

• 2dope
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I1E1HixeVJvOEGHKsHluLdMezq0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2u6T3p3hI7GOkBrJKwfG1Py2.jpg?f=fotoalbum_large

• Ricmaniac
Lijkt net of je de verkeerde game speelt hahah

Iets met hogwarts enzo :P

• LvMaij88
Ik had gehoopt dat er ook iets in de patch stond over het tamen van cats.
Gisteren geprobeerd er 1tje te temmen maar geen één kat at iets wat ik op de grond zette.

• janus_freggel
LvMaij88 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 11:17:
Ik had gehoopt dat er ook iets in de patch stond over het tamen van cats.
Gisteren geprobeerd er 1tje te temmen maar geen één kat at iets wat ik op de grond zette.
Uhh oppakken en tamen... ik heb meerdere katten maar nog nooit iets op de grond gezet

• MrGizMo
janus_freggel schreef op donderdag 23 april 2026 @ 11:24:
[...]

Uhh oppakken en tamen... ik heb meerdere katten maar nog nooit iets op de grond gezet
Als je eten geeft gaat het stuk sneller ;)

• Poops_McGhee
MrGizMo schreef op woensdag 22 april 2026 @ 23:12:
Die Yann quests ben ik wel beu :w
Ik denk dat Yann zo'n beetje de meest gehate NPC in deze game is. 😂

• Poops_McGhee
Helaas nog steeds geen update/upgrade aan Photomode. Deze game is echt wel mooi genoeg om een goed werkende photomode met tenminste filter opties te krijgen.
Verder ziet de update er goed uit.

• 2dope
Poops_McGhee schreef op donderdag 23 april 2026 @ 12:29:
[...]

Ik denk dat Yann zo'n beetje de meest gehate NPC in deze game is. 😂
Yann is ook weer zo'n nietszeggend personage dat dan als 'unieke' karaktereigenschap opvliegendheid heeft. Zie idd meer klachten over hem, ik had een post op Reddit gemaakt in een thread over hem, ik schreef "AI, please create a character that's a real hothead" en die had 70 upvotes na een uur :D Wat ik daarmee bedoel is dat Yann ook weer zo'n vergeetbaar, cliché, pre-fabricated personage is, kennelijk delen meer mensen dat sentiment.

Meer NPC's hebben daar last van, het lijken een beetje massaproductiepersoonlijkheden alsof ze allemaal uit een soort "AI character generator" komen

• LvMaij88
MrGizMo schreef op donderdag 23 april 2026 @ 12:10:
[...]

Als je eten geeft gaat het stuk sneller ;)
Had het inderdaad beter moeten verwoorden, maar als ik eten op de grond zet dan gaat die kat er gewoon niet naartoe. NPC's pakten wel het eten voor mijn neus op maar een kat weigert te eten.
Pagina: 1 ... 22 ... 26 Laatste

Let op:
Verhalende elementen etc de komende periode graag even in spoilers zetten :).