Ik probeer al urenlang de eerste boss, Myurdin, te verslaan en paar keer tot 5% van zijn health gekregen maar ik verlies iedere keer. Vanavond nog een paar uur voor zitten.
Je krijgt dan wel de melding dat loot naar de storage is gegaan ofzo. weet niet hoe dat dan 1 op 1 over gaat maar die melding zie je wel altijd in het midden van je scherm als je die animatie hebt gehad dat ze weg zijn.mike0001 schreef op maandag 13 april 2026 @ 08:51:
Ik vermaak me prima met de game.
Wel een puntje van irritatie als je een camp heb gecleared.
Je maakt 50 man dood en dan zijn alle lijken ineens weg. Je kan geen lijkenroof meer doen en als je dan een kistje hebt in het kamp, of eten, dan kan je dat niet pakken want is stelen...
Dus nu laat ik me op 5% van alle kanten in elkaar slaan om maar te looten.
Ok heb gisteren ook twee drie uur bezig ssm chapter 6. Wat een battle. Nieuw stadje en hopla weet allemaal quest er bij. Correct de boss was easy.Chaoss schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:06:
@Poops_McGhee Oh my zo'n zwijn is echt een epic mount, die moet ik ook hebben
Dit weekend weer lekker bezig geweest. Kamp uitgebried met een Farm en Ranch, verder echt heel chill dat er sinds de update ook een blacksmith in het kamp zit. Sowieso heb ik het idee dat er ook wat meer volk rondloopt in het kamp waardoor het wat 'levendiger' lijkt.
Verder ook Chapter 5 en 6 afgerond. Bij chapter 5 kom je in een leuke toren, eindbaas gevecht was vrij irritant met name de 3'de fase maar dropt wel een vet wapen. Chapter 6 vond ik by-far het vetste chapter tot nu toe! voor mijn gevoel echt anders dan de eerdere chapters. Begon gisteravond om 23 uur met het laatste deel van chapter 6. 500 vijanden later was het 2 uur 's nachtsspoiler:. Eindbaas van Chapter 6 was dan weer super gemakkelijk.Midden in zo'n battle staan, met verschillende objectives, overal chaos.... en dan die 'tanks'
Random screenshots:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
spoiler:
zeker als je zo een pilaar op zijn hoofd slaat. Helft van zijn health weg...
Zorg dat je veel eten bij je hebt zodat je veel kan healen, zoiets simpels als grilled meat kom je al heel ver mee.TrafalgarLaw schreef op maandag 13 april 2026 @ 10:50:
Ik probeer al urenlang de eerste boss, Myurdin, te verslaan en paar keer tot 5% van zijn health gekregen maar ik verlies iedere keer. Vanavond nog een paar uur voor zitten.
Verder veel dodgen en teoslaan met heavy attacks. Scheelt ook wel als je een aantal van die pillen bij je hebt om met 30% health door te spelen als je dood gaat.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Heb mij dit weekend vast gebeten in The Abbys.
Wil nl graag de burn abilities vrijspelen en had begrepen dat je dat in de abbys moet doen.
Also groot fan van puzzel games als Myst vermaak ik mij daar prima mee.
Zitten wel hersenkrakers tussen, icm de cluncky controls is dat soms best wel een uitdaging!
Wel weer tof als je dan toch de goede oplossing weet te vinden.
En mooie gears gevonden tussen de puzzels door
Viel trouwens naar beneden, landde bij een klein meertje waar ik een dikke vis in rond zag zwemmen.
Maar even een hengeltje uit geworpen
Wil nl graag de burn abilities vrijspelen en had begrepen dat je dat in de abbys moet doen.
Zitten wel hersenkrakers tussen, icm de cluncky controls is dat soms best wel een uitdaging!
En mooie gears gevonden tussen de puzzels door
Viel trouwens naar beneden, landde bij een klein meertje waar ik een dikke vis in rond zag zwemmen.
Maar even een hengeltje uit geworpen
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Volgens mij kan ik niet koken want ik zit nog in de eerste 20 min van het spel?Chaoss schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:21:
[...]
Zorg dat je veel eten bij je hebt zodat je veel kan healen, zoiets simpels als grilled meat kom je al heel ver mee.
Verder veel dodgen en teoslaan met heavy attacks. Scheelt ook wel als je een aantal van die pillen bij je hebt om met 30% health door te spelen als je dood gaat.
Wat doe je dan nadat je verliest? reload je een safe?TrafalgarLaw schreef op maandag 13 april 2026 @ 10:50:
Lees onderstaande als op bovenstaande je antwoord ja is.
spoiler:
Je kan dat gevecht niet winnen. is de story intro en die hoor je te verliezen
[ Voor 19% gewijzigd door Ricmaniac op 13-04-2026 11:29 ]
Moet daar ook nog mee beginnen. Heb er 2 gedaan voor de main story en 2 0f 3 gewoon. Ben altijd te veel afgeleid em geraak er nooit. Deze avond maar eens een poging ondernemen om 1 of 2 te doen. Voor de gene die ik al gedaan heb gewoon af en toe goed rond je kijken naar eilandjes. Staan dikwijls kisten op met goede loot....gewoon naar toe vliegen en heb stamina level 10. Dus kan lang vliegen... heb trouwens nog geen enkel kuku pot wapen kunnen craften omdat ik de juiste benodigdheden niet heb....justifire schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:24:
En mooie gears gevonden tussen de puzzels door![]()
Maar even een hengeltje uit geworpen![]()
[Afbeelding]
Deze avond ook eerst eems bij de witch gaan. Heb wat wapens dat ik niet gebruik. Maar wel interessant zaken opstaan. Extracten en op andere wapens zetten....
Wat een wereld van verschil maken die nieuwe iconen (of grotere vlakken met een goede contrasterende kleur), nu is het vrij duidelijk waar je een quest kan doen.Chaoss schreef op maandag 13 april 2026 @ 10:03:
Ja heerlijk dat die dingen beter opvallen, ik heb een hekel aan zoeken. Maar ik liep er gister nog een voorbij omdat ze op de minimap nog niet heel erg opvallen.
Volgens mij is er ook e.e.a. veranderd qua icoontjes op de map. Je ziet nu duidelijk icoontjes van side quests. maakt het een stuk gemakkelijker om dingen te combineren. Voorheen reisde ik enorm veel heen en weer naar dezelfde locaties omdat het niet opviel dat er ook een andere quest in de buurt was.
En een vinkje dat je daar geweest bent in een grot vb is ook heel handigjellybrah schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:35:
[...]
Wat een wereld van verschil maken die nieuwe iconen (of grotere vlakken met een goede contrasterende kleur), nu is het vrij duidelijk waar je een quest kan doen.
Vooruit dan. Daar gaat mijn no-death run.Ricmaniac schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:28:
[...]
Wat doe je dan nadat je verliest? reload je een safe?
Lees onderstaande als op bovenstaande je antwoord ja is.spoiler:Je kan dat gevecht niet winnen. is de story intro en die hoor je te verliezen
Klopt niet helemaal,Ricmaniac schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:28:
[...]
Wat doe je dan nadat je verliest? reload je een safe?
Lees onderstaande als op bovenstaande je antwoord ja is.spoiler:Je kan dat gevecht niet winnen. is de story intro en die hoor je te verliezen
spoiler:
je kan dat gevecht wel degelijk winnen
Sommige mensen maken er juist een sport van om dat te proberen, wellicht geldt dat ook voor @TrafalgarLaw. Vergelijkbaar met bijv. Genichiro Ashina in Sekiro of Grafted Scion in Elden Ring. Het maakt alleen voor het eindresultaat idd niet uit.
Nog een kleine tip. Bewaar de wapens die je vind voor de damien en oongka. Gewoon in je kist in het kamp zetten . Wil wel eems met damien spelen. Dan moet je de skills verzetten naar haar. Kan je dat achteraf terug zetten voor kliff. En is dit onbeperkt?
Oke weer wat geleerd.. blijkbaar kan je hem wel verslaan hoor ik hier dusTrafalgarLaw schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:46:
[...]
Vooruit dan. Daar gaat mijn no-death run.
Maar no deathrun gaat lastig worden hoor want er zijn meerdere bosses met one-shot mechanics als je ze doet terwijl je misschien niet sterk genoeg bent haha.
Hahaha geloof je het zelf ??Wimpie79 schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:33:
[...]
Moet daar ook nog mee beginnen. Heb er 2 gedaan voor de main story en 2 0f 3 gewoon. Ben altijd te veel afgeleid em geraak er nooit. Deze avond maar eens een poging ondernemen om 1 of 2 te doen. Voor de gene die ik al gedaan heb gewoon af en toe goed rond je kijken naar eilandjes. Staan dikwijls kisten op met goede loot....gewoon naar toe vliegen en heb stamina level 10. Dus kan lang vliegen... heb trouwens nog geen enkel kuku pot wapen kunnen craften omdat ik de juiste benodigdheden niet heb....
Deze avond ook eerst eems bij de witch gaan. Heb wat wapens dat ik niet gebruik. Maar wel interessant zaken opstaan. Extracten en op andere wapens zetten....
Vanavond start je in je kamp, denk je, eerst nog ff snel dit doen voor die nu ik er toch ben.
En dan als je je bedje inschuift heb je nog geen stap in de Abbys gezet.
En die Witch ? Oh ja, zou je eerst ook nog even langs gaan...
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Heb ook al veel dingen gevonden die je wapens of armor beter maken. Maar die nog op andere stuff staan. Wordt een bezoekje aan de witch deze avond. Extra sockets erop. Die overigens soms wel kostelijk zijn.justifire schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:01:
[...]
Hahaha geloof je het zelf ??
Vanavond start je in je kamp, denk je, eerst nog ff snel dit doen voor die nu ik er toch ben.
En dan als je je bedje inschuift heb je nog geen stap in de Abbys gezet.
En die Witch ? Oh ja, zou je eerst ook nog even langs gaan...
spoiler:
de research man in de scholar instituut heb ik allemaal gedaan. Die in pororin ben ik mee bezig. Andere research npc nog niet ontdekt. Enkel Hernand en da nieuw stadje ontdekt door chapter 6 te voltooien. De rest nog helemaal niet geweest na 135 uur lol
Ik heb bijna alle 250 slots vol dus bewaren gaat moeilijkWimpie79 schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:54:
Nog een kleine tip. Bewaar de wapens die je vind voor de damien en oongka. Gewoon in je kist in het kamp zetten . Wil wel eems met damien spelen. Dan moet je de skills verzetten naar haar. Kan je dat achteraf terug zetten voor kliff. En is dit onbeperkt?
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
De abyss puzzels in het begin zijn simpel. Masr ze worden moeilijker en ben je uiteindelijk ook lang aan bezig .. want ik xiek niets op internet. Gewoon zelf prutsen en gied proberen na te denken...
Ik heb er 640 in mijn kist in mijn kamp. Kamp upgraden en je krijgt er veel meer. Komt wel. Had ik in het begin ook last van..G_Dragon schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:10:
[...]
Ik heb bijna alle 250 slots vol dus bewaren gaat moeilijk
Dan moet ik eerst verder met de hoofdmissies en chapter 3 uitspelen, maar daar nog geen tijd voor gehad. Word teveel afgeleid hahaWimpie79 schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:12:
[...]
Ik heb er 640 in mijn kist in mijn kamp. Kamp upgraden en je krijgt er veel meer. Komt wel. Had ik in het begin ook last van..
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
fyi.. sommige dingen zijn nog te ver voor mij (nog niet genoeg gespeeld) maar misschien hebben jullie er iets aan
https://www.youtube.com/watch?v=eqwQBxACgNU
Klopt chapter 3 en 4. Kamp uitbreiden ben ik heel lang aan bezig geweest. Je komt idd handen te kort soms...G_Dragon schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:16:
[...]
Dan moet ik eerst verder met de hoofdmissies en chapter 3 uitspelen, maar daar nog geen tijd voor gehad. Word teveel afgeleid haha
Ftfy.Derbiss schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:16:
fyi.. sommige dingen zijn nog te ver voor mij (nog niet genoeg gespeeld) maar misschien hebben jullie er iets aanhttps://www.youtube.com/watch?v=eqwQBxACgNU
Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
M.I.A.T.A. Is Always The Answer
Dat moet ik allemaal gaan doen, heb daarvoor nog niet eens de missie gehad. Dit word dus nog wat hahaWimpie79 schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:19:
[...]
Klopt chapter 3 en 4. Kamp uitbreiden ben ik heel lang aan bezig geweest. Je komt idd handen te kort soms...
Klopt is heel uit gebreid het kamp. Nog een tip probeer zo rap mogelijk elke npc shop naar 100 trust te krijgen.. die geven dan soms een contract waardoor je betere stuff kan kopen bij hen.G_Dragon schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:21:
[...]
Dat moet ik allemaal gaan doen, heb daarvoor nog niet eens de missie gehad. Dit word dus nog wat haha
Kom er dus ook net via iemand achter dat je die elemental powers voor je skills kan unlocken.
Lightning, Wind , Fire en Ice wat dus eigenlijk gewoon optionele content is.
Kan blijkbaar al na chapter 4 en heb het niet eens meegekregen
Bizar hoe zoiets niet achter main story unlock zit waarbij ze je een klein beetje daarna naartoe sturen ofzo
Lightning dan wel via de MSQ als je bij die research tech facilty komt maar de rest wist ik echt niet haha
Kan blijkbaar al na chapter 4 en heb het niet eens meegekregen
Bizar hoe zoiets niet achter main story unlock zit waarbij ze je een klein beetje daarna naartoe sturen ofzo
Ik heb nog geen enkele. Maar weet wel via via dat je dit kan vinden via abyss puzzels. High in the skyRicmaniac schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:33:
Kom er dus ook net via iemand achter dat je die elemental powers voor je skills kan unlocken.
Kan blijkbaar al na chapter 4 en heb het niet eens meegekregen![]()
Bizar hoe zoiets niet achter main story unlock zit waarbij ze je een klein beetje daarna naartoe sturen ofzoLightning dan wel via de MSQ als je bij die research tech facilty komt maar de rest wist ik echt niet haha
Je kunt deze elemental powers inderdaad vanaf Chapter 4 beginnen te unlocken. (Ik heb dit pas na Chapter 5 gedaan, maar het kan blijkbaar al eerder) Gewoon terug naar Abyss en Abyss islands hoppen en puzzels oplossen. Om de zoveel eilanden unlock je dan een elemental power.
Synergy van elemental powers:
spoiler:
Let wel, deze powers gebruiken veel spirit, dus het is aan te raden skillpoints in spirit te stoppen (en meer spirit te unlocken via research)Ter verduidelijking.. elke elemental power is gekoppeld aan een spire. Dus spire puzzel doen -> naar Abyss -> Abyss puzzel doen -> traverse naar volgende eiland -> weer puzzel oplossen... en dat dan 3x... en dan krijg je een elemental power.
Synergy van elemental powers:
spoiler:
Nut van elemental powers:En dan wat skillpoints in Imbue Element stoppen en de juiste abyss gears op je gear en dan kan het elemental AoE feest beginnen.
spoiler:
Zo heb ik flink gebruik gemaakt van imbue fire voor een bepaalde overwhelming boss in het ijzige hooggebergte.
Maar eigenlijk heeft elke mob/boss wel weakness voor een bepaald element wat je in kunt zetten...
... het opblazen van horde of mobs met fire of lightning geeft sowieso een mooi spektakel 😎
Maar eigenlijk heeft elke mob/boss wel weakness voor een bepaald element wat je in kunt zetten...
... het opblazen van horde of mobs met fire of lightning geeft sowieso een mooi spektakel 😎
[ Voor 71% gewijzigd door Psyx88 op 13-04-2026 16:54 ]
Ftfy = fixed that for you. Ik heb het ook moeten opzoeken ...
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
haha okVortigen schreef op maandag 13 april 2026 @ 15:21:
[...]
Ftfy = fixed that for you. Ik heb het ook moeten opzoeken ...
Sorry.. oude MSN-generatie.. ken enkel bepaalde afkortingen
Met die vis kun je in een keer een kat temmen.justifire schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:24:
En mooie gears gevonden tussen de puzzels door![]()
Maar even een hengeltje uit geworpen![]()
[Afbeelding]
Hij ligt in mijn kist, ben altijd bang dat ik zoiets later nog nodig heb.bposse schreef op maandag 13 april 2026 @ 15:44:
[...]
Met die vis kun je in een keer een kat temmen.
(Met als resultaat dat ik bij het uitspelen waarschijnlijk weer een karrevracht met “indien nodig” spullen over houd
En dit zijn meteen mensen die zeiken dat er geen 'end-game' content is (in een single player game)
We hebben geluk dat de uitgever een zeer ervaren MMO developer is. Zoals we al gezien hebben is dat ze er ontiegelijk kort op zitten met patches, en ik verwacht dan ook grotere updates met content.
Geweldig hoe deze Aziatische groep de westerlijke uitgevers keiharde klappen geven wat betreft support en wat de gemiddelde gamer nou echt wil in een spel. Ze vegen de vloer aan met een Ubisoft of Bethesda.
Ik kreeg na 50 uur gespeeld te hebben de quest hoe bounties werken.
Dit terwijl ik de nodige al gedaan had.
En in die 50 uur ben ik Hernand praktisch nog niet uit geweest.
Zelfde hier, 3dagen onderweg (volgens xbox) net de quest voor bounties gekregen, terwijl ik er al een heel aantal had gedaan. Inmiddels zit ik in chapter5 maar nog geen zin om Hernand te verlatenDemonicbrood schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:31:
Ik kreeg na 50 uur gespeeld te hebben de quest hoe bounties werken.
Mooie is dat iedereen er anders doorheen loopt, maar nadeel is wel dat zonder exploration je heel veel mist
Die memories vind ik wel top uitgewerkt. Lampje gaat gloeien, ow hier is dus ook iets
Ik merk dat ik moeite heb om me op het moment op de main quests te focussen.
Alles wat een afleiding is pak ik aan:
- de vorige/huidige zone schoonvegen en uitkammen;
- de laatste paar questjes in Demennis afronden;
- challenges doen;
- side characters gearen/upgraden;
- farm uitbreiden;
- zoeken naar legendaries;
- knowledge categories gevuld te krijgen;
- op ontdekkingstocht in de laatste 2 zones.
Echt alles om maar niet door te hoeven met de story.
Nu moet ik zeggen dat ik de story van chapter IX ook niet heel denderend vind.
Het helpt ook niet dat, door toch, tegen beter weten in, wat videos heb gekeken, waar uiteindelijk toch meer in te zien was dan wat ik op voorhand had gedacht. Dus ik weet een beetje wat er nog komen gaat (in ieder geval qua bosses). En ik moet eerlijk toegeven: ik kijk hier niet echt naar uit (verder blijf ik hier maar mega vaag over ivm mega spoilers).
Het op pad en het ontdekken blijft echt wel heel goed in de game. Heb nog vaak dat ik stil sta en nog vol verbazing om me heen zit te kijken en te genieten van het uitzicht... maar de systemen en fights heb ik inmiddels wel door en hierdoor is de uitdaging ook wel weg. Ik denk dat dat het vooral is.
.. misschien gewoon iets te veel gespeeld afgelopen weken, lol. Moet ik gewoon even wat anders doen om daarna met een frisse blik weer terug te komen
Of gewoon de boel uitdagend(er) maken voor mijzelf... ook een no-hit run, of no-upgrade run doen?
..mmmm.. twijfel twijfel.
Alles wat een afleiding is pak ik aan:
- de vorige/huidige zone schoonvegen en uitkammen;
- de laatste paar questjes in Demennis afronden;
- challenges doen;
- side characters gearen/upgraden;
- farm uitbreiden;
- zoeken naar legendaries;
- knowledge categories gevuld te krijgen;
- op ontdekkingstocht in de laatste 2 zones.
Echt alles om maar niet door te hoeven met de story.
Nu moet ik zeggen dat ik de story van chapter IX ook niet heel denderend vind.
Het helpt ook niet dat, door toch, tegen beter weten in, wat videos heb gekeken, waar uiteindelijk toch meer in te zien was dan wat ik op voorhand had gedacht. Dus ik weet een beetje wat er nog komen gaat (in ieder geval qua bosses). En ik moet eerlijk toegeven: ik kijk hier niet echt naar uit (verder blijf ik hier maar mega vaag over ivm mega spoilers).
Het op pad en het ontdekken blijft echt wel heel goed in de game. Heb nog vaak dat ik stil sta en nog vol verbazing om me heen zit te kijken en te genieten van het uitzicht... maar de systemen en fights heb ik inmiddels wel door en hierdoor is de uitdaging ook wel weg. Ik denk dat dat het vooral is.
.. misschien gewoon iets te veel gespeeld afgelopen weken, lol. Moet ik gewoon even wat anders doen om daarna met een frisse blik weer terug te komen
Of gewoon de boel uitdagend(er) maken voor mijzelf... ook een no-hit run, of no-upgrade run doen?
..mmmm.. twijfel twijfel.
[ Voor 4% gewijzigd door Psyx88 op 13-04-2026 20:06 ]
Uh ik kwam tijdens het ontdekken iets tegen, kan het nog steeds niet geloven dat ik dit tegenkwam....
spoiler:
Gifje gemaakt van de cinematic cam die activeert als je turning slash doet op een posture-broken enemy

ABSOLUTE CINEMA

ABSOLUTE CINEMA
Nog niet tegen gekomen ik. Ziet er wel tof uitG_Dragon schreef op maandag 13 april 2026 @ 20:16:
Uh ik kwam tijdens het ontdekken iets tegen, kan het nog steeds niet geloven dat ik dit tegenkwam....spoiler:
spoiler:
was beetje aan het rondlopen wandelen in de sneeuw en kom ik daar een paar mannen tegen voor house lanford. Moet een baas verslaan. Loop er af. One shot dead ikke. Deze zal veel later zijn. Moe ice resistance level 5 hebben denk ik. De naam van de boss is beloth the darksworn. Wie is er deze gek al tegen gekomen?
Yup hij dropt wat mij betreft de vetst uitziende armor in de game. Als je hem killt kan je de hele set in 1 keer krijgen. En anders kan je de losse delen vinden. Maar hij wordt door vele gezien als 1 van de moeilijkste bosses in de game.Wimpie79 schreef op maandag 13 april 2026 @ 23:29:spoiler:was beetje aan het rondlopen wandelen in de sneeuw en kom ik daar een paar mannen tegen voor house lanford. Moet een baas verslaan. Loop er af. One shot dead ikke. Deze zal veel later zijn. Moe ice resistance level 5 hebben denk ik. De naam van de boss is beloth the darksworn. Wie is er deze gek al tegen gekomen?
Ik had precies hetzelfde. Ik zag af en toe youtube filmpjes voorbij komen van mensen in chapter 4 of 5 met allerlei elemental powers, terwijl ik deze nog niet had in chapter 8. Vorige weekend daar toch nog maar even tijd aan besteed en heb nu in ieder geval lightning unlocked.Ricmaniac schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:33:
Kan blijkbaar al na chapter 4 en heb het niet eens meegekregen![]()
Bizar hoe zoiets niet achter main story unlock zit waarbij ze je een klein beetje daarna naartoe sturen ofzoLightning dan wel via de MSQ als je bij die research tech facilty komt maar de rest wist ik echt niet haha
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Beloth heeft een enorme health pool. Dat sla je niet heel snel weg. Ik zit er ook helemaal niet op te wachten om hem eens uit te proberen.Ricmaniac schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 09:12:
[...]
Yup hij dropt wat mij betreft de vetst uitziende armor in de game. Als je hem killt kan je de hele set in 1 keer krijgen. En anders kan je de losse delen vinden. Maar hij wordt door vele gezien als 1 van de moeilijkste bosses in de game.
De story bosses zijn geen probleem, maar die open world of side quest bosses vind ik nog niet heel fijn om tegen te komen. Zeker Beloth en die Antumbra bosses niet 😂
Ik had ook zoiets grappigs... ben al tientallen uren bezig en ben al bezig met Demenis clearen, kom ik er gisteren pas achter dat je gewoon snel kunt klimmen door de 'sprint' knop ingedrukt te houden. 😂
|- Rotterdam -|
wait wut? Thanks voor de tip, dit is mij tot nu toe ook compleet ontgaan.npolm schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 09:34:
Ik had ook zoiets grappigs... ben al tientallen uren bezig en ben al bezig met Demenis clearen, kom ik er gisteren pas achter dat je gewoon snel kunt klimmen door de 'sprint' knop ingedrukt te houden. 😂
Blizzard: Speakerrrr#2714
Met parry en (triple) force palm stagger je Beloth vrij snel en heb je vrij ruimte om veel damage te doen met imbued heavy attack combo. Als jullie meer combat tips willen, laat maar weten, dan zet ik het in spoiler tekst.
Ik vond dit wel de lastigste van alle overwhelming beings.
Ik vond dit wel de lastigste van alle overwhelming beings.
Hahah ja bosses hebben in deze game soms ook echt voorbereiding nodig als in je gear reinforcen, upgraden of aanpassen met wat frost resistance bijvoorbeeld. Dat vind ik persoonlijk dus heel tof.Poops_McGhee schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 09:30:
[...]
Beloth heeft een enorme health pool. Dat sla je niet heel snel weg. Ik zit er ook helemaal niet op te wachten om hem eens uit te proberen.
De story bosses zijn geen probleem, maar die open world of side quest bosses vind ik nog niet heel fijn om tegen te komen. Zeker Beloth en die Antumbra bosses niet 😂
Heb bij deze game totaal geen haast om uit te spelen en klaar mee te zijn en vind juist die vrijheid van rustig aan spelen en de tijd voor zaken nemen zoals je gear correct maken voor een gevecht heel nice.
Had van te voren wel verwacht dat ik de game tof zou vinden. Maar HOE erg het mij gepakt heeft had ik echt niet verwacht
Was rap weg moet ik zeggen....kom veel later wel terugRicmaniac schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 09:12:
[...]
Yup hij dropt wat mij betreft de vetst uitziende armor in de game. Als je hem killt kan je de hele set in 1 keer krijgen. En anders kan je de losse delen vinden. Maar hij wordt door vele gezien als 1 van de moeilijkste bosses in de game.
Hahaha meen je niet. Dat was het eerste wat ik probeerde bij de eerste keer dat ik klomnpolm schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 09:34:
Je kan het nog sneller doen door ook je spring knop ingedrukt te houden. Maar je stamina draint wel veel sneller.
Ik gebruik klimmen nooit meer though. Gebruik altijd die grappling hook en dan 2 keer jumpen om jezelf naar die haak toe te trekken.
spoiler:
Je maakt gekke dingen mee in deze game. Heerlijk. Ik ben eigenlijk Hernand nog niet uit geweest, behalve 2 bliksembezoekjes aan Demenis voor quests. Maar ik zag op Youtube een filmpje over een legendarische boog in de Silver Mountains. Dus ik ben daar eens naartoe gelopen, gelijk Herspia even naar level 5 gelopen. Ik heb er een uur over gedaan (ruim 5 kilometer door bergen over onbekend terrein), maar wat maak je allemaal mee onderweg, niet normaal. Achtervolgd worden door een kudde levende paddenstoelen, wtf.
Wel knap dat je die gastjes steeds bij het randje krijgt.
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Ik moest gisteren voor een camp quest wat Greymanes naar een Quarry sturen om steen te halen, maar dat kon niet omdat die nog in bezit was van bandits.
Dus die kant opgegaan en 100+ lui vermoord. Letterlijk de eerstvolgende NPC die ik spreek vraagt of ik diezelfde quarry wil bevrijden.
Dat was wel humor vond ik.
Dus die kant opgegaan en 100+ lui vermoord. Letterlijk de eerstvolgende NPC die ik spreek vraagt of ik diezelfde quarry wil bevrijden.
Dat was wel humor vond ik.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Ik lok ze naar de afgrond voor dramatisch effectJackal131 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 10:23:
Wel knap dat je die gastjes steeds bij het randje krijgt.
Een unarmed build, voor zover je van 'builds' kunt spreken, kan ook prima werken trouwens. De CQC in deze game is behoorlijk sterk, vooral als je flink investeert in attack gears op boots, gloves, rings etc.
Die laatste heb ik ook tegen gekomen maar mij nog niet gelukt voorlopigPoops_McGhee schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 09:30:
[...]
Beloth heeft een enorme health pool. Dat sla je niet heel snel weg. Ik zit er ook helemaal niet op te wachten om hem eens uit te proberen.
Die bow wil ook wel. Maar doe het rustig aan en kijk bewust geen youtube filmjes ervan. Had gisteren na mijn werk de abyss gepland maar helaas weer niet geraakt haha... altijd afgeleid met iets anders...Fanta schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 09:55:spoiler:Je maakt gekke dingen mee in deze game. Heerlijk. Ik ben eigenlijk Hernand nog niet uit geweest, behalve 2 bliksembezoekjes aan Demenis voor quests. Maar ik zag op Youtube een filmpje over een legendarische boog in de Silver Mountains. Dus ik ben daar eens naartoe gelopen, gelijk Herspia even naar level 5 gelopen. Ik heb er een uur over gedaan (ruim 5 kilometer door bergen over onbekend terrein), maar wat maak je allemaal mee onderweg, niet normaal. Achtervolgd worden door een kudde levende paddenstoelen, wtf.
Ik zit een beetje vast bij de Greymanes missies.. Ik moet dus een wagen maken (volgens mij is dit Brice's request missie), maar mijn Greymanes kunnen dit helemaal niet. Heb - net als een post hierboven - zo'n quarry gecleared, maar ik kan nog niks.
Verder krijg ik ook niet de trigger om verdere Greymanes te zoeken (zo zie ik bv missie A rumor in St Halssius niet). Op Youtube zie ik dat er geloof ik 8 missies voor zijn, maar bij mij staat er maar (1/8). Schijnbaar heb ik die Greymanes nodig om weer te gebruiken voor andere missies.
Verder krijg ik ook niet de trigger om verdere Greymanes te zoeken (zo zie ik bv missie A rumor in St Halssius niet). Op Youtube zie ik dat er geloof ik 8 missies voor zijn, maar bij mij staat er maar (1/8). Schijnbaar heb ik die Greymanes nodig om weer te gebruiken voor andere missies.
Die missies worden automatisch vrijgespeeld als je andere missies voltooid hebt.Mime010 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 12:11:
Betekent dit dat de side missies (iig van de Greymanes) on hold staan? Weet niet exact welke chapter ik ben in het spel. Was laatst aan het vechten met zo'n kraaien-gast.
Je moet meer rumor missies completen. die rumours geven meer comrades in je camp en jij mist de comrade met een engineer skill. Dat zelfde icoontje als die missie van die wagons.Mime010 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 12:11:
Ik zit een beetje vast bij de Greymanes missies.. Ik moet dus een wagen maken (volgens mij is dit Brice's request missie), maar mijn Greymanes kunnen dit helemaal niet. Heb - net als een post hierboven - zo'n quarry gecleared, maar ik kan nog niks.
Als je 1 comrade met die skill hebt kan je hem starten en dan maakt het niet uit welke skills de andere comrades hebben die je er ook voor gebruikt.
Ben op dit moment niet thuis, dus kan niet kijken.. Maar staan rumor missies gewoon onder Journal of moet je op bepaalde plekken zijn waar dan een oranje stipje op de kaart staat?Ricmaniac schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 13:11:
[...]
Je moet meer rumor missies completen. die rumours geven meer comrades in je camp en jij mist de comrade met een engineer skill. Dat zelfde icoontje als die missie van die wagons.
Als je 1 comrade met die skill hebt kan je hem starten en dan maakt het niet uit welke skills de andere comrades hebben die je er ook voor gebruikt.
Onder de greymane missions ja. weet niet zeker meer welk tabjeMime010 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 13:25:
[...]
Ben op dit moment niet thuis, dus kan niet kijken.. Maar staan rumor missies gewoon onder Journal of moet je op bepaalde plekken zijn waar dan een oranje stipje op de kaart staat?
Onder Journal -> Faction Quests -> Greymanes. Die 'rumours' zijn dus geruchten dat er fellow Greymanes her en der rondhangen, dat moet jou wel eerst verteld worden door Marius, dat is een beetje de vaste quest-giver in het Greymanes-kamp. Zijn vrij saaie quests ("Hey Kliff je leeft nog! > hug > we hebben een nieuwe basis > okay let's go!") maar die moet je doorlopen om meer volk in je kamp te krijgen en daarmee ook allerlei nieuwe mogelijkheden in je kamp te unlocken (vendors, dyers, barbers etc.) en om meer lui op klussen te sturen voor je kampeconomie.Mime010 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 13:25:
[...]
Ben op dit moment niet thuis, dus kan niet kijken.. Maar staan rumor missies gewoon onder Journal of moet je op bepaalde plekken zijn waar dan een oranje stipje op de kaart staat?
Ja ik heb nu 10 greymanes in m'n kamp. Snap nog geen drol van die missies. Heb er nu een aantal ergens opuit gestuurd.
Volgens mij kan ik op dit moment geen nieuwe missies krijgen via Marius. Gisteren vroeg iemand wel om wat stenen in m'n kamp om iets te bouwen, deze gast was ineens oranje op m'n map (wel direct gedaan). Volgens mij heb ik nog 1 Greymae quest openstaan, maar kan ik nog niet afronden ivm missen van skill
Volgens mij kan ik op dit moment geen nieuwe missies krijgen via Marius. Gisteren vroeg iemand wel om wat stenen in m'n kamp om iets te bouwen, deze gast was ineens oranje op m'n map (wel direct gedaan). Volgens mij heb ik nog 1 Greymae quest openstaan, maar kan ik nog niet afronden ivm missen van skill
Ja die quests van je camp komen een beetje in volgorde. die Gather stones mission moet je idd afgerond hebben voordat je een vervolg krijgt. Daar kwam ik ook vrij laat achter dat ik die al langere tijd had en daardoor niks verder ging.Mime010 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 13:59:
Ja ik heb nu 10 greymanes in m'n kamp. Snap nog geen drol van die missies. Heb er nu een aantal ergens opuit gestuurd.
Als ik vanavond weer ga spelen ga ik het eventjes maar goed bekijken. Blijft nog best lastig allemaal haha
Je kunt in het begin vaak nog niet zoveel camp-missies doen omdat die funds of resources kosten die je (nog) niet hebt. Je hebt bijvoorbeeld 'security detail' missies die veel (kamp-)geld opleveren, maar food/resources kosten. Je hebt resource-missies (appels plukken, in steengroeves werken) die resources opleveren maar weer geld kosten.Mime010 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 13:59:
Je kunt vanuit de world map locaties selecteren en dan kiezen voor "Details", dan kun je zien of daar missies beschikbaar zijn. Maar makkelijker is om in het kamp te praten met die kerel die gaat over de kampmissies, dan zie je namelijk alle beschikbare missies per regio (Hernand, Pailune etc.).
Tenslotte een veelgestelde vraag is "ik moet me melden bij Greymane Henk maar hij is niet op de plek waar de quest me naartoe wijst", dat komt omdat hij op dat moment op missie is en dus niet beschikbaar is in het kamp. Verder goed in de gaten houden wanneer je je kamp kunt upgraden (wat ook gewoon een kampmissie is, maar dan dus @ Howling Hill locatie) maar dat wordt vrij duidelijk aangegeven zodra dat kan.
Dan moet je de camp upgrade mission eerst voltooien, daarna krijg je weer rumors van Marius. Zodra je er 4 tegelijk krijgt gaat 1 daarvan je de peraoon met juiste skill opleveren om je wagen te kunnen maken:)Mime010 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 13:59:
Zo daar kwam ik dus ook gisteren pas achter, daar stond al een tijdje een icoontje van een baas op mijn map maar die had ik gelaten voor wat het was, nu uiteindelijk geklaard en die steen missie gedaan, daarna gaat het wel meer open lijkt het.Ricmaniac schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 14:01:
[...]
Ja die quests van je camp komen een beetje in volgorde. die Gather stones mission moet je idd afgerond hebben voordat je een vervolg krijgt. Daar kwam ik ook vrij laat achter dat ik die al langere tijd had en daardoor niks verder ging.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Dat dramatische effect herken ik wel. Ik liep laatst door Hernand. Ik weet niet wat er precies gebeurde, maar ik drukte waarschijnlijk per ongeluk op F ofzo, want ik trapte ineens volkomen onbedoeld een verkoper dwars door zijn tent heen. Ik schrok zelfs even van de enorme vaart waarmee hij naar achteren vloog, de brokstukken vlogen in het rond!2dope schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 10:35:
[...]
Ik lok ze naar de afgrond voor dramatisch effect
Een unarmed build, voor zover je van 'builds' kunt spreken, kan ook prima werken trouwens. De CQC in deze game is behoorlijk sterk, vooral als je flink investeert in attack gears op boots, gloves, rings etc.
Chapter 8 bijna af. Nu moet ik met Damiane spelen om een quest te doen, maar ik ga even lekker exploren met die meid. Die heeft me een speed in die benen zitten. Daar kan ik wel wat mee. Puzzels oplossen gaat ook prima. Chapter 9 wacht maar even. Grote kans dat ik na de main story een goed stukje met haar ga spelen ipv Kliff. Gears overzetten en knallen met die hap. 😄
Skills ook overzetten en dan terug zetten naar kliff veronderstel ik. Ben zo ver nog niet..Poops_McGhee schreef op woensdag 15 april 2026 @ 09:10:
Chapter 8 bijna af. Nu moet ik met Damiane spelen om een quest te doen, maar ik ga even lekker exploren met die meid. Die heeft me een speed in die benen zitten. Daar kan ik wel wat mee. Puzzels oplossen gaat ook prima. Chapter 9 wacht maar even. Grote kans dat ik na de main story een goed stukje met haar ga spelen ipv Kliff. Gears overzetten en knallen met die hap. 😄
De physics zijn bij vlagen echt ge-ni-aal, er zit een hilarische juggle mechanic in de game waarbij enemies van muren/objecten af stuiteren als je ze er tegenaan lazert. Vijanden die al gevloerd zijn een rotschop verkopen waarna ze weer door de lucht vliegen en dwars door meubilair heen tyfen. Ik hou daar van.Fanta schreef op woensdag 15 april 2026 @ 08:33:
[...]
Dat dramatische effect herken ik wel. Ik liep laatst door Hernand. Ik weet niet wat er precies gebeurde, maar ik drukte waarschijnlijk per ongeluk op F ofzo, want ik trapte ineens volkomen onbedoeld een verkoper dwars door zijn tent heen. Ik schrok zelfs even van de enorme vaart waarmee hij naar achteren vloog, de brokstukken vlogen in het rond!Leverde me wel een bounty op van 7.40 Silver..
Gisteren pas mijn 1e 'boss' tegen gekomen, zonder spoilers, gaat hier om een boss met een hoop gedrill
Maar die is taai als je ziet hoe je tegen normale bandits zo kan spawn-attacken. Slim om voor deze even betere armor / skills te upgraden? Heb dat nog niet gedaan.
Een goede tactiek isWestland1940 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:21:
Gisteren pas mijn 1e 'boss' tegen gekomen, zonder spoilers, gaat hier om een boss met een hoop gedrillMaar die is taai als je ziet hoe je tegen normale bandits zo kan spawn-attacken. Slim om voor deze even betere armor / skills te upgraden? Heb dat nog niet gedaan.
spoiler:
Blinding flash gebruiken wanneer hij de grond in boort. Zijn ondergrondse booraanval wordt dan gecanceld én hij wordt gestunned. Mocht je de skill blinding flash finisher al hebben unlocked, die er meteen bovenop doen voor mega damage.
Overigens is deze boss 'generfd' in een van de eerdere patches; hij had in het verleden twee verschillende grond-in-boor-aanvallen, één kun je cancelen met blinding flash, één kun je cancelen met force palm; ik weet niet of dat nog steeds zo is.
Overigens is deze boss 'generfd' in een van de eerdere patches; hij had in het verleden twee verschillende grond-in-boor-aanvallen, één kun je cancelen met blinding flash, één kun je cancelen met force palm; ik weet niet of dat nog steeds zo is.
Niet verkeerd voor een spel wat net een maand gereleased is. Plus de uitgever Pearl Abyss welke niet de status van een Rockstar heeft.
Wat mij betreft mogen ze GOTY worden.
Neemt Rockstar het stokje weer van ze over volgend jaar met GTA 6.
Lekker tijdverdrijf tot die tijd dus met CD! Heerlijke game.
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
@2dope @Westland1940
Abilities en resources in boss battles:
Abilities en resources in boss battles:
spoiler:
Er zijn 3 overpowered abilities in de game die bij zo goed als alle bosses wel zijn te gebruiken:
- blinding flash voor stun;
- force palm voor stun en stagger buildup;
- (near) perfect parry (eventueel in combinatie met Focus) voor stagger buildup (Keen Senses en Focus upgrades) en counter.
Met deze skills, of een combinatie hiervan, kun je een hoop van de boss abilities/attack patterns interrupten... ja soms zelfs 'red attacks'
En dit is dan weer mooi te combineren met je (skill) counters en heavy combos.
En vergeet je schild ook niet.. een parry met je schild geeft niet alleen de mogelijkheid tot een counter, maar geeft ook stamina en spirit regeneration. Ook perfect dodge (Keen Senses) geeft je direct stamina terug.
- (near) perfect parry (eventueel in combinatie met Focus) voor stagger buildup (Keen Senses en Focus upgrades) en counter.
Met deze skills, of een combinatie hiervan, kun je een hoop van de boss abilities/attack patterns interrupten... ja soms zelfs 'red attacks'
En vergeet je schild ook niet.. een parry met je schild geeft niet alleen de mogelijkheid tot een counter, maar geeft ook stamina en spirit regeneration. Ook perfect dodge (Keen Senses) geeft je direct stamina terug.
Misschien wel. Eerst maar even dit character ontdekken en straks, na de main story, meer bekijken 😁Wimpie79 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 09:44:
[...]
Skills ook overzetten en dan terug zetten naar kliff veronderstel ik. Ben zo ver nog niet..
Psyx88 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 12:39:
@2dope @Westland1940
Abilities en resources in boss battles:spoiler:Er zijn 3 overpowered abilities in de game die bij zo goed als alle bosses wel zijn te gebruiken:
- (near) perfect parry met focus voor stagger buildup (Keen Senses en Focus upgrades) en counter.
spoiler:
Hoeft niet echt in spoilers toch? Combat strategieën bespreken? Toch maar even in spoiler gezet, just in case Als aanvulling: niet alleen shield parry geeft stamina terug, alle parries doen dat. Ik speel vrijwel nooit met schild maar je kunt net zo makkelijke parryen met een longsword, speer, unarmed, etc. Naast stamina regen zorgt het ook voor een fikse deuk in de poise bar van bosses.
Tenslotte vind ik force palm wel tof maar niet zo praktisch bij bosses omdat de recovery te lang duurt. Je kunt er wel goed aanvallen mee interrumperen, maar het duurt dan even voordat je kunt counteren/punishen. Maar, ik heb nog niet die derde force palm strike unlockt, alleen de eerste twee, misschien wordt die recovery beter/sneller met die derde strike?
Tenslotte vind ik force palm wel tof maar niet zo praktisch bij bosses omdat de recovery te lang duurt. Je kunt er wel goed aanvallen mee interrumperen, maar het duurt dan even voordat je kunt counteren/punishen. Maar, ik heb nog niet die derde force palm strike unlockt, alleen de eerste twee, misschien wordt die recovery beter/sneller met die derde strike?
@2dope Recovery als in spirit recovery? Ja dit blijft wel een ding. Je kan 'Focus' gebruiken voor recovery, maar de recovery schaalt niet mee met je spirit-level (hoe meer spirit je hebt, hoe langer de recovery duurt). Dus ik gebruik dan maar specifiek eten met +spirit.
Maar je kunt vanuit focus palm toch direct door met heavy attack combo, omdat de boss stunned is? (zeker met triple force palm). En dit vult de stagger bar significant, net als parry. Dus ik snap/mis je punt over counter/punish (niet), denk ik.
Er schoot mij trouwens nog een skill te binnen welke handig is... dit is wel een unlockable skill (dmv observatie), dus maar even in spoilers:
Maar je kunt vanuit focus palm toch direct door met heavy attack combo, omdat de boss stunned is? (zeker met triple force palm). En dit vult de stagger bar significant, net als parry. Dus ik snap/mis je punt over counter/punish (niet), denk ik.
Er schoot mij trouwens nog een skill te binnen welke handig is... dit is wel een unlockable skill (dmv observatie), dus maar even in spoilers:
spoiler:
Je kan Nature's Snare (lvl 3) gebruiken om projectiles op te vangen en weer terug kaatsen. Super handig voor range dudes, zoals spellcasters, en niet nader te specificeren constructs in de mid/end game.
[ Voor 18% gewijzigd door Psyx88 op 15-04-2026 14:08 ]
Ik had gisteren trouwens een 'Dark Link' story boss. Dit vereiste wel even het herzien van mijn (default) plan van aanval 😉 Wel een coole en voor Crimson Desert begrippen fair bossfight.
[ Voor 20% gewijzigd door Psyx88 op 15-04-2026 14:15 ]
Juist 2 a 3 uur bezig geweest aan een paar qbyss puzzels high in the sky. Wel niet altijd simpel maar toch gelukt.
Tot ik op een punt kwam you can not acces this area yet.. Dan maar weer terug naar de gewone wereld
Tot ik op een punt kwam you can not acces this area yet.. Dan maar weer terug naar de gewone wereld
[ Voor 31% gewijzigd door Wimpie79 op 15-04-2026 14:20 ]
Nee, spirit heb ik over het algemeen ook niet nodig, ik probeer zo 'rauw' mogelijk te vechten zonder mega OP aanvallen te spammen zoals blinding flash finisherPsyx88 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 14:00:
@2dope Recovery als in spirit recovery? Ja dit blijft wel een ding. Je kan 'Focus' gebruiken voor recovery, maar de recovery schaalt niet mee met je spirit-level (hoe meer spirit je hebt, hoe langer de recovery duurt). Dus ik gebruik dan maar specifiek eten met +spirit.
Waar ik op doelde met recovery is wachten tot de animatie van force palm afgelopen is. Na force palm (bij mijn 2-hit combo althans) stunned de boss weliswaar even, maar Kliff zelf moet ook "herstellen" voordat ik weer een volgende move kan doen - dat duurt net zo lang als de boss zijn herstel. Ik heb het dan overigens niet over specifieke "stun-windows" (zoals Excavatron op het moment dat 'ie onder de grond gaat) maar gewoon in een normale situatie. Lekker duidelijk maar hopelijk snap je'm zo
Er schoot mij trouwens nog een skill te binnen welke handig is... dit is wel een unlockable skill (dmv observatie), dus maar even in spoilers:spoiler:Je kan Nature's Snare (lvl 3) gebruiken om projectiles op te vangen en weer terug kaatsen. Super handig voor range dudes, zoals spellcasters, en niet nader te specificeren constructs in de mid/end game.
spoiler:
Yep, die kwam als geroepen in m'n Ludvig no-hit run, omdat hij dermate veel lightning projectiles spamt dat die niet te out-dodgen waren. Snare werkt dan perfect (had de reflect-optie nog niet unlockt maar gewoon opvangen was voldoende)
@2dope Ah oké, duidelijk. Dan had ik je inderdaad verkeerd begrepen. Bedankt voor de uitleg 👍🏻
Voor easy mode:Westland1940 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:21:
Gisteren pas mijn 1e 'boss' tegen gekomen, zonder spoilers, gaat hier om een boss met een hoop gedrillMaar die is taai als je ziet hoe je tegen normale bandits zo kan spawn-attacken. Slim om voor deze even betere armor / skills te upgraden? Heb dat nog niet gedaan.
spoiler:
Farm een wapen dat uit de bee hives dropt (RNG). Ik geloof dat dat ding bee hive club heet. Met dat wapen gaat die boss in 2 a 3 tikjes neer. Dit komt door de damage over time van de bijen uit die club. Dus: heavy attack, rondje rennen en dat 2 of 3 keer. 
Ja je moet niet slapen op gear upgrades. Die zijn heel erg van toepassingWestland1940 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:21:
zijn van hoge invloed als je bossfights doet vond ik
Wat vet, die is mij niet opgevallen nee.Westland1940 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 20:52:
Iemand deze al opgevallen? Ik kwam hem net tegen en dacht er meteen aan, kan niet missen
[Afbeelding]
Man ik heb al een paar dagen vet weinig gespeeld. Spelen wat dingen irl waardoor ik niet veel tijd voor heb kunnen maken... Is geen game die ik even een half uurtje kan spelen
Zit nog altijd in hernard na 150 uur. Dus nog niet tegen gekomen....
Deze staat in HernandWimpie79 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 21:01:
Zit nog altijd in hernard na 150 uur. Dus nog niet tegen gekomen....
Oeps dan moet ik nog meer exploreren of naast gekeken lol
Die is ondertussen al een paar weken geleden generfed, helaas.Jackal131 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 15:36:
[...]
Voor easy mode:spoiler:Farm een wapen dat uit de bee hives dropt (RNG). Ik geloof dat dat ding bee hive club heet. Met dat wapen gaat die boss in 2 a 3 tikjes neer. Dit komt door de damage over time van de bijen uit die club. Dus: heavy attack, rondje rennen en dat 2 of 3 keer.
Dacht alles gedaan te hebben in hernard. Komen er weer twee categorieën met quest erbij...
Ik vond dat het makkelijker werd met de bosses, kom ik Antumbra's Sword tegen. Zo goed ging dat niet
Die heeft een paar broertjes en een hele grote broer. Een paar tegengekomen, maar die laat ik voorlopig even met rust. Zal vast een trucje achter zitten, maar die heb ik nog niet gevonden. 😄mister_S schreef op woensdag 15 april 2026 @ 23:07:
Ik vond dat het makkelijker werd met de bosses, kom ik Antumbra's Sword tegen. Zo goed ging dat niet
Ik gebruik in boss gevechten regelmatig de focus mode om tijd te vertragen en dan L1 block op aanvallen waar dat kan (soms spam ik die knop tot er een aanval komt), aanval met rode ring is weg duikenPoops_McGhee schreef op woensdag 15 april 2026 @ 23:26:
[...]
Die heeft een paar broertjes en een hele grote broer. Een paar tegengekomen, maar die laat ik voorlopig even met rust. Zal vast een trucje achter zitten, maar die heb ik nog niet gevonden. 😄
[ Voor 3% gewijzigd door FidoDido op 16-04-2026 05:55 ]
Ik kan door een operatie aan mijn hand een tijdje niet spelen, zondag mag dat weer maar ik zit echt af te kicken zeg. Lang geleden dat ik zo in een spel gezogen ben als met Crimson Dessert!
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Let op:
Verhalende elementen etc de komende periode graag even in spoilers zetten
.
Verhalende elementen etc de komende periode graag even in spoilers zetten
/f/image/NemtjVN7tCjYWfsCTIwPiBxF.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/pQWnpo3mGiVfQCfR7UgwYPo9.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Zt4MOEYeLXB3MB3yHcHZMkL0.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/lh0ukSt9cGz5f9W2tCjRFtPU.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/y6MrwjDGaf9RZJHvQjudWzli.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ihqYL08kqOUrXdvDFtqY6iZ8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TEhVcHNUDOQj641pZu41j8F0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FZcpUkNdB5ZFl6oe73KWocwQ.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/1R8vL03pW2h9VbDD7f4nopTk.png?f=fotoalbum_large)