• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
shineonu schreef op donderdag 9 april 2026 @ 13:09:
Die trade goods laten inpakken op het kamp doe ik ook niet meer, sinds ik erachter kwam dat ik zelf met die goederenkar moet rijden als ik wil traden. De trade goods verkoop ik nu steeds aan zo'n Goldleaf merchant.
Die trade goods heb ik uberhaupt nog niet echt in de vingers, ik heb er best veel van maar kan het vaak niet verkopen dus dan gooi ik het maar weg. Goldleaf merchant ga ik even uitzoeken.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:31
Donstil schreef op donderdag 9 april 2026 @ 13:11:
[...]

Ah thanks, handige tips. Ik ga er nog eens opnieuw naar kijken.
20 uur in game wist ik wel maar leek veel langer te duren.
Wat veel spelers eerst niet door hebben is dat die missies door gaan. Je krijgt de rewards en dan gaan ze opnieuw (uitzondering op sommige quest missions)

Dus het klopt wat je zegt dat het soms dagen duurt want dan zitten ze misschien al voor de 3e keer die missie uit te voeren :P Je moet hem actief cancellen als je wilt dat ze stoppen. Hierbij krijg je dan ook de resources die het koste voor de laatste keer om ze te sturen terug.

Als je eenmaal meer comrades hebt kan je missies dus tegen elkaar over zetten bijv.. Ik heb nu al gelangere tijd 5 missies continue actief. 1 zorgt voor Food, 1 voor geld, 1 voor steen en 1 voor hout en 1 voor armor/fighting power. Elke 18-20 uur ingame uur krijg ik al die resources in mijn kamp en die blijven dus gewoon doorgaan. Dan wanneer ik iets compleet anders wilt doen kan ik ze gewoon cancellen en toewijzen aan die ene specifieke missie.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:41
Net weer een bossfight gehad en verslagen met de zij missies;
spoiler:
het duurde even om door zijn 3 verschillende fases heen te komen, maar met genoeg voedsel op zak en goed zijn patronen te leren hebben we het gehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7m-Ka3BezG8V48xjgAB0oSbz33o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TlMCDVwevrmKuEWZfceTORKt.png?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Ricmaniac
G_Dragon schreef op donderdag 9 april 2026 @ 13:52:
Net weer een bossfight gedaan met de zij missies;
spoiler:
het duurde even om door zijn 3 verschillende fases heen te komen, maar met genoeg voedsel op zak en goed zijn patronen te leren hebben we het gehaald.

[Afbeelding]
Nice! toffe boss.

Dat is nu we wat langer spelen trouwens iets wat ik een beetje een nadeel van het spel vind.. Ik heb het idee dat zolang je genoeg food bij je hebt je nooit echt kan dood gaan in een gevecht tenzij je oneshot bent voor sommige attacks. Je kan het eten echt snel genoeg spammen.

• Ricmaniac
Lijpe shit :D Ze hebben genoeg sales dus dat ze dit kunnen beloven :P
Maarja ze zullen wel al richting de 5 mill sales gaan denk ik wat dan al gauw boven de 300 mill aan inkomsten is denk ik.

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 00:20
@2dope Die artifacten met blinding flash herken ik wel. Heb jij ook dat bij felle effecten de rest van de scene donkerder wordt? Ik heb Ator's orb op mijn wapen zitten en elke keer als zo'n orb spawned, wordt de rest van de scene donkerder.. alsof het licht ineens uit gaat. Zelfs met HDR enabled. Gek is dat.

Al is dit volgens mij een Blackspace engine dingetje, want ik meen me te herinneren dat ik dit in Black Desert Online ook heb gezien. Volgens mij rescalen ze de intensiteit van de scene om dit soort effecten 'extra bright' te maken.

• Psyx88
@Ricmaniac Haha... food is zeker overpowered. Het is inmiddels al een meme. Maar er zitten een aantal bosses in de game waar dit ook niet werkt... die 1- of 2-tappen je gewoon 🙈
spoiler:
I am looking at you overwhelming bosses.
Ik wordt er trouwens wel moe van dat veel bosses over 'teleportatie skills' beschikken... blijf nou gewoon eens staan man! Nu moet ik er elke keer weer naar toe grapplen.

En met target lock in een kleine ruimte leidt dit ook tot een behoorlijk onoverzichtelijke chaos. De camera weet het op een gegeven moment ook niet meer 🙈

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:23
G_Dragon schreef op donderdag 9 april 2026 @ 13:52:
Net weer een bossfight gehad en verslagen met de zij missies;
spoiler:

[Afbeelding]
Die heb ik gisterenavond ook platgeslagen. Was wel goed te doen, deze boss, in tegenstelling tot de meeste andere die ik ben tegengekomen.
spoiler:
Had eerder op de dag die Ludvig, mid Chapter VII voor me staan. Wat een afgrijselijke battle was dat!

• Psyx88
@G_Dragon En Damiane staat zo vrolijk naast Kliff op deze announcement poster, dus die krijgt ook meer aandacht van de developers? 😎

Mijn kids zagen mij gisteren mijn farmrondje maken met Damiane: 'natuurlijk speelt papa weer met een chick' 🙈😂 Ja, hé, het oog wil ook wat 😉

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:54
Psyx88 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 14:52:
@2dope Die artifacten met blinding flash herken ik wel. Heb jij ook dat bij felle effecten de rest van de scene donkerder wordt? Ik heb Ator's orb op mijn wapen zitten en elke keer als zo'n orb spawned, wordt de rest van de scene donkerder.. alsof het licht ineens uit gaat. Zelfs met HDR enabled. Gek is dat.

Al is dit volgens mij een Blackspace engine dingetje, want ik meen me te herinneren dat ik dit in Black Desert Online ook heb gezien. Volgens mij rescalen ze de intensiteit van de scene om dit soort effecten 'extra bright' te maken.
Ja! Echt m'n hele scherm wordt één grote kermis voor korte tijd met licht/donker door elkaar. Maak vanavond wel ff een screenshot/gifje. Dat van die orbs is idd iets wat ik ook elders las en ook op Reddit zag ik meedere issues vergelijkbaar met de mijne.

• G_Dragon
Poops_McGhee schreef op donderdag 9 april 2026 @ 15:37:
[...]

Die heb ik gisterenavond ook platgeslagen. Was wel goed te doen, deze boss, in tegenstelling tot de meeste andere die ik ben tegengekomen.
spoiler:
Had eerder op de dag die Ludvig, mid Chapter VII voor me staan. Wat een afgrijselijke battle was dat!
Daar ben ik nog lang niet, moet chaper 4 nog steeds uitspelen :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ricmaniac schreef op donderdag 9 april 2026 @ 13:52:
[...]

Wat veel spelers eerst niet door hebben is dat die missies door gaan. Je krijgt de rewards en dan gaan ze opnieuw (uitzondering op sommige quest missions)

Dus het klopt wat je zegt dat het soms dagen duurt want dan zitten ze misschien al voor de 3e keer die missie uit te voeren :P Je moet hem actief cancellen als je wilt dat ze stoppen. Hierbij krijg je dan ook de resources die het koste voor de laatste keer om ze te sturen terug.

Als je eenmaal meer comrades hebt kan je missies dus tegen elkaar over zetten bijv.. Ik heb nu al gelangere tijd 5 missies continue actief. 1 zorgt voor Food, 1 voor geld, 1 voor steen en 1 voor hout en 1 voor armor/fighting power. Elke 18-20 uur ingame uur krijg ik al die resources in mijn kamp en die blijven dus gewoon doorgaan. Dan wanneer ik iets compleet anders wilt doen kan ik ze gewoon cancellen en toewijzen aan die ene specifieke missie.
Aaah duidelijk, dat eerste had ik inderdaad ok niet door :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:23
G_Dragon schreef op donderdag 9 april 2026 @ 16:11:
[...]

Daar ben ik nog lang niet, moet chaper 4 nog steeds uitspelen :D
Oh, nou... prepare voor een paar rage quits. 🤣

• Wimpie79
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 20:49
Nieuwe headgear gevonden.
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CyKHDVFlZTNchD2TjndUicrkDdw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2VSoDA9qgD7F1frn9Zv5bwUo.jpg?f=fotoalbum_large

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:57
vassago schreef op woensdag 8 april 2026 @ 19:53:
Ik heb er inmiddels 15 uur inzitten, voornamelijk een beetje rondlopen en side-questjes doen :P
Main quest nu op ch. 4.
15 uur en al in ch4? Dat is rap :o

• Wimpie79
Wtf deze boss voor de witch quest. Ga later nog eens terug komen denk ik....
Deze is te sterk voorlopig ...
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WqSHX6iDcYap4MougVi2K4OAKn8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yPevq1rQAf2EajHSnQBOPHI4.jpg?f=fotoalbum_large
Da is de eerste bos dat mij nieti lukt. Ni sterk genoeg waarschijnlijk. Das leuke aan deze game. Doe wel iets anders en kom veel later wel terug...

[ Voor 13% gewijzigd door Wimpie79 op 09-04-2026 17:13 ]

• Psyx88
Terugkerend op de discussie over de wisselende visuele kwaliteit van deze game, kwam ik deze tegen op reddit... dekt de lading wel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O0jgQk9AQ8T3VfHSoYYWjTlEdBc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/ZFSccdjSvCZyNhX3q06coZ9t.webp?f=user_large

En link naar de bijbehorende thread:
https://www.reddit.com/r/...ith_this_issue_how_is_it/

• 2dope
Ricmaniac schreef op donderdag 9 april 2026 @ 13:54:
[...]

Nice! toffe boss.

Dat is nu we wat langer spelen trouwens iets wat ik een beetje een nadeel van het spel vind.. Ik heb het idee dat zolang je genoeg food bij je hebt je nooit echt kan dood gaan in een gevecht tenzij je oneshot bent voor sommige attacks. Je kan het eten echt snel genoeg spammen.
Je slaat hier w.m.b. wel de spijker op z'n kop. Ik probeer altijd wat terughoudend te zijn met opmerkingen over dat dingen "te makkelijk" zijn want dat komt nogal bijdehand over op mensen die misschien wat meer casual spelen en logischerwijs meer moeite hebben met bepaalde bosses dan de die-hards/trihards :P

Feit blijft wel dat wanneer je een doorsnee Souls/Elden Ring-boss hiernaast zet, de meeste CD-bosses verbleken qua moeilijkheidsgraad. Dat komt inderdaad grotendeels door de "buffets" die je mee kunt nemen, heel snel achter elkaar kunt spammen én geen nadeel hebben zoals een lange animatie (hoi estus flasks).

Maar combat op zich is ook behoorlijk vergevingsgezind. Bijvoorbeeld:
- Heel veel hyperarmor bij aanvallen van de speler (vooral spinning slash en blinding flash finisher - tijdens de tweede helft van een fully charged spinning slash, die neerwaartse slam, ben je gewoon 2 seconden lang onsterfelijk/ononderbreekbaar)
- Veel invincibility frames bij dodges;
- Zeer genereuze 'windows' voor (perfect) dodge en deflect;
- En, misschien wel de belangrijkste: je kunt je eigen attacks onderbreken met dodge. Waar in veel vergelijkbare games je animaties eerst helemaal afgelopen moeten zijn voordat je kunt dodgen of blocken, kun je hier gewoon je eigen attacks overrulen met een dodge. Dat maakt veel gevechten zoveel makkelijker.

Maar tenslotte, jouw eerste zin ben ik het ook roerend mee eens: er zitten ontzettend toffe bossfights tussen. Excavatron was wel weer ontzettend slecht ontworpen vond ik, al is die sinds release ook al een paar keer gepatched.

• 2dope
Psyx88 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 17:28:
Terugkerend op de discussie over de wisselende visuele kwaliteit van deze game, kwam ik deze tegen op reddit... dekt de lading wel:

[Afbeelding]

's Avonds/'s nachts is een beetje hit & miss bij mij. Soms lijkt het om 3 uur 's nachts nog steeds alsof de zon volop schijnt, andere keren is het echt pikkedonker en dan zijn de lichteffecten juist weer indrukwekkend

• Psyx88
Mijn uitspraak was uiteraard hyperbolisch. Wat ik er mee probeer te zeggen is dat het spel inconsistent is in kwaliteit. Het is op momenten mooi en indrukwekkend, maar er zijn ook genoeg momenten, visueel maar ook qua content en gameplay, dat ik denk: 'man, man, man... is dit jullie eerste game?'. En dat is wel jammer.

Dit betekent overigens niet dat ik me niet vermaak met de game, zeker wel, maar het is jammer als de omslag ineens zo groot is... dit doet soms wel afbreuk aan de immersie maar ook de perceptie van de game.

• Psyx88
Dat het 's nachts niet altijd duister is, is me ook opgevallen... terwijl in een specifiek bos is het zooo mistig en donker dat je werkelijk waar niets ziet. Ook met hevige regenval is het zicht verdwenen, alhoewel dit dan wel weer realistisch is. Dat het vervolgens in tent ook regent, iets minder 😉 Het zit hem in de details.

• Wimpie79
Psyx88 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 18:10:
Dat het 's nachts niet altijd duister is, is me ook opgevallen... terwijl in een specifiek bos is het zooo mistig en donker dat je werkelijk waar niets ziet. Ook met hevige regenval is het zicht verdwenen, alhoewel dit dan wel weer realistisch is. Dat het vervolgens in tent ook regent, iets minder 😉 Het zit hem in de details.
Voor de heavy regen en zichtbaarheid is er een lantern speciaal daarvoor. Vraag mij niet waar ik dit gevonden heb...

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:55
MrGizMo schreef op donderdag 9 april 2026 @ 17:06:
[...]
15 uur en al in ch4? Dat is rap :o
3 zie ik, 29% }:O

Wel iets ubervaags net, Crimson Desert wilde met geen mogelijkheid starten. Heel even het kleine splashscreen en vervolgens niks.
Mods verwijderd, files gecontroleerd, gewoon niet starten.

Bleek dat de HDR optie van de TV niet meer aanstond in het control panel, dan doet Crimson Desert dus echt niks. |:(

• G_Dragon
I found gold!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VCKv3A00GydVF6ktJ0gXsPMk1X0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7dDeM585lFw5uNK8tuJu9Lil.png?f=fotoalbum_large

En nog een paar shots:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EJ8bVsWu29Z-Ry-YMCMc7Uk8zws=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zYHVtxkxO1adAPHQw4P6gt79.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cy5SDlu0Y1ttdWWECou6yQQwgKI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/miNNLh0hInFp8eKlVty6Bg2m.jpg?f=fotoalbum_large

• Wimpie79
Ik juust chapter 5. Nu geen main quest meer. Nog veel te veel in Hernand te doen...

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:32

Vis

Hier nog een "Kliffhanger"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iw5WqiiZrIA3os9apD5ez5WhUO0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aAdH9kzptqllfyyoQThRsgNQ.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een prachtig spel, vandaag voor het eerst opgestart op de PS5 Pro. Beetje het begin doorlopen en wat op ontdekkingstocht gegaan na de tutorial.
Performance mode doet zn werk knap, en dan heb ik nog niet eens PSSR 2 aangezet bedenk ik me net.
Heerlijk sfeertje en als Witcher en RDR fan ga ik hier denk ik wel flink wat uurtjes plezier aan beleven! Al is het alleen maar met de photo modus 😉

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• Wimpie79
Dom kieken dat ik ben. De boss fight voor de sanctum witch quest had ik mijn beste arrnor niet aan. Easy peasy nu...

[ Voor 6% gewijzigd door Wimpie79 op 09-04-2026 19:52 ]

• Wimpie79
Nieuwe outfit
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G1z5FudZI_Y6ARmHXCmzcFxN6l4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rB6WdRYYaauxFxGULUyuKUjB.jpg?f=fotoalbum_large

• Ricmaniac
Ik heb eindelijk een outfitje voor me pet. Hoe equip ik die op mijn hond?

• Wimpie79
Ricmaniac schreef op donderdag 9 april 2026 @ 20:21:
Ik heb eindelijk een outfitje voor me pet. Hoe equip ik die op mijn hond?
Geen idee moet ik ook nog tegen komen. Nu side quest en exploration tot ik alles gezien heb in Hernand. Zit er nu 80 uur in....

• Psyx88
Naar inventory -> pets > pet selecteren en dan komen er 2 slots beschikbaar waar je de gear in kan doen.

• Wimpie79
Psyx88 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 20:40:
Naar inventory -> pets > pet selecteren en dan komen er 2 slots beschikbaar waar je de gear in kan doen.
Bedoel heb helemaal nog geen gear in het algemeen. Moet deze mog tegen komen lol...

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:49

justifire

Shut up and squat !!

Die orb
spoiler:
crow perch van het zwaard
is echt waanzinnig! :9

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Ricmaniac
Psyx88 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 20:40:
hmm dat dacht ik dus idd.. maar werkt niet :/ die slots blijven disabled bij mij.

• Ricmaniac
Dit is een zieke ruïne man

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OlmfxpYI-nCojgf6P3r0-VvEnP8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/sWNpCx1z7hmZgwJlttN5rPbh.png?f=user_large
spoiler:
Beetje noordelijk in Pailune.
Ben daar in gegaan en kom je echt mega veel traps enzo allemaal tegen. eerst moet je de area clearen en dan al die traps en dan komen er toch weer wat enemies.

Wel een heel ziek wapen daar gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DMUTD7bF7i8s0QDmo3dKNX3HTjk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/r3LMIUkQ4HO3OnYUo8FYjGwL.png?f=user_large

• Psyx88
Wimpie79 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 20:43:
[...]

Bedoel heb helemaal nog geen gear in het algemeen. Moet deze mog tegen komen lol...
De gear voor je pet kun je kopen
spoiler:
in Poporin village en Demeniss City

• Psyx88
@Ricmaniac Heb je de pet gear in je inventory? Dan zou je ze moeten kunnen selecteren, met je pet window open, en ze in de slot plaatsen (spatie op PC)

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:08
Psyx88 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 17:28:

[Afbeelding]

Ik vind het toch wel jammer. Net even met wat settings gekloot maar krijg het niet perfect. Foliage wat glitched en flickert, het licht blijft heel plat net voor zonsondergang. Even in-game geslapen tot 's nachts, dan is de sfeer wel weer aardig mooi met het maanlicht.

Hopelijk volgt er een patch, of komen modders met een oplossing.

• G_Dragon
Echt heel tof dat het vissen net zoals in Red Dead Redemption 2 is, want dat is heel realistisch en makkelijk te leren :). Inmiddels heb ik een vishengel gevonden die automatisch binnenhaalt wanneer je beet hebt, dus ik hoef nu helemaal niks meer te doen :X :D

• Ricmaniac
Eindelijk ook me fashion een beetje geupdate XD Zie er inmiddels nu dik uit (wel een beetje generiek zoals veel spelers haha) maar vind dit een super vet! alleen nog even wat dyes maken om coole kleuren in te kunnen stellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/36oNp27qQZ_Jrj3AWFVzCHcQjfE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aNlxDEFUbYxAFfn0fah7CyOJ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Ricmaniac op 09-04-2026 21:41 ]

• Ricmaniac
Psyx88 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 20:58:
@Ricmaniac Heb je de pet gear in je inventory? Dan zou je ze moeten kunnen selecteren, met je pet window open, en ze in de slot plaatsen (spatie op PC)
Ja ik heb het in me inventory. de spatie knop van Use was greyed out.
Blijkbaar was het probleem dat ik het vanuit inventory probeerde maar je moet het doen vanaf je pet venster en dan in de inventory.. Mag iets gestroomlijnder imo =p

• Psyx88
@Westland1940 Je zou FSR 3.1 kunnen proberen, meestal is deze upscaler niet zo goed als DLSS, maar ik lees berichten op reddit dat dit in Crimson Desert mogelijk de betere optie is.
Het zou volgens de berichten de flickering moeten verhelpen.

Je hebt dan geen ray reconstruction, maar dit is toch een feature for alleen de high-end kaarten.

[ Voor 10% gewijzigd door Psyx88 op 09-04-2026 22:50 ]

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:49

justifire

Shut up and squat !!

DF part 2

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Ricmaniac
ook het dye systeem maar eens ontdekt... best even een minuutje nodig gehad voordat ik het goed deed
Het is wel mega lame dat je niet op je volledige outfit de repair status in 1 keer op 100% kan zetten... Je moet per deel en dan zelfs per onderdeel van dat deel selecteren of het er gerepareerd uit moet zien of niet.
Feit dat het kan is tof maar de QoL mag wel heeel veel aangenamer op dat vlak :P

Ezio Auditore geïnspireerd haha

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bNknB6ttOVWKhrH1VFsWCPXQbqc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2lm6n7CsvfWCPEQfV9zhTxHI.png?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Let op:
Verhalende elementen etc de komende periode graag even in spoilers zetten :).