Ricmaniac schreef op donderdag 9 april 2026 @ 13:54:
[...]
Nice! toffe boss.
Dat is nu we wat langer spelen trouwens iets wat ik een beetje een nadeel van het spel vind.. Ik heb het idee dat zolang je genoeg food bij je hebt je nooit echt kan dood gaan in een gevecht tenzij je oneshot bent voor sommige attacks. Je kan het eten echt snel genoeg spammen.
Je slaat hier w.m.b. wel de spijker op z'n kop. Ik probeer altijd wat terughoudend te zijn met opmerkingen over dat dingen "te makkelijk" zijn want dat komt nogal bijdehand over op mensen die misschien wat meer casual spelen en logischerwijs meer moeite hebben met bepaalde bosses dan de die-hards/trihards
Feit blijft wel dat wanneer je een doorsnee Souls/Elden Ring-boss hiernaast zet, de meeste CD-bosses verbleken qua moeilijkheidsgraad. Dat komt inderdaad grotendeels door de "buffets" die je mee kunt nemen, heel snel achter elkaar kunt spammen én geen nadeel hebben zoals een lange animatie (hoi estus flasks).
Maar combat op zich is ook behoorlijk vergevingsgezind. Bijvoorbeeld:
- Heel veel hyperarmor bij aanvallen van de speler (vooral spinning slash en blinding flash finisher - tijdens de tweede helft van een fully charged spinning slash, die neerwaartse slam, ben je gewoon 2 seconden lang onsterfelijk/ononderbreekbaar)
- Veel invincibility frames bij dodges;
- Zeer genereuze 'windows' voor (perfect) dodge en deflect;
- En, misschien wel de belangrijkste: je kunt je eigen attacks onderbreken met dodge. Waar in veel vergelijkbare games je animaties eerst helemaal afgelopen moeten zijn voordat je kunt dodgen of blocken, kun je hier gewoon je eigen attacks overrulen met een dodge. Dat maakt veel gevechten zoveel makkelijker.
Maar tenslotte, jouw eerste zin ben ik het ook roerend mee eens: er zitten ontzettend toffe bossfights tussen. Excavatron was wel weer ontzettend slecht ontworpen vond ik, al is die sinds release ook al een paar keer gepatched.