• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Nieuwe variant van rondreizen en m'n outfit aangepast daar op.
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6sIEw49TFtdJuM08E_0ejSJNoG0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XFlzrapjV9px3G9O4a9nnTDA.jpg?f=fotoalbum_large

Grote jongen, dit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tJwvTmR5Af-cuDsXXanc0CafOfA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yC3S2j54diiL34QMJLUlmiis.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Poops_McGhee op 07-04-2026 05:49 ]

• Wimpie79
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 14:31
Poops_McGhee schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 05:42:
Nieuwe variant van rondreizen en m'n outfit aangepast daar op.
spoiler:
[Afbeelding]

Grote jongen, dit.

[Afbeelding]
Amai nice. Zo ver ben ik nog niet ze...

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:58
Ik heb er nu bijna 90 uur in zitten, maar kwam er zaterdag achter dat The Abyss een stuk groter is dan ik dacht. Ben zaterdag zeker 4 uur bezig geweest, maar ben nog lang niet klaar met The Abyss heb ik het idee.

Het kamp kan ik volgens mij nog 1 keer upgraden, want ik zit nu op een stash van 640 (volgende is dan 1000?). Ik ben nu zo druk met side quests, m'n vee en mijn tuintje dat ik niet aan de main quest toe kom :D .

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:51
Ricmaniac schreef op maandag 6 april 2026 @ 12:00:
[...]
verborgen geheimen, puzzels, bounties, sidequests/faction quests, kampjes clearen, open world Bosses bevechten, verborgen armor en wapens vinden etc. Is wat me zo te binnen schiet
Ik heb het Elden Ring gevoel met deze game. Uiteraard niet qua combat, maar wel qua pure avontuur, vrijheid en dat je weinig aan het handje wordt gehouden. Deze game heeft wel veel meer te doen dan Elden Ring qua mechanics, maar het exploren en mysterie vind ik wel heel vergelijkbaar. Erg gaaf.

Gisteren kwam ik erachter dat je houten raampanelen kan openen om zo grote manors binnen te dringen. Hele zooi leeg looten }) Kwam zelfs mooie chests met zwaarden tegen in Hernand City. Prima upgrade voor mijn character. Dus nu ben ik vooral daar op zoek naar haha.

Vervolgens lekker zuidwaarts cruisen op je paard en kwam ik in een toffe havenplaats terecht. Super mooi ver gezicht met dat schip. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zh3bJxabx3XIv-2hwpLBg3OUEfc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wb0NLhTcCFy0NG7GQapQiruS.jpg?f=fotoalbum_large

Onderstussen qua mainstory aan belandt bij de Hornsplitter. Nog niet geprobeerd, maar ben benieuwd hoe moeilijk de eerste echte boss is. Normale vijanden zijn totaal geen uitdaging.

[ Voor 16% gewijzigd door Hulleman op 07-04-2026 09:55 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Hulleman
Wimpie79 schreef op zondag 5 april 2026 @ 10:57:
[...]

Ik heb v sync off. Maakt dat verschil uit?
TL;DR V-sync uit in jouw geval.

Volgens mij zit het zo met V-sync (correct me if i'm wrong); V-sync is een hele oude techniek die vroegah gebruikt werd om de framerate te locken op de verversingssnelheid van je beeldscherm, toen schermen nog geen variabele refreshrate hadden (VRR en/of G-sync). Als de framerate niet aansluit (of goed past) op de verversingssnelheid van je scherm krijg je stutter en screentearing. V-sync lost dat probleem op ten koste van wat extra inputlag. Dus het ligt een beetje aan het scherm wat je hebt en de console. Tegenwoordig hebben we schermen die de verversingssnelheid aan kunnen passen aan het aantal frames wat de GPU levert in de vorm van VRR/G-sync. Heb je een scherm met VRR (meeste mensen hebben dat), dan V-sync uitlaten.

In jouw geval met PS5 Pro V-sync dus uitlaten of je moet echt über gevoelig zijn voor framerate fluctuaties, ook al valt dat binnen de VRR window. In balanced en performance mode is de fps op de Pro in de meeste gevallen boven de locked v-sync variant (balanced 40fps en performance 60fps) en binnen de VRR window (48 fps op de PS5), zodat VRR er een vloeiende ervaring van maakt. Dus dan heb je een hogere framerate en minder input lag. Je zult af en toen screentearing krijgen, omdat de fps onder de VRR window van je console duikt. Ik merk dat op de Pro met name in drukkere steden. Met V-sync aan zal de framerate in die situaties ook onder de 40fps (balanced) of onder de VRR window in de performance mode duiken (want CPU limited), dus ga je ook dan tearing en stutter ervaren.

[ Voor 38% gewijzigd door Hulleman op 07-04-2026 10:52 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Hulleman schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 09:39:
[...]

Vervolgens lekker zuidwaarts cruisen op je paard en kwam ik in een toffe havenplaats terecht. Super mooi ver gezicht met dat schip. [Afbeelding]
Nice man! snap wat je zegt mbt Elden Ring ja.
en ik heb op diezelfde spot een paar screenshots gemaakt toen ik daar kwam hahah. mooie plek

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:15

justifire

Shut up and squat !!

G_Dragon schreef op maandag 6 april 2026 @ 22:56:
[...]

Dan moet ik op Xbox nog een keer goed het menu in gaan duiken, want wij konden het vanmiddag niet vinden :p
Volgens mij gewoon snelmenu armor, schild selecteren, RT/LT, wapen selecteren.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

(jarig!)
Nog 2 plaatjes van gister:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q3CO1bCfmKxr_PjxrqAURYtwS3c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OVvlLARf412EvbKxV3LLxNAF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M7lljpzSQPHbHTnsZBNCAfjElWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WI2bSUxR3Zv7hi0tqjTe7088.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels 44 uur in de game zitten. Functionele minpunten tot nu toe:
Tijdens het freeroamen mis ik regelmatig van die fasttravel punten. Ik loop er dan langs maar omdat ze niet opvallen op de minimap mis ik ze.

Het tracken van quests kon beter, ik zoek me soms echt een slag in de rondte in die categorieën. E de minimap werkt ook hier niet echt mee, ik loop soms zo voorbij een quest objectieve omdat alleen de active quest opvalt op de minimap.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Hulleman
Chaoss schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 12:56:
Tijdens het freeroamen mis ik regelmatig van die fasttravel punten. Ik loop er dan langs maar omdat ze niet opvallen op de minimap mis ik ze.

Het tracken van quests kon beter, ik zoek me soms echt een slag in de rondte in die categorieën. E de minimap werkt ook hier niet echt mee, ik loop soms zo voorbij een quest objectieve omdat alleen de active quest opvalt op de minimap.
Die fasttravel points is wel een ding ja. Ik heb nog maar 10 uur in de game zitten, maar was er tot het 10e uur nog geen één tegengekomen. In het laatste uurtje vond ik er 3 op rij, maar dat was echt bij dom geluk. Ze liggen in mijn beperkte beleving ook vaak wat verdekt, zodat je ze niet goed ziet als je L1 + R1 indrukt.

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Die fast travel points zijn toch makkelijk te vinden? Ze zijn zichtbaar op je map met een groot vraagteken en er staat bij 'mysterious energy' oid.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper? - R.I.P. Pricewatch

• Ricmaniac
  • Nu online
Chaoss schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 12:56:

Dit is wel een ding ja. Vond dat ook vervelend en als ik ergens ben waar ik geen fast travel in de buurt heb ga ik voordat ik door of weg ga maar even kijken op een online map of er fast travels in te buurt zijn.

Gebruik de map alleen daarvoor. rest allemaal uitgezet anders information overload.

• Poops_McGhee
  • Nu online
Als je de klokken luidt, dan worden oa de abyss FTP’s op de kaart aangegeven met een ‘mysterious energy’ ding.

• Ricmaniac
  • Nu online
Poops_McGhee schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 14:12:
Als je de klokken luidt, dan worden oa de abyss FTP’s op de kaart aangegeven met een ‘mysterious energy’ ding.
Klopt dit had ik bij de eerste area gedaan met die eerste bell.
Maar toen kwam ik er gelijk achter dat ik dat helemaaal niet fijn vind na even spelen :P Vind het fijner om op de map te kunnen zien waar ik wel en niet geweest ben middels de fog of war.

Ga de rest van de bellen pas gebruiken wanneer ik een keer het grootste deel van een map discovered heb denk ik om dat de resterende waypoints te zien

• Poops_McGhee
  • Nu online
Ricmaniac schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 14:18:
[...]

Klopt dit had ik bij de eerste area gedaan met die eerste bell.
Maar toen kwam ik er gelijk achter dat ik dat helemaaal niet fijn vind na even spelen :P Vind het fijner om op de map te kunnen zien waar ik wel en niet geweest ben middels de fog of war.

Ga de rest van de bellen pas gebruiken wanneer ik een keer het grootste deel van een map discovered heb denk ik om dat de resterende waypoints te zien
Die fog houdt je sowieso. Ik heb nu 3 klokken gevonden en nog altijd is mijn map alleen open daar waar ik geweest ben.
Voor mij is navigeren al uitdaging genoeg. Ik ben zo iemand die met navigatie ook gewoon verkeerd kan rijden 😂
Dus extra bekende FTP’s is wel een must voor mij. Gelukkig is het een keuze om de klok te luiden, dus ieder z’n eigen playstyle. En dat is een goed ding in deze game.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Hebben jullie ook last van het gevoel 'wat moet ik doen' in de game? Het is zo groot dat ik echt richting en sturing mis in de game. Ik heb niet veel tijd om te gamen en merk dat ik vaker aan het uitpluizen ben waar ik heen moet of wat ik moet doen dan echt het gevoel te hebben dat ik aan het gamen ben.

• Ricmaniac
  • Nu online
Poops_McGhee schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 14:24:
[...]

Die fog houdt je sowieso. Ik heb nu 3 klokken gevonden en nog altijd is mijn map alleen open daar waar ik geweest ben.
Voor mij is navigeren al uitdaging genoeg. Ik ben zo iemand die met navigatie ook gewoon verkeerd kan rijden 😂
Dus extra bekende FTP’s is wel een must voor mij. Gelukkig is het een keuze om de klok te luiden, dus ieder z’n eigen playstyle. En dat is een goed ding in deze game.
hoe dan? bij mij werd de hele map discovered voor die area toen ik dat gedaan had

• Demonicbrood
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:37
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 14:30:
Hebben jullie ook last van het gevoel 'wat moet ik doen' in de game? Het is zo groot dat ik echt richting en sturing mis in de game. Ik heb niet veel tijd om te gamen en merk dat ik vaker aan het uitpluizen ben waar ik heen moet of wat ik moet doen dan echt het gevoel te hebben dat ik aan het gamen ben.
Ja, dat had ik aan het begin ook.
Voor mij help het om gewoon de campaign te doen. Hierdoor kom je vanzelf in de gebieden terecht en krijg je de verschillende elementen onder de knie.
Daarnaast zijn bounties en errands een goede manier om wat coin te krijgen en ook wat meer te exploren.

• Ricmaniac
  • Nu online
Probeer anders meer via je journal te doen.(mocht je dat niet doen) Kijk in je journal of je quests of sidequests actief hebt. En zo niet dan is het aan jezelf zeg maar om dat uit te zoeken. Je hebt vooral in het begin vaker dat je ineens meerdere quests unlocked als je 1 bepaalde interactie gedaan hebt met een NPC bijvoorbeeld.

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:44
Het is heel simpel: wat je moet doen is je main quest (menu > journal > main quest). Vrijwel al het andere is optioneel. Er is ook geen druk, dus "uitpluizen wat je MOET doen" zou eigenlijk geen issue mogen heten. Waar de meeste mensen plezier uit halen bij dit spel is op de bonnefooi de wijde wereld intrekken en gewoon ter plekke ervaren wat die wereld biedt.

Nu moet ik wel zeggen dat ik persoonlijk iets minder lyrisch ben over de "enorme hoeveelheid content" waar steeds mee geschermd wordt, omdat ik heel veel side quests ("faction quests") gewoon saai vind en een groot deel ervan meer een soort MMO-achtige radiant quests betreffen. Maar ook bij faction quests zitten er leuke, unieke missies tussen. Je kunt ook op je dooie gemak aan je kamp/thuisbasis werken bijvoorbeeld.

Die mindset van 'moeten' past niet zo bij dit spel :) Maar als je maar een paar uur per week tijd hebt om te gamen dan snap ik dat het lastig is om je 'bearing' te vinden.

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

On_E

Housemusic

Eigenlijk niet, ik volg de main questline vooral en die is vrij duidelijk in wat de volgende quest is.

Moet wel vaak iets online opzoeken, voor sommige puzzels bv.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• Poops_McGhee
  • Nu online
Ricmaniac schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 14:33:
[...]
hoe dan? bij mij werd de hele map discovered voor die area toen ik dat gedaan had
👀

Bij mij niet hoor. Ik kreeg alleen de locaties van eventuele FTP's te zien. Verder was de map alleen ont-fogged waar ik geweest was 👀
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste

Let op:
Verhalende elementen etc de komende periode graag even in spoilers zetten :).