Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Ahem, welke outfit is dat? Supervet! Ik vraag dit voor een vriend natuurlijk
Trouwens, voor de ps5 kun je een bluetooth 5.3 adapter halen waardoor je latency (inputlag) echt met 100% verbeterd word. Ik speelde laatst bij een vriend Tekken 8 en de lag is verschrikkelijk.. met adapter (die ook voor pc te gebruiken is) maakt een gigantisch verschil. Zoiets als dit: https://www.bol.com/nl/nl...atentie/9300000249262835/
[ Voor 12% gewijzigd door jellybrah op 05-04-2026 09:39 ]
:strip_exif()/f/image/Y7zllOUO8xSOzdcYrS2hzZTu.jpg?f=fotoalbum_large)
Op ps5 pro ziet het er nog beter uit als op dit screenshot. Zeker op mijn 4k 120 htz oled samsung monitor..
[ Voor 12% gewijzigd door Wimpie79 op 05-04-2026 09:49 ]
Je moet de reacties in deze tweet volgen, daar word alles uitgelegd. Kwam het met toeval tegen op Twitter en tja die kon ik niet laten liggenjellybrah schreef op zondag 5 april 2026 @ 09:35:
[...]
Ahem, welke outfit is dat? Supervet! Ik vraag dit voor een vriend natuurlijk
Trouwens, voor de ps5 kun je een bluetooth 5.3 adapter halen waardoor je latency (inputlag) echt met 100% verbeterd word. Ik speelde laatst bij een vriend Tekken 8 en de lag is verschrikkelijk.. met adapter (die ook voor pc te gebruiken is) maakt een gigantisch verschil. Zoiets als dit: https://www.bol.com/nl/nl...atentie/9300000249262835/
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Haha relax dit spel loopt gelukkig niet weg. Dat is juist het fijne van een singleplayer spel, je kunt het gewoon oppakken wanneer het jou uitkomt. Maar eerlijk, dit is er wel eentje die je eigenlijk niet wilt missen. Ik had het er laatst nog met een maat over, dit is echt zo’n spel dat je maar eens in de zoveel tijd ziet. Dan heb je het over titels als The Witcher 3, Red Dead Redemption 2 en Kingdom Come 2.RustStorm schreef op zondag 5 april 2026 @ 08:54:
Hahaha mijn god. Door al jullie posts begint het meer en meer te kriebelen bij me... maar ik moet mezelf inhouden. Ben nu, vrij casual, de Vessel of Hatred aan het spelen. En heb nog zo veel meer te doen na dat...
Pfoeh...
Druk druk druk! Net een fulltime baan joh, spelen wat je wilt spelen.... lol
To be continued! Ik lurk gewoon een beetje hier...
Enjoy mensch! En fijne dagen!
Je merkt aan alles dat ze er veel tijd en aandacht in hebben gestoken. Niet alleen hoe het eruitziet, maar ook hoe de wereld aanvoelt en hoe alles in elkaar zit. Het voelt niet alsof er een strakke deadline achter zat om het maar snel af te krijgen. En al helemaal niet als een snelle cash grab, maar gewoon als een spel dat met passie en liefde is gemaakt. Dat doet tegen niet elke studio meer.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Alleen dat water…Wimpie79 schreef op zondag 5 april 2026 @ 09:48:
[Afbeelding]
Op ps5 pro ziet het er nog beter uit als op dit screenshot. Zeker op mijn 4k 120 htz oled samsung monitor..
Bijna alles ziet er schitterend uit enkel die watervallen etc. lijken vaak wel kindertekeningen…
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Performance forced 4K vsync on https://www.xbox.com/play/media/Ctrich5Fmu
/f/image/C7M8dW4KpfPSEBpxg4wGzUsR.png?f=fotoalbum_large)
Balanced vsync off https://www.xbox.com/play/media/69TyNi2n2y
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Ik heb v sync off. Maakt dat verschil uit?justifire schreef op zondag 5 april 2026 @ 10:52:
Series X, motion blur 0, sharpness 0, particles 60%
Performance forced 4K vsync on https://www.xbox.com/play/media/Ctrich5Fmu
[Afbeelding]
Balanced vsync off https://www.xbox.com/play/media/69TyNi2n2y
[Afbeelding]
Ligt aan de combinatie framerate en type beeldscherm.
Op balanced geeft vsync aan hier inputlag, vsync off geeft lichte screen tearing.
Heb samsung oled 4 k vrr hdr etc. Alles op en aan..justifire schreef op zondag 5 april 2026 @ 12:43:
[...]
Ligt aan de combinatie framerate en type beeldscherm.
Op balanced geeft vsync aan hier inputlag, vsync off geeft lichte screen tearing.
Ik laat de main story even voor wat het is en ga me eens concentreren op andere dingen in de game en pak daarna pak ik de main story weer op, want ik heb het gevoel dat ik op bepaalde gebieden wel achterloop.
Heb voor de lol de trophies doorgebladerd. Dit gaat geen game worden die ik Platinum, of het moet over een jaar uitgesmeerd worden. Dan red ik het misschien wel. 😄
/f/image/QPPYtEn34Yu7yRYysGhUjTcU.png?f=fotoalbum_large)
Kon het niet vinden in de patch notes maar wel fijn natuurlijk. Tot nu gewoon vissen met blote handen hahajustifire schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 22:54:
En ze hebben de RS gefixed voor Xbox.
Eindelijk vissen en natures snare gebruiken
Miss ligt dat aan je monitor o.i.d. dan want ik vind rechts gewoon mooier in eigenlijk alle vormen hahaWestland1940 schreef op zondag 5 april 2026 @ 15:27:
Welke setting voor op pc maakt die shadows zo zwaarder en meer aanwezig? Is dat letterlijk de shadows setting of wat anders? Ik vind namelijk links (puur persoonlijk) wat frisser, minder 'zwaar' en mooier ogen. Duidelijk te zien aan de achterkant van Cliff op image 2, de details uiteraard op de guard etc.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
In welke chapter zit je nu dan in de main story?Wimpie79 schreef op zondag 5 april 2026 @ 22:10:
Denk dat ik de komende tijd main quest niet meer aanraak. Er is zoveel te doen in hernard. De eerste regio. Weet niet waar eerst te gaan.
Want denk dat "regio" afmaken voordat je verder gaat niet echt een optie is in dit spel hahah. Er is zooo ontiechelijk veel content in hernand
Heb er 4 gedaan. Nu met mijn het kamp bezig en dan opt genak elke regio in hernard met markers zetten. Ga er mijn tijd voor nemen. Heb mij nog geen enkel moment verveeldRicmaniac schreef op zondag 5 april 2026 @ 22:13:
[...]
In welke chapter zit je nu dan in de main story?
Want denk dat "regio" afmaken voordat je verder gaat niet echt een optie is in dit spel hahah. Er is zooo ontiechelijk veel content in hernand
Wist van ne maat van mij dat ik tot 4 moest gaan en dan rustig aan. En eerst kamp uitbreiden en comrades vinden. Deze tip heb ik mee gekregen van hem...Wimpie79 schreef op zondag 5 april 2026 @ 22:16:
[...]
Heb er 4 gedaan. Nu met mijn het kamp bezig en dan opt genak elke regio in hernard met markers zetten. Ga er mijn tijd voor nemen. Heb mij nog geen enkel moment verveeld
Vier avonden bezig geweest met het kamp, zo te zien ben ik daarmee halverwege.
Nu dan toch maar weer eens door met chapter vijf!
Uiteraard kom ik onderweg twee puzzels tegen en ben ik afgezien van twee artifacts nog geen steek verder….
Ken dat van ergens. Moet ergens zijn voor een side quest en geraak er bijna nooit. Te veel afleiding...justifire schreef op zondag 5 april 2026 @ 22:43:
Zo.
Vier avonden bezig geweest met het kamp, zo te zien ben ik daarmee halverwege.
Nu dan toch maar weer eens door met chapter vijf!
Uiteraard kom ik onderweg twee puzzels tegen en ben ik afgezien van twee artifacts nog geen steek verder….
Persoonlijke kwestie zal ik maar zeggenRicmaniac schreef op zondag 5 april 2026 @ 22:05:
[...]
Miss ligt dat aan je monitor o.i.d. dan want ik vind rechts gewoon mooier in eigenlijk alle vormen haha
:strip_exif()/f/image/6B5pPxuwappzY9IF4mZ2ntIo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9lklGAJTWIfIg5ECZHfi3wog.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/I1fHOhfnnt68rwESXPhzHwO4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uwu7Nu0CqBasXUu9zsebq5Wb.jpg?f=fotoalbum_large)
Absurd dat ik na 40 uur spelen nog steeds het start gebied niet uit ben.
[ Voor 12% gewijzigd door Chaoss op 05-04-2026 23:44 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
:strip_exif()/f/image/s9jdmHYykO7cyLtn0uquLrSe.png?f=user_large)
Die hond met helm + veertjeChaoss schreef op zondag 5 april 2026 @ 23:43:
Ik ben niet zo bedreven met de photomode maar moet de game vermaak ik mij prima.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Absurd dat ik na 40 uur spelen nog steeds het start gebied niet uit ben.
Yup PS5 Pro.Westland1940 schreef op zondag 5 april 2026 @ 23:48:
[...]
Die hond met helm + veertjeDit is op de console?
/f/image/PZsvAnQnwRtAGbVOhBWJQs8d.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/qmTb8PNJQASslMiDiFje3beN.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Bi3Fn02beuNuuNHANzwNW3GH.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/MFLYhBsuIXvrLlQaLu160Scn.png?f=fotoalbum_large)
Voor elke 'eindbaas' geldt: neem een shitload eten mee zodat je kunt blijven healen.Drials schreef op maandag 6 april 2026 @ 00:35:
Is de hornsplitter einde van chapter 2? Ik krijg deze niet eens gedaan…
Dat had ik ook, er verscheen ook geen stamina bar meer. Heeft je paard ook zichtbare schrammen en wonden? Het is dan namelijk gewond: als je het healt kun je weer in galop verderWimpie79 schreef op zondag 5 april 2026 @ 23:49:
Mijn paard stapt alleen maar. Wil ni meer lopen lol. .
While holding R3 / Right Stick to aim Force Palm, you can press L3 / Left Stick to turn it into a Healing Palm. You can use this to heal your horse. The horse health is visible from the Inventory Menu when you switch to your horse (horse must be summoned nearby).
Dat wapen moet ik ook hale zeg
Ah dat is de reden dacht een glitch ofzo. Thx voor tipeasygoingfox schreef op maandag 6 april 2026 @ 08:16:
[...]
Dat had ik ook, er verscheen ook geen stamina bar meer. Heeft je paard ook zichtbare schrammen en wonden? Het is dan namelijk gewond: als je het healt kun je weer in galop verderDat kan bij een stal, maar ook m.b.v. Force Palm:
While holding R3 / Right Stick to aim Force Palm, you can press L3 / Left Stick to turn it into a Healing Palm. You can use this to heal your horse. The horse health is visible from the Inventory Menu when you switch to your horse (horse must be summoned nearby).
Wat een gaaf zwaard he
Je zoekt al die coole shit zeker op via guides ?G_Dragon schreef op maandag 6 april 2026 @ 00:10:
Ik blijf sprakeloos over dit spel... De laatste dagen zo ontzettend veel gespeeld... En ben nog steeds niet voorbij chapter 4!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Streamable: unnamed]
Ik loop nog steeds rond als tweedehands pipo de clown
Deze toevallig wel, want het kwam voorbij op mijn twitterjustifire schreef op maandag 6 april 2026 @ 09:33:
[...]
Je zoekt al die coole shit zeker op via guides ?
Dit is overigens met een heel klein Reshade preset die het gras niet vel groen maar subtieler donker groen maakt.
[ Voor 12% gewijzigd door Westland1940 op 06-04-2026 09:42 ]
Ik ook. Bewust geen guides gekeken. Waar ik sterke gear en wapens zou kunnen vinden. Ontdek het liever zelf...justifire schreef op maandag 6 april 2026 @ 09:33:
[...]
Je zoekt al die coole shit zeker op via guides ?
Zal wel aan mij liggen… maar wat is er allemaal te doen dan. Ben nu in chapter 4 geloof ik, maar moest laatst even wachten tijdens de main quest en kon niet zo snel bedenken wat ik nou allemaal in Hernand verder kon doen..Ricmaniac schreef op zondag 5 april 2026 @ 22:13:
[...]
In welke chapter zit je nu dan in de main story?
Jounal -> questsMime010 schreef op maandag 6 april 2026 @ 09:46:
[...]
Zal wel aan mij liggen… maar wat is er allemaal te doen dan. Ben nu in chapter 4 geloof ik, maar moest laatst even wachten tijdens de main quest en kon niet zo snel bedenken wat ik nou allemaal in Hernand verder kon doen..
Of op de map kijken naar de quest markers.
Bekijk ook de diverse aankondigings borden bij de stadjes en kampen. Daar pik je ook veel posters met sidequests opMime010 schreef op maandag 6 april 2026 @ 09:52:
Zal vanavond nog eens kijken. Had meer het gevoel dat de beschikbare sidequests meer bounties waren.
Blizzard: Speakerrrr#2714
In het geval van deze puzzel zijn er op de locaties: een paardenstal, wijngaard, etc..
Met deze informatie kun je de rest van de puzzel denk ik wel zelf
Sorry, misschien niet helemaal duidelijk beschreven wat ik bedoel.Psyx88 schreef op maandag 6 april 2026 @ 10:18:
@justifirespoiler:Op de locaties aangegeven op de kaart kun je aanwijzingen vinden voor de puzzel.
In het geval van deze puzzel zijn er op de locaties: een paardenstal, wijngaard, etc..
Met deze informatie kun je de rest van de puzzel denk ik wel zelf
Ik begrijp hoe ik de puzzels op moet lossen, heb de eerste die ik tegen kwam dan ook al opgelost.
Echter loop ik tegen de ZICHTBAARHEID van de puzzels op, zoals te zien op de screenshot die ik gepost had.
Kan een Series X graphics dingetje zijn, dat weet ik niet, of is er soms een manier om de
Heb nu twee dungeons gevonden
Ik gebruik vaak photomode om de camera te positioneren en in te zoomen... dit helpt ietwat.
Klopt doe ik ook soms. Anders is het mi te zien soms...Psyx88 schreef op maandag 6 april 2026 @ 11:36:
@justifire Ah oké. Ja zichtbaarheid van die dingen is wel een dingetje.
Ik gebruik vaak photomode om de camera te positioneren en in te zoomen... dit helpt ietwat.
Ik zeg het misschien te vaak, maar dit spel geeft mij een gevoel dat dicht in de buurt komt met wat ik toen ook bij Red Dead Redemption 2 had
/f/image/Ytm9P7OIlJ1vBAtIbDsKTFbM.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Hpa6stV9Vlvx2tIyhJVr0J9Y.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/E6EK6k4837QDsnpey0vWOX95.png?f=fotoalbum_large)
Ah goede tip!Psyx88 schreef op maandag 6 april 2026 @ 11:36:
@justifire Ah oké. Ja zichtbaarheid van die dingen is wel een dingetje.
Ga ik proberen
Ben benieuwd! Op de base PS5 vond ik de game vrij ruw aanvoelen. Op de Pro is t wel serieus genietenTimothy3000 schreef op maandag 6 april 2026 @ 08:53:
Voor 30 euro op Vinted op de kop getikt. Ben benieuwd hoe hij op XSX draait en of ik het een leuke game ga vinden.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal | Xbox Series X |
verborgen geheimen, puzzels, bounties, sidequests/faction quests, kampjes clearen, open world Bosses bevechten, verborgen armor en wapens vinden etc. Is wat me zo te binnen schietMime010 schreef op maandag 6 april 2026 @ 09:46:
[...]
Zal wel aan mij liggen… maar wat is er allemaal te doen dan. Ben nu in chapter 4 geloof ik, maar moest laatst even wachten tijdens de main quest en kon niet zo snel bedenken wat ik nou allemaal in Hernand verder kon doen..
Deze is niet moeilijk, alleen moet je weten hoe dit te bedienen en dat wordt bij een andere puzzel uitgelegd.Wimpie79 schreef op maandag 6 april 2026 @ 12:07:
Ga ik achter een bounty Alessio is de naam die er niet is trouwens.
Kom ik deze puzzel tegen...spoiler:
Google het dus even, je hoeft je er niet voor te schamen.
Gelukt zonder Google....friketje1 schreef op maandag 6 april 2026 @ 12:30:
[...]
Deze is niet moeilijk, alleen moet je weten hoe dit te bedienen en dat wordt bij een andere puzzel uitgelegd.
Google het dus even, je hoeft je er niet voor te schamen.
Het hoeft ook geen probleem te zijn, de sandbox alleen al biedt honderden uren vermaak. Ik mis een beetje een 'ziel' in het geheel en een drang/behoefte om de verhaallijn te volgen of motivatie om quests te doen. Ook NPC's/dialogen lijken soms uit een soort randomizer te zijn gerold, er is weinig memorabel aan. Pearl Abyss erkent zelf ook dat gameplay prevaleert boven storytelling.mister_S schreef op maandag 6 april 2026 @ 11:54:
Ik heb helaas niet zo heel veel kunnen spelen, maar het spel is wel enorm verslavend. Het verhaal en Kliff vind ik trouwens ook wel prima, ik had niet veel meer verwacht van zo'n spel. Begin is wel vreemd, maar het past in de wereld. Kliff is ook de silent en strong type, dus ik zie het probleem niet helemaal.
Mag voor mij de pret niet drukken verder. Ik vind de bossfights erg tof en gewoon lekker ronddwalen/zweven
Tijd om gear te upgraden dan. En food natuurlijkDrials schreef op maandag 6 april 2026 @ 00:35:
Is de hornsplitter einde van chapter 2? Ik krijg deze niet eens gedaan…
Gekke is dat quest zomaar uit het niks kunnen komen. Zit ook in chapter 4 en niet verder gegaan met de main. Maar kreeg ineens 2 nieuwe quests uit begin stad zelf. Ineens krijg je quest prompt aan de rechterkant van je schermMime010 schreef op maandag 6 april 2026 @ 09:46:
[...]
Verhalende elementen etc de komende periode graag even in spoilers zetten
:strip_exif()/f/image/YkhcHH4QJ2W42eKJwO0LsVXN.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/FMo8c78k4BV44lSg5Z3TI00F.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Yd1JhlMrPIg18RItNwOdDCip.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pZHFJWHkudBOlxIsHj6AVNk6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nJWY7Oi9q8OkNam2EdzH5Y8s.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/dJkY1AFhNcrvx1GhGmqDXGFN.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8mgUA8v9aakvMQvbnieAEEJh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EtCLQGiHy3dg5GoY3wBSFR3l.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EuueKGkse7ToBccX9M7UXEQA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jw4SJywPTsqXiWCzqO7wpfNQ.jpg?f=fotoalbum_large)