✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |
Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper? - R.I.P. Pricewatch
Ik ben hier maximaal uitgezoomd (begin chapter 4), en bij mij ziet het er nog standaard uit.Wolverine9000 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 23:09:
[Afbeelding]
Als je de map uit zoomt krijg je dit. Weer iets ontdekt. Vraag mij niet wat al die kleuren zijn. Hopelijk beschouw jullie dit niet als spoiler...
Mss te maken met 1 of andere quest ofzo. Geen idee. Tijd zal het uitmaken...Remy!!!! schreef op zondag 29 maart 2026 @ 23:13:
[...]
Ik ben hier maximaal uitgezoomd (begin chapter 4), en bij mij ziet het er nog standaard uit.
[Afbeelding]
Ah nu zie ik het. Map en dan factions l en dan krijg je al die kleurenWolverine9000 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 23:15:
[...]
Mss te maken met 1 of andere quest ofzo. Geen idee. Tijd zal het uitmaken...
Ah ja idd, dat is het!Wolverine9000 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 23:18:
[...]
Ah nu zie ik het. Map en dan factions l en dan krijg je al die kleuren
Hot Tipp:
— Niko (@NikoMueller) 29 maart 2026
Mercury is one of the rarest materials in #CrimsonDesert & cannot be collected as it is fluid.
So I tried shooting an ice arrow to freeze it … and it worked. 😄#XboxShare pic.twitter.com/GRqflFziNn
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Moet echt meer focus stoppen in greymane camp
Blijkbaar leren die greymane questlines ook nog veel optioneel game mechanics.
VRR werkt op de PS5 niet in quality mode. Dat komt omdat VRR op de PS5 pas vanaf 48fps werkt en in quality mode zit je (vrijwel) altijd daaronder. 30fps zou veel soepeler moeten ogen dan een unlocked framerate tussen de 35-45 fps. Dan heb je namelijk vrijwel constant een inconsistente framepacing wat leidt tot stotterend beeld.Pukson schreef op zondag 29 maart 2026 @ 20:24:
[...]
Thanks kon het niet zo snel vinden! Heb VRR scherm dus dat verklaart dat het ook goed loopt. (Geen tearing)
Ik lees iig goede verhalen over de laatste patch en de performance mode op de base PS5. Schijnt nu gefixed te zijn en qua beeldkwalieit meer in de buurt van de balanced mode te liggen.
[ Voor 14% gewijzigd door Hulleman op 30-03-2026 08:40 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik kan bevestigen dat de laatste patch met de 4k modes op performance echt een enorme quality verbetering is! Op de PS5 base ofcourse.Hulleman schreef op maandag 30 maart 2026 @ 08:23:
[...]
VRR werkt op de PS5 niet in quality mode. Dat komt omdat VRR op de PS5 pas vanaf 48fps werkt en in quality mode zit je vrijwel altijd daaronder. 30fps zou veel soepeler moeten ogen dan een unlocked framerate tussen de 35-45 fps. Dan heb je namelijk vrijwel constant een inconsistente framepacing wat leidt tot stotterend beeld.
Ik lees iig goede verhalen over de laatste patch en de performance mode op de base PS5. Schijnt nu gefixed te zijn en qua beeldkwalieit meer in de buurt van de balanced mode te liggen.
@Remy!!!! De kleuren zie je pas als je de map op 'Factions'-mode zet. Het is jammer dat er 4 verschillende modes zijn voor de map, maar ik denk dat ze dit gedaan hebben, omdat als je alles tegelijk op de map laat zien het een enorme clutter is.
En nog even een nuancering van mijn post over frost resistance. Alleen voor de diepe winter gebieden (met ijs, waar je thermometer donker blauw aangeeft, zoals bijvoorbeeld Spire of Frost en Hoenmark) heb je level 5+ frost resist nodig. Voor de berg gebieden met sneeuw (en een bepaalde stad in Pailune) is level 3, in het begin, voldoende.
[ Voor 31% gewijzigd door Psyx88 op 30-03-2026 10:52 ]
Standaard opende hij met de token, dan kon ik wel naar het tabje "Materials" wisselen, maar dan was het item "openen" niet mogelijk en zodra je dan weer naar de item-lijst ging sprong hij weer naar de tokens terug. Heel af en toe lukte het wel als je snel genoeg was. Uiteindelijk die tokens maar opgemaakt omdat het zo irritant was.
Ook heb ik altijd als ik de Private Storage open dat mijn muis weg is. Als ik dan even de windows-toets indruk en dan weer focus naar spel doe is hij weer terug.
Die interfaces/menu's kunnen wel wat hulp gebruiken...
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Klopt ben ik volledig mee bezig nu met het greymane camp. Heb nu 21 comrades gevonden. Handig voor de missies voor het kampRicmaniac schreef op maandag 30 maart 2026 @ 08:22:
Oke blijkbaar kan je dus tradewagons stelen als je ze tegenkomt en verkopen bij die trade merchants.
Moet echt meer focus stoppen in greymane campwist niet dat het zo uitgebreid kon worden als je die greymanes quests doet enzo.
Blijkbaar leren die greymane questlines ook nog veel optioneel game mechanics.
Trades moet ik ook nog eens bekijken hoe dit werkt. Kom gewoon handen te kort in deze game...Psyx88 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 08:44:
@Wolverine9000 Dat zijn de factions/territories in Crimson Desert. Deze zijn belangrijk voor je missions, trades en reputation.
@Remy!!!! De kleuren zie je pas als je de map op 'Factions'-mode zet. Het is jammer dat er 4 verschillende modes zijn voor de map, maar ik denk dat ze dit gedaan hebben, omdat als je alles tegelijk op de map laat zien het een enorme clutter is.
Oh netjes! ik zit vlak achter je danWolverine9000 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 09:32:
[...]
Klopt ben ik volledig mee bezig nu met het greymane camp. Heb nu 21 comrades gevonden. Handig voor de missies voor het kamp
Heb er al 2
Ja het is vooral dat je niet alles tegelijk moet willen doen hahahWolverine9000 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 09:33:
[...]
Kom gewoon handen te kort in deze game...
De missies voor ze te vinden zijn simpel en snel. Dus gewoon doen zou ik zeggen....Ricmaniac schreef op maandag 30 maart 2026 @ 09:34:
[...]
Oh netjes! ik zit vlak achter je dan
Heb er al 2
Heb waarschijnlijk ook al foute dingen gedaan. Heb 4 chapters gedaan en volledig bezig met mijn kamp. De rest kan effe wachten.... iedereen speelt op andere manier idd...Psyx88 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 09:50:
Ik heb maar 9 comradesSinds ik rap door chapter 5 en 6 in de campaign heen blies, is Marius (questgiver voor de greymane quests) verdwenen. Nu heb ik al uitgevonden hoe ik hem terug kan krijgen, maar dit vereist wel wat effort. Ah well, kan niet alles hebben :-) Dat vind ik wel het mooie van deze game: elke speler bewandelt een ander pad en heeft dus ook een eigen avontuur.
Enige flinke minpunt wat ik tot nu toe heb gevonden, is het respawnen van vijanden op sommige momenten. Tijdens een quest moest ik onder andere 3 gebouwen slopen. Dus ik sloop eerst alle vijanden in de buurt van het gebouw, loop vervolgens een stukje terug om een explosive barrel op te pakken, kom terug bij het gebouw en alle vijanden die ik net heb gesloopt zijn weer terug. Jammer.
Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
M.I.A.T.A. Is Always The Answer
Gekocht voor de PS5, ik heb de base PS5.
Setting staat bij mij op quality, zoveel beelden op youtube dat quality echt niet te doen is op base ps5 maar ik heb echt 0,0 last tot op heden.
Heb wel een TV met alle truukjes, HDR10+, ALLM, VRR, 120hz
Weet niet of dat bepalend kan zijn maar tot op heden echt geen vreselijke FPS en het ziet er echt prachtig uit.
Wel moet ik heel erg wennen aan het rennen en de hitbox voor loot op pakken of mensen aanspreken.
Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....
Mooie TV scheelt in dat opzicht ook wel erg!Jeroenzer schreef op maandag 30 maart 2026 @ 10:12:
Gister toch maar even gekocht, de verleiding was blijkbaar te groot.
Setting staat bij mij op quality, zoveel beelden op youtube dat quality echt niet te doen is op base ps5 maar ik heb echt 0,0 last tot op heden.
Weet niet of dat bepalend kan zijn maar tot op heden echt geen vreselijke FPS en het ziet er echt prachtig uit.
Wel moet ik heel erg wennen aan het rennen en de hitbox voor loot op pakken of mensen aanspreken.
Maar ze hebben wat performance patches uitgevoerd dus miss ook voor Basis PS5 versie van invloed.
Veel plezier!
Hier ook aan het twijfelen geraakt voor de base ps5. maar toch gekocht en met een philips PML9008 geweldige kwaliteit hoor.Jeroenzer schreef op maandag 30 maart 2026 @ 10:12:
Gister toch maar even gekocht, de verleiding was blijkbaar te groot.
PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+
Loop nog altijd rond met zelfde pakje. Nog niet echt betere gear gevonden. Wel mooie cloak gekocht met mijn contributie punten in Hernand castle. En armor voor de hond en kat kan ik ook niet activeren. Zal deze avond foto nemen... moet nog wat gewerkt worden..Psyx88 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 10:34:
Ik ben wel benieuwd hoe Kliff er bij iedereen uit ziet.
Dit is die van mij (op het moment):
[Afbeelding]
Met mijn trouwe viervoeter Haku.
Huidige loadout: 2H sword voor mob-packs en sword+board voor bosses.
Al begin ik, nu ik 'Focus Shot' heb, de bow ook steeds meer te waarderen.
Oh daar ben ik nog niet geweest. Nog altijd in Hernand...Psyx88 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 11:04:
Die pet armor kan je kopen in een vijandige stad:spoiler:Ik kreeg, toen ik daar was, behoorlijke Assassins Creed flashbacksDemeniss city
Herkenbaar, freezed gewoon opeens.Angeloonie schreef op zondag 29 maart 2026 @ 22:47:
Man ik word wel een beetje gek van de crashes.. Nu al meerdere keren gehad dat het spel gewoon naar desktop crashed. En dan ook nog tijdens domme momenten waar nauwelijks iets gebeurd. Inventory management, strongbox puzzels etc.
Ik heb AMD Adrenaline Performance overlay uit gezet en krijg het gevoel dat het dan goed gaat.
[EDIT}
Refresh rate in Windows op 120Hz gezet stond op 280Hz en veel minder freezes nu ook.
Verder de volgende specs en settings:
Specs +/- 60fps steady
| Processors | AMD Ryzen 5 7500F Tray |
| Moederborden | ASRock B650M-HDV/M.2 |
| Videokaarten | Sapphire Pulse Radeon RX 9060 XT 16GB |
| Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH16GX5M1E6000Z36 |
* AMD FSR (anders kun je geen FSR 4.1 selecteren in Crimson Desert, blijft op 4.0 staan)
* Anti -Lag
Settings in Crimson Desert:
* 2560x1440
* AMD FSR 4.1
* Upscale - Native AA
* FSR Frame Generaton - ON - 2
* HDR - On
* Graphics - Cinematic
* Camera - shake - 0
* Particle Effects - 50
* Blur - 0
[ Voor 4% gewijzigd door Falcon Heavy op 30-03-2026 13:01 ]
Er zitten wel een hoop leuke NPC momenten in de game btw. Ik heb een NPC zien stikken in zijn eten, waarna andere hem zaten uit te lachen. Kinderen die probeerde geld te stelen bij volwassenen, betrapt werden en vervolgens streng werden toe gesproken. En zelfs 2 NPCs die een 3e voor de gek zaten te houden en vervolgens elkaar een high 5 gaven
[ Voor 53% gewijzigd door Psyx88 op 30-03-2026 11:38 ]
[ Voor 15% gewijzigd door Wolverine9000 op 30-03-2026 11:40 ]
Succes... ik vond degene die ik heb gedaan op momenten vrij pittig en frustrerend.[b]Wolverine9000 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 11:38:
Ga ook wat abyss puzzels doen high in the sky. Er zijn er 40. En nog maar 4 gedaan. Waarvan twee voor de main quest...
Ik vroeg me vaak af: Wat moet ik doen? en hoe dan?
Maar je wordt er wel voor beloond als het je lukt
[ Voor 6% gewijzigd door Psyx88 op 30-03-2026 12:04 ]
Herkenbaar dit. Zo stond ik in Hernand in de kroeg tegenover de barvrouw, toen ik een appje binnen kreeg wat ik even wilde beantwoorden. In de tijd dat Kliff even werkeloos tegenover de barvrouw stond te staan werd ik er door iemand anders in de kroeg wel op gewezen dat staren niet beleefd is..Wolverine9000 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 11:38:
Ja de commentaren van npc zijn soms hilarisch idd. Deze avond rond uur of toen wat verder klooien in mijn kamp.spoiler:Ga ook wat abyss puzzels doen high in the sky. Er zijn er 40. En nog maar 4 gedaan. Waarvan twee voor de main quest...er is een dispatch missie waar je iets moet bouwen ergens. Stuur er leden op af om te bouwen en ga naar de plaats waar ze moeten zijn. Kan je meekijken wat ze doen en hilarische commentaar soms
Leuke details die me soms een beetje doen denken aan GTA V.
Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
M.I.A.T.A. Is Always The Answer
De Reed devil verslaan was wel een uitdaging trouwens. Ik kon de meeste attacks niet blocken, en ging dus vaak dood. Gelukkig had ik heel veel van die Pallmar Pills waarbij je dan kunt kiezen continue met 30% health. Volgens mij heb ik dat iets van 10x gedaan, en heeel veeel healen. Het voelde niet echt of ik in control was.
[ Voor 34% gewijzigd door Chaoss op 30-03-2026 12:35 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Waar ik mij helemaal kapot aan erger is als ik vanuit de Journal de locatie van de quest wil zien, en ik op O druk op terug te gaan naar de Journal, hij het hele menu afsluit.Angeloonie schreef op maandag 30 maart 2026 @ 08:47:
Ik had wat van die refinement tokens, maar ik wilde gewoon mats gebruiken. Alleen was het op de PC echt een drama om die geselecteerd te krijgen.
Standaard opende hij met de token, dan kon ik wel naar het tabje "Materials" wisselen, maar dan was het item "openen" niet mogelijk en zodra je dan weer naar de item-lijst ging sprong hij weer naar de tokens terug. Heel af en toe lukte het wel als je snel genoeg was. Uiteindelijk die tokens maar opgemaakt omdat het zo irritant was.
Ook heb ik altijd als ik de Private Storage open dat mijn muis weg is. Als ik dan even de windows-toets indruk en dan weer focus naar spel doe is hij weer terug.
Die interfaces/menu's kunnen wel wat hulp gebruiken...
Heb ik met dingen die je kan lezen ook.Poulske schreef op maandag 30 maart 2026 @ 12:37:
[...]
Waar ik mij helemaal kapot aan erger is als ik vanuit de Journal de locatie van de quest wil zien, en ik op O druk op terug te gaan naar de Journal, hij het hele menu afsluit.Laat me gewoon terug naar het volgende venster in plaats van alles af te sluiten.
Inventory openen->boek selecteren->boek openen / bladzijde omslaan->scannen, omslachtig maar oké.
Maar dan kies je back en gooit hij het hele menu dicht
Hallo, ik heb nog drie boeken die ik wil scannen!
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Het openen van geld en juwelen kistjes gaat dan wel weer goed.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Hier zit er ook eentje.Wolverine9000 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 11:05:
[...]
Oh daar ben ik nog niet geweest. Nog altijd in Hernand...
Was dit ook bij Karin Quarry? Je kunt namelijk ook gebouwen slopen met een heavy attack. Werkt ook goed bij wachttorens.Fanta schreef op maandag 30 maart 2026 @ 09:53:
Nou, ik heb de eerste 10 uurtjes ook in CD zitten. Wat een heerlijke game. Hij loopt heerlijk soepel op mijn 4090 in 3440x1440. Dit is weer eens zo'n spel waar je je uren in kan verliezen, totaal de tijd vergeten.spoiler:Dit spel volledig begrijpen gaat nog wel een uitdaging worden, maar dit spel nodigt wel uit om alles te willen begrijpen.Gisteren ben ik voor de gein eens begonnen aan het bevrijden van de Karin Quarry, kijken hoe ver ik zou komen met mijn no0blevel Kliff. Viel me niets tegen, alleen de Excavatron boss was nog te sterk, dus daar kom ik later voor terug. In totaal zomaar anderhalf tot 2 uur bezig geweest om alle bandits in de Quarry te slopen, dual wielded swords, want met een shield spelen doe ik eigenlijk nooit.
Enige flinke minpunt wat ik tot nu toe heb gevonden, is het respawnen van vijanden op sommige momenten. Tijdens een quest moest ik onder andere 3 gebouwen slopen. Dus ik sloop eerst alle vijanden in de buurt van het gebouw, loop vervolgens een stukje terug om een explosive barrel op te pakken, kom terug bij het gebouw en alle vijanden die ik net heb gesloopt zijn weer terug. Jammer.
bposse schreef op maandag 30 maart 2026 @ 13:40:
[...]
Hier zit er ook eentje.spoiler:Er zit er ook een in pororin forest
Ik vond het al zo vreemd om Poporins tegen te komen in die shop in Demeniss city.
Je komt ze wel vaker tegen, maar dan zijn ze vaak buiten het zicht van mensen.
[ Voor 11% gewijzigd door Psyx88 op 30-03-2026 14:06 ]
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
:strip_exif()/f/image/hBbc3twEdvsMvTGVpAhVPnL1.jpg?f=fotoalbum_large)
Crimson Desert Patch v1.01.02 is now live.
Patch Highlights:
- Improved graphics with NVIDIA Ray Reconstruction & DLSS
- Fixed blurry visuals in certain environments
- Resolved sky & cloud flickering issues
- Fixed chimney smoke flickering with overlapping objects
Eerlijk gezegd? Ik denk het niet. Het is er hun alles aan gelegen dit te laten slagen.... Zal me niets verbazen als ze daar een opklapbedje naast hun bureau hebben staan.Poulske schreef op maandag 30 maart 2026 @ 14:45:
Pff, ze zijn wel met een sneltreinvaart die patches er uit aan het strooien, wordt er nog geslapen in Korea.
Deze wraith is geen watje.
2 hits en ik ben dood. En als ik hem, met fully upgraded weapons hit, gaat er 1-2% van zijn health af.
En ik snap ook dat ik alle lantaarns moet aansteken om hem (en de storm) te verzwakken, maar met zo'n boss en bij elke 2 wraiths die bij het aansteken van zo'n lantaarn vrij komen, is het geen kattenpis, zeg maar.
Zeker omdat zelfs met level 14 frost resist nog steeds in het donkerblauw zit bij die baas.
[ Voor 49% gewijzigd door Psyx88 op 30-03-2026 15:59 ]
Had nog even de quarry geprobeerd, maar daar was ik binnen een paar minuten steeds dood.
- de POMs (parallax occlusion mapping) op de rotsen ziet er niet uit
- veel artifacten (zwarte triangles) in shadows en waterval textures
- pixelated textures op deformable snow (ziet er naar uit dat er iets met de VSMs niet goed gaat)
Dit is echt een mega achteruitgang t.o.v. 1.00.
Nu was de belichting tijdens schemer niet al te best, maar nu ziet het er echt niet uit.
Ik hoop dat ze de wijzingen in de render pipeline (voor in ieder geval de PC) weer terugdraaien.
Zijn hier meer mensen die last hebben van deze rendering artifacts?
Verhalende elementen etc de komende periode graag even in spoilers zetten
:strip_exif()/f/image/YVyYDbP3MRZhLrKvDhPhX5K9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fFKC7BkYsa4I3S75lFG5UrQ1.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/YDoyWcCIt3W2uXvrR586ozBa.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/BPfo7UN8vNm6FSK2Vjr59Gkm.png?f=fotoalbum_large)