• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:33
Wolverine9000 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 22:28:
[...]

Ja gezien op yt. Maar zelf nog ni meegemaakt gelukkig
Wajo! Wat een details zitten er in dit spel zeg.. blijf me elke keer weer verbazen over dingen die ik hoor / lees :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Was gewoon wat aan het rondlopen zonder quest en kom ik dit tegen...
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DYwO4WXe23lpjn0gTSapH5k-um8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YVyYDbP3MRZhLrKvDhPhX5K9.jpg?f=fotoalbum_large

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:06

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Man ik word wel een beetje gek van de crashes.. Nu al meerdere keren gehad dat het spel gewoon naar desktop crashed. En dan ook nog tijdens domme momenten waar nauwelijks iets gebeurd. Inventory management, strongbox puzzels etc. 8)7

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• _VooDooMen_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:54
Ben ook echt enthousiast over de game. Heerlijk om weer even echt af te schakelen in deze spel wereld. Het voelt voor mij echt heel herkenbaar als ik het mag vergelijken met RDR2. Hier kon ik ook echt een soort van rust vinden. Je kan de actie op zoeken maar je kunt ook verdwalen en weer ergens anders een avontuur beleven. Ondersteuning is ook echt een pluspunt er word goed geluisterd naar feedback.

Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
Wat ik wel echt irritant vind is dat als je je game saved en je bent in locatie X, en je vervolgens je game weer load, je ineens op locatie Y bent. Soms scheelt het maar een paar meter, maar net een test gedaan en het scheelt 117m...

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper? - R.I.P. Pricewatch

Denk dat ik de komende dagen gewoon watvexploration ga doen. Brij rond lopen. Wel nog altijd in hernand. Overal markers zetten en op zoek gaan naar secrets.... zo veel te doen en nog geen moment verveeld...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aJVZu3Jj8cbUijdlZ4liRXMEjpg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fFKC7BkYsa4I3S75lFG5UrQ1.jpg?f=fotoalbum_large
Als je de map uit zoomt krijg je dit. Weer iets ontdekt. Vraag mij niet wat al die kleuren zijn. Hopelijk beschouw jullie dit niet als spoiler...

• Remy!!!!
Ook wel leuk dat ik Street Fighter kan spelen in dit spel :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yvy5ZcccaVRHtTbksrdPI9b_GQE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YDoyWcCIt3W2uXvrR586ozBa.png?f=fotoalbum_large

• Remy!!!!
Wolverine9000 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 23:09:
[Afbeelding]
Als je de map uit zoomt krijg je dit. Weer iets ontdekt. Vraag mij niet wat al die kleuren zijn. Hopelijk beschouw jullie dit niet als spoiler...
Ik ben hier maximaal uitgezoomd (begin chapter 4), en bij mij ziet het er nog standaard uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OxTvI0XKL6w3kHICPv9-iEQSubY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KH5qJYqxeJitolclgW0hxqq1.png?f=fotoalbum_large

Remy!!!! schreef op zondag 29 maart 2026 @ 23:13:
[...]

Ik ben hier maximaal uitgezoomd (begin chapter 4), en bij mij ziet het er nog standaard uit.
[Afbeelding]
Mss te maken met 1 of andere quest ofzo. Geen idee. Tijd zal het uitmaken...
Wolverine9000 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 23:15:
[...]

Mss te maken met 1 of andere quest ofzo. Geen idee. Tijd zal het uitmaken...
Ah nu zie ik het. Map en dan factions l en dan krijg je al die kleuren

• Remy!!!!
Wolverine9000 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 23:18:
[...]

Ah nu zie ik het. Map en dan factions l en dan krijg je al die kleuren
Ah ja idd, dat is het!

• G_Dragon

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

justifire

Shut up and squat !!

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:50
Oke blijkbaar kan je dus tradewagons stelen als je ze tegenkomt en verkopen bij die trade merchants.

Moet echt meer focus stoppen in greymane camp :P wist niet dat het zo uitgebreid kon worden als je die greymanes quests doet enzo.

Blijkbaar leren die greymane questlines ook nog veel optioneel game mechanics.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:55
Pukson schreef op zondag 29 maart 2026 @ 20:24:
[...]

Thanks kon het niet zo snel vinden! Heb VRR scherm dus dat verklaart dat het ook goed loopt. (Geen tearing)
VRR werkt op de PS5 niet in quality mode. Dat komt omdat VRR op de PS5 pas vanaf 48fps werkt en in quality mode zit je (vrijwel) altijd daaronder. 30fps zou veel soepeler moeten ogen dan een unlocked framerate tussen de 35-45 fps. Dan heb je namelijk vrijwel constant een inconsistente framepacing wat leidt tot stotterend beeld.

Ik lees iig goede verhalen over de laatste patch en de performance mode op de base PS5. Schijnt nu gefixed te zijn en qua beeldkwalieit meer in de buurt van de balanced mode te liggen.

[ Voor 14% gewijzigd door Hulleman op 30-03-2026 08:40 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Goeiedagschotel
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 16:26
Hulleman schreef op maandag 30 maart 2026 @ 08:23:
[...]

VRR werkt op de PS5 niet in quality mode. Dat komt omdat VRR op de PS5 pas vanaf 48fps werkt en in quality mode zit je vrijwel altijd daaronder. 30fps zou veel soepeler moeten ogen dan een unlocked framerate tussen de 35-45 fps. Dan heb je namelijk vrijwel constant een inconsistente framepacing wat leidt tot stotterend beeld.

Ik lees iig goede verhalen over de laatste patch en de performance mode op de base PS5. Schijnt nu gefixed te zijn en qua beeldkwalieit meer in de buurt van de balanced mode te liggen.
Ik kan bevestigen dat de laatste patch met de 4k modes op performance echt een enorme quality verbetering is! Op de PS5 base ofcourse.

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Nu online
@Wolverine9000 Dat zijn de factions/territories in Crimson Desert. Deze zijn belangrijk voor je missions, trades en reputation.
@Remy!!!! De kleuren zie je pas als je de map op 'Factions'-mode zet. Het is jammer dat er 4 verschillende modes zijn voor de map, maar ik denk dat ze dit gedaan hebben, omdat als je alles tegelijk op de map laat zien het een enorme clutter is.

En nog even een nuancering van mijn post over frost resistance. Alleen voor de diepe winter gebieden (met ijs, waar je thermometer donker blauw aangeeft, zoals bijvoorbeeld Spire of Frost en Hoenmark) heb je level 5+ frost resist nodig. Voor de berg gebieden met sneeuw (en een bepaalde stad in Pailune) is level 3, in het begin, voldoende.

[ Voor 31% gewijzigd door Psyx88 op 30-03-2026 10:52 ]

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:06

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik had wat van die refinement tokens, maar ik wilde gewoon mats gebruiken. Alleen was het op de PC echt een drama om die geselecteerd te krijgen.
Standaard opende hij met de token, dan kon ik wel naar het tabje "Materials" wisselen, maar dan was het item "openen" niet mogelijk en zodra je dan weer naar de item-lijst ging sprong hij weer naar de tokens terug. Heel af en toe lukte het wel als je snel genoeg was. Uiteindelijk die tokens maar opgemaakt omdat het zo irritant was.
Ook heb ik altijd als ik de Private Storage open dat mijn muis weg is. Als ik dan even de windows-toets indruk en dan weer focus naar spel doe is hij weer terug.

Die interfaces/menu's kunnen wel wat hulp gebruiken...

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Ricmaniac
Deze video was heel handig voor mij om de Greymane Camp beter te begrijpen en nuttig gebruik van te maken

Ricmaniac schreef op maandag 30 maart 2026 @ 08:22:
Oke blijkbaar kan je dus tradewagons stelen als je ze tegenkomt en verkopen bij die trade merchants.

Moet echt meer focus stoppen in greymane camp :P wist niet dat het zo uitgebreid kon worden als je die greymanes quests doet enzo.

Blijkbaar leren die greymane questlines ook nog veel optioneel game mechanics.
Klopt ben ik volledig mee bezig nu met het greymane camp. Heb nu 21 comrades gevonden. Handig voor de missies voor het kamp
Psyx88 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 08:44:
@Wolverine9000 Dat zijn de factions/territories in Crimson Desert. Deze zijn belangrijk voor je missions, trades en reputation.
@Remy!!!! De kleuren zie je pas als je de map op 'Factions'-mode zet. Het is jammer dat er 4 verschillende modes zijn voor de map, maar ik denk dat ze dit gedaan hebben, omdat als je alles tegelijk op de map laat zien het een enorme clutter is.
Trades moet ik ook nog eens bekijken hoe dit werkt. Kom gewoon handen te kort in deze game...

• Ricmaniac
Wolverine9000 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 09:32:
[...]

Klopt ben ik volledig mee bezig nu met het greymane camp. Heb nu 21 comrades gevonden. Handig voor de missies voor het kamp
Oh netjes! ik zit vlak achter je dan

Heb er al 2 8)7

• Ricmaniac
Wolverine9000 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 09:33:
[...]

Kom gewoon handen te kort in deze game...
Ja het is vooral dat je niet alles tegelijk moet willen doen hahah

Ricmaniac schreef op maandag 30 maart 2026 @ 09:34:
[...]

Oh netjes! ik zit vlak achter je dan

Heb er al 2 8)7
De missies voor ze te vinden zijn simpel en snel. Dus gewoon doen zou ik zeggen....

• Psyx88
  • Nu online
Ik heb maar 9 comrades :-( Sinds ik rap door chapter 5 en 6 in de campaign heen blies, is Marius (questgiver voor de greymane quests) verdwenen. Nu heb ik al uitgevonden hoe ik hem terug kan krijgen, maar dit vereist wel wat effort. Ah well, kan niet alles hebben :-) Dat vind ik wel het mooie van deze game: elke speler bewandelt een ander pad en heeft dus ook een eigen avontuur.
Psyx88 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 09:50:
Ik heb maar 9 comrades :-( Sinds ik rap door chapter 5 en 6 in de campaign heen blies, is Marius (questgiver voor de greymane quests) verdwenen. Nu heb ik al uitgevonden hoe ik hem terug kan krijgen, maar dit vereist wel wat effort. Ah well, kan niet alles hebben :-) Dat vind ik wel het mooie van deze game: elke speler bewandelt een ander pad en heeft dus ook een eigen avontuur.
Heb waarschijnlijk ook al foute dingen gedaan. Heb 4 chapters gedaan en volledig bezig met mijn kamp. De rest kan effe wachten.... iedereen speelt op andere manier idd...

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Nou, ik heb de eerste 10 uurtjes ook in CD zitten. Wat een heerlijke game. Hij loopt heerlijk soepel op mijn 4090 in 3440x1440. Dit is weer eens zo'n spel waar je je uren in kan verliezen, totaal de tijd vergeten.
spoiler:
Gisteren ben ik voor de gein eens begonnen aan het bevrijden van de Karin Quarry, kijken hoe ver ik zou komen met mijn no0blevel Kliff. Viel me niets tegen, alleen de Excavatron boss was nog te sterk, dus daar kom ik later voor terug. In totaal zomaar anderhalf tot 2 uur bezig geweest om alle bandits in de Quarry te slopen, dual wielded swords, want met een shield spelen doe ik eigenlijk nooit.
Dit spel volledig begrijpen gaat nog wel een uitdaging worden, maar dit spel nodigt wel uit om alles te willen begrijpen.

Enige flinke minpunt wat ik tot nu toe heb gevonden, is het respawnen van vijanden op sommige momenten. Tijdens een quest moest ik onder andere 3 gebouwen slopen. Dus ik sloop eerst alle vijanden in de buurt van het gebouw, loop vervolgens een stukje terug om een explosive barrel op te pakken, kom terug bij het gebouw en alle vijanden die ik net heb gesloopt zijn weer terug. Jammer.

Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
M.I.A.T.A. Is Always The Answer

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:57
Gister toch maar even gekocht, de verleiding was blijkbaar te groot.
Gekocht voor de PS5, ik heb de base PS5.

Setting staat bij mij op quality, zoveel beelden op youtube dat quality echt niet te doen is op base ps5 maar ik heb echt 0,0 last tot op heden.

Heb wel een TV met alle truukjes, HDR10+, ALLM, VRR, 120hz
Weet niet of dat bepalend kan zijn maar tot op heden echt geen vreselijke FPS en het ziet er echt prachtig uit.

Wel moet ik heel erg wennen aan het rennen en de hitbox voor loot op pakken of mensen aanspreken.

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

• Psyx88
  • Nu online
Ik ben wel benieuwd hoe Kliff er bij iedereen uit ziet.

Dit is die van mij (op het moment):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OdjOP-w4bO_ADNKvrZ6emZSSU7U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BPfo7UN8vNm6FSK2Vjr59Gkm.png?f=fotoalbum_large
Met mijn trouwe viervoeter Haku.

Huidige loadout: 2H sword voor mob-packs en sword+board voor bosses.
Al begin ik, nu ik 'Focus Shot' heb, de bow ook steeds meer te waarderen.

• Ricmaniac
Jeroenzer schreef op maandag 30 maart 2026 @ 10:12:

Setting staat bij mij op quality, zoveel beelden op youtube dat quality echt niet te doen is op base ps5 maar ik heb echt 0,0 last tot op heden.

Weet niet of dat bepalend kan zijn maar tot op heden echt geen vreselijke FPS en het ziet er echt prachtig uit.

Wel moet ik heel erg wennen aan het rennen en de hitbox voor loot op pakken of mensen aanspreken.
Mooie TV scheelt in dat opzicht ook wel erg!
Maar ze hebben wat performance patches uitgevoerd dus miss ook voor Basis PS5 versie van invloed.

Veel plezier!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:24
Jeroenzer schreef op maandag 30 maart 2026 @ 10:12:

Hier ook aan het twijfelen geraakt voor de base ps5. maar toch gekocht en met een philips PML9008 geweldige kwaliteit hoor.

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Psyx88 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 10:34:
Ik ben wel benieuwd hoe Kliff er bij iedereen uit ziet.

Dit is die van mij (op het moment):
[Afbeelding]
Met mijn trouwe viervoeter Haku.

Huidige loadout: 2H sword voor mob-packs en sword+board voor bosses.
Al begin ik, nu ik 'Focus Shot' heb, de bow ook steeds meer te waarderen.
Loop nog altijd rond met zelfde pakje. Nog niet echt betere gear gevonden. Wel mooie cloak gekocht met mijn contributie punten in Hernand castle. En armor voor de hond en kat kan ik ook niet activeren. Zal deze avond foto nemen... moet nog wat gewerkt worden..

• Psyx88
  • Nu online
Die pet armor kan je kopen in een vijandige stad:
spoiler:
Demeniss city
Ik kreeg, toen ik daar was, behoorlijke Assassins Creed flashbacks :)
Psyx88 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 11:04:
Die pet armor kan je kopen in een vijandige stad:
spoiler:
Demeniss city
Ik kreeg, toen ik daar was, behoorlijke Assassins Creed flashbacks :)
Oh daar ben ik nog niet geweest. Nog altijd in Hernand...

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Angeloonie schreef op zondag 29 maart 2026 @ 22:47:
Man ik word wel een beetje gek van de crashes.. Nu al meerdere keren gehad dat het spel gewoon naar desktop crashed. En dan ook nog tijdens domme momenten waar nauwelijks iets gebeurd. Inventory management, strongbox puzzels etc. 8)7
Herkenbaar, freezed gewoon opeens.
Ik heb AMD Adrenaline Performance overlay uit gezet en krijg het gevoel dat het dan goed gaat.
[EDIT}
Refresh rate in Windows op 120Hz gezet stond op 280Hz en veel minder freezes nu ook.

Verder de volgende specs en settings:
Specs +/- 60fps steady
ProcessorsAMD Ryzen 5 7500F Tray
MoederbordenASRock B650M-HDV/M.2
VideokaartenSapphire Pulse Radeon RX 9060 XT 16GB
Geheugen internCorsair Vengeance RGB CMH16GX5M1E6000Z36
Aangezet in AMD Adrenaline:
* AMD FSR (anders kun je geen FSR 4.1 selecteren in Crimson Desert, blijft op 4.0 staan)
* Anti -Lag

Settings in Crimson Desert:
* 2560x1440
* AMD FSR 4.1
* Upscale - Native AA
* FSR Frame Generaton - ON - 2
* HDR - On
* Graphics - Cinematic
* Camera - shake - 0
* Particle Effects - 50
* Blur - 0

[ Voor 4% gewijzigd door Falcon Heavy op 30-03-2026 13:01 ]

Zijn er nog mensen die dit probleem hebben?
spoiler:
kwam een msn tegen die vast zat onder een wagon. Bevrijd deze. En dan op een gegeven moment moet ik het aan zijn vrouw gaan vertellen. Ga naar de vrouw maar kan niets doen. Bugged?? Kan enkel greet doen. Dus deze kleine side quest maar links laten liggen voorlopig

• Psyx88
  • Nu online
Ik heb dit met een aantal side quests gehad ja. Ik help zelfs een keer gehad dat een heel dorp verlaten was, geen NPC meer te bekennen. Op een later moment terug keren hielp bij mij.

Er zitten wel een hoop leuke NPC momenten in de game btw. Ik heb een NPC zien stikken in zijn eten, waarna andere hem zaten uit te lachen. Kinderen die probeerde geld te stelen bij volwassenen, betrapt werden en vervolgens streng werden toe gesproken. En zelfs 2 NPCs die een 3e voor de gek zaten te houden en vervolgens elkaar een high 5 gaven :)

[ Voor 53% gewijzigd door Psyx88 op 30-03-2026 11:38 ]

Ja de commentaren van npc zijn soms hilarisch idd. Deze avond rond uur of toen wat verder klooien in mijn kamp.
spoiler:
er is een dispatch missie waar je iets moet bouwen ergens. Stuur er leden op af om te bouwen en ga naar de plaats waar ze moeten zijn. Kan je meekijken wat ze doen en hilarische commentaar soms
Ga ook wat abyss puzzels doen high in the sky. Er zijn er 40. En nog maar 4 gedaan. Waarvan twee voor de main quest...

[ Voor 15% gewijzigd door Wolverine9000 op 30-03-2026 11:40 ]

• Psyx88
  • Nu online
[b]Wolverine9000 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 11:38:
Ga ook wat abyss puzzels doen high in the sky. Er zijn er 40. En nog maar 4 gedaan. Waarvan twee voor de main quest...
Succes... ik vond degene die ik heb gedaan op momenten vrij pittig en frustrerend.
Ik vroeg me vaak af: Wat moet ik doen? en hoe dan?
Maar je wordt er wel voor beloond als het je lukt ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Psyx88 op 30-03-2026 12:04 ]

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Wolverine9000 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 11:38:
Ja de commentaren van npc zijn soms hilarisch idd. Deze avond rond uur of toen wat verder klooien in mijn kamp.
spoiler:
er is een dispatch missie waar je iets moet bouwen ergens. Stuur er leden op af om te bouwen en ga naar de plaats waar ze moeten zijn. Kan je meekijken wat ze doen en hilarische commentaar soms
Herkenbaar dit. Zo stond ik in Hernand in de kroeg tegenover de barvrouw, toen ik een appje binnen kreeg wat ik even wilde beantwoorden. In de tijd dat Kliff even werkeloos tegenover de barvrouw stond te staan werd ik er door iemand anders in de kroeg wel op gewezen dat staren niet beleefd is.. _/-\o_

Leuke details die me soms een beetje doen denken aan GTA V.

Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
M.I.A.T.A. Is Always The Answer

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik ben gisteravond tot Chapter 3 gekomen (01:30 op bed gaan is niet slim :z ) en ik heb nu dus mijn eigen 'kamp'... althans 1 tent en een wagen :+ Heb ook al een aantal quests gedaan om Greymanes naar het kamp te krijgen en ik heb inmiddels ook Carl die die camp provisions beheerd, maar mijn camp wordt (nog) niet groter? moet ik gewoon mainquest blijven doen of moet ik specifieke dingen (zoals timber) doneren voordat ik extra gebouwtjes krijg?

De Reed devil verslaan was wel een uitdaging trouwens. Ik kon de meeste attacks niet blocken, en ging dus vaak dood. Gelukkig had ik heel veel van die Pallmar Pills waarbij je dan kunt kiezen continue met 30% health. Volgens mij heb ik dat iets van 10x gedaan, en heeel veeel healen. Het voelde niet echt of ik in control was. :P

[ Voor 34% gewijzigd door Chaoss op 30-03-2026 12:35 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:59
Angeloonie schreef op maandag 30 maart 2026 @ 08:47:
Ik had wat van die refinement tokens, maar ik wilde gewoon mats gebruiken. Alleen was het op de PC echt een drama om die geselecteerd te krijgen.
Standaard opende hij met de token, dan kon ik wel naar het tabje "Materials" wisselen, maar dan was het item "openen" niet mogelijk en zodra je dan weer naar de item-lijst ging sprong hij weer naar de tokens terug. Heel af en toe lukte het wel als je snel genoeg was. Uiteindelijk die tokens maar opgemaakt omdat het zo irritant was.
Ook heb ik altijd als ik de Private Storage open dat mijn muis weg is. Als ik dan even de windows-toets indruk en dan weer focus naar spel doe is hij weer terug.

Die interfaces/menu's kunnen wel wat hulp gebruiken...
Waar ik mij helemaal kapot aan erger is als ik vanuit de Journal de locatie van de quest wil zien, en ik op O druk op terug te gaan naar de Journal, hij het hele menu afsluit. :( Laat me gewoon terug naar het volgende venster in plaats van alles af te sluiten.

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Speel hier op de xsx, met een 120hz tv met vrr, settings op quality en vsync uit speelt perfect. Dit is een van de weinig games die goed spelen op quality op de xsx.... oja particles op 50 gezet, dat scheelt ook behoorlijk wat

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

justifire

Shut up and squat !!

Poulske schreef op maandag 30 maart 2026 @ 12:37:
[...]

Waar ik mij helemaal kapot aan erger is als ik vanuit de Journal de locatie van de quest wil zien, en ik op O druk op terug te gaan naar de Journal, hij het hele menu afsluit. :( Laat me gewoon terug naar het volgende venster in plaats van alles af te sluiten.
Heb ik met dingen die je kan lezen ook.
Inventory openen->boek selecteren->boek openen / bladzijde omslaan->scannen, omslachtig maar oké.
Maar dan kies je back en gooit hij het hele menu dicht 8)7
Hallo, ik heb nog drie boeken die ik wil scannen! :(

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

idem voor eten, eet je een appel uit je inventory -> hele menu weg.
Het openen van geld en juwelen kistjes gaat dan wel weer goed.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• bposse
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:36
Wolverine9000 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 11:05:
[...]

Oh daar ben ik nog niet geweest. Nog altijd in Hernand...
Hier zit er ook eentje.
spoiler:
Er zit er ook een in pororin forest

• bposse
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:36
Fanta schreef op maandag 30 maart 2026 @ 09:53:
Nou, ik heb de eerste 10 uurtjes ook in CD zitten. Wat een heerlijke game. Hij loopt heerlijk soepel op mijn 4090 in 3440x1440. Dit is weer eens zo'n spel waar je je uren in kan verliezen, totaal de tijd vergeten.
spoiler:
Gisteren ben ik voor de gein eens begonnen aan het bevrijden van de Karin Quarry, kijken hoe ver ik zou komen met mijn no0blevel Kliff. Viel me niets tegen, alleen de Excavatron boss was nog te sterk, dus daar kom ik later voor terug. In totaal zomaar anderhalf tot 2 uur bezig geweest om alle bandits in de Quarry te slopen, dual wielded swords, want met een shield spelen doe ik eigenlijk nooit.
Dit spel volledig begrijpen gaat nog wel een uitdaging worden, maar dit spel nodigt wel uit om alles te willen begrijpen.

Enige flinke minpunt wat ik tot nu toe heb gevonden, is het respawnen van vijanden op sommige momenten. Tijdens een quest moest ik onder andere 3 gebouwen slopen. Dus ik sloop eerst alle vijanden in de buurt van het gebouw, loop vervolgens een stukje terug om een explosive barrel op te pakken, kom terug bij het gebouw en alle vijanden die ik net heb gesloopt zijn weer terug. Jammer.
Was dit ook bij Karin Quarry? Je kunt namelijk ook gebouwen slopen met een heavy attack. Werkt ook goed bij wachttorens.

• Psyx88
  • Nu online
bposse schreef op maandag 30 maart 2026 @ 13:40:
[...]

Hier zit er ook eentje.
spoiler:
Er zit er ook een in pororin forest
spoiler:
Ah dat verklaart wel het één en ander.
Ik vond het al zo vreemd om Poporins tegen te komen in die shop in Demeniss city.
Je komt ze wel vaker tegen, maar dan zijn ze vaak buiten het zicht van mensen.

[ Voor 11% gewijzigd door Psyx88 op 30-03-2026 14:06 ]

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:11
Zaterdag een bossfight gehad waar de PS5 Pro toch wel moeite mee had, terwijl ik in Performance mode speel. Er gebeurde waarschijnlijk iets teveel op het scherm. Dit maakte het gevecht er niet makkelijker op.
spoiler:
Chapter 5 tegen de Crowcaller. Zoals de naam van de boss als suggereert, krijg je te maken met veel kraaien

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

• G_Dragon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1PbSMyaIKv6I9smH1c0_0VQ1mDY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hBbc3twEdvsMvTGVpAhVPnL1.jpg?f=fotoalbum_large
Crimson Desert Patch v1.01.02 is now live.

Patch Highlights:
  • Improved graphics with NVIDIA Ray Reconstruction & DLSS
  • Fixed blurry visuals in certain environments
  • Resolved sky & cloud flickering issues
  • Fixed chimney smoke flickering with overlapping objects

• Poulske
Pff, ze zijn wel met een sneltreinvaart die patches er uit aan het strooien, wordt er nog geslapen in Korea. :+

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:47
Gisteren aan dit spel begonnen. Da's best wennen en veel om uit te zoeken. Heerlijk! Kan ik me voorlopig wel even mee vermaken.

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:39
Poulske schreef op maandag 30 maart 2026 @ 14:45:
Pff, ze zijn wel met een sneltreinvaart die patches er uit aan het strooien, wordt er nog geslapen in Korea. :+
Eerlijk gezegd? Ik denk het niet. Het is er hun alles aan gelegen dit te laten slagen.... Zal me niets verbazen als ze daar een opklapbedje naast hun bureau hebben staan. :+ Trekken alle registers open iig. _/-\o_

• Psyx88
  • Nu online
In deze nieuwe aflevering van 'how tough can it get?'... 'I ain't afraid of no ghost'.

Deze wraith is geen watje.
2 hits en ik ben dood. En als ik hem, met fully upgraded weapons hit, gaat er 1-2% van zijn health af.
spoiler:
Het zijn niet die mob wraiths, die zijn easy (met je glimmende zwaard).
En ik snap ook dat ik alle lantaarns moet aansteken om hem (en de storm) te verzwakken, maar met zo'n boss en bij elke 2 wraiths die bij het aansteken van zo'n lantaarn vrij komen, is het geen kattenpis, zeg maar.
Zeker omdat zelfs met level 14 frost resist nog steeds in het donkerblauw zit bij die baas.
Yup.. die zetten we op de 'for later'-lijst .

[ Voor 49% gewijzigd door Psyx88 op 30-03-2026 15:59 ]

• Poulske
Gisteravond ook begonnen trouwens, nu uurtje of 2 gespeeld en nog steeds rond dat allereerste dopje rond aan het struinen, ondertussen wel al 4 van de 9 bounties te pakken.

Had nog even de quarry geprobeerd, maar daar was ik binnen een paar minuten steeds dood.

• Psyx88
  • Nu online
Ik heb toch wel heel wat visuele artifacten sinds de 1.01 update:
  • de POMs (parallax occlusion mapping) op de rotsen ziet er niet uit
  • veel artifacten (zwarte triangles) in shadows en waterval textures
  • pixelated textures op deformable snow (ziet er naar uit dat er iets met de VSMs niet goed gaat)
Met een 4090 en alles op cinematic quality met DLAA + framegen + ray reconstruction + HDR enabled.

Dit is echt een mega achteruitgang t.o.v. 1.00.
Nu was de belichting tijdens schemer niet al te best, maar nu ziet het er echt niet uit.
Ik hoop dat ze de wijzingen in de render pipeline (voor in ieder geval de PC) weer terugdraaien.

Zijn hier meer mensen die last hebben van deze rendering artifacts?
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Let op:
Verhalende elementen etc de komende periode graag even in spoilers zetten :).