Ik vraag mij serieus af of het niet eens tijd wordt dat er gewoon een verbod komt op zonneweides en dat zonnepanelen enkel toegestaan zijn op daken/grond waar ook daadwerkelijk een gebruiker zit, bedrijf danwel consument. Die zonneweides zijn puur neergezet als investering.
Zonder die zonneweides lijkt het mij dat het net veel minder belast zal worden waardoor teruglevering van daadwerkelijke gebruikers beter ingezet kan worden. Dat zorgt dan voor minder van het gedonder dan wat we nu zien. Dit lijdt er uiteindelijk naar toe dat mensen minder snel geneigd zijn om zonnepanelen te nemen, dat is juist niet de bedoeling, we willen dat zij meer zelfvoorzienend worden. Zonneweides zijn er puur voor het geld.
Of overschat ik zonneweides
Als ik hier in de provincie kijk, er liggen er tientallen met elk honderden panelen. Die liggen niet naast een fabriek of iets dergelijks, ligt er dus puur om geld op te leveren.
Zonder die zonneweides lijkt het mij dat het net veel minder belast zal worden waardoor teruglevering van daadwerkelijke gebruikers beter ingezet kan worden. Dat zorgt dan voor minder van het gedonder dan wat we nu zien. Dit lijdt er uiteindelijk naar toe dat mensen minder snel geneigd zijn om zonnepanelen te nemen, dat is juist niet de bedoeling, we willen dat zij meer zelfvoorzienend worden. Zonneweides zijn er puur voor het geld.
Of overschat ik zonneweides
[ Voor 13% gewijzigd door JeroenNietDoen op 15-08-2023 10:46 ]