Button+ topic

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:00
Redleg schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 20:57:
Wat is jullie ervaring met de LED's? Ik vind de kwaliteit best wel teleurstellend wanneer de LED's aan staan. Het verschilt erg per knop. Het wordt niet alleen verlicht bij de knop, maar ook aan de rand.

Of is dit een fabricagefout?

[Afbeelding]
Je hebt een LED aan de voorkant EN een LED aan de achterkant, die je apart kunt aansturen. De LED aan de achterkant geeft de gloed.

Weet je zeker dat je die allemaal uit (of aan) hebt bij de knoppen? Lees anders even terug in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remko2000
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-01 15:50
balk schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 18:41:
[...]

Als je dit onder een knop doet zou het moeten werken: [Afbeelding]
Dus kies RGB Led. Zie ook het topic waar ik naar link.
Dit werkt idd en hoe werkt dit voor achtergrondled van de display?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:44
remko2000 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 14:46:
[...]

Dit werkt idd en hoe werkt dit voor achtergrondled van de display?
Nog niet. @buttonplus wordt het nog mogelijk om de leds individueel aan te sturen, vergelijkbaar met eventtype "RGB Led"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiXY
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22:20
DiXY schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:56:
@buttonplus Kun je nog een uitspraak doen over de afhankelijkheid van de Button+ server in toekomstige firmware updates?

Ik doel hiermee op de check voor updates en dat alle JavaScript files bij jullie op de sever gehost zijn. Als de server om wat voor reden dan ook plat gaat hangen er straks een heleboel nutteloze devices aan diverse muren.

Als ik je firmware bestanden bekijk zijn ze ~1.7 MB als ik de configuratie pagina van de B+ ververs, laad hij iets minder dan 1.2MB aan JavaScript bestanden van jullie server. Dit kan toch met gemak in de flash van een ESP32-S3?

Even een screenshot van de website:
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rkCjA9tC8EhMT3iutE2aHPN70fA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YwkFN5SNUlawwM7hf3WCaWzE.png?f=fotoalbum_large
Voor dat deze ondergesneeuwd wordt na >2 weken radio stilte.
Ik ben nog steeds benieuwd of de bovenstaande belofte (een van mijn belangrijkste redenen waarom ik het device gekocht heb) van @buttonplus nog waargemaakt gaat worden?

[ Voor 5% gewijzigd door DiXY op 07-02-2024 18:44 ]

Mijn zelfbouw thuis accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:08
DiXY schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 18:41:
[...]

[Afbeelding]
Ik ben nog steeds benieuwd of de bovenstaande belofte (een van mijn belangrijkste redenen waarom ik het device gekocht heb) van @buttonplus nog waargemaakt gaat worden?
Zover ik zie klopt het het toch dat er geen cloud nodig is (als je mqtt lokaal hebt), zonder cloud blijft alles toch gewoon werken? (ik heb het nog niet getest door het te blokkeren in de firewall).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiXY
canonball schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 19:01:
[...]

Zover ik zie klopt het het toch dat er geen cloud nodig is (als je mqtt lokaal hebt), zonder cloud blijft alles toch gewoon werken? (ik heb het nog niet getest door het te blokkeren in de firewall).
ALs je hem eenmaal geconfigureerd hebt doet ie zijn kunstje... maar de complete configuratie pagina komt van de buttonplus servers af... als die om wat voor reden dan ook down gaan, wat dan?
Upgraden lukt niet als je device geen toegang heeft tot internet. USB is een optie maar als dat ding aan de muur hangt vind ik dat niet handig. Ik heb wel meer apparaten hier thuis in mijn geïsoleerde netwerk hangen die kunnen allemaal ge update worden door een bestand te uploaden. Bovendien als je met USB update moet je alle instellingen weer herstellen.

Dus "Button+ is not dependent on any public cloud service, or even internet in general." klopt op dit moment geen snars van. hij is afhankelijk van de B+servers om te kunnen configureren en zonder internet is updaten wel erg beperkt.

Mijn zelfbouw thuis accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:44

Step

step@tweakers.net#

DiXY schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 19:09:
[...]

ALs je hem eenmaal geconfigureerd hebt doet ie zijn kunstje... maar de complete configuratie pagina komt van de buttonplus servers af... als die om wat voor reden dan ook down gaan, wat dan?
Upgraden lukt niet als je device geen toegang heeft tot internet. USB is een optie maar als dat ding aan de muur hangt vind ik dat niet handig. Ik heb wel meer apparaten hier thuis in mijn geïsoleerde netwerk hangen die kunnen allemaal ge update worden door een bestand te uploaden. Bovendien als je met USB update moet je alle instellingen weer herstellen.

Dus "Button+ is not dependent on any public cloud service, or even internet in general." klopt op dit moment geen snars van. hij is afhankelijk van de B+servers om te kunnen configureren en zonder internet is updaten wel erg beperkt.
B+ servers om te configureren? Welke dan? De mijne zit in een IOT netwerk zonder internet. Dat werkt prima.

Er zit gewoon lokaal een web interface op waar je je configuratie op kunt doen. :)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiXY
Step schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 19:24:
[...]

B+ servers om te configureren? Welke dan? De mijne zit in een IOT netwerk zonder internet. Dat werkt prima.

Er zit gewoon lokaal een web interface op waar je je configuratie op kunt doen. :)
Grappig dat veel mensen dit niet eens in de gaten hebben.

Druk maar eens op F12 en check het Netwerk tapje maar eens na een refresh ;) Het gebeurt client side (dus op jouw pc) dit is wel op te lossen met een uitzondering in je firewall maar het meeste komt toch echt van de buttonplus servers af.

Je B+ stuurt maar ~20 regels aan HTML en de configuratie. De rest ~1.2MB aan javascript bestanden komen van de buttonplus server af

Mijn zelfbouw thuis accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

DiXY schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 19:32:
[...]

Grappig dat veel mensen dit niet eens in de gaten hebben.

Druk maar eens op F12 en check het Netwerk tapje maar eens na een refresh ;) Het gebeurt client side (dus op jouw pc) dit is wel op te lossen met een uitzondering in je firewall maar het meeste komt toch echt van de buttonplus servers af.

Je B+ stuurt maar ~20 regels aan HTML en de configuratie. De rest ~1.2MB aan javascript bestanden komen van de buttonplus server af
Grappig maar F12 doet niks op mijn MacBook. Daarnaast laat de uitgebreide logging van mijn firewall zien dat de afgelopen dagen geen enkel verkeer vanaf de B+ richting het internet heeft geprobeerd de communicatie op te zetten.

Maak je misschien gebruik van de built-in B+ MQTT server? Ik raad je dan ook aan om die eruit te halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiXY
Step schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 19:35:
[...]

Grappig maar F12 doet niks op mijn MacBook. Daarnaast laat de uitgebreide logging van mijn firewall zien dat de afgelopen dagen geen enkel verkeer vanaf de B+ richting het internet heeft geprobeerd de communicatie op te zetten.

Maak je misschien gebruik van de built-in B+ MQTT server? Ik raad je dan ook aan om die eruit te halen. :)
Geloof me dat is het eerste dat eruit ging.... hierbij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mP1S7zJTFCB2phxUEM-3OIPgYOE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Tadvn5uB7RFFGF9iJIkegoJ4.png?f=fotoalbum_large

Er worden zelf google fonts geladen |:(

Mijn zelfbouw thuis accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

DiXY schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 19:40:
[...]

Geloof me dat is het eerste dat eruit ging.... hierbij:
[Afbeelding]

Er worden zelf google fonts geladen |:(
Ah ik snap wat je bedoeld.

Zie hier de mijne:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o0inKZUlkAS_PD7sLbdSZJQzu8w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/flmhXu62asGw5ZZsqYR7mepa.png?f=fotoalbum_large

Domain wordt niet direct de daadwerkelijk URL mee aangeroepen zover ik kan zien. Het wordt vanuit de main.js (regel 178) opgeroepen en van daaruit is te zien dat het als javascript wordt aangeroepen met
code:
1
  i = await fetch(this.url, n),
, wat mij doet vermoeden dat het de local URL (en dus je IP is). :)

Het verklaard dan ook waarom ik niets in de firewall richting zone Internet voorbij zie komen:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b9Ve9GFfNcG08g9detID2T15Fb0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ul1wwvATC2G8k288aRCvj7Ko.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Step op 07-02-2024 19:59 . Reden: FW log toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiXY
Step schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 19:49:
[...]

Ah ik snap wat je bedoeld.

Zie hier de mijne:
[Afbeelding]

Domain wordt niet direct de daadwerkelijk URL mee aangeroepen zover ik kan zien. Het wordt vanuit de main.js (regel 178) opgeroepen en van daaruit is te zien dat het als javascript wordt aangeroepen met
code:
1
  i = await fetch(this.url, n),
, wat mij doet vermoeden dat het de local URL (en dus je IP is). :)
....
De main.js staat op de buttonplus server... en zo nog 2 andere javascript bestanden. Dit staat ook letterlijk in de het kleine beetje HTML (zie hieronder) dat van de buttonplus zelf af komt.

Ik heb het idee dat ze bij jou al ergens in een cache staan... Als ik hier de stekker aan de WAN-zijde van de router eruit trek en herlaad dan blijft er "Loading" in beeld staan.

code:
1
2
3
    <script defer="defer" src="https://button.plus/cdn/0.8/runtime.js?v=230"></script>
    <script defer="defer" src="https://button.plus/cdn/0.8/vendors.js?v=230"></script>
    <script defer="defer" src="https://button.plus/cdn/0.8/main.js?v=230"></script>

Mijn zelfbouw thuis accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

DiXY schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 20:21:
[...]

De main.js staat op de buttonplus server... en zo nog 2 andere javascript bestanden. Dit staat ook letterlijk in de het kleine beetje HTML (zie hieronder) dat van de buttonplus zelf af komt.

Ik heb het idee dat ze bij jou al ergens in een cache staan... Als ik hier de stekker aan de WAN-zijde van de router eruit trek en herlaad dan blijft er "Loading" in beeld staan.

code:
1
2
3
    <script defer="defer" src="https://button.plus/cdn/0.8/runtime.js?v=230"></script>
    <script defer="defer" src="https://button.plus/cdn/0.8/vendors.js?v=230"></script>
    <script defer="defer" src="https://button.plus/cdn/0.8/main.js?v=230"></script>
Het lijkt me dan eerder dat die button.plus url in de locale host file van het apparaat staat. Want de fonts laadt ie ook niet vanaf internet. Dat zijn allemaal kleine bestanden op het apparaat zelf lijkt me. :)

Maar daar kan de maker natuurlijk opheldering aan geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiXY
Step schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 20:33:
[...]

Het lijkt me dan eerder dat die button.plus url in de locale host file van het apparaat staat. Want de fonts laadt ie ook niet vanaf internet. Dat zijn allemaal kleine bestanden op het apparaat zelf lijkt me. :)

Maar daar kan de maker natuurlijk opheldering aan geven.
Ik ben dan wel heel benieuwd naar de opheldering... het issue is ook al wel vaker gemeld. #66 (was ik zelf) en #69. een antwoord is er nog niet. Maar veel dingen krijgen geen antwoord...

Mijn zelfbouw thuis accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsoft
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-06 21:46
Ik had de vraag ook via een DM gesteld op de Button+ site en kreeg het volgende terug:

Mijn bericht:
Hoi Ronald, ik hoop dat je een goede vakantie hebt gehad. Op Tweakers had ik tijdens jouw vakantie de vraag gesteld of er een afhankelijkheid was van internet voor het configureren en gebruiken van de Button+. Voor mij is het een voorwaarde dat mijn systeem ook blijft werken bij uitval van internet of faillissement/beëindiging van een bedrijf. Ik hoop echt dat het mogelijk is (of snel gaat zijn) dat de Button+ volledig zonder internet werkt. Zou je dat kunnen bevestigen? Ik zou het jammer vinden, want het ziet er echt uit als een mooi product.
Alvast bedankt, RSoft

Antwoord van Button+:
Hi Rsoft, Ronald gaat hier heel snel antwoord op geven in de tweakers groep. In het kort: nu nog niet, straks wel;).
Groet Rutger

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen Hendriks
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:40

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Je kan altijd een config (in JSON) POST doen naar je button plus lokaal (en de rest met mqtt) De web interface heeft inderdaad wat dependencies die over het web gaan maar deze waren volgens mij bekend bij @buttonplus en zullen uiteindelijk weggehaald worden.

Het gaat hier om een kleine partij, niet een Google, Amazon of Microsoft die zoveel mogelijk data wilt verzamelen, er zitten goede bedoelingen achter. In principe is die nu al cloud onafhankelijk via de API en MQTT maar hier komt vast snel verbetering in voor de web interface, heb ik in iedergeval volle vertrouwen in.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• buttonplus
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 11-09 12:01

buttonplus

Bedrijfsaccount Button+
Topicstarter
DiXY schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 18:41:
[...]

[Afbeelding]
@DiXY je hebt gelijk dat voor de WebUI nu nog files van de button.plus server nodig zijn.

Voor alle duidelijkheid, de Button+ is voor de werking NIET afhankelijk van welke cloud dan ook (de factory default gebruikt een publieke internet MQTT broker, maar dit is een demonstratie van de werking.en kun je zo veranderen).

Voor de configuratie is het een ander verhaal. De WebUI gebruikt javascript flles van de button.plus server. Dit werkt handig en snel, maar het creeert ook een afhankelijkheid van deze server.

Ik wil dit graag oplossen, maar hier gaat enige tijd over heen. De ESP32S3 op de BASE PCB heeft 16 MB, en met een firmware rond de 1 MB is er dus voldoende ruimte om de javascript files in het flashgeheugen van de ESP te laden. De javascript files kunnen dan gehost worden op de ESP interne webserver.

De uitdaging is om de files op de ESP32 te krijgen. Via een OTA (Over the air) update kun je partities meenemen, maar geen files. Graag houd ik ook ruimte voor user files naast de javascript files, dus een hele partitie is niet handig.

Een mogelijkheid is de ESP opdracht geven de files te download van een (proxy) server, of de files op een of andere manier te uploaden naar de ESP. Maar dit is niet heel gebruiksvriendelijk.

Een tussenoplossing kan zijn om via de configuratie een lokaal proxy server adres in te kunnen stellen waarvan de javascript files gedownload worden. Dit kan wel snel gerealiseerd worden. Is dit een optie voor jou @DiXY ?

Voor een betere algehele en gebruiksvriendelijke oplossing zal het een beetje zoeken en experimenteren worden. Maar dit gaat er komen, want het is overduidelijk dat cloud-onafhankelijkheid een belangrijk facet is voor veel mensen, en ik onderschrijf dat ook van harte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

DiXY schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 20:46:
[...]

Ik ben dan wel heel benieuwd naar de opheldering... het issue is ook al wel vaker gemeld. #66 (was ik zelf) en #69. een antwoord is er nog niet. Maar veel dingen krijgen geen antwoord...
Dan staat ie bij mij dus in de cache. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remko2000
Is er iemand die sonos2mqtt gebruikt? Ik krijg het niet voor elkaar om bijv. skyradio achter een button te programmeren. Topic lijkt te kloppen: ' sonos/RINCON_347E5C50A14601400/control'
Ik kan dan bijv. het geluid zachter zetten met payload
{
"cmd":"volume",
"val":10
}

Maar om in de payload een radiozender te krijgen lukt me niet.
Dit werkt niet:
{
"command": "setavtransporturi",
"input": "radio:s "Sky Radio Non-Stop@Work"
}
Volgens de wiki zou het wel zoiets moeten zijn (https://sonos2mqtt.svrooij.io/control/playback.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiXY
buttonplus schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 22:50:
Voor alle duidelijkheid, de Button+ is voor de werking NIET afhankelijk van welke cloud dan ook (de factory default gebruikt een publieke internet MQTT broker, maar dit is een demonstratie van de werking.en kun je zo veranderen).

Voor de configuratie is het een ander verhaal. De WebUI gebruikt javascript flles van de button.plus server. Dit werkt handig en snel, maar het creeert ook een afhankelijkheid van deze server.
Dit had ik ook al wel benoemd ;) "Als hij eenmaal geconfigureerd is dan doet hij zijn kunstje ook wel!"

Ik zou het gewoon erg jammer vinden als de server om wat voor reden dan ook down gaat of, om eens een zijstraat te benoemen, je wil lekker gaan zitten prutsen met mijn domotica als het internet er eens uit ligt... dan is het product in eens niet bruikbaar. Er zijn waarschijnlijk oplossingen maar die zijn niet of slecht gedocumenteerd.

Omdat ik je redenen begrijp om de code (in ieder geval voorlopig) closed source te houden. Ben ik misschien meer opzoek naar een soort gelijke belofte zoals Bambulab heeft gedaan in het verleden; als het bedrijf om wat voor reden dan ook ophoud te bestaan dat ze broncode opensource maken. Niet dat ik daar bij bambulab nog zo hard in geloof maar het apparaat werkt prima als hij volledig offline is. Desnoods houd je de code bij op een private GitHub repo en maak je een buitenstaander die je vertrouwd mede repo eigenaar met het verzoek de code publiekelijk te maken (hopelijk nooit nodig natuurlijk) in geval van iets onvoorziens.
Ik wil dit graag oplossen, maar hier gaat enige tijd over heen. De ESP32S3 op de BASE PCB heeft 16 MB, en met een firmware rond de 1 MB is er dus voldoende ruimte om de javascript files in het flashgeheugen van de ESP te laden. De javascript files kunnen dan gehost worden op de ESP interne webserver.

De uitdaging is om de files op de ESP32 te krijgen. Via een OTA (Over the air) update kun je partities meenemen, maar geen files. Graag houd ik ook ruimte voor user files naast de javascript files, dus een hele partitie is niet handig.

Een mogelijkheid is de ESP opdracht geven de files te download van een (proxy) server, of de files op een of andere manier te uploaden naar de ESP. Maar dit is niet heel gebruiksvriendelijk.

Een tussenoplossing kan zijn om via de configuratie een lokaal proxy server adres in te kunnen stellen waarvan de javascript files gedownload worden. Dit kan wel snel gerealiseerd worden. Is dit een optie voor jou @DiXY ?
Ik heb voor de time being, in ieder geval voor mezelf een prima oplossing: De B+ blijft in mijn geïsoleerde netwerk, in de firewall heb ik mijn mijn eigen laptop in de whitelist gezet voor het verkeer naar buiten toe. Op de update na werkt het dan prima. Ik snap dat dit dit allemaal uitdagend kan zijn!

Wat betreft de OTA wat is het verschil tussen het device de update te laten downloaden en hem uploaden? Voor beide moet je rekening houden met de grote van je partitie.

De Javascript files zou je als string in je code kunnen verweven. Volgens mij is dit wel te scripten in je build instructie set. Je kunt deze string dan weer aanbieden vanuit je webserver.
Voor een betere algehele en gebruiksvriendelijke oplossing zal het een beetje zoeken en experimenteren worden. Maar dit gaat er komen, want het is overduidelijk dat cloud-onafhankelijkheid een belangrijk facet is voor veel mensen, en ik onderschrijf dat ook van harte.
Top dat je mijn issue even goed toegelicht hebt! d:)b Kun je ook aangeven wanneer er weer spijkers met koppen geslagen gaan worden met de, ondertussen redelijk wat, feature requests? Ik begrijp dat je redelijk gebonden bent momenteel met je arm. In ieder geval beterschap daarmee!
Koen Hendriks schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 22:37:
Je kan altijd een config (in JSON) POST doen naar je button plus lokaal (en de rest met mqtt) De web interface heeft inderdaad wat dependencies die over het web gaan maar deze waren volgens mij bekend bij @buttonplus en zullen uiteindelijk weggehaald worden.

Het gaat hier om een kleine partij, niet een Google, Amazon of Microsoft die zoveel mogelijk data wilt verzamelen, er zitten goede bedoelingen achter. In principe is die nu al cloud onafhankelijk via de API en MQTT maar hier komt vast snel verbetering in voor de web interface, heb ik in iedergeval volle vertrouwen in.
Het gaat helemaal niet om de data en dat ik dat niet vertrouw. Waar het wel omgaat heb ik al wel vaker omschreven. Van die HTTP post ben ik wel op de hoogte maar dat maakt het voor veel gebruikers nog steeds een nutteloos apparaat.

Mijn zelfbouw thuis accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisNielssen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-09 17:19
remko2000 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:16:
Is er iemand die sonos2mqtt gebruikt? Ik krijg het niet voor elkaar om bijv. skyradio achter een button te programmeren. Topic lijkt te kloppen: ' sonos/RINCON_347E5C50A14601400/control'
Ik kan dan bijv. het geluid zachter zetten met payload
{
"cmd":"volume",
"val":10
}

Maar om in de payload een radiozender te krijgen lukt me niet.
Dit werkt niet:
{
"input": "radio:s "Sky Radio Non-Stop@Work"
}
Volgens de wiki zou het wel zoiets moeten zijn (https://sonos2mqtt.svrooij.io/control/playback.html
Ik denk dat het misgaat met een teveel aan dubbele apostrof.
In je link zeggen ze het volgende:
code:
1
2
3
4
{
  "input": "radio:s{id}"
}

Als ik echter naar de andere voorbeelden kijken ("spotify:artistRadio:{artistID}" bijvoorbeeld), staat er nog een ':' tussen artistRadio en het ID.

Ik zou het volgende eens proberen, aangenomen dat "Sky Radio Non-Stop@Work" correct is:
code:
1
2
3
4
{
  "input": "radio:s:Sky Radio Non-Stop@Work"
}

Het kan nog wel goed zijn dat je "Sky Radio Non-Stop@Work" nog moet escapen zonder spaties e.d..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:40
voorstad schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 22:11:
[...]

Je hebt een LED aan de voorkant EN een LED aan de achterkant, die je apart kunt aansturen. De LED aan de achterkant geeft de gloed.

Weet je zeker dat je die allemaal uit (of aan) hebt bij de knoppen? Lees anders even terug in dit topic.
Alleen de leds aan de voorzijde staan aan. Als ik de leds aan de achterzijde aanstaan is het niet zichtbaar. Het vreemde is dat het niet bij alle knoppen is.

Heb inmiddels contact met de support desk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remko2000
FlorisNielssen schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 17:03:
[...]

Ik denk dat het misgaat met een teveel aan dubbele apostrof.
In je link zeggen ze het volgende:
code:
1
2
3
4
{
  "input": "radio:s{id}"
}

Als ik echter naar de andere voorbeelden kijken ("spotify:artistRadio:{artistID}" bijvoorbeeld), staat er nog een ':' tussen artistRadio en het ID.

Ik zou het volgende eens proberen, aangenomen dat "Sky Radio Non-Stop@Work" correct is:
code:
1
2
3
4
{
  "input": "radio:s:Sky Radio Non-Stop@Work"
}

Het kan nog wel goed zijn dat je "Sky Radio Non-Stop@Work" nog moet escapen zonder spaties e.d..
Heb ik ook geprobeer idd maar dat helpt niet. Als ik via sonos een radiostation opzet krijg ik een hele brei van data:
sonos/status/sonos-keuken/avtransport {"CurrentCrossfadeMode":false,"CurrentPlayMode":"NORMAL","CurrentSection":0,"CurrentTrack":1,"CurrentTrackDuration":"0:00:00","CurrentTrackMetaData":{"AlbumArtUri":"http://10.0.1.29:1400/getaa?s=1&u=x-sonosapi-stream%3atunein%253a72884%3fsid%3d303%26flags%3d8232%26sn%3d2","UpnpClass":"object.item","ItemId":"-1","ParentId":"-1","TrackUri":"x-sonosapi-stream:tunein:72884?sid=303&flags=8232&sn=2","ProtocolInfo":"sonos.com-http:*:audio/mpegurl:*"},"CurrentTrackURI":"hls-radio://https://prod-pre.fns.tunein.com/v1/master/30ead7055f8b8e1f2f04add745f139b184df6925/prod_preroll/preroll0.m3u8?ads.cust_params=partnerId%253dSonosRadio%2526ads_partner_alias%253dce.SonosApp%2526version%253d1%2526premium%253dfalse%2526abtest%253d%2526language%253den%2526stationId%253ds272433%2526is_ondemand%253dfalse%2526genre_id%253dg61%2526class%253dmusic%2526is_family%253dfalse%2526is_mature%253dfalse%2526country_region_id%253d161%2526station_language%253dnl%2526AffiliateIds%253d38371%25252c39968%25252c40075%2526enableDoublePreroll%253dfalse&ads.stationId=s272433&ads.ads_partner_alias=ce.SonosApp&ads.url=https%3a%2f%2ftunein.com%2fdesc%2fs272433%2f&ads.description_url=https%3a%2f%2ftunein.com%2fdesc%2fs272433%2f&ads.npa=1&ads.gdfp_req=1&ads.bundleId=tunein.com&ads.is_lat=1","EnqueuedTransportURI":"x-sonosapi-stream:tunein%3a72884?sid=303&flags=8232&sn=2","EnqueuedTransportURIMetaData":{"Title":"Sky Radio Non-Stop@Work","UpnpClass":"object.item.audioItem.audioBroadcast","ItemId":"-1","ParentId":"-1"},"NumberOfTracks":4,"TransportState":"TRANSITIONING"}
sonos/RINCON_347E5C50A14601400 {"uuid":"RINCON_347E5C50A14601400","model":"Sonos One","name":"Sonos keuken","groupName":"Sonos keuken","coordinatorUuid":"RINCON_347E5C50A14601400","currentTrack":{"AlbumArtUri":"http://10.0.1.29:1400/getaa?s=1&u=x-sonosapi-stream%3atunein%253a72884%3fsid%3d303%26flags%3d8232%26sn%3d2","UpnpClass":"object.item","ItemId":"-1","ParentId":"-1","TrackUri":"x-sonosapi-stream:tunein:72884?sid=303&flags=8232&sn=2","ProtocolInfo":"sonos.com-http:*:audio/mpegurl:*"},"enqueuedMetadata":{"Title":"Sky Radio Non-Stop@Work","UpnpClass":"object.item.audioItem.audioBroadcast","ItemId":"-1","ParentId":"-1"},"nextTrack":{"Album":"Hier Mag Alles","Artist":"Donnie","AlbumArtUri":"http://10.0.1.29:1400/getaa?s=1&u=x-sonos-spotify%3aspotify%253atrack%253a1sqe31TzOsjCeex1INgmsq%3fsid%3d9%26flags%3d8232%26sn%3d1","Title":"Hier Mag Alles","UpnpClass":"object.item.audioItem.musicTrack","Duration":"0:03:15","ItemId":"-1","ParentId":"-1","TrackUri":"x-sonos-spotify:spotify:track:1sqe31TzOsjCeex1INgmsq?sid=9&flags=8232&sn=1","ProtocolInfo":"sonos.com-spotify:*:audio/x-spotify:*"},"playmode":"NORMAL","ts":1707414602718,"transportState":"TRANSITIONING","volume":{"Master":10,"LF":100,"RF":100},"mute":{"Master":false,"LF":false,"RF":false},"bass":3,"treble":0}
sonos/status/sonos-keuken/avtransport {"CurrentCrossfadeMode":false,"CurrentPlayMode":"NORMAL","CurrentSection":0,"CurrentTrack":1,"CurrentTrackDuration":"0:00:00","CurrentTrackMetaData":{"AlbumArtUri":"http://10.0.1.29:1400/getaa?s=1&u=x-sonosapi-stream%3atunein%253a72884%3fsid%3d303%26flags%3d8232%26sn%3d2","UpnpClass":"object.item","ItemId":"-1","ParentId":"-1","TrackUri":"x-sonosapi-stream:tunein:72884?sid=303&flags=8232&sn=2","ProtocolInfo":"sonos.com-http:*:audio/mpegurl:*"},"CurrentTrackURI":"hls-radio://https://prod-pre.fns.tunein.com/v1/master/30ead7055f8b8e1f2f04add745f139b184df6925/prod_preroll/preroll0.m3u8?ads.cust_params=partnerId%253dSonosRadio%2526ads_partner_alias%253dce.SonosApp%2526version%253d1%2526premium%253dfalse%2526abtest%253d%2526language%253den%2526stationId%253ds272433%2526is_ondemand%253dfalse%2526genre_id%253dg61%2526class%253dmusic%2526is_family%253dfalse%2526is_mature%253dfalse%2526country_region_id%253d161%2526station_language%253dnl%2526AffiliateIds%253d38371%25252c39968%25252c40075%2526enableDoublePreroll%253dfalse&ads.stationId=s272433&ads.ads_partner_alias=ce.SonosApp&ads.url=https%3a%2f%2ftunein.com%2fdesc%2fs272433%2f&ads.description_url=https%3a%2f%2ftunein.com%2fdesc%2fs272433%2f&ads.npa=1&ads.gdfp_req=1&ads.bundleId=tunein.com&ads.is_lat=1","EnqueuedTransportURI":"x-sonosapi-stream:tunein%3a72884?sid=303&flags=8232&sn=2","EnqueuedTransportURIMetaData":{"Title":"Sky Radio Non-Stop@Work","UpnpClass":"object.item.audioItem.audioBroadcast","ItemId":"-1","ParentId":"-1"},"NumberOfTracks":4,"TransportState":"TRANSITIONING"}
sonos/RINCON_347E5C50A14601400 {"uuid":"RINCON_347E5C50A14601400","model":"Sonos One","name":"Sonos keuken","groupName":"Sonos keuken","coordinatorUuid":"RINCON_347E5C50A14601400","currentTrack":{"AlbumArtUri":"http://10.0.1.29:1400/getaa?s=1&u=x-sonosapi-stream%3atunein%253a72884%3fsid%3d303%26flags%3d8232%26sn%3d2","UpnpClass":"object.item","ItemId":"-1","ParentId":"-1","TrackUri":"x-sonosapi-stream:tunein:72884?sid=303&flags=8232&sn=2","ProtocolInfo":"sonos.com-http:*:audio/mpegurl:*"},"enqueuedMetadata":{"Title":"Sky Radio Non-Stop@Work","UpnpClass":"object.item.audioItem.audioBroadcast","ItemId":"-1","ParentId":"-1"},"nextTrack":{"Album":"Hier Mag Alles","Artist":"Donnie","AlbumArtUri":"http://10.0.1.29:1400/getaa?s=1&u=x-sonos-spotify%3aspotify%253atrack%253a1sqe31TzOsjCeex1INgmsq%3fsid%3d9%26flags%3d8232%26sn%3d1","Title":"Hier Mag Alles","UpnpClass":"object.item.audioItem.musicTrack","Duration":"0:03:15","ItemId":"-1","ParentId":"-1","TrackUri":"x-sonos-spotify:spotify:track:1sqe31TzOsjCeex1INgmsq?sid=9&flags=8232&sn=1","ProtocolInfo":"sonos.com-spotify:*:audio/x-spotify:*"},"playmode":"NORMAL","ts":1707414604873,"transportState":"TRANSITIONING","volume":{"Master":10,"LF":100,"RF":100},"mute":{"Master":false,"LF":false,"RF":false},"bass":3,"treble":0}
sonos/status/sonos-keuken/avtransport {"CurrentCrossfadeMode":false,"CurrentPlayMode":"NORMAL","CurrentSection":0,"CurrentTrack":1,"CurrentTrackDuration":"0:00:00","CurrentTrackMetaData":{"AlbumArtUri":"http://10.0.1.29:1400/getaa?s=1&u=x-sonosapi-stream%3atunein%253a72884%3fsid%3d303%26flags%3d8232%26sn%3d2","UpnpClass":"object.item","ItemId":"-1","ParentId":"-1","TrackUri":"x-sonosapi-stream:tunein:72884?sid=303&flags=8232&sn=2","ProtocolInfo":"sonos.com-http:*:audio/mpegurl:*"},"CurrentTrackURI":"hls-radio://https://prod-pre.fns.tunein.com/v1/master/30ead7055f8b8e1f2f04add745f139b184df6925/prod_preroll/preroll0.m3u8?ads.cust_params=partnerId%253dSonosRadio%2526ads_partner_alias%253dce.SonosApp%2526version%253d1%2526premium%253dfalse%2526abtest%253d%2526language%253den%2526stationId%253ds272433%2526is_ondemand%253dfalse%2526genre_id%253dg61%2526class%253dmusic%2526is_family%253dfalse%2526is_mature%253dfalse%2526country_region_id%253d161%2526station_language%253dnl%2526AffiliateIds%253d38371%25252c39968%25252c40075%2526enableDoublePreroll%253dfalse&ads.stationId=s272433&ads.ads_partner_alias=ce.SonosApp&ads.url=https%3a%2f%2ftunein.com%2fdesc%2fs272433%2f&ads.description_url=https%3a%2f%2ftunein.com%2fdesc%2fs272433%2f&ads.npa=1&ads.gdfp_req=1&ads.bundleId=tunein.com&ads.is_lat=1","EnqueuedTransportURI":"x-sonosapi-stream:tunein%3a72884?sid=303&flags=8232&sn=2","EnqueuedTransportURIMetaData":{"Title":"Sky Radio Non-Stop@Work","UpnpClass":"object.item.audioItem.audioBroadcast","ItemId":"-1","ParentId":"-1"},"NumberOfTracks":4,"TransportState":"PLAYING"}
sonos/RINCON_347E5C50A14601400 {"uuid":"RINCON_347E5C50A14601400","model":"Sonos One","name":"Sonos keuken","groupName":"Sonos keuken","coordinatorUuid":"RINCON_347E5C50A14601400","currentTrack":{"AlbumArtUri":"http://10.0.1.29:1400/getaa?s=1&u=x-sonosapi-stream%3atunein%253a72884%3fsid%3d303%26flags%3d8232%26sn%3d2","UpnpClass":"object.item","ItemId":"-1","ParentId":"-1","TrackUri":"x-sonosapi-stream:tunein:72884?sid=303&flags=8232&sn=2","ProtocolInfo":"sonos.com-http:*:audio/mpegurl:*"},"enqueuedMetadata":{"Title":"Sky Radio Non-Stop@Work","UpnpClass":"object.item.audioItem.audioBroadcast","ItemId":"-1","ParentId":"-1"},"nextTrack":{"Album":"Hier Mag Alles","Artist":"Donnie","AlbumArtUri":"http://10.0.1.29:1400/getaa?s=1&u=x-sonos-spotify%3aspotify%253atrack%253a1sqe31TzOsjCeex1INgmsq%3fsid%3d9%26flags%3d8232%26sn%3d1","Title":"Hier Mag Alles","UpnpClass":"object.item.audioItem.musicTrack","Duration":"0:03:15","ItemId":"-1","ParentId":"-1","TrackUri":"x-sonos-spotify:spotify:track:1sqe31TzOsjCeex1INgmsq?sid=9&flags=8232&sn=1","ProtocolInfo":"sonos.com-spotify:*:audio/x-spotify:*"},"playmode":"NORMAL","ts":1707414605434,"transportState":"PLAYING","volume":{"Master":10,"LF":100,"RF":100},"mute":{"Master":false,"LF":false,"RF":false},"bass":3,"treble":0}
domoticz/out {

[ Voor 84% gewijzigd door remko2000 op 08-02-2024 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

DiXY schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:33:
[...]
Van die HTTP post ben ik wel op de hoogte maar dat maakt het voor veel gebruikers nog steeds een nutteloos apparaat.
Klopt, maar stel dat het bedrijf plat gaat en alle servers uit de lucht etc, dan kan daarmee iemand gewoon een eigen webinterface maken waarmee je bestaande UI na bouwt. Alle functies die je nu hebt heb je dan ook (behalve backup naar button plus website ofcourse).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balk
Koen Hendriks schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:53:
[...]

https://apiportal.ns.nl/ zou je aardig op weg moeten kunnen helpen. Volgens mij is de open (OV) data in nederland heel goed in orde!
Ik heb iets in elkaar gezet. Check dit: https://github.com/balk77...enu/tree/main/treintijden

Je stuurt een JSON object er naar toe, en er komen twee vertrektijden (met + indien vertraging)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
{   "fromStation": "Asd",
    "toStation": "Hfd",
    "viaStation": "Ledn",
    "device": "wk1",
    "page": "ochtend",
    "displayitem": 41,
    "nsapikey":"abcd" ,
    "label": "Volgende treinen naar Hoofddorp"
}

resultaat:
19:54 + 2, 20:09 + 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lochnes
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:43
vraag: als de stroom erafgaat en daarna er weer op (ik ben nog wat aan het klussen) is mijn netwerk niet snel genoeg weer up dat de button+ hem kan vinden. Hij schiet dan direct in de acces-point modus. Zou die bij het verliezen van power en een verbinding niet een paar keer kunnen proberen of hij hem weer kan vinden?
daarna blijft hij bij mij hangen op “initializing”. vanaf de homey een firmware update triggeren lijkt de enige manier om dit op te lossen. Hij lijkt daar wat in een loop te blijven hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter2403
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 05-09 07:20
Onderkant zit een knopje voor reset, dat zou je kunnen doen in zo’n geval.
Maar ik vraag me af hoe je dan van Homey een firmware update triggert? Dat loopt ook via het netwerk?

4850Wp West, 4050Wp Oost, 9kW J-series Pana geïnstalleerd juni 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torch1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:32
Wouter2403 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 23:05:
Maar ik vraag me af hoe je dan van Homey een firmware update triggert? Dat loopt ook via het netwerk?
Ja, blijkbaar wel. In de homey app zit bij onderhoud van het device een mogelijkheid om de firmware bij te werken.
Als ik de source code bekijk, dan gaat dat dmv een http get op http://${ip}/updatefirmware

[ Voor 8% gewijzigd door Torch1969 op 10-02-2024 08:37 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• balk

OPROEP - Schrijven van documentatie

Wie wil er helpen om onofficiele documentatie voor de Button Plus op orde te brengen? Ik heb een structuur opgezet op GitHub. Je kunt de onofficiele documentatie hier bekijken. Documentatie is in het Engels en bestemd voor de matig tot gemiddeld technische gebruiker. Wees dus compleet en geef voorbeelden.

Ik heb ook een aantal issues gestart met daarin suggesties voor de inhoud van de documentatie. Laat even een bericht achter onder het issue als je er aan wil werken. Je kunt jouw toevoegingen via een PR insturen. Als je goede toevoegingen blijkt te hebben zal ik je toevoegen als contributor, dat maakt het makkelijker.

Idee is om deze documentatie op een moment over te dragen aan @buttonplus indien gewenst. Licentie model zal vrij zijn voor commercieel gebruik, staat nu als MIT.

Motivatie voor mij om dit op te zetten: naast dat ik anderen wil helpen, hoop ik ook dat hiermee de levensvatbaarheid voor Buttonplus vergroot wordt, wat de lange termijn software ondersteuning ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:20
Het schrijven zelf heb ik geen tijd voor, maar ik wil best de aangeleverde teksten herschrijven naar "simplified technical English". Op die manier maak je het toegankelijk voor mensen met beperkte kennis van de Engelse taal en voorkom je dubbelzinnigheden in de tekst.

Meeste werk zit toch in het bedenken wat je wil schrijven, wat er wel en niet in moet etc. En in mijn (professionele) ervaring zit daar meer werk in dan men denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visleeuw
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23:56
balk schreef op zondag 11 februari 2024 @ 07:18:

Motivatie voor mij om dit op te zetten: naast dat ik anderen wil helpen, hoop ik ook dat hiermee de levensvatbaarheid voor Buttonplus vergroot wordt, wat de lange termijn software ondersteuning ten goede komt.
Mooi initiatief! Ik wil wel meehelpen, maar ik zit nogal te puzzelen wat waar te regelen. Heel gauw zit ik voor praktische oplossingen toch buiten de Buttonplus te werken, in Domoticz, mosquitto en/of Node-Red.
Omdat de Buttonplus zelf geen intelligentie bevat, kom je op externe oplossingen. Domoticz is denk ik te specifiek, maar het lijkt me goed om oplossingen met Node-Red of mosquitto in de documentatie op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
visleeuw schreef op zondag 11 februari 2024 @ 15:26:
[...]

Mooi initiatief! Ik wil wel meehelpen, maar ik zit nogal te puzzelen wat waar te regelen. Heel gauw zit ik voor praktische oplossingen toch buiten de Buttonplus te werken, in Domoticz, mosquitto en/of Node-Red.
Omdat de Buttonplus zelf geen intelligentie bevat, kom je op externe oplossingen. Domoticz is denk ik te specifiek, maar het lijkt me goed om oplossingen met Node-Red of mosquitto in de documentatie op te nemen.
Voorlopig eerst maar even de B+ zelf. Er zijn nog teveel vragen als "waarom gaat de led niet aan". Daarna kunnen we nadenken over Node Red. Mosquitto is een specifieke broker. Er zijn 1001 broker mogelijkheden, Windows, Mac, Linux , docker noem maar op. We kunnen wel wat verwijzingen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markee
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-09 13:23

Wie wil er helpen om onofficiele documentatie voor de Button Plus op orde te brengen? Ik heb een structuur opgezet op GitHub. Je kunt de onofficiele documentatie hier bekijken. Documentatie is in het Engels en bestemd voor de matig tot gemiddeld technische gebruiker. Wees dus compleet en geef voorbeelden.
Fijn dat er meer (onofficiele) documentatie beschikbaar komt. Ik zie mijzelf als een 'matig tot gemiddeld technische gebruiker' en daarom had ik ook geen pre-order geplaatst. Bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holmes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09-09 22:04
Gewoon een domme vraag van een n00b hier... Maar waarom onofficiele documentatie? Kan button+ niet officiële aanleveren?... 😏

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• balk
Holmes schreef op maandag 12 februari 2024 @ 18:49:
Gewoon een domme vraag van een n00b hier... Maar waarom onofficiele documentatie? Kan button+ niet officiële aanleveren?... 😏
Buttonplus is niet een bijzonder grote organisatie. En heeft nogal wat devices verkocht, en krijgt daardoor nogal wat vragen. Dus wil ik graag helpen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DiXY

Ik heb ook een aantal issues gestart met daarin suggesties voor de inhoud van de documentatie. Laat even een bericht achter onder het issue als je er aan wil werken. Je kunt jouw toevoegingen via een PR insturen. Als je goede toevoegingen blijkt te hebben zal ik je toevoegen als contributor, dat maakt het makkelijker.

Idee is om deze documentatie op een moment over te dragen aan @buttonplus indien gewenst. Licentie model zal vrij zijn voor commercieel gebruik, staat nu als MIT.

Mooi initiatief, ik hoop dat B+ dit kan waarderen. Ik denk het wel, het is vooral een ontwikkelaar... en uit eigen ervaring wordt de documentatie daarmee wel eens vergeten of voor je uitgeschoven.

Eerste PR voor de trouble shooting is gemaakt. ik hoop dat het is wat je ervan verwacht.
volgende wat ik wil gaan doen is de "installing the hardware" sectie
Is het een idee om een sectie te maken over de opties die er kunnen zijn om 3.3v achter je B+ te krijgen?

Lees wel even goed na als ik wat dump... Schrijven is by far niet mijn sterkste punt

Mijn zelfbouw thuis accu

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DiXY
Mijn eerste poging voor een support van het display in de bovenste positie:
https://www.printables.co...58-button-display-support

het is zeker nog niet de heilige graal :P maar hij voorkomt in ieder geval dat het display niet naar achteren gebroken kan worden. Ik denk dat ik met een haakje aan de achterkant bij de bovenste connector wel een soort klik kan realiseren... de marges zijn minimaal...

wordt vervolgt :Y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MxkIWQ5uglCYRVv5qyyVkH_TLF0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sHDk2UDHmp6obNf44N96bzhL.jpg?f=fotoalbum_large

vvv EDIT vvv

Dit is een beetje wat ik in gedachten heb. Het is de bedoeling deze achter de aluminium plaat te bevestigen.
Ik had de print al aan staan toen ik me bedacht dat er nog geen gaten inzitten voor de montage op een inbouwdoos 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/owuiArbVeOMeywj9JmYeAfWH1VA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/WxunTWyPWStZJsBF5ECsYtKQ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1GMh6h6n7k_ohwpnhZ14c_xU6do=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/oYjVkN4phta9QqK8HJlIPlLX.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1dSuCgwbGdpIuruwTKWtUpF_AFc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/r3LO2uhzGfgbFSYa0Hc2qjd6.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 45% gewijzigd door DiXY op 16-02-2024 17:11 ]

Mijn zelfbouw thuis accu

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• balk
Firmware 1.1 is uitgebracht

# Changes in 1.1 (versus 1.081)
  • Paging: Allow display items to appear on specific page. Switch page with DISPLAY buttons.
  • Support alignment of display items: Choose left center right, top middle bottom and offset with positive of negative x and y
  • Change brightness of DISPLAY or BAR module TFT's with MQTT
  • Performing factory reset is more easy, visual confirmation by short red flash of LEDs.
  • Fix: Modal screen 'Initializing...' remains visible after WIFI credential are (re)set, even though Button+ has started succesfully.
Let op: er zijn twee afzonderlijke brightness topics nodig.

Naar mijn mening is dit een hele prima update. Pages is een veel gevraagde feature, evenals het in kunnen stellen van de brightness :)

[ Voor 8% gewijzigd door balk op 16-02-2024 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

Hmmmm de mijne blijft qua web interface nu op 'Loading application' staan. Het werkt verder wel qua knoppen en MQTT.

Ik wilde graag updaten, maar dat lukt nu niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jacko01
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 14:41
Step schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 20:11:
Hmmmm de mijne blijft qua web interface nu op 'Loading application' staan. Het werkt verder wel qua knoppen en MQTT.

Ik wilde graag updaten, maar dat lukt nu niet.
Volgens mij is er een probleem op de de Button+ server zelf. Deze levert zover ik heb begrepen wat Java dingen.. Ook de simulator doet het nu niet... (zelfde melding)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

Jacko01 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 20:21:
[...]

Volgens mij is er een probleem op de de Button+ server zelf. Deze levert zover ik heb begrepen wat Java dingen.. Ook de simulator doet het nu niet... (zelfde melding)...
Lucht alweer op, ik was al bang dat Node-Red mogelijk een verkeerde JSON had gepushed om wat voor een vage reden dan ook. Dan wachten we af. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jacko01
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 14:41
Step schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 20:23:
[...]

Lucht alweer op, ik was al bang dat Node-Red mogelijk een verkeerde JSON had gepushed om wat voor een vage reden dan ook. Dan wachten we af. :)
Ik had mijn button+ al twee keer van de spanning afgehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiQu1D
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-09 21:51
buttonplus schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 22:46:
[...]

@voorstad @canonball @Torch1969
Ik heb hier een aantal ideeën over, maar kom daar de komende dagen op terug, nu even geen tijd meer.
Heb even gezocht maar kan het niet vinden; Was hier al een antwoord op gekomen? :-)

Failure is part of the process. You don't know where you're vulnerable until your fail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiXY
LiQu1D schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 07:38:
[...]

Heb even gezocht maar kan het niet vinden; Was hier al een antwoord op gekomen? :-)
Ik denk dat de oplossing te specifiek is om hem te oplossen met een B+ alleen. Je zou eventueel de B+ als temperatuur sensor kunnen gebruiken voor een aansturing van je ketel/warmtepomp oplossing. Dit zou dan wel binnen je home automation pakket opgelost moeten worden. In het geval van Home Assistant zou je hier aan kunnen denken, maar wellicht bestaat er ook een zigbee/zwave/wifi oplossing voor opentherm. Mits je ketel/warmtepomp opentherm ondersteund.
balk schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 19:26:

• Paging: Allow display items to appear on specific page. Switch page with DISPLAY buttons.
  • Support alignment of display items: Choose left center right, top middle bottom and offset with positive of negative x and y
  • Performing factory reset is more easy, visual confirmation by short red flash of LEDs.
  • Fix: Modal screen 'Initializing...' remains visible after WIFI credential are (re)set, even though Button+ has started succesfully.

Naar mijn mening is dit een hele prima update. Pages is een veel gevraagde feature, evenals het in kunnen stellen van de brightness :)
Gisterenavond kwamen de button config pagina's weer bij. Als ik het goed lees kun je nu op het display "pagina's" creëren... dus niet op de bar modules dat is jammer daar ligt mijn use case namelijk... Ik klus dus nog even verder met mijn eigen oplossing ;)

Ik zag in de "Gerenal settings" dat je nu "core" topics kunt aanmaken met "page set" en "page status" verder zie ik dit niet weer komen... zijn er al slimmeriken die een idee hebben wat je hier mee moet?

[ Voor 49% gewijzigd door DiXY op 17-02-2024 08:41 ]

Mijn zelfbouw thuis accu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• balk
DiXY schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 08:30:
[...]

Ik denk dat de oplossing te specifiek is om hem te oplossen met een B+ alleen. Je zou eventueel de B+ als temperatuur sensor kunnen gebruiken voor een aansturing van je ketel/warmtepomp oplossing. Dit zou dan wel binnen je home automation pakket opgelost moeten worden. In het geval van Home Assistant zou je hier aan kunnen denken, maar wellicht bestaat er ook een zigbee/zwave/wifi oplossing voor opentherm. Mits je ketel/warmtepomp opentherm ondersteund.

[...]

Gisterenavond kwamen de button config pagina's weer bij. Als ik het goed lees kun je nu op het display "pagina's" creëren... dus niet op de bar modules dat is jammer daar ligt mijn use case namelijk... Ik klus dus nog even verder met mijn eigen oplossing ;)

Ik zag in de "Gerenal settings" dat je nu "core" topics kunt aanmaken met "page set" en "page status" verder zie ik dit niet weer komen... zijn er al slimmeriken die een idee hebben wat je hier mee moet?
Je kunt nu elk item (blokje) op het display aan een page toewijzen (numeriek). Met de twee knoppen op het display kun je er doorheen lopen. Als je onder general topics definieert dan krijg je de status via MQTT en kun je een page instellen via MQTT.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UAnK6t72RqENSq9u1j0FQtdSj58=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Gb8VAcIyOSnqQcA5rs4S8M5Q.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_wbqZ9O5UUlRNqlSxOjd8Gk3yU4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Qd16JTzw11v7y3wtJBzATH71.png?f=fotoalbum_tile

Ik activeer bijvoorbeeld op die manier de page die hoort bij muziek als mijn music player aan gaat. Ik hoop ook dat de buttons page support krijgen, maar dan moet er eerst een fundamentele wijziging doorgevoerd worden: meer pages betekent meer MQTT subscriptions betekent meer moeilijk voor de ESP32. Ik had op een gegeven moment meer dan 100 subscriptions en dan gaat de B+ over z'n nek. Ik ben in overleg met @buttonplus en we hebben een oplossingsrichting voor ogen. Maar dat is nogal fundamenteel dus zal niet super snel gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balk
Er was een probleem met deze firmware; factory reset na power cycle. Dat is verholpen met 1.11

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• DiXY
Zo net de laatste print erachter gebouwd. Deze heb ik in ASA geprint en ook heb ik de marges aan gepast. deze bleek eindelijk sterk genoeg. Hij klikt er mooi in en zit redelijk stevig, ook al zal ik er geen kameel aan hangen en ook geen dik konijn....
Voor mij is de missie geslaagd. :*)

Bestanden en print en montage instructies staan op prinables https://www.printables.co...58-button-display-support.
Let op, de details van het haakje zijn erg klein. Het is geen makkelijke printje...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IpLhCn7fZ_839AMbpf2q6R8hryY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/pzwTtPZDG4W5wzk6NOD3R4ZK.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8EU_sFB985ziKBVG24I7PEdeReI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/k35g0ohpmRI9tpzyYeBBV2la.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u8yqBswEBA2EMw4uQXu4XCs6QYU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/hYDdh8gEmw5NdjFmzAEihY95.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IAffqadOVEyY7-piozTPhLrr8f0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/OwvzOLF0fwdHAeuTNzTsYxcd.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 3% gewijzigd door DiXY op 18-02-2024 11:15 ]

Mijn zelfbouw thuis accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter2403
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 05-09 07:20
balk schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 11:28:
[...]

Je kunt nu elk item (blokje) op het display aan een page toewijzen (numeriek). Met de twee knoppen op het display kun je er doorheen lopen. Als je onder general topics definieert dan krijg je de status via MQTT en kun je een page instellen via MQTT.

[Afbeelding][Afbeelding]

Ik activeer bijvoorbeeld op die manier de page die hoort bij muziek als mijn music player aan gaat. Ik hoop ook dat de buttons page support krijgen, maar dan moet er eerst een fundamentele wijziging doorgevoerd worden: meer pages betekent meer MQTT subscriptions betekent meer moeilijk voor de ESP32. Ik had op een gegeven moment meer dan 100 subscriptions en dan gaat de B+ over z'n nek. Ik ben in overleg met @buttonplus en we hebben een oplossingsrichting voor ogen. Maar dat is nogal fundamenteel dus zal niet super snel gaan.
Werkt hier wel goed met die pagina’s op het display. Klopt het dat dit nog niet te visualiseren is op de configuratiepagina? Ik klik op de buttons maar de volgende pagina wordt niet weergegeven. wel dus. Cache ding in de browser denk ik, refresh was niet genoeg maar na sluiten van de browser en weer openen doet ie het wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Wouter2403 op 17-02-2024 21:33 ]

4850Wp West, 4050Wp Oost, 9kW J-series Pana geïnstalleerd juni 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remko2000
balk schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 11:28:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]

Heb je hier iets meer info van? Hoe stel je dit in? Ik heb nu een coretopic gemaakt 'buttonplus/wk2/display/main/1/test' met eventtype ' setpage'. Onder button 0 (l) heb ik een mqtt topic gemaakt met dezelfde naam als eventtype ' click'. Is dit zoals het bedoeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visleeuw
remko2000 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:41:
[...]

Heb je hier iets meer info van? Hoe stel je dit in? Ik heb nu een coretopic gemaakt 'buttonplus/wk2/display/main/1/test' met eventtype ' setpage'. Onder button 0 (l) heb ik een mqtt topic gemaakt met dezelfde naam als eventtype ' click'. Is dit zoals het bedoeld is?
Wat ik zie: Ook zonder instellingen werkt het wisselen van pagina's met de buttons op het display. Wel verwarrend omdat de button ook de ingestelde events verzendt. Dus je wisselt naar een andere pagina én voert 1 of meer acties uit (die bij click, release etc. gedefinieerd zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visleeuw
Instellen van de helderheid van display en buttun bars gaat trouwens goed. Je definieert onder General Settings een core topic voor het betreffende 'brightness' eventtype en stuurt een integer tussen 0 en 100 voor de gewenste helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remko2000
visleeuw schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:06:
[...]

Wat ik zie: Ook zonder instellingen werkt het wisselen van pagina's met de buttons op het display. Wel verwarrend omdat de button ook de ingestelde events verzendt. Dus je wisselt naar een andere pagina én voert 1 of meer acties uit (die bij click, release etc. gedefinieerd zijn).
Als ik de genoemde settings allemaal verwijder dan gebeurt er vrij weinig als ik op button 0 druk.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron168
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 03-09 14:35
balk schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 19:26:

Mooie nieuwe update. @buttonplus deze zou helemaal geweldig zijn als de pages ook worden toegevoegd voor de bars, dan zou het helemaal compleet zijn voor mij. Bedankt voor het harde werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
remko2000 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:41:
[...]

Je geeft per display item aan bij welke page het hoort:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KrNRPa24DVJ4qMWGA8FwpRlvHIM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Gb8VAcIyOSnqQcA5rs4S8M5Q.png?f=fotoalbum_large

Daarna kan je schakelen tussen de pages met de twee knoppen op het display. De page moet een nummer ziin.

Onder general kun je twee topics instellen, Page status en Page set. Als je dan een nummer stuurt naar het Page set topic, verander je de page.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WihqiNX9rJOZjtREgxhyLLZ2_1Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Qd16JTzw11v7y3wtJBzATH71.png?f=user_large
Page status geeft de huidige page terug.

Het is wel verstandig om geen topics toe te kennen aan de display buttons.

• remko2000
balk schreef op maandag 19 februari 2024 @ 18:54:
[...]

Je geeft per display item aan bij welke page het hoort:
[Afbeelding]

Daarna kan je schakelen tussen de pages met de twee knoppen op het display. De page moet een nummer ziin.

Onder general kun je twee topics instellen, Page status en Page set. Als je dan een nummer stuurt naar het Page set topic, verander je de page.

[Afbeelding]
Page status geeft de huidige page terug.

Het is wel verstandig om geen topics toe te kennen aan de display buttons.
Dank werkt nu idd. Top!

Brightness maindisplay nog niet.
Topic voor aangemaakt (domoticz/out/buttonplus/wk2/display/main/1/Brightness) onder general met als eventtype 'brighness large display'. Als ik naar dit topic een waarde (raw) van bijv. 80 stuur gaat de verlichting maindisplay niet aan. Mis ik iets?

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 12:56
remko2000 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 16:42:
[...]

Dank werkt nu idd. Top!

Brightness maindisplay nog niet.
Topic voor aangemaakt (domoticz/out/buttonplus/wk2/display/main/1/Brightness) onder general met als eventtype 'brighness large display'. Als ik naar dit topic een waarde (raw) van bijv. 80 stuur gaat de verlichting maindisplay niet aan. Mis ik iets?
Ik denk dat je iets mist. Met de home automation (die mqtt gebruikt) is het mij al wel gelukt, zowel de large als de buttons. Even een dubbel check, gebruik je de laatste firmware? (1.11) Ik dacht dat er iets met 1.10 was.

Raw value is ook prima inderdaad, ook getest.

• remko2000
P-Storm schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 16:56:
[...]

Ik denk dat je iets mist. Met de home automation (die mqtt gebruikt) is het mij al wel gelukt, zowel de large als de buttons. Even een dubbel check, gebruik je de laatste firmware? (1.11) Ik dacht dat er iets met 1.10 was.

Raw value is ook prima inderdaad, ook getest.
Ik draai op 1.11 dus de laatste FW.......
Ik snap het al; het gaat om de helderheid van de display en niet de led aan de achterkant. Dit werkt idd. Deze kan nog steeds niet aan?

[ Voor 13% gewijzigd door remko2000 op 22-02-2024 17:09 ]

• DiXY
remko2000 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 17:06:
[...]

Ik draai op 1.11 dus de laatste FW.......
Ik snap het al; het gaat om de helderheid van de display en niet de led aan de achterkant. Dit werkt idd. Deze kan nog steeds niet aan?
Zover ik weet heeft de Display module geen LED's. De Bar modules hebben RGB leds aan de voor en achterkant. Deze onafhankelijk aansturen kan naar mijn weten (nog) niet

Mijn zelfbouw thuis accu

• Step

Step

step@tweakers.net#

DiXY schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:20:
[...]

Zover ik weet heeft de Display module geen LED's. De Bar modules hebben RGB leds aan de voor en achterkant. Deze onafhankelijk aansturen kan naar mijn weten (nog) niet
Daar kijk ik ook wel naar uit, de achterkant vind ik niet zo interessant. Als de bar knop maar kleurt.

Hopelijk komt dit er ook in. Nu zijn ze beide nog aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caros
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Goedemiddag! Is er toevallig iemand die al gemeten heeft hoeveel stroom dit apparaat continu trekt? Zo nee, is er iemand die dat zou willen doen? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:09
Volgens https://button.plus/product/4 is dat max 3W.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• FlorisNielssen
Voor degenen, die hem zoals ik ook los/niet ingebouwd willen gebruiken, ik heb een 3D printbare cradle ontworpen:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.thingiverse.com/assets/78/b5/e9/4a/22/large_display_11715081-a354-4106-acf8-18315ac4bccb.png

Hier de link naar Thingiverse.
Maakt gebruik van de back plate van de base voor wat meer stevigheid en ook de PSU past erin. Aan de achterkant een gat voor een kabeldoorvoer met trekontlasting, de datasheets/typenummers staan er op Thingiverse bij.
Heb deze voor 1 display met 1 bar gemaakt.
Voel je vrij om te printen of aan te passen naar je eigen wensen.

Kleine tip: ik zou hem wel in het zwart (laten) printen. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door FlorisNielssen op 25-02-2024 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
Ik moet zeggen, het werkt aardig tot nu toe. Kunt er veel mee. Ben er echt blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 14:08
Sta op het punt om een Button+ te bestellen, nou staat er alleen op de website dat er in April weer nieuwe voorraad is. Nou vroeg ik me af, zou dit een iets verbeterde versie zijn waar al wat kinderziektes uit gehaald zijn? Dus nu bestellen of toch nog even wachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Storm
rorie schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:11:
Sta op het punt om een Button+ te bestellen, nou staat er alleen op de website dat er in April weer nieuwe voorraad is. Nou vroeg ik me af, zou dit een iets verbeterde versie zijn waar al wat kinderziektes uit gehaald zijn? Dus nu bestellen of toch nog even wachten?
Ik ben benieuwd, over welke kinderziektes heb je het? Op firmware gebied zijn er wat veranderingen plaatsgevonden, op hardware is volgens mij na het vervangen van de displays geen kinderziekte te vinden?
offtopic:
Komt misschien ook omdat ik er geen last van gehad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
P-Storm schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:51:
[...]

Ik ben benieuwd, over welke kinderziektes heb je het? Op firmware gebied zijn er wat veranderingen plaatsgevonden, op hardware is volgens mij na het vervangen van de displays geen kinderziekte te vinden?
offtopic:
Komt misschien ook omdat ik er geen last van gehad heb.
Nou, qua constructie mag er wel het een en ander verbeterd worden wat mij betreft, ik heb er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in dat het geheel een duurzame oplossing gaat zijn. Schermen vind ik bizar snel krassen (er naar kijken is haast al genoeg) en de ondersteuning voor het grote display laat nogal te wensen naar mijn mening wanneer je de display met 2 bar modules gebruikt wat hem onnodig kwetsbaar maakt.

Om bovenstaande redenen ligt de button+ bij mij nog steeds na een uurtje pielen onaangeroerd op mijn bureau en het is dat ik hem na het "uitproberen" straal vergeten was anders had ik hem terug gestuurd naar Button+.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:47
FlorisNielssen schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:49:
Voor degenen, die hem zoals ik ook los/niet ingebouwd willen gebruiken, ik heb een 3D printbare cradle ontworpen:
[Afbeelding]

Hier de link naar Thingiverse.
Maakt gebruik van de back plate van de base voor wat meer stevigheid en ook de PSU past erin. Aan de achterkant een gat voor een kabeldoorvoer met trekontlasting, de datasheets/typenummers staan er op Thingiverse bij.
Heb deze voor 1 display met 1 bar gemaakt.
Voel je vrij om te printen of aan te passen naar je eigen wensen.

Kleine tip: ik zou hem wel in het zwart (laten) printen. ;)
Mooi ontwerp! Is het veel moeite voor jou om een versie te maken met 1 display en 3 bars? Dat is de configuratie die de meeste mensen hebben. En daar zou ik ook mee geholpen zijn. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisNielssen
fishman schreef op maandag 26 februari 2024 @ 13:49:
[...]

Mooi ontwerp! Is het veel moeite voor jou om een versie te maken met 1 display en 3 bars? Dat is de configuratie die de meeste mensen hebben. En daar zou ik ook mee geholpen zijn. 😅
In principe is hij al geschikt voor 3 bars, je krijgt dan hetzelfde als normaal: de display zal er bovenuit steken. Ik kan wel eens kijken, maar geen beloftes. Natuurlijk ben je vrij om zelf te gaan klussen. Het originele CAD bestand staat ook achter de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:13
Ik heb net de Button+ besteld, ben erg benieuwd!

Ik vraag me even af, stel ik heb al een Google Nest of Netatmo, deze moet ik dan behouden om de Button+ te gebruiken om de temperatuur een graadje hoger of lager te zetten toch? Als thermostaat zelf kan hij zelf niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remko2000
Whiskey48 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 16:56:
Ik heb net de Button+ besteld, ben erg benieuwd!

Ik vraag me even af, stel ik heb al een Google Nest of Netatmo, deze moet ik dan behouden om de Button+ te gebruiken om de temperatuur een graadje hoger of lager te zetten toch? Als thermostaat zelf kan hij zelf niet werken?
Als je je nest in bijv. domoticz integreert met een plugin kun je hem via domoticz met mqtt topics aansturen. Ik heb ook een nest en heb onder 1 knop van een bar geprogrammeerd dat ik mijn nest op 20 graden zet. Nog een keer drukken is uit (10 graden). Ik toggle hem dus. Via de led zie ik of die aanstaat. Graadje hoger moet ook kunnen (ik weet nog ff niet zo hoe).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11-09 16:54
Ik zou er nog wel geld voor over hebben om een iets luxere versie te kunnen kopen. Bijvoorbeeld iets minder plastic, wat meer stevigheid en OLED schermpjes waar zwart echt zwart is. Ik snap dat het niet overal te rechtvaardigen is, maar als het centrale middelpunt vol in het zicht mag nog wel iets mooier. Verder erg tevreden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DiXY
R2D2 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 12:09:
[...]
Nou, qua constructie mag er wel het een en ander verbeterd worden wat mij betreft, ik heb er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in dat het geheel een duurzame oplossing gaat zijn. Schermen vind ik bizar snel krassen (er naar kijken is haast al genoeg) en de ondersteuning voor het grote display laat nogal te wensen naar mijn mening wanneer je de display met 2 bar modules gebruikt wat hem onnodig kwetsbaar maakt.

Om bovenstaande redenen ligt de button+ bij mij nog steeds na een uurtje pielen onaangeroerd op mijn bureau en het is dat ik hem na het "uitproberen" straal vergeten was anders had ik hem terug gestuurd naar Button+.
De krasgevoeligheid is iets wat mij ook opvalt nu. Hier hangt de eerste hier aan de muur en wordt sinds 2 weken ook gebruikt, de 1e gebruikers sporen zijn helaas al zichtbaar. Het display in de bovenste positie is inderdaad vrij gammel...

Ik denk graag in oplossingen (valt niet altijd mee!), @buttonplus is een screen protector van een krasbestendig materiaal misschien een idee?
Ik vond deze site (hier kon je een dxf-tekening aanleveren i.v.m. cut-outs voor de verhoginkjes) als je er 100 zou laten maken voor het display module ben je iets meer als $4 per stuk kwijt. Wellicht kan dit ook wel ergens in NL/EU kan maar kon ik zo even niet vinden. Mij is dit wel 10 a 15 euro per device waard eigenlijk.

EDIT: https://www.protectionfilms24.com deze vond ik ook nog, Duitse firma

Het gammele display in de bovenste positie, heb ik zelf opgelost met een 3D geprint support raampje waar je het display module op klikt (link) en is het daarmee zeer acceptabel geworden.

[ Voor 2% gewijzigd door DiXY op 26-02-2024 21:22 . Reden: link toegevoegd ]

Mijn zelfbouw thuis accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eJazz42
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07-09 09:32
DiXY schreef op maandag 26 februari 2024 @ 20:41:
[...]

De krasgevoeligheid is iets wat mij ook opvalt nu. Hier hangt de eerste hier aan de muur en wordt sinds 2 weken ook gebruikt, de 1e gebruikers sporen zijn helaas al zichtbaar. Het display in de bovenste positie is inderdaad vrij gammel...

Ik denk graag in oplossingen (valt niet altijd mee!), @buttonplus is screen protector van een krasbestendig materiaal misschien een idee?
Ik vond deze site (hier kon je een dxf-tekening aanleveren i.v.m. cut-outs voor de verhoginkjes) als je er 100 zou laten maken voor het display module ben je iets meer als $4 per stuk kwijt. Wellicht kan dit ook wel ergens in NL/EU kan maar kon ik zo even niet vinden. Mij is dit wel 10 a 15 euro per device waard eigenlijk
Goed idee. Zou ik ook wel interesse in hebben. Ik dacht eerst dat er al een soort protector op zat, maar heb daardoor met m'n nagel een lekkere kras erin gezet 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
DiXY schreef op maandag 26 februari 2024 @ 20:41:
[...]

Ik denk graag in oplossingen (valt niet altijd mee!), @buttonplus is screen protector van een krasbestendig materiaal misschien een idee?
Ik vond deze site (hier kon je een dxf-tekening aanleveren i.v.m. cut-outs voor de verhoginkjes) als je er 100 zou laten maken voor het display module ben je iets meer als $4 per stuk kwijt. Wellicht kan dit ook wel ergens in NL/EU kan maar kon ik zo even niet vinden. Mij is dit wel 10 a 15 euro per device waard eigenlijk

Het gammele display in de bovenste positie, heb ik zelf opgelost met een 3D geprint support raampje waar je het display module op klikt (link) en is het daarmee zeer acceptabel geworden.
Ook interesse!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CerielTjuh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 15:26
Na het ontvangen van mijn B+ heb ik zelf een NodeRed flow gemaakt voor een dynamisch menu. Je maakt in de globalcontext van NodeRed een menu aan en definieert eigen devices die je vervolgens aan het menu kunt koppelen.

Resultaat is eigen menu's die je kunt doorlopen middels een toegewezen knop. Indien er interesse is laat het me weten deel ik de code met wat uitleg om het werkend te krijgen. Het screenshot toont de nodes die nodig zijn om het geheel te laten draaien. Video toont de demo ervan: https://github.com/Ceriel...d/blob/main/voorbeeld.mp4

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m9f9WFVLp7zJJSNeT2CP8DqWsww=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kvGo3U7yXF3M10Ji0OgiNhHo.png?f=fotoalbum_large

Ben overigens ontzettend blij met de Button+ een enorme toevoeging op mijn huis met een goede WAF!

EDIT: link naar de config en voorbeelden: https://github.com/CerielRoland/buttonplus-node-red

[ Voor 12% gewijzigd door CerielTjuh op 27-02-2024 19:41 . Reden: toevoegen links ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
Ik mis even hoe ik een LED op een button weer kan uitzetten. Ik heb nu groen voor als iets aan staat, rood voor als het uit staat. Nu wil ik na zeg maar 5 min die rood dus laten vervallen, dus geen kleur meer.

Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
Als ik mij niet vergis zijn daar 2 topics voor, 1 voor kleur wissel en andere voor aan/uit zetten. Heb nu niet de mogelijkheid om beter te checken, dus als je vanavond niet gevonden hebt zal ik er iets beter in duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerielTjuh
Lelletje schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 11:02:
Ik mis even hoe ik een LED op een button weer kan uitzetten. Ik heb nu groen voor als iets aan staat, rood voor als het uit staat. Nu wil ik na zeg maar 5 min die rood dus laten vervallen, dus geen kleur meer.

Weet iemand dat?
Ik zet de led kleur op 0, dan issie volgens mij uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:52

TWKterry

Master Mariner

Ik ben gisteren ook begonnen met de Button+, veel plezier van @balk zijn pagina's DANKJEWEL!
Kan ondertussen topics op het display zetten, Maar zouden de beide button0 en button1 ook niet standaard zichtbaar moeten zijn? Ook als ik de text aanpas in de "Buttons configuration" veranderd er niets?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BfhnsAUmDXaaCDpeO82FxBVwtcA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ISBuyAeW5LmOJ0STFlNrdW3c.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remko2000
CerielTjuh schreef op maandag 26 februari 2024 @ 22:40:
Na het ontvangen van mijn B+ heb ik zelf een NodeRed flow gemaakt voor een dynamisch menu. Je maakt in de globalcontext van NodeRed een menu aan en definieert eigen devices die je vervolgens aan het menu kunt koppelen.

Resultaat is eigen menu's die je kunt doorlopen middels een toegewezen knop. Indien er interesse is laat het me weten deel ik de code met wat uitleg om het werkend te krijgen. Het screenshot toont de nodes die nodig zijn om het geheel te laten draaien. Video toont de demo ervan: https://streamable.com/7cyndg

[Afbeelding]

Ben overigens ontzettend blij met de Button+ een enorme toevoeging op mijn huis met een goede WAF!
Ik heb hier wel interesse in.
Ander vraag: hoe heb je de items qua radio/spotify werkend gekregen. Ik krijg dit vanuit domoticz niet aan de praat. Is er een andere manier voor (ik gebruik sonos)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• balk
TWKterry schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 14:29:
Ik ben gisteren ook begonnen met de Button+, veel plezier van @balk zijn pagina's DANKJEWEL!
Kan ondertussen topics op het display zetten, Maar zouden de beide button0 en button1 ook niet standaard zichtbaar moeten zijn? Ook als ik de text aanpas in de "Buttons configuration" veranderd er niets?

[Afbeelding]
Label en toplabel voor Buttons op display kan je niet instellen. Je kunt die ruimte wel voor een display item gebruiken. Dus je zou een display item kunnen maken specifiek voor deze knoppen (onder Display). Ik zal Ronald vragen deze config te verbergen voor display knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:52

TWKterry

Master Mariner

balk schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 15:21:
[...]

Label en toplabel voor Buttons op display kan je niet instellen. Je kunt die ruimte wel voor een display item gebruiken. Dus je zou een display item kunnen maken specifiek voor deze knoppen (onder Display). Ik zal Ronald vragen deze config te verbergen voor display knoppen.
OK, duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerielTjuh
remko2000 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 15:14:
[...]

Ik heb hier wel interesse in.
Ander vraag: hoe heb je de items qua radio/spotify werkend gekregen. Ik krijg dit vanuit domoticz niet aan de praat. Is er een andere manier voor (ik gebruik sonos)?
Heb even snel een github page gemaakt met de configs, ook de sonos erbij gedaan.
Laat even weten of het lukt of dat ik iets moet aanpassen zodat het duidelijker wordt om te gebruiken.

https://github.com/CerielRoland/buttonplus-node-red

• thijstheunissen
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 21-02 11:42
Beste Button+ kenners,

Sinds een maand of 2-3 ook de button+ naar volle tevredenheid aan de muur hangen.

Echter sinds een week of 2-3 is het alleen maar gezeur.

Ik heb de button+ gekoppeld aan de homey.
Via de homeyapp heb ik dan ook de verschillende buttons geconfigureerd.
Dit werkte perfect. Ik had vooral lampen gekoppeld aan de buttons en met een druk op de knop sprong de lamp eigenlijk meteen aan of uit.

Echter sinds 2 weken reageren de buttons nergens meer op.
Ik heb al alles opnieuw opgestart maar nog steeds geen resultaat.
Als ik de button activeer via de homey app dan krijg ik wel de reactie die ik graag wil/ het aan of uitschakelen van de lamp. Echter als ik op de fysiek knop duw geen reactie.

Als ik via het IP-adres inlog krijg ik vaak dat de mqqt niet connected is. Als ik dan even bij gebruikersnaam een . invul. Dat opsla en daarna de . weer weghaal en opnieuw opsla dan staat er wel connected. Bij een volgende keer inloggen kan dat echter weer verdwenen zijn.

Als broker heb ik bij de buttonsettings homey staan. Als ik deze op standaard zet dan werkt het ook niet.

Kortom ik ben een beetje het spoor bijster waarom het eerst perfect werkte en daarna opeens niet meer, maar dan ook niks meer.

Ook had op het op display allemaal informatie vanuit de knmi app van homey. Die velden waren ook opeens leeg en werd er geen informatie meer opgehaald.

In eerste instantie had ik dus ook helemaal geen flows nodig om het apparaat aan het functioneren te krijgen. Echter nu heb dan maar wat met flows geprobeerd maar dat krijg ik ook niet aan de gang met de fysieke knoppen dus als iemand misschien een voorbeeld heeft?

Wie o wie heeft een idee?

[ Voor 8% gewijzigd door thijstheunissen op 29-02-2024 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
thijstheunissen schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 20:32:
Beste Button+ kenners,

Sinds een maand of 2-3 ook de button+ naar volle tevredenheid aan de muur hangen.

Dit werkte perfect. Ik had vooral lampen gekoppeld aan de buttons en met een druk op de knop sprong de lamp eigenlijk meteen aan of uit.

Als ik de button activeer via de homey app dan krijg ik wel de reactie die ik graag wil/ het aan of uitschakelen van de lamp. Echter als ik op de fysiek knop duw geen reactie.

Als ik via het IP-adres inlog krijg ik vaak dat de mqqt niet connected is. Als ik dan even bij gebruikersnaam een . invul. Dat opsla en daarna de . weer weghaal en opnieuw opsla dan staat er wel connected. Bij een volgende keer inloggen kan dat echter weer verdwenen zijn.

Als broker heb ik bij de buttonsettings homey staan. Als ik deze op standaard zet dan werkt het ook niet.

Kortom ik ben een beetje het spoor bijster waarom het eerst perfect werkte en daarna opeens niet meer, maar dan ook niks meer.

Ook had op het op display allemaal informatie vanuit de knmi app van homey. Die velden waren ook opeens leeg en werd er geen informatie meer opgehaald.

In eerste instantie had ik dus ook helemaal geen flows nodig om het apparaat aan het functioneren te krijgen. Echter nu heb dan maar wat met flows geprobeerd maar dat krijg ik ook niet aan de gang met de fysieke knoppen dus als iemand misschien een voorbeeld heeft?

Lukt het om de B+ te herstarten door stroom er af te halen?
Kan je mij daarna een export sturen van jouw config via dm?
http://ip/config

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torch1969
Beste Button+ kenners,

Lijkt erop dat dit homey specifieke configuratie is van de button+ icm de mqtt broker. Welke mqtt broker gebruik je? Die standaard in de homey app voor button+ wordt gebruikt?
Denk dat je met dit soort problemen/vragen het beste in de homey app topic kunt zijn. Daar zit de ontwikkelaar van de app en kan je logging wellicht nakijken. Maak een debug report en stel je vraag in dat topic met vermelding van je debug report nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijstheunissen
balk schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 10:35:
[...]

Lukt het om de B+ te herstarten door stroom er af te halen?
Kan je mij daarna een export sturen van jouw config via dm?
http://ip/config
Naar je verstuurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Is dit niet alleen de mqtt verbinding vanaf de lokale JavaScript? Volgens mij is dat niet mqtt verbinding van het apparaat zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijstheunissen
Koen Hendriks schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 21:17:
[...]

Is dit niet alleen de mqtt verbinding vanaf de lokale JavaScript? Volgens mij is dat niet mqtt verbinding van het apparaat zelf.
Dit is wat er staat: En nu dus niet connected.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XP7DtGOc5NGTXhb1SBbcYbMa7Fs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XPSHzZvbp1pLZeEvj0Q0k6r5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

thijstheunissen schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 21:21:
[...]

[Afbeelding]
Ja dat gaat alleen om de websocket verbinding vanaf je pc die de website bezoekt met de mqtt. (Of er is iets veranderd in laatste firmware, ik ben niet meer helemaal 'bij' op het moment)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torch1969
thijstheunissen schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 21:21:
[...]

[Afbeelding]
Dit is de broker van button+ zelf. Als die al niet connect, is er dan iets mis met je netwerk/internet verbinding? Een week of 2 / 3 geleden daarin wat veranderd?

En ik mis daar de broker richting de homey, heb je in de homey app wel de ingebouwde broker aangezet? (Staat default aan).

[ Voor 10% gewijzigd door Torch1969 op 03-03-2024 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijstheunissen
Ik heb niks veranderd aan de broker van de homey, maar als jij de gegevens voor mij hebt dan kan ik deze misschien weer toevoegen?

Aan mijn netwerk is niks veranderd sinds het probleem of vlak voor het probleem.

Ip-adres staat ook vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xFeJKdBe10t0r4ow_GRBUTXZ_L0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lZcPCudGEGxBNZwLWLfDIt6j.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand of er nog voorraad is voor de Button+?
Ik had vorige week er eentje besteld, hij stond als te leveren in februari maar nog niet verzonden. Ik denk dat dit april zal worden??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijstheunissen
Inmiddels opgelost.

Via het IP-adres ingelogd bij de button+ en ergens de gegevens gevonden van de mqqtbroker van Homey. Dit was een groot zoekwerk maar gevonden en nu werkt het weer perfect!

De juiste instellingen stonden uiteindelijk in de button+ app en dan bij broker configuraties.

Dank voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rft80
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22:59
Weet iemand of er nog voorraad is voor de Button+?
Ik had vorige week er eentje besteld, hij stond als te leveren in februari maar nog niet verzonden. Ik denk dat dit april zal worden??
Contact gehad met button+, wordt april. Ik heb mijne 2 a 3 weken geleden besteld en kreeg onderstaande reactie:

Excuus voor de verwarring, maar helaas was je net te laat voor de eerste batch. De tweede batch is nu in productie en zal over 1 a 2 week klaar zijn. Dan gaan we direct verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonzoal
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 27-08 17:07
Dan zit mijn nieuwe bestelling hier ook tussen, nog even geduld dus.
Maar dan kan ik rustig nog even verder spelen met de gene die ik al heb, voordat we de definitieve gaan monteren in huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tunf
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-08 08:40
Zit er ook aan te denken om in elke ruimte een button plus te gaan plaatsen. Gezien de investering wilde ik wel even afwachten. Nu er een paar in het wild zijn vraag ik mij af, is het al zover dat ik ze kan gaan bestellen en na installatie gebruiken of zijn er nog kinderziektes en is het advies wacht even af?

Voor mijn situatie wil ik dus per ruimte een unit plaatsen die de daar aanwezige componenten kan bedienen.
Als de airco wordt aangezet dan veranderen de knoppen eronder voor de temp settings en fan settings, airco uit is leeg maken en voor lampen aan soortgelijk dat de knoppen dan voor de lampen (helderheid, kleur) gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:06
tunf schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:29:
Zit er ook aan te denken om in elke ruimte een button plus te gaan plaatsen. Gezien de investering wilde ik wel even afwachten. Nu er een paar in het wild zijn vraag ik mij af, is het al zover dat ik ze kan gaan bestellen en na installatie gebruiken of zijn er nog kinderziektes en is het advies wacht even af?

Voor mijn situatie wil ik dus per ruimte een unit plaatsen die de daar aanwezige componenten kan bedienen.
Als de airco wordt aangezet dan veranderen de knoppen eronder voor de temp settings en fan settings, airco uit is leeg maken en voor lampen aan soortgelijk dat de knoppen dan voor de lampen (helderheid, kleur) gaan werken.
Bedenk je ook of je er zelf de moeite in wil steken om alles in te regelen. Is best wel even een klusje natuurlijk :) En kinderziektes tja ik zou het daar niet op laten hangen als ik eerlijk ben!

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk

Je moet inderdaad zelf nog wel eea doen. En om de knoppen er onder verschillende functies te geven zul je ook moeten gaan knutselen. Ik heb er een node red flow voor. Ooit komt die functionaliteit wellicht in de firmware.

Je kunt ook eerst eentje bestellen als proef natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

Ik zou vooral even af gaan wachten hoe het met de hardware zelf gaat na verloop van tijd. Ik ben er eerlijk gezegd niet van overtuigd dat de hardware het jaren lang uit gaat houden bij dagelijks gebruik. Je wil straks ook niet om de haverklap de boel van de muur af willen schroeven...

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste

Let op:
Vragen/opmerkingen die gerelateerd zijn aan de ontwikkeling en gebruik van de onofficiële Button+ backend initiatieven graag in dit topic.