Button+ topic

Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:47
Ik heb eindelijk wat tijd gevonden om met de Button+ aan de slag te gaan.
Om te beginnen deze cradle geprint, zodat ik wat kan testen op mijn bureau, maar dit bevalt al zo goed, dat ik misschien wel een 2e Button+ moet gaan bestellen om aan de muur te hangen.

Bedankt voor het delen van het ontwerp!
Ik heb 'm geprint in zwart PETG, en dat is perfect. De voeding past erin, mooi ontwerp door gebruik te maken van de meegeleverde backplate. Alleen de reset knop is niet meer bereikbaar, misschien moet daar nog een gaatje voor in het ontwerp komen. Net zoals er nu al is voor de lock-schroeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0uyEajk3yhtaGkOZQtXtOj6B75c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GOqweKyRZYuFScxe5pzWOw0E.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OtUDZ5Ou7OD_XR7WrivkcE_WLjw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U8IZO4itCmPQsGwC1oAU4XBl.jpg?f=fotoalbum_large
FlorisNielssen schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:49:
Voor degenen, die hem zoals ik ook los/niet ingebouwd willen gebruiken, ik heb een 3D printbare cradle ontworpen:
[Afbeelding]

Hier de link naar Thingiverse.
Maakt gebruik van de back plate van de base voor wat meer stevigheid en ook de PSU past erin. Aan de achterkant een gat voor een kabeldoorvoer met trekontlasting, de datasheets/typenummers staan er op Thingiverse bij.
Heb deze voor 1 display met 1 bar gemaakt.
Voel je vrij om te printen of aan te passen naar je eigen wensen.

Kleine tip: ik zou hem wel in het zwart (laten) printen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tunf
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-08 08:40
Volgende generatie met een accu er in zodat je hem van de muur kunt klikken en x uur zonder voeding gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:40
tunf schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 08:15:
Volgende generatie met een accu er in zodat je hem van de muur kunt klikken en x uur zonder voeding gebruiken?
Wel een accu die 20jaar in conditie blijft. Dus max opladen tot 70% om degradatie te voorkomen?
Grappig idee, maar zelf koop ik altijd de versie zonder accu van een apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacko01
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 14:41
fishman schreef op zondag 17 maart 2024 @ 17:21:
Ik heb eindelijk wat tijd gevonden om met de Button+ aan de slag te gaan.
Om te beginnen deze cradle geprint, zodat ik wat kan testen op mijn bureau, maar dit bevalt al zo goed, dat ik misschien wel een 2e Button+ moet gaan bestellen om aan de muur te hangen.

Bedankt voor het delen van het ontwerp!
Ik heb 'm geprint in zwart PETG, en dat is perfect. De voeding past erin, mooi ontwerp door gebruik te maken van de meegeleverde backplate. Alleen de reset knop is niet meer bereikbaar, misschien moet daar nog een gaatje voor in het ontwerp komen. Net zoals er nu al is voor de lock-schroeven.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]
Ziet er geweldig uit. Was alleen benieuwd hoe het indrukken van de knoppen gaat, blijft de button een beetje op zijn plek staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fishman
Jacko01 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 19:40:
[...]

Ziet er geweldig uit. Was alleen benieuwd hoe het indrukken van de knoppen gaat, blijft de button een beetje op zijn plek staan ?
Hij glijdt vrij makkelijk weg, zou je kunnen oplossen met rubber voetjes eronder. Hij is gelukkig niet dik, dus ik zet nu mijn duim op het knopje en hou mijn wijsvinger achter de Button+ en knijp. Dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fishman
Koen Hendriks schreef op zondag 24 december 2023 @ 14:58:
Korte update over de integratie met HA. Ik heb de repo ondertussen maar publiek gemaakt. @balk heeft al wat documentatie toegevoegd in de wiki en andere bijdrages zijn ook welkom natuurlijk.

Je kunt hem vinden op Github.com/koenhendriks/ha-button-plus

Houd er even rekening mee dat ik heel erg opinionated bezig ben met de integratie totdat ik een MVP heb staan waarin ik de states tussen HA en Button+ in sync hebben lopen. Daarna maar is kijken hoe de integratie het best ingericht kan worden en de juiste standaarden toepassen.

In de laatste update heb ik nog weer wat meer items gemapped naar HA. Nu vallen hieronder de knoppen, labels, top labels, wall LED en front LED. Ik heb het 'hub' device ook geupdate met wat meer info zoals de naam vanuit de config, de firmware en het MAC adres van de base. Ook zijn er wat kleine updates aan de onfig flow zodat hij bijvoorbeeld de 'locatie' ingesteld bij de button+ interface gebruikt als suggestie waar je device in HA zou moeten zitten.

[YouTube: Button+ Home assistant integration config flow and entity update]
Bedankt @Koen Hendriks voor deze early release. Ik ben er even mee aan het testen, en het mappen van de knoppen is super simpel!
Ik kan niet wachten op ondersteuning voor de LEDs en het Display. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fishman
Ik heb nog niet zoveel ervaring met MQTT, maar krijg niet voor elkaar wat ik zou willen.
Ik heb in HomeAssistant de Spotify integratie geconfigureerd. Ik zou info van Spotify op de Button+ willen tonen.
Nu heb ik een automation gemaakt zoals deze, die de Spotify info publiceert op MQTT:
https://community.home-as...tly-playing-track/35839/2
Echter krijg ik altijd de complete payload te zien op de Button+, en niet alleen bijvoorbeeld de "media_title".
Moet ik de Automation/payload tempalate aanpassen, of de manier waarop ik het probeer te tonen op de Button+?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tHvW3UFqOpMYCBoSFUYMhHYLRuI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fJxymSJBQVqkhec3RzZSMI4u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wa7GqOm-xjwDBAp9773sh_7wK6g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MTC3tnCDfnklRzEQDfOGtxF4.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:06
Ik zou zeggen: publish alleen de titel op MQTT dan ben je er ook :)

Geen idee of de B+ dje JSON kan "uitpakken".

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fishman
Mattie112 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 20:29:
Ik zou zeggen: publish alleen de titel op MQTT dan ben je er ook :)

Geen idee of de B+ dje JSON kan "uitpakken".
Bedankt voor de tip. Ik heb de HA automation aangepast om alleen de Artist en Title te publishen op MQTT en nu werkt het. Maar ik laat het MQTT Payload veld in de Buitoon+ configuratie nu helemaal leeg. Wat is de toegevoegde waarde dan van dat veld?

Ah, denk dat ik het al snap, die kan je gebruiken om een Value te publishen vanaf de Button+ naar MQTT. Ik ga verder spelen :9

[ Voor 11% gewijzigd door fishman op 24-03-2024 11:42 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:20

Milmoor

Footsteps and pictures.

Uit mijn doos met oude electronica een tijdschakelaar gehaald, deze gesloopt en gebruikt als basis om de Button+ op te zetten. Aardig gelukt. Ik drup de schroefgaten nog dicht met een lijmpistool.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5fUNeTegDeCjEFWcE6loVCqn-hE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wH2otxueph6tbP8P1cVJSHrV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uODMSNdQflDR-wgg_zJFNeqEy3k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D9sNcMVY79XRJMopYLwzLuIc.jpg?f=fotoalbum_tile

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holmes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09-09 22:04
Zijn hier toevallig HP19 users die succesvol 1 of meerdere knoppen pagina's (of hoe zeg je dat?) op de B+ gecreëerd hebben? Ben bang dat mijn HP19 het niet aankan, aangezien de B+ nogal veel resources nodig heeft en dat het niet soepel zal werken uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eJazz42
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07-09 09:32
Ik loop helaas vast met een probleem met ons wifi netwerk. Deze wil opeens niet meer verbinden. Het lukt me ook niet om de WiFi instellingen te resetten of opnieuw het netwerk toe te voegen. Mijn mobiele hotspot werkt dan weer wel.

Iemand tips?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oiI_BsMLHKgxjf4fOeI0jfudbeA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/NGmQ8Dr00zWHxKO5n6NQ9Wik.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2MO-aV4gH_b1MmlO5_geNDHeylA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/eLD7c4jZulKRok4IhDfXrXjK.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visleeuw
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23:56
Ik begrijp niet wat het probleem precies is.
Als ik de schermafdrukken bekijk lijkt het dat je op een telefoon contact hebt met de Button+.
Ik zie twee netwerken, één onbeveiligd, één beveiligd.
En als je het netwerk kiest waaraan je de Button+ wilt verbinden en het wachtwoord invoert, dan geeft de Button+ 'connection failed'.
Is dat het probleem?
Als dat zo is, kun je dan het uitproberen met een ander wifi-netwerk, bv. bij vrienden of kennissen?
Dan zou je kunnen zien of het probleem aan de kant van het netwerk zit of aan de kant van de Button+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eJazz42
Dit was een overzicht met de eerder verbonden netwerken. Wilde even een duidelijker screenshot maken, maar nu verbind de button+ wel meteen met Airport23. Probleem 'opgelost' dus 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 23:02
thijstheunissen schreef op maandag 4 maart 2024 @ 17:05:
Inmiddels opgelost.

Via het IP-adres ingelogd bij de button+ en ergens de gegevens gevonden van de mqqtbroker van Homey. Dit was een groot zoekwerk maar gevonden en nu werkt het weer perfect!

De juiste instellingen stonden uiteindelijk in de button+ app en dan bij broker configuraties.

Dank voor het meedenken!
Welke instellingen gebruik je? Ik heb ook veel problemen met de button+ en homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
chundo schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 12:19:
[...]

Welke instellingen gebruik je? Ik heb ook veel problemen met de button+ en homey
Hmm, ik heb ook Homey en krijg volgende maand de button+ ... Ik ben benieuwd :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holmes
Whiskey48 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 21:04:
[...]

Hmm, ik heb ook Homey en krijg volgende maand de button+ ... Ik ben benieuwd :/
Ik draai nu B+ al vanaf het begin op een HP19, en nu eigenlijk de meeste bugs eruit zijn draait het prima hier 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smooc
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-07 09:50
Weet iemand hoe je die volume icoontjes op de buttons krijgt zoals de website van Button+ laat zien? Sowieso ben ik geinteresseerd of Button+ image data kan decoderen en/of welke encoding voor tekst gebruikt wordt (Tiësto werd bij mij verkeerd weergegeven bv als ik publish vanuit HA)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q_8tWqJ7cYp06yhPZXzO7CK5lUA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1irmAhYrY8KepAmnzGuOmAg5.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door smooc op 05-04-2024 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
  • Laatst online: 21:44
smooc schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:14:
Weet iemand hoe je die volume icoontjes op de buttons krijgt zoals de website van Button+ laat zien? Sowieso ben ik geinteresseerd of Button+ image data kan decoderen en/of welke encoding voor tekst gebruikt wordt (Tiësto werd bij mij verkeerd weergegeven bv als ik publish vanuit HA)

[Afbeelding]
Helaas, dat is een veelgevraagde maar missende feature. Zie ook issue #23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rft80
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22:59
Klopt het dat de modules niet vastklikken op het bijgeleverde frame? Vind het geheel bijzonder fragiel, zeker wanneer de enige steun uit de connector komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DR_Apples
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 19-05 13:18
rft80 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 16:02:
Klopt het dat de modules niet vastklikken op het bijgeleverde frame? Vind het geheel bijzonder fragiel, zeker wanneer de enige steun uit de connector komt.
Je zou de modules met de lockpins kunnen vastzetten. Zie voor uitleg de (korte) documentatie: https://button.plus/support/docs/89

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wouter2403
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 05-09 07:20
balk schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:46:
[...]

Helaas, dat is een veelgevraagde maar missende feature. Zie ook issue #23
Development lijkt ook een beetje stil te liggen nu. Zou tof zijn als er gaandeweg wat meer functies bij kwamen.

4850Wp West, 4050Wp Oost, 9kW J-series Pana geïnstalleerd juni 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:24
Begreep dat ie aan het verhuizen is en dus even minder tijd heeft. Hij zal als alles achter de rug is, wel hier weer aandacht aan kunnen geven denk ik.

Voor nu werkt e.e.a. gewoon prima!

Misschien is het wel handig als je kan vertellen welke functies je mist?

Op de Button+ site heb je ook open issues, je kan daar ook opgeven wat je nog mist? Misschien staat het er al wel tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter2403
Doelde meer op het feit dat er behoorlijk wat open issues staan. En na een paar snelle firmware releases toen de eerste buttons uitgeleverd werden, is het vrij stil inmiddels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rft80
DR_Apples schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 17:18:
[...]

Je zou de modules met de lockpins kunnen vastzetten. Zie voor uitleg de (korte) documentatie: https://button.plus/support/docs/89
Dank! Nu zijn de 3 buttons inderdaad stabieler. De display is nog steeds vrij gammel. Maar eens kijken of we dat met een 3D print kunnen oplossen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 12:56
rft80 schreef op maandag 8 april 2024 @ 19:02:
[...]

Dank! Nu zijn de 3 buttons inderdaad stabieler. De display is nog steeds vrij gammel. Maar eens kijken of we dat met een 3D print kunnen oplossen!
Ergens in dit topic en printables.com staat al een poging van een tweaker die een model gemaakt heeft als ik mij niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Yay, m'n button+ is onderweg!! d:)b :)F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eJazz42
Ik hoop ook dat er snel een update komt met een uitgebreider font met unicode en/of emoij's. Ik heb na veel puzzelen een opzetje gemaakt voor een spark line. Maar heel optimaal is het niet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rtEsQE7Q300TlCuPR5eR01gByMA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iuVtTH3ni0tlOkFU19957XbO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:15
Ik wacht op levering van de Button+ set (april 2024).
Er zit een kleine 3.3v adapter bij. Kun je aangeven hoe je de stroom voorziening hebben geregeld? Bijvoorbeeld:
- eigen adapter gebruikt (welke?)
- gemonteerd op het stopcontact met bijgeleverde adapter
- gemonteerd op de muur etc.

Welke kabels worden er meegeleverd? Kabel van adapter naar usb-c, of nog andere kabels? Gebruik je deze ook, en zo niet, wat gebruik je dan wel en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smooc
[quote]buttonplus schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 22:50:
[...]

@DiXY je hebt gelijk dat voor de WebUI nu nog files van de button.plus server nodig zijn.

Ik wil dit graag oplossen, maar hier gaat enige tijd over heen. De ESP32S3 op de BASE PCB heeft 16 MB, en met een firmware rond de 1 MB is er dus voldoende ruimte om de javascript files in het flashgeheugen van de ESP te laden. De javascript files kunnen dan gehost worden op de ESP interne webserver.

De uitdaging is om de files op de ESP32 te krijgen. Via een OTA (Over the air) update kun je partities meenemen, maar geen files. Graag houd ik ook ruimte voor user files naast de javascript files, dus een hele partitie is niet handig.

@DiXY ?

De files kan je gewoon op een partitie opslaan:

YouTube: ESP32 Partition Table and NVS data storage
https://github.com/klumw/esp32_partition_example_01

Daar kan je ook de glyphs van de fonts opslaan ipv statisch in compilen zoals nu lijkt te gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ue08F4BS5dLf4ABZB0o1klsvszk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oB1VPcvAndlg3ZTb9PBoOHxw.jpg?f=fotoalbum_large

Binnen en hij hangt!! (Nu nog even met 1 rij klikkers) d:)b

Nu eens de tijd nemen hoe ik dit opzet in Homey ... Of als dit beter werkt in Home Assistant, misschien dat eens uitproberen. (Kan een Raspberry Pi van een collega krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:25
Amersfoort schreef op woensdag 10 april 2024 @ 15:31:
Er zit een kleine 3.3v adapter bij. Kun je aangeven hoe je de stroom voorziening hebben geregeld? Bijvoorbeeld:
[...]
- gemonteerd op de muur etc.
I_IBlackI_I in "Button+ topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiXY
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22:20
smooc schreef op woensdag 10 april 2024 @ 15:45:
[quote]buttonplus schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 22:50:
[...]

@DiXY je hebt gelijk dat voor de WebUI nu nog files van de button.plus server nodig zijn.

Ik wil dit graag oplossen, maar hier gaat enige tijd over heen. De ESP32S3 op de BASE PCB heeft 16 MB, en met een firmware rond de 1 MB is er dus voldoende ruimte om de javascript files in het flashgeheugen van de ESP te laden. De javascript files kunnen dan gehost worden op de ESP interne webserver.

De uitdaging is om de files op de ESP32 te krijgen. Via een OTA (Over the air) update kun je partities meenemen, maar geen files. Graag houd ik ook ruimte voor user files naast de javascript files, dus een hele partitie is niet handig.

@DiXY ?

De files kan je gewoon op een partitie opslaan:

YouTube: ESP32 Partition Table and NVS data storage
https://github.com/klumw/esp32_partition_example_01

Daar kan je ook de glyphs van de fonts opslaan ipv statisch in compilen zoals nu lijkt te gebeuren.
Geen idee hoe je dit werkend wil krijgen (dus dat de webinterface ook echt de JS files en fonts van je ESP32 gaat halen), zonder de source code. Je zou, lijkt mij, toch op een of andere manier aan de B+ moeten moeten vertellen waar hij zijn spulletjes vandaan moet halen. Ik zie die mogelijkheid eigenlijk niet, ik heb momenteel ook geen tijd om het uit te zoeken eigenlijk.
Ik ben benieuwd!

Mijn zelfbouw thuis accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smooc
DiXY schreef op donderdag 11 april 2024 @ 16:06:
[...]

Geen idee hoe je dit werkend wil krijgen (dus dat de webinterface ook echt de JS files en fonts van je ESP32 gaat halen), zonder de source code. Je zou, lijkt mij, toch op een of andere manier aan de B+ moeten moeten vertellen waar hij zijn spulletjes vandaan moet halen. Ik zie die mogelijkheid eigenlijk niet, ik heb momenteel ook geen tijd om het uit te zoeken eigenlijk.
Ik ben benieuwd!
O sorry dit was voor @buttonplus bedoelt. Die zou(den) het moeten verwerken in de firmware idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgroen81
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Ik zit op firmware 1.07 en probeer te updaten via de UI. Het lijkt niet te werken. Zijn er nog dingen die ik kan proberen? Heb al een reset gedaan. Ik zie ook geen mogelijkheid voor het downloaden van firmware via de site. Klopt dat?

Mitsubishi PUHZ-W50VHA + EHPT20X-VM2C / 30x JASolar 265Wp oost/west + SolarEdge 7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiXY
mgroen81 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 16:54:
Ik zit op firmware 1.07 en probeer te updaten via de UI. Het lijkt niet te werken. Zijn er nog dingen die ik kan proberen? Heb al een reset gedaan. Ik zie ook geen mogelijkheid voor het downloaden van firmware via de site. Klopt dat?
Downloaden via de site kan inderdaad prima maar je moet je B+ dan wel even met een USB aan je computer hangen. Ook je configuratie wordt op deze manier overschreven. Dus ik zou hem eerst even backuppen

Mijn zelfbouw thuis accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgroen81
  • Nu online
DiXY schreef op donderdag 11 april 2024 @ 17:05:
[...]

Downloaden via de site kan inderdaad prima maar je moet je B+ dan wel even met een USB aan je computer hangen. Ook je configuratie wordt op deze manier overschreven. Dus ik zou hem eerst even backuppen
Ik zie geen download knop dus ik kan de firmware niet downloaden? Ik kijk niet goed waarschijnlijk.

Mitsubishi PUHZ-W50VHA + EHPT20X-VM2C / 30x JASolar 265Wp oost/west + SolarEdge 7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiXY
@mgroen81 Inderdaad... Niet echt handig dit!
Ik heb het zipje hier eventueel nog wel voor je. PB me je email adres maar even dan mail ik hem je wel.
https://www.mediafire.com...2fg/firmware1.11.zip/file

[ Voor 20% gewijzigd door DiXY op 11-04-2024 17:15 ]

Mijn zelfbouw thuis accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgroen81
  • Nu online
@DiXY Bedankt! Uiteindelijk toch gelukt via UI. Was een probleem met de verbinding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Storm
Even schaamteloze copy pasta van nieuwsbrief:

Button+ newsletter 8

Veranderd naar online link naar nieuwsbrief

[ Voor 96% gewijzigd door P-Storm op 11-04-2024 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
Mijn reactie (die ik ook op de website wil zetten): ik hoop heel erg dat ze semversion gaan introduceren, want versie 1.11 is na 1.2 en 1.3, niet zoals de nieuwsbrief momenteel schetst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 06:07

Bob

Omdat mijn originele voeding die bij het prototype zat de geest heeft gegeven, ben ik op een andere oplossing gestoten die misschien interessant kan zijn voor wie weinig plaats heeft voor de voeding.
Ik heb zoals velen een 12V voeding in mijn technische ruimte, die ik toevallig gemakkelijk via de bestaande kabel tot bij de Button+ kon brengen. Met een piepkleine DC/DC converter van 5 euro heb ik er dan 3.3V van gemaakt, die je zo goed als zeker ingebouwd krijgt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mr92olQBIl1Lt0LPqMFcq-MRqxU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iA1zMkGoadnX7istSuHbjUtQ.jpg?f=fotoalbum_large

Bijkomend voordeel is dat voltage drop compleet afwezig is, de DC/DC converter kan met elke inkomende spanning tussen 5V en 36V werken, dus als er van de 12 V nog maar 11 overschiet maakt dat niet uit. Er komt netjes 3.3V aan in de Button+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:26

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Bob oef, dus 12V op de installatiedraad zetten die in dezelfde buis zit met 230V? Niet alles wat kan moet je willen denk ik..

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeRSPiN op 11-04-2024 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 06:07

Bob

CyBeRSPiN schreef op donderdag 11 april 2024 @ 22:23:
@Bob oef, dus 12V op de installatiedraad zetten die in dezelfde buis zit met 230V? Niet alles wat kan moet je willen denk ik..
Nee, staat enkel 12 V op. Er is niets anders nodig op die plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
-

[ Voor 150% gewijzigd door Whiskey48 op 15-04-2024 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiXY
@Whiskey48 dit is mij ook een keer gebeurd toen ik alle display items eruit gegooid had. Inderdaad resetten is de enige optie om verder te kunnen

Mijn zelfbouw thuis accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
-

[ Voor 153% gewijzigd door Whiskey48 op 15-04-2024 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
-

[ Voor 142% gewijzigd door Whiskey48 op 15-04-2024 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holmes
@Whiskey48 ik heb toch al een paar maanden nu ongeveer, twee B+ draaien met Homey en werkt prima. Dus geen idee of dit aan de applicatie ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Holmes schreef op zondag 14 april 2024 @ 18:03:
@Whiskey48 ik heb toch al een paar maanden nu ongeveer, twee B+ draaien met Homey en werkt prima. Dus geen idee of dit aan de applicatie ligt?
Gebruik je de Homey app?
Zonee ... Zet die eens er op en open hem in de Homey app??

https://homey.app/nl-nl/app/com.ady.button_plus/Button+/

[ Voor 8% gewijzigd door Whiskey48 op 14-04-2024 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
-

[ Voor 99% gewijzigd door Whiskey48 op 15-04-2024 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Mag ik vragen hoe je dit hebt ingesteld? Heb je misschien screenshots oid??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holmes
Whiskey48 schreef op zondag 14 april 2024 @ 18:07:
[...]

Gebruik je de Homey app?
Zonee ... Zet die eens er op en open hem in de Homey app??

https://homey.app/nl-nl/app/com.ady.button_plus/Button+/
Jazeker. Hoe moet je de B+ anders gebruiken met Homey? 😅Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NeHeBO89Yz3x7l5VK1LDtpDMPLw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lg6V3KrBPPa5swX8fppoxFRy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Holmes op 16-04-2024 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiXY
Whiskey48 schreef op maandag 15 april 2024 @ 17:06:
[...]

Mag ik vragen hoe je dit hebt ingesteld? Heb je misschien screenshots oid??
Misschien zit er een bug in, voor het initieel instellen van de B+ in de homey app. Ik gebruik zelf geen homey, Dus kan je niet helpen hiermee. Maar ik zou zeker eens een issue kunnen aanmaken op GitHub. Gezien de ontwikkelaar van die app niet hier zit. https://github.com/AdyRock/com.ady.button_plus

Mijn zelfbouw thuis accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holmes
Als je niet zeker weet of je tegen een bug aanloopt of iets, kan je ook een bericht achterlaten op het Homey forum, van B+. De app ontwikkelaar is daar erg actief, ik heb er verschillende bugs gemeld en werden de zelfde dag nog gefixt door een update.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• fishman
Ik zie net deze nieuwe documentatie over het aansturen van de LEDs:
https://button.plus/support/docs/96
Ondersteund vanaf firmware 1.12, maar deze staat nog niet online. Ik denk dus wat we snel een nieuwe firmware kunnen verwachten. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter2403
fishman schreef op donderdag 25 april 2024 @ 09:59:
Ondersteund vanaf firmware 1.12, maar deze staat nog niet online. Ik denk dus wat we snel een nieuwe firmware kunnen verwachten. :D
Als ik op de link klik zie ik de docu staan, maar in het menu van de site is ie verdwenen lijkt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Wouter2403 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 18:33:
[...]

Als ik op de link klik zie ik de docu staan, maar in het menu van de site is ie verdwenen lijkt het?
Niet verdwenen, hij is nog niet uit ;)

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koen Hendriks
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:40

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

fishman schreef op donderdag 25 april 2024 @ 09:59:
Er is een closed beta gaande voor 1.12 inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UCwbZVllxjQx55ttA8hCHS7AhtQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wtrU2v7QbP0GiMy4D4EBAOVp.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NXkovoY2Fp6wRPhJrpLCPPDKORw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/96KNusCuXku8Hckv5wqZXF8R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8wqkAMNdTINrPuSvJTzBgra8PUE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X9YzoKF8ICZ1nrqTkcSdBWOr.jpg?f=fotoalbum_large

Vraag; ik maak gebruik van de Button+ app in Homey. Ik heb nu bijgevoegd kunnen maken.
Ik wil graag de tijd toevoegen, maar in Homey heb ik hier geen app voor. Weet iemand misschien hoe dit moet??

(De Button+ kent geen pijltjes als teken ... Dit is eigenlijk wel jammer, is dit iets wat toe te voegen is)??

[ Voor 30% gewijzigd door Whiskey48 op 06-05-2024 06:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
@Whiskey48 Homey heeft zelf de tijd. Je zou een tekstuele variabele kunnen maken.
Elke 1 minuut --> zet tijd naar variabele
Voeg die variabele toe aan de button

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Storm
Whiskey48 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 06:27:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vraag; ik maak gebruik van de Button+ app in Homey. Ik heb nu bijgevoegd kunnen maken.
Ik wil graag de tijd toevoegen, maar in Homey heb ik hier geen app voor. Weet iemand misschien hoe dit moet??

(De Button+ kent geen pijltjes als teken ... Dit is eigenlijk wel jammer, is dit iets wat toe te voegen is)??
Voor de pijltjes reken, er wordt inderdaad nu nog alleen ascii supported, en in de toekomst willen ze meer doen. Zie issue #23: https://button.plus/support/issues/23

In theorie wordt de text range groter gemaakt in de release van april (zie nieuwsbrief https://button.plus/blog/93 ) onder kopje 1.2

offtopic:
Er vind momenteel een close beta plaats, als ik het goed begrijp. Dus geduld voor deze release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
TKroon schreef op maandag 6 mei 2024 @ 07:34:
@Whiskey48 Homey heeft zelf de tijd. Je zou een tekstuele variabele kunnen maken.
Elke 1 minuut --> zet tijd naar variabele
Voeg die variabele toe aan de button
... ik kom er niet uit, heb je misschien een instructie ergens hoe ik dit doe?
Met de filmpjes van Homey zelf kom ik er niet echt uit, via googlen vind ik het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torch1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:31
Whiskey48 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 06:27:

@Whiskey48 Selecteer in je display configuratie het device van de button+ zelf. Daarin staan een aantal variabelen van de button+ zelf zoals datum, tijd en temperatuur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bcbzy-88HYGq6YSrr8obsweemhs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gZt1NRJgVbQ9e8Kg9mUBA1Gv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Torch1969 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 19:35:
[...]

@Whiskey48 Selecteer in je display configuratie het device van de button+ zelf. Daarin staan een aantal variabelen van de button+ zelf zoals datum, tijd en temperatuur.
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6oqFfUK3wNpclVyO16f0rgcYv2I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xeMV2kI4r9SyYN6ZiosaLX2N.png?f=fotoalbum_large

Ik heb de Button niet als apparaat als keuze optie (in de Homey app).
Via de webpagina kan ik alleen mqtt URL's kiezen?

... Is er misschien ergens een goede tutorial, misschien eerst goed snappen hoe mqtt werkt?
(De temperatuur van de button+ krijg ik nadat ik de Homey app had geïnstalleerd ook niet meer terug (gebruik nu die van mijn Awair Element, die kreeg ik makkelijk op de button+.
Ook de zonwering doet het niet, als ik op een knop druk gaat het lampje branden van de button+, die gaat dan ook niet meer uit tenzij ik de instellingen opnieuw opsla.

Ik zal dat Homey topic hier eerder vermeld ook even navraag doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Whiskey48 op 08-05-2024 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torch1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:31
Whiskey48 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 19:53:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb de Button niet als apparaat als keuze optie (in de Homey app).
Via de webpagina kan ik alleen mqtt URL's kiezen?

... Is er misschien ergens een goede tutorial, misschien eerst goed snappen hoe mqtt werkt?
(De temperatuur van de button+ krijg ik nadat ik de Homey app had geïnstalleerd ook niet meer terug (gebruik nu die van mijn Awair Element, die kreeg ik makkelijk op de button+.
Ook de zonwering doet het niet, als ik op een knop druk gaat het lampje branden van de button+, die gaat dan ook niet meer uit tenzij ik de instellingen opnieuw opsla.

Ik zal dat Homey topic hier eerder vermeld ook even navraag doen.
Als je de homey app gebruikt configureer je alles op de homey. De webpagina’s van de button+ heb je helemaal niet nodig. De tutorial staat in de eerste post van die homey topic: https://community.homey.app/t/button-release-0-4-9/89931

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48
Torch1969 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:03:
[...]

Als je de homey app gebruikt configureer je alles op de homey. De webpagina’s van de button+ heb je helemaal niet nodig. De tutorial staat in de eerste post van die homey topic: https://community.homey.app/t/button-release-0-4-9/89931
Merci, ik neem even een moment (zonder kids) om het even goed door te nemen, dank!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• balk
Pssst, je kunt al zien welke features er in de nieuwe firmware zitten......
https://button.plus/support/firmware
1.12 is onderweg, je kunt de beta al downloaden. Niet doorvertellen en ik heb niets gezegd :X
* New LED event types (see manual page)
* Brightness of displays/LEDs control combined in one setting, gamma correction for linear visual brightness perception
* This firmware will check and load newer version from API instead of static file
* Added these symbols: °³€$£øØÅ忯éèêàâïîôöùûüçäöüßÄÖÜë (for small font sizes), APM°FC/ for larger font sizes
* Line below display item can now be hidden via Box type

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holmes
Ik probeerde dus 1 button+ te update (via Homey) maar nu zit het display - nadat er volgens mij een poging of daadwerkelijk nieuwe versie firmware is gedownload - (kan dat niet zien) in een boot-loop.... Iemand suggesties wat ik hiermee moet? 🙄

Zou sowieso voorzichtig zijn met de laatste firmware proberen te downloaden....

https://files.fm/f/kv9war938j

[ Voor 6% gewijzigd door Holmes op 10-05-2024 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
Holmes schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:54:
Ik probeerde dus 1 button+ te update (via Homey) maar nu zit het display - nadat er volgens mij een poging of daadwerkelijk nieuwe versie firmware is gedownload - (kan dat niet zien) in een boot-loop.... Iemand suggesties wat ik hiermee moet? 🙄

Zou sowieso voorzichtig zijn met de laatste firmware proberen te downloaden....

https://files.fm/f/kv9war938j
Ik heb de ontwikkelaar van de Homey app een bericht gestuurd. Je kunt terug naar de vorige versie met behulp van een laptop en usb c kabel. Zie dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holmes
Gelukkig ondertussen opgelost. Tijdens het update zat er schijnbaar iets niet goed in de Homey applicatie, na dit opnieuw opgestart te hebben starten het scherm wel gelukkig normaal op. Misschien een tip om eerst de Homey applicatie opnieuw op te starten en daarna de firmware update uit te voeren. Ik zit trouwens op een HP19, wellicht dat dit met HP23 niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holmes
Spijtig, schijnbaar is er toch iets mis met de laatste firmware. Ik kwam thuis en het scherm zat weer in de boot-loop. Herstarten van de B+ app op Homey werkte deze keer niet, en het stroom eraf halen ook niet... Zit waarschijnlijk dan niets anders op om de vorige versie erop te zetten ☹️☹️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
Holmes schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 19:37:
Spijtig, schijnbaar is er toch iets mis met de laatste firmware. Ik kwam thuis en het scherm zat weer in de boot-loop. Herstarten van de B+ app op Homey werkte deze keer niet, en het stroom eraf halen ook niet... Zit waarschijnlijk dan niets anders op om de vorige versie erop te zetten ☹️☹️
heb je veel pages met veel MQTT subscriptions? Ik had daar last van bij (dacht ik) een stuk of 70 topics. De huidige (en vorige) firmwares hebben moeite met veel subscriptions. Er wordt gewerkt aan een versimpeling van het subscription model wat dit probleem op moet lossen. Maar dat is ingrijpend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holmes
Heb helemaal geen pages, mijn B+ zijn juist redelijk simpel. Alleen veel informatie op het scherm. Helaas wil het volledig Factory reset ook niet helpen, want zodra ik er een configuratie ernaar toe zet begint het rebooten weer. Voor nu ben ik er klaar mee, ze gaan de kast weer in. Wacht wel tot alles ooit stabiel draait qua firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buttonplus
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 11-09 12:01

buttonplus

Bedrijfsaccount Button+
Topicstarter
@Holmes begrijpelijk irritatie. Dit probleem wordt veroorzaakt door importeren/gebruik van mqttbutton's met id > 7 die in oudere configuraties nog voorkomen.

Er is een fix beschikbaar in FW 1.12.1.

Heb je een reboot loop doe dan het volgende:
1. doe een factory reset door de config knop ingedrukt te houden en daarna de resetknop kort in te drukken.
2. voer een FW update uit naar 1.12.1
3. zet de configuratie terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buttonplus

buttonplus

Bedrijfsaccount Button+
Topicstarter
Herstel, deze fix 1.12.1 wordt later vandaag beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holmes
@buttonplus bedankt voor de snelle firmware update. Helaas heeft het alleen niet mijn probleem opgelost. Na verschillende keren factory reset gedaan te hebben, en voorzichtig de configuratie erin geladen te hebben, gaat het scherm uiteindelijk toch weer in een boot-loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buttonplus

buttonplus

Bedrijfsaccount Button+
Topicstarter
@Holmes zou je mij je configuratie bestand kunnen mailen, info@button.plus? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:44

Step

step@tweakers.net#

Ik probeer de brightness in te stellen van zowel de BARs als het Display alleen zie ik optie 26 nergens staan. Waar stil ik dit in? Dat is mij hier nog niet helemaal helder.

Mijn huidige automation is helaas kapot gegaan door de update (config met brightness 1% of 0%).

Edit: gevonden, onder General MQTT Topics. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Step op 13-05-2024 11:34 . Reden: Antwoord gevonden. ]

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 13:48
Vandaag eindelijk er aan begonnen om de button+ aan de muur te hangen. Bij het aansluiten op 220 met de omvormer kreeg ik het apparaat niet aan. Vervolgens de button+ weer aan de USB gehangen, maar hij blijft in een soort boot loop hangen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cVL8mw0kzv13KA2V4_zKQ8xiw-U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8uH9ZHTqTzmPwcAlafoBBdDv.jpg?f=fotoalbum_large
Factory reset geprobeerd , maar ook dit zonder resultaat. Iemand tips hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
Dwarlor schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 19:42:
Vandaag eindelijk er aan begonnen om de button+ aan de muur te hangen. Bij het aansluiten op 220 met de omvormer kreeg ik het apparaat niet aan. Vervolgens de button+ weer aan de USB gehangen, maar hij blijft in een soort boot loop hangen.
[Afbeelding]
Factory reset geprobeerd , maar ook dit zonder resultaat. Iemand tips hoe dit op te lossen?
Had je toevallig een lange (en te dunne) kabel tussen de omvormer en de b+ zitten? Heb je een andere USB later en/of kabel geprobeerd? Zou je kunnen proberen om het kastje aan het compu te hangen en dan met een programma als coolterm de terminal output bekijken? Baudrate is 115200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 13:48
Het met de button+ meegeleverde kabeltje gebruikt (niet ingekort). Verschillende laders en kabels gebruikt. Ook aan de PC gehangen, maar zonder succes. Elke 3 seconden "connection lost" als ik hem uitlees met cooltherm.
Er komt een logfiles uit, maar daar kan ik geen tabak van maken. Kan ik hem hier delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter2403
Mijn Button loopt sinds de firmware update regelmatig vast. Hebben meer mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visleeuw
Wouter2403 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 09:04:
Mijn Button loopt sinds de firmware update regelmatig vast. Hebben meer mensen daar last van?
Ja ook hier met firmware 1.12.2, display en 3 bars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
Wouter2403 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 09:04:
Hier ook. Ik heb het vermoeden dat dit komt door (te) veel mqtt subscriptions. Ik weet dat Ronald @buttonplus nadenkt over een oplossing maar ik weet niet of en wanneer dat geïmplementeerd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonzoal
  • Laatst online: 27-08 17:07
Hier het zelfde probleem gehad met alle 3 de displays die ik heb, na de update.
Heb het aantal MQTT berichten flink terug gebracht, want die werden eigenlijk onnodig herhaald, en sindsdien geen problemen meer gehad.
Ik stuur deze via Node-Red, en hier kan je simpel een filter tussen zetten die alleen de gewijzigde berichten doorlaat.
Dus ik zou daar als eerste naar kijken.

[ Voor 21% gewijzigd door antonzoal op 04-06-2024 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visleeuw
antonzoal schreef op maandag 3 juni 2024 @ 10:47:
Hier het zelfde probleem gehad met alle 3 de displays die ik heb, na de update.
Het het aantal MQTT berichten flink terug gebracht, want die werden eigenlijk onnodig herhaald, en sindsdien geen problemen meer gehad.
Ik stuur deze via Node-Red, en hier kan je simpel een filter tussen zetten die alleen de gewijzigde berichten worden gestuurd
Dus ik zou daar als eerste naar kijken.
Dan zou het dus niet zozeer gaan om het aantal MQTT-subscriptions, maar om het aantal MQTT berichten. Het verschil lijkt me wel relevant. Als je een beperkt aantal subscriptions hebt met zeer frequente updates zou het dus ook mis kunnen gaan. Ik heb een aantal subscriptions (~8) met ongeveer elke minuut een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buttonplus

buttonplus

Bedrijfsaccount Button+
Topicstarter
@Wouter2403 @visleeuw @balk @antonzoal
Dank voor de meldingen. Ik zal wat stress tests gaan uitvoeren om te kijken of ik dit kan reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonzoal
  • Laatst online: 27-08 17:07
Ik weet zo even niet hoeveel MQTT-subscriptions mijn Button+ hebben, maar de Bar module hebben er bij mij al 4 per kant. en ik heb bij alle 3 de displays de maximale configuratie.
Dus dat zijn inclusief de display module een hoop subscriptions.
Ik denk persoonlijk dat het aantal berichten die verwerkt moet worden meer invloed heeft,
gezien het feit dat ik op dit moment geen problemen meer heb, en daarvoor om de 24u een vastloper had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter2403
Het valt me wel op dat de temperatuur van de sensor in de Button wel heel regelmatig updates geeft. Zou die dan de boel verstoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rft80
Wouter2403 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:32:
Het valt me wel op dat de temperatuur van de sensor in de Button wel heel regelmatig updates geeft. Zou die dan de boel verstoren?
Kan uit lijkt me? De waarde wordt toch ernstig verstoord door de warmte van de esp32 chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter2403
rft80 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 21:51:
[...]

Kan uit lijkt me? De waarde wordt toch ernstig verstoord door de warmte van de esp32 chip.
Kan zeker uit, maar ik wil die waarde gebruiken voor aansturing van mijn warmtepomp. Overigens klopt die waarde bij mij vrij aardig met een sensor ernaast. Mocht ie afwijken dan is het in ieder geval vrij stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
visleeuw schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:05:
[...]

Dan zou het dus niet zozeer gaan om het aantal MQTT-subscriptions, maar om het aantal MQTT berichten. Het verschil lijkt me wel relevant. Als je een beperkt aantal subscriptions hebt met zeer frequente updates zou het dus ook mis kunnen gaan. Ik heb een aantal subscriptions (~8) met ongeveer elke minuut een update.
Bij mij is het soms al na 1 minuut. Ik heb vrij veel subscriptions. Maar na 1 minuut zijn dat nog niet zo veel berichten. Zou het teveel data zijn? Aantal berichten maal aantal karakters?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buttonplus

buttonplus

Bedrijfsaccount Button+
Topicstarter

De Button kan een aardige lading berichten per seconde verwerken zo te zien.

Het lijkt er dus niet op dat dit de oorzaak is van vastlopende Buttons.

De verschillende integraties stellen een groot aantal MQTT subscriptions (eigenlijk voor alle mogelijke events) in voor hun werking, en dit lijkt ook geen probleem te zijn (dit was het eerder wel).

Vraag voor hen die een vastgelopen Button hebben: is deze nog wel bereikbaar via de WebUI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
buttonplus schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:21:
[YouTube: Stress test]

De Button kan een aardige lading berichten per seconde verwerken zo te zien.

Het lijkt er dus niet op dat dit de oorzaak is van vastlopende Buttons.

De verschillende integraties stellen een groot aantal MQTT subscriptions (eigenlijk voor alle mogelijke events) in voor hun werking, en dit lijkt ook geen probleem te zijn (dit was het eerder wel).

Vraag voor hen die een vastgelopen Button hebben: is deze nog wel bereikbaar via de WebUI?
Webui is niet bereikbaar.

Goeie test! Zou je ook eens meerdere pages kunnen maken? Wat gebeurt er als je trios maakt die tegelijk afvuren? (value/label/unit). Wat gebeurt er als iets naar de knoppen stuurt? Ik had een test met 54 topics die wel vastliep, en met 66 topics die niet vastliep :?

Ik zal ook eea testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buttonplus

buttonplus

Bedrijfsaccount Button+
Topicstarter
balk schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 20:02:
[...]

Webui is niet bereikbaar.

Goeie test! Zou je ook eens meerdere pages kunnen maken? Wat gebeurt er als je trios maakt die tegelijk afvuren? (value/label/unit). Wat gebeurt er als iets naar de knoppen stuurt? Ik had een test met 54 topics die wel vastliep, en met 66 topics die niet vastliep :?

Ik zal ook eea testen
Als ik drie berichten (value/unit/label) tegelijk stuur (althans onder zelfde timestamp trigger in Node Red) dan loopt hij niet vast. Tegelijk een click event versturen kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visleeuw
Ik heb een logging van de locale MQTT-berichten laten lopen met msoak.
De Button liet vanochtend om 7:30 een tijd zien van 1:08, dus kennelijk vastgelopen, ook niet meer bereikbaar via de WebUI. (Ik stuur de tijd vanuit Domoticz.)
In de msoak-logging zie ik dat de Button het laatste bericht tussen 1:08 en 1:09 verstuurd heeft. In de logging van mijn router (Fritzbox 5590) zie ik dat de Button tussen 1:08 en 1:09 afgemeld is van de wifi.
Het zou dus een relatie kunnen hebben met de wifi.

Resetten maakt dat de Button direct weer volledig actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visleeuw
@buttonplus : Zou het mogelijk zijn om de Button MQTT-berichten te laten sturen met de wifi-status? Misschien is daaruit iets op te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buttonplus

buttonplus

Bedrijfsaccount Button+
Topicstarter
visleeuw schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 08:14:
[...]

Ik heb een logging van de locale MQTT-berichten laten lopen met msoak.
De Button liet vanochtend om 7:30 een tijd zien van 1:08, dus kennelijk vastgelopen, ook niet meer bereikbaar via de WebUI. (Ik stuur de tijd vanuit Domoticz.)
In de msoak-logging zie ik dat de Button het laatste bericht tussen 1:08 en 1:09 verstuurd heeft. In de logging van mijn router (Fritzbox 5590) zie ik dat de Button tussen 1:08 en 1:09 afgemeld is van de wifi.
Het zou dus een relatie kunnen hebben met de wifi.

Resetten maakt dat de Button direct weer volledig actief is.
Het neigt Wifi stabiliteit inderdaad. Ik zal de firmware aanpassen dat er een modal dialog in beeld komt bij verlies van Wifi verbinding, zodat je in ieder geval wat feedback hebt. In deze dialog kan ik ook iets laten wat bewegen zodat duidelijk is de ESP nog operationeel is, en dus niet is vastgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buttonplus

buttonplus

Bedrijfsaccount Button+
Topicstarter
visleeuw schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 08:19:
@buttonplus : Zou het mogelijk zijn om de Button MQTT-berichten te laten sturen met de wifi-status? Misschien is daaruit iets op te maken.
Dan komt de 'Wifi disconnected' ook niet aan, dus dat heeft niet zoveel zin denk ik.
Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste

Let op:
Vragen/opmerkingen die gerelateerd zijn aan de ontwikkeling en gebruik van de onofficiële Button+ backend initiatieven graag in dit topic.