Button+ topic

Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
DeaT schreef op zondag 7 januari 2024 @ 14:51:
[...]

Beetje gek overigens dat een MQTT broker noodzakelijk is om op het display de temperatuur van de onboard sensor weer te geven.
Ik snap wel dat vanuit de filosofie je de sensor temperatuur wil laten publishen en het display erop subscribed. Anders zou je een uitzondering maken. En met de B+ broker heb je iets werkend out of the box. Je kan de sensor en display omzetten naar je eigen broker en het functioneert hetzelfde.

Ik publish overigens zelf datum, tijd, temp etc op mijn eigen broker, dus dat was vrij eenvoudig om te zetten.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:00
Hier ook eindelijk tijd om met de Button+ te klooien. Met de HACS integratie van @Koen Hendriks heb ik de knoppen aan de praat met HomeAssistant, top! Ben nog wel aan het prutsen om MPD (Moode Audio Player) gegevens op het display te krijgen. Het is me (nog) niet helder welk MQTT topic dat is.

Dessalniettemin: een mooie start van 2024!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:20
kan het zijn dat een backup maken (via de web interface) niet meer werkt als je de button.plus broker hebt weg gegooid?
ben ingelogged op de website, maar krijg lokaal elke keer een error 401.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen Hendriks
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:26

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

The Fatal schreef op zondag 7 januari 2024 @ 20:29:
kan het zijn dat een backup maken (via de web interface) niet meer werkt als je de button.plus broker hebt weg gegooid?
ben ingelogged op de website, maar krijg lokaal elke keer een error 401.
Dit lijkt mij niet, deze pushed gewoon de config json naar de button.plus website. Een 401 error betekent dat je niet correct geautoriseerd bent. Misschien even uitloggen via button plus website en weer inloggen?

Wil je een handmatige backup maken van de json kan dat gewoon door naar /config te gaan op je ip (bij mij http://192.168.2.18/config bijvoorbeeld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen Hendriks

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

voorstad schreef op zondag 7 januari 2024 @ 19:57:
Hier ook eindelijk tijd om met de Button+ te klooien. Met de HACS integratie van @Koen Hendriks heb ik de knoppen aan de praat met HomeAssistant, top! Ben nog wel aan het prutsen om MPD (Moode Audio Player) gegevens op het display te krijgen. Het is me (nog) niet helder welk MQTT topic dat is.

Dessalniettemin: een mooie start van 2024!
Goed om te horen! Hou er nog wel even rekening mee dat (net zoals button+ zelf) de integratie nog in een alfa/beta zit (vandaar nog geen 1.0 versio maar 0.0.5). Hierdoor kan het zijn dat bij nieuwe updates je de integratie weer moet wegggooien en opnieuw toevoegen.

Mocht je dingen missen of tegen fouten aanlopen dan kan je issues inschieten op de Github repo

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:44
@The Fatal en andere geïnteresseerden:
Mijn Node Red flow staat hier:
https://github.com/balk77/node-red-buttonplus-menu/tree/main
Funtionaliteit:
  • Schrijven van JSON naar de B+
  • Creëren van menu structuur; bijhouden van de state van het menu
  • Creëren van display items om main display
  • gateway tussen Home Assistant sensoren en de B+
Let op, het is nog niet echt portable. Mijn deviceID is wk1, en dat is vaak hard coded in deze flows. Ik help graag in het andere topic.

Wat moet er nog gebeuren? Automatisch menu omschakelen in ochtend/avond, en als muziek aan gaat. Toewijzingen aan knoppen verbeteren.

[ Voor 5% gewijzigd door balk op 07-01-2024 22:08 . Reden: video toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:35
Heb in dit topic op gezocht maar heeft iemand toevallig al een 3d case voor de power supply gemaakt?
Ik boor hem door een muur heen en wil dan aan de achterkant hem monteren, een 3d case zou dan mooi en veiliger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:26

CyBeRSPiN

sinds 2001

Daros schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:36:
Heb in dit topic op gezocht maar heeft iemand toevallig al een 3d case voor de power supply gemaakt?
Ik boor hem door een muur heen en wil dan aan de achterkant hem monteren, een 3d case zou dan mooi en veiliger zijn.
Is dat wel handig om 230V in een bakje van plastic te plaatsen wat smelt onder invloed van hitte? Kun je beter een degelijke behuizing voor nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daros
CyBeRSPiN schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:23:
[...]

Is dat wel handig om 230V in een bakje van plastic te plaatsen wat smelt onder invloed van hitte? Kun je beter een degelijke behuizing voor nemen.
Als 230v gaat smelten heb je kortsluiting :)
En het is denk ik altijd beter dan niks en het vrij te laten dat je het kan aanraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Daros schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:28:
[...]

Als 230v gaat smelten heb je kortsluiting :)
En het is denk ik altijd beter dan niks en het vrij te laten dat je het kan aanraken.
Zo’n voeding zou in theorie wel heel heet kunnen worden en dan heb je bij verkeerd plastic wel een bende in je inbouwdoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
balk schreef op zondag 7 januari 2024 @ 21:55:
@The Fatal en andere geïnteresseerden:
Mijn Node Red flow staat hier:
https://github.com/balk77/node-red-buttonplus-menu/tree/main
Funtionaliteit:
  • Schrijven van JSON naar de B+
  • Creëren van menu structuur; bijhouden van de state van het menu
  • Creëren van display items om main display
  • gateway tussen Home Assistant sensoren en de B+
Let op, het is nog niet echt portable. Mijn deviceID is wk1, en dat is vaak hard coded in deze flows. Ik help graag in het andere topic.

Wat moet er nog gebeuren? Automatisch menu omschakelen in ochtend/avond, en als muziek aan gaat. Toewijzingen aan knoppen verbeteren.
[YouTube: buttonplus demo]
Ik was net klaar met 2 units... Kan ik weer opnieuw :+
Maar supervet! Ga hier zeker eens mee spelen. Maar eerst maar de 5 buttons ophangen :+
2 hangen nu. Eerste in plaats van een stopcontact dus zo 1:1 over te zetten. Alleen de omlijsting van het stopcontact moet nog ff op maat gezaagd....

2e heb ik een schakelaar mee vervangen. Dus moest de bestaande lamp aangesloten op blauw+bruin (continu stroom) en de schakeldraad heb ik nu een neutraaldraad van gemaakt. Op die manier ook vrij eenvoudig om te zetten (behalve dat plafondlampen aansluiten een k**tewerk is)

Viel me op dat de temperatuur die standaard meegegeven wordt, op alle displays weergegeven lijkt te worden. Dus nu zie ik op elk display zowel de temp van de huidige button als de andere button. Aangezien er geen label is, is dat niet heel logisch. Dus ga denk ik mijn eigen tempsensor maar weer toepassen... Al moet ik zeggen dat ze hier aardig accuraat zijn!

Wel heb ik dat mijn 2e button niet zo lekker "klikt". Als die niet op de muur zit klikt die prima, maar eenmaal gemonteerd dan klikt de rechterkant niet zo lekker. Dus daar moet ik nog even naar kijken hoe dat komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkRenting
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-09 13:16
Waah schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:13:
[...]. Dus moest de bestaande lamp aangesloten op blauw+bruin (continu stroom) en de schakeldraad heb ik nu een neutraaldraad van gemaakt. Op die manier ook vrij eenvoudig om te zetten (behalve dat plafondlampen aansluiten een k**tewerk is)

…….

Wel heb ik dat mijn 2e button niet zo lekker "klikt". Als die niet op de muur zit klikt die prima, maar eenmaal gemonteerd dan klikt de rechterkant niet zo lekker. Dus daar moet ik nog even naar kijken hoe dat komt...
Een 1,5 mm2 zwarte schakeldraad gebruiken als (normaal gesproken blauwe 2,5 mm2) nuldraad… Onthou het goed, zou ik zeggen… ;)

Ik had bij 1 BAR dat het printplaatje onder het display niet goed vast zat in de behuizing. Dan druk je het printplaatje samen met de switch iets naar binnen en klikt het geheel dus niet lekker. Als je de BAR uit de backplate haalt zie je dat ook wel gebeuren als je de schakelaar met je vinger bediend.
Even aan Ronald en Rutger laten weten als dat zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Laatst online: 12:44

killercow

eth0

Ik heb de mijne ook binnen, start netjes op, Button+ ap bestaat en kan ik ook mee connecten, maar ik krijg hem niet geconnect aan mijn normale Ap's. Hij doet zn best maar besluit na een paar seconden dat het AP niet bestaat en komt dan weer uit op de modus AP invoeren. Iemand een idee?

De webinterface zegt na invoeren wachtwoord: "Connection failed, (1) NO_SSID_AVAIL
Waar hij toch eerder netjes al de SSID's als klikbare keuzes wist te renderen.,

[ Voor 22% gewijzigd door killercow op 08-01-2024 20:10 ]

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G8rb8n
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:13
killercow schreef op maandag 8 januari 2024 @ 19:53:
Ik heb de mijne ook binnen, start netjes op, Button+ ap bestaat en kan ik ook mee connecten, maar ik krijg hem niet geconnect aan mijn normale Ap's. Hij doet zn best maar besluit na een paar seconden dat het AP niet bestaat en komt dan weer uit op de modus AP invoeren. Iemand een idee?
Wellicht bijzondere tekens (!@#%, enz) in je WiFi wachtwoord zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow

killercow

eth0

G8rb8n schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:10:
[...]

Wellicht bijzondere tekens (!@#%, enz) in je WiFi wachtwoord zitten?
Nope, en ook geen spannende tekens in het SSID, of gekke security-verwachtingen.
100% signal strength op 1 van de drie AP's. (hij list ze alle drie), WPA2 PSK met 16 chars als password.

[ Voor 16% gewijzigd door killercow op 08-01-2024 20:17 ]

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
Wanneer ik in de Display Configuration de Font Size wil aanpassen, vliegt de interface eruit. Andere waardes kan ik wel aanpassen. Is dit een bekende bug of doe ik iets fout?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kyuhQNo2dsXXKgoiB11vMzCGF7k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Y9S6FOzGUBS0kNoqkVu8gJKE.png?f=user_large

** UPDATE **
Wanneer ik de waarde eerst selecteer en een getal tussen de 1 en 4 ingeef, crasht de interface niet. Kennelijk is het probleem dat wanneer je de waarde verwijderd, deze niet tussen de 1 en 4 ligt.

[ Voor 22% gewijzigd door voorstad op 08-01-2024 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanruler
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-01 10:41
Ik probeer een led met een kleur te vullen.
Ik gebruik deze settings:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f83xUZiE5kd_4YpYLhMiB0e66JA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B1YUQrGtcFxBvVB7FMlQaqfp.png?f=fotoalbum_large

Ik publish vervolgens naar homeassistant/button/color de waarde 8323072 (50% rood )
Maar de led gaat niet aan.
Moet ik bij de payload nog wat invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanruler
--

[ Voor 99% gewijzigd door niekvanruler op 08-01-2024 22:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• balk
niekvanruler schreef op maandag 8 januari 2024 @ 22:50:
Ik probeer een led met een kleur te vullen.
Ik gebruik deze settings:

[Afbeelding]

Ik publish vervolgens naar homeassistant/button/color de waarde 8323072 (50% rood )
Maar de led gaat niet aan.
Moet ik bij de payload nog wat invullen?
Volgens mij is de kleur code niet goed. Klopt die 2 aan het eind? Zocht je deze kleur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torch1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:32
voorstad schreef op maandag 8 januari 2024 @ 22:42:
Wanneer ik in de Display Configuration de Font Size wil aanpassen, vliegt de interface eruit. Andere waardes kan ik wel aanpassen. Is dit een bekende bug of doe ik iets fout?

[Afbeelding]

** UPDATE **
Wanneer ik de waarde eerst selecteer en een getal tussen de 1 en 4 ingeef, crasht de interface niet. Kennelijk is het probleem dat wanneer je de waarde verwijderd, deze niet tussen de 1 en 4 ligt.
Bekende bug. Zie Issue 70 en daarin beschreven workaround die jij ook al hebt ontdekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wapvogel
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 22:30
killercow schreef op maandag 8 januari 2024 @ 19:53:

De webinterface zegt na invoeren wachtwoord: "Connection failed, (1) NO_SSID_AVAIL
Waar hij toch eerder netjes al de SSID's als klikbare keuzes wist te renderen.,
Ik had hetzelfde op mijn laptop met Chrome. Het is mij uiteindelijk gelukt via mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow

killercow

eth0

Wapvogel schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 08:32:
[...]

Ik had hetzelfde op mijn laptop met Chrome. Het is mij uiteindelijk gelukt via mijn telefoon.
Uiteindelijk een 2e SSID gemaakt op de zelfde ap's, kortere naam, korter wachtwoord, dat werkt wel. Misschien toch ergens tegen een lengte issue aangelopen.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
HenkRenting schreef op maandag 8 januari 2024 @ 18:26:
[...]

Een 1,5 mm2 zwarte schakeldraad gebruiken als (normaal gesproken blauwe 2,5 mm2) nuldraad… Onthou het goed, zou ik zeggen… ;)

Ik had bij 1 BAR dat het printplaatje onder het display niet goed vast zat in de behuizing. Dan druk je het printplaatje samen met de switch iets naar binnen en klikt het geheel dus niet lekker. Als je de BAR uit de backplate haalt zie je dat ook wel gebeuren als je de schakelaar met je vinger bediend.
Even aan Ronald en Rutger laten weten als dat zo is.
Met elektratape wel de "echte" kleur aangegeven. En als ik de button+ ga vervangen zie je meteen dat er 1.5mm2 in zit, plus dat ik niemand ken met een stopcontact naast de deur waar normaal je lichtknop zit :+

Ik was in ieder geval niet van plan om een wasmachine aan te sluiten op de slaapkamer naast de deur _O-

Maar het klopt: nieuwe draad trekken was beter geweest. Maar die tijd vind ik het niet waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:30
Holmes schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 20:27:
Is er al een mogelijkheid om de status aan te passen op het lcd schermpje van een knop? Ik heb bijv via Homey een knop gemaakt om de gordijnen open of dicht te doen. Maar de status wijzigd alleen als ik de knop gebruik. Als de gordijnen op een andere manier opengaan (automatisch bijv via een flow) blijft de status op gesloten staan op de button+

Eigenlijk zou er een optie erbij moeten komen dat je ook een variabele kan gebruiken. En een display naam kan opgeven als het true of false staat
Dat is niet zo heel ingewikkeld hoor. Je maakt een virtueel apparaat aan (aan/uit knop) en op de button+ stel je deze knop dan in als apparaat.

Je gordijnen open je dan door: ALS knop aan DAN gordijnen open.

In andere automatiseringen vervang je dan 'open gordijnen' door 'knop aan'.

En andersom natuurlijk ;) De button+ verandert dan gewoon mee.

[ Voor 3% gewijzigd door GermanPivo op 09-01-2024 09:52 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixard
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:41
Zitten er ook LED's achter de knoppen op het display? Ik kan ze wel configureren, maar krijg ze niet aan. Ik zie ook nergens foto's waar ze aan staan. Of zitten er alleen LED's achter de knoppen van een BAR?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:08
Rixard schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:16:
Zitten er ook LED's achter de knoppen op het display? Ik kan ze wel configureren, maar krijg ze niet aan. Ik zie ook nergens foto's waar ze aan staan. Of zitten er alleen LED's achter de knoppen van een BAR?
Alleen de bar. Ik had hiervoor support gevraagd via de website. Kwam er achter dat het nog wel in de firmware zit maar uit de hardware is gehaald.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• voorstad
Het wordt steeds leuker!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nRkrrEk3yMrsQbbhdMoW4M9Cukc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/93jE8mw5xS7nv8SObq10Qvpq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
@Gwen Vanheusden , waar haal jij jou weersinformatie vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@voorstad Mooi gedaan! Hoe heb je de ingestelde temperatuur binnen ingesteld (19,5)? Is dat eigenlijk de eenheid van de binnentemperatuur, en daarmee een vaste waarde?

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voorstad
TKroon schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:07:
@voorstad Mooi gedaan! Hoe heb je de ingestelde temperatuur binnen ingesteld (19,5)? Is dat eigenlijk de eenheid van de binnentemperatuur, en daarmee een vaste waarde?
De 19,5 is de ingestelde gewenste temperatuur van mijn Thermostaat, de 19,2 is de daadwerkelijk gemeten temperatuur van mijn thermostaat.

Ik gebruik een Plugwise Adam icm Honeywell round als Thermostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
buttonplus schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:45:
[...]

@DiXY

+ site.

Omdat ik de issues tracker zelf schrijf kan ik hem goed passend maken voor de Button+.

De volgende aanpassingen wordt dat je kunt up-voten, en notificaties kunt krijgen. Gebruik van Markdown en afbeeldingen wil ik overal mogelijk maken, dus ook in de issues tracker. Het wordt beter dan b.v. Github issues.

Dus verzoek aan iedereen: heb je een issue (bug, verbetering enz.), gebruik aub de issues op de Button+ website:
https://button.plus/support/issues
@buttonplus Hoe kan ik "up-voten" op bij de issue trackers? Ik heb nu maar +1 bij de comments gezet, ik heb het idee dat na oktober er geen enkele "upvote" meer heeft plaatsgevonden... 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buttonplus
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 12:01

buttonplus

Bedrijfsaccount Button+
Topicstarter
Froos schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 01:55:
@buttonplus
vraagje: ik heb m'n 1ste order (#1429) binnen. Ziet er top uit.

Helaas is 1 button bar defect geraakt in transport. Er zit ook een gat in de doos precies op de plek waar die zat. Hoe moet ik dit bij je melden?
Hi @Froos, als het goed is heb je reactie gehad. Excuus voor de vertraging,

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Holmes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09-09 22:04
Gewoon uit nieuwsgierigheid... Maar er staan best wel wat issues open op B+ site. Wanneer worden deze opgepakt en gefixt? @buttonplus

Ik zit vooral op het wifi ipadres uit het scherm fix/mogelijkheid te wachten 😏

[ Voor 3% gewijzigd door Holmes op 10-01-2024 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voorstad
Holmes schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:05:
Gewoon uit nieuwsgierigheid... Maar er staan best wel wat issues open op B+ site. Wanneer worden deze opgepakt en gefixt? @buttonplus

Ja, die irriteert mij ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Holmes schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:05:

Een van de nadelen dat het closed-source is. Nu kan niemand een pull request inzenden om mee te helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Eens, de hardware is prima, de software-kant lijkt stil te staan. Ik snap best dat B+ bang is dat iemand in China een productielijn opzet om alles 1-op-1 te kopieren en dat zal makkelijker zijn als de source publiekelijk beschikbaar is, maar ik voorzie nu wel dat iemand eigen firmware gaat schrijven en dat op termijn het gros van de B+ hardware gewoon op alternatieve firmware draait en dat het 'closed source principe voor behoud van het bedrijf' dan ook geen stand houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanruler
balk schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 06:17:
[...]

Volgens mij is de kleur code niet goed. Klopt die 2 aan het eind? Zocht je deze kleur?
De kleur code is goed.
Bij de virtuele Button+ werkt het niet, maar bij de fysieke werkt het wel.

[ Voor 0% gewijzigd door niekvanruler op 10-01-2024 15:44 . Reden: typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
niekvanruler schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 14:19:
[...]

De kleur code is goed.
Bij de virtuele Button+ werkt het niet, maar bij de fysieke werkt het wel.
Ik merk het ja. Ik heb dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jDm60izDoTgQ-ifEcKdbLkYz0to=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gHc3eNe2HnzX32Vslh4QWET9.png?f=fotoalbum_large

en als ik 8323072 stuur gaat de led aan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xy8WPKGVAswWFvogdzPjZxaVHk0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3c8LqFYnaMXolcbUQzelR9A0.png?f=user_large
Stuur je misschien de code naar 1 van de knoppen op het main display? Dan gebeurt er niets, want daar zit geen led in :|

[ Voor 11% gewijzigd door balk op 10-01-2024 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter2403
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 05-09 07:20
balk schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 17:28:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Stuur je misschien de code naar 1 van de knoppen op het main display? Dan gebeurt er niets, want daar zit geen led in :|
Ik heb hier ook eens mee zitten spelen. Met MQTT explorer kan ik de leds laten verkleuren (geel geeft een leuk effect op de muur trouwens: 14610957). Maar vanuit Home Assistant kan ik geen 'raw' values sturen lijkt het? Zowel template als message geven mij niet het gewenste effect.

4850Wp West, 4050Wp Oost, 9kW J-series Pana geïnstalleerd juni 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracoo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:47
Wouter2403 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 21:15:
[...]

Ik heb hier ook eens mee zitten spelen. Met MQTT explorer kan ik de leds laten verkleuren (geel geeft een leuk effect op de muur trouwens: 14610957). Maar vanuit Home Assistant kan ik geen 'raw' values sturen lijkt het? Zowel template als message geven mij niet de juiste waarde.
Spaties of andere invisible characters in de value vanuit HA wellicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter2403
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 05-09 07:20
Dracoo schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 21:20:
[...]

Spaties of andere invisible characters in de value vanuit HA wellicht?
U gaat door voor de hoofdprijs, er was met kopiëren een spatie voor het topic terecht gekomen :+ .

4850Wp West, 4050Wp Oost, 9kW J-series Pana geïnstalleerd juni 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanruler
balk schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 17:28:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het werkt nu goed bij mij. Maar alleen bij de fysieke Button+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Goedemorgen,

Ik ben aan het stoeien om mijn solar opbrengst op de button+ te krijgen, nu heb ik hier een mqtt topic voor maar is de waarde die ik wil zit in een json payload.
Kan je in de button+ een een value uit een payload halen en zoja, hoe doe ik dit?

Topic is:
sbfspot_1901234200

Voorbeeld payload:
{"SunRise": "11/01/2024 08:44:00","SunSet": "11/01/2024 16:48:00","InvStatus": "OK","InvTemperature": 39.740,"InvGridRelay": "Gesloten","ETotal": 83068.049,"EToday": 0.011,"PACTot": 78.000,"PDC1": 62.000,"PDC2": 58.000,"UDC1": 593.730,"UDC2": 593.240,"IDC1": 0.105,"IDC2": 0.101,"OperTm": 19253.768,"FeedTm": 18623.940,"PAC1": 26.000,"PAC2": 26.000,"PAC3": 26.000,"UAC1": 231.340,"UAC2": 234.660,"UAC3": 231.510,"IAC1": 0.120,"IAC2": 0.117,"IAC3": 0.117,"GridFreq": 49.960}

Ik zou bijvoorbeeld EToday willen laten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balk
Daros schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:06:
Goedemorgen,

Ik ben aan het stoeien om mijn solar opbrengst op de button+ te krijgen, nu heb ik hier een mqtt topic voor maar is de waarde die ik wil zit in een json payload.
Kan je in de button+ een een value uit een payload halen en zoja, hoe doe ik dit?

Topic is:
sbfspot_1901234200

Voorbeeld payload:
{"SunRise": "11/01/2024 08:44:00","SunSet": "11/01/2024 16:48:00","InvStatus": "OK","InvTemperature": 39.740,"InvGridRelay": "Gesloten","ETotal": 83068.049,"EToday": 0.011,"PACTot": 78.000,"PDC1": 62.000,"PDC2": 58.000,"UDC1": 593.730,"UDC2": 593.240,"IDC1": 0.105,"IDC2": 0.101,"OperTm": 19253.768,"FeedTm": 18623.940,"PAC1": 26.000,"PAC2": 26.000,"PAC3": 26.000,"UAC1": 231.340,"UAC2": 234.660,"UAC3": 231.510,"IAC1": 0.120,"IAC2": 0.117,"IAC3": 0.117,"GridFreq": 49.960}

Die vraag is eerder gesteld. @buttonplus heeft antwoord gegeven maar geen idee of dit nu werkt: buttonplus in "Button+ topic"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daros
balk schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:17:
[...]

Die vraag is eerder gesteld. @buttonplus heeft antwoord gegeven maar geen idee of dit nu werkt: buttonplus in "Button+ topic"
Volgens mij is dit als je zoekend bent naar een value, dus state is on or off.
In mijn geval wil ik de output laten zien dus kan ik niet opzoek naar een propety die precies overeenkomt.

Wel zie ik:
TsiisSkaaf schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 20:34:
[...]

@buttonplus, is er al meer bekend of je ook een value uit een JSON kan halen om weer te geven? Ik heb nu de volledige JSON op mijn scherm.

Mijn usecase:
Domoticz leest mijn P1-meter uit. Deze stuurt de waardes als JSON naar een topic op MQTT
En hier is nog geen antwoord opgekomen maar wel dezelfde vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan82
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-06 14:44
Daros schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:06:
Goedemorgen,

Topic is:
sbfspot_1901234200

Voorbeeld payload:

Goedemorgen Daros,

Dit werkt nog niet, zover ik heb getest en kunnen achterhalen. Tot nu toe toont bij mij het display de gehele payload. De optie voor nu is NodeRed of Home Assistant te gebruiken om enkel de opbrengst te sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daros
Sebastiaan82 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:31:
[...]

Goedemorgen Daros,

Dit werkt nog niet, zover ik heb getest en kunnen achterhalen. Tot nu toe toont bij mij het display de gehele payload. De optie voor nu is NodeRed of Home Assistant te gebruiken om enkel de opbrengst te sturen.
Voor nu in home assisstant een automation gemaakt die op basis van een mqtt trigger de waarde wegschrijft opnieuw naar mqtt in een eigen topic:

{{ trigger.payload_json.EToday }}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Daros schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:52:
[...]

Voor nu in home assisstant een automation gemaakt die op basis van een mqtt trigger de waarde wegschrijft opnieuw naar mqtt in een eigen topic:

{{ trigger.payload_json.EToday }}
Als je dit puur alleen doet om de waarde in een label te krijgen, en toch al home assistant gebruikt, kan ik je aanraden om de integratie te gebruiken en dan gewoon in de automatisering de text entity van het gewenste label te vullen.

[ Voor 3% gewijzigd door Koen Hendriks op 11-01-2024 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Koen Hendriks schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 10:13:
[...]

Als je dit puur alleen doet om de waarde in een label te krijgen, en toch al home assistant gebruikt, kan ik je aanraden om de integratie te gebruiken en dan gewoon in de automatisering de text entity van het gewenste label te vullen.
Hi Koen,

Ik heb je integratie draaien maar ik push deze value naar het scherm, volgens mij kan dit nog niet via jou integratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Daros schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:18:
[...]

Hi Koen,

Ik heb je integratie draaien maar ik push deze value naar het scherm, volgens mij kan dit nog niet via jou integratie?
Klopt inderdaad, heb nog niks voor het main display gemaakt, dacht dat het over de buttons ging :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Laatst online: 15:40
Ik was even afgeleid door mijn migratie naar Homey, maar had toch wel de hoop dat er een firmware update zou zijn. Helaas.

Verder hangt hij hier aan de muur en werkt t prima. (Ik doe vanuit Homey nu topics pushen en dat werkt goed 👍).

@buttonplus enig idee wanneer we een update gaan zien? Of misschien handig om toch een GitHub repo te starten zodat we PRs kunnen maken? Ik snap dat het vast druk is, maar er zitten hier veel developers, die allemaal wel iets kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:44

Step

step@tweakers.net#

Als het display alleen maar het IP-adres van de WiFi geeft en verder standaard geen stad (Amsterdam of eigen ingevulde) en geen tijd. Is er dan iets mis met het display?

De buttons kan ik wel van waarde veranderen en daar ontbreekt de tekst ook verder niet.

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiXY
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22:20
Step schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 18:50:
Als het display alleen maar het IP-adres van de WiFi geeft en verder standaard geen stad (Amsterdam of eigen ingevulde) en geen tijd. Is er dan iets mis met het display?

De buttons kan ik wel van waarde veranderen en daar ontbreekt de tekst ook verder niet.
Het kan dan ook zijn dat de B+ is aangemeld op een netwerk waar de broker button.plus niet toegankelijk is.

Mijn zelfbouw thuis accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:44

Step

step@tweakers.net#

DiXY schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 19:44:
[...]

Het kan dan ook zijn dat de B+ is aangemeld op een netwerk waar de broker button.plus niet toegankelijk is.
Is die hiervoor vereist? Eerst hield de firewall het tegen maar daarna niet en zag ik nog niets. Daarna had die ook verwijderd.

Ah nadat ik de temperatuur zelf publish (en daarna weer ophaal op het display) werkt het inderdaad. Alles op het display moet dus daadwerkelijk een mqtt topic van zijn, dat was mij onbekend. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Step op 11-01-2024 20:28 . Reden: Toevoeging. ]

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiXY
Step schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 20:02:
[...]
Is die hiervoor vereist? Eerst hield de firewall het tegen maar daarna niet en zag ik nog niets. Daarna had die ook verwijderd.

Ah nadat ik de temperatuur zelf publish (en daarna weer ophaal op het display) werkt het inderdaad. Alles op het display moet dus daadwerkelijk een mqtt topic van zijn, dat was mij onbekend. :)
De B+ heeft een aantal dingetjes voor geconfigureerd met hun eigen broker, onder andere de tijd en de "locatie" of tijdzonde naam. Ik heb hem zelf geïsoleerd van het internet, dit kan een issue opleveren met de configuratie interface. Maar als de computer waar je mee je de configuratie interface mee bezoekt op een zijspoor wel met internet kan verbinden werkt het allemaal prima. Er zijn wel een aantal bekende issues de meeste zijn hier wel geplaatst, sommige met en sommige zonder workarounds...

Mooi dat je hem gangs hebt!

Mijn zelfbouw thuis accu

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Vorige week mijn Button+ ontvangen, en gisteren heb ik hem aan de muur gehangen. Ik heb het Duco-ventilatiekastje weg gehaald, want die stuurde ik toch al zelf aan. Daar zat mooi 230V achter, dus de installatie kostte me vijf minuten :) De data van de Button+ komt uit Homey, wat je hier ziet is de main page. Ik heb nog gedetailleerde pagina's voor de warmtepomp en de elektrische auto erachter.

Daaronder een bar die toont of de wasmachine en droger uit/aan/klaar zijn. De LED's zijn handig om vanaf de bank te kunnen zien.

De onderste bar kan ik verlichting mee aansturen. Dat werkte overigens ook al via een lichtschakelaar, maar aangezien de Button in de speelhoek hangt, is dit ook handig ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zZhHd-xgFlRBmn81oScTOyiTqUU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w7lFQg5sQPwFhBLX9TMve1OH.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben erg tevreden en had niet verwacht hem zo snel geconfigureerd te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:52

TWKterry

Master Mariner

Zo, net mijn button+ binnengekregen. helaas dit weekend weinig tijd maar kan er in ieder geval nu ook mee beginnen.
Na invoer van een telefoonnummer was het er in een dag of drie, vier met DHL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balk
Schaamteloze dubbelpost....
Ik heb mijn Node Red flow volledig herschreven, zie:
https://github.com/balk77/node-red-buttonplus-menu
Complete rewrite of flow; switching to a new page now uploads a complete JSON to the B+
Button topics (labels, clicks, everything) are now specific to a (menu)page. For instance buttonplus/wk1/button/music/7/state is publishing clicks from button number 7 (bottom right with 3 bars) but only for the page music. The backend does not need to be aware of the state of the B+ menu; you can simply use this topic and assign it to an action, such as Volume Up. The topic disappears when another page is active.
Zie ook balk in "Button+ Backend Development"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Niels-
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:01
Hier de buttin+ ook binnen. Hardware is top, documentatie en software verdient zoals hier veel voorbij komt nog wel behoorlijk wat aandacht.

Ik zie hier wat voorbeelden van de long press voorbij komen, hoe hebben jullie deze ingesteld?
Als ik t event type long press (Publish) kies dan springt dit automatisch naar Long Press (Subscribe)
iemand een workaround?
Edit, om de een of andere bijzondere reden wil de long press subscribe wel publishen na het instellen van een compleet ander topic en t daarna weer terug veranderen naar wat t moet zijn (in mijn geval domoticz/in)

p.s. wat is t nut van long press subscribe uberhaubt?

[ Voor 10% gewijzigd door -Niels- op 14-01-2024 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoWorldOrder!
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-09 22:35
Ik heb eindelijk de button+ binnen! Maar loop eigenlijk direct al vast hoe ik de stroom ga regelen...

Mijn verwachting was om de thermostaat te verwijderen en dan de button+ hierop aan te sluiten. Alleen lees ik dat de button+ 3volt doet terwijl de draden 24 volt zijn. En de voedings module kan zo te zien pas omzetten vanaf 100 volt...

Hebben andere mensen dit gehad en hoe heb je het toen opgelost? Heb proberen terug te lezen maar niets gevonden zo specifiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:30
NoWorldOrder! schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:28:
Ik heb eindelijk de button+ binnen! Maar loop eigenlijk direct al vast hoe ik de stroom ga regelen...

Mijn verwachting was om de thermostaat te verwijderen en dan de button+ hierop aan te sluiten. Alleen lees ik dat de button+ 3volt doet terwijl de draden 24 volt zijn. En de voedings module kan zo te zien pas omzetten vanaf 100 volt...

Hebben andere mensen dit gehad en hoe heb je het toen opgelost? Heb proberen terug te lezen maar niets gevonden zo specifiek.
Je kan proberen om de thermostaatdraden uit je ketel halen en de voeding daar plaatsen? ;)

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:36
NoWorldOrder! schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:28:

Bij mij komt 5V binnen op die plek en ik heb hiervoor een DC/DC-converter gekocht: https://www.conrad.nl/nl/...oud-1-stuk-s-2887408.html
Deze werkt ook voor 24V (max 36V, maar moet wel DC zijn). Ik heb het nog niet getest trouwens, maar het zou moeten werken. Hij levert 1A, net als de power supply die button+ zelf levert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jacko01
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jXTno0UXICaxAv821IAHgwXOQdU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EyqSoLjwdhnbPev38brUWvvg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9LY4m_auVMvKg2LIiluYaAT-dW4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FjspDkuSW85FlCospkj936Xz.jpg?f=fotoalbum_large

Yes, hij is binnen. Was even wat uitzoek werk om hem aan de praat te krijgen. Documentatie kan beter ;).

Nu langzaam er wat meer dingen er aan toevoegen.
Wat ik nog wel zoek hoe ik het display kan dimmen (button hangt op de overloop) kan dat via een MQTT payload ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkRenting
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-09 13:16
Jacko01 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 16:25:
Wat ik nog wel zoek hoe ik het display kan dimmen (button hangt op de overloop) kan dat via een MQTT payload ?
Dan kan momenteel nog niet, maar is aangevraagd.
De developer van de Button+ app voor Homey (die in contact staat met Ronald en Rutger van Button+) meldt het volgende in de Homey Community:
“I’m waiting for my pull request to be added to the firmware so the brightness can be controlled via MQTT.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balk
Jacko01 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 16:25:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Yes, hij is binnen. Was even wat uitzoek werk om hem aan de praat te krijgen. Documentatie kan beter ;).

Nu langzaam er wat meer dingen er aan toevoegen.
Ik regel dit met een Node Red flow. Die luistert naar een topic en stuurt daarna een JSON op naar de B+. Als je vragen hebt over de werking/installatie graag even hier heen: Button+ Backend Development

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacko01
balk schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:01:
[...]

Ik regel dit met een Node Red flow. Die luistert naar een topic en stuurt daarna een JSON op naar de B+. Als je vragen hebt over de werking/installatie graag even hier heen: Button+ Backend Development
Had ik al met eens schuin oog naar gekeken... Ga me er eens inverdiepen en aparte node red instance in de lucht brengen om mee te spelen.
Mooi te zien dat veel met de Button+ gebeurd.

[ Voor 5% gewijzigd door Jacko01 op 16-01-2024 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroendeGroot
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:29
Antwoord op m'n vraag al gevonden :)

[ Voor 92% gewijzigd door JeroendeGroot op 16-01-2024 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen Hendriks

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

HenkRenting schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 18:29:
[...]

Dan kan momenteel nog niet, maar is aangevraagd.
De developer van de Button+ app voor Homey (die in contact staat met Ronald en Rutger van Button+) meldt het volgende in de Homey Community:
“I’m waiting for my pull request to be added to the firmware so the brightness can be controlled via MQTT.”
Ik deel hier de mening van @CyBeRSPiN , volgens mij zit het veel beter zijn als dit gewoon open source gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixard
@Jacko01 Ziet er goed uit. Ik denk dat je "Watt" bedoelt waar je nu 540 "khwh" hebt staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rescla
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:55
jipenjanneke schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:13:
[...]

Bij mij komt 5V binnen op die plek en ik heb hiervoor een DC/DC-converter gekocht: https://www.conrad.nl/nl/...oud-1-stuk-s-2887408.html
Deze werkt ook voor 24V (max 36V, maar moet wel DC zijn). Ik heb het nog niet getest trouwens, maar het zou moeten werken. Hij levert 1A, net als de power supply die button+ zelf levert.
Daar was ik naar op zoek.

Ik wil mijn button+ monteren op de plek van de oude thermostaat, die heeft een leiding lopen naar de (voormalige) CV ruimte op de 1e verdieping. In die ruimte hangt nu de verdeler voor de vloerverwarming, met een DIN rail voor de aansturing van de servo's. Dus daar past mooi een 24V din rail voeding zoals deze https://www.conrad.nl/nl/...oud-1-stuk-s-2250248.html Die 24v laat ik over een UTP kabel lopen. Achteraf had ik de thermostaatkabel ook kunnen laten zitten, maar ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jacko01
Rixard schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:17:
@Jacko01 Ziet er goed uit. Ik denk dat je "Watt" bedoelt waar je nu 540 "khwh" hebt staan ?
Klopt helemaal. Er zitten nog wel meer foutjes in. :) houdt me lekker bezig

[ Voor 3% gewijzigd door Jacko01 op 17-01-2024 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Helaas is die hier kapot gegaan. Ik kom vanmorgen beneden en hij is niet meer aan.
Power cycle, reset knop, werkt helaas allemaal niet.

Omgezet van 3,3V naar usb-c maar werkt helaas ook niet.
Iemand al meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
Daros schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:46:
Helaas is die hier kaopt gegaan. Ik kom vanmorgen beneden en hij is niet meer aan.
Power cycle, reset knop, werkt helaas allemaal niet.

Omgezet van 3,3V naar usb-c maar werkt helaas ook niet.
Iemand al meegemaakt?
Bedoel je de Button+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Ja, helaas wel. Hij doet helemaal niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
Daros schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:15:
[...]

Ja, helaas wel. Hij doet helemaal niks meer.
Ik hoop dat @buttonplus hier raad mee weet. Heb je het al gemeld via de support op de website? Heb je ook nog een andere voeding geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
balk schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:20:
[...]

Ik hoop dat @buttonplus hier raad mee weet. Heb je het al gemeld via de support op de website? Heb je ook nog een andere voeding geprobeerd?
Heb het via de website ook gemeld.
Zoals gezegd via de voeding als via usb-c doet hij het niet helaas.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• NoWorldOrder!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F4fYavPDTQQVhn4-jB5j7EQDzV4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ZAWYnzxWiMSl9adSfXoVuEm.jpg?f=fotoalbum_large]

Plaatsen is gelukt, even snel wat geknutseld, hopelijk binnenkort afmaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
NoWorldOrder! schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 00:11:

Plaatsen is gelukt, even snel wat geknutseld, hopelijk binnenkort afmaken!
_/-\o_ Waar haal jij de weergegevens vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Daros schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:22:
[...]

Heb het via de website ook gemeld.
Zoals gezegd via de voeding als via usb-c doet hij het niet helaas.
De bar en display is niet kapot, het is alleen de printplaat.
Heb het gemeld via de website, hoop dat hij snel vervangen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 23:02
Vandaag de button+ binnen, nog maar even kunnen kijken maar best druk vandaag...
Is er ergens een handleiding voor homey beschikbaar? Als ik inlog op de button+ kan ik dingen wijzigen maar als ik in homey display config 1 druk is alles weg...
Hoe krijg ik een config in die display config?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Je moet de app instellingen hebben, daar kun je de configuraties instellen, waarna je met flow kaarten die configuraties kunt weergeven op de button+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chundo
TKroon schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:40:
Je moet de app instellingen hebben, daar kun je de configuraties instellen, waarna je met flow kaarten die configuraties kunt weergeven op de button+
Bedankt, ik vond die app instellingen niet
Werkt lekker :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DiXY
Daros schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:25:
[...]
De bar en display is niet kapot, het is alleen de printplaat.
Heb het gemeld via de website, hoop dat hij snel vervangen kan worden.
Al response gehad?

Gewoon nieuwsgierig... vind het momenteel erg stil in vanuit Groningen...

Mijn zelfbouw thuis accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdw
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Via het Homey platform is er gemeld dat er een firmwareupdate is, 1.08. In de display settings kan je nu het IP adres weghalen, of boven of onder plaatsen. Andere updates heb ik nog niet gevonden, net als een change log. Updaten via de webinterface, ik zie hem nog niet op de website erbij staan.

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Hoe kan je datum en tijd weergeven? Ik zie het nergens tussen staan en vind het ook nergens terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiXY
chundo schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 18:30:
Hoe kan je datum en tijd weergeven? Ik zie het nergens tussen staan en vind het ook nergens terug...
ik gebruik deze automation in HA:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
alias: Localtime 2 MQTT
description: ""
trigger:
  - platform: time_pattern
    seconds: /10
condition: []
action:
  - service: mqtt.publish
    data:
      topic: homeassistant/localtime/date
      payload_template: "{{ now().strftime(\"%d-%m-%Y\") }}"
    data:
      topic: homeassistant/localtime/time
      payload_template: "{{ now().strftime(\"%H:%M\") }}"
mode: single

en dan een subscription in je B+:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iTGcIm4mIu_l3Qc0hbQZsH_0wos=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jayaswicFGR51bZtzvQ9GMUp.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door DiXY op 18-01-2024 18:39 ]

Mijn zelfbouw thuis accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balk
DiXY schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 18:35:
[...]

ik gebruik deze automation in HA:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
alias: Localtime 2 MQTT
description: ""
trigger:
  - platform: time_pattern
    seconds: /10
condition: []
action:
    data:
      topic: homeassistant/localtime/date
      payload_template: "{{ now().strftime(\"%d-%m-%Y\") }}"
    data:
      topic: homeassistant/localtime/time
      payload_template: "{{ now().strftime(\"%H:%M\") }}"

en dan een subscription in je B+:
[Afbeelding]
Je kunt ook de ingebouwde sensor.time en sensor.date gebruiken. Je kunt een trigger instellen op sensor.time, dan hoef je geen time pattern te gebruiken. En ik zie nu ook dat de formatting aangepast kan worden naar Nederlands :) vanavond maar eens naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiXY
balk schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 18:48:
[...]

Je kunt ook de ingebouwde sensor.time en sensor.date gebruiken. Je kunt een trigger instellen op sensor.time, dan hoef je geen time pattern te gebruiken. En ik zie nu ook dat de formatting aangepast kan worden naar Nederlands :) vanavond maar eens naar kijken
Ik had daar inderdaad wat over gelezen, maar die entiteiten bestaan niet bij mij.... Niet veel energie in gestopt en het opgelost zoals ik al gepost heb.

Mijn zelfbouw thuis accu

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:07
DiXY schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 17:18:
[...]

Al response gehad?

Gewoon nieuwsgierig... vind het momenteel erg stil in vanuit Groningen...
Ronald heeft zijn schouder gebroken en heeft daarom wat minder tijd gehad om hier aan te werken. En bovendien gaat het langzamer met 1 arm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacko01
Ben steeds bezig om alles te dimmen. Lukt prima voor het het grote display en de top labels. Alleen de knoppen [labels] blijven fel wit. Is dat al ergens in de JSON aan te passen.

Dimmen doe ik door een nieuwe JSON te pushen met een aanpassing in brightness levels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Laatst online: 15:40
ferdw schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 17:51:
Via het Homey platform is er gemeld dat er een firmwareupdate is, 1.08. In de display settings kan je nu het IP adres weghalen, of boven of onder plaatsen. Andere updates heb ik nog niet gevonden, net als een change log. Updaten via de webinterface, ik zie hem nog niet op de website erbij staan.
Geupdate naar 1.0.8 en inderdaad het IP adres is weg te halen. Fijn!

Ik vind het gebrek aan communicatie wel een beetje jammer. Nu werkt het in de basis prima, maar dit maakt wel erg duidelijk dat open source of een extra developer wel nodig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balk
DiXY schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 19:04:
[...]

Ik had daar inderdaad wat over gelezen, maar die entiteiten bestaan niet bij mij.... Niet veel energie in gestopt en het opgelost zoals ik al gepost heb.
Ik was vergeten dat ik dit in mijn config heb:
code:
1
2
3
4
5
sensor:
  - platform: time_date
    display_options:
      - 'time'
      - 'date'

En om een Nederlandse datum te krijgen met Engels talige Home Assistant kun je een template sensor maken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
template:
  - sensor:
    - name: "Datum NL"
      state: >-
        {% set months = ['januari', 'februari', 'maart', 'april', 'mei', 'juni', 'juli', 'augustus', 'september', 'oktober', 'november', 'december'] %}
        {{ (now().timestamp() | timestamp_custom('%d #')).replace('#', months[now().month-1]) }}
      icon: "mdi:calendar-clock"

geeft "18 januari"
Edit: dit zou dan de automation zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
alias: Datum to MQTT
trigger:
  - platform: state
    entity_id:
      - sensor.time
action:
    metadata: {}
    data:
      qos: "1"
      retain: true
      topic: buttonplus/datum
      payload: "{{states('sensor.datum_nl')}}"

[ Voor 15% gewijzigd door balk op 18-01-2024 20:40 . Reden: automation added ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanruler
Firmware 1.08 eropgezet via de web interface.
Hoe kan ik het ip-adres nu uitzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fb2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 22:30

fb2

niekvanruler schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 20:37:
Zie Display configuration, Status bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixard
Ik heb de Button+ gereset met het knopje. Daarvoor had ik de optie niet. Browsercache denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiXY
niekvanruler schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 20:37:
Dat werkt dus ook niet als het device geen toegang heeft tot internet... Vindt dit persoonlijk wel hinderlijk, de webinterface heb ik aan de gang gekregen door het mac adres van mijn laptop te white listen voor toegang naar buiten. Dit was ik met de B+ niet van plan. Zeker niet zolang de source closed is...

Ik hoop dat je de B+ straks ook kunt updaten middels een bestand upload. Issue #120 aan gemaakt hiervoor.

Stel je voor dat er meer gebroken was als alleen een arm hadden we nu al met een nutteloos device gezeten :o
@buttonplus Beterschap!

[ Voor 14% gewijzigd door DiXY op 18-01-2024 21:58 ]

Mijn zelfbouw thuis accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoWorldOrder!
voorstad schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:39:
[...]

_/-\o_ Waar haal jij de weergegevens vandaan?
De tekst haal ik op via de KNMI en de temperatuur etc via mijn Netatmo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiXY
NoWorldOrder! schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 23:22:
[...]

De tekst haal ik op via de KNMI en de temperatuur etc via mijn Netatmo.
Gebruik je daar de mqtt van het knmi voor?
Deze: https://developer.datapla...otification-service#howto

Mijn zelfbouw thuis accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen Hendriks

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Hmm.. ik hoop niet dat weer de configuration json over de kop is gegaan met 1.08 wat ik bij 1.07 wel had. Dat kan de Home assistant integratie kapot maken voor mensen die de firmware al updaten.

Ik krijg vanuit hier het idee dat de Homey developer iets dichter betrokken bij updates van de Button+ is en ook toegang heeft / proposals kan doen op de firmware? @buttonplus Mocht het mogelijk zijn dan zou ik graag ook in zon kanaal toegevoegd willen worden om bijvoorbeeld de home assistant integratie update klaar te hebben staan als er een nieuwe firmware wordt gereleased die de json weer aanpast :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:06
Toevallig gebruik ik voor werk de KNMI MQTT interface. 1 belangrijk ding daar: het is puur een NOTIFICATIE interface, je krijgt daar een berichtje op als er een dataset is aangepast (kan ook de 10-min realtime dataset zijn). Je moet dan alsnog zelf (de data uit) die dataset downloaden. Die kan je dus niet gebruiken om echt weer data te ontvangen.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste

Let op:
Vragen/opmerkingen die gerelateerd zijn aan de ontwikkeling en gebruik van de onofficiële Button+ backend initiatieven graag in dit topic.