Button+ topic

Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:23
Inderdaad een mooie mail die ik vannacht in de mailbox vond. Ik denk dat je het goed aanpakt met lokale partners die vaker met elkaar samenwerken.
Voor jou is het een flinke en spannende operatie maar voor de fabrikant lijkt het me een heel klein projectje? Zij hopen natuurlijk dat er nog vele batches volgen!

@balk dit stond in de mail 0:
So for the first batch (every order up to now is in the first batch) I decided to go for option 2. Later on, we will have local (European, or even U.S.) stock to allow for overnight shippin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
In de update stond dat alle orders in de eerste batch zitten. Goed nieuws dus!

Als alles mee zit heb ik mijn Button+ met kerst. Prima tijd om even lekker te gaan hobbyen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 10:11
Met de keuze van alles direct via China te verschepen, is er dan geen zorgen over importkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Ijsklont schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:00:
Met de keuze van alles direct via China te verschepen, is er dan geen zorgen over importkosten?
Die heb je sowieso. Of je ze nu bulk of per stuk verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:26

CyBeRSPiN

sinds 2001

Leuke update in de nieuwsbrief! Interessant die fabrieken.
JackBol schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:03:
[...]

Kreeg de indruk dat het dan om dropshipping gaat, maar is niet duidelijk. Dan ligt de afhandeling bij de ontvanger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:00
balk schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 06:27:
@buttonplus
De enige vraag is (en dat zullen er meer hebben.....): zit ik bij de eerste 100? :)
Als ik de nieuwsbrief goed lees (" every order up to now is in the first batch"), zit iedereen die een pre-productie bestelling gedaan heeft, bij de eerste 100.

[ Voor 7% gewijzigd door voorstad op 30-10-2023 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 10:11
JackBol schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:03:
[...]

Mijn verwachting was dat deze uiteindelijk gewoon vanuit Nederland naar mij verstuurd zou worden, ik had geen rekening gehouden dat deze vanuit China direct verstuurd zouden worden en daardoor de kans dat ik zelf nog eens extra importbelasting moet gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Ijsklont schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:22:
[...]

Mijn verwachting was dat deze uiteindelijk gewoon vanuit Nederland naar mij verstuurd zou worden, ik had geen rekening gehouden dat deze vanuit China direct verstuurd zouden worden en daardoor de kans dat ik zelf nog eens extra importbelasting moet gaan betalen.
De verzender kan de inklaringskosten gewoon voor hun rekening nemen. De reden dat Ali Express etc dit niet doen is omdat ze goedkoop zijn. Maar ik ga er vanuit dat @buttonplus al rekening heeft gehouden met import en hiervoor gebudgetteerd heeft. Dus of je nu 1x 100 buttons stuurt, of 100x 1 button, de inklaringskosten veranderen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter2403
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 05-09 07:20
JackBol schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:30:
[...]

De verzender kan de inklaringskosten gewoon voor hun rekening nemen. De reden dat Ali Express etc dit niet doen is omdat ze goedkoop zijn. Maar ik ga er vanuit dat @buttonplus al rekening heeft gehouden met import en hiervoor gebudgetteerd heeft. Dus of je nu 1x 100 buttons stuurt, of 100x 1 button, de inklaringskosten veranderen niet.
Dat doet AliExpress tegenwoordig netjes. Andere Chinese sites kan ik je niks beloven.

4850Wp West, 4050Wp Oost, 9kW J-series Pana geïnstalleerd juni 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:06
Is er al wat meer bekend over de levering? Ben aan het verbouwen en moet binnenkort gaan beslissen om wel of geen inbouwdoos te boren boor de Button+. Het mooiste zou zijn als ik hem eerst in hangen hebt om even te kijken hoe of wat! Ik zeg niet dat ik er geen vertrouwen in heb maar het zou toch zonden zijn als ik een gat boor en dat vervolgens moet afdekken met een plaatje....

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:46
Heel mooi product! Ik zit alleen nog te stoeien met de stroom. Ik woon in Zweden en je mag hier echt niets zelf doen qua elektriciteit. Idealiter sluit ik het aan met een kabeltje op een stopcontact, maar ik begrijp dat dat niet mag. Wat zijn de mogelijkheden? Ik zag iets met UBS-C, maar ik kan daar niet zo snel iets over vinden op de website.

[ Voor 14% gewijzigd door Orangelights23 op 19-11-2023 19:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Orangelights23 schreef op zondag 19 november 2023 @ 19:35:
Heel mooi product! Ik zit alleen nog te stoeien met de stroom. Ik woon in Zweden en je mag hier echt niets zelf doen qua elektriciteit. Idealiter sluit ik het aan met een kabeltje op een stopcontact, maar ik begrijp dat dat niet mag. Wat zijn de mogelijkheden? Ik zag iets met UBS-C, maar ik kan daar niet zo snel iets over vinden op de website.
Je kan gewoon een standaard AC/DC adapter voor ~3V kopen, stekkertje afknippen en aan de buttonplus bevestigen.

Het DC/SELV gedeelte valt niet onder de beperking in Zweden.

[ Voor 4% gewijzigd door JackBol op 20-11-2023 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:44
Orangelights23 schreef op zondag 19 november 2023 @ 19:35:
https://button.plus/blog/58
Er is een USB C aansluiting beloofd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
Mattie112 schreef op zondag 19 november 2023 @ 15:58:
Is er al wat meer bekend over de levering? Ben aan het verbouwen en moet binnenkort gaan beslissen om wel of geen inbouwdoos te boren boor de Button+. Het mooiste zou zijn als ik hem eerst in hangen hebt om even te kijken hoe of wat! Ik zeg niet dat ik er geen vertrouwen in heb maar het zou toch zonden zijn als ik een gat boor en dat vervolgens moet afdekken met een plaatje....
Volgens alle plaatjes, ook in de blogs, lijkt dit ding vlak op de muur te zitten. Je hebt dus alleen een voeding nodig, bijvoorbeeld via usb c.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
balk schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 23:17:
[...]

Volgens alle plaatjes, ook in de blogs, lijkt dit ding vlak op de muur te zitten. Je hebt dus alleen een voeding nodig, bijvoorbeeld via usb c.
Yes een voeding die ik weg wil werken in een inbouwdoos :)
(en dat mag wat mij betreft prima de 3.3v voeding zijn, die heb ik ook meebesteld)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 13:35

Kroontje

...

Ben wel benieuwd of het deze maand nog verstuurd gaat worden of wat de status is @buttonplus @wijnsema? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartve
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 11:33
Kroontje schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:46:
Ben wel benieuwd of het deze maand nog verstuurd gaat worden of wat de status is @buttonplus @wijnsema? :)
De stilte na deze vraag van Kroontje duurt wat lang? Een update zou heel fijn zijn ... @buttonplus @wijnsema

Panasonic 7kW all-in-one KIT-ADC07L3E5 | Heishamon | Node-Red | Home Assistant | bgg 66 m2 vvw | 1e + 2e verd lt convectoren (Jaga) | pv 10120 wp

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• wijnsema
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18-11-2024
Goedenavond heren, net terug uit China!
Dit weekend komt de nieuwsbrief. Eerste honderd worden volgende week gemaakt, de rest kort daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
wijnsema schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 22:33:
Goedenavond heren, net terug uit China!
Dit weekend komt de nieuwsbrief. Eerste honderd worden volgende week gemaakt, de rest kort daarna.
Oe, spannend! Maar dat is dus geen November levering dus helaas ;(

Dan moet ik toch gaan beslissen of wel of geen inbouwdoos te plaatsen voor een product wat ik nog niet heb gezien. Want: als ze volgende week gemaakt worden voor dat ze dan hier zijn zal ook nog wel even duren?

Wacht met smart op de nieuwsbrief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiXY
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22:20
eerste 100 volgende week... ik heb order nummer 1531... geduld is een schone zaak :X

@wijnsema Ik gok dat onze onze vrienden uit het verre oosten voor de nodige uitdaging gezorgd hebben ;). Ik ben erg benieuwd! Kalm aan, tijd is altijd een ding (ik kan niet wachten om er mee te gaan prutsen) maar kwaliteit is veel belangrijker! Hij komt wanneer hij komt!

Mijn zelfbouw thuis accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Order # 1325
Besteldatum: 06-08-2023 14:31

;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:08
JackBol schreef op maandag 27 november 2023 @ 08:56:
Order # 1325
Besteldatum: 06-08-2023 14:31

;(
Ik heb een 3 uur later besteld een en zit ongeveer 30 hoger.
Mijn user nr zit in de 300.

Ik gok dat de oders niet begonnen zijn met 0000 en elke keer met 1 verhoogt, het kan dus zijn dat je wel bij de 1e 100 zit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jipenjanneke
  • Laatst online: 23:36
canonball schreef op maandag 27 november 2023 @ 09:17:
[...]

Ik gok dat de oders niet begonnen zijn met 0000 en elke keer met 1 verhoogt, het kan dus zijn dat je wel bij de 1e 100 zit :)
Uit de nieuwsbrief: ordernummers onder de 1300 (besteld vóór 6 augustus) zitten bij de eerste 100 (enige marge voorbehouden). Daarmee hoor ik niet bij de eerste honderd, maar goed ik heb er ook geen haast mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje

Kroontje

...

Zelf ook niet bij de eerste batch, maar dat geeft een week voorpret met de ervaringen hier :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
Heh bah, #1512 op 08-08 besteld (09:12)

Dat is wel heel erg balen, stukadoor komt rond 12 dec en had gehoopt dan eerste te kunnen dubbelchecken of alles goed past met een inbouwdoos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Laatst online: 11-09 15:40
Thanks, zoveel updates zijn wel fijn zeg. Het ziet er goed uit!

Hier order 1242 (06-08 07:53), dus op zich zou levering best snel moeten zijn nog, valt me niets tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 14:08
Kan niet wachten op de eerste foto`s van mede tweakers die hem aan de muur hebben hangen :). Hopelijk in de aankomende nieuwsbrief foto`s van hoe de Button+ er in het echt uit ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Mattie112 schreef op maandag 27 november 2023 @ 10:19:

Dat is wel heel erg balen, stukadoor komt rond 12 dec en had gehoopt dan eerste te kunnen dubbelchecken of alles goed past met een inbouwdoos.
Ik zit vlak na jou, dus ik kan je helaas niet helpen. Misschien iemand anders die geen haast heeft?

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 06:07

Bob

Mattie112 schreef op maandag 27 november 2023 @ 10:19:

Misschien kom ik wat ruimtelijk inzicht tekort, maar wat wil je juist nakijken? Inbouwdozen hebben standaard maten, en er is een alu plaatje beschikbaar met exact die maten. Dat gaat dus gewoon passen. 't Zou wat zijn moest je voor inbouwmateriaal (eerder opbouw hier) altijd eerst alles passen voor je besluit je muren te plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiXY
Bob schreef op maandag 27 november 2023 @ 17:45:
[...]

Misschien kom ik wat ruimtelijk inzicht tekort, maar wat wil je juist nakijken? Inbouwdozen hebben standaard maten, en er is een alu plaatje beschikbaar met exact die maten. Dat gaat dus gewoon passen. 't Zou wat zijn moest je voor inbouwmateriaal (eerder opbouw hier) altijd eerst alles passen voor je besluit je muren te plakken.
Helemaal mee eens een inbouwdoos is een inbouwdoos.... die hebben al 40 jaar de zelfde maten voor de schroeven en hart afstand.
Er is een variant voor de perilex maar dat staat er meestal wel duidelijk op.
Wat wel belangrijk is, is dat je de dozen goed aansmeert (groot probleem tegenwoordig! wat lopen er een prutsers rond met die klem randen en dan de schuld aan de stukadoors geven... toen ik nog als elektricien op de bouw liep smeerden we alle dozen zelf in met een dikke klodder Knauf erachter) dan is de doos een stuk makkelijker en netjes uit te tikken en zit hij stevig in de muur. Als ik de foto van wijnsema van het aluminium raampje zie heb je speling zat! Ilk zou wel een enkele doos plaatsen.

@Mattie112 Gewoon plaatsen die inbouwdoos komt goed!

Mijn zelfbouw thuis accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
DiXY schreef op maandag 27 november 2023 @ 20:05:
[...]

Helemaal mee eens een inbouwdoos is een inbouwdoos.... die hebben al 40 jaar de zelfde maten voor de schroeven en hart afstand.
Wat wel belangrijk is, is dat je de dozen goed aansmeert (groot probleem tegenwoordig! wat lopen er een prutsers rond met die klem randen en dan de schuld aan de stukadoors geven... toen ik nog als elektricien op de bouw liep smeerden we alle dozen zelf in met een dikke klodder Knauf erachter) dan is de doos een stuk makkelijker en netjes uit te tikken en zit hij stevig in de muur. Als ik de foto van wijnsema van het aluminium raampje zie heb je speling zat! Ilk zou wel een enkele doos plaatsen.

In de begin fase van dit project heb ik nog aangegeven dat de maten van de base plaat wat aan de krappe kant waren. Deze zou hierdoor niet helemaal netjes over de doos heen vallen, zeker als er niet netjes gestucked was. Dit is aangepast, maten van de base plaat zijn iets ruimer geworden. Terug te lezen in een van de nieuwsbrieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moxegy
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:57
Wellicht geeft het je wat meer bevestiging als ik vertel dat ik hier ook een doos voor heb gereserveerd.
Ik heb zelf de dozen aangesmeerd en voorzichtig uitgekrabd dus ik durf dat wel aan, zeker om dat dit al eerder is aangekaart zoals Rorie zegt.

Ik kan in ieder geval niet wachten om er mee te gaan spelen en vrouwlief ook blij te maken met eenvoud :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Bob schreef op maandag 27 november 2023 @ 17:45:
[...]

Nou eigenlijk 2 dingen: past alles goed (he eerlijk is eerlijk, dit is geen Gira met jaren ervaring en weet ik het hoeveel producten op de markt). En ook wel: "is het wat", werkt het zo als geadverteerd, ziet het er netjes uit. He bij wijze van is het scherm totaal onleesbaar met enig omgevingslicht en zijn de knopjes bijna niet in te drukken. Tja dan weet ik dat liever van te voren :)

(maar laten we daar maar niet vanuitgaan!)
DiXY schreef op maandag 27 november 2023 @ 20:05:
[...]

Thanks! Er komt geen beunhaas maar iemand die al jaren in het vak zit en goede werk achterlaat :)
rorie schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 10:03:
[...]

In de begin fase van dit project heb ik nog aangegeven dat de maten van de base plaat wat aan de krappe kant waren. Deze zou hierdoor niet helemaal netjes over de doos heen vallen, zeker als er niet netjes gestucked was. Dit is aangepast, maten van de base plaat zijn iets ruimer geworden. Terug te lezen in een van de nieuwsbrieven.
Ok dat klinkt goed! Die nieuwsbrief heb ik denk ik dan even gemist :)
moxegy schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 10:15:
Wellicht geeft het je wat meer bevestiging als ik vertel dat ik hier ook een doos voor heb gereserveerd.
Ik heb zelf de dozen aangesmeerd en voorzichtig uitgekrabd dus ik durf dat wel aan, zeker om dat dit al eerder is aangekaart zoals Rorie zegt.

Ik kan in ieder geval niet wachten om er mee te gaan spelen en vrouwlief ook blij te maken met eenvoud :D
Mooi, in het ergeste geval kunnen we samen huilen :+

Maargoed bedankt allen, stemt me weer wat gerust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moxegy
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:57
Mocht het echt "net niet" passen dan is dat waarschijnlijk netjes op te lossen door er een kunstof plaat achter te maken zodat de randjes weg gewerkt zijn. Dat is ook de reden waarom ik niet zo bang ben.

Qua helderheid ben ik ook wel benieuwd, heb in de badkamer een thermostaat voor de vloerverwarming en deze is niet denderend qua helderheid en kijkhoeken, dit is natuurlijk wel afwachten. Heb wel vertrouwen in het proces mede door de open communicatie e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
Uit de newsletter:

Dimensions slightly changed
A couple of users have raised questions if the BASE module would cover their flush mounted box. We have investigated this issue. There is no real standard for these boxes, but we have increased the width of the base module with 4 millimeter to be on the safe side. Also the base module is now square. The width of the BAR and DISPLAY modules is increased by 2 millimeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
rorie schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 11:35:
Uit de newsletter:

Dimensions slightly changed
A couple of users have raised questions if the BASE module would cover their flush mounted box. We have investigated this issue. There is no real standard for these boxes, but we have increased the width of the base module with 4 millimeter to be on the safe side. Also the base module is now square. The width of the BAR and DISPLAY modules is increased by 2 millimeter.
Welke newsletter was dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bob

Bob

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mattie112
En? Is er inmiddels al iets verzonden? Iemand al een bevestiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje

Kroontje

...

Ordernummer 1730, status zegt nog: "Status Expected delivery December 2023". Zat ook niet bij de eerste batch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiXY
Er is gisterenavond een update geplaatst in het blog, deze is alleen niet (niet in mijn geval) als nieuwsbrief verstuurd....

https://button.plus/blog/81

er is nu een youtube channel:
https://www.youtube.com/@ButtonPlus

[ Voor 22% gewijzigd door DiXY op 10-12-2023 11:36 ]

Mijn zelfbouw thuis accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ik vind die gloed op de muur niet zo fraai eigenlijk, hopelijk is dat af te dekken dat alleen het knopje zelf verlicht is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P23vB_8QG33aO2Edc8qLMvR_es0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8KtZ9x8lxFHGgqnBoyTX2EJ3.jpg?f=fotoalbum_large
En mbt updates gaat dit precies zoals met elke kickstarter: het duurt allemaal langer dan verwacht. Rustig afwachten dus :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-08 20:24
Als ik het mij goed herinner zijn er 2 leds die je afzonderlijk kunt instellen (1 voor de knop, 1 voor de gloed op de muur).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:49
En daar is de nieuwsbrief per mail. Geweldig zo meegenomen te worden. Youtube kanaal erg leuk om eens in de keuken te kijken al voelt het ook zo af en toe minder professioneel (maar ik denk datzelfde gevoel al vermeld is in de nieuwsbrief). Dat het echt zo gaat, menselijke robotten die doen wat er gevraagd (of waarschijnlijk eerder "gezegd") wordt.

[ Voor 19% gewijzigd door mgizmo op 10-12-2023 22:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ziet er mooi uit ja! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:49
Een fase verder worden de componenten gesoldeerd denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buttonplus
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 11-09 12:01

buttonplus

Bedrijfsaccount Button+
Topicstarter
mgizmo schreef op zondag 10 december 2023 @ 22:43:
[...]

Een fase verder worden de componenten gesoldeerd denk ik?
Klopt, hierna schuift de PCB door naar de 'reflow oven' waarin in verschillende temperatuur zones de 'solder paste' smelt, en weer stolt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• buttonplus

buttonplus

Bedrijfsaccount Button+
Topicstarter
Ik kan hier heel lang naar kijken, zie steeds weer iets nieuws. Leek me voor tweakers ook interessant!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buttonplus

buttonplus

Bedrijfsaccount Button+
Topicstarter
mgizmo schreef op zondag 10 december 2023 @ 22:30:
En daar is de nieuwsbrief per mail. Geweldig zo meegenomen te worden. Youtube kanaal erg leuk om eens in de keuken te kijken al voelt het ook zo af en toe minder professioneel (maar ik denk datzelfde gevoel al vermeld is in de nieuwsbrief). Dat het echt zo gaat, menselijke robotten die doen wat er gevraagd (of waarschijnlijk eerder "gezegd") wordt.
De meeste producten die je koopt worden uiteindelijk in elkaar gezet, en dat gebeurt vrijwel altijd door menselijke handen. Ik zag in de verpakkingsfabriek een iPhone-achtig doosje, waarvan je verwacht dat dat door een machine gemaakt zou worden. Echter er was een lopende band met 4 mensen voor nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• buttonplus

buttonplus

Bedrijfsaccount Button+
Topicstarter
CyBeRSPiN schreef op zondag 10 december 2023 @ 11:39:
Ik vind die gloed op de muur niet zo fraai eigenlijk, hopelijk is dat af te dekken dat alleen het knopje zelf verlicht is.
[Afbeelding]
En mbt updates gaat dit precies zoals met elke kickstarter: het duurt allemaal langer dan verwacht. Rustig afwachten dus :)
Deze foto heeft even in de blog gestaan, maar ik heb hem er uiteindelijk weer af gehaald. Het is donker weer, en mijn Samsung S23 Ultra kan dit gewoon niet aan. Het kleur effect op de muur is juist erg mooi! Alleen moet je dit met eigen ogen zien. Hopelijk lukt het me met wat betere camera en omstandigheden later wel.

Overigens kun je dit muurgerichte LED ook uitschakelen in de software, zoals iemand al correct opmerkte.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• buttonplus

buttonplus

Bedrijfsaccount Button+
Topicstarter
canonball schreef op maandag 27 november 2023 @ 09:17:
[...]

Ik heb een 3 uur later besteld een en zit ongeveer 30 hoger.
Mijn user nr zit in de 300.

Het geheim van de ordernummers...: elke nieuwe order hoogt op met 1, eerste order is 1234. Ik vond ordernummer 1 beetje lullig, vandaar. Niet verder vertellen he 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Heel eg cool om te zien inderdaad. Ben er nog niet helemaal uit hoe ik de knoppen ga indelen.

Ik denk dat ik uiteindelijk iets in Home Assistant zet, zodat ik het vanaf daar kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:40

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Zojuist de laatste newsletter ontvangen. Snel telefoonnummer toegevoegd :D

Mijn nieuwbouw huis wordt pas ergens begin volgend jaar opgeleverd dus ik voorlopig geen haast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
buttonplus schreef op zondag 10 december 2023 @ 23:17:
[...]

Klopt, hierna schuift de PCB door naar de 'reflow oven' waarin in verschillende temperatuur zones de 'solder paste' smelt, en weer stolt.
Wat doet die lamp die sommige componenten "flitst" voordat ze geplaatst worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

JackBol schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:46:
[...]

Wat doet die lamp die sommige componenten "flitst" voordat ze geplaatst worden?
Ik vermoed dat daar een foto gemaakt wordt die de exacte positie van het onderdeel bepaalt zodat de plaatsing exact kan plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
CyBeRSPiN schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:52:
[...]

Ik vermoed dat daar een foto gemaakt wordt die de exacte positie van het onderdeel bepaalt zodat de plaatsing exact kan plaatsvinden.
Of misschien juist kijkt of het onderdeel goed zit :)

Kan er niet op wachten! Stukadoor is vandaag begonnen en dat wordt deze week afgemaakt, had het graag voor die tijd even gezien maar hij heeft straks een mooi plekje!

Denk dat de LEDs aan de achterkant wel leuk zijn, zeker als je daar zelf een kleurtje aan kan geven kan je er nog iets van functionaliteit aan geven ook!

Wasmachine klaar = groen
Droger klaar = rood
Afwasmachine klaar = blauw

Naja bedenk het maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Mattie112 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 13:32:
[...]
Denk dat de LEDs aan de achterkant wel leuk zijn, zeker als je daar zelf een kleurtje aan kan geven kan je er nog iets van functionaliteit aan geven ook!

Wasmachine klaar = groen
Droger klaar = rood
Afwasmachine klaar = blauw

Naja bedenk het maar :)
Ja precies. Ik ben al gerustgesteld dat het een apart aanstuurbare LED is. Vond het er anders goedkoop uitzien, nu is het juist een leuke extra feature om mee te spelen :)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:19
Soms is Groningen heel ver weg van alles, maar soms ook wel dichtbij :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fBqdqj2ecd9I67h5r4WxNDwfRxE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0CLKemz5ylvP4Q3jqfjgmFTD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door CopyCatz op 12-12-2023 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
CopyCatz schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 16:18:

[Afbeelding]
Nou ben heel benieuwd naar de ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Mattie112 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 16:49:
[...]

Nou ben heel benieuwd naar de ervaringen!
Tot dusver een hoog tweakers gehalte, maar dat maakt het ook wel weer leuk. Zat eerst te stuntelen met de schroefjes (voor of achterkant?) omdat je niet verwacht dat de kop onder de modules komt te zitten. Maar daar is rekening mee gehouden :)

Daarna ontdekt dat mqtt auth niet wordt ondersteund, dus eerst uitzoeken hoe ik dat van mijn mqtt docker container af haal. En nu connect ie nog steeds niet, kortom, lekker puzzelen. Connectie werkt alleen over websockets, beetje verwarrend omdat je ook een http poort kan opgeven.

Vond het in elkaar klikken van de schermen en buttons wel een beetje scary, je moet flink wat kracht zetten en dan weet ik uit ervaring dat ik dingen kapot maak. Maar goed, hij zit in elkaar.

[ Voor 6% gewijzigd door CopyCatz op 12-12-2023 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:07

[Afbeelding]
Die van mij is helaas nog onderweg...Purmerend ligt een dag verderop blijkbaar ... ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CopyCatz
arene schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 17:43:
[...]

Die van mij is helaas nog onderweg...Purmerend ligt een dag verderop blijkbaar ... ;)
Ik ben gewoon even langs de uitvinder gefietst :)

Het is even een gedoe om home assistant + mqtt + node red werkend te krijgen, maar ik heb nu de eerste waardes op het scherm staan. Ik ga er morgen wel een blogje over schrijven op de buttonplus site denk ik.

Een paar zaken snap ik niet:

- Button rij 0 (onderin het scherm) krijg ik niet getoond. Daar staat het ip adres, geen labels. De knoppen werken wel.
- In de editor kun je front en wall led instellen qua kleur maar dat doet niks, en in de mqtt event listener zie ik geen wall led meer terug, dus hoe die moet worden ingesteld..

[ Voor 26% gewijzigd door CopyCatz op 13-12-2023 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Ja ik geloof dat ik de MQTT broker wel eens heb opgestart maar gebruik hem niet echt actief. Node red sowieso niet, zie daar weet niet heel erg het nut van in maargoed :)

Als het binnen is ga ik me er pas in verdiepen anders schiet het toch niet echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie

[Afbeelding]
Op voorgaande foto’s vielen de schermpjes veel minder op dan op deze foto. Is dat in het echt ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
rorie schreef op woensdag 13 december 2023 @ 19:16:
[...]

Op voorgaande foto’s vielen de schermpjes veel minder op dan op deze foto. Is dat in het echt ook zo?
Het blijft lastig om een goeie foto te maken. In goed licht zie je het verschil tussen scherm en behuizing veel minder, in het donker vrij goed. Maar goed met oled schermpjes praten we over een heel andere prijsklasse.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• arene
Ik heb hem aan het einde van de dag ontvangen en heb maar weinig tijd gehad om er serieus mee aan de slag te gaan. Morgen kun je een uitgebreidere reactie verwachten maar voor nu is mijn eerste indruk dat,
inderdaad zoals CopyCatz al schreef, het in elkaar zetten even durven en puzzelen is. En ik hou 1 schroefje over.....

Eerder kwam de vraag voorbij of de voeding echt nodig is nu hij usb-c heeft. Na het inpluggen van de stekker start hij netjes op, de aparte voeding is wat dat betreft dus niet echt nodig. Mooi!

Ik heb even snel geprobeerd via Homey (en de app Button+) de devices in Homey zichtbaar te maken, maar dat heb ik nog niet lekker werkend gekregen. De andere, native manier is rechtstreeks via de url van de button+ maar ook daar heb je devices nodig die ik daar nog niet zichtbaar kan maken.

Heeft te maken met de broker denk ik. Ik heb die draaien op Homey maar de app Button+ op Homey heef ook een eigen broker. Daar ga ik morgen ook naar kijken hoe dat zit.

Overigens werkt het dimmen van het scherm via Homey niet maar rechtstreek op de button+ wel. 1 procent helderheid is heel vaag nog zichtbaar.

Maar de eerste indruk is erg positief. ziet er mooi uit allemaal. Ik zie nauwelijks verschil tussen het zwarte scherm (dat je ook kunt inverten en kleuren trouwens) en de bezel. Als ik het morgenavond allemaal werkend heb, zal ik hier mijn indrukken en misschien ook een korte handleiding plaatsen als dat gewaardeerd wordt teninste.

• Wouter2403
Tof om de eerste ervaringen te lezen. Ik heb wel zin om er mee te gaan beginnen nu. Stiekem hoop ik een beetje op iemand die een integratie voor Home Assistant schrijft, m'n MQTT skills zijn nooit geweldig geweest maar met alle integraties van afgelopen jaren behoorlijk roestig :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob

Bob

Wouter2403 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 09:02:
Tof om de eerste ervaringen te lezen. Ik heb wel zin om er mee te gaan beginnen nu. Stiekem hoop ik een beetje op iemand die een integratie voor Home Assistant schrijft, m'n MQTT skills zijn nooit geweldig geweest maar met alle integraties van afgelopen jaren behoorlijk roestig :+ .
't Is echt wel erg simpel hoor, ik check hier net een van mijn automations, het is niet meer dan
* Triggers - When MQTT message has been received (topic in mijn geval: keuken/toggle_light)
* Actions - Toggle (Device naar keuze dat Toggle ondersteunt, een shelly 2PM in mijn geval)

En dan natuurlijk in de button (dit is nog van een oude button, ik ga ervan uit dat de interface grotendeels hetzelfde is gebleven):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wehObS8FHeU3lQ7DB1Z5AobomcM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IXb0H29yhlKgrUfqNUKNk5FX.png?f=fotoalbum_large
In deze versie was een payload nog verplicht, dat is misschien niet meer nodig ondertussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arene
Hier staat een en ander uitgelegd over de integratie met HomeAssistant: Blog.Met dank aan CopyCatz trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter2403
arene schreef op donderdag 14 december 2023 @ 09:26:
[...]

Hier staat een en ander uitgelegd over de integratie met HomeAssistant: Blog
:*) Top! Nu kan ik lekker hobbyen in aanloop naar ontvangst van de Button+.

Nog iets, iemand bekend hoe je de interne temperatuursensor gebruikt? Ik zou deze waarde graag willen gebruiken voor mijn thermostaat in Home Assistant.

[ Voor 19% gewijzigd door Wouter2403 op 14-12-2023 09:32 ]

• Bob

Bob

Wouter2403 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 09:27:
[...]

:*) Top! Nu kan ik lekker hobbyen in aanloop naar ontvangst van de Button+.

Nog iets, iemand bekend hoe je de interne temperatuursensor gebruikt? Ik zou deze waarde graag willen gebruiken voor mijn thermostaat in Home Assistant.
Die kan je de gemeten waarde laten publishen naar een MQTT topic naar keuze, vanaf daar doe je er mee wat je wil.

• Wouter2403
Bob schreef op donderdag 14 december 2023 @ 09:36:
[...]

Die kan je de gemeten waarde laten publishen naar een MQTT topic naar keuze, vanaf daar doe je er mee wat je wil.
Zoiets vermoedde ik al, maar ik zie de sensor niet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uJFKXuzzhTmBTqoU9U49r8hnDnA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JnuT5B2L51Yc0gYNhJ6evxFc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob

Bob

Wouter2403 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 09:52:
[...]

Zoiets vermoedde ik al, maar ik zie de sensor niet?

[Afbeelding]
In de simulator bestaat de sensor idd niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen Hendriks

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Ik heb misschien wel interesse om als sideproject te gaan kijken naar het bouwen van een Home Assistant integratie.

Heb hem zelf nog niet binnen en dat gaat waarschijnlijk pas ergens volgend jaar maart zijn dat ik hierna ga kijken aangezien dan mijn nieuwe woning wordt opgeleverd.

Als ik het goed begrijp is MQTT de enige entry point / api die beschikbaar is toch?

[ Voor 35% gewijzigd door Koen Hendriks op 14-12-2023 10:08 ]

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:57

YES

Moderator General Chat
Oké, ik heb mijn Button+ ook binnen!

Heb hem aan de praat en aan mijn WiFi hangen, maar ik kom er nu achter dat ik mijn Home Assistant installatie inmiddels niet meer op MQTT gebaseerd heb. Ik had dat voorheen wel, maar met mijn Shelly apparatuur is dat niet meer nodig en dat heb ik dus niet ingericht.

MQTT is een harde eis om die apparaten via mijn Button+ uit te kunnen lezen/aansturen of niet?

• Bob

Bob

YES schreef op donderdag 14 december 2023 @ 15:49:

Heb hem aan de praat en aan mijn WiFi hangen, maar ik kom er nu achter dat ik mijn Home Assistant installatie inmiddels niet meer op MQTT gebaseerd heb. Ik had dat voorheen wel, maar met mijn Shelly apparatuur is dat niet meer nodig en dat heb ik dus niet ingericht.

MQTT is een harde eis om die apparaten via mijn Button+ uit te kunnen lezen/aansturen of niet?
Ja, by design zelfs denk ik.

• YES

YES

Moderator General Chat
Bob schreef op donderdag 14 december 2023 @ 16:00:
[...]

Ja, by design zelfs denk ik.
Dacht ik ook al inderdaad. Grappig/bijzonder dat ik mijn HA dan al een hele tijd niet met via MQTT aanstuur maar dat zelf niet meer weet. Eerst daar maar eens aan gaan sleutelen dan :+

• arene
De app in Homey werkt nog niet 100% dus ik kan nog geen goede review en handleiding geven. Is op zich begrijpelijk dat er nog wat gesleuteld moet worden want de ontwikkelaar had natuurlijk geen Button+ in zijn bezit dus hij kon niet alles goed testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter2403
YES schreef op donderdag 14 december 2023 @ 15:49:

Haha, dat is wat ik eerder vandaag ook al postte. Ik heb MQTT nog wel draaien, maar echt alleen nog maar voor een paar antieke Tasmota stekkers die al jaren op dezelfde configuratie draaien. Dat wordt weer even modderen komende tijd in de simulator. Beetje mazzel kan ie dan ergens begin volgend jaar aan de muur op et plekje van de nu nutteloze thermostaat van de gasketel die enkele weken geleden het veld heeft geruimd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Wouter2403 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 16:40:
[...]

Haha, dat is wat ik eerder vandaag ook al postte. Ik heb MQTT nog wel draaien, maar echt alleen nog maar voor een paar antieke Tasmota stekkers die al jaren op dezelfde configuratie draaien. Dat wordt weer even modderen komende tijd in de simulator. Beetje mazzel kan ie dan ergens begin volgend jaar aan de muur op et plekje van de nu nutteloze thermostaat van de gasketel die enkele weken geleden het veld heeft geruimd.
Ik heb niet het hele topic gelezen dus ik had die van jou niet gezien ;)

Ik ga hem gewoon al eerder aan de muur hangen, de tijd en temperatuur is al een start. Hij komt bij mij op de plek van een oude (waardeloos geworden) thermostaat :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiXY
Met Home Assistant heb je 99% van alle gevallen node-red in ieder geval niet nodig... Ik red me eigenlijk altijd wel met de automations
Ik heb NodeRed wel geïnstalleerd maar gebruik deze alleen voor de koppeling naar mijn Siemens S7 PLC
MQTT gebruik ik net als @Wouter2403 ook voor een paar Tosmota's. Die wil ik nog omzetten naar ESPHome...
@CopyCatz Ik heb net met interesse je blog gelezen, Ik gok dat jij HA ook in Docker draait? Dan heb je ook geen toegang tot de echte addons. Je schrijft namelijk "addons" in je blog bericht maar ik denk dat je "integrations" bedoelt ;)
Ik zelf draai HA virtueel op proxmox, daar heb je toegang tot echte addons en kun je NodeRed en Mosquito met 2 klikken installeren.

Mijn zelfbouw thuis accu

• BPZ
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-08-2024

BPZ

Ik heb hem ondertussen ook binnen. En ondertussen al werkend met Node Red en MQTT waardoor mijn slimme meter informatie al realtime op het schermpje krijg. Erg mooi!

Wat ik momenteel heb is dat de labels van de buttons cursief zijn gedrukt? Heeft iemand anders hier ook "last" van?

En een tip voor de mensen die hem gaan ontvangen, en nog in elkaar moeten zetten. Je hebt aan de onderkant van de Base module twee "schroeven" zitten, waarmee je de in te klikken modules kan locken, of unlocken. Als je deze dus open draait, dan hoef je de modules alleen maar in de connector te drukken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rorie
Zouden de mensen die hem al hebben wat foto’s kunnen posten, het liefst aan de muur natuurlijk 😀. Alles werkt hier via mqtt, met zigbee2mqtt als brug tussen al mijn apparaten en mqtt en Node-red waar al mijn logica gedefinieerd is. Button+ zou hier de perfecte aanvulling zijn.

• CopyCatz
DiXY schreef op donderdag 14 december 2023 @ 17:04:

@CopyCatz Ik heb net met interesse je blog gelezen, Ik gok dat jij HA ook in Docker draait? Dan heb je ook geen toegang tot de echte addons. Je schrijft namelijk "addons" in je blog bericht maar ik denk dat je "integrations" bedoelt ;)
Ik zelf draai HA virtueel op proxmox, daar heb je toegang tot echte addons en kun je NodeRed en Mosquito met 2 klikken installeren.
Thanks, ik vroeg me al af waarom dat addon gebeuren er anders uit ziet bij mij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
BPZ schreef op donderdag 14 december 2023 @ 17:06:

Wat ik momenteel heb is dat de labels van de buttons cursief zijn gedrukt? Heeft iemand anders hier ook "last" van?
Ik zie dat alleen na een tijdje met de default "label" tekst, niet met eigen benamingen.

• Koen Hendriks

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Wordt auth in MQTT nog wel supported in een nieuwe firmware? De Home assistant MQTT borker (Mosquitto) support geen unauthorized MQTT namelijk.

Daarnaast is het ook een security kwesite, ik wil eigenlijk niet een MQTT broker hebben in mijn netwerk die alle verbindingen accepteert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• balk
Koen Hendriks schreef op donderdag 14 december 2023 @ 21:20:
Wordt auth in MQTT nog wel supported in een nieuwe firmware? De Home assistant MQTT borker (Mosquitto) support geen unauthorized MQTT namelijk.

Daarnaast is het ook een security kwesite, ik wil eigenlijk niet een MQTT broker hebben in mijn netwerk die alle verbindingen accepteert.
Met websocket kan het wel beveiligd, althans in de demo module. Ik kijk elke dag even of mijn B+ al onderweg is :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FTUE9ZojLALr_73GToFXoTWm9og=/x800/filters:strip_exif()/f/image/N4HDkdouxuMlJ02ekcZMeJLq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sorted.bits
Nice, goed om te zien dat meer mensen m al binnen hebben. Kregen jullie iets van tracking?

Komende weken vakantie en ik zit er aan te denken om iets voor HA in elkaar te zetten.

[ Voor 33% gewijzigd door sorted.bits op 14-12-2023 22:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen Hendriks

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Mijn eerste plan voor de Home assistant integratie is de configuratie te kunnen doen in Home assistant. Het lijkt me dat de json uit de virtuele simulatie straks geupload / gepost kan worden naar de Button+.
Op dit moment gaat dat naar https://api.button.plus/button/postbutton?id=xx maar dat wordt denk ik dan het IP van je esp32 boardje ofzo.

Hier mijn korte analyze er van:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
{
    "info": { 
        "largedisplay": 3, // on which connector the large display is hooked up?
        "i2cs": [], // serial communication data probably
        "connectors": [ // Which button+ modules are attached after the screen and the 2 buttons
            {
                "id": 3,  // connector id, in this case the largedisplay
                "type": 2 // I'm assuming this is some sort of unique type, for example type = 2 means buttons on display
            },
            {
                "id": 4,
                "type": 1 // I'm assuming this means default button component (1 left, 1 right)
            }
        ],
        "sensors": [] // future sensors on the esp32 probably will be in this array
    },
    "core": {
        "name": "demo3", // Button+ set name
        "location": "Living Room", // location where its found 
        "color": 15140872, // 24 bit integer representation of the main color
        "invert": true // wether to invert colors
    },
    "mqttbuttons": [ // all possible available button configurations with what mqtt to publish or subscribe
        {
            "id": 0,   
            "label": "Btn 0",
            "topics": []
        },
        {
            "id": 1,
            "label": "Btn 1",
        },
        {
            "id": 2,
            "label": "Btn 2",
        },
        {
            "id": 3,
            "label": "Btn 3",
        },
        {
            "label": "Btn 4",
        },
        {
            "id": 5,
            "label": "Btn 5",
        },
        {
            "id": 6, // not following this id scheme yet, the left display button has id 6 for some reason. probably going over each connector and its type 
            "label": "Btn 8", // label of this button
            "topics": [ // array of mqtt topics to publish or subscribe
                {
                    "brokerid": "buttonplus",
                    "topic": "buttonplus/abc",
                    "payload": "dummy",
                    "eventtype": 0 
                    // different types of event we can have topics for in mqtt:
                    // 0 = 'Click'
                    // 1 = 'Long press'
                    // 8 = 'Blue LED'
                    // 9 = 'Red LED'
                    // 10 = 'Green LED'
                    // 11 = 'Label'
                    // 12 = 'Toplabel'
                    // 13 = 'RGB Led'
                    // 14 = 'Led'
                    // 15 = 'Value'
                    // 16 = 'Label'
                    // 17 = 'Unit'
                    // 18 = 'Sensor value'
                }
            ]
        },
        {
            "id": 7,
        },
        {
            "id": 8,
            "label": "Tolomeo lamp",
            "topics": [
                {
                    "topic": "buttonplus/demo/tolomeo",
                    "payload": "ON",
                    "eventtype": 14
                },
                {
                    "topic": "buttonplus/demo/tolomeo/toggle",
                }
            ]
        },
        {
            "id": 9,
            "label": "Like",
                {
                    "topic": "buttonplus/like",
                }
            ]
        }
    ],
    "mqttdisplays": [ // config for the largedisplay
        {
            "x": 0, // Horizontal postion of the item within the lcd (in % of the display width)
            "y": 0, // Vertical postion of the item within the lcd (in % of the display width)
            "fontsize": 4, // self explanatory
            "align": 0,
            // alignment for the text on the display using the following integers as map:
            // 0 = 'Top Left'
            // 1 = 'Top Center'
            // 2 = 'Top Right'
            // 3 = 'Center Left'
            // 4 = 'Center Center'
            // 5 = 'Center Right'
            // 6 = 'Bottom Left'
            // 7 = 'Bottom Center'
            // 8 = 'Bottom Right'    
            "width": 60, // in % of the display width
            "label": "Central European Time",
            "round": 0, // Round the incoming payload to decimal places, 0 is round to whole numbers
                { // The mqtt topic to set as display data.
                    "topic": "system/datetime/amsterdam",
                    "eventtype": 15
                }
            ]
        },
        {
            "x": 0,
            "y": 70,
            "fontsize": 1,
            "width": 100,
            "label": "BBC Tech",
            "round": 0,
                {
                    "topic": "buttonplus/rss/bbctech",
                }
            ]
        },
        {
            "y": 40,
            "fontsize": 2,
            "align": "0",
            "width": 40,
            "label": "Button+ Likes",
                {
                    "topic": "buttonplus/likes",
                }
            ]
        }
    ],
    "mqttbrokers": [ // list of mqtt brokers to connect to
        {
            "url": "mqtt://mqtt.button.plus",
            "port": 0,
            "wsport": 0
        }
    ],
    "mqttsensors": []
}

Comments in json kan natuurlijk niet maar veel van deze data moet goed in te stellen zijn in Home assistant via een GUI. Voor de kleuren een korte test gedaan en die zou je simpel kunnen omzetten van RGB naar de 24 bit integer.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
class RGBColorConverter:
    @staticmethod
    def rgb_to_integer(red, green, blue):
        """Convert RGB values to a 24-bit integer."""
        return (red << 16) | (green << 8) | blue

@staticmethod
    def integer_to_rgb(color_integer):
        """Convert a 24-bit integer to RGB values."""
        red = (color_integer >> 16) & 0xFF
        green = (color_integer >> 8) & 0xFF
        blue = color_integer & 0xFF
        return red, green, blue

Ik vraag me af of er binnenkort een keer developer / api documentatie beschikbaar komt nu de eerste bezorgingen binnen komen.

Hoop ook dat de API voor het largedisplay nog wat uitgebreid gaat worden. alleen text met een label vind ik een beetje beperkt, had mooi een history grafiek van temperatuur o.i.d. er op willen tonen.

[ Voor 0% gewijzigd door Koen Hendriks op 14-12-2023 22:25 . Reden: formatting en API url ]

• balk
Koen Hendriks schreef op donderdag 14 december 2023 @ 22:22:
Mijn eerste plan voor de Home assistant integratie is de configuratie te kunnen doen in Home assistant. Het lijkt me dat de json uit de virtuele simulatie straks geupload / gepost kan worden naar de Button+.
Op dit moment gaat dat naar https://api.button.plus/button/postbutton?id=xx maar dat wordt denk ik dan het IP van je esp32 boardje ofzo.

Hier mijn korte analyze er van:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
{
    "info": { 
        "largedisplay": 3, // on which connector the large display is hooked up?
        "i2cs": [], // serial communication data probably
        "connectors": [ // Which button+ modules are attached after the screen and the 2 buttons
            {
                "id": 3,  // connector id, in this case the largedisplay
                "type": 2 // I'm assuming this is some sort of unique type, for example type = 2 means buttons on display
            },
            {
                "type": 1 // I'm assuming this means default button component (1 left, 1 right)
            }
        ],
        "sensors": [] // future sensors on the esp32 probably will be in this array
    },
    "core": {
        "name": "demo3", // Button+ set name
        "location": "Living Room", // location where its found 
        "color": 15140872, // 24 bit integer representation of the main color
        "invert": true // wether to invert colors
    },
    "mqttbuttons": [ // all possible available button configurations with what mqtt to publish or subscribe
        {
            "id": 0,   
            "label": "Btn 0",
        },
        {
            "id": 1,
            "label": "Btn 1",
        },
        {
            "id": 2,
            "label": "Btn 2",
        },
        {
            "id": 3,
            "label": "Btn 3",
        },
        {
            "label": "Btn 4",
        },
        {
            "id": 5,
            "label": "Btn 5",
        },
        {
            "id": 6, // not following this id scheme yet, the left display button has id 6 for some reason. probably going over each connector and its type 
            "label": "Btn 8", // label of this button
            "topics": [ // array of mqtt topics to publish or subscribe
                {
                    "topic": "buttonplus/abc",
                    "payload": "dummy",
                    // different types of event we can have topics for in mqtt:
                    // 0 = 'Click'
                    // 1 = 'Long press'
                    // 8 = 'Blue LED'
                    // 9 = 'Red LED'
                    // 10 = 'Green LED'
                    // 11 = 'Label'
                    // 12 = 'Toplabel'
                    // 13 = 'RGB Led'
                    // 14 = 'Led'
                    // 15 = 'Value'
                    // 16 = 'Label'
                    // 17 = 'Unit'
                    // 18 = 'Sensor value'
                }
            ]
        },
        {
            "id": 7,
        },
        {
            "id": 8,
            "label": "Tolomeo lamp",
                {
                    "topic": "buttonplus/demo/tolomeo",
                    "payload": "ON",
                    "eventtype": 14
                },
                {
                    "topic": "buttonplus/demo/tolomeo/toggle",
                }
            ]
        },
        {
            "id": 9,
            "label": "Like",
                {
                    "topic": "buttonplus/like",
                }
            ]
        }
    ],
    "mqttdisplays": [ // config for the largedisplay
        {
            "x": 0, // Horizontal postion of the item within the lcd (in % of the display width)
            "y": 0, // Vertical postion of the item within the lcd (in % of the display width)
            "fontsize": 4, // self explanatory
            // alignment for the text on the display using the following integers as map:
            // 0 = 'Top Left'
            // 1 = 'Top Center'
            // 2 = 'Top Right'
            // 3 = 'Center Left'
            // 4 = 'Center Center'
            // 5 = 'Center Right'
            // 6 = 'Bottom Left'
            // 7 = 'Bottom Center'
            // 8 = 'Bottom Right'    
            "width": 60, // in % of the display width
            "label": "Central European Time",
            "round": 0, // Round the incoming payload to decimal places, 0 is round to whole numbers
                { // The mqtt topic to set as display data.
                    "topic": "system/datetime/amsterdam",
                }
            ]
        },
        {
            "y": 70,
            "fontsize": 1,
            "width": 100,
            "label": "BBC Tech",
            "round": 0,
                {
                    "topic": "buttonplus/rss/bbctech",
                }
            ]
        },
        {
            "y": 40,
            "fontsize": 2,
            "align": "0",
            "width": 40,
            "label": "Button+ Likes",
                {
                    "topic": "buttonplus/likes",
                }
            ]
        }
    ],
    "mqttbrokers": [ // list of mqtt brokers to connect to
        {
            "url": "mqtt://mqtt.button.plus",
            "port": 0,
            "wsport": 0
        }
    ],
    "mqttsensors": []
}

Comments in json kan natuurlijk niet maar veel van deze data moet goed in te stellen zijn in Home assistant via een GUI. Voor de kleuren een korte test gedaan en die zou je simpel kunnen omzetten van RGB naar de 24 bit integer.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
class RGBColorConverter:
    @staticmethod
    def rgb_to_integer(red, green, blue):
        """Convert RGB values to a 24-bit integer."""
        return (red << 16) | (green << 8) | blue

@staticmethod
    def integer_to_rgb(color_integer):
        """Convert a 24-bit integer to RGB values."""
        red = (color_integer >> 16) & 0xFF
        green = (color_integer >> 8) & 0xFF
        blue = color_integer & 0xFF
        return red, green, blue

Ik vraag me af of er binnenkort een keer developer / api documentatie beschikbaar komt nu de eerste bezorgingen binnen komen.

Hoop ook dat de API voor het largedisplay nog wat uitgebreid gaat worden. alleen text met een label vind ik een beetje beperkt, had mooi een history grafiek van temperatuur o.i.d. er op willen tonen.
Wat wil je hier mee bereiken? Meer vrijheid, zoals dynamisch configureerbare knoppen? Telkens deze Jason sturen is wel een boel overhead.
****Edit
Bijvoorbeeld dat je functies van de B+ direct kunt mappen met een entity in HA? Dus een label laten voeden door een sensor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkRenting
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-09 13:16
Yep, heb ik ook. Al aan @buttonplus gemeld; misschien een firmware dingetje met verversen van de displays?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
JackBol schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 12:51:
[...]
Ik wil het liefst de configuratie JSONs van de buttons in een svn stoppen en naar de button+ pushen. Zo manage ik een hoop config in mijn huis.
[...]
Zou je willen uitleggen hoe dit werkt? Gebruik je daar Node Red voor? Svn is subversion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
balk schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 07:21:
[...]

Zou je willen uitleggen hoe dit werkt? Gebruik je daar Node Red voor? Svn is subversion?
Ik heb het nog niet gebouwd, maar waarschijnlijk gewoon een python3 script dat ik op mijn NAS zou draaien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HenkRenting
Helaas geen firmware zoala ik hierboven hoopte.
Kreeg een mail van Ronald dat er een productiefout zit in de displays van enkele Bars.

Hij biedt vervanging aan:
Zelf vervangen of opsturen en door hem laten doen. Of de Bars omruilen, maar dat zal wat langer duren.
Jammer, maar kan gebeuren bij een nieuw product en early-adopters als wij.

Wel prima service in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

balk schreef op donderdag 14 december 2023 @ 23:13:
[...]

Wat wil je hier mee bereiken? Meer vrijheid, zoals dynamisch configureerbare knoppen? Telkens deze Jason sturen is wel een boel overhead.
****Edit
Bijvoorbeeld dat je functies van de B+ direct kunt mappen met een entity in HA? Dus een label laten voeden door een sensor?
Ik wil niet telkens de JSON sturen. Maar bij het instellen van de integratie zou je dus alles vanaf Hass kunnen doen. Nieuwe labels toevoegen aan je large display, de 'location' instellen e.d.

En deze json uitlezen geeft je waardevolle informatie over welke knoppen beschikbaar zijn. Deze wil ik dan mappen aan switch entities in Hass en de labels aan iets als inputs ofzo? Eigenlijk gewoon een complete integratie in Hass dat je daar alles in kan mappen, en je dus ook je automations gewoon in Hass kan aanmaken met die entities.

Hoef je zelf niks van Mqtt te weten behalve dat je het hebt draaien in Hass en die kan ik als dependency zetten voor deze integratie. Mensen met een HassOS kunnen dan gewoon mosquitto ofzo hebben draaien en mensen zonder supervisor zullen zelf iets ingesteld moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
JackBol schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 08:00:
[...]

Ik heb het nog niet gebouwd, maar waarschijnlijk gewoon een python3 script dat ik op mijn NAS zou draaien.
Ik dacht te begrijpen dat je zoiets al hebt draaien voor andere devices in jouw huis. Ik was benieuwd hoe dat op hoofdlijnen werkt. Ik ga eens kijken of ik iets in elkaar kan draaien in Node Red deze kerst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
Koen Hendriks schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 08:29:
[...]

Ik wil niet telkens de JSON sturen. Maar bij het instellen van de integratie zou je dus alles vanaf Hass kunnen doen. Nieuwe labels toevoegen aan je large display, de 'location' instellen e.d.

En deze json uitlezen geeft je waardevolle informatie over welke knoppen beschikbaar zijn. Deze wil ik dan mappen aan switch entities in Hass en de labels aan iets als inputs ofzo? Eigenlijk gewoon een complete integratie in Hass dat je daar alles in kan mappen, en je dus ook je automations gewoon in Hass kan aanmaken met die entities.

Hoef je zelf niks van Mqtt te weten behalve dat je het hebt draaien in Hass en die kan ik als dependency zetten voor deze integratie. Mensen met een HassOS kunnen dan gewoon mosquitto ofzo hebben draaien en mensen zonder supervisor zullen zelf iets ingesteld moeten hebben.
Vooralsnog zijn de labels op knoppen niet instelbaar met mqtt, althans niet in de demo op de site. Dus dat zou een repaint, en dus een verse json eisen. Oplosbaar.

Zo'n integratie zou heel mooi zijn! Ik ben niet echt een coder maar ik wil wel meedenken/helpen/testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

balk schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 08:50:
[...]

Vooralsnog zijn de labels op knoppen niet instelbaar met mqtt, althans niet in de demo op de site. Dus dat zou een repaint, en dus een verse json eisen. Oplosbaar.

Zo'n integratie zou heel mooi zijn! Ik ben niet echt een coder maar ik wil wel meedenken/helpen/testen.
Klopt inderdaad, maar dat lijkt me omdat het EventType 'Value' letterlijk aan de 'value' gemapt word. maar voor een button scherm is er geen 'value' key alleen 'Label'. Ik vermoed dat dit wel aan te passen is in de toekomst.

En anders sturen we de json wel opnieuw, zon groot request is dat nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkRenting
Ik zie dat er ook nieuwe firmware is (v1.04)
Is er toevallig al ergens een changelog beschikbaar, Ronald (@buttonplus)?
Zag het op https://button.plus/support/firmware er nog niet bij staan, maar mss komt dat nog?
Sorry, we vragen vast veel van je zo tijdens de uitrol... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

HenkRenting schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 08:04:
[...]

Helaas geen firmware zoala ik hierboven hoopte.
Kreeg een mail van Ronald dat er een productiefout zit in de displays van enkele Bars.

Hij biedt vervanging aan:
Zelf vervangen of opsturen en door hem laten doen. Of de Bars omruilen, maar dat zal wat langer duren.
Jammer, maar kan gebeuren bij een nieuw product en early-adopters als wij.

Wel prima service in elk geval.
Over welke labels hebben we het hier? Ik zie enkel labels weergegeven op de display zelf, hoe kan dat dan een productiefout zijn?
Maar netjes dat je kan omruilen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arene
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 15:44:
[...]

Over welke labels hebben we het hier? Ik zie enkel labels weergegeven op de display zelf, hoe kan dat dan een productiefout zijn?
Maar netjes dat je kan omruilen!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mIyASvWWew9jYbosblMD4dyUdqU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c5o0586CUPAwlPq4bJyPtZQI.jpg?f=fotoalbum_large
Op dit plaatje kun je zien wat we bedoelen......
Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste

Let op:
Vragen/opmerkingen die gerelateerd zijn aan de ontwikkeling en gebruik van de onofficiële Button+ backend initiatieven graag in dit topic.