Button+ topic

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:18
Het is bewust een event. Een button kan 0 of 1 zijn, echt een status. Een event heeft geen status, maar slechts een tijd dat het doorkomt. En een event type, bijvoorbeeld release, long press of click. Deze kun je direct gebruiken in een automation. Een button heeft twee standen, een event oneindig veel. Dus ook, mocht dat ooit komen, dubbelklik etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron168
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-04 08:49
Ok, duidelijk. Ja het werkt zo natuurlijk ook :) Bedankt voor je toelichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron168
Ik heb denk ik nog een bug gevonden, namelijk het uitzetten van de front ledjes (wall nog niet getest). Zolang de RGB waarde niet 0 is, maakt het veranderen van ONOFF geen verschil.

Dus zo lang hier iets in staat:
buttonplus/btn_living_room/button/button5Page1/frontled/rgb

Heeft het veranderen van dit geen effect:
buttonplus/btn_living_room/button/button5Page1/frontled/rgb/onoff

De work around is RGB op 0 zetten, dan gaan de ledjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timonator
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-04 10:53
Voor mij is de functionaliteit van beta 11 perfect, ik kan er vrij makkelijk mee doen wat ik wil doen. Maar na een x-aantal minuten update de button+ niet meer. Hij stuurt geen payloads meer uit en onvangt ook niks meer op het scherm, vooral te zien door een tijd die stilstaat. Volgens mij was al ergens voorbij gekomen dat switchen van AP problemen kan hebben, ik heb namelijk meerdere APs in het huis. Kan ik misschien iets gedetailleerdere logging van de button+ trekken om dit probleem te verduidelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
Timonator schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 12:06:
Voor mij is de functionaliteit van beta 11 perfect, ik kan er vrij makkelijk mee doen wat ik wil doen. Maar na een x-aantal minuten update de button+ niet meer. Hij stuurt geen payloads meer uit en onvangt ook niks meer op het scherm, vooral te zien door een tijd die stilstaat. Volgens mij was al ergens voorbij gekomen dat switchen van AP problemen kan hebben, ik heb namelijk meerdere APs in het huis. Kan ik misschien iets gedetailleerdere logging van de button+ trekken om dit probleem te verduidelijken?
Je kunt de Bplus aan een computer hangen en dan een terminal emulator mee laten lopen. Coolterm bijvoorbeeld. Gebruik 115200 baud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartve
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-04 20:58
Ron168 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 21:14:
Top, met de laatste firmware (1.14.beta-10) lijkt de auto discovery in home assistant goed te werken.
Ik blijf er wat mee worstelen, heb 1.14.beta-11 geinstalleerd, en de gegevens van de Home Assistant (HA) mqtt broker ingevuld, met 'Subscribe to/publish default topics/payloads for all functions' en 'Add Button+ to Home Assistant via MQTT Discovery service' aangevinkt. Achter de HA mqtt broker staat in de Button+ configuratie 'Connected'.

Bij Auto discovery in HA verwacht ik dat er dan iets in HA verschijnt d.m.v. een notification, en bij 'New devices discovered' onder 'Discovered' een Button+ item (zoals ongeveer elk nieuw apparaat dat ik aanschaf bijna vanzelf HA binnenfietst ..).

Niet dus ... sla ik een stap over?

Observatie: in MQTT explorer zie ik geen mqtt activiteit wanneer ik op knop druk oid, zit daar misschien iets niet goed?

Panasonic 7kW all-in-one KIT-ADC07L3E5 | Heishamon | Node-Red | Home Assistant | bgg 66 m2 vvw | 1e + 2e verd lt convectoren (Jaga) | pv 10120 wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timonator
bartve schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 22:13:
[...]

Ik blijf er wat mee worstelen, heb 1.14.beta-11 geinstalleerd, en de gegevens van de Home Assistant (HA) mqtt broker ingevuld, met 'Subscribe to/publish default topics/payloads for all functions' en 'Add Button+ to Home Assistant via MQTT Discovery service' aangevinkt. Achter de HA mqtt broker staat in de Button+ configuratie 'Connected'.

Bij Auto discovery in HA verwacht ik dat er dan iets in HA verschijnt d.m.v. een notification, en bij 'New devices discovered' onder 'Discovered' een Button+ item (zoals ongeveer elk nieuw apparaat dat ik aanschaf bijna vanzelf HA binnenfietst ..).

Niet dus ... sla ik een stap over?

Observatie: in MQTT explorer zie ik geen mqtt activiteit wanneer ik op knop druk oid, zit daar misschien iets niet goed?
Als er helemaal niks in MQTT explorer komt, zit er toch iets niet juist met de mqtt settings. Je zou altijd de Core/page moeten krijgen.
Zorg ervoor dat bij de MQTT Brokers>URL, echt begint met "mqtt://", had dit ook al voor gehad met lokaal ipadres en dan werkt het gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartve
Timonator schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 23:37:
[...]
Zorg ervoor dat bij de MQTT Brokers>URL, echt begint met "mqtt://", had dit ook al voor gehad met lokaal ipadres en dan werkt het gewoon niet.
Dat was 'm! Bij mij stond er ws://192.168. ... in de URL, waar dat ws vandaan komt weet ik niet, waarschijnlijk zelf ingevuld, maar zou niet weten waarom ...

Panasonic 7kW all-in-one KIT-ADC07L3E5 | Heishamon | Node-Red | Home Assistant | bgg 66 m2 vvw | 1e + 2e verd lt convectoren (Jaga) | pv 10120 wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:00
Goedenavond!

Kan het kloppen dat de automatische backup functie in 1.13 niet functioneert? Ik heb het vinkje aangezet maar zie geen backups verschijnen in mijn button.plus account en kan deze dus ook niet herstellen.

Ik heb nu handmatig een backup gemaakt en dat werkt prima en ik zag zo snel geen issue gemeld op de website. Weet niet of het hiervoor overigens wel werkte.

Edit: never mind, zie dat het alleen werkt in Chrome. Werkte met Edge :+ . Dan deze plek maar even gebruiken om aan te geven dat het echt een fantastisch apparaat is. Heb nog genoeg te leren maar ben er erg blij mee.

[ Voor 23% gewijzigd door Michel op 09-10-2024 21:28 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• bartve
De Button+ is een fantastich product. De ondersteuning via software is nog wip en ik weet dat er hard aan wordt gewerkt. Maar (na zo'n inleiding moet wel een maar volgen) ...
Omdat ik er ik er liever niet naar wil vragen zou ik af en toe een update over voortgang van de ontwikkeling van nieuwe features, firmware etc. heel erg waarderen, ook al is het maar een korte melding als 'niet veel nieuws, we werken er hard aan ...' of 'bijna klaar moeten alleen nog voor issue x een oplossing vinden ...'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiXY
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07:35
bartve schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 11:11:
De Button+ is een fantastich product. De ondersteuning via software is nog wip en ik weet dat er hard aan wordt gewerkt. Maar (na zo'n inleiding moet wel een maar volgen) ...
Omdat ik er ik er liever niet naar wil vragen zou ik af en toe een update over voortgang van de ontwikkeling van nieuwe features, firmware etc. heel erg waarderen, ook al is het maar een korte melding als 'niet veel nieuws, we werken er hard aan ...' of 'bijna klaar moeten alleen nog voor issue x een oplossing vinden ...'.
Precies dit... tegenslagen delen maakt je menselijk en zorgt voor begrip. Maar radio stilte, werkt het tegenovergestelde in de hand. In april kregen we een veel belovende nieuwsbrief dat er mechanische verbeteringen. Onder andere een betere bevestiging van het display in de bovenste positie. Nu eind oktober... nooit meer wat van gehoord. 1 van de feature requests die bijna vanaf dag 1 openstaat is het mogelijk maken van icoontjes of andere grafisch speelgoed. Het werkt OK maar het oog wil ook wat. Maar wat gebeurt er, nu word er gewerkt aan "Home assistant MQTT auto discovery", "standaard MQTT structuur" en "paging voor de buttons". Leuk maar daar hadden we als community al oplossingen voor gebouwd... Ik snap de road map niet maar dat zal wel aan mij liggen.

Het concept is super voor wat het is, sofar werkt het ook best goed. Maar het lijkt allemaal erg onderschat lijkt het wel.
Ik heb er 4 gekocht, 1 is er geïnstalleerd geweest en er licht er 1 op de hobby kamer. de andere 2 liggen nog nieuw in doos. Die ene die geinstalleerd was is vorige maand vervangen door een NSpanel van SONOFF hier heb ik ESPhome firmware opdraaien en werkt erg goed. Helaas mist deze 4 knoppen die van functie zouden kunnen wisselen.

Misschien is een opensource ESPhome integratie geen gek zijspoor voor dit product :X

Mijn zelfbouw thuis accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:19
DiXY schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 10:18:
[...]

Misschien is een opensource ESPhome integratie geen gek zijspoor voor dit product :X
De keuze om voor mqtt te gaan ipv een open api zorgt voor veel te veel integratiecomplexiteit die nu door een derde partij vrijwillig wordt uitgevoerd. En ook weer afhankelijk is van de firmware updates van de maker. Ik vond het leuk om dit product te ondersteunen maar heb hem zelf inmiddels al afgeschreven. Misschien als er inderdaad een esp home integratie komt dat ik 'm dan nog ophang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiXY
Ik ben ook bang dat als er geen actie komt dat mijn B+ in iedergeval bij de stapel E-waste komt. Misschien kunnen als community beginnen met de onderdelen reverse te engineren? Pinouts te maken en vandaar uit een basis te vormen voor een ESPhome integratie? Ik ben het wachten een beetje beuh namelijk. Er staat geen verbot op reverse engineering in the therms of contents. Ik heb ook nooit ergens aan hoeven geven dat ik daar mee akkoord ga dus ik zie wat dat betreft geen hobbels

Mijn zelfbouw thuis accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartve
De discussie gaat een beetje een kant op die niet mijn bedoeling was ... maar dat er variatie in perceptie is, is wel duidelijk.
Ik wil nog wel even vermelden dat ik een paar keer via de website van Button+ vragen heb gesteld, en dat Ronald Wijnsema daar altijd snel en erg behulpzaam op heeft gereageerd. Maar ook ik vind dat het toekomstperspectief op de korte maar vooral de langere termijn wel belangrijk is: voordat ik de Button+ het centrale regelelement voor mijn verwarming/koeling (via warmtepomp) maak moet ik wel het vertrouwen hebben dat het een 'blijvertje' is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Laatst online: 07:02

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Het wordt wel een keer tijd voor een nieuwsbrief ja :)

Ik draai nog firmware versie 1.08. Na de verbouwing meteen opgehangen met grootste plannen natuurlijk. Ingesteld om een paar dingetjes te doen (paar scenes) maar liep toen snel tegen beperkingen aan. Denk naja ben toch nog bezig met alles afronden dus ik wacht wel even maar heb inmiddels overal verlichting hangen dus wil het wel wat serieuzer gaan gebruiken.

Het mooise voor mij zou zijn om wat "menus" te hebben. Merk toch als snel dat een knopje "alles aan" en "alles uit" niet voldoet haha dus pak ik daarna alsnog mijn telefoon om die ene lamp toch even wat te dimmen.

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:56
Mattie112 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:54:
Het wordt wel een keer tijd voor een nieuwsbrief ja :)

Ik draai nog firmware versie 1.08. Na de verbouwing meteen opgehangen met grootste plannen natuurlijk. Ingesteld om een paar dingetjes te doen (paar scenes) maar liep toen snel tegen beperkingen aan. Denk naja ben toch nog bezig met alles afronden dus ik wacht wel even maar heb inmiddels overal verlichting hangen dus wil het wel wat serieuzer gaan gebruiken.

Het mooise voor mij zou zijn om wat "menus" te hebben. Merk toch als snel dat een knopje "alles aan" en "alles uit" niet voldoet haha dus pak ik daarna alsnog mijn telefoon om die ene lamp toch even wat te dimmen.
Ik heb de knoppen ingesteld op +25% verlichting of -25% verlichting. Dus vol aan is 4x drukken, uit is maximaal 4x drukken.

De WAF hiervan is ook prima. Zowel de kinderen als vrouw zijn al volledig gewend om voor uit gewoon meerdere keren te drukken, en ik kan gewoon dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Laatst online: 22-04 20:58
Misschien is het een idee om de automations hier achter in bijvoorbeeld home assistent te delen?
Ik denk dat er al vrij veel geknutseld is door vele en door te delen kan de community misschien weer een beetje leven?
Zo krijgen vele een idee wat er kan en hoe andere het gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-04 11:50

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

The Fatal schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 07:19:
Misschien is het een idee om de automations hier achter in bijvoorbeeld home assistent te delen?
Ik denk dat er al vrij veel geknutseld is door vele en door te delen kan de community misschien weer een beetje leven?
Ik denk dat Button+ Backend Development daar goed gebruikt voor kan worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

The Fatal schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 07:19:
Ik heb niet meer dan: druk op knop is send MQTT en dan een automation die een bepaalde scene activeert ;)
Waah schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 00:38:
[...]

Ik heb de knoppen ingesteld op +25% verlichting of -25% verlichting. Dus vol aan is 4x drukken, uit is maximaal 4x drukken.

De WAF hiervan is ook prima. Zowel de kinderen als vrouw zijn al volledig gewend om voor uit gewoon meerdere keren te drukken, en ik kan gewoon dimmen.
Ja dat is een aardig idee maar dan kan je dus 4 lampen bedienen. Ik heb bijv een knopje voor "sfeerverlichting" en "alles uit" en "alles vol gas aan". Maarja dan wil ik graag de tafel lamp los kunnen bedienen. Dan heb ik nog 1 knopje over en heb ik nog niet gehad over de bar lamp (zit er iemand te werken wil je meer licht) of de buitenverlichting. Zou bijna een paneel met 20 knopjes willen O-) Maar dan kan ik net zo goed een tablet aan de muur gaan hangen....

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
Koen Hendriks schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:50:
[...]

Ik denk dat Button+ Backend Development daar goed gebruikt voor kan worden ;)
Eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Mattie112 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:43:
[...]

Ik heb niet meer dan: druk op knop is send MQTT en dan een automation die een bepaalde scene activeert ;)

[...]

Ja dat is een aardig idee maar dan kan je dus 4 lampen bedienen. Ik heb bijv een knopje voor "sfeerverlichting" en "alles uit" en "alles vol gas aan". Maarja dan wil ik graag de tafel lamp los kunnen bedienen. Dan heb ik nog 1 knopje over en heb ik nog niet gehad over de bar lamp (zit er iemand te werken wil je meer licht) of de buitenverlichting. Zou bijna een paneel met 20 knopjes willen O-) Maar dan kan ik net zo goed een tablet aan de muur gaan hangen....
Dan kom je al snel op meerdere pagina's ja. Zodat je elke groep apart kan bedienen.

Andere optie is scènes maken en daar doorheen wisselen. Dus 1x aan is alles aan, nog een keer drukken is alles gedimd behalve werkplek, etc. Dus voor elke situatie een scène en dan daar doorheen schakelen. Want maar zelden heb je exacte controle nodig maar is het vaak context afhankelijk.

Ik heb zoiets toegepast voor de airco:
ALS die uit staat, THEN knop temperatuur omlaag koelen OR knop temperatuur omhoog verwarmen.
Ook stelt die de huidige temperatuur in als de "ingestelde temperatuur"

ALS airco al aan staat, is het temperatuur omhoog/omlaag

ALS je de een van de knoppen inhoud, gaat de airco uit.

Je kan zien of de airco aan is door de verlichting. Rood lampje bij temp hoger betekend dat die op verwarmen staat. Blauw links bij temp lager betekend dat die koelt.

Op deze manier bespaar ik 2 knoppen, want hoef geen knoppen te hebben voor aan en uit.

Dit soort logica je ook nog toepassen op je lampen. Bijvoorbeeld 1 knop voor selectie lampen (groep alles/groep woonkamer/groep buiten) en dat je met een druk op de knop kan wisselen tussen de groepen. Vervolgens kan je dan met de andere knop(pen) de verlichting aan/uit doen, dimmen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
Waah schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 12:57:
[...]

Dan kom je al snel op meerdere pagina's ja. Zodat je elke groep apart kan bedienen.

Andere optie is scènes maken en daar doorheen wisselen. Dus 1x aan is alles aan, nog een keer drukken is alles gedimd behalve werkplek, etc. Dus voor elke situatie een scène en dan daar doorheen schakelen. Want maar zelden heb je exacte controle nodig maar is het vaak context afhankelijk.

ALS die uit staat, THEN knop temperatuur omlaag koelen OR knop temperatuur omhoog verwarmen.

Je kan zien of de airco aan is door de verlichting. Rood lampje bij temp hoger betekend dat die op verwarmen staat. Blauw links bij temp lager betekend dat die koelt.

Op deze manier bespaar ik 2 knoppen, want hoef geen knoppen te hebben voor aan en uit.

Dit soort logica je ook nog toepassen op je lampen. Bijvoorbeeld 1 knop voor selectie lampen (groep alles/groep woonkamer/groep buiten) en dat je met een druk op de knop kan wisselen tussen de groepen. Vervolgens kan je dan met de andere knop(pen) de verlichting aan/uit doen, dimmen etc.
En hoe heb je dat gemaakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Waah schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 12:57:
[...]

Yes dat kan en dan kom je al weer in de categorie "meer werk" en daar wilde ik eerst even van afwachten tot er wat meer duidelijkheid zou zijn van hoe je interfaced met de Button+. Dan wil je ook dynamisch je knoppen gaan updaten bijvoorbeeld.

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
ik merk met enige regelmaat dat zowel de click als de long press samen gestuurd worden.
Dus ik houd de druk knop in, dan wordt eerst de click gestuurd, en daarna de longpress. Zijn er meerdere die dit ervaren?
Hierdoor merk ik dat mijn automations in de soep lopen.
bv click is toggle on/off
longpress is change state.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mattie112 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:40:
[...]

Yes dat kan en dan kom je al weer in de categorie "meer werk" en daar wilde ik eerst even van afwachten tot er wat meer duidelijkheid zou zijn van hoe je interfaced met de Button+. Dan wil je ook dynamisch je knoppen gaan updaten bijvoorbeeld.
Hier een beetje hetzelfde, daarom zit hij helaas weer in de doos - geen zin/tijd om er héél veel werk (voor mij als niet programmeur) in te stoppen om het dan later weer te moeten veranderen. Als er een duidelijke roadmap was, was dat misschien een ander verhaal.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb veel sensors, verlichting en de gordijnen geautomatiseerd middels oa zigbee(2mqtt), ha, nodered en uiteraard een mqtt broker.

Maar dit had nou net die knoppen in de huiskamer moeten worden om het niet automatisch te doen, met name voor de vrouw en mijn 3 kinderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
The Fatal schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:25:
[...]

En hoe heb je dat gemaakt ?
Ik gebruik node red om de clicks/holds via mqtt uit te lezen. Vervolgens kijk ik naar de status in Home Assistant en op basis daarvan stuurt die de airco aan.

Niet echt user-friendly. Maar ik wist dat bij button+ je veel vrijheid zou hebben. En dat betekend vaak ook lastiger in te stellen.

Code voor node-red
code:
1
[{"id":"1ac1d27845e4ef31","type":"mqtt in","z":"325eaaecb44e2df9","name":"Knop inhouden","topic":"airco/state","qos":"0","datatype":"auto-detect","broker":"2afc26ab731addaa","nl":false,"rap":true,"rh":0,"inputs":0,"x":100,"y":280,"wires":[["9e2e39bf67cb592f"]]},{"id":"9e2e39bf67cb592f","type":"switch","z":"325eaaecb44e2df9","name":"Welke knop ingehouden?","property":"payload","propertyType":"msg","rules":[{"t":"eq","v":"warmer","vt":"str"},{"t":"eq","v":"kouder","vt":"str"}],"checkall":"true","repair":false,"outputs":2,"x":330,"y":280,"wires":[["199af71d8e63310e"],["47087b0c722677aa"]]},{"id":"199af71d8e63310e","type":"delay","z":"325eaaecb44e2df9","name":"","pauseType":"rate","timeout":"5","timeoutUnits":"seconds","rate":"1","nbRateUnits":"2","rateUnits":"second","randomFirst":"1","randomLast":"5","randomUnits":"seconds","drop":true,"allowrate":false,"outputs":1,"x":120,"y":220,"wires":[["b295b2eb6c0b7dfc"]]},{"id":"47087b0c722677aa","type":"delay","z":"325eaaecb44e2df9","name":"","pauseType":"rate","timeout":"5","timeoutUnits":"seconds","rate":"1","nbRateUnits":"2","rateUnits":"second","randomFirst":"1","randomLast":"5","randomUnits":"seconds","drop":true,"allowrate":false,"outputs":1,"x":120,"y":360,"wires":[["0058acae51b3d5ac"]]},{"id":"b295b2eb6c0b7dfc","type":"api-current-state","z":"325eaaecb44e2df9","name":"verwarmen inhouden","server":"277b7b83.690374","version":3,"outputs":1,"halt_if":"","halt_if_type":"str","halt_if_compare":"is","entity_id":"sensor.mhi_hvac_mode","state_type":"str","blockInputOverrides":false,"outputProperties":[{"property":"payload","propertyType":"msg","value":"","valueType":"entityState"},{"property":"data","propertyType":"msg","value":"","valueType":"entity"}],"for":"0","forType":"num","forUnits":"minutes","override_topic":false,"state_location":"payload","override_payload":"msg","entity_location":"data","override_data":"msg","x":280,"y":180,"wires":[["6194331ade979a1b"]]},{"id":"0058acae51b3d5ac","type":"api-current-state","z":"325eaaecb44e2df9","name":"koelen inhouden","server":"277b7b83.690374","version":3,"outputs":1,"halt_if":"","halt_if_type":"str","halt_if_compare":"is","entity_id":"sensor.mhi_hvac_mode","state_type":"str","blockInputOverrides":false,"outputProperties":[{"property":"payload","propertyType":"msg","value":"","valueType":"entityState"},{"property":"data","propertyType":"msg","value":"","valueType":"entity"}],"for":"0","forType":"num","forUnits":"minutes","override_topic":false,"state_location":"payload","override_payload":"msg","entity_location":"data","override_data":"msg","x":300,"y":360,"wires":[["eabae77afc0f6554"]]},{"id":"6194331ade979a1b","type":"switch","z":"325eaaecb44e2df9","name":"","property":"payload","propertyType":"msg","rules":[{"t":"neq","v":"heat","vt":"str"},{"t":"eq","v":"heat","vt":"str"}],"checkall":"true","repair":false,"outputs":2,"x":450,"y":180,"wires":[["c4a0ac535f8afb35"],["f2c09ebe0254fc74","1df112aaeac03170"]]},{"id":"eabae77afc0f6554","type":"switch","z":"325eaaecb44e2df9","name":"","property":"payload","propertyType":"msg","rules":[{"t":"eq","v":"cool","vt":"str"},{"t":"neq","v":"cool","vt":"str"}],"checkall":"true","repair":false,"outputs":2,"x":450,"y":360,"wires":[["baa2e27b8e66c229","1df112aaeac03170"],["755472ed8e8ee580"]]},{"id":"c4a0ac535f8afb35","type":"api-call-service","z":"325eaaecb44e2df9","name":"Verwarmen aan","server":"277b7b83.690374","version":5,"debugenabled":false,"areaId":[],"deviceId":["b69715390ecbbb2f6ed605b4798ca3df"],"entityId":[],"data":"{\"hvac_mode\":\"heat\"}","dataType":"json","mergeContext":"","mustacheAltTags":false,"outputProperties":[],"queue":"none","domain":"climate","service":"set_hvac_mode","x":640,"y":120,"wires":[["fd0cb644da9102b9","f873fce65acdc138","1ff285fdae6994d5"]]},{"id":"f2c09ebe0254fc74","type":"change","z":"325eaaecb44e2df9","name":"knipperen led5","rules":[{"t":"set","p":"payload","pt":"msg","to":"on","tot":"str"}],"action":"","property":"","from":"","to":"","reg":false,"x":640,"y":240,"wires":[["5389bc278b6c94b8","f7d2fcdc591fd50e"]]},{"id":"1df112aaeac03170","type":"api-call-service","z":"325eaaecb44e2df9","name":"Stel in op huidige temp","server":"277b7b83.690374","version":5,"debugenabled":false,"areaId":[],"deviceId":["b69715390ecbbb2f6ed605b4798ca3df"],"entityId":["climate.mhiwoonkamer"],"data":"{\"temperature\": $entities(\"climate.mhiwoonkamer\").attributes.current_temperature}","dataType":"jsonata","mergeContext":"","mustacheAltTags":false,"outputProperties":[],"queue":"none","domain":"climate","service":"set_temperature","x":670,"y":300,"wires":[["ce946dc313ef8c48"]]},{"id":"baa2e27b8e66c229","type":"change","z":"325eaaecb44e2df9","name":"Knipperen led4","rules":[{"t":"set","p":"payload","pt":"msg","to":"on","tot":"str"}],"action":"","property":"","from":"","to":"","reg":false,"x":640,"y":360,"wires":[["d5e8aaeea8089236","e922f27edfc83342"]]},{"id":"755472ed8e8ee580","type":"api-call-service","z":"325eaaecb44e2df9","name":"Koelen aan","server":"277b7b83.690374","version":5,"debugenabled":false,"areaId":[],"deviceId":["b69715390ecbbb2f6ed605b4798ca3df"],"entityId":[],"data":"{\"hvac_mode\":\"cool\"}","dataType":"json","mergeContext":"","mustacheAltTags":false,"outputProperties":[],"queue":"none","domain":"climate","service":"set_hvac_mode","x":630,"y":440,"wires":[["ae1b1824045d0897","7b83426f829b606c","c98a3841e55b4080"]]},{"id":"d8cda7b498e19c3f","type":"switch","z":"325eaaecb44e2df9","name":"","property":"payload","propertyType":"msg","rules":[{"t":"neq","v":"off","vt":"str"},{"t":"eq","v":"off","vt":"str"}],"checkall":"true","repair":false,"outputs":2,"x":470,"y":40,"wires":[["a548b5a02b70af9d"],["c4a0ac535f8afb35"]]},{"id":"fd0cb644da9102b9","type":"change","z":"325eaaecb44e2df9","name":"Verwarmen","rules":[{"t":"set","p":"payload","pt":"msg","to":"Verwarmen","tot":"str"}],"action":"","property":"","from":"","to":"","reg":false,"x":850,"y":80,"wires":[["c4d05338733432bd"]]},{"id":"f873fce65acdc138","type":"change","z":"325eaaecb44e2df9","name":"on","rules":[{"t":"set","p":"payload","pt":"msg","to":"on","tot":"str"}],"action":"","property":"","from":"","to":"","reg":false,"x":830,"y":120,"wires":[["772c9a4a44af1806"]]},{"id":"1ff285fdae6994d5","type":"change","z":"325eaaecb44e2df9","name":"off","rules":[{"t":"set","p":"payload","pt":"msg","to":"off","tot":"str"}],"action":"","property":"","from":"","to":"","reg":false,"x":830,"y":160,"wires":[["6614d87ad500cee7"]]},{"id":"5389bc278b6c94b8","type":"mqtt out","z":"325eaaecb44e2df9","name":"led-on","topic":"buttonplus/btn_457dd4/button/5/led","qos":"0","retain":"true","respTopic":"","contentType":"","userProps":"","correl":"","expiry":"","broker":"2afc26ab731addaa","x":790,"y":200,"wires":[]},{"id":"f7d2fcdc591fd50e","type":"delay","z":"325eaaecb44e2df9","name":"","pauseType":"delay","timeout":"250","timeoutUnits":"milliseconds","rate":"1","nbRateUnits":"1","rateUnits":"second","randomFirst":"1","randomLast":"5","randomUnits":"seconds","drop":false,"allowrate":false,"outputs":1,"x":830,"y":240,"wires":[["0b7705e86dbf573c"]]},{"id":"ce946dc313ef8c48","type":"api-call-service","z":"325eaaecb44e2df9","name":"Airco uit","server":"277b7b83.690374","version":5,"debugenabled":false,"areaId":[],"deviceId":["b69715390ecbbb2f6ed605b4798ca3df"],"entityId":[],"data":"","dataType":"json","mergeContext":"","mustacheAltTags":false,"outputProperties":[],"queue":"none","domain":"climate","service":"turn_off","x":860,"y":300,"wires":[["2b16337f9b668677"]]},{"id":"d5e8aaeea8089236","type":"mqtt out","z":"325eaaecb44e2df9","name":"led-on","topic":"buttonplus/btn_457dd4/button/4/led","qos":"0","retain":"true","respTopic":"","contentType":"","userProps":"","correl":"","expiry":"","broker":"2afc26ab731addaa","x":810,"y":340,"wires":[]},{"id":"e922f27edfc83342","type":"delay","z":"325eaaecb44e2df9","name":"","pauseType":"delay","timeout":"250","timeoutUnits":"milliseconds","rate":"1","nbRateUnits":"1","rateUnits":"second","randomFirst":"1","randomLast":"5","randomUnits":"seconds","drop":false,"allowrate":false,"outputs":1,"x":1170,"y":360,"wires":[["3eb7ba6da6cb5d66"]]},{"id":"30b6a083e888e174","type":"switch","z":"325eaaecb44e2df9","name":"","property":"payload","propertyType":"msg","rules":[{"t":"eq","v":"off","vt":"str"},{"t":"neq","v":"off","vt":"str"}],"checkall":"true","repair":false,"outputs":2,"x":470,"y":500,"wires":[["755472ed8e8ee580"],["2b557097cca6ac32"]]},{"id":"ae1b1824045d0897","type":"change","z":"325eaaecb44e2df9","name":"Koelen","rules":[{"t":"set","p":"payload","pt":"msg","to":"Koelen","tot":"str"}],"action":"","property":"","from":"","to":"","reg":false,"x":790,"y":400,"wires":[["8e11ee9a4413d664"]]},{"id":"7b83426f829b606c","type":"change","z":"325eaaecb44e2df9","name":"on","rules":[{"t":"set","p":"payload","pt":"msg","to":"on","tot":"str"}],"action":"","property":"","from":"","to":"","reg":false,"x":790,"y":440,"wires":[["b5c1b1369751a6ab"]]},{"id":"c98a3841e55b4080","type":"change","z":"325eaaecb44e2df9","name":"off","rules":[{"t":"set","p":"payload","pt":"msg","to":"off","tot":"str"}],"action":"","property":"","from":"","to":"","reg":false,"x":790,"y":480,"wires":[["5d44a457e5d1a735"]]},{"id":"6546b9efc20f4918","type":"api-current-state","z":"325eaaecb44e2df9","name":"+1 ingedrukt","server":"277b7b83.690374","version":3,"outputs":1,"halt_if":"","halt_if_type":"str","halt_if_compare":"is","entity_id":"sensor.mhi_hvac_mode","state_type":"str","blockInputOverrides":false,"outputProperties":[{"property":"payload","propertyType":"msg","value":"","valueType":"entityState"},{"property":"data","propertyType":"msg","value":"","valueType":"entity"}],"for":"0","forType":"num","forUnits":"minutes","override_topic":false,"state_location":"payload","override_payload":"msg","entity_location":"data","override_data":"msg","x":310,"y":40,"wires":[["d8cda7b498e19c3f"]]},{"id":"a548b5a02b70af9d","type":"api-call-service","z":"325eaaecb44e2df9","name":"+1 graad","server":"277b7b83.690374","version":5,"debugenabled":false,"areaId":[],"deviceId":["b69715390ecbbb2f6ed605b4798ca3df"],"entityId":["climate.mhiwoonkamer"],"data":"{\"temperature\": $entities(\"climate.mhiwoonkamer\").attributes.temperature  + 1 }","dataType":"jsonata","mergeContext":"","mustacheAltTags":false,"outputProperties":[],"queue":"none","domain":"climate","service":"set_temperature","x":640,"y":40,"wires":[[]]},{"id":"c4d05338733432bd","type":"mqtt out","z":"325eaaecb44e2df9","name":"label->verwarmen","topic":"buttonplus/btn_457dd4/button/5/label","qos":"0","retain":"true","respTopic":"","contentType":"","userProps":"","correl":"","expiry":"","broker":"2afc26ab731addaa","x":1050,"y":80,"wires":[]},{"id":"772c9a4a44af1806","type":"mqtt out","z":"325eaaecb44e2df9","name":"led->verwarmen","topic":"buttonplus/btn_457dd4/button/5/led","qos":"0","retain":"true","respTopic":"","contentType":"","userProps":"","correl":"","expiry":"","broker":"2afc26ab731addaa","x":1040,"y":120,"wires":[]},{"id":"6614d87ad500cee7","type":"mqtt out","z":"325eaaecb44e2df9","name":"led uit","topic":"buttonplus/btn_457dd4/button/4/led","qos":"0","retain":"true","respTopic":"","contentType":"","userProps":"","correl":"","expiry":"","broker":"2afc26ab731addaa","x":1010,"y":160,"wires":[]},{"id":"0b7705e86dbf573c","type":"change","z":"325eaaecb44e2df9","name":"","rules":[{"t":"set","p":"payload","pt":"msg","to":"off","tot":"str"}],"action":"","property":"","from":"","to":"","reg":false,"x":1000,"y":240,"wires":[["e7778b9c5f7df7b7","ce4e56157a56a4c7"]]},{"id":"2b16337f9b668677","type":"change","z":"325eaaecb44e2df9","name":"Uit","rules":[{"t":"set","p":"payload","pt":"msg","to":"Uit","tot":"str"}],"action":"","property":"","from":"","to":"","reg":false,"x":990,"y":300,"wires":[["526595c6138f4226"]]},{"id":"3eb7ba6da6cb5d66","type":"change","z":"325eaaecb44e2df9","name":"","rules":[{"t":"set","p":"payload","pt":"msg","to":"off","tot":"str"}],"action":"","property":"","from":"","to":"","reg":false,"x":1200,"y":400,"wires":[["22def5eb327210e9","d649ca68fab2c6b2"]]},{"id":"4d29b027aa04d96f","type":"api-current-state","z":"325eaaecb44e2df9","name":"-1 ingedrukt","server":"277b7b83.690374","version":3,"outputs":1,"halt_if":"","halt_if_type":"str","halt_if_compare":"is","entity_id":"sensor.mhi_hvac_mode","state_type":"str","blockInputOverrides":false,"outputProperties":[{"property":"payload","propertyType":"msg","value":"","valueType":"entityState"},{"property":"data","propertyType":"msg","value":"","valueType":"entity"}],"for":"0","forType":"num","forUnits":"minutes","override_topic":false,"state_location":"payload","override_payload":"msg","entity_location":"data","override_data":"msg","x":330,"y":500,"wires":[["30b6a083e888e174"]]},{"id":"2b557097cca6ac32","type":"api-call-service","z":"325eaaecb44e2df9","name":"-1 graad","server":"277b7b83.690374","version":5,"debugenabled":false,"areaId":[],"deviceId":["b69715390ecbbb2f6ed605b4798ca3df"],"entityId":["climate.mhiwoonkamer"],"data":"{\"temperature\": $entities(\"climate.mhiwoonkamer\").attributes.temperature  - 1 }","dataType":"jsonata","mergeContext":"","mustacheAltTags":false,"outputProperties":[{"property":"payload","propertyType":"msg","value":"on","valueType":"str"}],"queue":"none","domain":"climate","service":"set_temperature","x":620,"y":560,"wires":[[]]},{"id":"8e11ee9a4413d664","type":"mqtt out","z":"325eaaecb44e2df9","name":"label5","topic":"buttonplus/btn_457dd4/button/5/label","qos":"0","retain":"true","respTopic":"","contentType":"","userProps":"","correl":"","expiry":"","broker":"2afc26ab731addaa","x":930,"y":400,"wires":[]},{"id":"b5c1b1369751a6ab","type":"mqtt out","z":"325eaaecb44e2df9","name":"led4","topic":"buttonplus/btn_457dd4/button/4/led","qos":"0","retain":"true","respTopic":"","contentType":"","userProps":"","correl":"","expiry":"","broker":"2afc26ab731addaa","x":930,"y":440,"wires":[]},{"id":"5d44a457e5d1a735","type":"mqtt out","z":"325eaaecb44e2df9","name":"led5","topic":"buttonplus/btn_457dd4/button/5/led","qos":"0","retain":"true","respTopic":"","contentType":"","userProps":"","correl":"","expiry":"","broker":"2afc26ab731addaa","x":930,"y":480,"wires":[]},{"id":"f912a3023df0075b","type":"mqtt in","z":"325eaaecb44e2df9","name":"","topic":"airco/warmer","qos":"0","datatype":"auto-detect","broker":"2afc26ab731addaa","nl":false,"rap":true,"rh":0,"inputs":0,"x":110,"y":40,"wires":[["6546b9efc20f4918"]]},{"id":"e7778b9c5f7df7b7","type":"delay","z":"325eaaecb44e2df9","name":"","pauseType":"delay","timeout":"250","timeoutUnits":"milliseconds","rate":"1","nbRateUnits":"1","rateUnits":"second","randomFirst":"1","randomLast":"5","randomUnits":"seconds","drop":false,"allowrate":false,"outputs":1,"x":1190,"y":200,"wires":[["ea9da50bc222c0ae"]]},{"id":"ce4e56157a56a4c7","type":"mqtt out","z":"325eaaecb44e2df9","name":"led-off","topic":"buttonplus/btn_457dd4/button/5/led","qos":"0","retain":"true","respTopic":"","contentType":"","userProps":"","correl":"","expiry":"","broker":"2afc26ab731addaa","x":1170,"y":240,"wires":[]},{"id":"526595c6138f4226","type":"mqtt out","z":"325eaaecb44e2df9","name":"label5","topic":"buttonplus/btn_457dd4/button/5/label","qos":"0","retain":"true","respTopic":"","contentType":"","userProps":"","correl":"","expiry":"","broker":"2afc26ab731addaa","x":1110,"y":300,"wires":[]},{"id":"22def5eb327210e9","type":"mqtt out","z":"325eaaecb44e2df9","name":"led-off","topic":"buttonplus/btn_457dd4/button/4/led","qos":"0","retain":"true","respTopic":"","contentType":"","userProps":"","correl":"","expiry":"","broker":"2afc26ab731addaa","x":1250,"y":440,"wires":[]},{"id":"d649ca68fab2c6b2","type":"delay","z":"325eaaecb44e2df9","name":"","pauseType":"delay","timeout":"250","timeoutUnits":"milliseconds","rate":"1","nbRateUnits":"1","rateUnits":"second","randomFirst":"1","randomLast":"5","randomUnits":"seconds","drop":false,"allowrate":false,"outputs":1,"x":1370,"y":360,"wires":[["cebaffa310051e00"]]},{"id":"d5dcd6f92ffb8de3","type":"mqtt in","z":"325eaaecb44e2df9","name":"Conn2Left: Airco Kouder","topic":"airco/kouder","qos":"0","datatype":"auto-detect","broker":"2afc26ab731addaa","nl":false,"rap":true,"rh":0,"inputs":0,"x":130,"y":500,"wires":[["4d29b027aa04d96f"]]},{"id":"ea9da50bc222c0ae","type":"change","z":"325eaaecb44e2df9","name":"","rules":[{"t":"set","p":"payload","pt":"msg","to":"on","tot":"str"}],"action":"","property":"","from":"","to":"","reg":false,"x":1340,"y":240,"wires":[["b0f86dd5d2f09252","07b1b1ee07b7d76d"]]},{"id":"cebaffa310051e00","type":"change","z":"325eaaecb44e2df9","name":"","rules":[{"t":"set","p":"payload","pt":"msg","to":"on","tot":"str"}],"action":"","property":"","from":"","to":"","reg":false,"x":1460,"y":400,"wires":[["fefd392f4bf3f144","80279730eea896cc"]]},{"id":"b0f86dd5d2f09252","type":"delay","z":"325eaaecb44e2df9","name":"","pauseType":"delay","timeout":"250","timeoutUnits":"milliseconds","rate":"1","nbRateUnits":"1","rateUnits":"second","randomFirst":"1","randomLast":"5","randomUnits":"seconds","drop":false,"allowrate":false,"outputs":1,"x":1550,"y":200,"wires":[["0f16ecf57b3b4519"]]},{"id":"07b1b1ee07b7d76d","type":"mqtt out","z":"325eaaecb44e2df9","name":"led-on","topic":"buttonplus/btn_457dd4/button/5/led","qos":"0","retain":"true","respTopic":"","contentType":"","userProps":"","correl":"","expiry":"","broker":"2afc26ab731addaa","x":1430,"y":280,"wires":[]},{"id":"fefd392f4bf3f144","type":"mqtt out","z":"325eaaecb44e2df9","name":"led-on","topic":"buttonplus/btn_457dd4/button/4/led","qos":"0","retain":"true","respTopic":"","contentType":"","userProps":"","correl":"","expiry":"","broker":"2afc26ab731addaa","x":1550,"y":440,"wires":[]},{"id":"80279730eea896cc","type":"delay","z":"325eaaecb44e2df9","name":"","pauseType":"delay","timeout":"250","timeoutUnits":"milliseconds","rate":"1","nbRateUnits":"1","rateUnits":"second","randomFirst":"1","randomLast":"5","randomUnits":"seconds","drop":false,"allowrate":false,"outputs":1,"x":1590,"y":360,"wires":[["e9db2f4ce81bad79"]]},{"id":"0f16ecf57b3b4519","type":"change","z":"325eaaecb44e2df9","name":"","rules":[{"t":"set","p":"payload","pt":"msg","to":"off","tot":"str"}],"action":"","property":"","from":"","to":"","reg":false,"x":1620,"y":240,"wires":[["b2cc1162ea31e7de"]]},{"id":"e9db2f4ce81bad79","type":"change","z":"325eaaecb44e2df9","name":"","rules":[{"t":"set","p":"payload","pt":"msg","to":"off","tot":"str"}],"action":"","property":"","from":"","to":"","reg":false,"x":1680,"y":400,"wires":[["6aa5c766aedd86f7"]]},{"id":"b2cc1162ea31e7de","type":"mqtt out","z":"325eaaecb44e2df9","name":"led-off","topic":"buttonplus/btn_457dd4/button/5/led","qos":"0","retain":"true","respTopic":"","contentType":"","userProps":"","correl":"","expiry":"","broker":"2afc26ab731addaa","x":1690,"y":280,"wires":[]},{"id":"6aa5c766aedd86f7","type":"mqtt out","z":"325eaaecb44e2df9","name":"led-off","topic":"buttonplus/btn_457dd4/button/4/led","qos":"0","retain":"true","respTopic":"","contentType":"","userProps":"","correl":"","expiry":"","broker":"2afc26ab731addaa","x":1750,"y":440,"wires":[]},{"id":"2afc26ab731addaa","type":"mqtt-broker","name":"HA","broker":"localhost","port":"1883","clientid":"","autoConnect":true,"usetls":false,"protocolVersion":"4","keepalive":"60","cleansession":true,"autoUnsubscribe":true,"birthTopic":"","birthQos":"0","birthPayload":"","birthMsg":{},"closeTopic":"","closeQos":"0","closePayload":"","closeMsg":{},"willTopic":"","willQos":"0","willPayload":"","willMsg":{},"userProps":"","sessionExpiry":""},{"id":"277b7b83.690374","type":"server","name":"My Home Assistant","version":5,"addon":true,"rejectUnauthorizedCerts":true,"ha_boolean":"y|yes|true|on|home|open","connectionDelay":true,"cacheJson":true,"heartbeat":false,"heartbeatInterval":30,"areaSelector":"friendlyName","deviceSelector":"friendlyName","entitySelector":"friendlyName","statusSeparator":"at: ","statusYear":"hidden","statusMonth":"short","statusDay":"numeric","statusHourCycle":"h23","statusTimeFormat":"h:m","enableGlobalContextStore":true}]

Visueel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4EKc_3JNPHmtEU8ukYkOkAMbNv4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7ajllimqprGywT1yDfCRDjdj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Hm misschien toch ook eens naar Node-RED kijken voor de button, meerdere dingen aan elkaar koppelen in een HA Automation is toch wat onoverzichtelijk soms.

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• DiXY
Ik heb de B+ online met ESPHome!
Alleen moet ik de Neopixel leds nog werkend krijgen, daar ben ik nog niet aan toe gekomen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xtAeJuWGmYB34aX90e4Hv6BXxQw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/CNJz4vzRMoQ3aeWWXab5uyDI.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YxiVzT_9WgbWcaazopmBBi4FFQA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Rel54CBhePrGLJediFhefY9q.png?f=fotoalbum_tile

Initieel moet je hem even laden met USB.
Zie hier https://github.com/dixi83/ESPhome_ButtonPlus voor meer info en het eerste voorbeeld.

EDIT:
De komende dagen wat meer details/documentatie klaar gaan zetten op GitHub.

Nog even een kleine teaser:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YLqdvbbzjjmWZFX5XfGwOqG-KT8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/n4sg1AaOHvis6aRYmazInQZP.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door DiXY op 23-10-2024 10:24 . Reden: foto met icons toegevoegd ]

Mijn zelfbouw thuis accu

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DiXY
Ik heb alle bij mij bekende functies werkend op ESPHome, inclusief te temperatuur sensor(met de bekende afwijking...) en de Neopixel LED's
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qBa5040WCwpY3tIN7XCx_hwUvrQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/1UbRiGUIeCqvfR39tlwdbunS.png?f=user_large

Hier de basis configuratie:
https://github.com/dixi83...amples/basic_example.yaml

Initieel moet het geladen worden met USB om de originele Firmware te overschrijven.

>>> Wat vinden jullie, hier verder gaan over ESPHome of een nieuw topic starten?

Mijn zelfbouw thuis accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balk
Lekker bezig @DiXY . Ik stel voor om hier verder te gaan. Button+ Backend Development

Ik heb nog geen tijd gehad om er mee te spelen. Esphome ondersteunt ook een pagina structuur voor displays. Daar wilde ik binnenkort naar gaan kijken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:49
DiXY schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:27:
Wat vinden jullie, hier verder gaan over ESPHome of een nieuw topic starten?
ik zou zeggen in Button+ Backend Development, maar weet ook niet hoeveel overlap dat heeft (tov de mqtt manier), zelf ben ik een homey gebruiker.

In iedergeval top gedaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiXY
Op zich vind ik het prima om het daar in te plaatsen, echter is het geen backend... maar gewoon andere firmware ;)

Mijn zelfbouw thuis accu

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• balk
DiXY schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:50:
Op zich vind ik het prima om het daar in te plaatsen, echter is het geen backend... maar gewoon andere firmware ;)
Dat is waar. Maak maar een eigen topic, dat is misschien zuiverder. Ik zet dan wel een link in de start post van dat topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timonator
Goed bezig geweest, ik zou hier misschien gewoon een los topic voor starten als alternatieve firmware voor de button+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiXY

Mijn zelfbouw thuis accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter2403
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 22:08
Door een update werkte mijn Button config weer niet, toch maar eens opnieuw begonnen. Ik heb de beta firmware nu geïnstalleerd en wil met de default topics gaan werken. Maar in de beta firmware heb ik geen 'save to button' knop meer?

Factory reset was de oplossing.

[ Voor 8% gewijzigd door Wouter2403 op 26-10-2024 15:24 ]

4850Wp West, 4050Wp Oost, 9kW J-series Pana geïnstalleerd juni 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter2403
balk schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 13:00:
Het is bewust een event. Een button kan 0 of 1 zijn, echt een status. Een event heeft geen status, maar slechts een tijd dat het doorkomt. En een event type, bijvoorbeeld release, long press of click. Deze kun je direct gebruiken in een automation. Een button heeft twee standen, een event oneindig veel. Dus ook, mocht dat ooit komen, dubbelklik etc.
Ik ben ook wat aan het spelen met de beta firmware. Ik gebruik nu in HA een state change om een automation te triggeren. Echter stuurt de button twee state changes bij drukken van de knop, een click en een release. Hoe maak ik de automation slimmer dat ie bijvoorbeeld alleen de click detecteert? Nu verlaagt mijn thermostaat iedere keer twee stapjes ipv één stapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
Wouter2403 schreef op zondag 3 november 2024 @ 10:21:
[...]

Ik ben ook wat aan het spelen met de beta firmware. Ik gebruik nu in HA een state change om een automation te triggeren. Echter stuurt de button twee state changes bij drukken van de knop, een click en een release. Hoe maak ik de automation slimmer dat ie bijvoorbeeld alleen de click detecteert? Nu verlaagt mijn thermostaat iedere keer twee stapjes ipv één stapje.
Ik neem aan dat je events gebruikt? Kies dan in de automation onder attribute event_type en kies het gewenste event. Click bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter2403
balk schreef op zondag 3 november 2024 @ 10:57:
[...]

Ik neem aan dat je events gebruikt? Kies dan in de automation onder attribute event_type en kies het gewenste event. Click bijvoorbeeld
Ik heb het uiteindelijk gevonden, bij trigger kun je dus geen event_type meegeven. Dat kan wel als voorwaarde, dus nu werkt het. Ik ben wel enthousiast over de huidige integratie met home Assistant van de beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:41

Toppe

Oké ✅

Vandaag mijn eerste Button+ binnen gekregen maar ben ik kritisch of is het grote display van mindere bouw kwaliteit? Het hele scherm zit onder de krassen :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oOwMSQUdlPlf944GBNObUPFMbAg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NrgWqNMSDWf5sFTLJcFG0zBN.jpg?f=fotoalbum_large

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiXY
@Toppe stuur Ronald even een berichtje op zijn website (text ballon rechts bovenin) ik weet zeker dat hij het op gaat lossen!

Mijn zelfbouw thuis accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

DiXY schreef op maandag 4 november 2024 @ 17:29:
@Toppe stuur Ronald even een berichtje op zijn website (text ballon rechts bovenin) ik weet zeker dat hij het op gaat lossen!
Dat was mijn vraag niet… ik snap dat je als consument rechten en plichten hebt en hij het wel op móet lossen.

Ik vraag alleen, ben ik te kritisch of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiXY
Toppe schreef op maandag 4 november 2024 @ 18:46:
ik snap dat je als consument rechten en plichten hebt en hij het wel op móet lossen.
Nou snap ik het helemaal niet meer... :Y)

Mijn zelfbouw thuis accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

DiXY schreef op maandag 4 november 2024 @ 18:53:
[...]

Nou snap ik het helemaal niet meer... :Y)
Wat snap je niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter2403
Geloof dat ik ook wel wat ‘swirls’ had bij openen van de verpakking. Vond dat wat tegenvallen. maar uiteindelijk hangt ie aan de muur en is het display aan, dan valt het bijna niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Wouter2403 schreef op maandag 4 november 2024 @ 23:38:
Geloof dat ik ook wel wat ‘swirls’ had bij openen van de verpakking. Vond dat wat tegenvallen. maar uiteindelijk hangt ie aan de muur en is het display aan, dan valt het bijna niet op.
Ik heb dat een hoop mensen horen roepen maar het is 1 van de redenen waarom de Button+ hier in huis nog nooit verder is gekomen dan de hoek van mijn bureau en later onder in een la is beland. Het idee is ontzettend gaaf maar de bouwkwaliteit gaf mij alles behalve een gevoel van "dit gaat het jaren uit houden aan de muur". Terugsturen had gekund maar aangezien het hier idee an sich me wel aan sprak en ik dat beetje support dan nog wel wilde leveren daar maar vanaf gezien en mijn verlies maar genomen, het was ook geen gigantisch bedrag immers.

De display module voelt gewoon gammel aan als je er ook nog eens 3 bars onder hebt zitten, locken van de bars, krasgevoeligheid van de displays e.d. Onder aan de streep zou ik hem zelf aan niemand aan raden om bovenstaande reden. Het is het gewoon net niet, ik beschouw de mijn inmiddels als "verloren" (want op een bod van 25 euro voor het hele zaakje na) geen enkele reactie op een V/A advertentie ;)

Misschien dat de V2 beter gaat zijn maar aangezien de V1 me al niet heeft weten te overtuigen laat ik die aan me voorbij gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door R2D2 op 05-11-2024 11:49 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-04 12:37

Bob

Worden ze niet meer met folie op het display geleverd? Bij mij is het zo geleverd geweest, dan kan er niks misgaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HA-4dQXNT99Gg9gorM6Xhe9w3ZM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/LKed2aYcLn3xzxjNhUDN5hBH.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
@Bob Folie of niet maakt natuurlijk weinig uit, zodra je die folie er af haalt en er alleen al naar kijkt heb je er de swirls al in staan bij wijzen van, veeg hem een keer schoon met een doekje en het is helemaal feest.

Nu is het natuurlijk een gebruiksvoorwerp maar als je hem bijvoorbeeld vergelijkt met de NS Panel Pro (ligt naast de Button+ in de la overigens :+ ) dan doet de Button+ het op gebied van kwaliteit van de behuizing wel echt een behoorlijk tikje minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

R2D2 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:47:
@Bob Folie of niet maakt natuurlijk weinig uit, zodra je die folie er af haalt en er alleen al naar kijkt heb je er de swirls al in staan bij wijzen van, veeg hem een keer schoon met een doekje en het is helemaal feest.

Nu is het natuurlijk een gebruiksvoorwerp maar als je hem bijvoorbeeld vergelijkt met de NS Panel Pro (ligt naast de Button+ in de la overigens :+ ) dan doet de Button+ het op gebied van kwaliteit van de behuizing wel echt een behoorlijk tikje minder.
Bizar. Ik ga er thuis nog eens naar kijken, dat is helemaal niet de indruk die ik heb. Misschien hebben we andere verwachtingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:39
Bob schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:53:
[...]

Bizar. Ik ga er thuis nog eens naar kijken, dat is helemaal niet de indruk die ik heb. Misschien hebben we andere verwachtingen :)
Mijn ervaring ook niet idd. Ik vind hem er netjes uit zien. Dacht dat ik grijszwart van het scherm ipv wat dieper zwart me zou gaan opvallen als minpunt, maar vind het eigenlijk helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-03 09:18
R2D2 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:44:
[...]

Ik heb dat een hoop mensen horen roepen maar het is 1 van de redenen waarom de Button+ hier in huis nog nooit verder is gekomen dan de hoek van mijn bureau en later onder in een la is beland. Het idee is ontzettend gaaf maar de bouwkwaliteit gaf mij alles behalve een gevoel van "dit gaat het jaren uit houden aan de muur". Terugsturen had gekund maar aangezien het hier idee an sich me wel aan sprak en ik dat beetje support dan nog wel wilde leveren daar maar vanaf gezien en mijn verlies maar genomen, het was ook geen gigantisch bedrag immers.

De display module voelt gewoon gammel aan als je er ook nog eens 3 bars onder hebt zitten, locken van de bars, krasgevoeligheid van de displays e.d. Onder aan de streep zou ik hem zelf aan niemand aan raden om bovenstaande reden. Het is het gewoon net niet, ik beschouw de mijn inmiddels als "verloren" (want op een bod van 25 euro voor het hele zaakje na) geen enkele reactie op een V/A advertentie ;)

Misschien dat de V2 beter gaat zijn maar aangezien de V1 me al niet heeft weten te overtuigen laat ik die aan me voorbij gaan.
Hier hangen er 2 intussen alweer bijna een jaar aan de muur. De kwaliteit is prima. Misschien voelt het initieel een beetje 'flimsy' aan maar wij hebben daar in het dagelijks gebruik geen last van. Het is niet iets waar je op gaat staan rammen.

Initieel had de software wat bugs wat nog wel eens leidde tot een crash / hung device maar de laatste paar maanden is het stabiel en hebben we eigenlijk geen incidentjes meer gehad.

Ik ben voornemens om er nog 2 te bestellen waar ik een tafelstandaardje voor ga ontwerpen en 3D-printen zodat ik 'm op mijn kantoor en dat van mijn vrouw op het bureau kan zetten. We hebben intussen zone verwarming en bijna overal Sonos speakers en met deze oplossing maak ik dat makkelijk bedienbaar terwijl je thuiswerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
@Froos het zal ongetwijfeld (ik heb nog wel een Button+ voor je liggen hoor, amper gebruikt :+) maar vergeleken met de NS Panel Pro (wat om andere redenen een draak van een ding is) is de bouwkwaliteit gewoon "matig" en is de display module gewoon ontzettend kwetsbaar wanneer je er 3 bars onder hebt zitten.

Zeker in een huis waar kinderen de boel ook moeten kunnen bedienen wil ik gewoon een rock solid hufterproof apparaat qua bouwkwaliteit en dat is de Button+ gewoon simpelweg niet naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

Wordt bij ons ook door kinderen bediend. Zeker dat je het niet over het prototype hebt? Die viel inderdaad bijna uit elkaar als onze zesjarige op de knoppen ramde.

Indien niet, dan krijg ik de indruk dat er erg verschillende kwaliteiten van de band gerold zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Bob schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:54:
Worden ze niet meer met folie op het display geleverd? Bij mij is het zo geleverd geweest, dan kan er niks misgaan.

[Afbeelding]
De swirls zitten onder het plastic dus dat zie je dan niet. Over de wijze van verpakken niets anders dan lof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

R2D2 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:43:
@Froos het zal ongetwijfeld (ik heb nog wel een Button+ voor je liggen hoor, amper gebruikt :+) maar vergeleken met de NS Panel Pro (wat om andere redenen een draak van een ding is) is de bouwkwaliteit gewoon "matig" en is de display module gewoon ontzettend kwetsbaar wanneer je er 3 bars onder hebt zitten.

Zeker in een huis waar kinderen de boel ook moeten kunnen bedienen wil ik gewoon een rock solid hufterproof apparaat qua bouwkwaliteit en dat is de Button+ gewoon simpelweg niet naar mijn mening.
Heb display en 3 bars en ik begrijp wel wat je bedoelt, je mis bij het display wat aan de bovenkant waardoor je het gevoel krijgt dat hij niet vast zit.

Ik ben er ook nog niet over uit wat ik er van moet vinden. De intergratie met HA is via de add-on prima maar je kan niets op het scherm toveren en daar de informatie daarover in de documentatie is inderdaad wat kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
R2D2 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:43:

Dat laatste is zeker een goed punt. Ik weet niet of het een briljant idee is dat je dit door kinderen laat bedienen. Dan is versie 1 misschien toch iets te gevoelig. Maar dat is ook met ander spul al snel.

Overigens, mocht je er vanaf willen: ik hou me aanbevolen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Froos schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 15:28:
[...]

Dat laatste is zeker een goed punt. Ik weet niet of het een briljant idee is dat je dit door kinderen laat bedienen. Dan is versie 1 misschien toch iets te gevoelig. Maar dat is ook met ander spul al snel.

Overigens, mocht je er vanaf willen: ik hou me aanbevolen :)
Laat ik hem nou nét gekocht hebben voor op de kinderkamer :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Froos
Toppe schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 15:29:
[...]

Laat ik hem nou nét gekocht hebben voor op de kinderkamer :|
je kunt 'm zo hoog hangen dat ze er pas bij kunnen als ze 16 zijn :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Froos schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 15:35:
[...]

je kunt 'm zo hoog hangen dat ze er pas bij kunnen als ze 16 zijn :P
En dan steeds naar zolder moeten lopen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holmes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18-04 19:02
Kwaliteit is nooit geweldig geweest, maar daar was de prijs wellicht ook naar? Hier hangt nu een B+ vanaf eigenlijk het begin en die van mij ziet er nog prima uit, en we gebruiken het elke dag wel. Enig min-puntje nog steeds is de stabiliteit van de software, regelmatig moet ik de b+ resetten voordat het werkt.(Scherm zich wil refreshen) Had gehoopt dat hier sneller aan gewerkt zou worden door regelmatig firmware updates uit te brengen. Maar schijnbaar is dat lastig? Ben geen programmeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:03
In de laatste nieuwsbrief stond het volgende over de scherm modules, geen krassen meer hopelijk met de nieuwe versie.

Bar and display modules will have glass front instead of current plastic (PC). This will create a much more high-end look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timonator
Voordeel van plastic, zoals de oude telefoons, het is natuurlijk ook gewoon mogelijk om eventueel kleine krasjes eruit de polijsten met een doekje en wat tandpasta of polijstmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visleeuw
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-04 15:15
Ik ben aan het stoeien met firmware 1.14.beta-12 en probeer gebruik te maken van de standaard configuratie. Dat lukt aardig, de click, release en longpress events krijg ik goed binnen. Alleen krijg ik in ieder geval de wall-leds niet werkend (front-leds nog niet geprobeerd).
Voor de wall-leds zijn er per button de volgende eventtypes met topics (mijn Button heet bplus1):
[29] Wall LED (single), RGB color from MQTT payload
buttonplus/bplus1/button/but3/wallled/rgb/set
[37] Wall LED rgb STATE
buttonplus/bplus1/button/but3/wallled/rgb/state
[40] Wall LED on
buttonplus/bplus1/button/but3/wallled/on/set
[41] Wall LED brightness
buttonplus/bplus1/button/but3/wallled/brightness/set
[44] Wall LED on STATE
buttonplus/bplus1/button/but3/wallled/on/state
[45] Wall LED brightness STATE
buttonplus/bplus1/button/but3/wallled/brightness/state
In de oude situatie stuurde ik een RGB waarde met behulp van eventtype [29]. Daarop ging de wall-led in de juiste kleur aan.
Als ik dat nu doe gebeurt er niets.
Wat mij ook wat verwart zijn de eventtypes met STATE.
Ik begrijp niet wat die (kunnen) doen.
Voor de volledigheid: Ik maak geen gebruik van HA, maar werk met Domoticz met node-red als tussenschakel.

Kan iemand mij wat meer vertellen over de nieuwe MQTT-structuur, vooral over het aansturen van de leds en de functie van de STATE-eventtypes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buttonplus
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 21-04 07:29

buttonplus

Bedrijfsaccount Button+
Topicstarter
@visleeuw Het niet werken van eventtype 29 (en sommige andere) is opgelost in beta-13.

De STATE topics zijn bedoeld om de huidige state van de betreffende labels/leds door te geven. Als je 'zelf' de labels/leds instelt zal dit niet veel toevoegen. Soms kan echter een andere integratie de label/led updaten, en dat wordt dan gepublished met zo'n STATE topic. Toepassing is nu vooral voor de HA integratie: hiermee kunnen controls in HA van een waarde worden voorzien, en staan ze niet allemaal eerst op 'unknown'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visleeuw
buttonplus schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 21:42:
@visleeuw Het niet werken van eventtype 29 (en sommige andere) is opgelost in beta-13.

De STATE topics zijn bedoeld om de huidige state van de betreffende labels/leds door te geven. Als je 'zelf' de labels/leds instelt zal dit niet veel toevoegen. Soms kan echter een andere integratie de label/led updaten, en dat wordt dan gepublished met zo'n STATE topic. Toepassing is nu vooral voor de HA integratie: hiermee kunnen controls in HA van een waarde worden voorzien, en staan ze niet allemaal eerst op 'unknown'.
Dank je voor deze toelichting. Ik draai inmiddels beta-13 en heb de wall-leds werkend. Dat was nog even puzzelen: ..../on/state was false. De payload die ik moest meegeven bij ..../on/set om de wall-led aan te zetten bleek "true" te zijn. ("ON" of 1 werkte niet)

[ Voor 0% gewijzigd door visleeuw op 13-11-2024 09:08 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visleeuw
Nog even een andere puzzel, ook gesignaleerd in issue 141)
Configuratie: Display + 3 bars, firmware 2.0.beta-14
De button+ genereert bij het indrukken van een button een 'click' en bij loslaten een 'release'.
Bij vasthouden van een knop genereert de button+ een reeks 'longpress' events heel snel achter elkaar ( meer dan 20 per seconde) tot de button weer losgelaten wordt en daarna een 'release'.
Het lijkt me dat die reeks 'longpress' events niet nodig is.
Als ik de afhandeling van elk event moet tracken in mijn Node-red/Domoticz en daarop moet reageren, voegt die 'longpress' reeks niets toe.
Als ik (in plaats van een 'click') een 'longpress' event binnenkrijg, weet ik dat ik die knop tot het 'release' event ingedrukt is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
visleeuw schreef op woensdag 27 november 2024 @ 18:07:
Nog even een andere puzzel, ook gesignaleerd in issue 141)
Configuratie: Display + 3 bars, firmware 2.0.beta-14
De button+ genereert bij het indrukken van een button een 'click' en bij loslaten een 'release'.
Bij vasthouden van een knop genereert de button+ een reeks 'longpress' events heel snel achter elkaar ( meer dan 20 per seconde) tot de button weer losgelaten wordt en daarna een 'release'.
Het lijkt me dat die reeks 'longpress' events niet nodig is.
Als ik de afhandeling van elk event moet tracken in mijn Node-red/Domoticz en daarop moet reageren, voegt die 'longpress' reeks niets toe.
Als ik (in plaats van een 'click') een 'longpress' event binnenkrijg, weet ik dat ik die knop tot het 'release' event ingedrukt is geweest.
It's not a bug, it's a feature! heb ik net geleerd. In de JSON config kun je de repeat interval aanpassen waarbij 0 geen repeat is. Dat is nu dus nog behoorlijk onhandig voor de gemiddelde user, maar wellicht komt er in de toekomst een manier om het in de ui aan te passen. Idee er achter is dat je bij ontvangst van elke longpress je een actie kan laten uitvoeren, dimmen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visleeuw
... Idee er achter is dat je bij ontvangst van elke longpress je een actie kan laten uitvoeren, dimmen bijvoorbeeld.
Mooi dat die repeat aangepast/uitgezet kan worden. Meer dan twintig messages per seconde lijkt me in ieder geval teveel om gecontroleerd een actie uit te voeren. Als je home automation al in staat is om dat aantal messages te verwerken.

• visleeuw
balk schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:19:
[...]

It's not a bug, it's a feature! heb ik net geleerd. In de JSON config kun je de repeat interval aanpassen waarbij 0 geen repeat is.
@balk Op dit moment kijk ik naar de JSON config van mijn button. De enige interval instelling die ik zie is die voor de temperatuursensor. Kun je me vertellen waar ik die repeat interval voor de longpress kan instellen?

• balk
visleeuw schreef op donderdag 28 november 2024 @ 13:39:
[...]

@balk Op dit moment kijk ik naar de JSON config van mijn button. De enige interval instelling die ik zie is die voor de temperatuursensor. Kun je me vertellen waar ik die repeat interval voor de longpress kan instellen?
Nog niet getest, maar blijkbaar als je dit toevoegt dan kan je het instellen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
      "position": 8,
      "page": 1,
      "label": "LABEL",
      "toplabel": "Top label",
      "longdelay":100,
      "longrepeat":0,
      "leds": []

Dat geeft 100ms delay op de longclick, en met longrepeat: 0 krijg je geen repeat, anders elke x millisec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron168
@buttonplus
Fijn dat er zoveel updates gedaan worden! Bedankt.

Ik heb nu firmware 2.0 beta 19.
Volgens mij gaat er iets mis met de LEDs. Ik kan knoppen definiëren, ze worden zichtbaar in home assistant. Echter als ik LEDs definieer worden deze niet opgeslagen en ook niet zichtbaar in home assistant.
Zie ik iets over het hoofd?

Ik zou trouwens verwachten dat alle knoppen standaard worden toegevoegd of dat er in ieder geval de optie is om knoppen voor een x aantal pagina's toe te voegen ipv ze handmatig te moeten toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buttonplus

buttonplus

Bedrijfsaccount Button+
Topicstarter
balk schreef op donderdag 28 november 2024 @ 20:58:
[...]
code:
1
2

Dat geeft 100ms delay op de longclick, en met longrepeat: 0 krijg je geen repeat, anders elke x millisec.
Het gaat hier om 20 ms intervallen, dus longdelay van 100 betekent 2 seconden.
Dit is natuurlijk heel onhandig, vandaar dat het nog niet in de UI opgenomen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buttonplus

buttonplus

Bedrijfsaccount Button+
Topicstarter
Ron168 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 20:31:
@buttonplus
Fijn dat er zoveel updates gedaan worden! Bedankt.

Ik heb nu firmware 2.0 beta 19.
Volgens mij gaat er iets mis met de LEDs. Ik kan knoppen definiëren, ze worden zichtbaar in home assistant. Echter als ik LEDs definieer worden deze niet opgeslagen en ook niet zichtbaar in home assistant.

Ik zou trouwens verwachten dat alle knoppen standaard worden toegevoegd of dat er in ieder geval de optie is om knoppen voor een x aantal pagina's toe te voegen ipv ze handmatig te moeten toevoegen.
Dit is gefixed in beta-20.

Knoppen worden niet automatisch toegevoegd. Je weet namelijk niet hoeveel pagina's er zijn, en een knop zonder functie is niet zo nuttig. Op deze manier blijft de configuratie compact en overzichtelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:39
<knip> Pricewatch is niet niet verplicht voor V&A, kan prima daar. Linkje mag in je onderschrift

[ Voor 96% gewijzigd door Septillion op 09-12-2024 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron168
Dankjewel, ik ga weer testen.
buttonplus schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 22:04:
[...]
Knoppen worden niet automatisch toegevoegd. Je weet namelijk niet hoeveel pagina's er zijn, en een knop zonder functie is niet zo nuttig. Op deze manier blijft de configuratie compact en overzichtelijker.
Eens. Maar standaard heb je sowieso 1 pagina, die knoppen zou ik dan wel al verwachten.
Een optie om in te stellen hoeveel pagina's er zijn, kan voorkomen dat er onnodige knoppen zijn en kan automatisch de benodigde knoppen toevoegen. Misschien een idee voor de toekomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron168
@buttonplus
De button plus was 1 keer vast gelopen, werd niet geüpdatet en er werd niets meer verzonden. Na een reset werkte alles weer, ik kan het niet reproduceren, dus geen idee waar dat aan lag.

Nog iets anders dat me opviel, bij het initialiseren van de button plus, worden alle display items getoond en deze blijven op het scherm staan. Dus ook items van andere pagina's, alles over elkaar heen. Als ik daarna van pagina 1 naar 2 ga en weer terug, staat alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Laatst online: 23:46

Step

step@tweakers.net#

Iemand een idee waarom mijn Button+ ineens moeilijk reageert na een update naar 1.13.3?

Ik kom vanaf 1.13.2, verder eigenlijk niets veranderd (ik dacht updaten, omdat het kan). Toen dacht ik dat het aan de LED instellingen lag, maar bij een reset van de configuratie (behoud van WiFi) kan ik maar moeilijk bij de GUI. Soms doet ie het, meestal helemaal niet. Firmware updaten is nog tricky.

Saven van de configuratie of updaten is lastig, omdat het apparaat (web interface) dan al niet meer reageert.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Request timeout for icmp_seq 25
Request timeout for icmp_seq 26
Request timeout for icmp_seq 27
64 bytes from 172.25.100.60: icmp_seq=28 ttl=254 time=5.430 ms
Request timeout for icmp_seq 29
Request timeout for icmp_seq 30
64 bytes from 172.25.100.60: icmp_seq=31 ttl=254 time=2.904 ms
Request timeout for icmp_seq 32
Request timeout for icmp_seq 33
64 bytes from 172.25.100.60: icmp_seq=34 ttl=254 time=6.375 ms
Request timeout for icmp_seq 35
Request timeout for icmp_seq 36
Request timeout for icmp_seq 37

Ook maar even op de website van Button+ wat vragen gesteld, Reset van configuratie of WiFi helpt ook niet.

Opnieuw flashen heeft ook geen effect gehad, daarna kon ik (wonderbaarlijk) updaten naar 2.0-rc2, maar ook dit heeft niet geholpen.

Geflashed op macOS middels:
code:
1
esptool.py  --chip esp32s3 --baud 921600 --before default_reset --after hard_reset write_flash -z --flash_mode dio --flash_freq 80m --flash_size 16MB 0x0 bootloader.bin 0x8000 partitions.bin 0xa000 ota_data_initial.bin 0x10000 firmware.bin

[ Voor 66% gewijzigd door Step op 17-12-2024 14:32 ]

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buttonplus

buttonplus

Bedrijfsaccount Button+
Topicstarter
Step schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:34:
Iemand een idee waarom mijn Button+ ineens moeilijk reageert na een update naar 1.13.3?

Ik kom vanaf 1.13.2, verder eigenlijk niets veranderd (ik dacht updaten, omdat het kan). Toen dacht ik dat het aan de LED instellingen lag, maar bij een reset van de configuratie (behoud van WiFi) kan ik maar moeilijk bij de GUI. Soms doet ie het, meestal helemaal niet. Firmware updaten is nog tricky.

Saven van de configuratie of updaten is lastig, omdat het apparaat (web interface) dan al niet meer reageert.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Request timeout for icmp_seq 25
Request timeout for icmp_seq 26
Request timeout for icmp_seq 27
64 bytes from 172.25.100.60: icmp_seq=28 ttl=254 time=5.430 ms
Request timeout for icmp_seq 29
Request timeout for icmp_seq 30
64 bytes from 172.25.100.60: icmp_seq=31 ttl=254 time=2.904 ms
Request timeout for icmp_seq 32
Request timeout for icmp_seq 33
64 bytes from 172.25.100.60: icmp_seq=34 ttl=254 time=6.375 ms
Request timeout for icmp_seq 35
Request timeout for icmp_seq 36
Request timeout for icmp_seq 37

Ook maar even op de website van Button+ wat vragen gesteld, Reset van configuratie of WiFi helpt ook niet.

Opnieuw flashen heeft ook geen effect gehad, daarna kon ik (wonderbaarlijk) updaten naar 2.0-rc2, maar ook dit heeft niet geholpen.

Geflashed op macOS middels:
code:
1
esptool.py  --chip esp32s3 --baud 921600 --before default_reset --after hard_reset write_flash -z --flash_mode dio --flash_freq 80m --flash_size 16MB 0x0 bootloader.bin 0x8000 partitions.bin 0xa000 ota_data_initial.bin 0x10000 firmware.bin
Er is maar heel weinig verschil tussen 1.13.2 en 1.13.3, eigenlijk alleen de code voor het FW upgrade proces. Dus ik verwacht niet dat het daar mee te maken heeft.

Ik denk eerder aan de WIFI verbinding, deze lijkt niet stabiel te zijn. Kun je mogelijk iets instellen in je Wifi router of access point? Gebruik je 'slimme' access points?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buttonplus

buttonplus

Bedrijfsaccount Button+
Topicstarter
Ron168 schreef op maandag 9 december 2024 @ 18:22:
@buttonplus
Nog iets anders dat me opviel, bij het initialiseren van de button plus, worden alle display items getoond en deze blijven op het scherm staan. Dus ook items van andere pagina's, alles over elkaar heen. Als ik daarna van pagina 1 naar 2 ga en weer terug, staat alles goed.
Dit is inderdaad eerder gemeld, is opgelost in FW 2.0.rc-2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

buttonplus schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 18:34:
[...]

Er is maar heel weinig verschil tussen 1.13.2 en 1.13.3, eigenlijk alleen de code voor het FW upgrade proces. Dus ik verwacht niet dat het daar mee te maken heeft.

Ik denk eerder aan de WIFI verbinding, deze lijkt niet stabiel te zijn. Kun je mogelijk iets instellen in je Wifi router of access point? Gebruik je 'slimme' access points?
Ik gebruik een UniFi AP, lijkt me sterk dat het daar aan ligt aangezien mijn andere losse ESP's hier geen last van hebben. Ik zie zelfs dat deze volgens de UniFi controller goed verbonden is, maar ping komt dus echt maar heel sporadisch door.

Opnieuw verbinden (reconnect), forceren naar deze AP en andere instellingen (los van 5GHz een SSID) helpen ook op geen enkele wijze, enige tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holmes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18-04 19:02
UniFi en B+ gaat niet echt samen. Ook veel gezeur ermee gehad. Uiteindelijk de B+ gelockt op 1 AP en sindsdien geen problemen ondervonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• f.welvering
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-04 21:34
Holmes schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 23:33:
UniFi en B+ gaat niet echt samen. Ook veel gezeur ermee gehad. Uiteindelijk de B+ gelockt op 1 AP en sindsdien geen problemen ondervonden.
Dat probleem herken ik niet, ik gebruik zelf meerdere unifi ap's, nooit connectie problemen met de B+

WP: DeWarmte PompAO 6.4Kw Hybrid, CV Intergas, Thermostaat Netatmo, 70m2 vvw, PV: 34x 325wp solaredge omvormer en optimizers,Wan ip adres weten? https://mijnips.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

Holmes schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 23:33:
Op advies van Ronald dit ook even geprobeerd, maar alleen dit bleek voor mijn Button+ niet voldoende.

Na wat extra zoeken kwam ik hier uit.

Nadat ik de Button+ op 12 Mbps minimum heb gezet lijkt het apparaat ineens weer goed te werken.

Toch gek, een andere ESP32 met dallas sensor en ook een Shelly H&T Plus werken zonder problemen en zonder al die speciale instellingen. Ook heeft de Button+ meer dan een jaar goed gewerkt. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Step op 19-12-2024 08:18 . Reden: Het kan ook vanuit de nieuwe interface! ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balk
f.welvering schreef op woensdag 18 december 2024 @ 18:37:
[...]

Dat probleem herken ik niet, ik gebruik zelf meerdere unifi ap's, nooit connectie problemen met de B+
Het is een esp probleem, ik heb het bij een andere esp. En bij 10 andere niet. Beetje random. Vast pinnen op een access point lost het op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:15
Ik heb net geüpgraded naar Firmware 2.0.0, maar loop wel tegen wat issues aan:
- pagina indeling moet ik opnieuw doen, omdat pagina 0 nu een iets andere werking heeft (niet echt een probleem, maar was handig geweest als ik dat ergens had kunnen lezen (staat niet in de blog en de documentatie is er ook nog niet)
- ik zie nu display buttons in de display configuration staan. Als ik het goed begrijp kun je hier ook de buttons van het display een functie geven, maar zo te zien is het ook mogelijk om de andere buttons hier te definiëren. Die staan echter ook in het menu Button Configuration (de oude plek). Is het nodig om deze te verplaatsen? Of blijft het gewoon werken.

Inmiddels heb ik ook de Home Assistant integratie een beetje uitgeplozen en dat gaat mijn automatiseringen wel een stuk makkelijker maken. Ik had nu nog een tellertje meelopen om ervoor te zorgen dat de buttons op de verschillende pagina's andere functionaliteit hadden, dat is nu allemaal niet meer nodig

[ Voor 16% gewijzigd door jswinkels op 23-12-2024 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartve
De Button+ ligt nu al bijna een jaar in een soort test opstelling op m'n werktafel. Het is een prachtig stukje hardware en ik zou het graag 'in productie' nemen in de woonkamer om vrouw en kinderen wat meer grip te geven op 'mijn' domoticasysteem (Home Assistant: HA), en dan vooral de klimaatkant ervan omdat we sinds een paar maanden een wamtepomp hebben.

Ik heb af en aan wat pogingen gedaan om het aan de praat te krijgen en dat kostte me veel moeite, en heb daarom ook niet echt doorgezet (ook erg druk met andere zaken). Maar in de aanloop naar de huidige 2.0 firmware met de belofte van discovery in HA ben ik met de beta's weer eens aan de slag gegaan.

Maar ook nu gaat het nog steeds niet van een leien dakje, en begin ik aan mezelf twijfelen (misschien terecht: heb ik te weinig begrip van hoe mqtt etc. nu echt werkt), of mis ik iets / doe ik iets verkeerd.

Hoe dan ook: als iemand even wil meekijken met de stappen die ik tot nu toe heb ondernomen zou ik dat erg waarderen.

Ik heb firmware geïnstalleerd, de gegevens van de HA MQTT broker (core-mosquitto) ingevuld, alles aangevinkt wat ik kan aanvinken, en alles lijkt ok gegeven de status 'connected'. Zie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_FYD554XjDHBSopiaaEFwcgitXY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UcIrREAax8BPIK3Rr69m4jdw.jpg?f=fotoalbum_large
Vraag die ik hierbij heb: 'broker id' (HA_mosquitto_bplus) is iets dat ik zelf heb verzonnen en ingevuld, en dat zie ik elders in HA of MQTT explorer niet meer terug, had ik hier iets al bestaands in HA moeten invullen?
Vervolgens ga ik naar HA en kijk via instellingen in apparaten en entiteiten naar Button+ verschijningen, maar zie er maar een paar, iets van een display, een base en een bar, en dan lijkt dat alleen de onderste 'bar' te zijn en daarvan alleen het rechter gedeelte. Zie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VAOxYTqdUrlrN6aBBX5H6_XyJbo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ot7IsQyuGaMCxTseB1IGRmsl.jpg?f=fotoalbum_large
Alleen wanneer ik op de knop rechtsonder druk zie ik een effect in HA, alle andere knoppen (bars en display) doen niets.
In MQTT explorer zie ik ook alleen iets van die activiteit, wanneer ik op de andere knoppen druk zie ik niets gebeuren. Wanneer ik op die ene knop die wel iets doet druk verschijnt dat onder het topic 'buttonplus', maar waar komt dat nu weer vandaan (heb ik nergens zo ingesteld .. ?). Zie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pngGRQWcjP-2OvQZGm_E6g56B3c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TNA0jayzSbaw0tJHCdISnlTA.jpg?f=fotoalbum_large
Heeft iemand een idee waar ik moet beginnen om dit goed aan de praat te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wapvogel
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-04 15:47
bartve schreef op woensdag 25 december 2024 @ 13:25:

Heeft iemand een idee waar ik moet beginnen om dit goed aan de praat te krijgen?
Je hebt de integratie met mqtt al geconfigureerd.
Volgende stap is onder "Buttons Configuration"
Hier kun je buttons van labels voorzien en zie je de mqtt topics(events, labels en leds) van deze button.

De reden dat je alleen een effect ziet bij het drukken op de "Like" knop is omdat dat de enige is die standaard geconfigureerd is.
Vergeet niet je configuratie te saven na de aanpassingen, dan wordt het pas actief op de button.plus

Hopelijk helpt dit je weer een stapje verder.

• bartve
Wapvogel schreef op woensdag 25 december 2024 @ 17:13:
[...]

Je hebt de integratie met mqtt al geconfigureerd.
Volgende stap is onder "Buttons Configuration"
Hier kun je buttons van labels voorzien en zie je de mqtt topics(events, labels en leds) van deze button.

De reden dat je alleen een effect ziet bij het drukken op de "Like" knop is omdat dat de enige is die standaard geconfigureerd is.
Vergeet niet je configuratie te saven na de aanpassingen, dan wordt het pas actief op de button.plus

Hopelijk helpt dit je weer een stapje verder.
Jemig de pemig! Ik ging er zonder verder nadenken vanuit dat met discovery ook meteen alles in HA beschikbaar zou zijn (zoals bij de meeste integraties?). Heb er straal langs heen gekeken dat eerst aan de button plus kant alles nog geconfigureerd moet worden. Wie had dat nog verwacht ... een openbaring met Kerst 8) Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visleeuw
balk schreef op donderdag 28 november 2024 @ 20:58:
[...]

Nog niet getest, maar blijkbaar als je dit toevoegt dan kan je het instellen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
      "position": 8,
      "page": 1,
      "label": "LABEL",
      "toplabel": "Top label",
      "leds": []

Dank voor de suggestie. Ik heb het vandaag getest,
Uit het voorbeeld dat je geeft lijkt het een instelling per knop te zijn. Ik heb geprobeerd het in de JSON op te nemen voor knop 8 met delay 5 (5 x 20 = 100 ms volgens @buttonplus ):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
"buttonid":"8-0",
"position":8,
"page":0,
"label":"LABEL",
"toplabel":"Top label",
"longdelay":5,
"leds":[]

Alleen krijg ik die instelling niet naar de Button. Als ik deze JSON importeer (met bv. een gewijzigd toplabel ter controle) krijg ik wel het gewijzigde toplabel te zien, maar de instellingen van longpress zijn niet veranderd.
Als ik vervolgens de JSON weer exporteer vanuit de Button staan inderdaad de longdelay en de longrepeat niet meer in de JSON. Het gewijzigde toplabel wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Laatst online: 08:45

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ik heb mijn Button+ vandaag gefactory reset zodat ik de standaard waarden had. Ik was benieuwd wat er dan anders werd. Er is nu een Button+ like knop om te bestuderen. De temperatuur laten zien in het hoofdscherm is echter weg, en ik blijk daar de waarden niet van veilig gesteld te hebben. Heeft iemand die nog staan? Graag alle waarden, inclusief de locatie instellingen. Dan snap ik straks de locatie instellingen en hoe je zoiets opvraagt beter.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mgroen81
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-04 11:34
Milmoor schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:38:
Ik heb mijn Button+ vandaag gefactory reset zodat ik de standaard waarden had. Ik was benieuwd wat er dan anders werd. Er is nu een Button+ like knop om te bestuderen. De temperatuur laten zien in het hoofdscherm is echter weg, en ik blijk daar de waarden niet van veilig gesteld te hebben. Heeft iemand die nog staan? Graag alle waarden, inclusief de locatie instellingen. Dan snap ik straks de locatie instellingen en hoe je zoiets opvraagt beter.
Dti is mijn configuratie. Heel basic. Ik lees 2 waardes uit de HomeAssistant mqtt. En ik zet de Buttonplus temp ook in mqtt.
code:
1
{"info":{"id":"btn_458d8c","mac":"DE:AD:BE:AF:BA:BE","firmware":"2.0.0","connectors":[{"id":0,"connector":1,"type":0},{"id":1,"connector":2,"type":0},{"id":2,"connector":3,"type":2},{"id":3,"connector":4,"type":1}],"sensors":[{"sensorid":1,"description":"Sensirion STS35 Temperature Sensor"}]},"core":{"deviceid":"btn_458d8c","location":"Room 1","autobackup":true,"brightness":80,"color":16765791,"statusbar":2,"topics":[]},"buttons":[],"displayitems":[{"displayitemid":"0","x":0,"y":0,"page":0,"boxtype":0,"fontsize":3,"align":1,"width":50,"label":"Amsterdam","unit":"","round":0,"topics":[{"brokerid":"buttonplus","topic":"system/datetime/amsterdam","payload":"","eventtype":15}]},{"displayitemid":"1","x":50,"y":32,"page":0,"boxtype":0,"fontsize":1,"align":1,"width":30,"label":"Kamer temp button server","unit":"°C","round":1,"topics":[{"brokerid":"buttonplus","topic":"buttonplus/btn_458d8c/temperature","payload":"","eventtype":15}]},{"displayitemid":"2","x":50,"y":71,"page":0,"boxtype":0,"fontsize":1,"align":1,"width":30,"label":"Buiten temperatuur","unit":"°C","round":1,"topics":[{"brokerid":"homeassistant","topic":"buttonplus/outdoortemp","payload":"","eventtype":15}]},{"displayitemid":"3","x":0,"y":32,"page":0,"boxtype":0,"fontsize":1,"align":1,"width":30,"label":"Kamer temp HASSIO","unit":"°C","round":1,"topics":[{"brokerid":"homeassistant","topic":"buttonplus/btn_458d8c/temperature","payload":"","eventtype":15}]}],"brokers":[{"brokerid":"buttonplus","url":"mqtt://mqtt.button.plus","port":0,"wsport":0,"username":"","password":"","defaultschema":false,"defaultschemalocalstate":false,"hassdiscovery":false},{"brokerid":"homeassistant","url":"mqtt://mqtt:mqtt@192.168.657.86","port":1883,"wsport":1884,"username":"****","password":"****","defaultschema":false,"defaultschemalocalstate":false,"hassdiscovery":false}],"sensors":[{"sensorid":1,"interval":10,"topics":[{"brokerid":"buttonplus","topic":"buttonplus/btn_458d8c/temperature","payload":"","eventtype":18}]},{"sensorid":1,"interval":10,"topics":[{"brokerid":"homeassistant","topic":"buttonplus/btn_458d8c/temperature","payload":"","eventtype":18}]}]}

Mitsubishi PUHZ-W50VHA + EHPT20X-VM2C / 30x JASolar 265Wp oost/west + SolarEdge 7K

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WiiiLDFARMER
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 04-04 18:31
Ik heb net versie 2 geinstalleerd, en dit is een enorme stap voorwaarts. Wat documentatie en een paar voorbeeld tutorials zouden erg helpen, maar ik snap dat dat later komt.

Ik ben nu aan het experimenteren met meerdere pagina's. Klopt het dat de staat van de LEDjes niet onthouden wordt als je door pagina's bladert?

Specifiek zet ik de muur-LED op rood, dan naar pagina 2, de LED gaat (correct) uit, dan terug naar pagina 1, de LED blijft nu uit, waar ik zou verwachten dat deze weer terug gaat naar rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron168
@buttonplus
Volgens mij zit er nog een bug in de Home Assistant implementatie voor firmware V2.0.0.

Als ik een label instel via de entiteit *_label_set in HA, wordt de button plus correct aangepast (juiste label verschijnt, MQTT is dus ook correct), echter blijft de 'state' van de entiteit in HA op 'unknown' staan.

Hebben meer mensen hier last van?
In de RC's die ik heb getest, werkte dit wel correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiiiLDFARMER
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 04-04 18:31
Ron168 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 14:04:
@buttonplus
Volgens mij zit er nog een bug in de Home Assistant implementatie voor firmware V2.0.0.

Als ik een label instel via de entiteit *_label_set in HA, wordt de button plus correct aangepast (juiste label verschijnt, MQTT is dus ook correct), echter blijft de 'state' van de entiteit in HA op 'unknown' staan.

Hebben meer mensen hier last van?
In de RC's die ik heb getest, werkte dit wel correct.
Ik gebruik op v2 niet direct de mqtt topics, maar de autodiscovered HomeAssistant text entities. Die werken naar verwachting; als ik de text aanpas in HA dan wordt deze zowel in HA als op de BP geüpdatet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron168
Ja, zo doe ik het ook. Echter wijzigt de state van mijn HA entities dus niet mee.. vreemd genoeg.

Update:
HA opnieuw opgestart, alle entiteiten opnieuw toegevoegd, hetzelfde resultaat. Geen idee waar het mis gaat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-cOeSf1JfnjVBpNxTmG0M_PS_FI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NU2NK7nKdSvo0wMO9A9lB0Y4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 81% gewijzigd door Ron168 op 05-01-2025 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ccie15497
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-04 09:55
Goedemorgen,
Ik ben me aan het orienteren in een bediening paneel.
De sonoff panel , en de button.plus hebben m'n aandacht.

Wat de button.plus betreft heb ik op dit moment de vraag of deze verschillende hardware revisies heeft die ook echt in de roulatie (dus verkocht) zijn.
ivm met aanschaf nieuw of een tweedehands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-04 19:02
Zover ik weet is er een 'slechte' batch geweest in het begin van de release, waar de schermpjes display fout ging. Zover ik weet zijn die ook netjes gerepareerd door Button+.

Daarnaast is het de vraag hoe je hem in wilt zetten. Op de website is er ook een Power Supply erbij te bestellen, dit is optioneel en afhankelijk van je use case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron168
Ron168 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 10:11:
Ja, zo doe ik het ook. Echter wijzigt de state van mijn HA entities dus niet mee.. vreemd genoeg.

Update:
HA opnieuw opgestart, alle entiteiten opnieuw toegevoegd, hetzelfde resultaat. Geen idee waar het mis gaat

[Afbeelding]
@buttonplus
Ik ben er nog iets verder ingedoken, het lijkt echt een bug te zijn, en namelijk hier:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
{
  "name": "[4-1] RIGHT  Label",
  "object_id": "buttonplus_btn_living_room_button_4-1_label_set",
  "unique_id": "buttonplus_btn_living_room_button_4-1_label_set",
  "icon": "mdi:card-text-outline",
  "command_topic": "buttonplus/btn_living_room/button/4-1/label/set",
  "state_topic": "buttonplus/btn_living_room/button/4-1/label/state",
  "device": {
    "identifiers": "btn_living_room.bar.2",
    "name": "Living Room BAR Connector 2",
    "manufacturer": "Button+",
    "model": "BAR Module",
    "via_device": "btn_living_room"
  }
}

Volgens mij moet het 'state_topic' ook 'buttonplus/btn_living_room/button/4-1/label/set' zijn.
Als ik dit handmatig in het MQTT bericht aanpas, lijkt alles te werken.

Het topic 'state' bestaat bij mij helemaal niet, alleen het topic 'set'.

Of zit dit nog ergens in mijn config? Bedenk ik me nu. Ik duik er nog verder in. --> Nee, dit staat nergens in de config.

[ Voor 3% gewijzigd door Ron168 op 06-01-2025 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ccie15497
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-04 09:55
Graag zou ik met mensen in contact willen komen die kennis hebben van het aansturen van zogenaamde zone motoren van de vloerverwarming.
Ik zou namelijk willen weten of het mogelijk is om een zone thermostaat te vervangen voor een button.plus.

De volgende aandachtspunten heb ik vooralsnog verzameld:

- Wat de voeding betreft gaat zal de 24v AC aangepast moeten worden naar de 3,3v DC.
- Huidige thermostat is van het type D201040 https://sst-europe.eu/wp-...24V-LCD-en-LCD-design.pdf
- De bestaande thermostaat doet alleen verwarmen , de niet koelen. Dus CO (c1) connector is dan n/a.
- De huidige thermostaat is aangesloten op een module zonemotoren https://www.vloerverwarmi...nemotoren-230V-24V-NL.pdf
- De module zonemotoren heeft een verbinding met de warmtepomp

In mijn optiek zit de uitdaging in het uitzoeken of de ESP32 in de button.plus de aansturing van connector b1 op de thermostaat kan overnemen.
daarvoor zullen wellicht extra zaken nodig zijn.

Mocht je iets kunnen toevoegen , en wellicht ben ik de helft vergeten te vermelden, schroom niet om te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Laatst online: 08:45

Milmoor

Footsteps and pictures.

@ccie15497 Wat minder vergaand: ik heb een hybride constructie voor mijn vloerverwarming:
- nu: aansturen Fritz thermostaatkraan knoppen op vloerverwarming verdeler via mijn Fritz router
- nu: uitlezen temperatuur via Node.red (http requests of API beiden mogelijk)
- straks: tonen temperatuur op Button+
Helaas kan je in het Fritz.box eco systeem alleen schakelaars vanuit extern bedienen. De rest moet via hun interfaces. Maar dat voldoet voor ons.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Let op:
Vragen/opmerkingen die gerelateerd zijn aan de ontwikkeling en gebruik van de onofficiële Button+ backend initiatieven graag in dit topic.