Strijdverloop in de Rusland Oekraïne oorlog 2023-M8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste
Acties:
  • 385.314 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
TheGhostInc schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 22:12:
[...]

Je bedoelt dat dat dochtertje dadelijk in het bos gehandicapt raakt omdat ze een stukje 'speelgoed' opraapt?

Dat verdrag is niet zomaar getekend!

Kritiek op UA hoort erbij, als je dat weg wilt hebben, tja volgens mij is dat het draaiboek van de tegenstander.
Clusterbommen VS hebben veel lagere failure rating dan die van RU. En ik zie het meer als: we probeerden zonder maar is helaas niet gelukt.

Het filmpje brengt het trouwens genuanceerder, vriendelijker, en met meer humor dan @RoD het verwoordt.

[ Voor 5% gewijzigd door Jerie op 31-08-2023 22:24 ]

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-05 23:57
TheGhostInc schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 22:12:
[...]

Je bedoelt dat dat dochtertje dadelijk in het bos gehandicapt raakt omdat ze een stukje 'speelgoed' opraapt?

Dat verdrag is niet zomaar getekend!

Kritiek op UA hoort erbij, als je dat weg wilt hebben, tja volgens mij is dat het draaiboek van de tegenstander.
Wat je vergeet te vermelden is dat UA deze louter in hun eigen land gebruikt. Mocht het een slecht idee zijn, dan hebben ze zichzelf ermee.
Maar; ze weten prima waar ze die bommen inzetten. De faalratio van de bommen is relatief laag. Nadien zullen ze wel een opruimactie moeten doen om bovenstaande te voorkomen. Het is namelijk hun eigen land.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
[b]Sissors in "Strijdverloop in de Rusland Oekraïne oorlog 2023-M8"Sissors schreef op

En wat betreft tweede, hoewel geevacueerde basissen wel wat zeggen inderdaad, kan je natuurlijk zo ook makkelijk altijd gelijk hebben: Gebeurde niks? Zeiden we toch? Gebeurd wel wat: Ja we wisten het wel maar zeiden het omgekeerde. Anders zou er paniek zijn? Itt wanneer Rusland binnenvalt?
Gelijk hebben? Het is geen aura reading ofzo het is een gekozen tactiek om om te gaan met de gecreëerde situatie. Het is hoe dan ook stront aan de knikker en kiezen uit twee kwaden. Je doet je zwakker voor dan je bent. Maar UA was ook daadwerkelijk deels verrast. Want qua electronic warfare had RU in begin succes. Voordeel was minder chaos en vluchtelingen. Al blijkt later dat sommige mannen met steekpenningen de boel hebben belazerd.

USA deed door steeds te zeggen ze gaan het doen zand strooien in RU's verrassing element (eigenlijk wilde Poetin al eerder; toespraak was opgenomen), ze bouwden credibility op, en hielden het conflict in het nieuws.
Ook voor de duidelijkheid, uiteraard steun ik Oekraïne, en ik zeg echt niet dat ze op knietjes bij ons moeten komen om te bedelen voor hulp. Maar ik denk ook niet dat zulk soort berichten helpen, en ik denk ook niet dat ze echt een goed bericht geven aan degene die ze voor miljarden aan wapensystemen geven.
1) Er is duidelijk moeite gestoken in het filmpje.

2) Reactie op WSJ artikel ging niet over 1 nacht ijs.

3) Release juist nu het eindelijk fantastisch gaat (en nee het aantal bevrijdde vierkante kilometer zegt daar niets over).

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Sissors schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 22:14:

En wat betreft tweede, hoewel geevacueerde basissen wel wat zeggen inderdaad, kan je natuurlijk zo ook makkelijk altijd gelijk hebben: Gebeurde niks? Zeiden we toch? Gebeurd wel wat: Ja we wisten het wel maar zeiden het omgekeerde. Anders zou er paniek zijn? Itt wanneer Rusland binnenvalt?
Het is publiekelijk aangegeven dat het zo ging, en uiteraard wisten ze het omdat ze in nauw contact stonden met de Amerikanen, die gewoon van minuut tot minuut wisten wat er stond te gebeuren. Er zijn reconstructies geweest (ik geloof in NYT) wat er in die eerste dagen is gebeurd binnen de Oekraïense overheid. Dat gaf een vrij helder beeld. En boze Oekraïners omdat hun niets verteld werd vantevoren.
Ook voor de duidelijkheid, uiteraard steun ik Oekraïne, en ik zeg echt niet dat ze op knietjes bij ons moeten komen om te bedelen voor hulp. Maar ik denk ook niet dat zulk soort berichten helpen, en ik denk ook niet dat ze echt een goed bericht geven aan degene die ze voor miljarden aan wapensystemen geven.
Ik denk dat dat wat te makkelijk is. Wat mij betreft is het niet echt gepast om te stellen dat UA maar dankbaar moet zijn voor de wapens. UA vernietigt met onze afdankertjes het leger van de grootste vijand van het westen. Laten wij ze dankbaar zijn en ze gewoon leveren waar ze om vragen.

Maar laat westerse officials sowieso ophouden met anoniem klagen. Het is niet constructief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:54
RoD schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 22:47:
UA vernietigt met onze afdankertjes het leger van de grootste vijand van het westen.
Herstel, het tweede leger van de wereld :Y)
Offtopic; even een beetje lucht.

Daily driver; MB R171 SLK280

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

https://twitter.com/NOELreports/status/1697359630291157140
Are we witnessing a Pskov 2.0?

Air defense is reportedly active near the airport again.
heel veel posts met in de lucht knallen .. helaas geen resultaat nog

[ Voor 17% gewijzigd door vso op 31-08-2023 23:29 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:18
Goede kans dat ze nu op iedere overvliegende meeuw vuren natuurlijk. Alles om een tweede echec te voorkomen...

Ook kunnen ze wellicht morgen heldhaftig claimen honderden drones uit de lucht te hebben geschoten, al was er geen. De waarheid doet er sowieso niet echt meer toe.

Ik weet het niet. Tot, in ieder geval, weer beelden verschijnen van zwarte rookwolken boven een Russisch aerodrome.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tot nu toe heb ik alleen filmpjes gezien van luchtafweer. Dat kan ook voor binnenlandse consumptie zijn of misschien zijn er door de radarsystemen een paar volgevreten olichargische duiven gesignaleerd. Nog geen inslagen helaas. Maar de nacht is nog jong. 😈

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:41
Waar rook is .. is vuur .. dus ik hoop op een mooi begin voor het 2023-M9 topic ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-05 13:09

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Sissors schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 21:52:
[...]
En het filmpje: Oekraïne zelf claimde dat Rusland niet zou binnenvallen, itt wat Amerika voorspelde.
Het ligt anders: Zelenskyy wist terdege dat Rusland zou binnenvallen. Als dit bekend werd gemaakt zouden Oekraïners het land ontvluchten en enig moraal in het leger verdwijnen. Daarom moest Zelenskyy als publiek figuur in Kiev blijven én ontkennen dat Rusland zou binnenvallen.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:15

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
Modbreak:Goedenavond allemaal.

Dit topic gaat sluiten. Zijn opvolger staat inmiddels klaar:
Strijdverloop in de Rusland Oekraïne oorlog 2023-M9

Jullie kunnen daar gewoon doorposten. Maak jullie niet druk over lopende discussies, de posts van september in dit topic worden verplaatst naar het nieuwe topic.

Nog even iets anders:
In enkele posts wordt commentaar op personen geuit. Dat is helemaal niet chic en trekt het niveau van het forum omlaag. Daarom graag niet meer doen

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

De situatie in Rusland zelf mag in: De situatie binnen Rusland

Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Doel van dit topic
Informatiebron voor actuele ontwikkelingen en plaats voor discussie over alleen deze ontwikkelingen.
• Van posts offtopic voor dit topic wordt gekeken of ze kan worden verplaatst naar een ander topic.
• Is de post te offtopic of draagt ze onvoldoende bij, dan wordt de post verwijderd.

Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Niet refereren aan gebruik van Nucleaire wapens, hiervoor is Nucleaire dreiging Rusland
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Vermijd het maken van een analogie, dit leidt dit vaak af van de discussie. (false equivalence/Valse analogie),
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid