Sinds april hier een nieuwbouwhuis met een installatie van een Xource 7 wp. Nu in de winter met lagere temperaturen een rare klacht. Om de zoveel tijd (soms wekelijks, nu net 4 weken geleden) klapt plots de druk in het circuit van 1.5 naar 1.1 bar. Hierdoor ontstaat storing F001 en F002 op de CV en waterpomp. De analoge drukmeter op de koud aanvoer van de buitenunit geeft dan 1.9 bar aan, terwijl de wp zelf dus 1.1 bar aangeeft. Da's raar?
Door de F001 en F002 storingen werkt niets meer. Ik kan CV en verwarming deactiveren en dan werken op de ketel. Maar wat ik ook doe, de pompen gaan aan maar hebben geen debiet. Ik hoor de pomp draaien maar geen water lopen. De compressor doet ook niets. Op de wp zelf zie ik ook 0 onder F en F.
Ik heb ontlucht, bijgevuld en weer ontlucht etc. Buitenunit niet in storing.
Filter schoongemaakt (Flamco clean smart: gespoeld tot water helder was)
Stroom eraf en er weer op.
Na verloop van tijd (dag?) gaat de wp weer vanzelf werken. Ik wil er graag zelf iets aan doen. Iemand tips? Anders neem ik weer contact op met Intergas. Maar, vorige keer kwam de monteur en toen draaide de wp weer gewoon, storing was plots vanzelf weer hersteld.
Door de F001 en F002 storingen werkt niets meer. Ik kan CV en verwarming deactiveren en dan werken op de ketel. Maar wat ik ook doe, de pompen gaan aan maar hebben geen debiet. Ik hoor de pomp draaien maar geen water lopen. De compressor doet ook niets. Op de wp zelf zie ik ook 0 onder F en F.
Ik heb ontlucht, bijgevuld en weer ontlucht etc. Buitenunit niet in storing.
Filter schoongemaakt (Flamco clean smart: gespoeld tot water helder was)
Stroom eraf en er weer op.
Na verloop van tijd (dag?) gaat de wp weer vanzelf werken. Ik wil er graag zelf iets aan doen. Iemand tips? Anders neem ik weer contact op met Intergas. Maar, vorige keer kwam de monteur en toen draaide de wp weer gewoon, storing was plots vanzelf weer hersteld.