[quote]
tweakersuser schreef op maandag 3 maart 2025 @ 10:01:
Mijn Flint P40 warmtepomp draait nu al geruime tijd. Helaas heeft weheat totaal geen service want het verbruik van de warmtepomp is niet zichtbaar in hun app of via de API koppeling.
Ik kan de warmtepomp niet onderbreken, deze zit met een rechtstreekse kabel naar de meterkast. Wel zit er een verdeelblokje extra op deze groep bij de warmtepomp en daarin zit de elektronica van de warmtepomp en ook de circulatie pomp. Ik heb een powermeter op de circulatie pomp gezet, dan kan ik nog 'iets' meten. Het valt mij enorm tegen: de circulatie pomp gebruikt elke dag 1 kWh. Dus gemiddeld 30 kWh per maand. En dat nemen ze niet mee in de COP natuurlijk, maar ja, ook die kan ik niet zien. Op de portal is wel 'wat' te zien, echter die gegevens kan ik niet exporteren of zo.
Nee, ik ben erg ontevreden over de service van WeHeat, je denkt dat je een systeem krijgt met werkzame power meting embedded, en dan werkt het niet. Ik weet nog steeds niet of ik beter op gas had kunnen blijven verwarmen.
Voor mij is de COP die zij op papier beloven waardeloos achteraf. Er zijn geen betrouwbare meetgegevens (en nee, ik ga geen elektricien een power monitor laten inbouwen, dat is erg duur vandaag de dag en tevens waarom zou ik het dubbel moeten uitvoeren als WeHeat het al moet leveren).
Wat kan ik eigenlijk in de zomer verwachten van die (circulatie) pomp? Ook elke dag 1 kWh? Terwijl alles standby staat? Of kan ik dit instellen 'ergens'? (ik zou niet weten waar).
[/quot
Heb je voor installatie je eigen wel goed ingelezen en informatie opgevraagd bij je installateur ?
Zodat je weet wat de opties zijn?
Heb hier ook Flint en die verwarmt mijn huis lekker warm en voordelig.
Nu zelfs "gratis" met de zon