I.p. schreef op zondag 2 maart 2025 @ 11:24:
1 nacht weer net onder het vriespunt en de voorpoot van de BB weer vastgevroren vanochtend met een zware brom in huis. Gelukkig kom ik er snel bij via het raam. Maar hier moeten ze toch snel eens met een oplossing voor komen. Gewoon een ontwerpfout.
Ik had dit pootprobleem via mijn installateur ook bij Weheat gemeld. Gisteren werd het volgende teruggemeld:
“ Ik kom net terug uit de Weheat fabriek en heb het probleem met de voet nogmaals besproken. Wat ik begrijp is dat ze in de komende productielijn hier wel aanpassingen op gaan doen, maar dat dit op korte termijn niet opgelost is.
Wat mogelijk zou kunnen helpen, volgens de supportafdeling, is de rubberen tegels beter niet onder de verdamper geplaatst kunnen worden.
Ik begrijp dat hiermee het probleem niet volledig is opgelost, maar alle beetjes helpen.”
Niet heel bevredigend natuurlijk, en het is natuurlijk de vraag of de komende aanpassing waaraan Weheat refereert ook beschikbaar komt voor reeds geïnstalleerde Blackbirds. We wachten af…
Intussen vanwege de kans op bevriezen maar weer nachtverlaging geprobeerd om een overmaat aan defrosts te voorkomen. Desondanks vannacht toch nog 7 defrosts. Maar gelukkig geen vastgevroren poot met extra herrie deze keer. Vanochtend wel een graad kouder in huis.
Opwarmen daarna ging langzamer dan gewenst, want natuurlijk weer onderbroken door een SWW run en defrost direct na de ochtenddouche… zo stompzinnig!
Wanneer kunnen we nu eens zelf een gunstiger moment daarvoor kiezen? Vanmiddag schijnt de zon volop en hebben we ruim stroom over voor verwarmen van het boilervat. Maar tegen die tijd staat de boel weer op standby.
Komop, zo moeilijk kan het toch niet zijn om dit wat slimmer te maken? Met bijvoorbeeld een knopje “Alleen SWW verwarmen tussen 14:00 en 17:00 uur” zijn veel mensen al heel blij.