Ik heb een goed werkend systeem nodig

.
Ik weet niet of ik die 35graden nodig heb, de vloer wordt beneden niet overal warm. Op de badkamer wordt hij niet warm. Op de slaapkamers en badkamers hangen radiatoren.
-Merk wel dat de vloer lauwig tot warm aanvoelt op sommige plekken met 35graden.
-De radiatoren worden warm met 35graden. Lauw met 30graden.
-Slaapkamers hebben absoluut geen 35graden nodig, die hebben vrijwel geen verwarming nodig
-1 Badkamer moet warmte krijgen -> vloer krijgt onvoldoende warmte is koud, aanvoer warm
-Woonkamer moet warmte krijgen -> vloer krijgt onvoldoende warmte is op sommige plekken lauw/warm, aanvoer warm
-Kan ruimtes niet verder isoleren, gisteren nog toevallig alle ruimtes nagelopen op evt tocht
-Dichtdraaien van radiatoreknoppen werkt niet
-Dichtzetten van groepen op vvw beneden werkt niet
-Watertemp-uit WP is vrijwel gelijk aan watertemp huis-in
-Watertemp-in WP is max 27gr op 35gr watertemp-in
-Verdeler pomploos maken van verdeler en mengverdeler er tussen-uit - gesloten naar open -werkt niet beneden (aanvoer is wel gestegen)
-flow heb ik nog geen zicht op, gevraagd aan installateur
-BB draait ieder uur een defrost, lijnen zijn niet stabiel met 35gr vraag (heel hobbelig, valt soms van 35 terug naar 34 of 33,7 om vervoglens weer verder te gaan).
-Druk WP is goed
-Ontluchten van radiatoren gedaan, maakte geen verschil (zat wel lucht in)
-Heb 1 aanvoerleiding die soms een druppeltje lekt op vvw verdeler beneden, moet gefixed worden.
-vvw beneden = 11 groepen (heb er zeker 9 van nodig, allemaal openruimte)
-Ontlucnten WP en binnen-unit etc, geen idee, kan alleen een installateur doen.
Wat ik nog kan bedenken:
kijken of flow goed is - was voor aanpassingen mengverdler met pomp ook maar 1.1, raar genoeg. Er is genoeg aan leidingwerk om alles kwijt te kunnen.
Evt leidingwerk isoleren
Pomp terug op vvw beneden (hybride verdeler miss)
Expert laten meekijken en verbeteringen laten aanbrengen
Geen nachtverlaging, toevallig wel afgelopen nacht stille uren ingeschakeld om te kijken hoe snel de temperatuur zou dalen en hoe snel de warmtepomp deze weer zou kunnen bereiken.
Heb eigenlijk versnippert al veel geplaatst hier. Ga het wel een keer bundelen als er geen opties meer zijn en een eigen topic oid openen.
Volgens mij is de BB gewoon niet sterk genoeg voor mijn woning. Wellicht kan er een bijgeplaatst worden of er moet een andere WP komen.
[
Voor 4% gewijzigd door
STIMPPYYY op 12-02-2025 10:51
]