• wim.djp2008
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:01
De wp black bird 1 maand geleden laten plaatsen.

De app werkte de eerste 3 weken van juli prima.

Op de website bij Weheat staat dat er een update zou zijn op 22 juli 2026. Niets gezien.

De app werkt nu inderdaad al een paar weken niet meer goed. De geavanceerde data is niet meer te activeren voor de wp en warm water. Ook kun je een pagina niet meer sluiten of openen als je even bezig bent in de app. Waarom dit alles ineens gebeurd en geen melding vooraf komt, is onduidelijk voor mij.

• Gameboy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:07
wim.djp2008 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 11:57:

Op de website bij Weheat staat dat er een update zou zijn op 22 juli 2026. Niets gezien.

De app werkt nu inderdaad al een paar weken niet meer goed. De geavanceerde data is niet meer te activeren voor de wp en warm water. Ook kun je een pagina niet meer sluiten of openen als je even bezig bent in de app. Waarom dit alles ineens gebeurd en geen melding vooraf komt, is onduidelijk voor mij.
Als iets niet werkt zoals het hoort, meld je het bij je installateur. Dat geldt voor iedereen. Hoe meer signalering, hoe sneller er ingegrepen kan worden.

Eventueel kun je ook @Weheat hier taggen, maar dat is geen enkele garantie. Ze lezen wel mee, maar niet heel de dag, of zelfs elke dag.

Je kunt ook in het portal een feedback achterlaten, dat komt als het goed is direct bij Weheat terecht: https://portal.weheat.nl/

Weheat BB P60 | 6x 405 Wp Oost, 6x 405 Wp West | Zonneplan Day-Ahead | 1x Sessy 5 kWh

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:25
havoc764 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 08:16:
[...]

meestal matig afgifte systeem.

Met 90m2 aan vloerverwarming kan ik gewoon 24 uur per dag koelen.

Huis zelf is goed geïsoleerd, maar heb nog geen geld voor goede zonwering dus neemt nog wel meer warmte op dan gewenst.
Die ontbrekende zonwering maakt veel verschil. Ik houd hier alles dicht en mijn BBP80 koelt de 65m2 vloer maar een uur of 10 per dag. Ligt ook aan de plek waar je woont. Hier in het noorden werd het gisteren maar 24 graden en vandaag nog geen 30. Dat is wel anders in Limburg.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• Pr088
wim.djp2008 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 11:57:

Er lijkt inderdaad een probleem te zijn met de app. Op Android in elk geval, bij mij. Dus dit is niet alleen jouw telefoon.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• Pr088
Markgts schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 11:12:
In reactie op diverse posts met nadelen over Weheat: ik ben zeer tevreden met de Weheat Blackbird 80. In Februari ‘27 2 jaar aan het werk waarvan sinds maart ‘26 full electric met 300l warmwater vat en 50 l buffer. Werkt goed samen met Tado X en Tado radiatorkranen

Soepele installatie (2x) door behulpzame installateur die ervaring met Weheat heeft. Nooit een storing. En ook in ons grote huis uit 1885 (!) met dubbel glas en nageisoleerde spouwen, oude hoge temperatuur radiatoren deels met ventilatoren, geen vloerverwarming, altijd goed warm. Totaal energiegebruik in MJ is sterk verlaagd.

Plaatsing op het dakje boven de fietsengang tussen ons huis en buurhuis (max 1.20 tot 2 m breed). Geluid heel beperkt door naar boven gerichte ventilator (staat dus op 20 cm van ons keukenraam en ca 1 meter van het raam van de buurvrouw). Alleen bij heel windstil weer hoor je hem meer dan de koelkast in de keuken.[Afbeelding] [Afbeelding]
Mooie opstelling, maar mag dat met propaan zo dicht bij je eigen raam? Ik dacht dat de afstand minimaal een meter moet zijn?

• havoc764
  • Registratie: Oktober 2013
Pr088 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 12:31:
[...]

Die ontbrekende zonwering maakt veel verschil. Ik houd hier alles dicht en mijn BBP80 koelt de 65m2 vloer maar een uur of 10 per dag. Ligt ook aan de plek waar je woont. Hier in het noorden werd het gisteren maar 24 graden en vandaag nog geen 30. Dat is wel anders in Limburg.
weet ik heb daarom een offerte laten maken voor zonwerende raamfolie aan de buitenkant. was voor ze zonkant van het huis en grootste raam aan de niet zonkant 1700 piek en alleen screens aan de zonzijde was al 4k voor 2 ramen, en dat kon er even niet vanaf nu ik aan het sparen ben voor nieuwe keuken.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Pr088 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 12:38:
[...]

Mooie opstelling, maar mag dat met propaan zo dicht bij je eigen raam? Ik dacht dat de afstand minimaal een meter moet zijn?
Dit idd.

Verder mag de blackbird met de korte achterzijde minimaal 30cm vanaf een muur staan, en de lange zijdes 1 meter, dit om te voorkomen dat hij zn eigen lucht gaat recyclen.

Wise enough to play the fool

• frank2908
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13:43
Het koelvermogen van de vloerverwarming is te weinig bij minimale vermogen van de Flint WP (2,8 kw) Kan je uitrekenen hoeveel vermogen je nodig heb om de warmtepomp continue te laten draaien in koelstand met Jaga's ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cmxVCbNUgmRv4efln11SlTMfoCo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Og3CZztQPc2HFbmXOqVaF7I6.jpg?f=fotoalbum_large

• havoc764
  • Registratie: Oktober 2013
frank2908 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 13:23:
Het koelvermogen van de vloerverwarming is te weinig bij minimale vermogen van de Flint WP (2,8 kw) Kan je uitrekenen hoeveel vermogen je nodig heb om de warmtepomp continue te laten draaien in koelstand met Jaga's ?

[Afbeelding]
je kan aan de hand van de data die de wp levert in online portaal je afgifte berekenen en het minimum vermogen van je wp is bekend dus die 2 van elkaar aftrekken geeft aan hoeveel vermogen je tekort komt. Let is dit is een schatting.
Pagina: 1 ... 225 226 Laatste

Let op:
Vragen om, of het aanbieden van referrals zijn op heel tweakers niet toegestaan. Dit topic is daar geen uitzondering op.