TD-91 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 09:44:
Terwijl ik rustig wacht op installatie, is het in ieder geval geruststellend dat de discussie hier gaat over slimme additionele services die e.e.a. nog beter maakt dan waar ik voor getekend heb bij het kruisje
Nee, je bent net zo optimistisch en goedgelovig als ik toen ik 6 augustus vorig jaar tekende.
Je kunt echt niks zelf. Moet bellen om de BUH op Boost of Back-up te zetten. Want af en toe warmt deze in het voorjaar toch bij. Waarom, ze kunnen toch zelf bedenken dat als je doucht de temperatuur kan dalen. Niemand die nu op stoken wacht waarom je het zou moeten versnellen. Wel Boost aan laten zetten voor de winter maar terug, “ik wil helemaal niet bellen”.
Vorig jaar december geëxperimenteerd met het WP-debiet, kan van 1 tot 1,3 in stapjes van 0,1m3/h versus de standen 1-9 van de Wilo Para versus de stooklijn. Dat is wijzigen aanvragen, Wilo wijzigen, waterzijdig aanpassen, stabiliseren, noteren, en na 4 -7 dagen weer proberen en wachten tot een vergelijkbare gestabiliseerde dag. Werd de installateur gek van. Wat ben je aan het doen; wat denk je te bereiken; zinloos. Alles gemeten en een stabiel punt gevonden in februari. Ondertussen ook 3 radiatoren aangepast/vergroot. Weet nu welke combinatie stabiel werkt.
Dan merk je ook, omdat je het bijhoudt, maar ook gewoon in de Portal kan ziet dat
Aan/Uit met stooklijn, de reden dat je extra hebt betaald voor een parallelle buffer met extra pomp, die helpt bij warmteoverdracht van radiatoren en helpt als buffer bij ontdooien en zinloos is als CV-buffer (kan je allemaal meten),
compleet brak is. Echt, het domste van het domste. Het is geen stooklijn met Aan/Uit, nee het is anders. Wat WeHeat ook schrijft.
Op aanraden van FB, Lex Mumbo, omdat ik toch waterzijdig compleet was afgeregeld (zelf; kost veel tijd; neem Heimeier ventielen en zorg dat er 4 grote 300 bij zitten), overgestapt naar Stooklijn Sec. Wat een verademing. Die werkte wel en die wordt wel ontwikkeld.
Maar in het voorjaar zou je graag Aan/Uit hebben want dan kan de WP ook uit. Waarom zou je stoken als het overdag 25 graden is en plots ‘s nachts 15gr, WeHeat? Omdat de stooklijn dat voorschrijft….. wel 9 voorwaarden om te koelen maar géén om te verwarmen. Kleuterschool-intelligentie. Daarom mag je er ook niet aankomen.
Het is een prachtig apparaat. Mooi geïnstalleerd. Prima app en heel goed portal. Maar ik voel me behandeld als een kleuter met een AirTag.
WeHeat heeft vooral het weekprogramma als innovatie verkocht. Marketing innovatie. Ik ben er in getrapt.
Voor reset is er een lomp knopje in de meterkast. Lekker cloud gestuurd? Kent iemand de stekker reclame van IBM nog? Een beetje apparaat met brakke software zet je regelmatig uit of heeft een getimede reset (telefoon, Deco, Webasto). Geen enkel apparaat begint daarna vanzelf met zijn zwaarste programma. Geheugen kwijt? Nee, natuurlijk niet, dat zit in de Cloud van WeHeat, maar doet daar lekker niks mee. Het zou eens intelligent kunnen zijn.
Waar ik bang voor ben is dat zij dit niet vol kunnen houden. Oneindige opslag voor de installed base. Oneindig gratis voor Intelligence is ondertussen beperkt tot de basis (dat is nieuw en van na mijn contract) en plus wordt betaald. Dat stond toen niet in alle juichende berichten. Dom van mij. Vast en zeker.
Ben bezig met PV, batterijen en met een ventilatie WP aan de buffer. De kern is: koop niks dat de baas wil zijn. Dus geen WeHeat, Quatt, Inventum, AlphaESS of een provider. Het mag wel; als iemand een onderscheidend voordeel biedt prima, maar zorg dat je los kan.
Cloud, pima, graag zelfs, maar ik koop niks meer zonder eigen toegang. Daar ben ik nu heel stellig in. Tijdens de vergunningsaanvraag was ik nog niet zo stellig (jan 2025) en wist ik niet wat ik nu weet.
Had het anders gekund, maar dit platte model loste wel de buiten-opstelling, het geluid en de vergunningsbeperkingen op. Blij mee. Ja, dat er toch een oplossing was.
Zou ik me nog een keer voor 13k€ (16-3) laten gijzelen of tot lijfeigene laten maken. Ik denk het niet. Nu dat ik dakdragers laten maken voor een Panasonic of iets dergelijks. Uit pure ergernis.
Ik doe graag mee aan een groepsactie tegen WeHeat. Kansloos? Alleen als we het niet proberen. Ik zou graag alles wat ik telefonisch mag doen in HA en in de App. Ik wil graag alles wat in de App mag ook via HA. Ik vertrouw er op dat iemand wel een HA-App interface maakt. Ik heb geduld. Tweak er maar op los.
ik denk dat ik dit allemaal slechts achteraf had kunnen weten obv hun info. Dit bedenk je vooraf niet bij geavanceerde en intelligente en vooraanstaande software van Nederlandse (onafhankelijk land) origine. Mijn fout? Te laat op FB en op Tweakers gegaan. Ik doe dat pas bij problemen die ik vooraf niet kon vermoeden.
Wie mij nu van dit topic wil verbannen omdat ik een droom in duigen en heb geschetst. Ga je gang.
Ben je het eens, doe dan eens een duimpje. Dan tellen we duimpjes.
Excuus voor het lange verhaal. De WP kast vind ik overigens top.
Het control board mist een LAN of Modbus of oid aansluiting. Een betaalde refit: graag!