• RayDelft
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:57
Degast schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 19:58:
[...]

Warmtepomp levert 34 en bij de meng verdeler is daar 26 van over? Of ná de meng verdeler de voer in?
Bypass ergens?
Dat is een goede vraag . Voor de verdeler is het idd 26 . De radiatoren krijgen wel ca 30. Er staan twee verdelers in serie . De eerste , een vrij kleine lus, krijgt wel bijna 30 graden . De tweede ( rest van de vloer) niet . Het lijkt alsof de eerste warmte “steelt” maar als ik daarvan de pomp uitzet en de ventielen dicht draai blijft de temp 26 graden . Ik snap daar dus niks van. Pompstand 1,2 of 3 maakt ook niet uit.

• Degast
  • Registratie: September 2022
RayDelft schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 23:26:
[...]

Dat is een goede vraag . Voor de verdeler is het idd 26 . De radiatoren krijgen wel ca 30. Er staan twee verdelers in serie . De eerste , een vrij kleine lus, krijgt wel bijna 30 graden . De tweede ( rest van de vloer) niet . Het lijkt alsof de eerste warmte “steelt” maar als ik daarvan de pomp uitzet en de ventielen dicht draai blijft de temp 26 graden . Ik snap daar dus niks van. Pompstand 1,2 of 3 maakt ook niet uit.
En daar zit verder niets tussen?
Geen bypass, geen andere aftakkingen?

Zit de 2e dan misschien op de retour van de 1e?

Toevoeging: pomp draait wel?

• RayDelft
  • Registratie: Juni 2017
Degast schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 23:46:
[...]

En daar zit verder niets tussen?
Geen bypass, geen andere aftakkingen?

Zit de 2e dan misschien op de retour van de 1e?
Nee, geen . Verdeler 1 ( de warmst) en verdeler 2 ( de Koelere) zitten achter elkaar met een meter tussenruimte. Ze delen dezelfde aanvoer en retour en er zit geen bypass tussen al zou je dat inderdaad haast denken.
Pagina: 1 ... 172 173 Laatste

Let op:
Vragen om, of het aanbieden van referrals zijn op heel tweakers niet toegestaan. Dit topic is daar geen uitzondering op.