Dat is een goede vraag . Voor de verdeler is het idd 26 . De radiatoren krijgen wel ca 30. Er staan twee verdelers in serie . De eerste , een vrij kleine lus, krijgt wel bijna 30 graden . De tweede ( rest van de vloer) niet . Het lijkt alsof de eerste warmte “steelt” maar als ik daarvan de pomp uitzet en de ventielen dicht draai blijft de temp 26 graden . Ik snap daar dus niks van. Pompstand 1,2 of 3 maakt ook niet uit.Degast schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 19:58:
[...]
Warmtepomp levert 34 en bij de meng verdeler is daar 26 van over? Of ná de meng verdeler de voer in?
Bypass ergens?
En daar zit verder niets tussen?RayDelft schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 23:26:
[...]
Dat is een goede vraag . Voor de verdeler is het idd 26 . De radiatoren krijgen wel ca 30. Er staan twee verdelers in serie . De eerste , een vrij kleine lus, krijgt wel bijna 30 graden . De tweede ( rest van de vloer) niet . Het lijkt alsof de eerste warmte “steelt” maar als ik daarvan de pomp uitzet en de ventielen dicht draai blijft de temp 26 graden . Ik snap daar dus niks van. Pompstand 1,2 of 3 maakt ook niet uit.
Geen bypass, geen andere aftakkingen?
Zit de 2e dan misschien op de retour van de 1e?
Toevoeging: pomp draait wel?
Nee, geen . Verdeler 1 ( de warmst) en verdeler 2 ( de Koelere) zitten achter elkaar met een meter tussenruimte. Ze delen dezelfde aanvoer en retour en er zit geen bypass tussen al zou je dat inderdaad haast denken.Degast schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 23:46:
[...]
En daar zit verder niets tussen?
Geen bypass, geen andere aftakkingen?
Zit de 2e dan misschien op de retour van de 1e?
Let op:
Vragen om, of het aanbieden van referrals zijn op heel tweakers niet toegestaan. Dit topic is daar geen uitzondering op.
Vragen om, of het aanbieden van referrals zijn op heel tweakers niet toegestaan. Dit topic is daar geen uitzondering op.