• Kevin1990
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 12-01 20:04
HarryVSjoris schreef op maandag 12 januari 2026 @ 13:37:
[...]

Oké dank
Zie alleen de Weheat Sparrow p60 en de blackbird. Geen flint p40 in de tado v3. Bbbrrrrr
Ik heb destijds dit gemeld bij Tado over de BlackBird. Enige tijd daarna stond die wel in de Tado app. Niet dat alleen mijn melding heeft geholpen maar ik denk dat als er voldoende vraag voor is diie wordt toegevoegd ;)

• Kevin1990
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 12-01 20:04
ekops schreef op maandag 12 januari 2026 @ 18:35:
[...]

Dat lijkt me beter toch als het verschil groter is dan wp in. De wp in komt onderuit het buffervat en de huis in komt bovenuit het buffervat. Dus het lijkt me juist dat dat verschil groot moet zijn en niet zoals bij mij maar een paar 10de graden. Of snap ik het nu niet meer? 8)7
Bericht aangepast. Hett moet zijn WP uit. Niet in.
De sensor van huis in zit net na het back up element maar deze is al een jaar niet aangegaan. WP uit zit in de buitenunit.
Het is bijzonder dat het huis in een grotere waarde geeft maar beide sensoren zullen wel niet zo zuiver zijn.

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:11
Hier gisteren ook last dat door vastvriezen de BB P80 wel erg veel herrie maakte. Ondanks de door @satefan geprinte weldorpel om de voorpoot. Maar het was natuurlijk wel erg extreem weer... voor Nederland.

Vorig jaar lukte het met de vorst prima, maar nu zat de warmtepomp helemaal in de sneeuw en dat hielp niet, ook de rubberen matten waren denk ik vol vocht.

• I.p.
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 12-01 20:10
Satefan schreef op maandag 12 januari 2026 @ 16:21:
[...]

Wat is het vermogen van het warmtelint? En hoe ligt hij er onder?
Het lint is 2m met 30w vermogen. Onze BB staat op kleine bigfoots en wagner matjes. Dat werkt prima op de bevroren poot na... Het lint heb ik met tywraps op deze Bigfoot, precies onder het druippunt van de voorpoot gelegd. Alleen dat 'precies' was nog niet helemaal gelukt...

[ Voor 6% gewijzigd door I.p. op 12-01-2026 20:08 ]

• I.p.
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 12-01 20:10
I.p. schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 15:59:
Nog wat opgemerkt vandaag aan het gedrag van de BB. Sinds 1 januari zit er geen stap meer tussen 57 en 72% compressor. Eerder zaten hier stappen van 63% en 68% tussen. Gevolg is dat hij soms langere tijd onder vraagtemp werkt tot dat de vraagtemp genoeg verhoogd is om het vermogen te verhogen naar 72%. Meer BB gebruikers wat dit terugzien in de data?
Niemand die dit ook terugziet/last van heeft?

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:42
I.p. schreef op maandag 12 januari 2026 @ 20:05:
[...]

Ik heb het ook gezien, het wisselen tussen 57% en 72%.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• JessicavdH
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 12-01 20:25

JessicavdH

Blackbird P80 | Duco WTW | HA

I.p. schreef op maandag 12 januari 2026 @ 20:05:
[...]
Nog wat opgemerkt vandaag aan het gedrag van de BB. Sinds 1 januari zit er geen stap meer tussen 57 en 72% compressor. Eerder zaten hier stappen van 63% en 68% tussen. Gevolg is dat hij soms langere tijd onder vraagtemp werkt tot dat de vraagtemp genoeg verhoogd is om het vermogen te verhogen naar 72%. Meer BB gebruikers wat dit terugzien in de data?

Ik heb net even teruggekeken in de afgelopen dagen en zie inderdaad hetzelfde, nl dat de stap 57 - 72 vaak in één keer gezet wordt, en incidenteel (3-4 keer) doet ie de afgelopen dagen heel kort 61% of 65 % maar dat duurt nooit lang. Mijn data is echter beperkt want onze BB P80 hoeft zelden harder te werken dan 50% (eigenlijk alleen dit weekend en bij SWW).
Ik weet dat Weheat een aantal percentages softwarematig overslaat vanwege resonantie in het apparaat. Misschien is daar wat aan veranderd.

Jaren_30_huis_gasloos

• Satefan
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22:49
JessicavdH schreef op maandag 12 januari 2026 @ 20:24:
[...]

Ik heb net even teruggekeken in de afgelopen dagen en zie inderdaad hetzelfde, nl dat de stap 57 - 72 vaak in één keer gezet wordt, en incidenteel (3-4 keer) doet ie de afgelopen dagen heel kort 61% of 65 % maar dat duurt nooit lang. Mijn data is echter beperkt want onze BB P80 hoeft zelden harder te werken dan 50% (eigenlijk alleen dit weekend en bij SWW).
Ik weet dat Weheat een aantal percentages softwarematig overslaat vanwege resonantie in het apparaat. Misschien is daar wat aan veranderd.
Hier net zo inderdaad - maar je zou denken dat die resonanties verschillen per installatie/plaatsing? Anders lijkt het me een beetje het paard achter de wagen spannen.

• mog__wai
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06:55
Vandaag ging de BB even standby, vermoedelijk voor een de update. Sindsdien geeft hij geen modulatie percentage meer door via OpenTherm. Mijn Toon thermostaat heeft nu geen idee meer hoe hard de BB staat te werken, weergegeven percentage blijft op 0% en het icoontje op de kleinste vlam. Meer mensen met een Toon / otgw die hetzelfde probleem zien?

@Weheat Kunnen jullie dit repareren aub.

[ Voor 7% gewijzigd door mog__wai op 12-01-2026 22:22 ]

• wbdj
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:11
I.p. schreef op maandag 12 januari 2026 @ 20:03:
[...]
Het lint is 2m met 30w vermogen (...) onder het druippunt van de voorpoot gelegd.
Bedankt. Bevriezen die achterste drie poten zeker niet? Ik overweeg ook lint.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
mog__wai schreef op maandag 12 januari 2026 @ 22:20:
Vandaag ging de BB even standby, vermoedelijk voor een de update. Sindsdien geeft hij geen modulatie percentage meer door via OpenTherm. Mijn Toon thermostaat heeft nu geen idee meer hoe hard de BB staat te werken, weergegeven percentage blijft op 0% en het icoontje op de kleinste vlam. Meer mensen met een Toon / otgw die hetzelfde probleem zien?

@Weheat Kunnen jullie dit repareren aub.
Je tagged WeHeat, maar ik heb ze inhoudelijk nog nooit zien reageren op berichten, dus beste is dit soort zaken te melden via de Portal van WeHeat zelf.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Pagina: 1 ... 164 165 Laatste

Let op:
Vragen om, of het aanbieden van referrals zijn op heel tweakers niet toegestaan. Dit topic is daar geen uitzondering op.