• Robbie-1
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14:40
heeft het 300 liter buffervat van WeHeat icm de Sparrow nog voordelen boven een ander merk RVS buffervat? of zijn er betere merken?

• n.smits
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:35
@jeroendh @orillion @Kirvis Ik gok dat ze de Support-pagina nog moeten updaten met meer relevante info. Maar de kerstborrel zal al wel gestart zijn bij @Weheat ;-)

• Kirvis
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20:22
n.smits schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 14:45:
@jeroendh @orillion @Kirvis Ik gok dat ze de Support-pagina nog moeten updaten met meer relevante info. Maar de kerstborrel zal al wel gestart zijn bij @Weheat ;-)
Ik heb m al werkend.

Nu bezig met een scriptje voor Google Colab. Zodra ik dat heb zal ik het hier delen.

Sparrow P60, 300L SWW, géén buffervat, overal VVW

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:19
n.smits schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 13:49:
[...]

Hoe authenticeer je je? Via de debugger is het slechts een klik; maar hoe gaat dat buiten de debugger om? Heeft iemand daar (al) iets over gevonden?
Hier staat de python library evt: https://github.com/wefabricate/wh-python
En je kan deze clientId/secret pakken: https://support.weheat.nl...integratie?language=nl_NL

• n.smits
Thanks. Had 't stiekem al werkend; maar ik hoop gewoon dat iemand bij Weheat denkt, verrek, ik moet nog op die knop drukken om de laatste documentatie te publiceren ;-) ClientId weheat-backend vereist dus geen ClientSecret; alleen je eigen credentials dus. ClientId HomeAssistantAPI vereist wel een ClientSecret.

• Gies123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wFyYRjWSKFQIvCGuLzF9tT_pL70=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oLyRYl7rYiZ9YSfsmo4z4vqH.png?f=fotoalbum_large
Klaar :D
Het is nog een beetje basic maar dat komt nog wel.

Homevolt dashboard

• n.smits
De (nieuwe) API laat (voor mij lig) iets nieuws zien. Wat denk ik, nog ontwikkeld wordt:
installationSettingsConsent: Indicates whether the user has consented to allow installers or the system to access/modify Installation Settings.
true: Consent granted (installers can remotely configure parameters).
false: Consent denied.
Bij mij geeft de API 'false' als response; dat zou dus moeten zeggen dat mijn installateur mijn installatie niet mag aanpassen (en dat kan die wel nu). Lijkt er dus wellicht op, dat je in de toekomst de installateur kan weerhouden aan je instellingen te zitten.

• Kirvis
Gies123 schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 15:44:
[Afbeelding]
Klaar :D
Het is nog een beetje basic maar dat komt nog wel.
Nice! Welk endpoint gebruik je hier voor?

Aangezien het logs endpoint alleen per uur kan aggregreren (voor zover ik kon zien). Gebruik je hiervoor een van de endpoints uit de officiele lijst die vandaag is gepubliceerd door Weheat?

• Aeien
  • Registratie: Maart 2023
  • Nu online
Een beetje een onnozele vraag, maar voor de zekerheid toch:
binnenkort een BB60 installatie en wil een kWh meter mee laten installeren.

Installeren ze een BB p60 normaal gesproken op1 fase, of 3?
Fijn als ik de goede meter koop :P

Heb de installateur gebeld, die zouden het laten weten, maar zijn nu kerst aan het vieren (aldus hun antwoord apparaat).

Thanks!

• Kirvis
Aeien schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 16:06:
Een beetje een onnozele vraag, maar voor de zekerheid toch:
binnenkort een BB60 installatie en wil een kWh meter mee laten installeren.

Installeren ze een BB p60 normaal gesproken op1 fase, of 3?
Fijn als ik de goede meter koop :P

Heb de installateur gebeld, die zouden het laten weten, maar zijn nu kerst aan het vieren (aldus hun antwoord apparaat).

Thanks!
1 fase!

• Kirvis
OK, ik heb een scriptje gemaakt dat je ideale stooklijn bouwt obv de data uit de API.

Voordat ik het publiceer ben ik op zoek naar wat testers. Stuur me even een PB, dan deel ik het script met de instructies zodat ik kan kijken waar het nog aangescherpt kan worden.

Uiteraard vraag ik je dan wel de resultaten te delen.

Hieronder een van de outputs van het script:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v2iH6rPYHxSnVWOZ-AgXOEjUSS4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/YHZdFBcrCD8KmmvzaSDNU4m3.png?f=user_large

EDIT: dit heeft alleen zin als je minstens een paar maanden data hebt mbt het CV bedrijf. Als je je warmtepomp net 2 weken hebt dan heeft dit weinig nut.

[ Voor 12% gewijzigd door Kirvis op 19-12-2025 16:27 ]

• Gies123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:54
Kirvis schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 15:52:
[...]

Nice! Welk endpoint gebruik je hier voor?

Aangezien het logs endpoint alleen per uur kan aggregreren (voor zover ik kon zien). Gebruik je hiervoor een van de endpoints uit de officiele lijst die vandaag is gepubliceerd door Weheat?
Haha, het was een beetje een flauwe post van mij, zo direct na de WeHeat post. Ik gebruik Prometeus om elke 15 seconden alle metrics van de Homey te scrapen (daar draait een WeHeat integratie/app op) en vervolgens heb ik met Grafana het WeHeat-look-a-like dashboardje gemaakt.

Homevolt dashboard

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Kirvis schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 16:21:
OK, ik heb een scriptje gemaakt dat je ideale stooklijn bouwt obv de data uit de API.

Voordat ik het publiceer ben ik op zoek naar wat testers. Stuur me even een PB, dan deel ik het script met de instructies zodat ik kan kijken waar het nog aangescherpt kan worden.

Uiteraard vraag ik je dan wel de resultaten te delen.

Hieronder een van de outputs van het script:

[Afbeelding]

EDIT: dit heeft alleen zin als je minstens een paar maanden data hebt mbt het CV bedrijf. Als je je warmtepomp net 2 weken hebt dan heeft dit weinig nut.
Voordat ik ja zeg; wat heb je nodig om dit te draaien?

Wise enough to play the fool

• Kirvis
teacher schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 17:14:
[...]

Voordat ik ja zeg; wat heb je nodig om dit te draaien?
Dat je het script draait in Google Colab en mij de output stuurt. Zowel de terminal output als de plotjes.

Ik heb dus verder niets nodig en zorg ervoor dat de output is geanonimiseerd (geen id’s, wachtwoorden of usernames bevat).

Afhankelijk van de resultaten zou ik je ook kunnen vragen de data te delen als CSV zodat ik daar zelf nog wat mee kan pielen mbt het script voor het bepalen van de stooklijn. Ook dan zorg ik dat er geen id’s etc in staan.

[ Voor 21% gewijzigd door Kirvis op 19-12-2025 18:41 ]

• 201WD
  • Registratie: Juni 2020
  • Nu online
JessicavdH schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 11:18:
[...]

Omdat Weheat helaas heel goed is in rommelen met cijfers. Voor de Blackbird zijn er ook verschillende getallen in omloop. Toen wij de P80 kochten, was de voorgespiegelde LWA max ook lager dan wat later bleek. Ik snap echt niet dat @Weheat dat nog niet in orde heeft. Het is wachten tot het moment dat iemand een claim gaan indienen. Bij ons ging het nét goed met de geluidsberekening (die we nog na de installatie moesten maken, foutje), maar als dat mis was gegaan hadden we zeker verhaal gehaald. We hadden de rechtsbijstandsverzekering al stand-by staan.
Rommelen met cijfers , dat denk niet dat ze daar doen in Duizel.
Vraag eens een rondleiding aan en laat je daar informeren en stel daar je vragen.
Pagina: 1 ... 150 151 Laatste

Let op:
Vragen om, of het aanbieden van referrals zijn op heel tweakers niet toegestaan. Dit topic is daar geen uitzondering op.