• RNacoustics
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 21:28
STIMPPYYY schreef op woensdag 10 december 2025 @ 12:01:
[...]

'Turbo' - voorheen zat er een boost-functie in de app en portal. Daarmee werd het vermogen verhoogd tot maximaal 130%. Heb het vorige winter regelmatig gebruikt. Waarom het eruit is gehaald is mij nooit duidelijk geworden en daar is ook geen antwoord op gekomen. Of mogelijk zit het er nog in, alleen gewoon niet meer zichtbaar en toert hij tot 7200rpm bij noodzakelijk vollast. @Kirvis wellicht kan jij het nog eens checken?

Zie: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/81644888
Ja sorry, die term "turbo" kwam van mij af, maar het heet natuurlijk boost-functie.
Is dat nu niet mode 5? Als je dat moet gaan gebruiken, dan loopt de wp op z'n tenen, met het vervolg dat je onder de 2 COP komt. Bij mij heb ik de wp begrenst op 80%. Daar komt ie gelukkig nooit. Als het heel erg koud wordt, springt bij mij de CV ketel bij. Maar dat gebeurt zelden. Maar liever heb ik, dat de CV ketel bijspringt, dan dat de wp op 100% staat te blazen en de defrost om je oren vliegen. Als ik ooit voor FE ga, dan lijkt een extra BU element voor extreme situaties toch wel noodzakelijk.

Hybride BB P80 WP, Atag i36CZ, 14 x 330 WP zonnepanelen,

• ekops
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18:08
RNacoustics schreef op woensdag 10 december 2025 @ 13:39:
[...]

Ja sorry, die term "turbo" kwam van mij af, maar het heet natuurlijk boost-functie.
Is dat nu niet mode 5? Als je dat moet gaan gebruiken, dan loopt de wp op z'n tenen, met het vervolg dat je onder de 2 COP komt. Bij mij heb ik de wp begrenst op 80%. Daar komt ie gelukkig nooit. Als het heel erg koud wordt, springt bij mij de CV ketel bij. Maar dat gebeurt zelden. Maar liever heb ik, dat de CV ketel bijspringt, dan dat de wp op 100% staat te blazen en de defrost om je oren vliegen. Als ik ooit voor FE ga, dan lijkt een extra BU element voor extreme situaties toch wel noodzakelijk.
En dat begrenzen is dan stand 4 van het stilteniveau toch?

12 x 370wp, Solis S6-GR1P3.6K, 1 x Marstek Venus-E (153.212), HW P1

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:42
Klopt het dat WeHeat niet de totale energie consumptie en productie (voor zowel warmte als water) doorgeeft aan Home Assistent - zodat ik daar de COP over een willekeurige periode kan berekenen zoals de WeHeat app doet? Nu krijgen we toch alleen de actuele power door, maar niet gesommeerd toch?

• RNacoustics
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 21:28
ekops schreef op woensdag 10 december 2025 @ 13:44:
[...]

En dat begrenzen is dan stand 4 van het stilteniveau toch?
Ik zie in de WH app termen als, zacht geroezemoes, end. Geen idee wat ik hierbij moet voorstellen of hoeveel % dat is 7(8)7

Hybride BB P80 WP, Atag i36CZ, 14 x 330 WP zonnepanelen,

• Hendrik Keizer
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 21:11
Tja, dat zijn de normen….Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nB-hy8MHLBGNUl-lOlNlK8-bh8k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NkQNHWC7GiULXV5ySYXXUg6g.png?f=fotoalbum_large

• Kirvis
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 23:38
STIMPPYYY schreef op woensdag 10 december 2025 @ 12:01:
[...]

'Turbo' - voorheen zat er een boost-functie in de app en portal. Daarmee werd het vermogen verhoogd tot maximaal 130%. Heb het vorige winter regelmatig gebruikt. Waarom het eruit is gehaald is mij nooit duidelijk geworden en daar is ook geen antwoord op gekomen. Of mogelijk zit het er nog in, alleen gewoon niet meer zichtbaar en toert hij tot 7200rpm bij noodzakelijk vollast. @Kirvis wellicht kan jij het nog eens checken?

Zie: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/81644888
Altijd leuk om een oude post langs te zien komen. Dank! :)

Ik heb even gekeken naar de huidige rpm in de ruwe JSON van de portal. Volgens de GUI staat ie nu op 16% (dat is de laagste waarde). In de JSON is dat gelijk aan 900 rpm van de compressor.

Eerder vandaag draaide hij op 40% een SWW run, met een toerental van 2218 rpm.

Omrekenen naar 100% leert dat je dan een maximum toerental van rond de 5500 hebt, wat overeen komt met de waarden die ik in mijn eerdere post had achterhaald.

Helaas is niet meer te checken wat de echte maximale waarden zijn. Weheat heeft de response aangepast waardoor de settings niet meer terug gegeven worden. Alles wat onder "Settings" stond in het screenshot van mijn vorige post is nu verdwenen. Heel jammer!

CONCLUSIE: de boost is nog steeds verdwenen, en de compressor van de Sparrow wordt begrensd op ongeveer 5500 rpm.

Dat neemt niet weg dat het maximum nog steeds 7200 rpm zal zijn, maar waarschijnlijk is dat ivm levensduur e.d. niet wenselijk.

Sparrow P60, 300L SWW, géén buffervat, overal VVW

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:41
STIMPPYYY schreef op woensdag 10 december 2025 @ 12:03:
[...]

Als beide hetzelfde kosten zou ik altijd voor de P80 gaan mits je het minimale vermogen goed kwijt kan. Die paar euro welke je bespaart met 16% tov 20% moduleren wegen niet op tegen het comfort wat je mogelijk nodig hebt.
Exact mijn overweging. Met dit warme weer (vandaag 10 graden) staat de BB toch op OpenTherm en staat zo'n beetje de hele dag uit.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22:22
Leuk, zegt lekker veel, ons koffiezetapparaat maakt heel wat meer herrie dan onze vaatwasser...

• Carboy54
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:26

Carboy54

Duurzaamheid coach

dacken schreef op woensdag 10 december 2025 @ 07:32:
[...]

Bedankt voor je reply. De rode en blauwe leidingen zijn 20mm meerlaags. Geïsoleerd. Die zijn in de vloer gestort. Daar kan ik niet meer zoveel aan veranderen. Waarom dit is toegepast weet ik niet. Keuze van de aannemer.

De pomp op de verdeler heb ik ook een opmerking over gemaakt. Het staat in de voorschriften van warp dat het niet nodig is.

De installateur heeft alles bij de warmtepomp geïnstalleerd en aangesloten. Siphon zie je niet op de foto
20 mm MLB is ongeveer 16 inwendig en ongeschikt dus. Pomp bevorderd ook niet en bevriezen bij 13 graden? De installateur moet op herhaling.

Weheat Sparrow + WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L EV I3. Adviseur Warmtepomponline&Fancoilonline

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:43

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Volgens mij is mij lyric t6r stuk:
Ergens gisteren viel me op dat het systeem een soort van pendelde. Weinig verbruik. Veel op standby en het huis begon af te koelen. In de grafieken zag ik rare dingen met gevraagde watertemperatuur.
Stooklijn hoger gezet, thermostaat hoger gezet. Geen effect. Vandaag uit werk het systeem op alleen stooklijn gezet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MwOAkps0dtU0ba3jbbN0cS9vH6I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EDCMqAuiPvhcJR5o69TLhaaS.jpg?f=fotoalbum_large

Dus, ik verdenk thermostaat en nu zoek ik een een nieuwe / draadloze / met app (en dus homey). Ik denk aan een tado x. Is dat wat? Ik wil tussen aan/uit en opentherm kunnen switchen.

[ Voor 3% gewijzigd door teacher op 10-12-2025 18:57 ]

Wise enough to play the fool

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:41
NewienM schreef op woensdag 10 december 2025 @ 11:32:
[...]

dank voor je reactie!

vwb de afschrijving: in principe schrijf je enkel de pomp en nog wat andere dingen af. Dus je afschrijving is niet het gehele bedrag die ik nu zou neerleggen voor de installatie. Ik weet natuurlijk niet wat een eventuele subsidie over 10 -15 jaar gaat doen dus ik ga er voor nu van uit dat je de gehele pomt zelf zal moeten betalen
Je hebt gelijk. Een deel van je installatie zou inderdaad nog veel langer kunnen blijven zitten. Mijn warmtepomp kost nu (zonder subsidie) 7,5 duizend euro. En het is maar de vraag of ISDE subsidies blijven bestaan voor vervangingsinvesteringen in warmtepompen.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• Mg4gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 21:49
Carboy54 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 17:17:
[...]

Vervangen door pomploze verdeler en cv ketel op max 40 graden zetten of anders temperatuur regelaar er tussen. Duurder alternatief is een LTV hybride verdeler met pomp met regelbare aut. plunjer die tot x graden niet mengt.
Bedoel je met plunjer een inregelventiel? Functioneert die temperatuurafhankelijk? Ik dacht namelijk dat die dingen met een sleutel in of uitgedraaid werden?

• Mg4gebruiker
teacher schreef op woensdag 10 december 2025 @ 18:52:
Volgens mij is mij lyric t6r stuk:
Ergens gisteren viel me op dat het systeem een soort van pendelde. Weinig verbruik. Veel op standby en het huis begon af te koelen. In de grafieken zag ik rare dingen met gevraagde watertemperatuur.
Stooklijn hoger gezet, thermostaat hoger gezet. Geen effect. Vandaag uit werk het systeem op alleen stooklijn gezet:
[Afbeelding]

Dus, ik verdenk thermostaat en nu zoek ik een een nieuwe / draadloze / met app (en dus homey). Ik denk aan een tado x. Is dat wat? Ik wil tussen aan/uit en opentherm kunnen switchen.
Om het te begrijpen: waar staat de t6r nu op ingesteld?

• Jpiek
teacher schreef op woensdag 10 december 2025 @ 18:52:
zoek ik een een nieuwe / draadloze / met app (en dus homey). Ik denk aan een tado x. Is dat wat? Ik wil tussen aan/uit en opentherm kunnen switchen.
Voor OT of aan/uit moet je de aansluiting wisselen op de binnenunit toch ?

• Mg4gebruiker
polthemol schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 13:14:
[...]

interessante die, als ik hier even kijk is

watertemperatuur in: 29
watertemperatuur huis in 26,4

Wat is dan de waarde voor watertemperatuur uit? Ik dacht dat die naar de binnenunit gaat (maakt weinig uit voor mijn vraag, gezien die hier 32,1 is bij watertemperatuur uit).

Is er zelf nog iets te doen aan die delta? Ik heb hier het leidingwerk binnen nog niet geïsoleerd en de pomp staat op een niet-verwarmde zolder, maa rhad niet persé gedacht dat dat veel zou uitmaken.
Dus ik verlies al
Het gaat om waterT uit en waterT huis uit. Dus ik vraag mij af waar jouw leidingen lopen voor ze de zolder bereiken.
Ik heb 99% geisoleerd waar ik bij kon, ook de sensor. Dat heeft een halve graad minder 'verlies' opgeleverd. Nu is het verschil rond de 30 graden huis in ongeveer een halve graad. Maar het loopt met 10 graden meer huis in wel op naar ongeveer 1 graad.

Waar lopen jouw leidingen?

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:04
Niet eerder bedacht: wat bij langdurige stroomuitval icm hybride. Stel ik wil dan de CV wel laten doordraaien op noodstroom (die de Flint niet aankan/hoeft) Kun je dan het zo doen dat je de CV op noodstroom zet en alleen op gas verder gaat?

• teacher

teacher

Dysgaf!

Mg4gebruiker schreef op woensdag 10 december 2025 @ 20:22:
[...]

Om het te begrijpen: waar staat de t6r nu op ingesteld?
Stooklijn met aan/uit. (Want ik ben de stooklijn nog aan het tweaken.)
Hier was er constant warmtevraag vanaf de thermostaat (vlammetje), maar toch dat rare gedrag met watertemperatuur 28 - 10 graden, alsof er dus een intermitterende warmtevraag was.

Bijkomende gedachte: die lyric gaat niet goed op opentherm, zou er ook op stooklijn een probleem zijn?

[ Voor 26% gewijzigd door teacher op 10-12-2025 20:40 ]

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01:53
Omdat ik niet tevreden was met de OpenTherm aansturing van mijn Tado V3 en ik de WeHeat stooklijn niet flexibel genoeg vond.

*Geen mogelijkheid tot nachtverlaging
*Geen mogelijkheid tot afschakelen bij bereiken van kamertemperatuur

Heb ik een Remeha iSense klok thermostaat aangeschaft op marktplaats voor 2 tientjes.

Deze heeft de mogelijkheid tot een hybride regeling (stooklijn + ruimtecorrectie). De buitentemperatuur sensor wordt via het OpenTherm protocol aan de Thermostaat gemeld. De gemeten gewenste- gemeten ruimtetemperatuur schuift vervolgens de stooklijn een beetje op en neer. En bij het bereiken van 22c schakelt de WP helemaal uit.

Ik ben mijn mogelijkheid om de thermostaat te verzetten op afstand kwijt, maar die mis ik totaal niet met een goed klokprogramma.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hiCddGZOw3-7pdOv2g8mxUFfzL8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/r0cuYtmkS0fW1qYds2vHPec3.png?f=fotoalbum_large
Na een nachtverlaging van 12 uur heeft de warmtepomp een mooie stint van 12 uur kunnen draaien om weer van 20c->21.5c te verwarmen.

Voor de geïnteresseerden pagina 13-15 in:
https://tools.remeha.nl/w...ershandleiding_iSense.pdf

[ Voor 19% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 10-12-2025 20:46 ]

• Robbie-1
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21:24
Ik had een gesprek aangevraagd bij Coolblue. Dat adviesgesprek ging snel, leuke gast, maar de uitkomst helaas wat minder.
Coolblue installeert niet bij postcodes boven de 8000 of zo. Dus boven de grote rivieren blijkbaar even verder zoeken.

• dj4n90
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:02
Louis schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 16:23:
Hier werkt hij gewoon met een Tado V3.
Met de installatie is gevraagd waarop ik de maximale watertemperatuur wil hebben (35 graden want dat had ik al getest en werkte goed) en daarop is het systeem ook ingesteld.
Je ziet dat hij mooi de waarde van de Tado overneemt. Zet ik dus de Tado van 20,2 naar 20,5 en binnen 1 min staat in de app of het portal van de blackbird ook 20,5. Vervolgens kun je in de grafieken van de warmtepomp de gevraagde watertemperatuur huis in lichtjes zien oplopen.

Kortom systemen werken goed samen.
Ik zie dat jij hebt werkend gekregen hebt.
Kkun je de instellingen van de Tado V3 hier delen aub.
Ik heb D01 - HW aan - EK off, maar de Blackbird blijft melden dat hij geen opentherm kan vinden.
(bekabeling al aangepast van 2x0,5 naar CAT7 kabel en alle afschermingen aangesloten, maar zelfs dan wil het niet bij een afstand van 5 mtr)

Kan niet bestaat niet, wel dat ik het nog niet kan.

• Hendrik Keizer
Jpiek schreef op woensdag 10 december 2025 @ 15:13:
[...]

Leuk, zegt lekker veel, ons koffiezetapparaat maakt heel wat meer herrie dan onze vaatwasser...
Dan die maar ff meten en je eigen schaal van Jpiek maken.

• Fresnel
  • Laatst online: 21:10
AlphaBlack_NL schreef op woensdag 10 december 2025 @ 20:42:
...
Heb ik een Remeha iSense klok thermostaat aangeschaft op marktplaats voor 2 tientjes.

Deze heeft de mogelijkheid tot een hybride regeling (stooklijn + ruimtecorrectie). De buitentemperatuur sensor wordt via het OpenTherm protocol aan de Thermostaat gemeld. De gemeten gewenste- gemeten ruimtetemperatuur schuift vervolgens de stooklijn een beetje op en neer. En bij het bereiken van 22c schakelt de WP helemaal uit.
Ik ben ook erg gelukkig met mijn Remeha iSense, nadat ik mijn Honeywell T6 heb moeten wegdoen omdat met mijn hybride Sparrow systeem zeker dagelijks de communicatie uitviel. Nu geen problemen meer.
Als themostaat minstens zo stabiel, huiskamertemperatuur perfect, wel wat overshoot /gezwabber in de watertemperaturen en een aantal keren per dag gaat de WP ook een poosje uit maar geen pendelgedrag.
(Voorwaarde is alle parameters zo traag mogelijk zetten en de opwarmtijd op de onderste 10-20 % van het bereik zetten,)

Nu net een paar dagen ook de stooklijn geprobeerd met thermostaatcorrectie. Zonder nachtverlaging staat de WP nu 24 uur continue rustig te draaien op 16% compressor capaciteit (soms een procentje hoger) bij ca 12 graden buiten en met gebooste radiatoren.
Wel is de kamertemperatuur vaak 0,5 graad lager dan de set waarde, maar daar kan je rekening mee houden. Bovendien is dat misschien ook nog wel weg te regelen.
Ben wel benieuwd hoe het met kou gaat werken. Moet ook mijn stooklijn dan misschien nog aanpassen.
Maar samenvattend, een fijne thermostaat met erg veel regelmogelijkheden!
Meestal kost hij wel wat meer op marktplaats, maar 40€ is nog steeds geen geld ;-)

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:07
Robbie-1 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 20:57:
Ik had een gesprek aangevraagd bij Coolblue. Dat adviesgesprek ging snel, leuke gast, maar de uitkomst helaas wat minder.
Coolblue installeert niet bij postcodes boven de 8000 of zo. Dus boven de grote rivieren blijkbaar even verder zoeken.
Dat is gek. Een paar weken geleden hebben ze nog bij de buren een sparrow gezet, postcode boven 8000. En vorig jaar bij ons, kon ook gewoon. Ze hadden het er over dat er verschillende "hubs" waren waarvandaan ze vertrekken. Bij ons kwamen ze uit Amsterdam, best een eind weg.

• Hendrik Keizer
Jpiek schreef op woensdag 10 december 2025 @ 20:28:
[...]

Voor OT of aan/uit moet je de aansluiting wisselen op de binnenunit toch ?
Dat dacht ik ook.

• Robbie-1
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21:24
reiniero schreef op woensdag 10 december 2025 @ 21:11:
[...]

Dat is gek. Een paar weken geleden hebben ze nog bij de buren een sparrow gezet, postcode boven 8000. En vorig jaar bij ons, kon ook gewoon. Ze hadden het er over dat er verschillende "hubs" waren waarvandaan ze vertrekken. Bij ons kwamen ze uit Amsterdam, best een eind weg.
Ik heb postcode 9500 misschien ligt de grens iets hoger...

• Carboy54
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:26

Carboy54

Duurzaamheid coach

Mg4gebruiker schreef op woensdag 10 december 2025 @ 20:19:
[...]

Bedoel je met plunjer een inregelventiel? Functioneert die temperatuurafhankelijk? Ik dacht namelijk dat die dingen met een sleutel in of uitgedraaid werden?
Ja met thermostatische regelaar op de plunjer/ventiel in de aanvoer kamer. Dus zonder inbus. Werkt tot xx temperatuur als LTV verdeler. Daarboven wordt gemengd.

[ Voor 8% gewijzigd door Carboy54 op 10-12-2025 21:43 ]

Weheat Sparrow + WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L EV I3. Adviseur Warmtepomponline&Fancoilonline

• Mg4gebruiker
Carboy54 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 21:42:
[...]

Ja met thermostatische regelaar op de plunjer/ventiel in de aanvoer kamer. Dus zonder inbus. Werkt tot xx temperatuur als LTV verdeler. Daarboven wordt gemengd.
interessant! Dank voor de tip.
Zijn die dingen ergens te krijgen?

• AlphaBlack_NL
Cybje schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 08:26:
[...]

Waarschijnlijk kun je gewoon een aangepast HTTP PATCH request naar de /settings endpoint sturen?

Het makkelijkst is om dan in te loggen op de portal, de developer console te openen en een setting te wijzigen. Dan zie je een PATCH request en doe je gewoon 'Copy as cURL' of 'Copy as PowerShell' en dan heb je de hele request inclusief bearer token. Die kun je dan aanpassen.

Hij haalt ook met een GET request naar /settings de huidige settings op, dus dan kun je de inhoud van de PATCH request bepalen.

Ik vraag me echt af hoe goed hun input validatie is. Zou je bijv. ook instellingen als SSW/DHW en boilervat kunnen wijzigen als gebruiker op die manier? Ik durf het niet te proberen, straks kan ik het niet terugveranderen...

Maar goed, dat is niet buiten de gebaande paden gaan. Dat is gewoon een andere frontend gebruiken (bijv. cURL) voor de API die Weheat aanbiedt aan gebruikers.
Heb je een voorbeeld voor me? heb zelf na wat research in dit topic ook een custom curl proberen te sturen maar hij pakt hem niet..

curl 'https://api.weheat.nl/api/v1/installations/e4256dc2-7ec5-4f3e-85b1-c0367416b7de/settings' \
-H 'sec-ch-ua-platform: "macOS"' \
-H 'Authorization: Bearer VERBORGEN
-H 'Referer: https://portal.weheat.nl/' \
-H 'User-Agent: Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10_15_7) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/143.0.0.0 Safari/537.36' \
-H 'Accept: application/json, text/plain, */*' \
-H 'sec-ch-ua: "Google Chrome";v="143", "Chromium";v="143", "Not A(Brand";v="24"' \
-H 'sec-ch-ua-mobile: ?0'
--data-raw'{"settings":{"dhwScheduleSafetyTemperature":25,"dhwLegionellaStartHour":2},"updateImmediately":true}'

Alvast bedankt!

• Jpiek
teacher schreef op woensdag 10 december 2025 @ 20:36:
[...]
Bijkomende gedachte: die lyric gaat niet goed op opentherm, zou er ook op stooklijn een probleem zijn?
Nee, want ddn doet de thermostaat niets meer behalve de temperatuur aangeven...

• Kirvis
AlphaBlack_NL schreef op woensdag 10 december 2025 @ 22:08:
[...]

Heb je een voorbeeld voor me? heb zelf na wat research in dit topic ook een custom curl proberen te sturen maar hij pakt hem niet..

curl 'https://api.weheat.nl/api/v1/installations/e4256dc2-7ec5-4f3e-85b1-c0367416b7de/settings' \
-H 'sec-ch-ua-platform: "macOS"' \
-H 'Authorization: Bearer VERBORGEN
-H 'Referer: https://portal.weheat.nl/' \
-H 'User-Agent: Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10_15_7) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/143.0.0.0 Safari/537.36' \
-H 'Accept: application/json, text/plain, */*' \
-H 'sec-ch-ua: "Google Chrome";v="143", "Chromium";v="143", "Not A(Brand";v="24"' \
-H 'sec-ch-ua-mobile: ?0'
--data-raw'{"settings":{"dhwScheduleSafetyTemperature":25,"dhwLegionellaStartHour":2},"updateImmediately":true}'

Alvast bedankt!
Tip: probeer eens met een hoofdletter D van Dhw. ;) (in je settings payload bedoel ik dan)

• teacher

teacher

Dysgaf!

Jpiek schreef op woensdag 10 december 2025 @ 22:20:
[...]

Nee, want ddn doet de thermostaat niets meer behalve de temperatuur aangeven...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MwOAkps0dtU0ba3jbbN0cS9vH6I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EDCMqAuiPvhcJR5o69TLhaaS.jpg?f=fotoalbum_large
Je ziet precies waar ik van stooklijn met aan/uit naar alleen stooklijn ging. Zou die lyric bij aan/uit ook storingen veroorzaken> dat bedoel ik dus.

• AlphaBlack_NL
Kirvis schreef op woensdag 10 december 2025 @ 22:26:
[...]

Tip: probeer eens met een hoofdletter D van Dhw. ;) (in je settings payload bedoel ik dan)
Maakt helaas geen verschil, net 2 andere typos gevonden(missende \ en een space) en gefixed:

-H 'sec-ch-ua-mobile: ?0' \
--data-raw '{"settings":{"DhwScheduleSafetyTemperature":25,"DhwLegionellaStartHour":3},"updateImmediately":true}'

Nog andere tips/suggesties :)

• Kirvis
AlphaBlack_NL schreef op woensdag 10 december 2025 @ 22:51:
[...]

Maakt helaas geen verschil, net 2 andere typos gevonden(missende \ en een space) en gefixed:

-H 'sec-ch-ua-mobile: ?0' \
--data-raw '{"settings":{"DhwScheduleSafetyTemperature":25,"DhwLegionellaStartHour":3},"updateImmediately":true}'

Nog andere tips/suggesties :)
Wat is de response?

• AlphaBlack_NL
Niks, zie geen response/error in de Terminal.

• Kirvis
AlphaBlack_NL schreef op woensdag 10 december 2025 @ 23:05:
[...]

Niks, zie geen response/error in de Terminal.
Als het endpoint wordt aangeroepen op de juiste manier dan zou je wel een response moeten zien. 200 bij succes, of iets in de 400 als er iets fout gaat.

Ik doe dit zelf niet in de Terminal van de browser maar met een custom Python script, dus weet ook even niet hoe ik je hier verder mee kan helpen eigenlijk.

Ff chatGPT vragen om te helpen zou ik zeggen.

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:48
We zijn ons huis uit '68 aan het verbouwen. Er komt een Blackbird in FE te draaien.
Er is nu net op de BG vloerverwarming gelegd, met de open verdeler naast de opstel plaats voor de binnenunit en SWW boiler.
Nu zegt onze installateur dat we in de badkamer, die we ook verbouwen, in de vloer vloerverwarming moeten leggen en gewoon rechtstreeks aansluiten op de rest van de boven verdieping (die normale radiatoren/ fancoils zal hebben). Is dit inderdaad een goed idee?
De badkamer is trouwens intern, tussen de kamers en spouwmuur met de buren.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

• hans_u
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 00:41
teacher schreef op woensdag 10 december 2025 @ 22:43:
[...]

[Afbeelding]
Je ziet precies waar ik van stooklijn met aan/uit naar alleen stooklijn ging. Zou die lyric bij aan/uit ook storingen veroorzaken> dat bedoel ik dus.
De Lyric heeft bij aan-uit de onhebbelijkheid om 'schakelmomenten' te genereren. Je kunt kiezen uit 3-6-9-12.
Staat standaard op 6.
Ik had mijn zinnen gezet op aan-uit icm stooklijn.
Simpel gezegd stooklijn en stoppen als het warm genoeg is. Hoe moeilijk kan het zijn????
Maar heb mn pogingen op moeten geven met deze gratis schakelmomenten die de BB aardig in de war sturen,
Een hysterese van 3 graden op de watertemperatuur (plus EN min dus) helpt ook niet echt.
Draai nu al een tijdje noodgedwongen met OT en dat gaat redelijk goed. Loopt soms iets te hard van stapel bij warm weer maar verder best ok.
Geen fan van de T6....

groeten, Hans.
Pagina: 1 ... 146 147 Laatste

Let op:
Vragen om, of het aanbieden van referrals zijn op heel tweakers niet toegestaan. Dit topic is daar geen uitzondering op.