Ja sorry, die term "turbo" kwam van mij af, maar het heet natuurlijk boost-functie.STIMPPYYY schreef op woensdag 10 december 2025 @ 12:01:
[...]
'Turbo' - voorheen zat er een boost-functie in de app en portal. Daarmee werd het vermogen verhoogd tot maximaal 130%. Heb het vorige winter regelmatig gebruikt. Waarom het eruit is gehaald is mij nooit duidelijk geworden en daar is ook geen antwoord op gekomen. Of mogelijk zit het er nog in, alleen gewoon niet meer zichtbaar en toert hij tot 7200rpm bij noodzakelijk vollast. @Kirvis wellicht kan jij het nog eens checken?
Zie: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/81644888
Is dat nu niet mode 5? Als je dat moet gaan gebruiken, dan loopt de wp op z'n tenen, met het vervolg dat je onder de 2 COP komt. Bij mij heb ik de wp begrenst op 80%. Daar komt ie gelukkig nooit. Als het heel erg koud wordt, springt bij mij de CV ketel bij. Maar dat gebeurt zelden. Maar liever heb ik, dat de CV ketel bijspringt, dan dat de wp op 100% staat te blazen en de defrost om je oren vliegen. Als ik ooit voor FE ga, dan lijkt een extra BU element voor extreme situaties toch wel noodzakelijk.
Hybride BB P80 WP, Atag i36CZ, 14 x 330 WP zonnepanelen,
/f/image/NkQNHWC7GiULXV5ySYXXUg6g.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EDCMqAuiPvhcJR5o69TLhaaS.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/r0cuYtmkS0fW1qYds2vHPec3.png?f=fotoalbum_large)