Laatst bij BO-Rent de HIKMICRO Eco-V gehuurd, prima apparaat, en dus mooi te proberen vooraf door te hurenMartinPTweak schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 16:54:
[...]
Die is niet meer leverbaar, vervangen door deze bij eleshop (weet niet of ik link mag delen, werk er niet)
Guide IR E2
:strip_exif()/f/image/qp3TJ5T96etkD1pPqXsixDQQ.jpg?f=fotoalbum_large)
De BB liep vandaag best heel mooi stabiel (op stooklijn). Alleen… waarom moet de compressor daar dan zo bij stotteren? De CV- circulatiepomp wordt er ook onrustig van. En het maakt extra, onnodig herrie.
Eigenlijk denk ik dat de sample rate van de huis-in en/of buitentemperatuur sensormeting te hoog is. Als er slechts een paar keer per uur gemeten zou worden, dan loopt alles toch veel regelmatiger? En zou bet dan ook niet beter werken om gedurende een defrost (en kort daarvoor en daarna) helemaal niet te meten, maar de waarde van vlak vóór de defrost gewoon even vast te zetten? Dat zou toch een hoop onrust schelen denk ik.
De app doet het al weer niet bij mij (wit scherm met weheat icoon) Nadat ik gisteravond de waarden van mijn stooklijn naar beneden bij gesteld heb omdat het binnen tot 21.6 mij te warm werd ging de warmtepomp uit. Hij is daarna ook niet meer gestart terwijl het hier binnen inmiddels gezakt is tot 20.2 en ik beide stooklijn waarden eerder vandaag van 9 en -20 inmiddels weer 1 graad verhoogt heb. BB20 is nog steeds niet weer aangesprongen en doordat de app (weer) eens niet beschikbaar is kan ik verder ook niks mee aanpassen. Stooklijn werkt prima als het buiten koud is maar behoorlijk ruk met temperaturen van +5 graden. Ben benieuwd wat weheat intelligence doet met verbeteren van aansturen
Heb ook problemen met de stooklijn, maar dacht dat het aan installatie perikelen lag met de net geïnstalleerde vloerverwarming. Heb een vraag temperatuur van 25 graden ingesteld vanwege het opstart protocol, maar kom niet verder dan 23 graden en nu zit het weer onder de 20 graden en start ook niet meer.
Werkt hier ook niet. Laatste sync was kwart voor 5.
Nou zowel de app en portal zijn weer beschikbaar. Onze BB80 was nog steeds niet aangesprongen dus heb die maar weer teruggezet naar OT.
Kijkend naar de waardes van deze grafiek snap ik niet waarom de WP geen warmte gaat leveren? De gevraagde temperatuur ligt hoger dan de temperatuur uit? Temperatuur in de woonkamer is gezakt tot 20,2 graden.
:strip_exif()/f/image/XWCTCNxrhXa10nKEBDNwmkp5.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu met setting weer op OT is de WP tenminste weer begonnen.
Kijkend naar de waardes van deze grafiek snap ik niet waarom de WP geen warmte gaat leveren? De gevraagde temperatuur ligt hoger dan de temperatuur uit? Temperatuur in de woonkamer is gezakt tot 20,2 graden.
:strip_exif()/f/image/XWCTCNxrhXa10nKEBDNwmkp5.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu met setting weer op OT is de WP tenminste weer begonnen.
Sinds donderdag heb ik een FE Sparrow, 300L boiler. Alles was redelijk snel geinstalleerd, goede monteur (expres geen grote toko genomen). Hij dacht mee, en heeft keurig werk opgeleverd.
Ondertussen dus 2 dagen zonder gas gedraaid, huis voelt hetzelfde aan, douche werkt ook. Dus eigelijk merk ik er weinig van
Kwa geluid vind ik de buitenunit nog wel wat geluid maken, maar heb hem in whisper mode in de nacht staan, en dan hoor ik hem niet (en hij staat nog geen meter van mijn slaapkamer raam op een betonnen afdakje.
Alles stabiel, werk nog met OpenTherm, geen issues dusver. (Vloerverwarming en lage temp convectoren). Compressor draait hier stabiel op vast toerental. Andere dingen ben ik aan het monitoren (Homey en prometheus export naar Grafana dashboards).
Ondertussen dus 2 dagen zonder gas gedraaid, huis voelt hetzelfde aan, douche werkt ook. Dus eigelijk merk ik er weinig van
Kwa geluid vind ik de buitenunit nog wel wat geluid maken, maar heb hem in whisper mode in de nacht staan, en dan hoor ik hem niet (en hij staat nog geen meter van mijn slaapkamer raam op een betonnen afdakje.
Alles stabiel, werk nog met OpenTherm, geen issues dusver. (Vloerverwarming en lage temp convectoren). Compressor draait hier stabiel op vast toerental. Andere dingen ben ik aan het monitoren (Homey en prometheus export naar Grafana dashboards).
De temperatuur huis in is nog hoger dan 19.7. Dus dan gaat de pomp nog niet aan. Verschil tussen gevraagd en huis in moet 3 graden of meer zijn.Herbiek616 schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 20:54:
[Afbeelding]
Ik neem aan dat dit alleen geldt OT?jeroendh schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 22:32:
[...]
De temperatuur huis in is nog hoger dan 19.7. Dus dan gaat de pomp nog niet aan. Verschil tussen gevraagd en huis in moet 3 graden of meer zijn.
Nee geen zoneregeling, aan de kranen wordt nauwelijks gedraaidCybje schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 15:54:
[...]
Heb je zoneregeling? Ik zie hier dat er vaak even een piek/dal in de grafiek ontstaat als er een radiator open of dicht gaat. Ook wel logisch, want zeker als er ineens een zone weer opengaat meng je toch relatief koud water bij.
Bij warmer weer is de zoneregeling (hier Tado) veel vaker zones open/dicht aan het zetten merk ik. Als het wat kouder is, staat eigenlijk alles continu wel in enige mate open.
Let op:
Vragen om, of het aanbieden van referrals zijn op heel tweakers niet toegestaan. Dit topic is daar geen uitzondering op.
Vragen om, of het aanbieden van referrals zijn op heel tweakers niet toegestaan. Dit topic is daar geen uitzondering op.