Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:36
Vinny1 schreef op zondag 23 november 2025 @ 23:18:
[...]

Draait mooi bij jou. Hoeveel oppervlakte als ik vragen mag?
5 groeps verdeler voor ca 48m2 en zo boven ook qua oppervlakte. 2 van de 3 kamers hebben een fancoil. + een open trap naar zolder.
Zolder geïsoleerd met 12mm PIR en overal (op 2 kleine zolder raampjes na) tripel glas.
Twee-onder-een-kap uit 1980 met standaard 4cm steenwol spouwmuur. Omgeving Venlo.

[ Voor 9% gewijzigd door jeroendh op 24-11-2025 07:39 ]

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Cherdium schreef op zondag 23 november 2025 @ 21:32:
[...]

Dat was geen verbruik maar geleverde warmte onderstaand is verbruik en dat zijn best wel acceptable getallen zeker als ik het terug reken was ik anders aan gas was kwijt geweest

[Afbeelding][Afbeelding]
Ach, hier 264kWh verbruik en 969kWh geleverd met een COP van 3,7 in een week. Was hier erg koud de afgelopen week.
Maand COP zit nog op 6, dus prima.

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:34
Stookllijn of OT langer doorzetten?

Mijn BB P80 draait nu een paar weken. Deze week is het voor het eerste koud < 5 graden. Ik heb in de regel Open Therm geselecteerd, maar ik merk dat een stooklijn veel rustiger gedrag geeft. In de onderstaande grafiek is te zien dat tussen de defrosts 's avonds, de pomp weer flink aanslaat, soms zelfs richting de 80%. Terwijl in een stooklijn de compressor vaak tussen de 20-40% gelijkmatig draait.
Nu moet mijn systeem mogelijk nog meer inleren (loopt 3 weken), maar gaat dit beter worden? Minder pieken en dalen? Of kan ik beter mijn stooklijn gaan optimaliseren?

Op het onderstaande grafiekje heb ik rond 21:00 uur de stooklijn aangezet.
De piek links in de grafiek was van een SWW run.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jf2Cd3mhaqg3Q1t6bUsfJq3vbvg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xEkJmrhiDpcnQtHbl2J0I3Wr.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Pr088 op 24-11-2025 07:49 ]

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 435Wp oost, 6x 435Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• Satefan
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 12:04
AlphaBlack_NL schreef op zondag 23 november 2025 @ 18:05:
[...]

Is dat niet heel erg laag voor vloerverwarming/water van 25c? Ik heb hier alleen radiatoren en met een watertemperatuur van 33-35c en buiten temperatuur van 1c-4c een COP van 3.8-4.2. Theoretisch zouden we volgens WeHeat zelfs 4.7 moeten halen met A2/W35....
Nu is de cop 4.9 bij een buitentemp van 4.3 graad. Maar naar een realtime cop kijken heeft niet veel zin. Ik zal de COP eens over de dagen bekijken. Ik zou dan alleen de SWW runs eruit willen filteren. Die beinvloeden de COP natuurlijk, maar ik wil graag kijken hoe efficient het afgiftesysteem is.

• Mausssie
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:18
Pr088 schreef op maandag 24 november 2025 @ 07:47:

Mijn BB P80 draait nu een paar weken. Deze week is het voor het eerste koud < 5 graden. Ik heb in de regel Open Therm geselecteerd, maar ik merk dat een stooklijn veel rustiger gedrag geeft. In de onderstaande grafiek is te zien dat tussen de defrosts 's avonds, de pomp weer flink aanslaat, soms zelfs richting de 80%. Terwijl in een stooklijn de compressor vaak tussen de 20-40% gelijkmatig draait.
Nu moet mijn systeem mogelijk nog meer inleren (loopt 3 weken), maar gaat dit beter worden? Minder pieken en dalen? Of kan ik beter mijn stooklijn gaan optimaliseren?

[Afbeelding]
Ik loop tegen hetzelfde aan en ben er ook nog niet over uit wat ik ga gebruiken.
Ben heel benieuwd of de ‘cloud thermostaat’ de ideale oplossing gaat zijn.

• Pr088
Mausssie schreef op maandag 24 november 2025 @ 08:18:
[...]

Ik loop tegen hetzelfde aan en ben er ook nog niet over uit wat ik ga gebruiken.
Ben heel benieuwd of de ‘cloud thermostaat’ de ideale oplossing gaat zijn.
Ik hoop het ook! Al heb ik de stooklijn bijna strak ingeregeld. 39 op -20 en 24 op 9.
Houd mijn woning keurig op 19,8-20,3 binnen.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 435Wp oost, 6x 435Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• DHV
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:17

DHV

De grafiek met geleverde warmte&koeling in mijn WeHeat app wordt sinds vorige week niet meer goed bijgewerkt, is dit een bekend probleem?
Op woensdag geeft ie "No Activity during this period" en op de dagen sindsdien negatieve kWH waardes (tussen -1 en -3,5kWH).
Elektriciteitsconsumptie werkt wel nog. De COP zit nu onder de 1 omdat ie uitgaat van de (te) lage waardes in geleverde warmte.

Het SWW vat wordt ook niet meer herkend. Geen readings over de temperatuur. Water wordt wel warm.

Er ligt een terugbelverzoek bij de installateur, maar misschien weet iemand hier ook van dit probleem af.

• plipo
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Kevin1990 schreef op zondag 23 november 2025 @ 23:51:
[...]

Ik kan je niet adviseren in de thermostaat want ik gebruik zelf een Tado maar.
Je zegt nu een hybride opstelling en en op termijn volledig elektrisch.
Het is natuurlijk wel een bak met geld maar als je ook je tapwater door de WeHeat wilt laten doen en daardoor van het gas af te gaan is de investering om van hybride naar volledig elektrisch te gaan best wel pittig als ik op het forum lees.
Ik kan en wil natuurlijk niet bij iemand in zijn portemonee kijken maar lees je goed in en overweeg als het kan ook om gelijk vam t gas af te gaan. Dat kan ook met een normale boiler. Hoger verbruik maar lagere aanschaf en stukje minder gecompliceerd.

En ik denk dat de allerbelangrijkste voor een warmte pomp je afgifte systeem is om die optimaal te maken naar kunnen bij jou in huis. Succes
Mogelijk heb jij dan een Tado V3? Ik begrijp namelijk dat de Tado V1 niet (goed) samenwerkt met Weheat. Daarnaast lees ik dat een warmtepomp zoals Weheat sowieso efficiënter draait zonder te veel zonering. Je wil hem eigenlijk continu het huis op een vaste temperatuur laten opwarmen en eventueel verlagen wanneer je een paar dagen weg bent.
Eerlijk gezegd lijkt dat me ook rustiger en comfortabeler (vooral voor mijn vriendin). Nu hoor je die slimme radiatorknoppen continu kamers dicht- en opendraaien… al werkt dat voor mij op zich prima.

Wat betreft hybride vs all-electric: bedankt voor het meedenken en je input, dat wordt echt gewaardeerd.

Voor wat context over het huis:
-Bouwjaar 1970, We wonen er nu 3 jaar
-Twee jaar geleden volledig nageïsoleerd:
-Spouwmuren (6 cm Supafil)
-Kruipruimte (Tonzon)
-Zoldervloer (20 cm Supafil)
-Dak (van binnenuit, 16 cm glaswol)
-HR-glas overal

Het afgiftesysteem bestaat uit radiatoren. Het zijn wat oudere modellen maar wel forse units (meestal 2,5 m bij 60 cm, beneden 3-plats; slaapkamers 1-plats). De cv-ketel draait inmiddels al een jaar op 55 graden en dat gaat probleemloos.

Mijn huidige afweging:
Aan de ene kant is het een financiële keuze (hybride ± €7k vs all-electric ± €12k). De cv-ketel is 13 jaar oud maar altijd goed onderhouden en werkt nog prima. De overstap naar full electric wil ik later maken, mogelijk wanneer de cv-ketel toch aan vervanging toe is.
Ik besef dat dit niet optimaal is qua terugverdientijd, maar het voelt momenteel als de meest logische route.
teacher schreef op maandag 24 november 2025 @ 00:03:
Als je een systeem koopt met het idee om later nog meer te investeren om van het gas af te gaan, waarom niet meteen van het gas af? Bestel je blackbird in ieder geval als fe model, dan heb je later geen extra ombouwkosten.

Verder is de lyric t6r een prima thermostaat, maarrrrrr.... alleen bij de combinatie lyric blackbird opentherm gaat er iets fout en loopt de communicatie vast. De blackbird ontvangt dan ook geen actuele temperatuur meer. Zowel de blackbird als de lyric gateway moeten powercyclen, dan gaat het weer goed totdat het weer fout gaat. Nu gebruik ik de opentherm niet, maar aan/uit met stooklijn en dan speelt dat probleem niet.
Jpiek schreef op maandag 24 november 2025 @ 07:03:
@plipo :

[...]

Eens, meteen de juiste binnenunit, anders gooi je geld weg. En beslis of je OT of Stooklijn wilt draaien. In het laatste geval is alles wat je uitgeeft aan een thermostaat eigenlijk teveel...
(
Vooral de financiële impact speelt voor mij mee. De €7k voor hybride kan ik nu prima missen, maar een investering van €12k laat mijn spaarbuffer zakken tot een niveau waar ik me minder comfortabel bij voel. Ik begrijp uiteraard het argument dat full electric lagere maandlasten oplevert en de terugverdientijd gunstiger maakt.

Het is wel een goed idee om bij de installatie al maximaal rekening te houden met een toekomstige overstap naar full electric. Ik heb dit ook nagevraagd bij de partijen die offertes hebben uitgebracht, en zij geven allemaal aan dat de ombouw later neerkomt op het huidige prijsverschil (ongeveer €5k) plus wat extra kosten voor de terugkom-montage (enkele honderden euro’s).

Ik ga nog even checken of er een prijsvoordeel is wanneer ik nu al de binnenunit laat plaatsen voor de full-electric configuratie.

Wat betreft de Honeywell T6: volgens de installateur zouden de eerdere communicatieproblemen opgelost zijn door een aangepaste printplaat in de nieuwste Weheat-modellen.

Ik moet me nog wel verder verdiepen in het verschil tussen draaien op OT of op een stooklijn, en de praktische voor- en nadelen daarvan in combinatie met een warmtepomp.

http://users.boardnation.com/~gp32/ ----> v525 forum

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:07

polthemol

Moderator General Chat
plipo schreef op maandag 24 november 2025 @ 09:27:
[...]

Vooral de financiële impact speelt voor mij mee. De €7k voor hybride kan ik nu prima missen, maar een investering van €12k laat mijn spaarbuffer zakken tot een niveau waar ik me minder comfortabel bij voel. Ik begrijp uiteraard het argument dat full electric lagere maandlasten oplevert en de terugverdientijd gunstiger maakt.
je kunt eventueel ook een warmtefondslening overwegen, boetevrij aflossen á volonté

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• precies
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:35
Ik heb alle leidingen in de technische ruimte geïsoleerd in de hoop dat er wat minder warmteverlies zou zijn. Gisteren is het boilervat opgewarmd naar 60 graden. Na 17 uur is de temp boven in het vat 4 graden afgekoeld, zonder dat er water is gebruikt. Is dit normaal? Naar mijn idee is het alsnog wat veel. Bij ons is er een driewegklep geplaatst. Verwarming heeft al die tijd gedraaid op stooklijn.

• Cherdium
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 18:02
[...]

Mogelijk heb jij dan een Tado V3? Ik begrijp namelijk dat de Tado V1 niet (goed) samenwerkt met Weheat. Daarnaast lees ik dat een warmtepomp zoals Weheat sowieso efficiënter draait zonder te veel zonering. Je wil hem eigenlijk continu het huis op een vaste temperatuur laten opwarmen en eventueel verlagen wanneer je een paar dagen weg bent.
Eerlijk gezegd lijkt dat me ook rustiger en comfortabeler (vooral voor mijn vriendin). Nu hoor je die slimme radiatorknoppen continu kamers dicht- en opendraaien… al werkt dat voor mij op zich prima.

Wat betreft hybride vs all-electric: bedankt voor het meedenken en je input, dat wordt echt gewaardeerd.

-Kruipruimte (Tonzon)
-HR-glas overal

Het afgiftesysteem bestaat uit radiatoren. Het zijn wat oudere modellen maar wel forse units (meestal 2,5 m bij 60 cm, beneden 3-plats; slaapkamers 1-plats). De cv-ketel draait inmiddels al een jaar op 55 graden en dat gaat probleemloos.

Mijn huidige afweging:
Aan de ene kant is het een financiële keuze (hybride ± €7k vs all-electric ± €12k). De cv-ketel is 13 jaar oud maar altijd goed onderhouden en werkt nog prima. De overstap naar full electric wil ik later maken, mogelijk wanneer de cv-ketel toch aan vervanging toe is.
Ik besef dat dit niet optimaal is qua terugverdientijd, maar het voelt momenteel als de meest logische route.

[...]

[...]

Het is wel een goed idee om bij de installatie al maximaal rekening te houden met een toekomstige overstap naar full electric. Ik heb dit ook nagevraagd bij de partijen die offertes hebben uitgebracht, en zij geven allemaal aan dat de ombouw later neerkomt op het huidige prijsverschil (ongeveer €5k) plus wat extra kosten voor de terugkom-montage (enkele honderden euro’s).

Ik ga nog even checken of er een prijsvoordeel is wanneer ik nu al de binnenunit laat plaatsen voor de full-electric configuratie.

Wat betreft de Honeywell T6: volgens de installateur zouden de eerdere communicatieproblemen opgelost zijn door een aangepaste printplaat in de nieuwste Weheat-modellen.

Ik moet me nog wel verder verdiepen in het verschil tussen draaien op OT of op een stooklijn, en de praktische voor- en nadelen daarvan in combinatie met een warmtepomp.
Ik snap nooit hoe de installateurs aan dat soort getallen komen 5K meer voor FE is gewoon complete onzin een dom boiler vat van 300L kost ruim gerekend 1000-1500 euro dan extra pomp, leidingwerk en uren mag maximaal 2,5-3k kosten en dat is ruim gerekend.

Een warmtepomp-boiler 270L (vat + warmtepomp kost 2K) en dan zit daar ook nog subsidie op tel hier ook 1 - 1,5k bij voor het leidingwerk, eventueel kanaalwerk en uren ben je voor 3 -3,5k ook klaar en gaat er ook nog 725 euro subsidie af.

Ik heb een Evohome met naregeling en dit werkt prima als je hem goed gebruikt, op de begane rond vloerverwarming deze staat permanent open. hier is de stooklijn op uitgelegd, er zitten dan nog 2 radiatoren onder de grootste ramen en op de verdieping en zolder ook radiatoren deze allemaal met een eigen setpoint (wel altijd 24h per dag zelfde) deze voorkomen dat de temperatuur doorschiet en het gewoon comfortabel is. en dit werkt prima op de badkamer na deze wordt niet warmer als 21 graden en haalt de setpoint niet dus hier moet ik nog iets mee.

Buffervat vangt eventuele grote temperatuur schommeling op in het water als er een radiator open of dicht of verder geknepen wordt.

• plipo
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
polthemol schreef op maandag 24 november 2025 @ 09:54:
[...]

je kunt eventueel ook een warmtefondslening overwegen, boetevrij aflossen á volonté
Heb ik overwogen. Maar dat voelt gezien de rente van 3,61% nou ook niet geweldig. Ben sowieso geen fan van leningen.

Maar ik zal nog een de berekening maken rond de verwachte besparing met full electric. De spaar buffers vullen zich natuurlijk ook wel weer sneller terug aan met die besparing op vaste leveringskosten, netbeheerkosten en ketel onderhoud

http://users.boardnation.com/~gp32/ ----> v525 forum

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16:03
Cherdium schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:03:
[...]
Ik snap nooit hoe de installateurs aan dat soort getallen komen 5K meer voor FE is gewoon complete onzin een dom boiler vat van 300L kost ruim gerekend 1000-1500 euro dan extra pomp, leidingwerk en uren mag maximaal 2,5-3k kosten en dat is ruim gerekend.
...en dan nog de binnenunit met BUH: zit je toch al heel dicht bij die 5K...

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
precies schreef op maandag 24 november 2025 @ 09:58:
Ik heb alle leidingen in de technische ruimte geïsoleerd in de hoop dat er wat minder warmteverlies zou zijn. Gisteren is het boilervat opgewarmd naar 60 graden. Na 17 uur is de temp boven in het vat 4 graden afgekoeld, zonder dat er water is gebruikt. Is dit normaal? Naar mijn idee is het alsnog wat veel. Bij ons is er een driewegklep geplaatst. Verwarming heeft al die tijd gedraaid op stooklijn.
Dit klinkt niet heel gek, maar:
- heb je thermosiphons op de leidingen in/uit de boiler
- je kan er nog een extra isolatiejas overheen trekken (een slaapzak of pif oid)

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

• Satefan
Satefan schreef op zondag 23 november 2025 @ 17:58:
[...]

Geen defrosts hier met de BB80 de afgelopen 24 uur. De BB draait op 550 watt (stooklijn - gevraagde watertemp is 25.4) met een COP tussen de 3 en 4 (vanmiddag 4, nu richting de 3). Verbruik voor warmte tot nu toe vandaag is 7 kwh. Binnen blijft het warm. Eigenlijk te warm. Ruim 23 graden. Ik heb de tussendeur naar boven open staan. Als ik de stooklijn nog lager zet dan slaat ie uit.

De sensor voor temperatuur warmtesysteem in zit hier op de leiding zo ver mogelijk van waar deze door het dak komt. Maar in dezeflde ruimte staat het 300L watervat. Ik ga nog eens even goed kijken naar hoe de sensor vast zit op de leiding. Zou dit hier iets mee te maken kunnen hebben?

Ik zou op the openTherm kunnen draaien, maar de T6R werkt dan niet zoals ik het wil. Ik zou op iets van een halve graag willen kunnen schakelen, maar dat lukt niet. Lijkt erop dat de hysterese iets van 1.5 graden is - denk ik.

Satefan
Korte update: Ik kwam er achter dat de thermostaat een hogere temperatuur aangeeft dan deze in de woonkamer is. Hij stond op een meubel waar ook een versterker in staat (door onze verbouwing hadden we nog niet echt een andere plek). Deze zorgde ervoor dat het hij 1 graag meer aangeeft. Hij geeft (na verplaatsen naar een betere plek) aan dat het 22 graden in huis is. Nog steeds warm.

De BB draait op de stooklijn, dus het gedrag wordt neem ik aan niet beïnvloed door de temperatuur die de T6R weergeeft.

• JurjenS7
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:41
[...]

-Kruipruimte (Tonzon)
-HR-glas overal

Mijn huidige afweging:

[...]

[...]

Wij zijn vorig jaar ook eerst hybride gegaan met de gedachte dat we later FE zouden gaan. Maar to be honest kan FE helemaal niet uit voor ons (verbruiken weinig warm water). Die meerkosten gaan zich niet snel terugverdienen. Als je CV alleen voor warm water gebruikt, ga je naar een lagere staffel voor vaste kosten gas (ik betaal nu 180 vast per jaar) + verbruik van 100 euro = 280 euro. Denk niet dat het veel goedkoper is om een 200L vat warmte maken/houden/salmonella runs te doen. Daar komt bij dat de CV ketel levensduur wordt verlengd bij minder verbruik. Mocht die eens kapot gaan, hang ik er een elektrische boiler neer denk ik die ik slim aanstuur met zonne energie :) Zelfs die zal terugverdientijd van 10 jaar + hebben

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:36
Jpiek schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:20:
[...]

Die heb je niet perse nodig bij een FE installatie. Hier een Sparrow met 300L vat met de compacte binnenuit. Ook geen BUH in de boiler zelf.

• Cherdium
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 18:02
Jpiek schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:20:
[...]

Elektrische na verwarmer van 3kw mag maximaal 350 kosten en een extra cv pomp 150 euro dan zit je op 500 euro geen 1500 euro dus iemand wordt heel blij van de mensen die binnenunits kopen. De print is zelfde als de compact unit en de CV pomp zit hybride setup er ook al bij.

Het belachelijke is gewoon dat een bestaande installatie uitbreiden wat altijd goedkoper zou moeten zijn omdat bepaalde dingen niet dubbel uitgevoerd hoeven worden gewoon 2k duurder is als een complete losse installatie er langs zetten die het zelfde doet. met vergelijkbare efficiëntie

Dit is wel allemaal zonder de nuances mee te nemen wat kan en makkelijk is etc.

• SimplySimon
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:38
Vraag. Wij hebben een Flint in hybride opstelling. We hebben een Honeywell Evohome thermostaat met 2 actieve zones (beneden verdieping en badkamer). Ik zou graag naar de volgende situatie willen:
- Vloerverwarming zone van beneden verdieping verwijderen en de servomotoren op de vloerverwarming vervangen voor een normale 'knop' zodat deze altijd openstaat.
- Vloerverwarming zone in de badkamer behouden
- HR92 knoppen toevoegen in slaapkamers met maximale tempratuur instelling
- Overschakelen naar stooklijn

Kan deze setup goed werken? Mijn gedachte hierbij is dat stooklijn efficiënter is en dat de benedenverdieping warm wordt gestookt op basis van de stooklijn. De overige ruimten worden alleen verwarmd als de Honeywell thermostaat dit nodig vindt. De servomotoren en radiotoren worden dan opengezet en die ruimtes worden dan ook verwarmd.
Is dit een logische opzet? Of kan ik beter volledig overstappen naar een Lyric t6 en alle zoneregeling uitschakelen?

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:27
Cherdium schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:41:
[...]

Elektrische na verwarmer van 3kw mag maximaal 350 kosten en een extra cv pomp 150 euro dan zit je op 500 euro geen 1500 euro dus iemand wordt heel blij van de mensen die binnenunits kopen. De print is zelfde als de compact unit en de CV pomp zit hybride setup er ook al bij.

Het belachelijke is gewoon dat een bestaande installatie uitbreiden wat altijd goedkoper zou moeten zijn omdat bepaalde dingen niet dubbel uitgevoerd hoeven worden gewoon 2k duurder is als een complete losse installatie er langs zetten die het zelfde doet. met vergelijkbare efficiëntie

Dit is wel allemaal zonder de nuances mee te nemen wat kan en makkelijk is etc.
Hangt van je installatie af misschien. Wij hebben de compacte binnenunit in FE opstelling zonder BUH, dan is het meer zoals jij omschrijft inderdaad. Niet nodig om binnenunit "weg te gooien".

• Sirojth
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:53
Sirojth schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 14:05:
ik probeer mijn weheat intelligence te claimen maar het invulformulier werkt niet goed. Geen mogelijkheid om je code te versturen. Verandering van browser zonder effect.

Geen mogelijkheid om contact met jullie te leggen via de website of om te attenderen op dit soort dingen dus maar via deze weg.
@Weheat : na mijn eerdere melding was vrij snel een deel van het formulier gefixt maar werkt nog niet helaas. Na invoeren van de serial kun je wel versturen maar dan komt eerst nog de vraag licentiecode in te voeren. Dan verdwijnt de knop versturen en blijft het onmogelijk je claim te doen.
Zie screenshot. Alvast dank!

Volgens de instructies van de installateur zou alleen een serial nummer nodig zijn, maar dat werkt dus niet in het formulier en er wordt alsnog een licentiecode gevraagd, dus het klopt ook niet wat jullie communiceren naar de installateurs lijkt het.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bL6oely4cKHhqk61EsZt_hQzICM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3TW8wUact3aJMPrjwDrKHyCb.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Sirojth op 24-11-2025 10:53 ]

• orillion
Sirojth schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:51:
[...]

@Weheat : na mijn eerdere melding was vrij snel een deel van het formulier gefixt maar werkt nog niet helaas. Na invoeren van de serial kun je wel versturen maar dan komt eerst nog de vraag licentiecode in te voeren. Dan verdwijnt de knop versturen en blijft het onmogelijk je claim te doen.

[Afbeelding]
Ze lezen hier niet echt mee. Je kunt beter op portal.weheat.com het oranje tabje "feedback" aan de zijkant van het scherm gebruiken denk ik.

• Sirojth
orillion schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:52:
[...]

Ze lezen hier niet echt mee. Je kunt beter op portal.weheat.com het oranje tabje "feedback" aan de zijkant van het scherm gebruiken denk ik.
Vorige keer kreeg ik op mn post een thumbs up van weheat en was een uur later het formulier (deels) gefixt.
Maar goeie tip, ik wacht het even af en anders via die route een ticket.
Joris

• Pr088
Sirojth schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:51:
[...]

Volgens de instructies van de installateur zou alleen een serial nummer nodig zijn, maar dat werkt dus niet in het formulier en er wordt alsnog een licentiecode gevraagd, dus het klopt ook niet wat jullie communiceren naar de installateurs lijkt het.

[Afbeelding]
Het is mogelijk met alleen je serienummer. Heb je wel de streepjes laten staan? Je moet namelijk (in mijn herinnering) invoeren met streepjes en al.

• orillion
Pr088 schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:01:
[...]

Het is mogelijk met alleen je serienummer. Heb je wel de streepjes laten staan? Je moet namelijk (in mijn herinnering) invoeren met streepjes en al.
Nee, dat was een bug, tegenwoordig heb je een licentiecode nodig.

• RayDelft
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16:40
Pr088 schreef op maandag 24 november 2025 @ 07:47:

[Afbeelding]
Heb met die koude dagen toch een dagje OT geprobeerd met als gevolg dat de doeltemp naar tegen de 40 graden schiet en de CV pendelend gaat meestoken. Ook draaide mijn Saprrow veel harder dan op stooklijn. Heb m dus weer teruggezet op stooklijn met 28 graden bij 9 graden en 45 bij minus 20. Loopt prima zo. In Huis dag en nacht ca 21,5 graden en op de slaapkamers ca 19. 180 Kw verbruikt afgelopen week met cop 4,4. Gasketel op die ene OT dag na is niet aangsprongen.

• Jpiek
orillion schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:51:
[...]

Hangt van je installatie af misschien. Wij hebben de compacte binnenunit in FE opstelling zonder BUH, dan is het meer zoals jij omschrijft inderdaad. Niet nodig om binnenunit "weg te gooien".
Ik kreeg en 'take it or leave it' offerte voor naderhand naar FE voor 5K.

driemaal raden waar de keuze op viel.. 8)

• Sirojth
orillion schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:05:
[...]

Nee, dat was een bug, tegenwoordig heb je een licentiecode nodig.
Ik kreeg de mail van mijn installateur die ze van weheat hebben gekregen. Daar staat in dat de klant voor geinstalleerde systemen alleen de serial# nodig heeft maar bij getekende offertes ook de licentiecode. Dus het zou met alleen serial# moeten werken, maar dat doet het dus niet :-(

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ligt de portal en app er weer uit?

• DHV
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:17

DHV

Razer schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:16:
app laadt niet, portaal wel bij mij

• RayDelft
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16:40
Razer schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:16:
Nee, hier niet . De gewone app werkt ook oké .

[ Voor 8% gewijzigd door RayDelft op 24-11-2025 11:18 ]

• Razer
  • Nu online
Mm laatste update in de app hier van 10:53, en in 'HA' alles ook 'Niet beschikbaar'.

Update: -40 minuten later weer online, kan ik weer verder met de stooklijn tweaken :)

[ Voor 34% gewijzigd door Razer op 24-11-2025 11:26 ]

• orillion
Sirojth schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:10:
[...]

Ik kreeg de mail van mijn installateur die ze van weheat hebben gekregen. Daar staat in dat de klant voor geinstalleerde systemen alleen de serial# nodig heeft maar bij getekende offertes ook de licentiecode. Dus het zou met alleen serial# moeten werken, maar dat doet het dus niet :-(
Oh, dat zou mooi zijn want ik heb ook nog steeds geen licentiecode ontvangen van de installateur. @Weheat hoe zou dit nou moeten werken? Ik krijg met mijn serial de vraag voor een licentiecode...

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:26
RNacoustics schreef op zondag 23 november 2025 @ 12:58:
[...]

Hier afgelopen week:
vermogen 128kWh
warmte afgifte 537kWh
COP 4,2
Vrijstaande woning inhoud 600m3, Alleen radiatoren
Hier afgelopen week:
vermogen 121kWh
warmte afgite 617,1kWh
COP 5.1

Tussenwoning, inhoud woning 600m3, beneden vloervewarming (nieuw) 75m2 en boven overal Jaga Strada's met heatboosters. Draai op stooklijn en heb continue zo 21.3-21.8 graden in huis. Ik ontplof, fam vindt het heerlijk....Slaap/werk kamers (sinds we de jaga's hebben) zeer comfortabel, 20-21 graden). Ta is 28 momenteel, deltaT gemiddeld 3.

Moet er wel bijzeggen, al dit vergelijk is niet echt nuttig. Het hangt onwijs af van hoe je afgifte in huis is en met welke deltaT de warmtepomp moet werken. En hoe hij staat, hoe luchtvochtig het is, etc.

Ik ben iig onwijs tevreden over de Sparrow, hij doet het zeer goed en mijn energiekosten zijn echt enorm gedaald.

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:37

Cybje

First Post!

plipo schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:03:
[...]

Heb ik overwogen. Maar dat voelt gezien de rente van 3,61% nou ook niet geweldig. Ben sowieso geen fan van leningen.

Maar ik zal nog een de berekening maken rond de verwachte besparing met full electric. De spaar buffers vullen zich natuurlijk ook wel weer sneller terug aan met die besparing op vaste leveringskosten, netbeheerkosten en ketel onderhoud
Ik heb zelf een duurzaamheidslening bij SVn genomen, die heeft maar 1,7% rente. Ik weet niet of daar nog voorwaarden aan zitten die bepaalde situaties uitsluiten, maar voor een hybride warmtepomp was dat geen probleem.

Ik heb het geld wel gewoon op m'n spaarrekening staan, maar de spaarrente is 2% en dus maak ik in essentie 0,3% winst als ik die lening heb. Daarnaast kun je altijd aflossen. In de basis leen ik ook liever geen geld, maar in dit geval was het duurder om het zelf te bekostigen. Daarnaast is het altijd prettig om voldoende saldo te hebben voor onvoorziene omstandigheden.

Wat ruist er door het struikgewas

• JeroenVerweij
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 16:36
Mijn ervaring van de afgelopen week, ook mijn eerste stookseizoen met de Sparrow.

Situatie:
- Vrijstaande woning, omgeving Venlo
- Ongeveer 130m2 woonoppervlakte
- Bouwjaar 1954
- Spouwmuurisolatie (25 jaar geleden gedaan), deels vloerisolatie (alleen in de aanbouw), dak in 2021 volledig vervangen en geïsoleerd
- Vooral radiatoren, klein deel vloerverwarming (in aangebouwde keuken)
- Sparrow in hybride opstelling (geen SWW)
- OpenTherm instelling via Honeywell T6
- 19,5 graad gewenste temperatuur

Resultaten afgelopen week:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H4G3ZHMW_xVmWYKU-ESqd6gCGGE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2PbnajxQiNXcIZrck42MVDp3.png?f=fotoalbum_large
&
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K7jMgwRFzG7Nlc8Nfk9z8Fw2ny8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xwJcXFKYNsP3pl0NsLuHtaHf.png?f=fotoalbum_large

Wat ik positief vind:
- Comfort. 24/7 op 19,5 geeft echt wel een stuk meer comfort in huis gevoelsmatig
- Besparing t.o.v. gas. De CV-ketel is nog niet bijgesprongen. Ik heb twee vergelijkbare dagen voor en na warmtepomp met elkaar vergeleken en zie dan dat ik zo'n 40% in euro's bespaar op mijn stookkosten. Eigenlijk nog hoger want met gas stookten we op 19 graden
- Ik hoor de warmtepomp gewoon niet (en de buren ook niet). Daar ben ik heel blij mee want daar vreesde ik voor plaatsing wel enigszins voor

Waar ik nog vraagtekens bij heb:
- Ik vraag mij af of OpenTherm de meest efficiënte methode is om te stoken of dat ik toch Stooklijn moet proberen. De COP van afgelopen week was 4,1. Dat vind ik best netjes maar ik ben benieuwd of dit nog beter kan
- Ik tel 39 defrosts afgelopen week. Dat vind ik vrij behoorlijk. Ik ben benieuwd wat ik hier nog aan kan doen en ga daar nog meer over lezen.

Tot zo ver mijn ervaringen. Opmerkingen of tips zijn welkom :)

[ Voor 9% gewijzigd door JeroenVerweij op 24-11-2025 11:58 ]

• Satefan
JeroenVerweij schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:55:

- Ik tel 39 defrosts afgelopen week. Dat vind ik vrij behoorlijk. Ik ben benieuwd wat ik hier nog aan kan doen en ga daar nog meer over lezen.

Tot zo ver mijn ervaringen. Opmerkingen of tips zijn welkom :)
Ik zou zeker de stooklijn eens proberen. De T6 (ik heb m zelf ook) vraagt een behoorlijk hoge aanvoertemperatuur - dan draait de WP op 86% zo te zien bij jou. Dan krijg je veel sneller defrosts voor de kiezen. En het verbruikt best wat energie.

Hier een paar defrosts afgelopen week met een BB (wel wat overbemeten lijkt t op). Ik draai met 26 graden aanvoertemperatuur op de vloerverwarming. Ook de radiatoren boven doen het daar heel aardig op. Op de stooklijn pruttelt hij de hele dag op 450 tot 600 watt steeds.

• precies
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:35
BarryH schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:26:
[...]

Dit klinkt niet heel gek, maar:
- heb je thermosiphons op de leidingen in/uit de boiler
- je kan er nog een extra isolatiejas overheen trekken (een slaapzak of pif oid)
Nee geen thermosiphons, enkel perskoppelingen met alupex leidingen die nu ingepakt zijn met 13mm armacell buisisolatie. Is niet absurd veel natuurlijk, maar had wel verwacht dat het verlies wat minder zou zijn. Om nou weer een extra laag isolatie om het vat heen te doen voelt weer wat overdreven.

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
precies schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:10:
[...]

Nee geen thermosiphons, enkel perskoppelingen met alupex leidingen die nu ingepakt zijn met 13mm armacell buisisolatie. Is niet absurd veel natuurlijk, maar had wel verwacht dat het verlies wat minder zou zijn. Om nou weer een extra laag isolatie om het vat heen te doen voelt weer wat overdreven.
Tja,
Het kan beter, maar de vraag is of je dat wil qua effort.

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16:47
Heb vaak het idee dat mensen bij FE denken dat de warmtepomp ook het warm water moet verzorgen, wat hoge kosten meebrengt en een groot en zwaar boilervat.

Als je een WP neemt die je huis volledig kan verwarmen en je SWW op welk andere manier dan ook maar verzorgt ben je eigenlijk ook FE.

Een simpele electrische boiler van 300 euro kan dit al voor je verzorgen. Kost uiteraard wel wat meer stroom maar voor 5K meerkosten op je Wp kun je nog aardig wat voor weg douchen.

Dan kun je ook nog van ongeveer maart tot september je E-boiler volledig op je zonnepanelen laten draaien ook, waar je vanaf 2027 toch anders ook niks meer voor krijgt.

Als je met zo'n boiler wel van het gas af kunt heb je de eerste 400 euro(vastrecht+onderhoud cv ketel) ook al te pakken.

• 201WD
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14:35
jeanfrancois schreef op zondag 23 november 2025 @ 18:58:
Vanavond bij thuiskomst in het fris in huis. De Flint warmtepomp staat in storing (rood pulserend lampje op de controller box).
Controller gereset door stekker er uit, helpt niet. Wel als de spanning van de buitenunit wordt afgehaald.
Zelfde probleem al sinds de installatie december vorig jaar. Als het kouder wordt dan onregelmatig deze storing.
Vervelend is ook dat er geen melding komt. Ook installateur en Weheat zien niets.
Iemand ervaring hiermee?
Als lapmiddel maar automatisch stroom onderbreken als verschil tussen gevraagde temperatuur en kamer temperatuur te groot wordt.
Hier ook een Flint , draait stand-alone met een T6 bedraad op OT.
Geen problemen mee.
Je installateur benaderen en vragen alles eens uit te lezen en monitoren
Volgens mij kunnen ze wel zien wat je pomp doet.
Mijn installateur gaf destijds aan dat hij of WeHeat via het systeem zag ,dat een wp van een klant van hem in storing stond en vervolgens de storing opgelost hadden voordat klant het in de gaten had.

• RNacoustics
  • Registratie: Augustus 2024
  • Nu online
Guido7619 schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:26:
Heb vaak het idee dat mensen bij FE denken dat de warmtepomp ook het warm water moet verzorgen, wat hoge kosten meebrengt en een groot en zwaar boilervat.

Als je een WP neemt die je huis volledig kan verwarmen en je SWW op welk andere manier dan ook maar verzorgt ben je eigenlijk ook FE.

Een simpele electrische boiler van 300 euro kan dit al voor je verzorgen. Kost uiteraard wel wat meer stroom maar voor 5K meerkosten op je Wp kun je nog aardig wat voor weg douchen.

Dan kun je ook nog van ongeveer maart tot september je E-boiler volledig op je zonnepanelen laten draaien ook, waar je vanaf 2027 toch anders ook niks meer voor krijgt.

Als je met zo'n boiler wel van het gas af kunt heb je de eerste 400 euro(vastrecht+onderhoud cv ketel) ook al te pakken.
Ja, zo zit ik er ook in. Ik zie deze winter het nog even aan, hoe mijn hybride BB P80 zich gedraagt en hoe vaak de CV moet bijspringen. Ik had afgelopen week ruim voldoende capaciteit over, CV is nog niet aangesproken. Ik wil wel naar een FE oplossing. Bijvoorbeeld een Bosch boiler van 150 liter voor nog geen 500,-. Kan ik zelf ook aanleggen.

[ Voor 3% gewijzigd door RNacoustics op 24-11-2025 13:05 ]

Hybride BB P80 WP, Atag i36CZ, 14 x 330 WP zonnepanelen,

• JeroenVerweij
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 16:36
Satefan schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:04:
[...]

Ik zou zeker de stooklijn eens proberen. De T6 (ik heb m zelf ook) vraagt een behoorlijk hoge aanvoertemperatuur - dan draait de WP op 86% zo te zien bij jou. Dan krijg je veel sneller defrosts voor de kiezen. En het verbruikt best wat energie.

Hier een paar defrosts afgelopen week met een BB (wel wat overbemeten lijkt t op). Ik draai met 26 graden aanvoertemperatuur op de vloerverwarming. Ook de radiatoren boven doen het daar heel aardig op. Op de stooklijn pruttelt hij de hele dag op 450 tot 600 watt steeds.
Dankjewel! Ik had een flink verbruik van 165kwh afgelopen week en hij “pruttelt” op zo’n 1200 watt. Toch nog flink goedkoper tov gas dus, maar ik ben wel benieuwd of t nog beter kan.

Voor de stooklijn: ik heb dus al wat data om de stooklijn mee in te gaan stellen. Alleen is het volgende me nog niet helder.
De stooklijn vraagt om een watertemperatuur op te geven voor verschillende temperaturen. Waar komt die watertemperatuur mee overeen uit de grafiek uit de portal? Is dat met de “Gevraagde watertemperatuur”, “Watertemperatuur in”, “Watertemperatuur huis in” of “OpenTherm-ketel aanvoertemperatuur” uit de grafiek uit de portal van WeHeat?

Dan weet ik waar ik het op kan gaan baseren.

Dank!

• Razer
  • Nu online
JeroenVerweij schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:58:
[...]

Dankjewel! Ik had een flink verbruik van 165kwh afgelopen week en hij “pruttelt” op zo’n 1200 watt. Toch nog flink goedkoper tov gas dus, maar ik ben wel benieuwd of t nog beter kan.

Voor de stooklijn: ik heb dus al wat data om de stooklijn mee in te gaan stellen. Alleen is het volgende me nog niet helder.
De stooklijn vraagt om een watertemperatuur op te geven voor verschillende temperaturen. Waar komt die watertemperatuur mee overeen uit de grafiek uit de portal? Is dat met de “Gevraagde watertemperatuur”, “Watertemperatuur in”, “Watertemperatuur huis in” of “OpenTherm-ketel aanvoertemperatuur” uit de grafiek uit de portal van WeHeat?

Dan weet ik waar ik het op kan gaan baseren.

Dank!
Watertemperatuur huis in

• Hendrik Keizer
  • Registratie: Maart 2019
  • Nu online
RNacoustics schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:58:
[...]

Ja, zo zit ik er ook in. Ik zie deze winter het nog even aan, hoe mijn hybride BB P80 zich gedraagt en hoe vaak de CV moet bijspringen. Ik had afgelopen week ruim voldoende capaciteit over, CV is nog niet aangesproken. Ik wil wel naar een FE oplossing. Bijvoorbeeld een Bosch boiler van 150 liter voor nog geen 500,-. Kan ik zelf ook aanleggen.
Zolang ik de CV nog heb hangen, zet ik de stroomvretende 100 liter Ariston boiler hier maar even uit in de winterperiode.

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16:47
Hendrik Keizer schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:34:
[...]

Zolang ik de CV nog heb hangen, zet ik de stroomvretende 100 liter Ariston boiler hier maar even uit in de winterperiode.
Ja als je nog een ketel hebt hangen is dat voordeliger douchen dan electrisch. Maar enkel een gasketel voor douchen is ineens erg duur.

Als mensen maar een WP kiezen die de gehele verwarming voor zijn rekening kan nemen ipv in een hybride verhaal blijven hangen dat er dus wel een goedkopere, ondermaatste WP komt met de gasketel voor de echt koude dagen. Dan alsnog overstappen of FE is ineens wel kostbaar.

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:26
Guido7619 schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:47:
[...]

Ja als je nog een ketel hebt hangen is dat voordeliger douchen dan electrisch. Maar enkel een gasketel voor douchen is ineens erg duur.

Als mensen maar een WP kiezen die de gehele verwarming voor zijn rekening kan nemen ipv in een hybride verhaal blijven hangen dat er dus wel een goedkopere, ondermaatste WP komt met de gasketel voor de echt koude dagen. Dan alsnog overstappen of FE is ineens wel kostbaar.
Uberhaupt SWW via de warmtepomp is erg kostbaar - in vergelijking met een gaskachel kan het gewoon echt niet uit, daar is nul business case voor. Een aparte warmtepomp boiler mss wel.

Mee eens dat je je warmtepomp moet dimensioneren op 100% dekking, niet 70-80%. Maar als het goed is gebeurt dat met de Weheats ook wel.

• Jpiek
Eigenlijk zodra ik over en WP ging denken was mijn eerste gedacht 'Mooi, eindelijk Verwarming en SWW gescheiden'. Als je namelijk met een CV ketel lang gaat douchen staat die ook (ahum) een halfuur SWW te maken ipv het huis te verwarmen, het is dankzij een (eigenlijk) belachelijke overcapaciteit van Gas-CV ketels dat je je huis snel weer op temp hebt. Uitzondering is een Boiler op ga natuurlijk...

Volgens mij is dat met een FE WP niet anders, ze kunnen maar een ding tegelijk doen.

• jawaligt
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
the noise schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:56:
[...]

Afgelopen 7 dagen: COP 3.5
110kWh stoom verbruik
366 kWh warmte
Hybride opstelling, alleen ruimte verwarming.
Dus iets meer dan 15 kWh per dag?

Hier was het verbruik van 17-23 nov 134 kWh, dat heeft 410 kwH warmte opgeleverd. Cop van 3.05 dus, lager dan bij jou.

Ik merk dat de Flint echt aan het worstelen is zodra de temperatuur op of rond het vriespunt zit. Nu het een paar graden warmer is krijgt hij het huis weer prima warm.

• Kevin1990
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 18:32
Ik snap niet zo goed waarom de Blackbird in Standby staat.
Wat is de logica?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pPpvJ4d4m-dGcZv8haQynQkhlVQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/EyCCbdVFisARXqnFRfNexqtQ.jpg?f=user_large

• RNacoustics
  • Registratie: Augustus 2024
  • Nu online
Guido7619 schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:47:
[...]

Ik heb zeker geen ondermaatse WP. De BB P80 draait hier met "twee vingers in zijn neus" En kan FE makkelijk aan. Ik ga nog een winter seizoen hybride draaien, vanaf 2027 veranderd veel aan energie. Door o.a. toeslag op CO2 uitstoot wordt gas wel heel duur. Dan is het tijd om elektrisch te douchen. Volgend jaar gaat de CV ketel eruit en dan helemaal van het gas af.

[ Voor 3% gewijzigd door RNacoustics op 24-11-2025 15:31 ]

Hybride BB P80 WP, Atag i36CZ, 14 x 330 WP zonnepanelen,

• aloft
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:53
Kevin1990 schreef op maandag 24 november 2025 @ 15:18:
Ik snap niet zo goed waarom de Blackbird in Standby staat.
Wat is de logica?

[Afbeelding]
Verschil tussen gewenste watertemperatuur en huidige watertemperatuur is te klein, dus wacht hij nog even met starten , om pendelen te voorkomen. Andersom doet hij hetzelfde , er zit een kleine overshoot in watertemperatuur in om te voorkomen dat hij gaat pendelen op de boventemperatuur.

Ik zit nu op gevraagde temperatuur van 24.6 ; de WP pompt nu water met een temperatuur van 25.9 naar binnen, met 20 % compressor (minimale stand).

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:35

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

orillion schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:52:
[...]

Ze geven hier geen ondersteuning, maar lezen zeker mee.

Wise enough to play the fool

• Hendrik Keizer
  • Registratie: Maart 2019
  • Nu online
RNacoustics schreef op maandag 24 november 2025 @ 15:28:
[...]

Ik heb zeker geen ondermaatse WP. De BB P80 draait hier met "twee vingers in zijn neus" En kan FE makkelijk aan. Ik ga nog een winter seizoen hybride draaien, vanaf 2027 veranderd veel aan energie. Door o.a. toeslag op CO2 uitstoot wordt gas wel heel duur. Dan is het tijd om elektrisch te douchen. Volgend jaar gaat de CV ketel eruit en dan helemaal van het gas af.
Hier gaat volgend jaar de jeugd er uit, die zijn nu druk met hun eigen stekkie. Dan is het lange en vooral onregelmatige douchen er hier ook uit. De Ariston kan dan op Eco of klokprogramma. Wij passen ons qua warm water gebruik dan wel op de boiler aan.
Bij de jeugd komt een Sparrow of ook een BB80 in de tuin te staan. Of zij voor FE Weheat of een aparte warmtepompboiler gaan is nog onbekend.

• Sirojth
Sirojth schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:54:
[...]

Vorige keer kreeg ik op mn post een thumbs up van weheat en was een uur later het formulier (deels) gefixt.
Maar goeie tip, ik wacht het even af en anders via die route een ticket.
Joris
het helpt dus echt want ik heb net met succes het formulier kunnen invullen en een bevestiging kunnen krijgen. thx @Weheat _/-\o_

• Louis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:59
Pas bij Delta T van 3 graden gaat hij weer aan. Duw gevraagd 3 graden hoger dan huis in gaat hij aan.

Model Y Pearl White Sr besteld ; Weheat Blackbird ; SolarEdge 9000WP; Unifi; Hikvision

• orillion
Sirojth schreef op maandag 24 november 2025 @ 16:53:
[...]

het helpt dus echt want ik heb net met succes het formulier kunnen invullen en een bevestiging kunnen krijgen. thx @Weheat _/-\o_
Mooi voor je! Bij mij werkt het nog steeds niet @Weheat. Ik zie ook nog console.log output in de webconsole "niet valide" en een "400 bad request" naar /claim-license. Hopelijk zijn ze er nog mee bezig en gaat die van mij ook werken.

• Saar25
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 18:28
Hoi! Nogmaals mn vraag, sinds vorige week maandag een Flint maar ik krijg geen toegang tot Weheat app of site en de installateur (Atlas power) zwijgt als t graf. Hoe liep dit bij jullie? @Weheat

• Kevin1990
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 18:32
aloft schreef op maandag 24 november 2025 @ 15:37:
[...]

Verschil tussen gewenste watertemperatuur en huidige watertemperatuur is te klein, dus wacht hij nog even met starten , om pendelen te voorkomen. Andersom doet hij hetzelfde , er zit een kleine overshoot in watertemperatuur in om te voorkomen dat hij gaat pendelen op de boventemperatuur.

Ik zit nu op gevraagde temperatuur van 24.6 ; de WP pompt nu water met een temperatuur van 25.9 naar binnen, met 20 % compressor (minimale stand).
Zou in onze situatie beter zijn om de CV pomp dan te laten draaien in stand-by.
Zo pompt het water door de Jaga's boven heen en geven ze nog wat watmte af.
Nu koelt het af. :?

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:35
Saar25 schreef op maandag 24 november 2025 @ 18:28:
Hoi! Nogmaals mn vraag, sinds vorige week maandag een Flint maar ik krijg geen toegang tot Weheat app of site en de installateur (Atlas power) zwijgt als t graf. Hoe liep dit bij jullie? @Weheat
Bij ons werd dit samen ingevuld tijdens de installatie zodat het mailadres zeker weten goed was ingevuld. De volgende dag werkte het.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Saar25 schreef op maandag 24 november 2025 @ 18:28:
Hoe verwarm je dan? Atlas bellen of nemen die niet op.
Pagina: 1 ... 137 138 Laatste

Let op:
Vragen om, of het aanbieden van referrals zijn op heel tweakers niet toegestaan. Dit topic is daar geen uitzondering op.