Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedrovice
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20:31
Heeft er iemand ervaring met het zetten van de weheat flint in de tuin. Ik wil mijn weheat flint in de tuin zetten 1 meter van de gevel, waarbij de leiding ongeveer een traject zal moeten afleggen van 16 meter naar de hoofdleiding van de cv installatie op de 1e verdieping.

Krijg je veel verlies door deze leidinglengte. Ik laat de installatie uitvoeren door Coolblue, aankomende donderdag komen ze langs voor voorschouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie27
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 20:23
Pedrovice schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 18:54:
Heeft er iemand ervaring met het zetten van de weheat flint in de tuin. Ik wil mijn weheat flint in de tuin zetten 1 meter van de gevel, waarbij de leiding ongeveer een traject zal moeten afleggen van 16 meter naar de hoofdleiding van de cv installatie op de 1e verdieping.

Krijg je veel verlies door deze leidinglengte. Ik laat de installatie uitvoeren door Coolblue, aankomende donderdag komen ze langs voor voorschouw.
Bij mij is de afstand 15 meter met de Flint. Geen problemen voor zover, ook door cb geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantasist
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-10 19:13
Zijn er mensen die in de pilot zitten van WeHeat Intelligence. En hiervan hun gebruikerservaringen willen delen? Ik ben erg benieuwd!

Zelf heb ik de Weheat Sparrow P60 FE. In het bezit van PV 12 stuks totaal, 3840 WP, met een solaredge. Aanvullend een Homey Pro early 2023 met o.a. energy dongle P1.

Op dit moment loopt mijn energiecontract, nog rustig door, maar wil ik goed weten waar ik aan toe ben met betrekking dynamische contracten.

Ik hoop dat de ervaringen mij hier in beter kunnen helpen wat verstandige keuzes zijn.

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
RubenWwijk schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 15:24:
Vandaag is CB bij ons langs geweest voor de installatie van de Sparrow-warmtepomp (hybride opstelling met buffervat). Het werk is netjes uitgevoerd en de monteurs waren vriendelijk. Alleen merk ik nu binnen een irritant bromgeluid op. Ik kan er maar niet aan wennen, zelf op de wc voel je de trillingen/geluid goed. Terwijl een kamer achter de wc de cv-ketel en de apparatuur van Weheat zitten.

Ik kan alleen niet precies herleiden wat de oorzaak van het geluid is, maar zeker is dat het er vóór de installatie niet was.

Zijn er meer mensen die dit ervaren? Is dit normaal bij een hybride opstelling of wijst dit mogelijk op een verkeerde afstelling?
Hoor je het alleen als de Wp aanstaat en werkt? Dan is het resonantie. Is een heel topic over hier op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harminator87
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 20:17
Pedrovice schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 11:37:
Ik heb de offerte van Coolblue geaccepteerd voor het aanbrengen van Weheat Flint. Nu heb ik de locatie op het balkon in gedachten. Echter deze heeft een gemetselde balustrade en wil ik hem op hoogte plaatsen, zodat hij meer vrije lucht heeft. Dit kan niet aan een gevel met daarvoor bestemde beugels. Maar nu had ik het idee om met steigerbuizen een verhoging te maken waar de warmtepomp met twee hardhouten balken op kan staan. Wellicht heeft iemand een vergelijkbare ervaring, waar ik gebruik van kan maken?

Er zijn namelijk geen kant en klare oplossing hiervoor.
Ik heb 'em ook op m'n balkon staan; je moet natuurlijk wel voldoende ruimte laten met de balustrade aan de zijkanten, zodat de warmtepomp goed lucht kan aanzuigen en afvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedrovice
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20:31
Ronnie27 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 19:05:
[...]

Bij mij is de afstand 15 meter met de Flint. Geen problemen voor zover, ook door cb geplaatst.
Dank voor je reactie. Wat voor type leidingen plaatst CB om deze afstand te overbruggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjan024
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 22:33
Mausssie schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 18:08:
[...]

Is het een hybride verdeler die je van VTE hebt of een 'normale' mengverdeler?
Normale composiet mengverdeler. Met een tussenstuk die ze in hun assortiment hebben ipv de pomp en de mengretour dicht. Volgens VTE is dat gelijk aan hun gesloten verdelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie27
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 20:23
Pedrovice schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 19:50:
[...]

Dank voor je reactie. Wat voor type leidingen plaatst CB om deze afstand te overbruggen?
Geen idee, zou het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:21
Pedrovice schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 18:54:

Ja die van ons staat ook in de tuin, zo`n 2,5 meter van de gevel. Daarna door de kruipruimte naar de vvw verdeler. Is ook circa 15 meter totaal. Geen enkel probleem. CB Gebruikt geïsoleerde ribbelbuis. Verschil tussen watertemperatuur uit en huis in is 0,3 graden bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenWwijk
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22:54
olafmol schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 19:30:
[...]

Hoor je het alleen als de Wp aanstaat en werkt? Dan is het resonantie. Is een heel topic over hier op tweakers.
Warmtepomp staat nu op stand-by en het geluid is nog steeds aanwezig. Dan zou het geen resonantie moeten zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mausssie
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
Gerjan024 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 19:54:
[...]

Normale composiet mengverdeler. Met een tussenstuk die ze in hun assortiment hebben ipv de pomp en de mengretour dicht. Volgens VTE is dat gelijk aan hun gesloten verdelers.
Je bedoelt waarschijnlijk gelijk aan een open verdeler.

Misschien dat de thermostaatkraan van een hybride verdeler de flow minder beïnvloed, dan je huidige verdeler.
Op die manier behoud je ook se bescherming tegen te hoge temperaturen in je vloerverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:35
RubenWwijk schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 20:45:
[...]

Warmtepomp staat nu op stand-by en het geluid is nog steeds aanwezig. Dan zou het geen resonantie moeten zijn?
Is je pomp goed aangesloten? Wellicht staat die de hele tijd op 100 procent te draaien? Al naar de pomp gaan luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
  • Laatst online: 23:30
Is het bovenste deel van je plaatje de weergave van het pendelen in het onderste?
Wat heb jij voor thermostaat? Draai je OT? Gaat je doelTemp altijd op en neer tussen 10 en 30 graden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mg4gebruiker
  • Laatst online: 23:30
Mausssie schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 21:16:
[...]

Je bedoelt waarschijnlijk gelijk aan een open verdeler.

Misschien dat de thermostaatkraan van een hybride verdeler de flow minder beïnvloed, dan je huidige verdeler.
Op die manier behoud je ook se bescherming tegen te hoge temperaturen in je vloerverwarming.
Mijn pompen resoneerden ook op de muur. Haaks op die muur is de zolderafscherming in het trapgat aangebouwd. Die muur werkte als een klankkast. Nu zijn twee pompen verankerd met rubber gedempte beugels in de beugelas. Dat scheelt enorm want ik hoor het bijna niet meer als ik ernaast sta.
Overigens SWW maakt het meeste lawaai op de pompen. Verwarmen hoor je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1990
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 07:38
Mg4gebruiker schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 22:30:
[...]

Mijn pompen resoneerden ook op de muur. Haaks op die muur is de zolderafscherming in het trapgat aangebouwd. Die muur werkte als een klankkast. Nu zijn twee pompen verankerd met rubber gedempte beugels in de beugelas. Dat scheelt enorm want ik hoor het bijna niet meer als ik ernaast sta.
Overigens SWW maakt het meeste lawaai op de pompen. Verwarmen hoor je niet.
Heb je een foto van je pompen met de demping?
Pagina: 1 ... 123 124 Laatste

Let op:
Vragen om, of het aanbieden van referrals zijn op heel tweakers niet toegestaan. Dit topic is daar geen uitzondering op.