• Pedrovice
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 01-12 11:41
Heeft er iemand ervaring met het zetten van de weheat flint in de tuin. Ik wil mijn weheat flint in de tuin zetten 1 meter van de gevel, waarbij de leiding ongeveer een traject zal moeten afleggen van 16 meter naar de hoofdleiding van de cv installatie op de 1e verdieping.

Krijg je veel verlies door deze leidinglengte. Ik laat de installatie uitvoeren door Coolblue, aankomende donderdag komen ze langs voor voorschouw.

• Ronnie27
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 18:22
Pedrovice schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 18:54:
Heeft er iemand ervaring met het zetten van de weheat flint in de tuin. Ik wil mijn weheat flint in de tuin zetten 1 meter van de gevel, waarbij de leiding ongeveer een traject zal moeten afleggen van 16 meter naar de hoofdleiding van de cv installatie op de 1e verdieping.

Krijg je veel verlies door deze leidinglengte. Ik laat de installatie uitvoeren door Coolblue, aankomende donderdag komen ze langs voor voorschouw.
Bij mij is de afstand 15 meter met de Flint. Geen problemen voor zover, ook door cb geplaatst.

• Phantasist
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:13
Zijn er mensen die in de pilot zitten van WeHeat Intelligence. En hiervan hun gebruikerservaringen willen delen? Ik ben erg benieuwd!

Zelf heb ik de Weheat Sparrow P60 FE. In het bezit van PV 12 stuks totaal, 3840 WP, met een solaredge. Aanvullend een Homey Pro early 2023 met o.a. energy dongle P1.

Op dit moment loopt mijn energiecontract, nog rustig door, maar wil ik goed weten waar ik aan toe ben met betrekking dynamische contracten.

Ik hoop dat de ervaringen mij hier in beter kunnen helpen wat verstandige keuzes zijn.

Dank alvast!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:51
RubenWwijk schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 15:24:
Vandaag is CB bij ons langs geweest voor de installatie van de Sparrow-warmtepomp (hybride opstelling met buffervat). Het werk is netjes uitgevoerd en de monteurs waren vriendelijk. Alleen merk ik nu binnen een irritant bromgeluid op. Ik kan er maar niet aan wennen, zelf op de wc voel je de trillingen/geluid goed. Terwijl een kamer achter de wc de cv-ketel en de apparatuur van Weheat zitten.

Ik kan alleen niet precies herleiden wat de oorzaak van het geluid is, maar zeker is dat het er vóór de installatie niet was.

Zijn er meer mensen die dit ervaren? Is dit normaal bij een hybride opstelling of wijst dit mogelijk op een verkeerde afstelling?
Hoor je het alleen als de Wp aanstaat en werkt? Dan is het resonantie. Is een heel topic over hier op tweakers.

• Harminator87
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 17:57
Pedrovice schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 11:37:
Ik heb de offerte van Coolblue geaccepteerd voor het aanbrengen van Weheat Flint. Nu heb ik de locatie op het balkon in gedachten. Echter deze heeft een gemetselde balustrade en wil ik hem op hoogte plaatsen, zodat hij meer vrije lucht heeft. Dit kan niet aan een gevel met daarvoor bestemde beugels. Maar nu had ik het idee om met steigerbuizen een verhoging te maken waar de warmtepomp met twee hardhouten balken op kan staan. Wellicht heeft iemand een vergelijkbare ervaring, waar ik gebruik van kan maken?

Er zijn namelijk geen kant en klare oplossing hiervoor.
Ik heb 'em ook op m'n balkon staan; je moet natuurlijk wel voldoende ruimte laten met de balustrade aan de zijkanten, zodat de warmtepomp goed lucht kan aanzuigen en afvoeren.

• Pedrovice
Ronnie27 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 19:05:
[...]

Bij mij is de afstand 15 meter met de Flint. Geen problemen voor zover, ook door cb geplaatst.
Dank voor je reactie. Wat voor type leidingen plaatst CB om deze afstand te overbruggen?

• Gerjan024
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 02-12 16:50
Mausssie schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 18:08:
[...]

Is het een hybride verdeler die je van VTE hebt of een 'normale' mengverdeler?
Normale composiet mengverdeler. Met een tussenstuk die ze in hun assortiment hebben ipv de pomp en de mengretour dicht. Volgens VTE is dat gelijk aan hun gesloten verdelers.

• Ronnie27
Pedrovice schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 19:50:
[...]

Dank voor je reactie. Wat voor type leidingen plaatst CB om deze afstand te overbruggen?
Geen idee, zou het niet weten.

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:59
Pedrovice schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 18:54:

Ja die van ons staat ook in de tuin, zo`n 2,5 meter van de gevel. Daarna door de kruipruimte naar de vvw verdeler. Is ook circa 15 meter totaal. Geen enkel probleem. CB Gebruikt geïsoleerde ribbelbuis. Verschil tussen watertemperatuur uit en huis in is 0,3 graden bij ons.

• RubenWwijk
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 03-11 19:58
olafmol schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 19:30:
[...]

Hoor je het alleen als de Wp aanstaat en werkt? Dan is het resonantie. Is een heel topic over hier op tweakers.
Warmtepomp staat nu op stand-by en het geluid is nog steeds aanwezig. Dan zou het geen resonantie moeten zijn?

• Mausssie
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:18
Gerjan024 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 19:54:
[...]

Normale composiet mengverdeler. Met een tussenstuk die ze in hun assortiment hebben ipv de pomp en de mengretour dicht. Volgens VTE is dat gelijk aan hun gesloten verdelers.
Je bedoelt waarschijnlijk gelijk aan een open verdeler.

Misschien dat de thermostaatkraan van een hybride verdeler de flow minder beïnvloed, dan je huidige verdeler.
Op die manier behoud je ook se bescherming tegen te hoge temperaturen in je vloerverwarming.

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:03
RubenWwijk schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 20:45:
[...]

Warmtepomp staat nu op stand-by en het geluid is nog steeds aanwezig. Dan zou het geen resonantie moeten zijn?
Is je pomp goed aangesloten? Wellicht staat die de hele tijd op 100 procent te draaien? Al naar de pomp gaan luisteren?

• Mg4gebruiker
  • Laatst online: 20:14
Is het bovenste deel van je plaatje de weergave van het pendelen in het onderste?
Wat heb jij voor thermostaat? Draai je OT? Gaat je doelTemp altijd op en neer tussen 10 en 30 graden?

• Mg4gebruiker
Mausssie schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 21:16:
[...]

Je bedoelt waarschijnlijk gelijk aan een open verdeler.

Misschien dat de thermostaatkraan van een hybride verdeler de flow minder beïnvloed, dan je huidige verdeler.
Op die manier behoud je ook se bescherming tegen te hoge temperaturen in je vloerverwarming.
Mijn pompen resoneerden ook op de muur. Haaks op die muur is de zolderafscherming in het trapgat aangebouwd. Die muur werkte als een klankkast. Nu zijn twee pompen verankerd met rubber gedempte beugels in de beugelas. Dat scheelt enorm want ik hoor het bijna niet meer als ik ernaast sta.
Overigens SWW maakt het meeste lawaai op de pompen. Verwarmen hoor je niet.

• Kevin1990
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 22:57
Mg4gebruiker schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 22:30:
[...]

Mijn pompen resoneerden ook op de muur. Haaks op die muur is de zolderafscherming in het trapgat aangebouwd. Die muur werkte als een klankkast. Nu zijn twee pompen verankerd met rubber gedempte beugels in de beugelas. Dat scheelt enorm want ik hoor het bijna niet meer als ik ernaast sta.
Overigens SWW maakt het meeste lawaai op de pompen. Verwarmen hoor je niet.
Heb je een foto van je pompen met de demping?

• thoomie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-12 23:06
Beste allen, hebben er meer mensen afwijkend gedrag met de 'handmatige' SWW planning? Ik heb eea ingesteld op 45 graden met een periode van 52 graden dagelijks 1300-1500. Nu was de SWW temp gisteren ongeveer 50 graden om 1300, maar geen SWW run.
Betreft een voorgemonteerde binnenunit, bb80 en itho 270L vat.

• siebke
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19:10
Goedemorgen,

Ik begin de werking en gedrag van onze Weheat BB P60 steeds beter te doorgronden echter blijft het een behoorlijke "blackbox". Werking past ook steeds beter zeker met de onlangs beschikbare SWW settings.

Sinds eergisteren weer een nieuw voor mij onverklaarbare verandering in gedrag. We gebruiken de P60 al sinds begin april en vanaf het installatie moment moduleerde de CV pomp altijd op +/- 1,3m3 wat een prima waarde is uit alle info tot nog toe. Nu opeens moduleert de CV pomp opeens telkens op +/- 1m3 zonder dat er iets in het afgifte systeem is gewijzigd. Ook geen enkele setting aangepast en verdere werking lijkt normaal. Afgifte systeem bestaat overigens uit vloerverwarming met open verdelers en 1 badkamer radiator die continue open staat.

Enig idee wat dit kan/heeft veroorzaakt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jQEEKo-4xLc8nRomxT5P-EBOenM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EETcXpADZG288o6yLXvlvFH3.png?f=fotoalbum_large

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:09
Vanochtend is de monteur begonnen met installatie van mijn BB P80. In overleg toch een pomploze composiet open verdeler afgesproken. Samen met een 50l buffer en een 300l sww vat wordt dat een mooie opstelling! Fotos volgen later deze week.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• RNacoustics
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 22:50
Jpiek schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 18:39:
[...]

Hmm, zo had ik het nog niet bekeken.
Vraag is dan nog of 1 gietijzeren radiator van 100*80cm dan heel veel verschil gaat maken, zeker in de hal.
Wellicht wel beter of het hele afgiftesysteem door het hele huis gelijk te houden.

Lastig....
Wat ik hier vaak lees, is de combinatie met VVW (vaak beneden) en radiatoren elders. De uitdaging is dan, om het hele huis per vertrek op de gewenste temperatuur te krijgen. De WP werkt i.c.m. VVW met lagere watertemperatuur, wat voor radiatoren vaak te laag is. Er worden dan allerlei oplossingen uit de kast getrokken om het voor elkaar te krijgen. Met alleen VVW (hebben meeste huizen niet) of alleen radiatoren, dan heb je die uitdaging niet. In jou geval, zal je moeten uitrekenen, hoeveel afgifte vermogen je nodig hebt voor je hal. Bij gietijzer kom je dan op grotere maten uit. Kortom, het komt er op neer, dat je per vertrek voldoende capaciteit moet hebben bij een bepaalde Ta.

Hybride BB P80 WP, Atag i36CZ, 14 x 330 WP zonnepanelen,

• Carboy54
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23:38

Carboy54

Duurzaamheid coach

Van warmtenet naar warmtepomp. Weheat Flint met Itho spaarboiler. Combinatie op verzoek klant. En de politiek wordt het er maar niet over eens. Ook na morgen niet 🤗 Work in progress.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-i0GHYwpDaV2yoHtxBpeJf2Fbrk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Pj6VkV1yUVMcMkQNgyXkhSq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cvGiXgeog_KSTj8L4TCGjRgZw5k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fSeD0RrCcGpt890bIb7PtRZb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eKVnNoVlgNRXfOUsBtIFEoQpcks=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GbXrF2SlsHzCsg31TmniCai1.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wb_u-4UtGDmo4tfg8ofHJDi7WE0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C61WON85xzN5HkfDeG1AY2Kl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Carboy54 op 29-10-2025 13:29 ]

Weheat Sparrow + WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L Adviseur Warmtepomponline&Fancoilonline

• jawaligt
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik kan in de grafiek in het Weheat portal ineens niet meer zien hoeveel vermogen de Flint opgenomen en geproduceerd heeft (vermogen in en vermogen uit) en wat de COP is. Hebben jullie dit probleem ook?

Ik kan het vermogen alleen nog zien als ik "laatste 3 uur" selecteer, maar in elke andere periode is het verdwenen, ook bij handmatige selectie.

Echt heel irritant dit. Mijn home assistant kan nog wel bij de gegevens, maar ik zou willen dat Weheat ons nou eens nuttige data gaat geven (zoals het verbruik of de COP per etmaal) in plaats van informatie weg te halen |:(

[ Voor 13% gewijzigd door jawaligt op 29-10-2025 11:23 ]

• Mausssie
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:18
Carboy54 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 11:04:
Van warmtenet naar warmtepomp. Weheat Flint met Itho spaarboiler. Combinatie op verzoek klant. En de politiek wordt het er maar niet over eens. Ook na morgen niet 🤗 Work in progress.
[Afbeelding]
Ziet er erg netjes uit, zo in een aparte ‘bak’ met grind.

• MrDenna
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-12 14:21
jawaligt schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 11:10:
Ik kan in de grafiek in het Weheat portal ineens niet meer zien hoeveel vermogen de Flint opgenomen en geproduceerd heeft (vermogen in en vermogen uit) en wat de COP is. Hebben jullie dit probleem ook?

Ik kan het vermogen alleen nog zien als ik "laatste 3 uur" selecteer, maar in elke andere periode is het verdwenen, ook bij handmatige selectie.

Echt heel irritant dit. Mijn home assistant kan nog wel bij de gegevens, maar ik zou willen dat Weheat ons nou eens nuttige data gaat geven (zoals het verbruik of de COP per etmaal) in plaats van informatie weg te halen |:(
Zo ook hier hetzelfde. Inderdaad heel vreemd gedrag om het inzicht te gaan verminderen, terwijl we zitten te hunkeren naar meer.

• reiniero

Werkt hier nog gewoon.

• JurjenS7
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09-12 18:19

klopt hier ook, was me ook al opgevallen

• Gies123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:24

Zelfde probleem hier, en waarom? ;w

Homevolt dashboard

• JurjenS7
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09-12 18:19
ook als je laatste 24u selecteert?

• Razer
Hier ook verdwenen, dus er vinden inderdaad wat aanpassingen plaats op de achtergrond.
Was afgelopen winter ook wel het geval dat e.e.a. wijzigde.

• Pedrovice
reiniero schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 20:37:
[...]

Ja die van ons staat ook in de tuin, zo`n 2,5 meter van de gevel. Daarna door de kruipruimte naar de vvw verdeler. Is ook circa 15 meter totaal. Geen enkel probleem. CB Gebruikt geïsoleerde ribbelbuis. Verschil tussen watertemperatuur uit en huis in is 0,3 graden bij ons.
Super goed om te horen. Dan ga ik dat met gerust hart doen.

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22:05
RNacoustics schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 10:06:
Met alleen VVW (hebben meeste huizen niet) of alleen radiatoren, dan heb je die uitdaging niet. In jou geval, zal je moeten uitrekenen, hoeveel afgifte vermogen je nodig hebt voor je hal. Bij gietijzer kom je dan op grotere maten uit. Kortom, het komt er op neer, dat je per vertrek voldoende capaciteit moet hebben bij een bepaalde Ta.
Benodigde Ta is best aan de hoge kant bij ons, verre van die bij een huis met VVW, maar heel wat lager dan bij een CV op Gas.

De hal is een open verbinding met de trapopgang en de overloop. Als we boven in onze compterkamers/kantoortjes zitten hebben we de deuren open en dus ook een open verbinding met de overloop.
1 keer de voordeur wat langer op en de warmte is weg...dan zijn we meer gebaat bij snelle afgifte denk ik..

• Harminator87
  • Laatst online: 17:57
Ik heb een WeHeat Flint in hybride opstelling, dus met CV die in hartje winter bijspringt én in het warme tapwater voorziet.

Ik zie dat de waterdruk in de CV toeneemt als de warmtepomp draait, is dat logisch? (0,3-0,4 bar ongeveer)

• 201WD
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:16

Actuele cijfers kun je wel zien.
Terugkijkend kun je die waardes momenteel niet zien , hier ook zo.
Men zal wel met de software bezig zijn.
Dit komt wel weer goed.

• reiniero
JurjenS7 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 11:48:
[...]
ook als je laatste 24u selecteert?
Nee nu ook niet meer inderdaad. Apart. Maar volgens mij is dat eerder gebeurd ergens in het voorjaar als ik me goed herinneren. Kwam vanzelf weer terug toen.

• Carboy54

Carboy54

Duurzaamheid coach

Mausssie schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 11:39:
[...]

Ziet er erg netjes uit, zo in een aparte ‘bak’ met grind.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m6iCOMqAnaY9aBe--uoZ6Rq5VBo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ub16J6yU8yMJZWwqHEXlu9Zg.jpg?f=fotoalbum_large

Weheat Sparrow + WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L Adviseur Warmtepomponline&Fancoilonline

• Jpiek
Harminator87 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:03:
Ik heb een WeHeat Flint in hybride opstelling, dus met CV die in hartje winter bijspringt én in het warme tapwater voorziet.
Ik zie dat de waterdruk in de CV toeneemt als de warmtepomp draait, is dat logisch? (0,3-0,4 bar ongeveer)
Het is en en dezelfde leiding waar het water doorheen loopt, dus lijkt me wel. Druk wordt altijd hoger als het water warm wordt (water zet uit)..

• Razer
@Carboy54 is het mogelijk bij de Flint om voor het condenswater een aparte afvoer te maken? Nu lijkt het bij Flint zo dat die eigenlijk overal water laat lopen, vooral aan de linkachterkant (als je vanaf voren kijkt). Zou eigenlijk het water op een nette manier ergens anders naar toe willen afvoeren.

• Kevin1990
Edit: Originele bericht verwijderd! Was te veel off topic achteraf.

[ Voor 94% gewijzigd door Kevin1990 op 29-10-2025 16:05 ]

• Carboy54

Carboy54

Duurzaamheid coach

Razer schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 14:30:
@Carboy54 is het mogelijk bij de Flint om voor het condenswater een aparte afvoer te maken? Nu lijkt het bij Flint zo dat die eigenlijk overal water laat lopen, vooral aan de linkachterkant (als je vanaf voren kijkt). Zou eigenlijk het water op een nette manier ergens anders naar toe willen afvoeren.
Beetje uitgraven naast de big foots en rondom grof en fijn grind gebruiken dan heb je geen probleem meer. Big foots staan op betonbandjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bv3nRQC5ZJqvqolbEvHJ-wGuq6U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dXAwYenh1vin7CaPPtbkh4IR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Carboy54 op 29-10-2025 16:30 ]

• Razer
Portal en app weer offline? :/

Update-Opgelost...

[ Voor 26% gewijzigd door Razer op 29-10-2025 17:10 ]

• altan2
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 27-11 18:41
Ik heb onlangs een WeHeat Blackbird P60 laten installeren. Er is van tevoren een warmteverlies berekening gedaan en gezien dat we vloerverwarming beneden hebben en radiatoren en convectorputten boven hebben heb ik gevraagd of niet een andere warmteafgiftesysteem boven moest komen. Dat was niet nodig want er zouden CimateBoosters worden geplaatst.

De installatie is nu geweest . Beneden werk alles goed maar er zijn geen ClimateBoosters geplaatst boven. De gevraagde anvoertemperatuur schommelt tussen 27 en 29 graad (van de OpenTherm) voor de vloerverwarming met een woonkamer temperatuur ingestelt op 19,5C. Metingen bij de radiatoren in de slaapkamers laten ongeveer 24 graad zien. De temperatuur op de slaapkamer is wel 18C maar dan met de deur open dat warmte kan binnenkomen vanuit beneden.

De zolderkamer helemaal boven is gewoon te koud: 16C De convectorputten liken geen warmte af tegeven.

Gaat dit systeem het wel doen al het straks echt koud wordt? De installateur stelt voor om de woonkamer temperatuur op 21C te zetten dan spring de gevraagd temperatuur omhoog naar 39C. Het lijk mij dat het systeem niet in balans is als ik de woonkamer moet oververwarmen om het boven warm te krijgen.

De factuur heb ik net binnen. Wat is wijsheid in deze situatie?

• Carboy54

Carboy54

Duurzaamheid coach

altan2 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 17:34:
Ik heb onlangs een WeHeat Blackbird P60 laten installeren. Er is van tevoren een warmteverlies berekening gedaan en gezien dat we vloerverwarming beneden hebben en radiatoren en convectorputten boven hebben heb ik gevraagd of niet een andere warmteafgiftesysteem boven moest komen. Dat was niet nodig want er zouden CimateBoosters worden geplaatst.

De installatie is nu geweest . Beneden werk alles goed maar er zijn geen ClimateBoosters geplaatst boven. De gevraagde anvoertemperatuur schommelt tussen 27 en 29 graad (van de OpenTherm) voor de vloerverwarming met een woonkamer temperatuur ingestelt op 19,5C. Metingen bij de radiatoren in de slaapkamers laten ongeveer 24 graad zien. De temperatuur op de slaapkamer is wel 18C maar dan met de deur open dat warmte kan binnenkomen vanuit beneden.

De zolderkamer helemaal boven is gewoon te koud: 16C De convectorputten liken geen warmte af tegeven.

Gaat dit systeem het wel doen al het straks echt koud wordt? De installateur stelt voor om de woonkamer temperatuur op 21C te zetten dan spring de gevraagd temperatuur omhoog naar 39C. Het lijk mij dat het systeem niet in balans is als ik de woonkamer moet oververwarmen om het boven warm te krijgen.

Is het systeem wel waterzijdig ingeregeld??

• SebastiaanPs
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22:06
altan2 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 17:34:

Je afgiftesysteem boven upgraden. Vooral convectorputten doen bijna niks op lage temperatuur zonder fans.
In plaats van Climateboosters zou ik dit doen:
Het grote HeatMeister smart home radiatorbooster-topic #2
Efficiënter en stiller.

En op de kamer(s) die echt warm moeten worden en nu weinig afgifte hebben kun je overwegen om grotere radiatoren of Jaga convectoren te plaatsen met fans. Zijn vaak goedkoop te vinden op Marktplaats, soms een beetje geduld voor nodig.

WP: Mitsubishi Electric SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D. PV 3330 Wp. Huis 1931, gasloos sinds jan '24.

• altan2
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 27-11 18:41
@Carboy54 Ze hebben wel nieuwe ventielen geplaatst waar nodig om dat te kunnen doen maar ik weet niet of de regeling geweest is. Er komt iemand wel langs om de boel te bekijken.

@SebastiaanPs Bedankt voor de tip - ik ga dat uitzoeken.

• Carboy54

Carboy54

Duurzaamheid coach

altan2 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 17:44:
@Carboy54 Ze hebben wel nieuwe ventielen geplaatst waar nodig om dat te kunnen doen maar ik weet niet of de regeling geweest is. Er komt iemand wel langs om de boel te bekijken.

@SebastiaanPs Bedankt voor de tip - ik ga dat uitzoeken.
Zou daar mee beginnen. Anders afgifte verbeteren.

[ Voor 3% gewijzigd door Carboy54 op 29-10-2025 17:54 ]

• RayDelft
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:07

Hier idem . Ik baal ervan want ik ben wat dingen aan het monitoren . Nu mis ik die variabelen .

• Mg4gebruiker
Kevin1990 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 07:38:
[...]

Heb je een foto van je pompen met de demping?
Boven de oude, onder de nieuwe.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ICecQ9VrBfH0VVASlxmehWeUaf8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HicuQOyGrYSg4z4BaVQEz7Rl.jpg?f=fotoalbum_large

• ikkeok
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 31-10 18:36
Hoi, zelf ook eigenaar van een Blackbird P60.
Ik zag even geleden een vraag waarom de P60 ineens qua flow van 1,3 m3/u naar 1,0 m3/u is gegaan.
Dat komt eigenlijk door mij! :-)
Ik vond de flow van mijn P60 nogal hoog (want behoorlijk wat flow over de bypass retour) en ben op onderzoek uit gegaan.
Wat opviel is dat er van de p80 veel bekend is, maar van de P60 niet.
De flow kon ik nergens vinden, was altijd van een P80.
Omdat de Sparrow een gelijk vermogen heeft en deze 1,0 flow heeft toch maar eens contact opgenomen met Weheat.
ALLE P60's bleken niet te kloppen en worden allemaal teruggezet naar 1,0

• Kevin1990
Bedankt. Ik weet niet of de trillingsdemper die je op de foto hebt het geluid bij mij vermindert.
Welke maat draad heb je? Lijkt M8.
Ik heb 1 beugel bij de pomp en 2 bij ee back up heater. Wel met stalen leidingen dus iets minder flexibel om de trillingsdempers te plaatsen.

Ik denk dat ik de CV ruimte beter moet voorzien van isolatie.
De deur is al gedaan met noppen matten. De andere muren niet maar daar is veel gemonteerd zoals afzuig installatie, binnen unit, switches en andere elektronica.

Was het bij jou alleen resonantie of ook geluid?

[ Voor 11% gewijzigd door Kevin1990 op 29-10-2025 21:10 ]

• Mg4gebruiker
Kevin1990 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:01:
[...]

Bedankt. Ik weet niet of de trillingsdemper die je op de foto hebt het geluid bij mij vermindert.
Welke maat draad heb je? Lijkt M8.
Ik heb 1 beugel bij de pomp en 2 bij ee back up heater. Wel met stalen leidingen dus iets minder flexibel om de trillingsdempers te plaatsen.

Ik denk dat ik de CV ruimte beter moet voorzien van isolatie.
De deur is al gedaan met noppen matten. De andere muren niet maar daar is veel gemonteerd zoals afzuig installatie, binnen unit, switches en andere elektronica.

Was het bij jou alleen resonantie of ook geluid?
Dit is de zolder. De resonantie veroorzaakte een hoorbare trilling tot de verdieping eronder. Dat is nu helemaal weg. Ik hoor het nu alleen een beetje in het trapgat.
Op de zolder zelf hoorde ik alleen het wat hogere geluid van de pomp voor de sww. Dat is nu ook iets minder en op 2mtr afstand niet meer te horen.
Het is inderdaad m8. Of het bij jou helpt kan ik uiteraard niet voorspellen.

• V1nay13
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 10-12 15:24
Hoi Tweakers,
Ik heb een vraag over de buffervat. Ik heb aanbiedingen van verschillende installateurs, en één daarvan wil een Reflex V buffervat met de Flint installeren. Een andere installateur zegt dat andere merken niet compatibel zijn met WeHeat. Heeft iemand ervaring met deze situatie? Dankje.

• Kevin1990
Mg4gebruiker schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:19:
[...]

Dit is de zolder. De resonantie veroorzaakte een hoorbare trilling tot de verdieping eronder. Dat is nu helemaal weg. Ik hoor het nu alleen een beetje in het trapgat.
Op de zolder zelf hoorde ik alleen het wat hogere geluid van de pomp voor de sww. Dat is nu ook iets minder en op 2mtr afstand niet meer te horen.
Het is inderdaad m8. Of het bij jou helpt kan ik uiteraard niet voorspellen.
Snap ik. Ieder huis is anders.
De pomp zit bij ons gemonteerd centraal op de 1e verdieping in een kleine afgesloten ruimte.

Ik ga het wel overwegen om tussen te krijgen.
Op zoek naar mogelijke oplossingen 8)

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:09
V1nay13 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:33:
Hoi Tweakers,
Ik heb een vraag over de buffervat. Ik heb aanbiedingen van verschillende installateurs, en één daarvan wil een Reflex V buffervat met de Flint installeren. Een andere installateur zegt dat andere merken niet compatibel zijn met WeHeat. Heeft iemand ervaring met deze situatie? Dankje.
Nee, geen ervaring mee. Waarom wil de installateur in jouw situatie geen buffer van WeHeat leveren? Heb je dal al gevraagd? En is een buffervat nodig?

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• Carboy54

Carboy54

Duurzaamheid coach

Pr088 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:54:
[...]

Nee, geen ervaring mee. Waarom wil de installateur in jouw situatie geen buffer van WeHeat leveren? Heb je dal al gevraagd? En is een buffervat nodig?
@V1nay13 een serieel buffervat is een dom ding die verder niets doet dan volume vergroten. Goede isolatie en RVS is belangrijk verder niet.

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:13

Hier zijn de waardes nu ook bij de 3 uur grafiek verdwenen. :(

• Razer
jeroendh schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 07:37:
[...]

Idem, hoop toch op tijdelijke storing en geen bewuste keuze.

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-12 11:32
jeroendh schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 07:37:
[...]

Bij mij nu ook, maar waar ik helemaal niet van goed wordt, is dat bij mij de HA integratie iedere dag eruit klapt.
Ik wordt er niet goed van. Ik kan geen data opbouwen op deze manier.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
Logger: homeassistant.config_entries
Bron: config_entries.py:761
Eerst voorgekomen: 08:28:55 (1 gebeurtenis)
Laatst gelogd: 08:28:55

Error setting up entry Weheat cloud for weheat
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/config_entries.py", line 761, in __async_setup_with_context
    result = await component.async_setup_entry(hass, self)
             ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/weheat/__init__.py", line 56, in async_setup_entry
    discovered_heat_pumps = await HeatPumpDiscovery.async_discover_active(
                            ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
        API_URL, token, async_get_clientsession(hass)
        ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    )
    ^
  File "/usr/local/lib/python3.13/site-packages/weheat/abstractions/discovery.py", line 29, in async_discover_active
    response = await  HeatPumpApi(client).api_v1_heat_pumps_get_with_http_info('', 1, 1000, DeviceState.NUMBER_3)
               ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
  File "/usr/local/lib/python3.13/site-packages/pydantic/_internal/_validate_call.py", line 34, in wrapper_function
    return await wrapper(*args, **kwargs)
           ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
  File "/usr/local/lib/python3.13/site-packages/weheat/api/heat_pump_api.py", line 226, in api_v1_heat_pumps_get_with_http_info
    return self.api_client.response_deserialize(
           ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^
        response_data=response_data,
        ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
        response_types_map=_response_types_map,
        ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    )
    ^
  File "/usr/local/lib/python3.13/site-packages/weheat/api_client.py", line 320, in response_deserialize
    raise ApiException.from_response(
          ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^
        http_resp=response_data,
        ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
        body=response_text,
        ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
        data=return_data,
        ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    )
    ^
  File "/usr/local/lib/python3.13/site-packages/weheat/exceptions.py", line 155, in from_response
    raise TooManyRequestsException(http_resp=http_resp, body=body, data=data)
weheat.exceptions.TooManyRequestsException: (429)
Reason: Too Many Requests
HTTP response headers: <CIMultiDictProxy('Server': 'nginx/1.18.0 (Ubuntu)', 'Date': 'Thu, 30 Oct 2025 07:28:55 GMT', 'Content-Length': '0', 'Connection': 'keep-alive')>

Conclusie: Reason: Too Many Requests

Edit: De Homey Weheat app, blijft wel netjes werken.

Kan het komen omdat ik zowel de Homey als HA integratie gebruik?

[ Voor 82% gewijzigd door Bas Post op 30-10-2025 08:38 ]

BP on the move!!!

• Jpiek
V1nay13 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:33:
Hoi Tweakers,
Ik heb gewoon een buffervat van Cordivari hangen, 55 ipv 50 Liter, maar geselecteerd omdat hij iets hoger was maar qua diameter kleiner, en dus wat minder ruimte innam..

Wat moet er wel/niet compatibel zijn aan een vat met een invoer en uitvoer van water ?

• Jpiek
Razer schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 07:53:
[...]

Idem, hoop toch op tijdelijke storing en geen bewuste keuze.
Ik heb Vermogen In en Vermogen Uit nog gewoon i mijn Insight grafieken in Homey staan, van gisteren en van vandaag...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WDxgGdGxBuWCc2UnNhTP4K10b0I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mcrk33sumtFwQgFq7HKz1HU8.png?f=fotoalbum_large

• Razer
Jpiek schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 09:07:
[...]

Ik heb Vermogen In en Vermogen Uit nog gewoon i mijn Insight grafieken in Homey staan, van gisteren en van vandaag...

[Afbeelding]
Dat is natuurlijk wat anders dan gewoon reporting vanuit de WeHeat portal, geen zin in 3rd party zaken te moeten gaan opzetten om het historische vermogen van mijn WP te moeten uitlezen, iets wat gewoon basis functionaliteit is, en tot gisteren ook normaal werkte.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:00
Hier ligt de hele portal eruit. Wellicht een update. Hopelijk zijn ze bezig met de uitrol van inzichten. Vorige keer toen data verdween is er ook een update verschenen dacht ik. Het is later weer teruggekomen meen ik.

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-12 12:28
STIMPPYYY schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 09:48:
Hier ligt de hele portal eruit. Wellicht een update. Hopelijk zijn ze bezig met de uitrol van inzichten.
Dat hoop ik al iedere keer met iedere outage :)

• n.smits
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:40
Voor iOS staat er een update klaar in de App Store.. met (beperkte) inzichten.

• n.smits
Bas Post schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 08:27:Kan het komen omdat ik zowel de Homey als HA integratie gebruik?
Ja. Je kan maar 1 van de 2 gebruiken. De Homey versie is ook niet door Weheat gemaakt en gebruikt stiekem dezelfde ingang. Daarmee probeer je dus 60 requests per uur te sturen, ipv de toegestane 30 requests per uur.

[ Voor 13% gewijzigd door n.smits op 30-10-2025 09:57 ]

• Weheat
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 16:54

Weheat

Bedrijfsaccount Weheat

www.weheat.nl

Hoi Tweakers,

Korte update vanuit ons. Sommigen van jullie hadden al door dat we achter de schermen e.e.a. klaar aan het zetten waren, want goed nieuws! Vanaf vandaag staan de insights voor iedereen live in de app.

Je ziet nu o.a. stroomverbruik, geleverde warmte, COP en een indicatieve CO₂-besparing (plus referral-voortgang). Eventueel de app even updaten/herstarten mocht je ze nog niet zien! De inzichten zullen op een later moment verder uitgebreid worden.

Hope you like it! :-)

PS. We komen ook nog met een update om de integratie met Home Assistant te updaten!

www.weheat.nl

• Bas Post
Weheat schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 09:56:
Hoi Tweakers,

Korte update vanuit ons. Sommigen van jullie hadden al door dat we achter de schermen e.e.a. klaar aan het zetten waren, want goed nieuws! Vanaf vandaag staan de insights voor iedereen live in de app.

Je ziet nu o.a. stroomverbruik, geleverde warmte, COP en een indicatieve CO₂-besparing (plus referral-voortgang). Eventueel de app even updaten/herstarten mocht je ze nog niet zien! De inzichten zullen op een later moment verder uitgebreid worden.

PS. We komen ook nog met een update om de integratie met Home Assistant te updaten!
@Weheat Hartelijk dank voor jullie update in deze forum. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat heel tof vindt van jullie en zie dat weinig andere fabrikanten doen! Echte commitment, zeer gewaardeerd.

BP on the move!!!

• Bas Post
n.smits schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 09:56:
[...]

Ja. Je kan maar 1 van de 2 gebruiken. De Homey versie is ook niet door Weheat gemaakt en gebruikt stiekem dezelfde ingang. Daarmee probeer je dus 60 requests per uur te sturen, ipv de toegestane 30 requests per uur.
Thx! Dat verhelderd een hoop. Wel erg jammer dat beide niet tegelijk kan. Is dat op een of andere manier op te lossen?

BP on the move!!!

• kuhlivisj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:47
Wel jammer dat er een best verschil zit tussen de inzichten en wat ik zelf heb gemeten.

Als ik kijk in de inzichten zou ik dit jaar tot nu toe 1927 kWh verbruikt hebben. Als ik echter kijk naar mijn energiemeters dan heeft de buitenunit 2045,89 kWh en de binnenunit 155,52 kWh verbruikt.

De COP zou dus een stuk lager zijn dan wat de app aangeeft.

• Razer
Top thanks voor update @Weheat!
Komt het vermogen in / vermogen uit ook weer terug in de reporting van de portal?

• Sir Bacon
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:40
kuhlivisj schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 10:11:
Wel jammer dat er een best verschil zit tussen de inzichten en wat ik zelf heb gemeten.

Als ik kijk in de inzichten zou ik dit jaar tot nu toe 1927 kWh verbruikt hebben. Als ik echter kijk naar mijn energiemeters dan heeft de buitenunit 2045,89 kWh en de binnenunit 155,52 kWh verbruikt.

Dan lijkt het erop dat ze de 14 W continue in standby niet meenemen. 14 W * 24 * 365 = 122 kWh. Dat is akelig dicht bij je verschil tussen 1927 en 2045,89.
Wat mij betreft moeten ze dat in ieder geval meenemen. Verbruik van de binnenunit weet Weheat natuurlijk niet. Maar het lijkt niet onbelangrijk, in jouw geval een kleine 8%.

• jeroendh
Hoi Tweakers,

Mooi dat dit straks ook via de app zichtbaar is.
Komen de waarden vermogen in/uit en de COP nog wel terug in de portal?
Zie op de hoofdpagina van de portal nu ook de COP niet meer. Deze is nu vervangen door luchttemperatuur in zie ik.
De huidige COP en het vermogen is wel in de app zichtbaar. Waarom dan verbergen in de portal? Er valt niks te verbergen toch?

Ik zou eerder bij de portal de melding "Op mobiel biedt onze app de beste ervaringen voor deze functie" eens uitschakelen. ;) De portal is beter dan de app met grafieken.

[ Voor 9% gewijzigd door jeroendh op 30-10-2025 10:57 ]

• Jpiek
Razer schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 09:37:
[...]

Dat is natuurlijk wat anders dan gewoon reporting vanuit de WeHeat portal, geen zin in 3rd party zaken te moeten gaan opzetten om het historische vermogen van mijn WP te moeten uitlezen, iets wat gewoon basis functionaliteit is, en tot gisteren ook normaal werkte.
De Homey App haalt, net als de HA Integratie, gewoon zijn gegevens uit de Weheat API.
Dit komt niet uit mijn OTGW, die levert dergelijke data niet..

• n.smits
Bas Post schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 10:10:
[...]

Thx! Dat verhelderd een hoop. Wel erg jammer dat beide niet tegelijk kan. Is dat op een of andere manier op te lossen?
Persoonlijk heb ik er voor gekozen alleen HA te gebruiken. Eventueel zou je data vanuit HA naar Homey kunnen doorzetten via de HA app in Homey.

• Jpiek
Jpiek schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 20:30:
Onderhand misschien tijd voor een eigen subject ?

"Warmtepomp aansturen met OTGW en Domotica" ?
Voor wie interesse heeft : Ik heb een nieuwe subject gestart hiervoor...

Warmtepomp aansturen met OTGW en Domotica (Homey Pro of HA)

• V1nay13
Carboy54 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:57:
[...]

@V1nay13 een serieel buffervat is een dom ding die verder niets doet dan volume vergroten. Goede isolatie en RVS is belangrijk verder niet.
Bedankt voor het antwoord.
De belangrijkste reden is inderdaad om het volume te verhogen, omdat mijn systeem er niet genoeg heeft. Mijn situatie is een appartement met 5 radiatoren van type 22, vandaar de noodzaak van een buffer.

• n.smits
kuhlivisj schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 10:11:

De support pagina geeft antwoord op je vraag (het antwoord zal je alleen waarschijnlijk niet bevallen): https://support.weheat.nl...-in-de-app?language=nl_NL (onderdeel "Hoe berekenen we je verbruik?")

• V1nay13
Jpiek schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 08:57:
[...]

Ik heb gewoon een buffervat van Cordivari hangen, 55 ipv 50 Liter, maar geselecteerd omdat hij iets hoger was maar qua diameter kleiner, en dus wat minder ruimte innam..

Wat moet er wel/niet compatibel zijn aan een vat met een invoer en uitvoer van water ?
Jouw zin was ook wat me verbaasde. Maar toen dacht ik aan temperatuursensoren of zoiets. Maar als je al ervaring hebt, lijkt het gebruik van WeHeat marketingpraat.

Ik zie dat een WeHeat-buffervat veel duurder is dan buffervaten van derden (zonder isolatie). Ik vroeg me af of het oké is om die gewoon te gebruiken.

• STIMPPYYY
Mooie update zo met inzichten. Wat ik al hoopte (was ook mijn aanname) is dat historische gegevens er gewoon inzitten. Deze data was er altijd al natuurlijk.

Hoe verhouden de gegevens in inzichten zicht tot wat andere hebben gemonitord met applicaties van derden? Met name verbruik?

[ Voor 3% gewijzigd door STIMPPYYY op 30-10-2025 12:11 ]

• aloft
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:11
Ik zou in de app de COP ook nog uitgesplitst willen zien tussen SWW verwarmen en CV verwarming, daar zit bij mij een flink verschil tussen. Bij het energieverbruik en 'opgeleverde energie' hebben ze die splitsing wel al gemaakt, dat geeft veel inzicht.

[ Voor 5% gewijzigd door aloft op 30-10-2025 12:19 ]

• Ariewhr
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:49
Fijn dat de inzichten beschikbaar zouden moeten zijn. Echter heb ik na meerdere pogingen (app herstart, app opnieuw geïnstalleerd) deze nog niet beschikbaar. Is er mogelijk een verschil met android en ios uitrol? Ik werk zelf op android.

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:27

polthemol

Moderator General Chat
Ariewhr schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 12:30:
Fijn dat de inzichten beschikbaar zouden moeten zijn. Echter heb ik na meerdere pogingen (app herstart, app opnieuw geïnstalleerd) deze nog niet beschikbaar. Is er mogelijk een verschil met android en ios uitrol? Ik werk zelf op android.
hier ios en ook nog niets. Mogelijk dat de platformen zelf gefaseerd uitrollen? (als een update van de app nodig is natuurlijk)

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• STIMPPYYY
polthemol schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 12:33:
[...]

hier ios en ook nog niets. Mogelijk dat de platformen zelf gefaseerd uitrollen? (als een update van de app nodig is natuurlijk)
Nee iOs is gewoon brak. Zoek naar weheat via app store en ipv openen klikken (staat geen werk bij), klik erop zodat je naar de app details gaat en dan kun je daar bijwerken.

[ Voor 4% gewijzigd door STIMPPYYY op 30-10-2025 12:35 ]

• Bas Post
Ik heb de IOS update een half uur geleden geïnstalleerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9xOG6KkLsLd8RcPPsydqQx7GRgA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yweIQXON7aapQvkex4aoRYxC.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OqAPWHhBq_KrNDl0h93hSlqjzzE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Emu2N9ap7zDLySLsPhF55vfB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Bas Post op 30-10-2025 12:36 ]

BP on the move!!!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:27

polthemol

Moderator General Chat
STIMPPYYY schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 12:34:
[...]

Nee iOs is gewoon brak. Zoek naar weheat via app store en ipv openen klikken (staat geen werk bij), klik erop zodat je naar de app details gaat en dan kun je daar bijwerken.
lading digitale kudos voor jou, app-update is er dus

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:41
Op mijn Android nog geen update, dus nog even geduldig wachten :)

What a fine day for Science! | Specs

• Jpiek
V1nay13 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 11:56:
[...]
Jouw zin was ook wat me verbaasde. Maar toen dacht ik aan temperatuursensoren of zoiets. Maar als je al ervaring hebt, lijkt het gebruik van WeHeat marketingpraat.
Temperatuursensoren zitten in een boilervat, niet in een buffervat. Wellicht is er een spraakverwarring ?
Ik zie dat een WeHeat-buffervat veel duurder is dan buffervaten van derden (zonder isolatie). Ik vroeg me af of het oké is om die gewoon te gebruiken.
ja, bij wijze van spreken kun je nog een regenton gebruiken, mits van RVS en goed geïsoleerd. Wat @Carboy54 ook al schreef, het is een dom vat...

• Louis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:00
Erg fraai de nieuwe IOS app @Weheat Kudos!

Model Y Pearl White Sr besteld ; Weheat Blackbird ; SolarEdge 9000WP; Unifi; Hikvision

• 201WD
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:16
Hoi Tweakers,

Mooie update .
Van 417 naar 440

Bedankt

• V1nay13
Jpiek schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 12:55:
[...]

Temperatuursensoren zitten in een boilervat, niet in een buffervat. Wellicht is er een spraakverwarring ?

[...]

ja, bij wijze van spreken kun je nog een regenton gebruiken, mits van RVS en goed geïsoleerd. Wat @Carboy54 ook al schreef, het is een dom vat...
Nee, je hebt gelijk - de sensoren zitten in het boilervat. Ik was verbaasd toen de installateur sprak over incompatibiliteit, aangezien ik geen ervaring heb met een warmtepomp.

Ik denk erover om gewoon een Reflex V-buffervat (zonder isolatie) te gebruiken. Zou dat een groot verschil maken in mijn jaarlijkse energieverbruik (zie @Carboy54)?

• MartinPTweak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-12 15:40
Harmsen schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 12:47:
Net ge-update op Android.....

• Jpiek
V1nay13 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 13:14:
[...]
Nee, je hebt gelijk - de sensoren zitten in het boilervat. Ik was verbaasd toen de installateur sprak over incompatibiliteit, aangezien ik geen ervaring heb met een warmtepomp.

Ik denk erover om gewoon een Reflex V-buffervat (zonder isolatie) te gebruiken. Zou dat een groot verschil maken in mijn jaarlijkse energieverbruik (zie @Carboy54)?
Isolatie zou ik wel doen, anders heb je straks een hete dikke radiator in een ruimte die je niet wilt/hoeft te verwarmen.

• Carboy54

Carboy54

Duurzaamheid coach

V1nay13 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 13:14:
[...]

Zoals reeds aangegeven RVS MET isolatie. Zonder moet je niet willen. Verkeerde besparing in verduurzamen.

• RayDelft
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:07
HEEL VREEMD . Het werd nogal warm hier . De Sparrow stond met bijna 1 KWatt te pompen vanaf vannacht . Toen ging de zon stralen en liep de kamertemperatuur helemaal op tot boven de 24 graden . Warmtepomp bleef echter draaien . Lyric stroomloos maken en weer starten hielp niet . Uiteindelijk in de meterkast de hele WP maar uitgezet en later herstart . Nu is hij inderdaad gestopt . Communicatie is hersteld zo te zien . Ik kreeg de melding dat er geen communicatie meer was . Is dat een issue van Lyric ? Of WP ? Of update ?

Overigens blij met de update . Eindelijk inzichten TOP Weheat ! En dan nu nog graag de COP arm gevraagd vermogen weer terug in de grafieken . Dan ben ik weer helemaal blij.

• Razer
RayDelft schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 13:32:
HEEL VREEMD . Het werd nogal warm hier . De Sparrow stond met bijna 1 KWatt te pompen vanaf vannacht . Toen ging de zon stralen en liep de kamertemperatuur helemaal op tot boven de 24 graden . Warmtepomp bleef echter draaien . Lyric stroomloos maken en weer starten hielp niet . Uiteindelijk in de meterkast de hele WP maar uitgezet en later herstart . Nu is hij inderdaad gestopt . Communicatie is hersteld zo te zien . Ik kreeg de melding dat er geen communicatie meer was . Is dat een issue van Lyric ? Of WP ? Of update ?

Overigens blij met de update . Eindelijk inzichten TOP Weheat ! En dan nu nog graag de COP arm gevraagd vermogen weer terug in de grafieken . Dan ben ik weer helemaal blij.
Heb je de communicatie module van de T6 stroomloos gehad?

• MartinPTweak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-12 15:40
T6 ideetjes...

- Eigenlijk niet gebruiken
- Temperatuur wordt niet goed gemeten, is 1 tot 1,5 te hoog
- Komt waarschijnlijk door interne verwarming van de behuizing.
- Meet op 0,1 graad nauwkeurigheid, vertelt dat ook aan de warmtepomp, maar display naar gebruiker is afgerond op 0,5 graad, waarom?

Oude (35 jaar) Honeywell Chronotherm III behuizing is 22,1 graden, wat ook gerapporteerd wordt door 'gecalibreerde' T6 (1,5 graad, had 1,2 uitgerekend maar alleen in stappen van 0,5 graad in te stellen) en een andere binnen thermometer meting en behuizing. De behuizing voorkant van de T6 is dan 24,5, de achterkant zelfs 26,5. Leuk dat ie meehelpt met verwarmen..... :-(

Er is nog een openstaande vraag of de instelling voor gas nog belangrijk is of niet.
Verder doet ie Opentherm, dit is onze eerste OT thermostaat.
Duurt soms wat lang om de gevraagde target temperatuur weer te verlagen als de gewenste temperatuur is bereikt.

Dit zijn uiteraard onze ervaringen, benieuwd wat andere mensen met de T6 ervaren!

• jeroendh
MartinPTweak schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 14:06:
T6 ideetjes...

- Eigenlijk niet gebruiken
- Temperatuur wordt niet goed gemeten, is 1 tot 1,5 te hoog
- Komt waarschijnlijk door interne verwarming van de behuizing.
- Meet op 0,1 graad nauwkeurigheid, vertelt dat ook aan de warmtepomp, maar display naar gebruiker is afgerond op 0,5 graad, waarom?

Oude (35 jaar) Honeywell Chronotherm III behuizing is 22,1 graden, wat ook gerapporteerd wordt door 'gecalibreerde' T6 (1,5 graad, had 1,2 uitgerekend maar alleen in stappen van 0,5 graad in te stellen) en een andere binnen thermometer meting en behuizing. De behuizing voorkant van de T6 is dan 24,5, de achterkant zelfs 26,5. Leuk dat ie meehelpt met verwarmen..... :-(

Er is nog een openstaande vraag of de instelling voor gas nog belangrijk is of niet.
Verder doet ie Opentherm, dit is onze eerste OT thermostaat.
Duurt soms wat lang om de gevraagde target temperatuur weer te verlagen als de gewenste temperatuur is bereikt.

Dit zijn uiteraard onze ervaringen, benieuwd wat andere mensen met de T6 ervaren!
Heb een tijdje geleden contact gehad met Resideo over de afronding van de temperatuur en waarom hij al na een half uur de gevraagde temperatuur als ruimte temperatuur weergeeft op het display.

Het antwoord bleef na meermaals uitleggen het volgende:
"Wat de warmte pomp afleest en hoe kunnen wij geen uitspraken over doen.
Al onze sensoren in thermostaten zijn op 0.5 graad nauwkeurig." 8)7

Ofwel ze hebben geen idee hoe hun eigen thermostaat via OT commmuniseerd

• jelleeelco
Harmsen schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 12:47:
App verwijderen en opnieuw installeren. Dat fixed het voor Android.

• Ronnie27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kRMJ25vwRQMWw39uve-tVchchTs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CYwkIt40YkOMOUMrBH1pvPoE.jpg?f=fotoalbum_large

Een klein beetje verschil met Home Wizard...

• jelleeelco
Ronnie27 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 14:32:
[Afbeelding]

Ja, standby verbruik lijkt niet mee genomen. Vind ik zelf wel eerlijker om dat niet te doen. Je rekent ook het elektraverbruik van je CV ketel niet mee als 'verwarming' en in je gasberekeningen.

Dus als je appels met appels wilt vergelijken moet je of standby-CV + gasverbruik (omgerekend naar kWh) en dat vergelijken met standby -Weheat + elektra Weheat.

Of gewoon voor lief nemen dat het een paar kWh scheelt per jaar. Heel wezenlijk zal het niet zijn.

• STIMPPYYY
Ronnie27 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 14:32:
[Afbeelding]

Dat ziet er prima uit. Al eerder gelezen dat de data vrij nauwkeurig is.

Wel erg cool om te zien, dat wanneer ik de huidige trend doortrek, dit jaar minimaal de helft aan kosten op gas bespaar. En waarschijnlijk ligt dat zelfs op meer dan 65+%.

• jelleeelco
Hoi Tweakers,

Zitten nog wel wat bugs in zo te zien. Als ik bij COP kijk voor 2025, is het afgekapt op April. Ga ik naar maand, dan weer terug naar jaar, dan komt het even op en verdwijnt het weer. Soms blijft het staan...meestal niet.
Pagina: 1 ... 124 ... 148 Laatste

Let op:
Vragen om, of het aanbieden van referrals zijn op heel tweakers niet toegestaan. Dit topic is daar geen uitzondering op.