Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:12
I.p. schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 08:13:
[...]

Dat geluid hoor ik bij onze BB al sinds het begin. Volgensmij hoort het er gewoon bij
Ik hoor het voornamelijk als de compressor 20% draait. In de nachtelijke uren is het dan best goed hoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I.p.
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 11:07
mavical schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 11:01:
[...]

Ik hoor het voornamelijk als de compressor 20% draait. In de nachtelijke uren is het dan best goed hoorbaar.
Ik vind het soort van ratelend geluid van de compressor storender bij hogere vermogens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19:11
Kevin1990 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 10:39:
[...]

Eens. Ik had pomp de P60 genomen als die er was.
Wij hebben als back up airco's en een back up verwarming in het leiding werk. Ik ga binnenkort de stooklijn nog iets verder terug schroeven om te kijken of dit een positief effect heeft.
Dat maakt eigenlijk niet veel uit, je verschuift enkel het moment waarop het gebeurt. Als het hier nu iets te koud is dan zet de vrouw even de airco aan, het is meestal enkel de momenten dat ze stil binnen zit. Ik zit wel altijd op stooklijn, sommigen gaan liever op OT in deze periodes.

Voordat ik aan de Weheat BB begon heb ik om deze reden serieus overwogen om voor 2 kleinere (Vaillant) warmtepompen te gaan, zodat ik er 1 of 2 aan kon zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1990
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 18:01
DjAntoon schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 11:16:
[...]

Dat maakt eigenlijk niet veel uit, je verschuift enkel het moment waarop het gebeurt. Als het hier nu iets te koud is dan zet de vrouw even de airco aan, het is meestal enkel de momenten dat ze stil binnen zit. Ik zit wel altijd op stooklijn, sommigen gaan liever op OT in deze periodes.

Voordat ik aan de Weheat BB begon heb ik om deze reden serieus overwogen om voor 2 kleinere (Vaillant) warmtepompen te gaan, zodat ik er 1 of 2 aan kon zetten.
Ik zelf stuur nu ook aan op OT. Nadeel daarvan is en onze zoneregeling hij stopt wanneer die ene kamer die warmte vraagt op temperatuur is. Met stooklijn in de winter blijft die door hobbelen en de zones die altijd meedraaien blijven dan verwarmd. Daarmee doen de kamers die zones hebben die geregeld kunnen worden even mee met warmtevraag en gaan ook weer uit als die op temperatuur is. Vind ik zelf best wel een goeie setup.

Alleen dat suizen moet ik echt aan gaan werken en ook wat convectoren meer knijpen die een regelbare zone hebben want die zijn erg snel op temperatuur. Dat zou ik iets gelijkmatiger willen zien. Hebben we wat te doen in het stookseizoen wanneer de BB ook op stooklijn gezet wordt.

Airco is ook een optie maar ik wil toch blivjen afstellen tot het lukt. Zeker aangezien de investering van de warmtepomp vele malen groter is als alle airco's bij elkaar in huis (elke kamer 1)
We hebben een dure machine die ik graag wil laten werken zoals ik wil. Zal vast wat moeite kosten maar dat heb ik er zeker voor over _/-\o_

Voor iedereen die nog tips heeft om van het suizen af te komen hou ik me aanbevolen. Die zones wil ik liever niks aan doen en wil de vloerverwarming altijd open houden hiervoor. Leidingwerk aanpassen is een optie maar vermoed dat ik niet iedereen mee krijg om de vrij recente verbouwing deels weer te doen en de vloer open te halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kreekel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:21
Het valt me op dat mij Flint plots (na update?) 20w gebruikt tijdens stand-by.

Hebben jullie dit ook? Of is dit iets bij mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:22
kreekel schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 17:47:
Het valt me op dat mij Flint plots (na update?) 20w gebruikt tijdens stand-by.

Hebben jullie dit ook? Of is dit iets bij mij?
Nee hier gebruikt hij (buitenunit) nog gewoon 7 Watt volgens HW. Binnenunit meet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleroodborst
  • Registratie: Oktober 2025
  • Nu online
Wij zijn ons nu al een tijd aan het oriënteren op een full electric warmtepomp. Meerdere offertes opgevraagd, maar die vinden wij aan de hoge kant. Vandaag contact gehad met CB en deze offerte ontvangen. Zijn er mensen die ook recent een FE Weheat Flint hebben laten plaatsen? Komt de prijs enigszins in de buurt van jullie ervaringen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sCjqn6gFRz4YTXI8rdgczn5ujwY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ci0v9XttPDNble8bxe6ePmpb.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 119 120 Laatste

Let op:
Vragen om, of het aanbieden van referrals zijn op heel tweakers niet toegestaan. Dit topic is daar geen uitzondering op.