Wanneer ik
geen overschot heb van de zonnepanelen (Zie eerdere post), pendelt de Flint warmtepomp. ChatGPT adviseerde mij contact op te nemen met Tado om de hysterese (0.1-0.2) aan te passen naar (0.5-1)
Ik heb contact opgenomen met de helpdesk van Tado
Wij begrijpen hoe belangrijk het is om het rendement van je verwarmingssysteem te optimaliseren met tado°. Om je te helpen de beste resultaten te bereiken, bieden we drie PWM-opties (Pulse Width Modulation) die zijn afgestemd op verschillende behoeften:
1.PWM voor warmtepompen of
verwarmingsketels op pellets
Deze instelling is ontworpen
om het rendement van
pelletverwarmingssystemen en
warmtepompen te verbeteren
door de frequentie van aan/uit-
cvcli te verlagen
2. PWM onmiddelliike respons
en volledige warmtevraag
inwilligen: Deze optie zorgt
voor een onmiddelliike reactie
op warmtevragen voor
systemen die zijn aangesloten
op vloerverwarmingskleppen
en houdt de activering in stand
totdat volledig aan de vraag is
voldaan. Het qaat
energieverspilling tegen omdat
het voorkomt dat de output bii
lage warmtevraag tegen een
gesloten klep aanloopt en
helpt cycli voor
warmtepompen te beperken
3. PWM om het overschrijden van temperatuur tot een minimum te beperken: Deze instelling helpt temperatuuroverschrijdingen te beperken en reageert voornamelijk op gematigde tot hoge warmtevragen. Het relais wordt alleen geactiveerd als de warmtevraag hoger is dan 50%.
Let op:
Je kunt slechts één van deze opties voor je verwarmingssysteem/apparaat kiezen.Je kunt op elk moment een andere instelling aanvragen
Wat zijn jullie ervaringen met optie 1 ?
Zolang weheat intelligence nog niet beschikbaar is wil ik zolang mogelijk de aansturing vanuit tado gebruiken om het overschot van de zonnepanelen te gebruiken voor de Flint WP.
[
Voor 9% gewijzigd door
frank2908 op 15-10-2025 10:39
]