Is stille modus hetzelfde als nachtstand? Waar vind ik dat want ik zie dit nergens in de weheat app of de honeywell home.Jvandeven schreef op woensdag 24 september 2025 @ 15:57:
[...]
Je kan hem met de nachtstand uitzetten en de tijd instellen tot wanneer je wil beginnen met heet water maken. Maar dan kan je natuurlijk ook niet verwarmen. Ik kijk ook erg uit naar de intelligence update
Ik ga het niet 1op1 overnemen maar proberen te begrijpen wat je conceptueel doet / het als voorbeeld gebruiken en uiteraard aanpassen aan de situatie hier. Het lijkt erop dat je aan een heleboel dingen al gedacht hebt en ik zou het super leuk vinden als je daar iets van wil delen (desnoods via een PB)Jpiek schreef op woensdag 24 september 2025 @ 17:58:
[...]
Ja, als je ook een Homey hebt kan dat idd.
Maar inzichtelijk maken wat de flow allemaal doet is lastig...
Maar als de huidige temperatuur niet wordt doorgegeven, waarmee verschilt dit dan t.o.v. een ‘normale’ stooklijn instelling?Fbosman schreef op woensdag 24 september 2025 @ 17:03:
[...]
De huidige ruimtetemp wordt niet doorgegeven, maar daar doet de BB volgens mij niets mee.
Verder werkt het als een zonnetje.
Dit zijn de instellingen voor de Bosch easy thermostaat:
[Afbeelding]
De huidige kamertemperatuur wordt niet doorgegeven aan de BB. De thermostaat gebruikt die wel om de gewenste temperatuur door te geven aan de BB. Hij draait OpenTherm met de BB en rekent zelf de stooklijn uit adh van de buitentemperatuur en de binnentemperatuur.Mausssie schreef op woensdag 24 september 2025 @ 19:39:
[...]
Maar als de huidige temperatuur niet wordt doorgegeven, waarmee verschilt dit dan t.o.v. een ‘normale’ stooklijn instelling?
Je ziet dat hij 18 graden doorgeeft aan de BB.
In de app: Instellingen->Stilteniveau.Mg4gebruiker schreef op woensdag 24 september 2025 @ 18:50:
[...]
Is stille modus hetzelfde als nachtstand? Waar vind ik dat want ik zie dit nergens in de weheat app of de honeywell home.
Daar zet je de nachtstand op uit. En dan de gewenste tijd dat hij uit moet blijven.
In de zomermaanden dus tussen 17 en 13:30. Nu heb ik hem dus helaas een beetje moeten aanpassen (21-12uur) want ze vinden 20c te koud hier.
Enige toevoeging op wat ik bedoel. Het is allemaal iets complexer.Jpiek schreef op woensdag 24 september 2025 @ 12:50:
Als die kaarsen, gashaard of groep gasten invloed hebben op de kamertemperatuur heeft dat mijn mij regeling wél invloed op de aanvoertemperatuur. En dat is ook zoals ik het wil...
Mijn Tset heeft een basis sturing obv de buitentemperatuur die op basis van de kamer temperatuur omhoog of omlaag wordt bijgesteld.
Met de gashaard (of kaarsen ed) aan zal Tset wel degelijk omlaag gaan, maar niet onder een minimum. Met een eenvoudige OT thermostaat zou dit wel gebeuren en dat wil ik dus juist niet. Wij willen het op dat moment juist een stukkie warmer en knus stoken dan de WP op dat moment snel kan maken.
Dit is geen lineaire vergelijking en speciek op mijn huis en comfort afgestemd. Ik neem bijvoorbeeld ook de centrale afzuiging mee, die ik obv CO2 meters aanstuur en frisse, maar ook koude lucht binnen haalt.
Ook met hardere wind zet ik Tset hoger, omdat ik meer warmteverlies heb.
Ok, wil ik zeker doen... Maar zul je net zien: vanavond na een update en stroomloos zetten is mijn Homey overleden...arjenhiemstra schreef op woensdag 24 september 2025 @ 19:25:
[...]
Ik ga het niet 1op1 overnemen maar proberen te begrijpen wat je conceptueel doet / het als voorbeeld gebruiken en uiteraard aanpassen aan de situatie hier. Het lijkt erop dat je aan een heleboel dingen al gedacht hebt en ik zou het super leuk vinden als je daar iets van wil delen (desnoods via een PB)
ff geduld dus...
Dus als ik het goed begrijp, wordt de gewenste water temperatuur via OT aan de Weheat WP doorgegeven, a.d.h. van ingesteld stooklijn op basis van kamer temperatuur. Hij doet dus niets met buiten temperatuur. Een standaard OT thermostaat doet dat ook, maar dan zonder stooklijn. De gevraagde water temperatuur bij inschakelen is te hoog, waardoor de WP te hard gaat draaien. Heb jij daar dan geen last van?Fbosman schreef op woensdag 24 september 2025 @ 19:54:
[...]
De huidige kamertemperatuur wordt niet doorgegeven aan de BB. De thermostaat gebruikt die wel om de gewenste temperatuur door te geven aan de BB. Hij draait OpenTherm met de BB en rekent zelf de stooklijn uit adh van de buitentemperatuur en de binnentemperatuur.
Je ziet dat hij 18 graden doorgeeft aan de BB.
[ Voor 7% gewijzigd door RNacoustics op 24-09-2025 20:54 ]
Hij gebruikt wel degelijk de buitentemperatuur. Daarmee bepaalt hij de te kiezen temperatuur op de stooklijn en corrigeert die vervolgens een beetje met de kamertemperatuur.RNacoustics schreef op woensdag 24 september 2025 @ 20:50:
[...]
Dus als ik het goed begrijp, wordt de gewenste water temperatuur via OT aan de Weheat WP doorgegeven, a.d.h. van ingesteld stooklijn op basis van kamer temperatuur. Hij doet dus niets met buiten temperatuur. Een standaard OT thermostaat doet dat ook, maar dan zonder stooklijn. De gevraagde water temperatuur bij inschakelen is te hoog, waardoor de WP te hard gaat draaien. Heb jij daar dan geen last van?
Het verloop in temperatuur is zeer geleidelijk, net als bij een “domme” stooklijn.
Weet iemand hier raad mee?
Ik zie in de app en de portal wel de gevraagde temperatuur en deze verandert ook mee als ik de temp op de Lyric hoger of lager zet , maar de Sparrow reageert daar niet meer op . De Sparrow lijkt het ingevoerde programma te volgen , maar reageert niet meet op handmatige veranderingen , ookal worden dit correct weergegeven.
Ik zie in de app en de portal wel de gevraagde temperatuur en deze verandert ook mee als ik de temp op de Lyric hoger of lager zet , maar de Sparrow reageert daar niet meer op . De Sparrow lijkt het ingevoerde programma te volgen , maar reageert niet meet op handmatige veranderingen , ookal worden dit correct weergegeven.
:strip_exif()/f/image/PHIyRlaWoc9YhCMBxx6tVr5k.jpg?f=fotoalbum_large)
Hij staat bij mij uit. Maar ik zie bij stilteniveau niet de optie om de gewenste tijd in te voeren.CyberFR schreef op woensdag 24 september 2025 @ 20:00:
[...]
In de app: Instellingen->Stilteniveau.
Daar zet je de nachtstand op uit. En dan de gewenste tijd dat hij uit moet blijven.
In de zomermaanden dus tussen 17 en 13:30. Nu heb ik hem dus helaas een beetje moeten aanpassen (21-12uur) want ze vinden 20c te koud hier.
[ Voor 11% gewijzigd door Mg4gebruiker op 25-09-2025 00:25 ]
Je ketel module van de T6 even minuut stroomloos halen en weer insteken.RayDelft schreef op woensdag 24 september 2025 @ 23:44:
Weet iemand hier raad mee?
[Afbeelding]
Storing tussen T6 ketel module en WeHeat, heb dit afgelopen winter verschillende keren meegemaakt.
Ik heb er een smart stekker tussen gezet die dit elk weekend in de nacht automatisch doet, dan heb ik er geen last meer van
Let op:
Vragen om, of het aanbieden van referrals zijn op heel tweakers niet toegestaan. Dit topic is daar geen uitzondering op.
Vragen om, of het aanbieden van referrals zijn op heel tweakers niet toegestaan. Dit topic is daar geen uitzondering op.