• mog__wai
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:23
Carboy54 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 19:45:
[...]

BlackBird 10 kW ?? De P80=11 kW bij 7/35 en de P60= 9 kW bij 7/35
Een 10 kW lijkt mij onwaarschijnlijk. Wellicht een Sparrow P80 ??
10kW bij -10degC. Dus een P100 boven de 6kW P60 en 8kW P80.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjenhiemstra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:21
Satefan schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 17:15:
[...]

Zie je dit alleen in de app, of ook in het portal?
App only

• JessicavdH
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 20:41

JessicavdH

Blackbird P80 | Duco WTW | HA

mog__wai schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 19:32:
Vanmiddag bij @Weheat geweest voor een rondleiding. Erg leuk dat ze dat organiseren en zeker een aanrader om zelf hun spullen te ervaren en een idee te krijgen van hun filosofie en faciliteiten. Veel mensen in de groep hadden vragen, dus het werd al snel een vraag / antwoord sessie waardoor we meer dan een uur uitliepen en de rondleiding werd ingekort. Onze host nam rustig de tijd en leek geen haast te hebben :).

Toch weer een aantal dingen opgepikt:
- Ze werken blijkbaar aan een 10kW blackbird variant, maar die is niet snel te verwachten
- Er komt binnenkort een koppeling met de P1 poort van de slimme meter (om zonnestroom overschot te verbruiken.
- Ze zijn niet enthousiast om samen te werken met energie management systemen. Omdat de WP een comfort systeem is zijn ze van mening dat de WP altijd "voorrang" moet krijgen en de rest zich moet aanpassen.
- Ik vroeg naar het aanvriezen van de pootjes. Daar waren ze mee bekend en hebben ze een designwijziging voor doorgevoerd, alhoewel het me niet helemaal duidelijk werd wat precies.
- Ze gaan uit van een economische levensduur van 20 jaar en 5 jaar garantie. Daarna ben je afhankelijk van "wettelijke garantie" / non-conformiteit. Defecten aan het gas circuit worden niet in het veld opgelost en beteken een swap van de complete WP. De kans daarop achten ze heel klein en als het toch gebeurt willen ze de WP terug voor onderzoek naar de oorzaak.
- We hadden een discussie over het kiezen van boiler capaciteit. Kies je de kleinste die nog net voldoet (en daarmee minder energie / tijd nodig hebt voor een legionella run) of een iets grotere die je op een lagere temperatuur kan zetten. Volgens weheat had iets groter + lagere temperatuur de voorkeur, maar een WP installateur die ik eerder sprak beweerde juist het tegenovergestelde.

En nog 1 minpuntje: ze geven hun installateurs niet het goede voorbeeld. De boiler in de demo ruimte heeft geen thermosifon (buis loop recht opzij en dan omhoog) en daardoor een goed voelbaar warmtelek:
[Afbeelding]
En weet je of er nog een oplossing komt voor iedereen die al een Blackbird (of ander model) met aanvriezende pootjes heeft? Want is wel een echte ontwerpfout waar ik geen 20 jaar mee verder wil.

Jaren_30_huis_gasloos

• mog__wai
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:23
JessicavdH schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 20:41:
[...]

En weet je of er nog een oplossing komt voor iedereen die al een Blackbird (of ander model) met aanvriezende pootjes heeft? Want is wel een echte ontwerpfout waar ik geen 20 jaar mee verder wil.
Weet ik niet. Het is me ook niet helemaal duidelijk wat ze hebben aangepast.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Satefan
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20:51
JessicavdH schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 20:41:
[...]

Ik kan wel even een ring voor je printen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LvA-PZJj7GLjafhEBg4QadWy_BE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rycFMC71WkTHxuoKq7coPiLi.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 107 108 Laatste

Let op:
Vragen om, of het aanbieden van referrals zijn op heel tweakers niet toegestaan. Dit topic is daar geen uitzondering op.