Daily driver; MB R171 SLK280
Waarschijnlijk hebben ze de luchtafweer rond die plek goed op orde, dus ben benieuwd hoe het nu weer gelukt is.
Het best beschermde stukje Rusland ver van je linies beschadigen is hoe dan ook een zware slag.AMARONE schreef op maandag 17 juli 2023 @ 08:08:
Toch jammer dat het spoor niet meteen mee is gegaan. Gewoon 4 pilaren wegrammen zou beter werken in 1x
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
A closer look at the damage pic.twitter.com/CKh1HRf2DW
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 17 juli 2023
Dat hele segment is getordeerd, en zal vervangen moeten worden.
Het segment aan de rechterkant (zie video) zal ook weinig steun hebben zo..
[ Voor 12% gewijzigd door bloody op 17-07-2023 08:20 ]
nope
Afhankelijk van de locatie is het mogelijk Oekrains grondgebied.ph4ge schreef op maandag 17 juli 2023 @ 08:14:
[...]
Het best beschermde stukje Rusland ver van je linies beschadigen is hoe dan ook een zware slag.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Railway traffic on the #CrimeanBridge has been resumed, according to the "operational headquarters" of the #Crimea. pic.twitter.com/c1GxXsOOyb
— NEXTA (@nexta_tv) 17 juli 2023
Maar de pilaar zelf lijkt mee te vallen. Is ook lastig op te blazen want het is een brok beton.bloody schreef op maandag 17 juli 2023 @ 08:19:
Mooi, een gedeelte van het horizontale stuk op de pijler lijkt weggeslagen te zijn, dat lijkt me een lastige reparatie?
[Embed]
Maar elke schade is schade dus prima, kost ze toch weer weken.
* De beveiliging sterker maken dan Fort Knox? Ondanks dat je dit enorm veel resources kost iedere dag en geen garantie is voor 100% veilig? (want dat bestaat niet)
* Constant de resources erin stoppen voor te herstellen in de wetenschap dat een paar weken later de boel weer gesloopt is?
Die brug was op papier enorm handig en in vredestijd zeker. Maar voor oorlogsdoeleinden is hij handig als hij gebruikt kan worden. Maar die brug is zeker niet de heilige graal. Dit zal zeker niet de laatste keer zijn dat deze brug het doelwit wordt. En wat zal Rusland doen? Ik gok meer geld uitgeven aan het bestoken van burgerdoelwitten die zo goed als nul impact hebben op het militaire apparaat van Oekraïne, want meer dan dat kan Rusland niet.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
[Twitter: https://twitter.com/JayinKyiv/status/1680818071135571969]
Blijkbaar is het doel niet de brug zelf uitschakelen maar de Russen te frustreren.
Overigens lijkt die brug daar toch wel aardig goed geraakt te zijn, nice!
https://www.reddit.com/r/...dge_from_this_morning_in/
[ Voor 49% gewijzigd door De_Bastaard op 17-07-2023 08:47 ]
Ze hoeven helemaal niet te vluchten. Overgave is ook een optie.Amtelode schreef op maandag 17 juli 2023 @ 08:15:
Een uitweg voor de Russen is belangrijk, dan kunnen ze nog vluchten i.p.v. zich tot de dood verdedigen.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Er staat een auto met een meisje door de voorruit heen die onder het bloed zit, ze beweegt en zit klem, tot haar middel. Airbags zijn uitgeklapt en zo te zien is ze er overheen door de ruit gegaan. Geen gordel om.
Ondertussen loopt iemand alles te filmen, is er geen zicht op de bestuurder van de auto en geeft niemand 1 seconde aandacht aan het kermende bloedende meisje in de voorruit. Wellicht tegen het uitstekende deel van de kapotte brug aan gereden. Ziet eruit als vakantie verkeer, op de vroege morgen.
23 artillerie @beany
Gaat weer rap blijkbaar!
[ Voor 4% gewijzigd door NiGeLaToR op 17-07-2023 08:57 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
YouTube: The moment when the Crimean Bridge was blown up
PSN
Weerhoud de Russisch gezinde idioten er niet van om te janken dat UA burgerdoelen en burgers aanvalt.YakuzA schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:00:
Zoals ook de vorige keer doet UA deze acties vooral snachts zodat er zo min mogelijk burgerslachtoffers vallen.
Die raketaanval op die pizzeria in Oekraïne was daarentegen wel gerechtvaardigd, want op een foto waren er 2 militairen gespot die iets bestelden en dus een militair doelwit.
Rare jonges, die pro-RU.
zou stuk gaan(maar niet verbaast zijn) als het gewoon een constructie fout blijkt te zijn en het helemaal geen aanval was.bloody schreef op maandag 17 juli 2023 @ 08:19:
Mooi, een gedeelte van het horizontale stuk op de pijler lijkt weggeslagen te zijn, dat lijkt me een lastige reparatie?
[Embed]
hoezo confronterendNiGeLaToR schreef op maandag 17 juli 2023 @ 08:56:
Oef beelden van de nacht waar automobilist ergens tegenaan gebotst is op de brug zijn wel confronterend.
vind die vele kids die getransporteert zijn naar RU of Bucha to 20x erger die verdienen nog steeds meer aandacht. al is elk (kinder) leven waardevol dat betreft
Tja vanalles
Aanval op de Krimbrug - Wat is er om 10.00 uur bekend?
▪️Na de ochtendaanval verschenen beelden met beschadigde palen op het web. Afgaande op het foto- en videomateriaal vond de explosie daadwerkelijk plaats onder de brug, waardoor de constructie op steunen werd gegooid.
▪️Er is echter geen volledige vernietiging, wat de reparatietijd aanzienlijk zal verkorten. Dit bevestigt indirect dat voor de aanval een onbemande boot werd gebruikt, die het doelwit naderde vanuit de wateren van de Zee van Azov .
▪️Wat betreft de officiële erkenning door de Oekraïense autoriteiten van het organiseren van de terroristische aanslag, het was eerder een publiek geheim. Het was vrij duidelijk dat de strijdkrachten van Oekraïne zouden proberen het resultaat van vorig jaar te herhalen tegen de achtergrond van het einde van de "graandeal".
❗️Sinds 26 juni is geen enkel schip onder de overeenkomst gepasseerd wegens niet-naleving door de Oekraïense autoriteiten en het Westen van de eisen van Rusland.
▪️Sommige media beweren dat tijdens de aanval een Amerikaanse MQ-9A Reaper- drone in de lucht opereerde , maar op het moment van de explosie was de Reaper 570 kilometer verwijderd . De afstand is zelfs voor de MQ-9A te groot.
📌De media zeggen dat er in de nabije toekomst een vergadering van de Veiligheidsraad van de Russische Federatie zal plaatsvinden. De officiële reactie van onze leiding op de volgende terroristische aanslag, waarbij burgerslachtoffers vielen, wordt verwacht.
Het is duidelijk dat het volgen van de Oekraïense autoriteiten een hopeloze zaak is . Vanwege het onvermogen om aan het front significante resultaten te behalen, gebruiken de strijdkrachten van Oekraïne actief de tactiek van terroristische aanslagen en sabotage op burgerdoelen. Eerst Sebastopol , nu de Krimbrug .
Zonder een adequaat antwoord op dit soort acties zal het echter doorgaan.

[ Voor 0% gewijzigd door 3raser op 17-07-2023 09:08 . Reden: Afbeelding vervangen door Engelse versie ]
die graandeal onzin is weer typisch Russische zand in de ogen strooierij, maar dit vond ik wel interessant:3raser schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:07:
Rybar over de brug (vertaald naar Nederlands):
[...]
[Afbeelding]
Vanuit de Zee van Azov die volledig onder controle van Rusland staatvoor de aanval een onbemande boot werd gebruikt, die het doelwit naderde vanuit de wateren van de Zee van Azov .
over de referentie naar Sebastopol, die slaat terug op dit:
Russians released footage of the alleged object that tried to attack Sevastopol yesterday. By the looks of it, it looks like a jet ski. The footage is cut exactly at the moment of the explosions so it cannot be determined what is exactly exploding. pic.twitter.com/X4UutmMdWw
[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 17-07-2023 09:12 ]
PSN
Geen medelijden verder - er was een keuze om niet op bezet gebied vakantie te gaan vieren. Of om een gordel te dragen.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
wat vriendelijker communiceren is wel zo prettig3raser schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:07:
Rybar over de brug (vertaald naar Nederlands):
[...]
[Afbeelding]
@NiGeLaToR De aanwezigheid van militairen toch wel een signaal moet zijn dat je iets meer risico neemt met je gezin dan wellicht wenselijk is ..
Op beide is het antwoord: russen van Oekrains grondbied voorkomt een hoop leed aan beide kanten
[ Voor 33% gewijzigd door polthemol op 17-07-2023 10:38 ]
Tja vanalles
En omdat dan simpelweg de drones moeilijker te zien zijn, en het dus makkelijker te doen zal zijn.YakuzA schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:00:
Zoals ook de vorige keer doet UA deze acties vooral snachts zodat er zo min mogelijk burgerslachtoffers vallen.
Of waren ze blij deze schade te doen, want de kans bij grotere drones is ook groter dat die worden opgemerkt door de Russische verdediging?Dutchy88 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 08:43:
Vooropgesteld dat iedere schade mooi meegenomen is vraag ik mij toch af waarom de schade redelijk beperkt is gebleven. Na de eerste aanval had men toch al een aardig beeld van de impact die nodig is zou je zeggen.
Blijkbaar is het doel niet de brug zelf uitschakelen maar de Russen te frustreren.
Das wel heel simpel te verklaren, een explosie naast een betonnen structuur met alle andere kanten open zal veel van de kracht weerkaatsen.Dutchy88 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 08:43:
Vooropgesteld dat iedere schade mooi meegenomen is vraag ik mij toch af waarom de schade redelijk beperkt is gebleven. Na de eerste aanval had men toch al een aardig beeld van de impact die nodig is zou je zeggen.
Als je hem echt wil slopen moet je een mannetje met een boor sturen die even vantevoren een gat boort en daar de explosieven in stopt. Dat is echter niet een heel haalbare kaart denk ik zo.
Het doel is om de brug uit te schakelen voor vervoer van militair materieel, en dat is nu voor de 2e keer gelukt.Blijkbaar is het doel niet de brug zelf uitschakelen maar de Russen te frustreren.
Helaas dit keer geen benzine trein die langs reed tijdens de explosie.
PSN
Er zijn toch explosieven die heel gericht door beton heen kunnen "snijden". Een shaped charge noemt men dat volgens mij. Maar om dat spul met een drone op locatie aan te brengen zal waarschijnlijk behoorlijk ingewikkeld zijn.YakuzA schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:19:
Als je hem echt wil slopen moet je een mannetje met een boor sturen die even vantevoren een gat boort en daar de explosieven in stopt. Dat is echter niet een heel haalbare kaart denk ik zo.
Ik ben van mening dat deze actie prima werkt. Er is een brugdeel naar beneden gekomen en het is de Russen maar weer eens duidelijk gemaakt dat die brug geen veilige haven is.
Alleen jammer dat er dit keer echt een auto is geraakt met doden/gewonden erbij. Helaas loop je altijd dat risico als je zo'n doel raakt.3raser schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:29:
[...]
Er zijn toch explosieven die heel gericht door beton heen kunnen "snijden". Een shaped charge noemt men dat volgens mij. Maar om dat spul met een drone op locatie aan te brengen zal waarschijnlijk behoorlijk ingewikkeld zijn.
Ik ben van mening dat deze actie prima werkt. Er is een brugdeel naar beneden gekomen en het is de Russen maar weer eens duidelijk gemaakt dat die brug geen veilige haven is.
[removed]
Als ze een monsterbom hadden kunnen afleveren die beide wegdelen en het spoor weg zou vagen hadden ze dat wel gedaan. Jammer genoeg is dat minder eenvoudig, dus doen ze wat ze kunnen.Dutchy88 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 08:43:
Dit is een oorlog van attritie en logistiek geworden. Rusland heeft alsnog enorme voorraden wapens en munitie, maar het lukt niet die tijdig in gewenste hoeveelheden richhting front te krijgen. Dat komt door exact dit soort aanval: doel is niet noodzakelijk om de infrastructuur geheel te vernietigen (al is dat wel 'nice to have' natuurlijk), maar om de gehele logistieke planning van de Russen nog meer in de soep te laten lopen dan nu al het geval is. Grootste deel daarvan gaat over het spoor, maar die is dan ook meerdere uren afgesloten geweest. Dat betekent treinladingen vol spul dat niet tijdig aangekomen is in Krim en verder richting Zaporizhzhia, en een forse file aan Russische zijde van brug dat ook na vrijgave verbinding tijd nodig gaat hebben om op te lossen.
Als dit ertoe leidt dat er nog meer filmpjes komen van Russische soldaten die zich beklagen dat ze voor 22 man maar 2 geweren hebben met een handjevol kogels, dan is het meer dan de moeite waard geweest, en kan het materieel bijdragen aan een eventuele doorbraak aan het front.
Oslik blyat! Oslik!
main take-away voor mij was, "slijtage is een ding" + ipv 100(152mm) of 10(155) kan je nu volstaan met 1 a 2
ps word wel erg nasty als je dingen hebt die MRSI attack kunnen doen.
[ Voor 18% gewijzigd door vso op 17-07-2023 10:05 ]
Tja vanalles
Ja, klopt.3raser schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:29:
[...]
Er zijn toch explosieven die heel gericht door beton heen kunnen "snijden". Een shaped charge noemt men dat volgens mij. Maar om dat spul met een drone op locatie aan te brengen zal waarschijnlijk behoorlijk ingewikkeld zijn.
Maar voor zover ik weet worden dat soort shape charges ook direct door een persoon op het beton geplakt.
Dat zijn idd de explosieven waar ze ook gebouwen mee omleggen.
Van een boot die snel aan komt varen denk ik dat de kans met zo'n shape charge ook klein is dat die de pilaar goed raakt?
[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 17-07-2023 10:10 ]
PSN
Correctie: "helaas loop je dat risico als je als Rus in een bezet gebied gaat wonen."redwing schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:38:
[...]
Alleen jammer dat er dit keer echt een auto is geraakt met doden/gewonden erbij. Helaas loop je altijd dat risico als je zo'n doel raakt.
Ze zijn er ook in andere vormen, maar daar heb je op een bootje alsnog niets aan. In principe zijn alle HEAT raketten, kogels, tankmeuk enz shaped charges, al zijn ze niet altijd direct geschikt voor gebouwen.YakuzA schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:10:
[...]
Maar voor zover ik weet worden dat soort shape charges ook direct door een persoon op het beton geplakt.
Dat zijn idd de explosieven waar ze ook gebouwen mee omleggen.[..]
Met een klassieke shped charge maak je doorgaans een mooi en diep, maar klein gaatje. Tenminste, zo werkten die shaped charges om bommeonschadelujk te maken. handig om gericht iets kapot te maken, maar voor zo'n enorme, massieve pijler heb je toch wel iets met meer oomph nodig.3raser schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:29:
[...]
Er zijn toch explosieven die heel gericht door beton heen kunnen "snijden". Een shaped charge noemt men dat volgens mij.
Nope, veel van de burgers weten niet beter en zo'n aanval blijft een aanval waarbij het risico op niet-militaire slachtoffers groot is. Het is daarmee jammer dat dat niet voorkomen kan worden, het blijven uiteindelijk gewone burgers die daar dood gaan.De_Bastaard schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:11:
[...]
Correctie: "helaas loop je dat risico als je als Rus in een bezet gebied gaat wonen."
Daarnaast heeft rusland nu dus wel een echt bericht waarbij er burgers zijn gedood bij een aanval en nog erg lugubere ook...
[removed]
Weten niet beter? Hoe denken ze anders dat de Krim opeens van Rusland is geworden dan? "Goedemorgen, welkom bij het ochtendjournaal van Rusland. Vandaag in het nieuws: Oekraine heeft de Krim aan ons geschonken. Trekt allen naar de Krim en vermenigvuldigt u."redwing schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:23:
[...]
Nope, veel van de burgers weten niet beter en zo'n aanval blijft een aanval waarbij het risico op niet-militaire slachtoffers groot is. Het is daarmee jammer dat dat niet voorkomen kan worden, het blijven uiteindelijk gewone burgers die daar dood gaan.
Daarnaast heeft rusland nu dus wel een echt bericht waarbij er burgers zijn gedood bij een aanval en nog erg lugubere ook...
Voor ons is het lastig te begrijpen dat Russische burgers zo denken. Maar als je dag na dag alleen de Russische kant van het verhaal hoort op de staatstelevisie dan kan ik me voorstellen dat die mensen niet beter weten. De Krim is al bijna 9 jaar Russisch grondgebied (volgens de Russen). Sommige Russische kinderen weten niet beter of de Krim was altijd al van Rusland.De_Bastaard schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:26:
[...]
Weten niet beter? Hoe denken ze anders dat de Krim opeens van Rusland is geworden dan? "Goedemorgen, welkom bij het ochtendjournaal van Rusland. Vandaag in het nieuws: Oekraine heeft de Krim aan ons geschonken. Trekt allen naar de Krim en vermenigvuldigt u."
Als je toch weer ziet wat UA voor elkaar lijkt te krijgen met Storm Shadow raketten is het toch wel echt een mooi wapen wat men nu ter beschikking heeft.
Morgen waarschijnlijk wel een update over de Kerchbrug.
Je moet je als burger niet in oorlogs gebied bevinden. Punt.redwing schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:23:
[...]
Nope, veel van de burgers weten niet beter en zo'n aanval blijft een aanval waarbij het risico op niet-militaire slachtoffers groot is. Het is daarmee jammer dat dat niet voorkomen kan worden, het blijven uiteindelijk gewone burgers die daar dood gaan.
Heel Oekraïne is oorlogsgebied. Zullen we even een paar miljoen burgers gaan opvangen dan?Spykie schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:39:
[...]
Je moet je als burger niet in oorlogs gebied bevinden. Punt.
Nu nog een keer de spoorbaan goed raken.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
PSN
Hoe bedoel je lugubere aanval? Zeer onwaarschijnlijk dat die persoon door de ontploffing door het raam gevlogen is, eerder een afgeleide bestuurder (door al het geweld om zich heen) die in paniek ergens tegenaan is gereden. Dat maakt de aanval niet luguber.redwing schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:23:
[...]
Rusland die hun mensen niet eerlijk vertelt wat er gaande is waardoor ze nog vrolijk op vakantie (blijven) gaan naar de krim, dat is luguber.
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Sry, dit keer niet met je eens.redwing schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:23:
[...]
Ik kijk regelmatig het YT 1420 kanaal, en dan zie je zowiezo dat 95% het wel dégelijk weet,
maar liever de andere kant op kijken want anders.....
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Zo denk je inderdaad als je jarenlang een blinddoek op voor je ogen draagt, je oren in de vingers steekt en luid "TRALALALALA" zingt om vooral geen tegengeluid te hoeven horen.3raser schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:35:
[...]
Voor ons is het lastig te begrijpen dat Russische burgers zo denken. Maar als je dag na dag alleen de Russische kant van het verhaal hoort op de staatstelevisie dan kan ik me voorstellen dat die mensen niet beter weten. De Krim is al bijna 9 jaar Russisch grondgebied (volgens de Russen). Sommige Russische kinderen weten niet beter of de Krim was altijd al van Rusland.
Exactly 9 years ago, flight MH-17 of Malaysia Airlines from Amsterdam to Kuala Lumpur was shot down by Russian forces/separatists with a Buk missile over Ukraine. All 298 people on board died, most of them (196) were Dutch.
Never forget. pic.twitter.com/F5xGJBmwxM
[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 17-07-2023 10:55 ]
PSN
/7. According to Russian appointed Crimea authorities - the repair works on the Kerch bridge will take a month ore more.
— Special Kherson Cat 🐈🇺🇦 (@bayraktar_1love) 17 juli 2023
Meerdere maanden, klinkt goed.
PSN
Wat denk je van propaganda en nieuws die dagelijks verteld hoe slecht het westen bezig is en hoe goed rusland is? . Je zult b.v. tijdens de corona-pandemie ook wel hebben gemerkt dat er nogal wat mensen tegenstrijdig dachten (met ook op dit forum zat discussies). Helaas werkt een mens nu eenmaal op zo'n manier dat ie goed beinvloedbaar is, daar ontkom je niet aan.De_Bastaard schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:26:
[...]
Weten niet beter? Hoe denken ze anders dat de Krim opeens van Rusland is geworden dan? "Goedemorgen, welkom bij het ochtendjournaal van Rusland. Vandaag in het nieuws: Oekraine heeft de Krim aan ons geschonken. Trekt allen naar de Krim en vermenigvuldigt u."
[removed]
Latest Defence Intelligence update on the situation in Ukraine - 17 July 2023.
— Ministry of Defence 🇬🇧 (@DefenceHQ) 17 juli 2023
Find out more about Defence Intelligence's use of language: https://t.co/EW9LDqx4Os
🇺🇦 #StandWithUkraine 🇺🇦 pic.twitter.com/G6QVb67mhy

[ Voor 29% gewijzigd door YakuzA op 17-07-2023 11:01 ]
PSN
De Krim is voor de russen geen oorlogsgebied, dat is al jaren van rusland alleen wordt het nu regelmatig door Oekraine aangevallen. Maar bedenk daarbij wel dat er op de Krim zelden iets gebeurt (als je het vanuit een burger bekijkt) Er rijden b.v. dagelijks vele mensen over die brug en er zijn er nu een paar daadwerkelijk door de oorlog geraakt. De kans dat dat iemand gebeurd is zo klein dat niemand er rekening mee houdt. De kans dat je daar door de oorlog wordt geraakt zal b.v. kleiner zijn dan de kans dat je een verkeersongeluk onderweg krijgt.Spykie schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:39:
[...]
En daarmee praat ik het niet goed, en wil ik ook dat al die russen daar zo snel mogelijk worden weggehaald, maar het blijven burgers waarvan de meesten amper de waarheid zullen weten (en vergeet daarbij niet dat als je wel de waarheid weet en er naar handelt, de kans groot is dat je zelf of je familie in de problemen komt). Velen zullen dus de makkelijkste weg zoeken en gewoon doorgaan met hun leven alsof er niets aan de hand is.
[removed]
Blijven toch goede updates en hopelijk zien we de gevolgen hiervan steeds meer op het slagveld zelf terug. Voornaamste zorg blijft natuurlijk de mijnen, maar als alle ondersteuning van de russen steeds meer wordt uitgeschakeld, wordt het ook steeds makkelijker om iets tegen de mijnen te doen.
[removed]
de fantasie wereld blijft moeiljk te bestrijden inderdaad:redwing schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:23:
[...]
Rashist military reporter Sladkov believes the incident at the Crimea bridge will not hurt the holiday season on he peninsula; the land bridge through Zaporizhzhia (where rashist army is holding on for dear life) is safe for civilians 🤡 pic.twitter.com/W1JCVARCq9
— WarTranslated (Dmitri) (@wartranslated) 17 juli 2023
PSN
Vooral die ZOOPARK die er aan gaan zijn een mooi teken! Hopelijk kan RU hierdoor zijn Artillerie minder effectief inzetten.
Spykie schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:39:
[...]
Is het zo moeilijk voor iedereen in dit topic om het gewoon eens te zijn met: jammer dat er twee burgers omgekomen zijn?De_Bastaard schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:11:
[...]
Correctie: "helaas loop je dat risico als je als Rus in een bezet gebied gaat wonen."
Ondertussen is de Krim al van 2014 geannexeerd ~9jaar is nogal lang om voor random burgers die tal van geldige redenen kunnen hebben om daar te zijn, familie, woonst, vrienden, werk etc.
Beetje belachelijk zo'n reacties hoor.
God does not play dice
-AzErTy- schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:15:
[...]
[...]
Is het zo moeilijk voor iedereen in dit topic om het gewoon eens te zijn met: jammer dat er twee burgers omgekomen zijn?
Ondertussen is de Krim al van 2014 geannexeerd ~9jaar is nogal lang om voor random burgers die tal van geldige redenen kunnen hebben om daar te zijn, familie, woonst, vrienden, werk etc.
Ik reageer hier niet zo vaak maar volg het topic wel nauwgezet (beste bron van nieuws voor mij
Ik ben ook van het type: elke omgekomen soldaat is er eentje teveel, ook als die Russisch is. Die hebben immers ook geliefden die het voortaan zonder hun dierbare moeten doen.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
https://www.ukrinform.net...y-building-destroyed.htmlIn the Donetsk region, over the past day, Russian invaders dropped two bombs on the village of New York, destroying a five-story building. In Kostyantynivka, six houses, a school and an enterprise were damaged.
PSN
Als zoiets hier op de snelweg zou gebeuren bij een ongeluk, dan zouden mensen roepen dat men een autogordel correct moet dragen. Snap niet waarom dat nu niet het geval is...redwing schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:23:
[...]
Wat is het probleem hier. Ja, er zijn twee burgers omgekomen. 2 van de tienduizend die in de aflopen anderhalf jaar gestorven zijn, het leeuwendeel daarvan oekaiense burgers. Er is nu eenmaal een oorlog aan de gang.-AzErTy- schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:15:
[...]
[...]
Is het zo moeilijk voor iedereen in dit topic om het gewoon eens te zijn met: jammer dat er twee burgers omgekomen zijn?
En omdat er nu aan de andere kant TWEE slachtoffers gevallen zijn moeten we nu de hoed afnemen en een minuut stilte in acht nemen?
Nee, elke skeer als ik over slachtoffers aan de andere kant nadenk heb ik het beeld uit de bigindagen van de oorlog weer op mijn netvlies van dat meisje op haar fietsje die bij een raketaanval in het centrum van Vinnitsya om het leven kwam.
Natuurlijk is elk slachtoffer er 1 teveel, maar er is maar 1 persoon die dat kan stoppen. En ondertussen verschijnen er in de Russische staatsmedia met regelmaat oproepen om heel Oekraine over de kling te jagen.
'iedereen in dit topic' is nog lang niet aan het woord gekomen, bedoel ik niet negatief maar gooi de mensen op het forum alsjeblieft niet allemaal op één hoop - mijn mening is dat het inderdaad jammer is dat er burgers om het leven zijn gekomen, maar (en hier komt de maar) in vele media outlets en door de Russische propaganda machine wordt er nu breed uitgemeten dat er Russische burgers op de korrel zijn genomen. Die framing daar kan ik het absoluut niet mee eens zijn - Oekraïne valt een legitiem militair doel aan, gooi daarbij het feit dat Rusland sinds de start van de oorlog juist burgerdoelen opzoekt om te bestoken en dan kan ik best een reactie begrijpen van mensen die hier koeltjes op reageren. Ik zelf heb ook veel minder empathie voor de Russische burger slachtoffers - dit is te danken aan anderhalf jaar aan gruwelijkheden die de Russen uit lopen te vreten op Oekraïens grondgebied.-AzErTy- schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:15:
[...]
[...]
at your service
Dat zeker.-AzErTy- schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:15:
[...]
[...]
Dus UA moet het maar accepteren en geen militaire acties uitvoeren op hun bezet grondgebied omdat er ondertussen RU burgers rondlopen?Ondertussen is de Krim al van 2014 geannexeerd ~9jaar is nogal lang om voor random burgers die tal van geldige redenen kunnen hebben om daar te zijn, familie, woonst, vrienden, werk etc.
Dat er RU burgers rondlopen is een cynische zet van RU overheid om hun landjepik te proberen te legitimeren - zeker als het gaat om vakantiegangers. Als ik op het onzalige idee zou komen om lekker op vakantie te gaan naar de omgeving van frontlinie in UA (ongeacht welke zijde) en mij met mijn gezin iets soortgelijks zou overkomen, dan is het bovenal mijn eigen domheid dat verantwoordelijk is, en vervolgens (maar op ruime afstand) de regering van het land dat sinds 2014 illegaal andermans land bezet houdt. Pas in de derde plaats mag gekeken worden naar de daadwerkelijke oorlogshandeling zelf die aanleiding was. Idem voor de slachtoffers hier. Het is een individuele tragedie en ik leef mee met hun naasten. Maar zij hadden daar simpelweg nooit mogen zijn, en het is onzin om UA van gruweldaden te betichten omdat er toevallig midden in de nacht een burger over een militair doelwit in oorlogsgebied reed.
Oslik blyat! Oslik!
Dan annexeren wij toch gewoon jouw achtertuin? Of jouw huiskamer? Dat moet je dan maar gewoon accepteren..-AzErTy- schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:15:
[...]
[...]
Denk hier eens over na.
Het is een legitiem en belangrijk militair doel. Maar als redwing aanhaalt dat het jammer is dat er daarbij twee burgers het leven laten moet daar dan zo'n spel van gemaakt worden?dion_b schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:29:
[...]
Dat zeker.
[...]
Dus UA moet het maar accepteren en geen militaire acties uitvoeren op hun bezet grondgebied omdat er ondertussen RU burgers rondlopen?
Dat er RU burgers rondlopen is een cynische zet van RU overheid om hun landjepik te proberen te legitimeren - zeker als het gaat om vakantiegangers. Als ik op het onzalige idee zou komen om lekker op vakantie te gaan naar de omgeving van frontlinie in UA (ongeacht welke zijde) en ik met mijn gezin iets soortgelijks zou overkomen, dan is het bovenal mijn eigen domheid dat verantwoordelijk is, en vervolgens (maar op ruime afstand) de regering van het land dat sinds 2014 illegaal andermans land bezet houdt. Pas in de derde plaats mag gekeken worden naar de daadwerkelijke oorlogshandeling zelf die aanleiding was. Idem voor de slachtoffers hier. Het is een individuele tragedie en ik leef mee met hun naasten. Maar zij hadden daar simpelweg nooit mogen zijn, en het is onzin om UA van gruweldaden te betichten omdat er toevallig midden in de nacht een burger over een militair doelwit in oorlogsgebied reed.
Ik geef gewoon aan dat "ze hadden daar niet mogen zijn" en "eigen schuld" nogal laakbare reacties zijn. Die niet van veel empathie getuigen.
Het paspoort argument is ook zwak te noemen wetende dat velen in die regio verplicht een Russisch paspoort "gekregen" hebben. Ook concept grensarbeiders, in ieder land zijn in de grensstreek burgers van het buurland aanwezig. Het punt is hopelijk duidelijk.
Verder laat ik het rusten.
God does not play dice
Ik vraag me eerder af wat je daar dan mee wilt bereiken? Burgerslachtoffers horen niet, maar als je bij deze twee echt stil wilt staan dan is dat op z'n minst pervers natuurlijk: ze zijn bijkomende schade bij een poging om een (letterlijk) genocidaal leger uit het land te krijgen.-AzErTy- schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:15:
[...]
[...]
Klopt, ik heb ook echt helemaal geen enkele empathie met geen enkele rus die zich op het moment in de Krim, Oekraine of ander "bevochten" gebied bevindt. Misschien met kinderen omdat de ouders zo achterlijk zijn om ze daar mee naar toe te nemen maar daar houdt het dan ook wel op.-AzErTy- schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:44:
[...]
Het is een legitiem en belangrijk militair doel. Maar als redwing aanhaalt dat het jammer is dat er daarbij twee burgers het leven laten moet daar dan zo'n spel van gemaakt worden?
Ik geef gewoon aan dat "ze hadden daar niet mogen zijn" en "eigen schuld" nogal laakbare reacties zijn. Die niet van veel empathie getuigen.
Het paspoort argument is ook zwak te noemen wetende dat velen in die regio verplicht een Russisch paspoort "gekregen" hebben. Ook concept grensarbeiders, in ieder land zijn in de grensstreek burgers van het buurland aanwezig. Het punt is hopelijk duidelijk.
Verder laat ik het rusten.
Russische politicus: 'Geen graandeal, wel Oekraïense infrastructuur vernietigen'
Een hooggeplaatste Russische politicus heeft gezegd dat Rusland de graandeal in de Zwarte Zee niet moet verlengen vanwege de aanval op de Krimbrug. Sergej Mironov, leider van de partij Rechtvaardig Rusland, zei ook dat Moskou als reactie Oekraïense infrastructuur moet vernietigen, zei hij op Telegram. Zijn partij is de op twee na grootste partij in de Doema.
Heeft iemand nog vernomen of Turkije dan de veiligheid van deze schepen wil garanderen en de export alsnog door te laten gaan?Rusland wil graandeal niet verlengen
Het Kremlin heeft aangekondigd dat Rusland de graandeal voor de Zwarte Zee niet zal verlengen. De woordvoerder van het Kremlin Peskov zei vandaag dat Rusland op de deal zal terugkomen nadat aan alle eisen is voldaan. "Wanneer het deel van de Zwarte Zee-deal met betrekking tot Rusland wordt uitgevoerd, zal Rusland onmiddellijk terugkeren naar de uitvoering van de deal", zei Peskov.
En lees nu eens je laatste zin goed door en kijk dan naar de reakties die zijn gegeven. Uiteindelijk is het heel simpel, elke dode is er 1 teveel, vooral als het om burgers gaat. En die burger die nu dood is, is echt niet degene die dit kan stoppen.ZenTex schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:25:
[...]
Wat is het probleem hier. Ja, er zijn twee burgers omgekomen. 2 van de tienduizend die in de aflopen anderhalf jaar gestorven zijn, het leeuwendeel daarvan oekaiense burgers. Er is nu eenmaal een oorlog aan de gang.
En omdat er nu aan de andere kant TWEE slachtoffers gevallen zijn moeten we nu de hoed afnemen en een minuut stilte in acht nemen?
Nee, elke skeer als ik over slachtoffers aan de andere kant nadenk heb ik het beeld uit de bigindagen van de oorlog weer op mijn netvlies van dat meisje op haar fietsje die bij een raketaanval in het centrum van Vinnitsya om het leven kwam.
Natuurlijk is elk slachtoffer er 1 teveel, maar er is maar 1 persoon die dat kan stoppen. En ondertussen verschijnen er in de Russische staatsmedia met regelmaat oproepen om heel Oekraine over de kling te jagen.
Het enige dat wordt gezegd is dat die burgerdoden van rusland net zo goed heel erg zijn. En al dat geneuzel dat hier erbij gehaald wordt doet daar niets aan af.
[removed]
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Dat is ook de empathie die ik erin wilde leggen en waarom ik de beelden alsnog confronterend vond. Dat is overigens mijn mening en als iemand dat anders ziet vind ik daar verder niets van. De apathische houding van de omstanders deed mij overigens nog het meest, al is iemand in zomerkleding die door een voorruit is gepropt ook niet echt heel lekker bij m'n ontbijt. Gordeldier om dus.dion_b schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:29:
[...]
Dat zeker.
[...]
Dus UA moet het maar accepteren en geen militaire acties uitvoeren op hun bezet grondgebied omdat er ondertussen RU burgers rondlopen?
Dat er RU burgers rondlopen is een cynische zet van RU overheid om hun landjepik te proberen te legitimeren - zeker als het gaat om vakantiegangers. Als ik op het onzalige idee zou komen om lekker op vakantie te gaan naar de omgeving van frontlinie in UA (ongeacht welke zijde) en ik met mijn gezin iets soortgelijks zou overkomen, dan is het bovenal mijn eigen domheid dat verantwoordelijk is, en vervolgens (maar op ruime afstand) de regering van het land dat sinds 2014 illegaal andermans land bezet houdt. Pas in de derde plaats mag gekeken worden naar de daadwerkelijke oorlogshandeling zelf die aanleiding was. Idem voor de slachtoffers hier. Het is een individuele tragedie en ik leef mee met hun naasten. Maar zij hadden daar simpelweg nooit mogen zijn, en het is onzin om UA van gruweldaden te betichten omdat er toevallig midden in de nacht een burger over een militair doelwit in oorlogsgebied reed.
De Kerch brug is een volkomen logisch militair relevant doel voor UA om hun grondgebied terug te veroveren en verdient elke aandacht van UA die nodig is om de brug te vernietigen. Dat RU er inderdaad voor kiest geen 'negatief reisadvies' uit te brengen voor oorlogsgebied is ongeveer net zo handig om nu als Nederlands gezinnetje naar Afganistan op vakantie te gaan. Het kan, maar slim is het niet en al helemaal niet risicovrij. Hoewel UA zich niet eens direct richt op burgers zie je aan de lopende band hoe RU in het wilde weg op alles schiet wat men verdacht vindt, spoelen er zeemijnen aan langs de kust en vallen er geregeld AA munitie en/of onderdelen neer op het land.
On 🇷🇺 state TV they're telling viewers that last night's attack was purely an act of terror against civilians
— Francis Scarr (@francis_scarr) 17 juli 2023
MP Yuri Shvytkin says it had "one aim: to destabilise the situation, sow fear and panic, and hinder holiday transport"
Zero mention of the bridge's military importance pic.twitter.com/PoSwWTqBDi
Dit dus. Volgens Rusland zelf is dit vooral vakantiegangers pesten.

Dus, hoewel het sneu is, zal Rusland vakantiegangers in gevaar blijven brengen - met opzet.
Het enige dat ik lees is dat er weinig sympathie voor de omgekomenen is. Vind je dat zo vreemd? Kan het misschien ook zijn dat dat komt omdat er al zoveel burgerslachtoffers gevallen zijn?redwing schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:52:
[...]
En lees nu eens je laatste zin goed door en kijk dan naar de reakties die zijn gegeven. Uiteindelijk is het heel simpel, elke dode is er 1 teveel, vooral als het om burgers gaat. En die burger die nu dood is, is echt niet degene die dit kan stoppen.
Het enige dat wordt gezegd is dat die burgerdoden van rusland net zo goed heel erg zijn. En al dat geneuzel dat hier erbij gehaald wordt doet daar niets aan af.
En ja, die mening deel ik.
Dat was alleen een gerucht. En ook nooit (of iig mij niet) helder geworden of dat een willekeurige twitteraar was of iemand dichter bij de bron.Snow_King schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:50:
Een paar citaten uit het Liveblog van de NOS:
[...]
[...]
Heeft iemand nog vernomen of Turkije dan de veiligheid van deze schepen wil garanderen en de export alsnog door te laten gaan?
Zou het een coole actie vinden en duidelijk partij kiezen voor Turkije. Alleen al om de laatste reden vraag ik me af.
En klinkt leuk, maar wat als er een graanschip wel aangevallen wordt (of een Turkse boot), dat kan nogal een paar treden op de escalatieladder zijn
(en nee, geen art 5 verhaal, gezien Turkije dit gevaar in dit geval zelf opzoekt)
...YakuzA schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:10:
[...]
de fantasie wereld blijft moeiljk te bestrijden inderdaad:
[Twitter]
A traffic jam more than 5 km long formed in the Kherson region of people leaving Crimea towards Melitopol. pic.twitter.com/gHpfAVAONA
PSN
[ Voor 90% gewijzigd door teacup op 17-07-2023 19:54 ]
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Even samenvatten, ik kom er niet meer uit. De Kerch brug is momenteel niet toegangkelijk voor wegverkeer wegens het verschoven zijn van 2 wegdelen. De brug tussen Chonhar en Peredmistne (westelijke brug van de Krim) ligt er sinds 22 juni ook uit. De laatste optie om met de auto weg te komen is Kherson in.
Met andere woorden, als mijn informatie klopt kom je alleen nog met een veerboot van de Krim af....
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Nee toch? Je hebt nog een andere route richting Kherson vanaf de krim. Daar zijn zo ver ik weet 2 bruggen voor autoverkeer. De route via Armiansk is nog open.asing schreef op maandag 17 juli 2023 @ 12:24:
[...]
Even samenvatten, ik kom er niet meer uit. De Kerch brug is momenteel niet toegangkelijk voor wegverkeer wegens het verschoven zijn van 2 wegdelen. De brug tussen Chonhar en Peredmistne (westelijke brug van de Krim) ligt er sinds 22 juni ook uit. De laatste optie om met de auto weg te komen is Kherson in.
Met andere woorden, als mijn informatie klopt kom je alleen nog met een veerboot van de Krim af....
Bij Chongar ligt er iig een pontonbrug naast nu.asing schreef op maandag 17 juli 2023 @ 12:24:
[...]
En nog westelijker is er een normale landverbinding tussen de Krim en de provincie Kherson.
PSN
De veerboot vaart ook niet meer. Treinverkeer is ook stopgezet.asing schreef op maandag 17 juli 2023 @ 12:24:
[...]
Daily driver; MB R171 SLK280
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Die bedoelde ik ook met de Kherson route. Dan rijd je de echte war zone in en kan je pas vlakbij de Dnjepr naar het oosten. Dat is een rit van 700 km voor je weer op Russische grond staat.Snow_King schreef op maandag 17 juli 2023 @ 12:26:
[...]
Nee toch? Je hebt nog een andere route richting Kherson vanaf de krim. Daar zijn zo ver ik weet 2 bruggen voor autoverkeer. De route via Armiansk is nog open.
[ Voor 5% gewijzigd door asing op 17-07-2023 12:31 ]
Er zijn wel wegen die eerder oostelijk gaan.asing schreef op maandag 17 juli 2023 @ 12:30:
[...]
Die bedoelde ik ook met de Kherson route. Dan rijd je de echte war zone in en kan je pas vlakbij de Dnjepr naar het oosten. Dat is een rit van 700 km voor je weer op Russische grond staat.
Volgens mij zijn al die kaartjes wel bij de storm shadow aanval langs gekomen.
Maar ik denk dat momenteel gewoon de pontonbrug bij Chongar gebruikt wordt?
PSN
vliegveld(en) zijn er ook nog, treinverkeer .. als persoon zijn er best meer opties met veel bagage word het uitdagend ja ..asing schreef op maandag 17 juli 2023 @ 12:24:
[...]
van mij mag oekraine zsm bij het krim "belanden" maar vrees dat er nog een stukje terrein erboven gewonnen moet worden voorlopig.
Dat betreft vraag ik me af hoe oekraine zelf het krim op wil kachelen .. zoveel opties hebben ze zelf ook niet ?
Tja vanalles
Zorgen dat er geen verkeer meer kan naar de Krim. Bruggen opblazen, rails opblazen, vliegtuigen van en naar de Krim neerschieten. Kortom de boel “uitroken” tot de militairen daar overgeven op de Krim. Jammer van de bevolking aldaar, hadden de met name etnische Russen er maar niet naar toe moeten gaan. Dat lijkt me de enige keuze.vso schreef op maandag 17 juli 2023 @ 12:41:
[...]
vliegveld(en) zijn er ook nog, treinverkeer .. als persoon zijn er best meer opties met veel bagage word het uitdagend ja ..
van mij mag oekraine zsm bij het krim "belanden" maar vrees dat er nog een stukje terrein erboven gewonnen moet worden voorlopig.
Dat betreft vraag ik me af hoe oekraine zelf het krim op wil kachelen .. zoveel opties hebben ze zelf ook niet ?
Vanuit Oekraine valt toch wel mee? Meerdere bruggen (mogelijk).vso schreef op maandag 17 juli 2023 @ 12:41:
[...]
vliegveld(en) zijn er ook nog, treinverkeer .. als persoon zijn er best meer opties met veel bagage word het uitdagend ja ..
De makkelijkste manier is een 'gesture of goodwill' nadat er geen Kerch brug meer is.vso schreef op maandag 17 juli 2023 @ 12:41:
[...]
PSN
Valt tegen. Het is moerasgebied met maar twee grote wegen en een beperkt aantal kleinere. Deel daarvan heeft UA zelf al opgeblazen. Situatie is niet eens zoveel anders dan in Cherson bij de Dnipro - het is een flessenhals dat betrekkelijk makkelijk onbegaanbaar gemaakt kan worden en daardoor lastig over te steken.De_Bastaard schreef op maandag 17 juli 2023 @ 12:45:
[...]
Vanuit Oekraine valt toch wel mee? Meerdere bruggen (mogelijk).
Tenzij RU vrijwillig terugtrekt of in totale chaos alle verdediging in de steek laat (beide onwaarschijnlijk) voorzie ik een lange, pijnlijke belegering van het schiereiland.
Oslik blyat! Oslik!
asing schreef op maandag 17 juli 2023 @ 12:30:
[...]
Die bedoelde ik ook met de Kherson route. Dan rijd je de echte war zone in en kan je pas vlakbij de Dnjepr naar het oosten. Dat is een rit van 700 km voor je weer op Russische grond staat.
/8. Also, Russian sources say that the Kerch ferry crossing operates only for freight transport, cars should move along the land corridor. pic.twitter.com/s8GXvl8waQ
— Special Kherson Cat 🐈🇺🇦 (@bayraktar_1love) 17 juli 2023

PSN
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
Russian media write that trucks from Crimea will be now re-routed to go to Russia through the temporarily occupied Ukrainian of Ukraine, which makes logistics more dangerous and complicated for Russia:
— Anton Gerashchenko (@Gerashchenko_en) 17 juli 2023
"Trucks from Crimea will be allowed to enter Russia through a dangerous way -… pic.twitter.com/9DrzVsEiGu
Niet alleen een langere route, maar ook een gevaarlijkere route."Trucks from Crimea will be allowed to enter Russia through a dangerous way - because of the Kerch bridge blast, the way for them was paved through occupied regions.
Authorities of Rostov region, as well as pro-Kremlin officials of the occupied part of the Kherson and Zaporizhzhia regions, said that after the bridge was blown up, cars will be transported via a ferry crossing, while trucks will go overland - through the occupied territories, which are constantly shelled. Officials from Zaporizhzhia note that travel will have to take into account that a curfew is in effect in that area.
Immediately after the second explosion on the Crimean bridge in ten months, officials and propagandists started saying that the peninsula is not cut off from Russia thanks to the 'land route'."
Vermoed dat hij deze route bedoeld idd:RoD schreef op maandag 17 juli 2023 @ 13:35:
Dat was weer fijn wakker worden vanochtend, met het nieuws over de Krim brug. Deze heb ik nog niet voorbij zien komen.
[Embed]
[...]
Niet alleen een langere route, maar ook een gevaarlijkere route.
YakuzA in "Strijdverloop in de Rusland Oekraïne oorlog 2023-M7"
PSN
Jup, en dit is ook de bevoorradingsroute voor de rest van het bezette gebied tot voorbij Melitpol/Tokmak.asing schreef op maandag 17 juli 2023 @ 13:40:
De Russen hebben heel snel een pontonbrug neergelegd. Dat kan daar ook want het is niet diep. De vraag is hoe lang deze ponton brug bruikbaar blijft nu dat de enige route van en naar de Krim is.
Samen met al dit extra verkeer tussen de Krim en Rusland zal dat wel een flinke drukke weg worden.
PSN
Dat is inderdaad een interessant gevolg van de aanval op de brug.YakuzA schreef op maandag 17 juli 2023 @ 13:47:
[...]
Jup, en dit is ook de bevoorradingsroute voor de rest van het bezette gebied tot voorbij Melitpol/Tokmak.
Samen met al dit extra verkeer tussen de Krim en Rusland zal dat wel een flinke drukke weg worden.
De Russische militaire logistiek gaat grotendeels per spoor, waardoor de directe impact van deze aanval misschien kleiner zal zijn dan gehoopt.
De meeste spullen die naar het front in Zaporizhzhia moeten kunnen niet vanuit Donetsk komen, omdat de spoorverbinding Donetsk- Melitopol vlak bij het beruchte Vuhledar in Oekraïens schootsveld ligt, dus die wordt niet gebruikt.
Die spullen zullen geheel via de spoorbruggen van Kerch en vervolgens Chonhar worden vervoerd, die beiden helaas niet geraakt zijn door de respectievelijke aanvallen.
Maar voor het natransport per vrachtwagen (Toch al een hoofdpijndossier voor Rusland) is een permanente verkeerschaos van civiel verkeer van/naar de Krim wel een extra probleem.
Het is een beetje onduidelijk in hoeverre het Russische leger last gaat hebben. Wil je civiel met de auto van of naar de Krim, dan ben je voor nu even aangewezen op de pontonbrug en de route langs een volledig in puin geschoten Melitopol etc. Bijkomend voordeel is dat je dan als Rus met eigen ogen kan zien hoe goed en vreedzaam de SMO nou werkelijk is.onkl schreef op maandag 17 juli 2023 @ 14:03:
[...]
Dat is inderdaad een interessant gevolg van de aanval op de brug.
De Russische militaire logistiek gaat grotendeels per spoor, waardoor de directe impact van deze aanval misschien kleiner zal zijn dan gehoopt.
De meeste spullen die naar het front in Zaporizhzhia moeten kunnen niet vanuit Donetsk komen, omdat de spoorverbinding Donetsk- Melitopol vlak bij het beruchte Vuhledar in Oekraïens schootsveld ligt, dus die wordt niet gebruikt.
Die spullen zullen geheel via de spoorbruggen van Kerch en vervolgens Chonhar worden vervoerd, die beiden helaas niet geraakt zijn door de respectievelijke aanvallen.
Maar voor het natransport per vrachtwagen (Toch al een hoofdpijndossier voor Rusland) is een permanente verkeerschaos van civiel verkeer van/naar de Krim wel een extra probleem.
Het leger gaat per trein, en die kunnen in ieder geval vanaf Rostov-on-don tot aan Poima (Dnjepr bij Kherson) en Rykove komen. Daar was laatst die enorme ontploffing die zelfs de spoorlijn wist op te blazen. Als ze die nog niet hersteld hebben moet het vanaf daar met de vrachtwagen. Of alles overpakken en per trein verder.
Een dozijn ATACMS zou dat probleem ook prima kunnen oplossen.....
Blatante leugens in je liveblog zetten en dan beetje flauw vermelden dat een onmogelijk waar zijnd getal niet onafhankelijk te verifiëren isVerder zegt Konasjenkov dat Rusland tot nu toe onder meer 455 Oekraïense vliegtuigen en 242 helikopters heeft vernietigd sinds het begin van de oorlog. De Russische claims zijn niet onafhankelijk geverifieerd.
Ik mis een beetje de /sarcasm smiley bij dat bericht
[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 17-07-2023 15:30 ]
PSN
Komkommertijd heet dat. (lees: zomer-rooster bij NU.nl dus)YakuzA schreef op maandag 17 juli 2023 @ 15:29:
Weer leuk die NOS liveblog:
[...]
Blatante leugens in je liveblog zetten en dan beetje flauw vermelden dat een onmogelijk waar zijnd getal niet onafhankelijk te verifiëren is
Ik mis een beetje de /sarcasm smiley bij dat bericht
https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-70751084Nederlandse frietbakkers die lichtgewond raakten bij raketaanval gaan door
De twee Nederlandse frietbakkers die lichtgewond raakten bij een raketaanval in Kramatorsk op 27 juni willen binnenkort opnieuw naar Oekraïne gaan. Ze zeggen "mentaal weer klaar te zien voor een nieuwe reis".
PSN
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Als ik Twitter mag geloven een su-25
https://nos.nl/l/2483094#UPDATE-container-70752179
[ Voor 18% gewijzigd door bat266 op 17-07-2023 18:09 ]
Better to remain silent and be thought a fool then to speak out and remove all doubt.
Dat lijkt me die van eerder vanmiddag; https://t.me/nexta_live/57095bat266 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 18:06:
Neergestorte straaljager aldus NOS.
Als ik Twitter mag geloven een su-25
https://nos.nl/l/2483094#UPDATE-container-70752179
Niet naar buiten toe wat je wellicht zou verwachten, maar naar binnen toe.
Hopelijk is dat deel ook structureel beschadigd
A damaged Kerch bridge from above. pic.twitter.com/NwGyzFgArb
nope
Dit topic is gesloten.
De situatie in Rusland zelf mag in: De situatie binnen Rusland
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:UKR: Topic wegwijzer
Doel van dit topic
Informatiebron voor actuele ontwikkelingen en plaats voor discussie over alleen deze ontwikkelingen.
• Van posts offtopic voor dit topic wordt gekeken of ze kan worden verplaatst naar een ander topic.
• Is de post te offtopic of draagt ze onvoldoende bij, dan wordt de post verwijderd.
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Niet refereren aan gebruik van Nucleaire wapens, hiervoor is Nucleaire dreiging Rusland
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Vermijd het maken van een analogie, dit leidt dit vaak af van de discussie. (false equivalence/Valse analogie),
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid