Heb hem op een houten verdiepingsvloer staan, in een soort CV ruimte. Wanden en deuren bekleed met geluidsdempende platen en op de vloer 18mm multiplex om het gewicht te verdelen. Als hij aan is, hoor je hem zeker wel boven, maar wij vinden het niet hinderlijk. Maar dat is een persoonlijke kwestie denk ik. Als je je er aan wilt ergeren, dan lukt dat zeker! ;-)Konstantins schreef op maandag 8 juni 2026 @ 10:44:
Ik overweeg een Vaillant AroSTOR warmtepompboiler te laten plaatsen op zolder.
Mijn situatie:Ik ben vooral benieuwd naar praktijkervaringen met geluid. Niet alleen het geluid van de ventilator/compressor zelf, maar ook eventuele trillingen die via de vloer worden doorgegeven.
- houten verdiepingsvloer;
- geen deur tussen zolder en de eerste verdieping (open trapgat);
- slaapkamers direct onder de zolder.
Zijn er hier mensen die een AroSTOR op een houten zoldervloer hebben staan? Hoor je hem in de slaapkamers of op de verdieping eronder? En hebben jullie speciale maatregelen genomen, zoals trillingsdempers of een betonnen plaat?
Omdat geluid voor mij een belangrijk aandachtspunt is (mijn huidige warmtepomp maakt helaas veel meer geluid dan verwacht), zou ik het liefst een AroSTOR een keer in het echt willen horen voordat ik een beslissing neem.
Mocht iemand, bij voorkeur in de regio Nijmegen, ervoor openstaan om mij eens kort langs te laten komen om de installatie te bekijken en te horen, dan zou ik dat enorm waarderen. Stuur me gerust een privébericht.
Alvast hartelijk dank voor alle ervaringen en reacties!
Houten vloer, de boiler staat recht boven de douche op de bergzolder. In de douche kan je de boiler horen maar in de slaapkamers niet. Gelukkig een vlizotrap met luik, anders hoor je de boiler zeker wel.Konstantins schreef op maandag 8 juni 2026 @ 10:44:
Ik overweeg een Vaillant AroSTOR warmtepompboiler te laten plaatsen op zolder.
Mijn situatie:Ik ben vooral benieuwd naar praktijkervaringen met geluid. Niet alleen het geluid van de ventilator/compressor zelf, maar ook eventuele trillingen die via de vloer worden doorgegeven.
- houten verdiepingsvloer;
- geen deur tussen zolder en de eerste verdieping (open trapgat);
- slaapkamers direct onder de zolder.
Zijn er hier mensen die een AroSTOR op een houten zoldervloer hebben staan? Hoor je hem in de slaapkamers of op de verdieping eronder? En hebben jullie speciale maatregelen genomen, zoals trillingsdempers of een betonnen plaat?
Omdat geluid voor mij een belangrijk aandachtspunt is (mijn huidige warmtepomp maakt helaas veel meer geluid dan verwacht), zou ik het liefst een AroSTOR een keer in het echt willen horen voordat ik een beslissing neem.
Mocht iemand, bij voorkeur in de regio Nijmegen, ervoor openstaan om mij eens kort langs te laten komen om de installatie te bekijken en te horen, dan zou ik dat enorm waarderen. Stuur me gerust een privébericht.
Alvast hartelijk dank voor alle ervaringen en reacties!
(niet in de buurt van Nijmegen)
Kloktijden instellen zodat de boiler niet in de nacht opwarmt kan ook een mogelijkheid zijn